«شهر جادو» شنیدنی شد/ اهمیت مفاهیم بنیادین زندگی مدرن!
آلبوم «شهر جادو» به آهنگسازی امین همایی و خوانندگی علیرضا برنجیان مشتمل بر شش اثر موسیقایی با اشعار احسان افشاری در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
آلبوم «شهر جادو» به آهنگسازی امین همایی و خوانندگی علیرضا برنجیان مشتمل بر شش اثر موسیقایی با اشعار احسان افشاری در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
سینماپرس: ابوالفضل پورعرب بازیگر مطرح سینمای ایران در دهه ۷۰ پس از مدتی دوری از سینما، با نقش آفرینی در فیلم تازه عباس رافعی به سینما بازمیگردد.
به گزارش سینماپرس، ابوالفضل پور عرب که به علت بیماری، در سالهای اخیر حضورش در سینمای ایران کمرنگ شده بود، در کنار میترا حجار بازیگران فیلم جدید عباس رافعی هستند.
فیلم سینمایی «غیبت موجه» به کارگردانی و تهیهکنندگی عباس رافعی این روزها در مرحله پیشتولید است و به زودی مقابل دوربین میرود.
پورعرب پس از میترا حجار دومین بازیگر اصلی فیلم «غیبت موجه» است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «همچون سیمرغ عطار که در مییابند، سیمرغ خودشان هستند.»
تعدادی از عوامل این فیلم که تاکنون حضورشان در این پروژه قطعی شده عبارتند از دستیار اول و برنامه ریز: حمید شوریده، طراح صحنه: محمد رضا میرزا محمدی، طراح لباس: پردیس رافعی، مشاور رسانهای: میلاد معتمدی فر، طراح گریم: مهرداد قلی پور، مدیر تدارکات: علی رستمی نیا.
سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود دهنمکی این روزها در مرحله تدوین قرار دارد.
«موسیقی از دیرباز در خدمت مفاهیم پر غنای دینی بوده؛ اذان موسیقی است، ترتیل قرآن موسیقی است، صداهایی که در طبیعت میشنویم و آثار صنع الهی هستند، موسیقی است، نوحهخوانی، تعزیه و تمام بیانات احساسی و دینی ما موسیقی است، اما این روزها چنان فقیر شدهایم که برای تعزیه یا نوحهخوانی، دست به دامان موسیقیهای سخیف و متداولی میشویم که در نتیجه حصر موسیقی اصیل ایجاد شدهاند.»
تهیه کننده سریال «خانه امن» گفت: سریال «خانه امن» ادای دین به افرادی است که جان خود را در مسیر امنیت کشور از دست دادند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری میکند که حوزه فرهنگ و هنر در ایام کرونا آسیبهای زیادی متحمل شده است. او در گفتوگوی خود با ایسنا، از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری نظیر جشنوارههای فجر و نمایشگاه کتاب در ماههای آینده خبر میدهد و میگوید تمام این برنامهها میتوانند از امکانت حضوری و فضای مجازی به صورت تلفیقی استفاده کنند و به این طریق برگزار شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم پارسی، در آیین اختتامیه نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا نسخه بازسازی شده فیلم سینمایی «شطرنج باد» به کارگردانی محمدرضا اصلانی روی پرده میرود.
امین پلنگی دبیر نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی درباره برنامههای مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره گفت: مانند هر سال مراسم افتتاحیه و اختتامیه را برگزار خواهیم کرد، پنجشنبه ۱۳ آذرماه جشنواره با حضور نماینده وزارت فرهنگ و هنر ایالت نیو ساوت ولز به طور رسمی آغاز میشود و فیلم «پسر، مادر» ساخته مهناز محمدی در پایان افتتاحیه روی پرده میرود.
وی گفت: در مراسم اختتامیه که یکشنبه ۱۶ آذرماه برگزار میشود، داوران جشنواره برندگان تندیس غزال طلایی را در بخش فیلم بلند و کوتاه معرفی میکنند. نسخه بازسازی شده فیلم «شطرنج باد» هم در پایان این مراسم روی پرده میرود. «شطرنج باد» از فیلمهای شاخص تاریخ سینمای ایران است که در طی زمان، دوباره کشف شده و تماشای آن برای مخاطبان این جشنواره جذاب است.
نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در سیدنی برگزار میشود.
به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در برنامه تلویزیونی «نقد سینما» ضمن تاکید بر اینکه این فارابی مالک ۶۰ درصد فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش است و برای همین منظور ۱۷ میلیارد تومان پرداخته است به طور تلویحی از وجود اختلافات بین فارابی و تهیهکننده «رستاخیز» صحبت کرد؛ اختلافی که به تعبیر او مانع از درآمدزایی این فیلم سینمایی شد.
تابش در بخشی از گفتگوی ۱۹ مهرماه خود در پاسخ به اینکه آیا «رستاخیز» در صورت اکران میتوانست چنین فروشی در گیشه داشته باشد عنوان کرد: «اگر فیلم در عرضه خارجی زودتر ورود میکرد، تهیهکننده حرف ما را گوش میداد و همراهی میکرد، قطعاً در اکران پلتفرمی میتوانست درآمد خیلی خوبی داشته باشد اما مخاطب داخلی احتمالاً آن میزان استقبالی را که پیشبینیشده بود، از فیلم نداشتند. «رستاخیز» اتفاقاً جزو مجموعه آثار خاص سینمای ایران است که تا سالها میتواند درآمد کسب کند اما این درآمدزایی فوری و خیلی سریع نیست.»
فارابی در پنج مرحله به «رستاخیز» آسیب زد!
شب گذشته ۲۳ آبان ماه اما تقی علیقلیزاده در قالب ویدئویی انتقادی که از برنامه «نقد سینما» پخش شد، نسبت به اظهارات مدیرعامل فارابی واکنش نشان داد و نه تنها نقش فارابی را برای تولید و عرضه فیلم سینمایی «رستاخیز» تسهیلگر ندانست، بلکه آن را به عنوان مانعی بر مسیر طبیعی عرضه این فیلم توصیف کرد.
علیقلیزاده با اشاره به پنج مرحله ورود فارابی به جریان تولید و عرضه فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: در مرحله اول قرارداد مشارکت ۳۵ درصدی بنیاد در فیلم «رستاخیز» در سال ۱۳۸۸ به اصرار مدیرعامل وقت فارابی بسته شد که اصرار بسیار زیادی هم برای آن داشتند اما فارابی در ادامه از تمامی تعهدات خود خودداری کرد. به طوری که بسیاری این امر غیرحرفهای را به منظور جلوگیری و آسیب زدن به روند تولید فیلم تحلیل کردند. در آن دوران فرصت جذب سرمایهگذار از ما گرفته شد، آن هم در حالی که فیلمبرداری فیلم آغاز شده بود.
قرارداد مشارکت ۳۵ درصدی در فیلم «رستاخیز» در سال ۱۳۸۸ به اصرار مدیرعامل وقت فارابی بسته شد که اصرار بسیار زیادی هم برای آن داشتند اما فارابی در ادامه از تمامی تعهدات خود خودداری کرد. به طوری که بسیاری این امر غیرحرفهای را به منظور جلوگیری و آسیبزدن به روند تولید فیلم تحلیل کردند وی ادامه داد: بعد از اینکه «رستاخیز» در سال ۹۴ به طور غیرقانونی توقیف شد و دیوان عدالت اداری رای صادر کرد، قرار شد ۶۰ درصد سهام فیلم توسط نهادهای وابسته به ارشاد خریداری شود. این خرید به ارزش ۱۷ میلیارد تومان، معادل ۴۲۰ هزار یورو، انجام شد که این میزان در آن مقطع برای سرمایهگذاران حدود ۶۰۰ هزار یورو هزینه داشت و این یعنی دومین حضور فارابی در این پروژه هم با ۱۸۰ هزار یورو ضرر برای سرمایهگذاران این فیلم همراه بود.
علیقلیزاده افزود: وقتی حضور فارابی بهعنوان مالک ۶۰ درصد فیلم تثبیت شد، به صورت طبیعی و بهعنوان تهیهکننده پیشنهاد کردم که فارابی بهعنوان توزیعکننده فیلم هم حضور داشته باشد. در کمال حیرت، تعجب و تأسف، به ما پاسخ دادند که از نظر فارابی این فیلم ظرفیتهای لازم برای عرضه را نداشت و هیچ امیدی به اکران، نمایش و گردش سرمایه آن نبود. این هم سومین حضور فارابی در فیلم «رستاخیز» بود!
این تهیه کننده مطرح کرد: در چنین شرایطی تهیهکننده فیلم مسئول توزیع داخلی و خارجی فیلم شد و قرار شد سهامداران فیلم به نسبت سهامشان بودجهای برای پشتیبانی عملیات توزیع فیلم در نظر بگیرند. بر خلاف آنکه سهامداران بخش خصوصی تمامی تعهدات خود در این زمینه را انجام دادند، فارابی در این زمینه هم هیچ پولی نداد که این اقدام هم ما را یاد سرمایهگذاری اولیه بنیاد در فیلم انداخت! گویی این بار هم رفتاری شد تا مانع از توزیع فیلم شود. این چهارمین حضور فارابی در مسیر «رستاخیز» است که هنوز هم ادامه دارد.
چرا پیشنهاد فارابی برای اکران آنلاین را نپذیرفتیم
علیقلیزاده در ادامه درباره اظهارات تابش مبنیبر اینکه «تهیهکننده «رستاخیز» به پیشنهاد فارابی برای توزیع نسخه آنلاین بیتوجهی کرده است»، گفت: شاید منظور واگذاری فیلم به یکی از موسسات ویدئو رسانه داخلی بوده است که از طریق همانها فیلم در داخل و خارج توزیع و با عرضه در سایتهایی مانند یوتیوب، درآمد خارجی هم برای آن کسب شود که البته من این موضوع را به صلاح فیلم نمیدانم. ضمن آنکه شرکتی که با آن وارد مذاکره شدم، هیچ رقمی را بهعنوان رقم پایه نپذیرفت و حاضر نشد امنیت فیلم را هم ضمانت کند. به طور کلی پیشنهاد درخشانی نداشتند و حتی به صورت تلویحی امیدی هم به موفقیت فیلم نداشتند.
وی افزود: من اصلاً نمیدانم چرا باید به چنین پیشنهادی فکر میکردم. اساساً قبول این پیشنهاد چه تفاوتی با شرایط فعلی ما ایجاد میکرد. بنابراین پیشنهاد من که در حال حاضر هم مشغول پیگیری آن هستیم، این است که یک پلتفرم اختصاصی برای عرضه فیلم «رستاخیز» داشته باشیم به طوری که این پلتفرم با ارزهای مختلف همخوان باشد و فیلم را مبتنیبر کپیرایت جهانی، در سطح بینالمللی عرضه کند. فارابی این ایده را تایید نمیکند و اصرار دارند که این فیلم باید از طریق پلتفرمهای داخلی عرضه شود.
تهیهکننده «رستاخیز» گفت: حالا کارشناسان میتوانند نظر دهند که آیا من به عنوان تهیهکننده اقدام درستی کردهام که به حرف فارابی گوش نکردهام یا خیر؟ اساساً آیا فارابی تاکنون حرف درستی درباره این فیلم زده است که بخواهم به آن گوش دهم؟
علیقلیزاده در پایان صحبتهای خود وعده داد اسناد مرتبط با اظهاراتش را در سایت رسمی فیلم «رستاخیز» بارگذاری کند.
محمدحسین نورشاهی که این سالها بهعنوان گوینده رادیو ایران فعالیت میکرد، بر اثر کرونا درگذشت.
«شهر مافیا»، «پس از جدایی»، «پانزده گربه بازیگوش» تعدادی از فیلم های سینمایی پایان هفته هستند.