شبکه چهار یلدا میزبان چه هنرمندانی است؟
نادر مشایخی، افشین هاشمی و امیرشهاب رضویان مهمانان ویژه برنامه شب یلدای شبکه چهار سیما هستند.
نادر مشایخی، افشین هاشمی و امیرشهاب رضویان مهمانان ویژه برنامه شب یلدای شبکه چهار سیما هستند.
سینماپرس: فریادهای تام کروز در پی عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی برخی از عوامل فیلمبرداری، باعث شد که ۵ نفر از آنان استعفا بدهند.
به گزارش سینماپرس، برخی از منابع خبری خارجی میگویند که طبق اطلاعاتی که دارند بعد از فریادهای هفته قبل تام کروز بر سر برخی از عوامل فیلم که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمیکردند، در نهایت ۵ نفر از آنان از کار خود در این پروژه استعفا دادند.این منابع خبری میگویند: «اولین برخورد التهاب داشت اما بعد از آن هم اوضاع آرامتر نشده است. علاوه بر آنکه تنشها از ماه قبل هم در حال شکل گرفتن بود اما با علنی شدن این خشونتها چندین تن از عوامل از پروژه جدا شدند. تام کروز نیز هنوز از اینکه دیگران پروتکلها را مانند او جدی نمیگیرند ناراحت است.»
تام کروز هفته قبل بعد از دیدن اینکه چند نفر با اینکه ماسک زدهاند اما فاصله لازم را رعایت نکردهاند بر سر آنها فریاد زد و گفت: آدمهایی در هالیوود شغل دارند، چون ما اینجا هستیم، ما داریم اینجا هزارتا شغل درست میکنیم. لعنتیها نمیخواهم عذرخواهی بشنوم. اگر می خواهید عذرخواهی کنید بروید از آدمهایی عذرخواهی کنید که چون صنعت سینما تعطیل شده خانههایشان را از دست میدهند یا نمیتوانند غذا سر سفرههایشان ببرند یا هزینه کالجشان را بدهند. آینده این صنعت لعنتی چیزی است که هرشب قبل خواب ذهن من را مشغول میکند! ما این فیلم لعنتی را تعطیل نمیکنیم. روشن شد؟ اگر باز کسی را ببینم که پروتکل را رعایت نمیکند آن عوضی را با لگد میاندازم بیرون! اگر با من همکاری نکنید اخراجید، متوجهید؟
حالا گویا این سخنان کروز به صورت جدی منجر به استعفای چندنفر از عوامل تصویربرداری شده است و کروز را در کار عملکرده قرار دادهاند.
«مأموریت غیرممکن ۷» به کارگردانی «کریستفر مککواری» ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ اکران خواهد شد.
عدهای از اهالی موسیقی در نامهای سرگشاده به فرهاد فخرالدینی ـ رئیس شورای عالی «خانه موسیقی» ـ برگزاری انتخابات الکترونیکی سراسری تا پایان سال ۹۹ را خواستار شده اند.
«۱۴ سال است موسیقی پاپ ایران از وجود یکی از بهترین و متفاوتترین خوانندههای پاپ پس از انقلاب محروم است و اهالی موسیقی پاپ شب یلدای دیگری را بدون حضور خوانندهای سپری میکنند که از هیچ کس تقلید نمیکرد.»
سایت رهبر معظم انقلاب به تحریف و دستکاری بیانات اخیر ایشان توسط برخی از رسانهها با انتشار پوستری واکنش نشان داد.
به گزارش سینماپرس، سایت khamenei.ir در پوستری به تحریف و دستکاری بیانات روز چهارشنبه رهبر انقلاب در برخی رسانهها واکنش نشان داد.
این سایت در مطلبی با عنوان کار جریان تحریف آورده است:
«آدرس غلط دادن برای حل مشکل تحریم است.» ۱۳۹۹/۵/۱۰ این عبارتی است که رهبر انقلاب در مردادماه امسال در خصوص رفتار جریانی بیان کردند که میخواهند حل مشکل تحریم را به راه آزموده شدهی «تلاش برای رفع تحریم» محدود کنند و آن را جایگزین خنثیسازی تحریم کنند.
جریانی که بیانات اخیر رهبر انقلاب در روز چهارشنبه ۱۳۹۹/۹/۲۶ را که در آن خنثیسازی تحریم بر رفع تحریم مقدم دانسته شده بود، هم به صورت ناقص و تحریف شده بازتاب دادند. به همین مناسبت پایگاه اطلاعرسانی khamenei.ir لوح «کار جریان تحریف» را منتشر میکند.»
«نیمه شب آذرماه» عنوان یکی از تازهترین آثار موسیقایی به آهنگسازی و هنرمندی ابوالفضل صادقی نژاد است که به تازگی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
سینماپرس: متأسفانه در سالهای اخیر و به خصوص پس از ورود جدیتر پلتفرمها به عرصه تولید، شاهد رقابتهای ناسالمی در میان تولیدکنندگان هستیم
به گزارش سینماپرس، بحث دستمزدهای خارج از عرف بازیگران سریالهای تلویزیونی و مطرح شدن دستمزد میلیاردی، با واکنشهای زیادی روبهرو شده است چراکه پرداختهای غیرمتعارف به بازیگران بر روند تولید مجموعههای تلویزیونی اثر منفی میگذارد. «جوان» در گفتگو با سه تهیهکننده مجموعههای تلویزیونی که این شبها سریالهایشان از شبکههای یک، ۲ و ۳ روی آنتن است، به مسئله دستمزدهای نامتعارف پرداخته است.
نباید کیفیت را فدای دستمزد کرد
ابوالفضل صفری، تهیهکننده سریال «خانه امن» شبکه یک سیما درباره مواجهه با مطالبه دستمزدهای خارج از عرف از سوی برخی بازیگران به «جوان» گفت: بارها با چنین موضوعی برخورد کرده و به عنوان تهیهکننده جلوی این درخواستهای نامتعارف ایستادهام، اکنون بخش زیادی از برآورد ساخت در تلویزیون و سینما برای بخش هزینه دستمزد بازیگران در نظر گرفته میشود و سایر بخشها را تحت تأثیر قرار میدهد. صفری افزود: اگر تهیهکننده مقابل دستمزد نامتعارف ایستادگی نکند، مجبور میشود برای تأمین آن دستمزد از مسائل دیگری، چون پروداکشن و کیفیت کار بزند تا دستمزد آقایان و خانمهای بازیگر را بدهد.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی تهیهکنندگان به درخواستهای نامتعارف بازیگران تن میدهند، گفت: ما در تلویزیون نیازمند یک وحدت رویه هستیم و به مسئله دستمزدها باید به چشم یک مسئله صنفی نگاه کنیم. همانطور که در سینما و در خانه سینما چنین موضوعی مطرح است و اصلاً همکاری سینما و تلویزیون باید برای جلوگیری از رشد دستمزدهای نامتعارف شکل بگیرد.
تهیهکننده «خانه امن» تأکید کرد: چه در تلویزیون و چه در سینما، منابع مالی برای تولید محدود است، به خصوص در صداوسیما که به صورت مستقیم از بیتالمال تأمین میشود، اگر دستمزدهای غیرمتعارف پرداخت شود، از کیفیت محصول کاسته میشود، در نتیجه مردم چیزی را میبینند که دوست ندارند. صداوسیما مجبور میشود آثار معمولی تولید کند و دیگر اثر مهمی ساخته نشود.
صفری ادامه داد: آیا مردم به خاطر بازیگران سریال «خانه امن» به تماشای آن مینشینند یا به خاطر داستان و ساخت آن!؟ یا سریال «چرنوبیل» که بسیار هم مشهور شد، هیچ کدام از بازیگرانش شناخته شده نیستند. تهیهکننده نباید کیفیت کار را فدای دستمزد بازیگر کند.
بازیگر زیادهخواه بیکار میشود
بهروز مفید، تهیهکننده سریال «بیگانه با من است» شبکه ۲ سیما، در پاسخ به سؤال «جوان» درباره تأثیر دستمزدهای نامتعارف بازیگران بر روند تولید مجموعههای تلویزیونی گفت: بحث دستمزدها را باید از دو دیدگاه نگاه کرد؛ دیدگاه اول از نظر بازیگر است که بنا به جایگاهی که برای خود قائل است و شرایطی که دارد، دستمزدی برای خود مطرح میکند که خب تابع هیچ قانون یا سقفی نیست، از طرف دوم دیدگاه تهیهکننده است که باید در فرآیند تولید نقش مدیریت هزینه را هم داشته باشد.
مفید ادامه داد: معمولاً تهیهکنندگان برای مذاکره با بازیگران اصلی مجموعه یک محدودهای از دستمزد را در نظر میگیرند و اصولاً برخلاف نظری که گفته میشود تماشاگر کار خوب را صرفاً به دلیل داستان آن دنبال میکند، من نقش بازیگران را کماهمیت نمیدانم. بازیگر خوب امتیازی برای فیلم است و حتی برخی نقشها در سینما و تلویزیون خاص یک بازیگر نوشته میشود.
تهیهکننده «بیگانه با من است»، گفت: تهیهکننده تلویزیون برای تعادل مالی باید در کنار استفاده از بازیگر سرشناس از استعدادهای جوان و گمنام استفاده کند تا در کنار مدیریت مالی در کوتاهمدت، در بلندمدت نیز با معرفی چهرههای جدید به تولید در تلویزیون کمک کند.
این تهیهکننده تأکید کرد: درخواست نامتعارف دستمزد از سوی بازیگر در درازمدت به ضرر خود آن بازیگر تمام میشود و شاید در یک پروژه خاص و با شرایط مالی ویژه این درخواست قبول شود، اما دیگر تهیهکنندگان حاضر به پرداخت آن دستمزد نخواهند بود و آن بازیگر در عمل پس از یکی دو کار تلویزیونی بیکار میشود.
نقش پلتفرمها در افزایش دستمزدها
امیرمهدی پوروزیری، تهیهکننده سریال «شرم» شبکه ۳ سیما نیز در گفتگو با «جوان» درباره دستمزدهای نجومی در سریالهای تلویزیونی گفت: متأسفانه در میانه فیلمبرداری سریال «شرم» سیروس گرجستانی از دنیا رفت، با درگذشت این هنرمند شرایط سختی برای ما به وجود آمد، کار تا حدی جلو رفته بود که نه میشد پلانهای مرحوم گرجستانی را حذف کرد و دوباره از ابتدا فیلمبرداری را با بازیگر جدید انجام داد، نه از نظر اخلاقی هم انجام این کار درست بود و میخواستیم آخرین حضور آن هنرمند فقید در کار باقی بماند، البته پیش از این نیز در سریال «نرگس» هم با درگذشت مرحوم پوپک گلدره، ستاره اسکندری جایگزین وی شده بود، این کار در تلویزیون مسبوق به سابقه بود. ما هم با چند بازیگر برای ادامه نقش «عزیز آقا» صحبت کردیم. آنها با علم به اینکه ما شرایط خاصی داریم و به قول معروف دستمان در پوست گردو است، قیمتهای نجومی برای حضور در سریال ارائه میکردند، من نخواستم تسلیم این زیادهخواهی شوم و در نهایت با محبتی که سیاوش طهمورث داشت و به واسطه رفاقت قدیمی که با مرحوم گرجستانی داشت، کار را قبول کرد.
پوروزیری در ادامه به رقابتهای نادرست در سریالسازی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سالهای اخیر و به خصوص پس از ورود جدیتر پلتفرمها به عرصه تولید، شاهد رقابتهای ناسالمی در میان تولیدکنندگان هستیم. متأسفانه برخی سازندگان برای آنکه بتوانند هنرمندان را مجاب به همکاری کنند، دستمزدهایی پیشنهاد میکنند که هیچ جنبه معقولی ندارد. این کار هم هرچند موجب موفقیت کوتاهمدت آن برنامه و آن تولیدکننده میشود، ولی تمام قواعد و منطقی را که برای همکاریها وجود دارد تحتالشعاع قرار میدهد، اگرچه یک موفقیت کوتاهمدت برای آن سریال یا برنامه به حساب میآید، اما یک تأثیر منفی و اثرگذاری مخرب میانمدت و بلندمدت بر کل این صنعت دارد که هم در برخی پروژههای تلویزیونی و هم در شبکه نمایش خانگی هم اکنون نیز شاهد آن هستیم. بازیگری که دستمزد بالا گرفته است دیگر حاضر نمیشود با دستمزد قبلی بازی کند و تولید مجموعههای بعدی را با مانع مواجه میکند، به خصوص این موضوع با ورود پلتفرمها و خرجهای چند برابری آنها به نسبت هزینههای معقول چند برابر شده است.
آرش قاسمی صداگذار سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیتهای خود گفت: تا پیش از داغ شدن بحثهای برگزاری جشنواره فیلم فجر کار ما به عنوان افراد پشت صحنه کم شده بود و به ما مراجعه نمیشد اما از زمان از سرگیری این بحثها صاحبان آثار برای آماده سازی فیلمهای خود به تکاپو افتادهاند و حالا پیشنهاد انجام چند کار به من شده است. به نظرم صاحبان آثار با توجه به شرایط کرونایی دست نگه داشته بودند تا ببینند اوضاع به چه صورت پیش میرود ضمن اینکه در این سال سخت، شرایط مالی هم بد بود و ترجیح میدادند کارها را متوقف کنند.
وی افزود: در حال حاضر کار صداگذاری فیلم سینمایی «کارو» به کارگردانی احمد مرادپور را در دست دارم البته ما کار صداگذاری این اثر را سال گذشته آغاز کرده بودیم ولی به دلیل طول کشیدن کارهای فنی دیگر، این مرحله هم طولانی شد اما حالا صداگذاری «کارو» مراحل پایانی را سپری میکند. پروژه دیگری که در دست دارم فیلم سینمایی «مصلحت نظام» به کارگردانی حسین دارابی است که به تازگی کار صداگذاری آن را آغاز کردهام.
قاسمی درباره جزئیات این فیلم سینمایی گفت: به نظرم فضای خوبی در «مصلحت نظام» ایجاد شده است. داستان این فیلم در دهه ۶۰ میگذرد و فضای دهه ۶۰ به خوبی در «مصلحت نظام» تصویر شده است یعنی هرچند به کارهای محمدحسین مهدویان نزدیک نیست ولی در نوع خود فرمت خوبی دارد. من هم سعیام بر این است که رنگ و بوی صدا به همان دهه بخورد، یعنی همان طور که تصاویر کهنگی دارند صداها هم به همان فضای کهنه بخورد و حال و هوای همان دهه را تداعی کند.
وی گفت: این روزها مشغول صداگذاری «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغزاده نیز هستم که یک فیلم فانتزی است و تقریباً متفاوت از کارهای کاوه صباغزاده است. این فیلم هم در مراحل پایانی صداگذاری قرار دارد.
صداگذار «شنای پروانه» با اشاره به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: من موافق برگزاری جشنواره به این شکل و شمایل نیستم چون تمام شور و حال جشنواره به آن اتمسفری بود که بر جشنواره حاکم بود اینکه تنها فیلمها برای هیأت داوران به نمایش گذاشته و در نهایت تندیسی داده شود هیچ حس و حالی ندارد. تمام لطف جشنواره به این بود که کارگردانان و سینماگران در سالنها با مردم به تماشای فیلم مینشستند، آثار خود را ارزیابی میکردند و با دریافت بازخوردها، فیلمها را مجدداً اصلاح میکردند. اگر جشنواره در حد یک مهمانی خصوصی برگزار شود آوردهای برای فیلمسازان نخواهد داشت. اگر رأیگیری بین فیلمسازان در رابطه با نحوه برگزاری به این شکل، صورت میگرفت قطعاً من یکی از مخالفان بودم. بخشی از کار ما با حضور آدمها معنی پیدا میکند. این نحوه برگزاری جشنواره، مثل بازی فوتبالی است که هیچ تماشاچی و هیچ شور و حالی نداشته باشد.
قاسمی در پایان اظهار کرد: اینکه گفته میشود این شکل برگزاری جشنواره به منظور زنده نگه داشتن سینماست، من چندان قبول ندارم این تنها یک شوک به سینماست. به نظرم بهتر این بود که میگذاشتند سه ماه دیگر جشنواره را برگزار میکردند چون تا آن زمان شرایط سلامتی و بهداشتی هم کمی بهبود پیدا کرده بود. من قبول دارم که اگر این رویداد هم از تعلیق میشد دیگر همه انگیزهها از بین میرفت و فیلمها بیات میشدند، ولی به نظرم باید راهکار دیگری پیدا میکردند، یا مثل باقی جشنوارههای دنیا جشنواره فیلم فجر را با ظرفیت کمتر برگزار میکردند، این چنین به نظرم جذابیت بهتری داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهستانی کارگردان مستند «سید جواد» که در بخش کارآفرینی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد، با اشاره به موضوع این اثر مستند گفت: «سید جواد» درباره یک پیرمرد روستانشین و ساکن شیخ شبان از توابع استان چهارمحال و بختیاری است که از سال ۵۷ در این منطقه به اشتغالزایی و کارآفرینی روی آورده است. وی به تنهایی توانسته ۴۰۰ نفر از اهالی روستا را به حرفه خاتم کاری آموزش دهد و در حال حاضر باعث اشتغالزایی کل روستا شده است. به نحوی که ۹۰ درصد روستاییان به شغل خاتم سازی و خاتم کاری روی آوردهاند. خودش هم به عنوان کارآفرین و کشاورز نمونه انتخاب شده است.
وی درباره نحوه آشنایی با سوژه این فیلم توضیح داد: طی تحقیقاتی سید جواد را به من معرفی کردند. شیخ شبان یک منطقه کشاورزنشین است و اهالی این روستا تنها درآمدشان در ۶ ماه اول سال از طریق کشاورزی است و در ۶ ماه دوم سال نیز معمولاً بیکار هستند اما با کارآفرینی سید جواد آنها در کل سال صاحب شغل و درآمد هستند.
دهستانی در پاسخ به اینکه آیا «سید جواد» یک مستند پرتره محسوب میشود یا یک مستند اجتماعی، بیان کرد: این مستند زندگی سید جواد را در اجتماع کوچک خود و روستایش ضمن معرفی شخصیت او بررسی میکند و به تصویر میکشد. بنابراین بخش اجتماعی کار هم پررنگ است و به نوعی میتوان این اثر را تلفیقی از گونه پرتره و اجتماعی دانست.
این مستند ساز با اشاره به جریان تغییر روند مسیر مستندسازی که گاهی به دنبال آشنایی عمیقتر با سوژه رخ میدهد، توضیح داد: در جریان آشنایی بیشتر مستندساز با سوژه گاهی مسیر فیلم از آنچه ابتدا برنامهریزی شده است، تغییر میکند. به نظرم این اتفاق در اکثر مستندها میافتد و به تدریج که مستندساز جلو میرود میبیند که سوژهاش چقدر حرف برای گفتن دارد. درست مانند درختی که شاخههایش پیوسته رشد میکند و پر و بال میگیرد. سید جواد هم کاراکتری بود که ظرفیتهای بسیاری برای روایت کردن در این مستند داشت. او مثل یک جوان ۲۰ ساله پرتلاش بود و ۲۰ ساعت در طول روز کار میکرد. کشاورز نمونه بود و شغل و هنر خاتم کاری را هم بلد بود و به امور دیگر اهالی روستا رسیدگی میکرد.
دهستانی درباره اهمیت اتخاذ نگاه عادلانه و بدون قضاوت به سوژه در مستندسازی توضیح داد: قضاوت نکردن و صادق بودن در مستند اهمیت زیادی دارد. اولین برخورد ما با سید جواد به عنوان یک کارآفرین توجه به وضعیت زندگی و ساده زیستیاش بود. با اینکه میتواند بسیار مرفه زندگی کند، اما زندگی سادهای دارد. هر روز سوار یک موتور قدیمی میشود و به کارهایش رسیدگی میکند و اصرار دارد تا زمانی که میتواند از این موتور استفاده کند. امیدوارم توانسته باشم این سادگی را در مستند «سید جواد» نشان بدهم. او خانهای قدیمی دارد و این ساده زیستی در زندگیاش یک شعار نیست بلکه واقعیت است و در مستند هم اینطور به تصویر کشیده شده است.
وی که پیش از این در همکاری با خانه مستند اوج ۶ فیلم مستند از جمله «سراج» و «نازگل» و ۱۰ تیزر را ساخته است، با اشاره به حمایت این سازمان از اثرش عنوان کرد: مجری طرح مستند «سید جواد» خانه مستند است و از همان ابتدا به سفارش این سازمان اثر تولید شد. پیش از همکاری با اوج در زمینه مستند کمتر کار کرده بودم و بیشتر فیلم داستانی تولید میکردم اما در این سالها دیدم که اوج به جوانان فیلمساز برای پیاده کردن ایدههایشان میدان میدهد و این اتفاق مطلوبی است.
دهستانی با اشاره به دشواریهای فیلمسازی در شرایط کرونا گفت: مستند «سید جواد» در اوایل شیوع کرونا که ترس زیادی هم نسبت به این ویروس وجود داشت و بازه زمانی تیرماه ضبط شده است. اگرچه آمار مبتلایان به این ویروس آن زمان کم بود اما مردم نسبت به بیماری نگرانتر بودند و ما هم با استرس کارمان را پیش میبردیم. این مستند همچنین در ۵ روز فیلمبرداری شد و پیش از آن هم زمانی را صرف تحقیق و پژوهش کار کرده بودیم. اگرچه برای ساخت یک اثر پرتره پرداختن بیشتر به جزییات زندگی سوژه لازم است اما به دلیل اینکه قرار بود اثر یک مستند کارآفرینی باشد و وجه اجتماعیاش حفظ شود همین مقدار از ورود به زندگی سید جواد کافی به نظر میرسید.
مهدی گنجی کارگردان مستند «رویاهای خالکوبی شده» که در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این مستند گفت: این فیلم درباره چند کاراکتر فوتبالیست نوجوان از چند جای مختلف ایران است که میخواهند در کمپ فوتبال شرکت کنند و آرزو دارند ستاره فوتبال شوند به همین دلیل به اسپانیا میروند تا به این خواسته برسند در کنار این موضوع خانوادههای این بچهها فکر میکنند ستاره شدن آنها میتواند خیلی از مشکلاتشان را برطرف کند.
وی عنوان کرد: سوژه این مستند ۷۱ دقیقهای را تهیهکننده «رویاهای خالکوبی شده» پیشنهاد کرد البته در حقیقت بانیان این اثر میخواستند فیلمی از کمپ فوتبال بسازند. این کمپ با مشارکت لیگ فوتبال اسپانیا و یکی از اپراتورهای تلفن همراه در ایران برگزار میشد و به من پیشنهاد شد فیلم مستندی درباره این موضوع بسازم من هم به مرور زمان سعی کردم تمرکزم را از روی فیلم موضوعمحور بردارم و آن را به یک فیلم کاراکترمحور تبدیل کنم به همین ترتیب روی پنج کاراکتر فوکوس کردم که بیشتر زندگی آنها را در فیلم میبینیم در حقیقت فوتبال زمینه اولیه و به عبارتی پس زمینهای است که ما زندگی این کاراکترها را در «رویاهای خالکوبی شده» میبینیم.
گنجی با بیان اینکه ساخت این فیلم حدود یک سال و نیم طول کشید، اظهار کرد: «رویاهای خالکوبی شده» در چهار استان ایران فیلمبرداری شده و به لحاظ بوم شناسی جغرافیای زیادی در آن دیده میشود ضمن اینکه بخشهایی از آن در کشور اسپانیا فیلمبرداری شده است.
این مستندساز با اشاره به نحوه برگزاری جشنواره فیلم «سینماحقیقت» توضیح داد: فیلم مستند یا هر فیلمی سینمایی باید در سینما دیده شود از همین رو من استقبالی از نمایش آنلاین نکردم، سالن سینما، خرید بلیت و تماشای فیلم آدابی دارد که به نظرم روی فیلم تأثیر میگذارد جدای از این، شنیدن صدای خوب و دیدن تصویر بزرگ روی پرده بزرگ تأثیرگذاری متفاوتتری از تماشای آن در لپتاپ یا … دارد از همین رو اصلاً با نمایش اینترنتی موافق نیستم ولی چارهای نیست، فیلم باید به حیات خود ادامه بدهد، ضمن اینکه از آنجایی که هر فیلمی زمان نمایش به خصوصی دارد نمیشود فیلم را برای بلندمدت نگه داشت. با توجه به اینکه در برهه کنونی چندان مشخص نیست که چه زمانی شرایط بهبود پیدا کند ممکن است سال آینده هم همین وضعیت را داشته باشیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم فیلم را به جشنواره بدهیم.
وی درباره تأثیرگذاری شرایط کرونایی گفت: بیشتر مراحل پس تولید «رویاهای خالکوبی شده» در شرایط کرونایی انجام شد به نحوی که دست و پای ما را بسته بود و نمیتوانستیم با گروه ارتباط داشته باشیم به همین دلیل بخشی از کارها را به صورت مجازی پیش میبردیم ولی تمام تلاشمان را کردیم تا کار خوبی از آب دربیاید.
سایر عوامل فیلم «رویاهای خالکوبی شده» عبارتند از نویسنده و کارگردان: مهدی گنجی، تهیه کننده: بهزاد توکلی، مدیر تصویربرداری: محمد حدادی، تدوین: امیر ادیب پرور، مدیرصدابرداری: حسن شبانکاره، صدابردار دوم بخش ایران: احمد صابری، صداگذار: حسین قورچیان – آهنگساز: افشین عزیزی – دستیار کارگردان و پژوهشگر: موحد تاری مرادی، تصویربرداران: مازیار کوپیدار، مهداد هوشیاری، مرتضی درویش خانی، فرشید فرجی، رنگ آمیزی تصاویر: حمیدرضا فتوره چیان، برنا جمشیدی، مدیر تولید: حمیدرضا میر محمدی، دستیار تدوین گر: محمد فرهپور، دستیار آهنگساز: آرش عزیزی، تدوین صدا: مهیار سلیمی، عکاس: عباس کوثری، موحد تاری مرادی، طراحی پوستر: علی باقری، تدارکات تهران: سجاد نصرتی، تدارکات بلوچستان: حامد سلامی، تصاویر هوایی: امین جامه، ترجمه زیرنویس انگلیسی: صنم کلانتری، زیرنویس انگلیسی: پوریا صدر، ترجمه اسپانیایی: محمد استادولی، مرتضی علیشاهی، ترجمه بلوچی: بهنام قدوسی، ترجمه ترکی: بابک کلانتری، سرمایه گذار: شرکت ایرانسل