X

بایگانی بهمن 24, 1399

دفتر سینمایی

متاسفانه «جشنواره فیلم فجر» امسال نسبت خود با «جشن انقلاب اسلامی» را از دست داده است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارشناس سینما و رسانه گفت: از جشنواره فیلم فجر که منسوب به انقلاب اسلامی است و عنوان فجر انقلاب را در ۴۲ سال اخیر یدک می‌کشد انتظار می‌رود که فیلم هایش از محتوای نزدیک‌تر به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی برخوردار باشند.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال در دوره سی و نهم از مجموع ۵۷ فیلمی که هیئت داوران بازبینی کرد ۱۶ فیلم نامزد شدند که تعدادی از آن‌ها در سینمای عرصه راهبردی تعریف می‌شوند و برخی هم با موضوعات دیگر بودند.
وی اضافه کرد: فیلم‌های جشنواره فجر باید امید بخش، با نشاط و بصیرت افزا باشند، اما در مجموع این ۱۶ فیلم، متاسفانه حدود ۵ تا ۶ فیلم بودند که سکانس‌های پایانی بسیار تلخ و ناامیدکننده‌ای داشتند.
این کارشناس سینما و رسانه گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور که مردم به شدت در فشار هستند تولید این گونه فیلم ها، کمی بی انصافی در حق جشنواره‌ای است که مهم‌ترین رویداد سینمایی انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.
وی افزود: جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین و معتبرترین رویداد سینمایی کشور باید در برگیرنده آثار راهبردی به نحوی باشد که این آثار بتوانند برای سینمای کشور و تولیدات تصویری، جریان ساز باشد.
آقای الهی گفت: متاسفانه این اتفاق، سال‌های سال به فراموشی سپرده شده است و جشنواره فیلم فجر با جشن انقلاب اسلامی نسبت درستی ندارد.
این کارشناس سینما و رسانه افزود: نباید فراموش کنیم سینمای دفاع مقدس و سینمای راهبردی و مقاومت ما برگرفته از فرهنگ بومی ماست و فرهنگ بومی ما ارجحیت دارد و سینمای دفاع مقدس و مقاومت ما باید با این تعاریف ارائه شود.
وی گفت: متاسفانه این نوع سینما در چند سال اخیر، به شدت کم رنگ شده است.
آقای الهی افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال حدود ۴ الی ۵ فیلم با موضوع دفاع مقدس بودند که از میان آن‌ها فیلم‌های «منصور» و «تک تیرانداز» فیلم‌های خیلی خوبی بودند، زیرا به قهرمان می‌پرداختند.
این کارشناس سینما و رسانه گفت: اکنون در سینما، خلاء قهرمان داریم. چرا باید سینمای ما به سمت سینمای شبه روشنفکرانه‌ای حرکت کند که به آپارتمان نشینی‌های آن چنانی با قصه‌های تلخ و سیاه محدود شود؟
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، شورائی به نام شورای نظارت و حمایت از سینمای مقاومت و دفاع مقدس تشکیل شده است که این شورا باید پیش‌تر از این‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل می‌گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برنامه کارگاه های چاپ دستی جشنواره تجسمی فجر اعلام شد


کارگاه های بخش چاپ دستی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ در موسسه فرهنگی هنری صبا برپاست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعدادی از فیلم های به نمایش درآمده در «جشنواره فیلم فجر» براندازانه بود/شاهد افرادی هستیم که دست به دست دشمن دادند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک کارشناس فرهنگی گفت: اکثریت فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر سی و نهم فیلم های خوبی نبودند و حتی در یکی از این فیلمها هنرپیشه را با آرایش و لباس فرح دیبا به نمایش می گذارند و منتظر ناجی که به گمان خودشان فرح دیباست، هستند!

به گزارش سینماپرس، جشنواره فیلم فجر در شرایطی پایان یافت که بسیاری از کارشناسان و دلسوزان فرهنگی به برآیند این جشنواره و ویترینی که با فیلم های اجتماعی در جشنواره چیده شده بود نه تنها امیدوار نیستند بلکه ناامیدانه به نحوه نگاه فیلمسازان  می نگرند و برخی آثار به نمایش درآمده را  بسیار تلخ و سیاه و دارای ایدئولوژی های مسموم می دانند.

«علیرضا سربخش» کارشناس فرهنگی،  مدیر عامل مؤسسه سینمایی جانبازان و از اعضاء هیات منصفه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره برآیند آثار نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر گفت: اکثریت فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر سی و نهم  فیلم های خوبی نبودند. فیلم هایی نبودند که مخاطب در سینما  شاهد آن بوده و  راضی از دیدن فیلم از سالن سینما بیرون بیاید. تعدادی از فیلم های به نمایش درآمده براندازانه بود. می توان گفت اکثر فیلم ها  مخاطب را به گونه ای ناراضی از سالن سینما بیرون می فرستند.

وی در ادامه توضیح داد: اگر آثاری که  نهادهایی چون موسسه اوج، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و حوزه هنری را از میان فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر مجزا کنیم می توانم به جرات بگویم سینمای ایران چیزی برای گفتن نداشت.

نمایش فرح دیبا به عنوان ناجی در یک فیلم

سربخش درباره براندازانه بودن برخی از فیلم ها گفت: وقتی ترامپ در اواخر دولتش دیوانه شده بود و گفت عملی را انجام می دهد که در آینده شاهد نتایج آن خواهید بود. الحق و الانصاف نیروهای مسلح کشور ارتش و سپاه به خوبی ایستادند که در مقابل این یاوه گویی ها مقابله کنند. اما متاسفانه در داخل کشور افرادی در بخش های مختلف  دست دردست آمریکا  کشور و مردم را تضعیف کردند و به جای تهییج مردم در مقابل دشمن پشت مردم را لرزاندند.

وی تصریح کرد: در این شرایط و اوضاع و احوال در سینمای ایران هم شاهد افرادی هستیم که دست به دست دشمن دادند و در مقابل دشمن مردم را به سمت سیاست های آمریکا تشویق کردند و فیلم هایی را ساختند و در جشنواره به نمایش درآمد که مردم را تشویق به اعتراض و اعتصاب کردند  این نگاه و ایدئولوژی در سینمای ایران کاملا دیده می شود و ما تاب دیدن این آثار را نداریم. جالب است که در یکی از فیلم های به نمایش درآمده هنرپیشه را با آرایش و لباس فرح دیبا به نمایش می گذارند و منتظر ناجی که به گمان خودشان فرح دیباست، هستند!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نشست‌های جشنواره موسیقی فجر به چه می پردازد؟


محورهای نشست‌های پژوهشی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام تبریک «قالیباف» به کارگردان «یدو» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛ با انتشار متنی در اینستاگرام خود، به کارگردان فیلم سینمایی «یدو» برای کسب سیمرغ بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم فجر تبریک گفت

به گزارش سینماپرس، قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛ با انتشار متنی در اینستاگرام خود، به کارگردان فیلم سینمایی «یدو» برای کسب سیمرغ بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم فجر تبریک گفت و نوشت: تبریک به همه هنرمندان و برندگان سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر امسال

به ویژه هنرمند عزیز و کارگردان توانمند آقای مهدی جعفری برنده سیمرغ بهترین کارگردانی برای فیلم یدو

پیام تبریک رئیس مجلس به کارگردان فیلم "یدو"

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

صمد طاهری: پایان فیلم «یدو» اصلا از نظر منطق داستانی مشکل دارد و همخوان نیست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: صمد طاهری با بیان این‌که «یدو» در مجموع فیلم خوبی است، در عین حال آن را اقتباس خوبی از داستان «زخم شیر» خود نمی‌داند.

به گزارش سینماپرس، مجموعه داستان «زخم شیر» که پیش‌تر در سیزدهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل احمد» شایسته تقدیر و در دومین دوره جایزه «احمد محمود» برگزیده شده بود، اخیرا با یکی از داستان‌هایش با عنوان «زخم شیر» در سی‌ونهمین جشنواره فیلم «فجر» درخشید. فیلم «یدو» که سیمرغ بهترین فیلم این دوره از جشنواره را در کنار چهار سیمرغ دیگر دریافت کرد و جزء رکودداران سیمرغ در جشنواره شد، اقتباسی است از این داستان.

صمد طاهری، نویسنده این کتاب به دنبال ساخت این اثر اقتباسی از روی داستانش، «زخم شیر» در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: آقای مهدی جعفری حدود یک سال پیش با من تماس گرفتند و گفتند که می‌خواهند بر اساس این داستان فیلمی بسازند. من در مورد فیلم اظهارنظری نمی‌کنم، در مجموع فیلم خوبی است، منتها من انتهای آن را نپسندیدم چون با کل فیلم همخوان نبود.

او در توضیح بیشتر افزود: این پسربچه (یدو) ماه‌های متمادی برای رفتن به مادرش اصرار می‌کند و با مکافات سوار لنج می‌شوند اما دلیل منطقی‌ای ندارد که پایان فیلم آن‌طور باشد. به نظر من این پایان اصلا از نظر منطق داستانی مشکل دارد و همخوان نیست. 

طاهری سپس درخصوص ساخت فیلم «یدو» با تمجید از بازی ستاره پسیانی و میلاد صویلوی اظهار کرد: در مجموع فیلم خوبی است، از نظر ساخت، شخصیت‌سازی، بازی بازیگران، فیلم‌برداری، موسیقی و … اثر خوب و قابل قبولی است اما از نظر اقتباسی که از داستان من شده، نه. همان‌طور که گفتم پایان‌بندی فیلم اشکال منطقی دارد و اصلا همخوان نیست.

این داستان‌نویس در ادامه جای داستان‌های فارسی را در سینمای ایران خالی دانست و درخصوص وضعیت اقتباس از داستان‌های ایرانی در سینما گفت: داستان‌ها و رمان‌های بسیاری در زبان فارسی هستند که خیلی از این‌ها مجال ساخته شدن فیلم را دارند و به جای این همه فیلم‌های الکی، بازاری و به قول معروف آبکی که ساخته می‌شود، می‌توان از این داستان‌ها برای ساختن فیلم‌های باارزش استفاده کرد. تک‌وتوک و برای بعضی از داستان‌های فارسی این اتفاق افتاده اما امیدوارم در آینده کارگردانان و فیلم‌سازان از این موضوع بیشتر استقبال کنند، خصوصا آن‌ها که می‌خواهند فیلم خوب و جدی بسازند امیدوارم بیشتر به داستان‌ها و رمان‌های فارسی توجه کنند.

او همچنین اظهار کرد: یک کارگردان وقتی سوژه و داستان خوبی برای ساختن یک فیلم دارد، اشکالی ندارد که از همان استفاده کند اما زمانی هم که واقعا سوژه به‌دردبخوری ندارد، می‌تواند از داستان‌ها و رمان‌های خوب زبان فارسی استفاده کند، خصوصا که در زبان فارسی داستان کوتاه خوب بسیار داریم.

صمد طاهری در پایان برای کارگردان فیلم «یدو» آرزوی موفقیت کرد و گفت: برای آقای جعفری آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم باز هم فیلم‌های خوب و موفق بسازند.

به گزارش ایسنا، فیلم «یدو» که در کنار  فیلم «بی‌همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با کسب پنج سیمرغ بلورین رکوددار شد، سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح، سیمرغ بهترین کارگردانی برای مهدی جعفری، سیمرغ بهترین فیلمبرداری برای مرتضی نجفی، سیمرغ بهترین صدابراری برای رشید دانشمند، سیمرغ بهترین صداگذاری برای امیرحسین قاسمی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای ستاره پسیانی به همراه آورد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سیاه‌نمایی «قصیده گاو سفید» در فهرست بخش رقابتی یک جشنواره سیاسی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس:با اعلام اسامی حاضران در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۲۱ «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم از ایران به‌عنوان یکی از فیلم‌های این بخش جشنواره معرفی شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از سایت برلیناله، هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین اسامی حاضران در بخش رقابتی اصلی خود را اعلام کرد.

«قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم از ایران به عنوان یکی از ۱۵ فیلمی که در بخش مسابقه بین‌الملل برای دریافت جایزه خرس طلایی رقابت می‌کنند انتخاب شد.

فهرست فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل به شرح زیر است:

«رانده‌شده» ساخته زاویه بووا از فرانسه

«بدشانسی…» ساخته رادو جود از رومانی

«فابیان – خراب شدن وضع» ساخته دومینیک گراف از آلمان

«قصیده گاو سفید ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم از ایران

«چرخ ثروت و خیال» ساخته ریوزوکی هاماگوچی از ژاپن

«آقای باخمان و کلاسش» ساخته ماریا اشپیت از آلمان

«من مرد تو هستم» ساخته ماریا شرادر از آلمان

«پیش‌درآمد» ساخته هونگ سانگ‌سو از کره جنوبی

«جعبه خاطره» ساخته جوانا حاجی‌توما و خلیل جریج از فرانسه و لبنان

«همسایه بغل دستی» ساخته دانیل برول از آلمان

«مامان کوچولو» ساخته سلین سیاما از فرانسه

«وقتی آسمان را نگاه می‌کنیم چه می‌بینیم؟» ساخته الکساندر کوبریدزه از آلمان وگرجستان

«جنگل – تو را همه جا می‌بینم» ساخته بنسه فلیگوف مجارستان

«نور طبیعی» ساخته دینش نای از مجارستان

«یک فیلم پلیسی» ساخته آلونسو روئیس‌پالاسیوش از مکزیک

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علی برقی درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی برقی بازیگر سینما، تلویزیون‌ و تئاتر کشور که چندی پیش از ابتلای خود به کرونا خبر داده بود، درگذشت.

به گزارش سینماپرس علی برقی بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود. از مهم‌ترین آثار علی برقی می‌توان به بازیگری در سریال های «ویلای من»، «بچه مهندس» و «نون و ریحون»  اشاره کرد.

علی برقی نخستین بار سال ۱۳۷۱ در فیلم «شرم»  کارگردانی کیومرث پوراحمد بازی کرده است. وی همچنین تا چندی پیش مشغول بازی در فیلمی به کارگردانی آرزو ارزانش بود.

این هنرمند چندی قبل با انتشار استوری در اینستاگرام خود خبر از ابتلایش به بیماری کرونا داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سرزمین عاشقان» شنیدنی شد/ عاشقانه‌هایی برای ایران زمین


آلبوم «عاشقانه‌هایی برای ایران زمین» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات موسیقایی مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است که طی روزهای گذشته در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انقلاب اسلامی در کنار تحول‌های فراوانش در عرصه‌های مختلف، دستاوردهای زیادی برای اهالی فرهنگ و هنر داشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هوشنگ توکلی با اشاره به موفقیت‌های هنرمندان بعد از انقلاب اسلامی گفت: یکی از مأموریت‌های ما بازسازی مجدد فعالیت‌های تلویزیونی بود.

به گزارش سینماپرس، هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان در بسیاری از سریال‌ها، تئاترها و فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کرده و او را به عنوان سازنده سریال شهید مدرس می‌شناسند. او در گفت‌وگویی رادیویی به دستاوردهای فرهنگی و هنری بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: هنرمندان همیشه سعی می‌کنند از انسانیت و اخلاقیات بگویند و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند؛ نسل همیشه این مسیر را دنبال می‌کرد و حتی گزیده‌کار بودیم تا کارهایی در کارنامه‌مان ثبت شود به دل مردم بنشیند.  

وی در پاسخ به این سؤال که جای چه بخش‌هایی در هنر انقلاب خالی است، تصریح کرد: وقتی انقلاب شد هنرمندان حرفه‌ای داشتیم که در حوزه فعالیت‌های تئاتری، سینمایی و موسیقی به شکل رسمی و حرفه‌ای کار می‌کردند و تعدادشان به ۱۵۰ نفر می‌رسید اما برای آن‌ها ظرفیت‌های سخت‌افزاری پیش‌بینی نشده بود. یعنی تهران فقط تئاترشهر را داشت که اوایل سال ۱۳۵۰ افتتاح شده بود. البته تئاتری‌های حرفه‌ای هم سال ۱۳۴۴- ۱۳۴۵ تئاتر سنگلج را درنظر گرفتند.  

توکلی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در کنار تحول‌های فراوانش در عرصه‌های مختلف، دستاوردهای زیادی برای اهالی فرهنگ و هنر داشت. وقتی انقلاب شد یک مرتبه این ظرفیت محدود بازیگرها و هنرمندان تبدیل به انبوهی از بازیگران مدعی شد که سال‌ها پشت در مانده بودند. براساس ضرورت در شهرستان‌ها فعال شدند و در تهران هم امکانات خوبی برایشان فراهم شد. آن دوره موسیقی به بحران خورده بود و هنرهای تجسمی خیابانی اداره می‌شد؛ انقلاب با خودش تعریف جدیدی آورد.

وی افزود: انقلاب با این ایده شکل گرفت که همه به میدان بیایند تا بازسازی و آبادانی اتفاق بیفتد و این آبادانی در فرهنگ و هنر ایران هم بوجود آمد. آن کمبودها و کاستی‌های فراوانی که در حوزه‌های مختلف آثار نمایشی چه تئاتر، چه سینما و چه تلویزیون دیده می‌شد سعی کردند از همان اوایل پیروزی انقلاب این کمبودها و فقدان‌ها را جبران کنند.  

این بازیگر، نویسنده و کارگردان خاطرنشان کرد: کسی که فکر می‌کرد بازیگر، نوازنده، خواننده و نقاش خوبی است و این استعدادها دیده نشده بود، با تشکیل انقلاب اسلامی و فرصت‌هایی که برای این دسته از هنرمندان فراهم شد، خودشان را نشان دادند. سال ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ شاید پربارترین دوران معاصر است، مجموعه هنرمندان حرفه‌ای درجه یک‌مان، متوسط‌ها و آماتورها به ترتیب فرصت پیدا کردند خودشان را با امکانات موجود معرفی کنند.  

وی افزود: امروز ما نزدیک به یک میلیون فارغ التحصیل رشته هنر داریم و همچنین علاوه بر آن در تهران ما فقط ۱۸ هزار بازیگر، کارگردان، طراح، نورپرداز، طراح لباس در حوزه تئاتر فعالیت دارند در هر شرایطی امکانی برایشان بوجود آید بهترین هنرنمایی را از خودشان به نمایش درمی‌آورند. حتی در حوزه شعر و کتاب و بقیه عرصه‌ها هم موفقیت‌ها و دستاوردهایی را بدست آوردیم. انقلاب اسلامی به همه خصوصاً اهالی فرهنگ و هنر که استعداد داشتند خودباوری داد تا در این مسیر رشد کنند.  

توکلی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب، دو عقیده کنار هم قرار گرفتند، افزود: سال ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی، به پیروزی رسید دو عقیده خیلی مطرح شد؛ گروهی صاحب ایدئولوژی و گروهی هم هنرمندی را آزادانه دنبال می‌کردند. هر گروه مورد اتهام گروه دیگر قرار می‌گرفت اما رفته رفته با تحول در این حوزه، دیالوگ‌ها، ادبیات و گفتارهای جدید جای این درگیری‌ها را گرفت. امروز می‌بینیم در حوزه هنرمندان چه دستاوردهایی به دست آمده و چقدر در حوزه زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات پیشرفت کردیم.  

وی تأکید کرد: در این بحران بهترین کار این بود دانش و آگاهی خودمان را سیستماتیک پیش ببریم. کلاس‌های مختلفی در تئاتر شهر شکل گرفت تا تربیت و آموزش در مسیر اصولی و درستِ خودش پیش برود. امروز همان شاگردهای ما، پیشکسوت این حوزه‌اند و موفق شدند. افتخار می‌کنم این راه قطع نشد و توانستند این راه را ادامه دهند.  

بازیگر سریال “زیر تیغ” با اشاره به بازسازی مجدد فعالیت‌های تلویزیونی بعد از انقلاب، گفت: تمام استودیوها و پلاتوهای صداوسیما بعد از انقلاب تعطیل شده بود و اکثر نیروهای تولیدکننده یا بازنشسته شده بودند و یا از ایران خارج شده بودند و برخی هم کار را رها کرده بودند. یکی از مسئولیت‌های ما بازسازی مجدد فعالیت‌های تلویزیونی بود تا این استودیوها دوباره با شکل و شمایل خودش به کار ادامه دهد. در دهه ۱۳۶۰ تلاش کردیم نیروهای توانمند تربیت شوند و در بخش‌های مختلف عوامل پشت صحنه، کاربلدهایی را پرورش دهیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.  

او به ساخت سریال شهید مدرس اشاره کرد و گفت: شاید یکی از مهمترین آثاری که در این سال‌ها ساخته شد سریال شهید مدرس در سال ۱۳۶۶ بود که تحولی در عرصه سریال‌سازی و برنامه‌سازی ایجاد کرد. استودیوهایی که بسته بودند و فیلمساز دوربین را به فضای خارج از استودیوهای تلویزیونی می‌برد. مدرس نقطه عطفی در برنامه‌سازی صداوسیما به شمار می‌رفت که بعد از آن تله تئاترهای زیاد و مؤثری ساخته شدند.  

توکلی درباره خودباوری و خودکفایی که محصولِ انقلاب اسلامی بود صحبت کرد و گفت: ما آن موقع به دنبال ستاره‌سازی نبودیم تا متکی به فرد باشیم بلکه همه‌چیز گروهی جلو می‌رفت. این نوع نگاه و تجربیات ماحصل برنامه‌ها و سریال‌های دهه ۱۳۶۰ صداوسیما شد. مصداق بارز آن فقدان گریمور بود که با نگاه آموزش و پرورش در عرصه نیروی انسانی، باعث شد امروز در حوزه‌های مختلفی مؤثر بوده است. منظورم این است فعالیت‌های هنری باید کار گروهی باشد و سعی کردیم این راه و روش را در سینما و تلویزیون جا بیندازیم.  

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون به فرمایشات رهبر انقلاب و دیدارهای هنرمندان با معظم‌له اشاره کرد و افزود: ما جزو آن گروهی بودیم که ۲۵ نمونه نخبگان حوزه تئاتر به محضر ایشان رسیدیم. من خدمت ایشان عرض کردم چه تحولاتی در حوزه تربیت و پرورش تئاتری‌ها و هنرمندان اتفاق افتاده است و ایشان فرمودند به من نگفته بودند چنین موفقیت‌هایی در تئاتر داریم و آنقدر دستاورد خوبی است. نه تنها رضایت داشتند بلکه شنیدم بسیار از این اتفاق خوشایند، بسیار شادمان شدند. جالب است که آن گروه تئاتری‌ها، ایشان نقطه نظراتی را در جهت همکاری نهادها و ارگان‌های دیگر داشتند و اینکه اگر چنین دستاوردی داریم چرا باید آنقدر خاموش و ساکت باشد که صدایشان شنیده نشود. قرار بود مدیران مربوطه براساس رهنمودهای ایشان، یکسری امکانات و روابطی را به وجود آورند اما متأسفانه به شکل مطلوب، این اتفاق نیفتاد.  

وی افزود: امیدوارم با حضور مدیریت جدید معاونت سیما که در جریان بیشتر این اتفاقات هستند و نسبت به مدیران گذشته، جوان‌ترند این رابطه‌ها را صمیمیانه‌تر پیش ببرند تا با وجود تئاتری‌ها و تعامل با حوزه تئاتر،  تولیدات صداوسیما رونق بیشتری بگیرد. اگر از این انسان‌های هنرمند استفاده نشود هنرمندان کار خودشان را می‌کنند اما صداوسیما از این نعمت، محروم می‌ماند.  

مشاهده خبر از سایت منبع