X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

به دلیل عدم همراهی نیروی انتظامی سکانس های پلیسی را حذف کردم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده سریال «بوتیمار» با اشاره به قصه این سریال توضیح داد که به دلیل به تصویر کشیدن مشکلات مردم در اوضاع کرونایی قصه سریال هم با کرونا آغاز می شود.

به گزارش سینماپرس، مهران مهام تهیه کننده تلویزیون درباره سریال نوروزی «بوتیمار» که کرونا را هم وارد قصه خود کرده است به خبرنگار گفت: قصه این سریال با کرونا شروع می شود چون ما واقعه مهمی در کشور داشتیم که خیلی ها را هم از دست دادیم از این رو کرونا را به قصه خود آورده ایم.

وی درباره تاثیر کرونا در ساخت سریال عنوان کرد: این اتفاق یک ریسک بود به طور مثال وقتی ماسک روی صورت بازیگر می آید همه صورت او را می پوشاند اما نکته مهم این بود که تا حدی به مشکلات کرونا بپردازیم و اینکه چه بلایی به سر مردم می آورد.

تهیه کننده «بوتیمار» درباره کاراکتر محوری این قصه نیز توضیح داد: در همین اوضاع کرونایی کاراکتر قصه فشارهای اقتصادی زیادی را هم تحمل می کند و درگیر یک کلاهبرداری هم می شود و درنهایت پزشک به او توصیه می کند که برای آرامش به یک سفر برود.

مهام در ادامه عنوان کرد: ما ۲ واژه «زنده مانی» و «زندگانی» داریم که الان بیشتر مردم را مجبور به زنده مانی کرده ایم. مردم از آینده و فردایشان ترس دارند و بیشتر به خاطر ترس از آینده، تورم و نبود امنیت اقتصادی درگیر مشکلات زندگی شده اند. در همین سریال هم به تقابل چنین خانواده هایی می پردازیم؛ خانواده ای که درگیر ترس های زندگی هستند و خانواده ای که به راحتی زندگی خود را ادامه می دهد.

این تهیه کننده سریال های طنز درباره عنوان «بوتیمار» نیز یادآور شد: «بوتیمار» در شعر پارسی به پرنده ای شهرت دارد که بخل از ویژگی هایش است، به اقیانوس می رسد اما از ترس اینکه آب تمام نشود آب نمی خورد و مشهور است که این پرنده همیشه در تشنگی به سر می برد. این مشکل هم در بسیاری از افراد جامعه ما وجود دارد که به دلیل همان ترس هایی که دارند امروز خود را زندگی نمی کنند. این ترس دیگر اجازه نمی دهد که حتی اگر بودجه لازم را هم داشته باشید، خرج کنید و برای اهداف و آرزوهای خود صرف کنید.

تهیه کننده «بوتیمار» درباره مشکلات تولید سریال در زمان کرونا نیز تصریح کرد: ما به شمال کشور اعزام شدیم و بلافاصله پروتکل ها و محدودیت های منع تردد اعلام شد و هیچ کس از ما حمایت نکرد. زمانی که ما به شمال کشور رفتیم هیچ نهادی از ما حمایت نکرد. پلیس ما را گرفت، جریمه کرد، ماشین به پارکینگ رفت، علی رغم اینکه نامه نیروی انتظامی داشتیم.

وی ادامه داد: با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ساری تماس گرفتیم که به من گفت باید سریال را متوقف کنید و من هم سکانس های پلیسی را حذف کردم در حالی که از این طرف هم باید جوابگوی شبکه و سیمافیلم می بودم و نمی توانستم کار را متوقف کنم. با این حال ما بارها جریمه شدیم و مشکلات زیادی در این مسیر برایمان به وجود آمد.

مهام در پایان بیان کرد: روابط سازمان صداوسیما با سازمان ها باید به گونه ای باشد که وقتی می خواهیم کار کنیم دیگر اینقدر اذیت نشویم و همکاری ها صورت بگیرد.

سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف زاده و با حضور بازیگرانی چون حمید لولایی، مرجانه گلچین، اشکان اشتیاق و … برای نوروز ۱۴۰۰ در شبکه سه ساخته می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«کرونا» دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران را به تعویق انداخت


با توجه به شرایط کنونی کشور مبنی بر احتمال گسترش شیوع بیماری کرونا، تاریخ برگزاری دهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران از اسفندماه ۱۳۹۹ به اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تغییر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از هارمونی فست فود درست کرده‌اند


نادر مشایخی با اعتقاد بر اینکه «موسیقی یک پدیده دانشگاهی و تولید انبوه نیست»، در این زمینه توضیح داد: از هارمونی فست فود درست کرده‌اند؛ یعنی دارند سعی می‌کنند تولید انبوه ایجاد کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فهرست اجراهای سومین روز جشنواره موسیقی فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در سومین روز از سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر اجرای شش گروه موسیقی روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه در فضای مجازی پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، اجراهای گروه هنرستان موسیقی دختران، دانشگاه هنر، گروه رستاک، اقبال آذر، آنسامبل نیواک و تکنوازی ویولنسل کوبایی روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه براساس اعلام زمانبندی و در سایت‌های جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک پخش می‌شود.

اجراهای سومین روز جشنواره موسیقی فجر/از هنرستان موسیقی تا دانشگاه هنر

هنرستان موسیقی دختران، دانشگاه هنر/ پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۷

اجرای هنرستان موسیقی دختران و پس از آن اجرای گروه دانشگاه هنر ساعت ۱۷ پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه پخش می‌شود.

یاسمن فرامرزی نژاد، آوا پویا کاشانی، روشا محمد اصغری و ملیکا چمن آرا نوازندگان هنرستان موسیقی دختران هستند.یاسمن فرامرزی‌نژاد، دانش‌آموز پایه‌ی دوازدهم، از هفت سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کرد. او در سال ۱۳۹، با انتخاب ساز ابوا به‌عنوان ساز تخصصی‌اش، وارد هنرستان موسیقی دختران شد و نوازندگی را نزد منوچهر صَهبایی و پس از آن با یاسمن کیمیاوی ادامه داد.

آوا پویاکاشانی در سال ۱۳۸۱ متولد شد. از شش سالگی با ساز پیانو فراگیری موسیقی را آغاز کرد و در دوازده سالگی وارد هنرستان موسیقی تهران شد و در آنجا ساز کنترباس را به عنوان ساز تخصصی برگزید و زیر نظر استاد مهدی کلانتری فراگیری آنرا ادامه داد. او تاکنون در ارکسترهایی، چون ارکستر گروسمان به رهبری سهراب کاشف، ارکستر فیلارمونیک شهرداری تهران به رهبری آرش امینی و ارکستر هنرستان موسیقی همکاری داشته است. پویاکاشانی عضو ارکستر سمفونیک صداوسیما و همچنین عضو ارکستر سمفونیک بانوان به رهبری نزهت امیری است.

روشا محمداصغری در سال ۱۳۸۴ متولد شد. او نوازنده‌ی فاگوت و هنرجوی پایه‌ی دهم هنرستان موسیقی است. او در مسترکلاس نصیر حیدریان شرکت کرده و، تاکنون، با ارکستر کلاسیک هنرستان موسیقی به رهبری سهراب کاشف و ارکستر پایتخت تهران به رهبری شهرام توکلی (۱۳۹۶) همکاری داشته است.
ملیکا چمن‌آرا فراگیری پیانو را از شش سالگی آغاز کرد و پس از آن نزد امیر صراف ادامه داد. از پایه‌ی هفتم وارد هنرستان موسیقی شد و هم‌اکنون در رشته‌ی نوازندگی ساز جهانی (پیانو) زیر نظر استاد رافائل میناسکانیان تحصیل می‌کند.

استعدادهای دانشگاه هنر

عطا رستگار، نازنین سلطانی راد و هلیا سرایداریان نوازندگان ممتاز دانشگاه هنر هستند.

عطا رستگار، نوازنده و مدرس گیتار کلاسیک، در سال ۱۳۷۲ متولد شد. او برگزیده‌ی جشنواره‌های متعددی ا از جمله فجر استان خوزستان ۹۳، مسابقه‌ی کشوری نوازنده‌ی برتر ۹۶، جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان ۹۶، ۹۸ و ۹۹ و مسابقه‌ی کشوری مگتان ۹۸ است.

نازنین سلطانی‌راد، فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی دختران تهران، در حال‌حاضر دانشجوی کارشناسی موسیقی در رشته‌ی نوازندگیِ فلوت در دانشگاه هنر تهران است. او در مسترکلاس‌های استادانی، چون کوشیار شاهرودی، فیروزه نوایی، سعید تقدسی، بریجیت رامسل، ماتیاس زیگلر، نولون بارگن، آندرا لیبرکنخ و باربارا گیسلر شرکت کرده است. همچنین، تاکنون با ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر کُر شهر تهران، ارکستر ملی ایران، ارکستر نادر مشایخی، ارکستر جوانان و نوجوانان ایران و کُر فلوت تهران همکاری داشته و در جشنواره‌ی جوان در سال ۱۳۹۴ (با کسب رتبه‌ی دوم) و سال ۱۳۹۹ (با کسب رتبه‌ی سوم) و برنامه‌ی بورسیه یاماها در دبی ۲۰۱۸ (به‌عنوان نوازنده‌ی برگزیده) به اجرای برنامه پرداخته است. وی در حوزه‌ی تئاتر نیز به عنوان نوازنده در نمایش‌های «wow» و «اتاق ۱۹۱۴» فعالیت داشته است.

هلیا سرایداریان در سال ١٣٧٨متولد شد. او فراگیری پیانو را در هشت سالگی با امیر صوابی آغاز کرد و نزد دلبر حکیم‌آوا، ربکا آشوقیان و رافائل میناسکانیان ادامه داد و در مسترکلاس‌های استادانی همچون واسیلی شرباکوف و گوتلیب والیش شرکت کرد. او در حال‌حاضر، دانشجوی کارشناسی نوازندگی جهانی دانشگاه هنر تهران است. از فعالیت‌های هنری او می‌توان به شرکت در هشتمین دوره‌ی جشنواره‌ی موسیقی جوان (با کسب مقام دوم) و نهمین دوره‌ی آن (با کسب مقام اول)، چهارمین و پنجمین جشنواره‌ی موسیقی کلاسیک تا معاصر، تک‌نوازی در جشنواره‌ی موسیقی صبا (۱۳۹۸) و اجرا در بخش فرهنگی سفارت اتریش اشاره کرد.

اجراهای سومین روز جشنواره موسیقی فجر/از هنرستان موسیقی تا دانشگاه هنر

اقبال آذر (سبحان مهدی پور) / پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰

دومین اجرای پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه اجرای گروه اقبال آذر است که ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود.

گروه موسیقی اقبال آذر در سال ۱۳۸۸ توسط سبحان مهدی‌پور تشکیل شد. این گروه به احترام آوازخوان صاحب سبک «اقبال آذر» نامگذاری شد. این گروه تاکنون اجراهایی در تهران و شهرستان‌های مختلف روی صحنه برده و دو آلبوم موسیقی نیز با عنوان «یادواره‌ی اقبال آذر ۱ و ۲» منتشر کرده است.

سبحان مهدی پور: سرپرست و خواننده/ حمیدرضا برزویی: سنتور و تنظیم/ آناهیتا رمضانی: تار/ احسان لیوانی: نی/ پوریا کشاورز: کمانچه/ مسعود پاد: عود/ سهیل الله دادیان: تنبک/ مائده اسماعیلی: دف و دایره نوازندگان گروه اقبال آذر را تشکیل می‌دهند.

اجراهای سومین روز جشنواره موسیقی فجر/از هنرستان موسیقی تا دانشگاه هنر

مارتین مِلِندز (کوبا) / سولوی ویولنسل/ پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۲۰

سولوی ویولنسل هنرمند کوبایی ساعت ۲۰ سومین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پخش می‌شود.

مارتین ملندز، که یکی از مستعدترین، خوش‌قریحه‌ترین و خلاق‌ترین نوازندگان ویولنسلِ نسلِ خود محسوب می‌شود، در سال ۱۹۸۲ از پدر و مادری کوبایی در مسکو متولد شد. از همان اوایل کودکی فراگیری ویولنسل را در کنسرواتوآر “آمادئو رولان” آغاز کرد و سپس در مؤسسه‌ی عالی هنر در هاوانا، کوبا ادامه داد. او دوره های نوازندگی ویولنسل کلاسیک را گذراند، اما از همان سال‌های نخست، استعداد چشمگیری در بداهه‌نوازی از خود نشان داد و سبک منحصربه‌فردی را خلق کرد. او ویولنسل را به سمت زبان جدیدی متأثر از جز، موسیقی کوبایی، موسیقی آفریقایی، فانک و فلامنکو سوق داد. وی، به سبب تنوع در سبک و اجرا، در صدها آلبوم از هنرمندان مطرح بین‌المللی همچون پابلو میلانز، چانو دومینگوئز، کیسی دریزن، ماکاکو، دورانتز، رنوآد گارسیا-فونز، یوسا، دیسمر بیونو، آنتونیو ری، کیکو وننو، ارنستو اورینیاک، رینالد کولوم، کِنان اَزمه (جاده ابریشم)، و دیگران نواخته است.

اجراهای سومین روز جشنواره موسیقی فجر/از هنرستان موسیقی تا دانشگاه هنر

گروه رستاک / پنجشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۲۱:۳۰

اجرای گروه رستاک نیز ساعت ۲۱:۳۰ پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه پخش می‌شود.

گروه موسیقی رستاک از تابستان سال ۱۳۷۶ به‌سرپرستی سیامک سپهری فعالیت خود را آغاز کرد. رستاک در تجربیات خود نگاهی کاربردی به عناصر شنیداری فرهنگ‌های فولکلور ایران داشته که حاصل آن نزدیک به دو دهه فعالیت در حوزه‌های گوناگونی همچون پژوهش و تحقیقات میدانی، آموزش، ساخت موسیقی برای فیلم و تئاتر، طراحی و ساخت آلبوم‌های موسیقی و اجرای کنسرت بوده است. گروه رستاک تا کنون کنسرت‌های متعددی درکشورهای ایران، انگلستان، اتریش، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، سوئد، آمریکا، کانادا، استرالیا، هندوستان، ژاپن، مالزی، شیلی، لهستان، ترکیه، بلژیک، گرجستان، عمان، بلاروس، بنگلادش وامارات متحده عربی و… داشته و تاکنون آلبوم‌های موسیقی «رنگواره‌های کهن»، «همه‌ی اقوام من»، «سرنای نوروز»، «میان خورشیدهای همیشه» و «بهار» را منتشر کرده است. تازه‌ترین فعالیت رستاک، پروژه‌ی «در خانه- بی‌مرز» است که به موسیقی کشورهای همسایه‌ی ایران می‌پردازد. گروه رستاک در ماه‌های گذشته دو اثر از این پروژه‌ی موسیقایی را در قالب تک‌آهنگ منتشر کرده است.

سیامک سپهری: سرپرست گروه و تار/ فرزاد مرادی: خواننده و عود، سه‌تار، قوپوز، دوتار و باغلاما/ بهزاد مرادی: خواننده و سازهای کوبه‌ای/ اکبر اسماعیلی‌پور: تار و عود/ دینا دوستی: کمانچه /حامد بلندهمت: سازهای بادی / مجید پوستی: سازهای کوبه‌ای/ یاسمن نجم‌الدین: قانون/ امید مصطفوی: سازهای کوبه‌ای/ پریسا اینانلو: سازهای کوبه‌ای/ نوازنده مهمان: احسان اسدالهی: گارمون اعضای گروه رستاکرا تشکیل می‌دهند.

اجراهای سومین روز جشنواره موسیقی فجر/از هنرستان موسیقی تا دانشگاه هنر

آنسامبل نیواک/ پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۲۳

آخرین اجرای سویمن روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پخش اجرای آنسامبل نیواک در ساعت ۲۳ است.

گلریز زربخش با همراهی خواهرش ژابیز آنسامبل نیواک را در سال ۱۳۸۷ بنیانگذاری کردند. نیواک ریشه‌ی واژه‌ی «نوا» در زبان پهلوی است. هدف اصلی تشکیل این گروه اجرای دوئت‌های ویُلن و ویُلنسل از آهنگسازان کلاسیک و معاصر بوده است. در سال ۱۳۸۷، این گروه موفق به کسب رتبه‌ی نخست و دریافت تندیس بیست‌وچهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر شد و نخستین کنسرت خود را با اجرای دوئت‌های مشهور کدای، راول و مارتینو در تالار رودکی تهران در اسفند ماه همان سال برگزار کرد. نخستین آلبوم این گروه شامل دوئت‌های ویلن و ویلنسل با اجرای آثاری از گلییر، مارتینو و شولهوف در آبان ۱۳۹۴ و دومین آلبوم آن با نام «گفتگو» شامل آثار ۹ آهنگساز معاصر ایرانی در فروردین ۱۳۹۸ منتشر شد. آنسامبل نیواک تا به حال اجراهای بسیاری در ایران و ارمنستان داشته و با نوازندگان و آهنگسازان بسیاری از ایران، ارمنستان و ایتالیا همکاری کرده است. همچنین آثار بسیاری به سفارش این آنسامبل نوشته و اجرا شده است.

گلریز زربخش، ویلُن و ژابیز زربخش، ویلُنسل اعضای آنسامبل نیواک هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عصبانیت خاص رویا تیموریان از نگاه دخترش/ سوال خانم بازیگر از مهران مدیری


مهران مدیری شب گذشته در برنامه دورهمی میزبان رویا تیموریان و دنیا مدنی بازیگر سینما و تلویزیون بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«تاروپود عشق» در مشهد تنیده می‌شود/ فیلمی درباره یک چالش اعتقادی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رهبر قنبری کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان تولید «تار و پود عشق» که به تازگی مجوز ساخت آن صادر شده است، گفت: از آنجایی که موضوعات اعتقادی و ایمانی گروه‌های عامه جامعه همیشه می‌تواند دستخوش حوادث اجتماعی، انسانی، فرهنگی و… شود از وظایف گروه‌های مرجع از جمله سینما این است که در چنین شرایطی به تبیین شرایط پیچیده چنین اجتماعی در رابطه با مسائل اعتقادی و ایمانی بپردازند. باید این موضوع را عنوان کرد که آنچه ما را به عنوان یک انسان می‌تواند پابرجا نگه دارد قوام و دوام همان باورهای کهن، دینی، ایمانی، قومی و ملی ماست که می‌تواند بنیان‌های ما را پابرجا نگه دارد.

قنبری تاکید کرد: وقتی مشکلی در جایی بروز می‌کند، غالباً افراد می‌پندارند که این مشکل ناشی از یک عقیده است در حالی که لزوماً این چنین نیست. برای مثال در حملات تاریخی به ایران آنچه ایرانیان را پا برجا نگه داشت دوام و قوام همان باورهای کهن است. این فیلم هم همین حرف را داد.

وی افزود: «تار و پود عشق» روایتگر داستان جوانی است که به حرم امام رضا می‌رود تا دعا کند اما در حین این کار شیفته دختری زیبا می‌شود در نهایت هم شیء گران‌بهایی را از وسایل این دختر به صورت سهوی برمی‌دارد اما دچار پریشان حالی می‌شود و مدام به این فکر می‌کند که چطور این شیء را به صاحبش برگرداند.

قنبری با اشاره به اینکه تهیه‌کننده فیلم این روزها مشغول برنامه‌ریزی برای ساخت این اثر است اما هنوز زمان ساخت «تار و پود عشق» مشخص نیست، توضیح داد: در شرایط فعلی ساخت فیلم بسیار سخت است، از همین رو حتی نوشتن فیلمنامه «تار و پود عشق» هم سخت بود ولی آن را با شرایط فعلی تطبیق دادم به طوری که حالا داستان برای شرایط کروناست.

وی افزود: بخشی از داستان من به خود کرونا ارتباط دارد. مثلاً داستان را به گونه‌ای نوشته‌ام که کاراکترها کنار هم نباشند در نظر دارم در زمان فیلمبرداری هم گروه را به گونه‌ای تنظیم کنم که جدا از هم کار کنیم. این مراقبت‌ها را امسال در فیلم‌های کوتاه و مستندم هم داشته‌ام.

این کارگردان در پایان اظهار کرد: فیلمبرداری «تار و پود عشق» به طور کامل در مشهد انجام می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در شرایط کرونا چاره دیگری نداشتیم!


شاهین علیزاده ـ سرپرست گروه «ایستم» و نوازنده سازهای کوبه‌ای ـ درباره شرایط برگزاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به صورت مجازی، گفت: برگزار شدن جشنواره، جنبه حمایتی از هنرمندان را دارد و البته برپایی آن بارها بهتر از برپا نشدنش است؛ چون باعث می‌شود موسیقی راکد نماند و جریان داشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مسیری برای بینارشته‌ای شدن «فجر»/ به‌دنبال «گفتگوی هنرها» بودیم


هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد معتقد است سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بر مدار رویکرد رشته‌ای توأم بامدنظر قرار دادن رویکرد بینارشته‌ای توسط هنرمندان برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چهار بازیگر جدید به «روز‌های آبی» پیوستند/ ادامه تصویربرداری سریال جدید شبکه پنج


همزمان با ادامه تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «روز‌های آبی»، چهار بازیگر جدید به جمع بازیگران آن اضافه شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویدئو / موسیقی فیلم؛ «مهلکه»


«مهلکه» با نام اصلی «The Hurt Locker»، فیلمی جنگی و درام ساختۀ «کاترین بیگلو»، فیلمساز آمریکایی و همسر سابق جیمز کامرون است. این فیلم مورد استقبال منتقدان و جشنواره‌ها قرار گرفت و سازنده‌اش را به نخستین زنی تبدیل کرد که اسکار بهترین کارگردانی را دریافت می‌کند. مهلکه به‌ترتیب نامزد ۹ و ۳ جایزه اسکار و گلدن گلوب شد و در نهایت ۶ اسکار را از جمله برای بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه ازآن خود کرد. موسیقی متن این اثر را «مارکو بلترامی»، آهنگساز و رهبر ارکستر ۵۴ ساله آمریکایی ساخت و بخاطر آن نامزد جایزه اسکار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع