X

بایگانی فروردین 18, 1400

دفتر سینمایی

زندگی‌های لاکچری که برخی افراد در اینستاگرام از خودشان به نمایش می‌گذارند «اجاره‌ای و فیک» است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رضا صاقی گفت: خیلی از مسائلی که در اینستاگرام به آن پرداخته می‌شود واقعی نیست، خیلی از ماشین‌ها و زندگی‌های لاکچری که برخی افراد در اینستاگرام از خودشان به نمایش می‌گذارند، اجاره‌ای و فیک است.

به گزارش سینماپرس، رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ درباره زندگی هنرمندان و سلبریتی‌ها گفت: کمتر از ۱۰ درصد هنرمندان یا سلبریتی‌ها زندگی بدون مشکل مالی دارند. خیلی از مسائلی که در اینستاگرام به آن پرداخته می‌شود واقعی نیست، خیلی از ماشین‌ها و زندگی‌های لاکچری که برخی افراد در اینستاگرام از خودشان به نمایش می‌گذارند، اجاره‌ای و فیک است.

این خواننده اظهار داشت: شاید فقط ۲ درصد از این هنرمندان و سلبریتی‌ها باشند که از قبل فکری برای آینده خود کرده‌اند اما اغلب آنها درآمدهایی که دارند و کارهایی که انجام می‌دهند، صرفا برای گذران زندگی روزانه کافیست.

او ادامه داد: بسیاری از هنرمندان فرصت نکرده‌اند برای جمع کردن مال و ثروت وقت بگذارند اما مردم فکر می‌کنند که هنرمندان در پر قو زندگی می‌کنند درحالیکه واقعا اینگونه نیست و این قشر نیز مشکلات خاص خودشان را دارند. زندگی‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌شود، تا حد زیادی به واقعیت شبیه نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نویسنده «اوشین» درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سوگاکو هاشیدا، نویسنده سریال «اوشین» و خالق دیگر سریال‌های مشهور ژاپنی در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از هندوستان تایمز، سوگاکو هاشیدا نویسنده ژاپنی شناخته شده که بیشتر برای خلق سریال مشهور «اوشین» شناخته می‌شود در سن ۹۵ سالگی و به علت سرطان لنفوم درگذشت.

هاشیدا که از اوایل امسال تحت درمان قرار گرفته بود روز یکشنبه در خانه اش واقع در آتامی در شرق توکیو جان خود را از دست می‌دهد. پینکو ایزومی که در بیشتر سریال‌های هاشیدا از جمله «اوشین» نقش آفرینی کرده است خبر درگذشت وی را اعلام کرد.

هاشیدا در سال ۱۹۲۵ در طی اسعمار ژاپن بر کره به دنیا آمد. او در اواخر دهه ۱۹۳۰ میلادی به ژاپن نقل مکان می‌کند و اوساکا سکونت میگزیند. او پیش از اینکه به یک نویسنده مستقل تبدیل شود و سریال‌های درام را خلق کند، در سال ۱۹۴۹ به یک استودیو فیلمسازی ملحق شد. «اوشین» که در ایران با نام «سال‌های دور از خانه» شناخته می‌شود از آثار شناخته شده اوست که در سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ از تلویزیون عمومی NHK پخش می‌شد.

«اوشین» در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایش داده شد و تحسین‌هایی را به همراه داشت. دیگر سریال محبوب او «عبور از آن» بود. سریالی خانوادگی که نمایش آن از سال ۱۹۹۰ آغاز شد و تا ۵۰۰ قسمت به طول انجامید.

گفتنی طبق درخواست خودش مراسم تدفینی برای او برگزار نخواهد شد. هاشیدا سال گذشته نشان افتخار فرهنگ ژاپن را دریافت کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چرا موسیقی «نون خ» یادآور قطعه خواننده ترکیه ای بود؟


آهنگساز سریال «نون خ» در پاسخ به اینکه چرا در تیتراژ قسمت پایانی سریال، از موسیقی ترکیه‌ای بهره گرفته است؟ چنین توضیح می دهد: موسیقی قطعه «لیلیم لی» اصالتی کردی دارد. ممکن است برخی پس از گوش دادن اثر در تیتراژ پایانی سریال، قطعه بازخوانی شده توسط ابراهیم تاتلیس (خواننده) برایشان یادآوری شود، ولی این خواننده به دلیل کُرد بودنش چندتا از ملودی‌های فولکلور کردی همانند «لیلیم لی» را به ترکی برده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فرجی: سامانه میزان اضافه بر سازمانی که سینماها کار کرده‌اند را ثبت نکرده است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با اعلام فروش اولیه توسط سمفا یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم‌ها اظهار کرده بود که میزان فروش فیلمش قطعاً بیشتر از این میزان است.

به گزارش سینماپرس، میزان فروش فیلم‌های سینمایی نوروزی در ایام نوروز به عنوان آغاز سال همیشه از اهمیت اقتصادی خاصی برخوردار بوده است. امسال اما به علت شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، طبیعتاً انتظار خاصی از میزان فروش فیلم‌های سینمایی نبود. با این حال میزان فروش فیلم‌های نوروزی امسال بعد از ایام نوروز آن‌قدر پایین بود که مایه تأسف علاقه‌مندان سینما بود؛ فروش پنج فیلم سینمایی مجموعاً ۵۰۰ میلیون تومان بود.

اما روز یکشنبه سامانه سمفا نشان داد که آمار فروش پنج فیلم سینمایی نوروزی بالای یک میلیارد شد و به نظر عجیب می‌آمد که این فیلم‌ها که در ۱۴ روز عید بیشتر از نیم میلیارد فروش نداشتند، توانسته باشند در فاصله یک روز نیم میلیارد دیگر به فروش خود اضافه کنند!

این موضوع دیروز توسط تسنیم مورد پیگیری از سازمان سینمایی واقع شد اما مدیران مربوطه این حوزه در دسترس نبودند. با پیگیری‌های دیگر برخی از مدیران سازمان ابتدا گفتند که فروش ۱ میلیاردی جدید تنها برای این پنج فیلم نیست بلکه شامل دیگر فیلم‌های قبل از اکران نوروزی و آنلاین نیز شده است که برای شفافیت بیشتر ایشان را متوجه خطای این تحلیل کردیم که جدای از فروش تمام فیلم‌های سال گذشته، همین پنج فیلم جدید جداگانه فروش بسیار بالایی را در این دو روز کسب کرده‌اند که منجر به فروش نیم میلیاردی آنان شده است.

امروز در نهایت با تماس مجدد با سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی که به عنوان متصدی حوزه سمفا معرفی شده بود پاسخ داد که با اعلام فروش اولیه توسط سمفا یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم‌ها اظهار کرده بود که میزان فروش فیلمش قطعاً بیشتر از این میزان است. بعد از این با پیگیری از سمفا متوجه شدند که این سامانه ۳ ساعت دچار مشکلات فنی شده است و سمفا بعد از اینکه فروش اولیه را ثبت کرده است میزان اضافه بر سازمانی که سینماها کار کرده‌اند را ثبت نکرده است و برای همین همکاران ما اقدام به برطرف کردن مشکل فنی آن کردند و در نهایت آمار صحیح فروش اعلام شد.

تسنیم اضافه می‌کند که سمفا در ابتدای فعالیت خود در سال ۱۳۹۸ نیز دچار مشکلات فنی متعددی بود که در نهایت مدتی فعالیت نمی‌کرد. اما در سال گذشته و با بازگشایی سینماها این سامانه فعالیت خود را از سر گرفت.

به نظر می‌رسد که سمفا یکبار برای همیشه باید نسبت به برطرف کردن مشکلات فنی خود اقدام کند تا دوباره در اعلام میزان فروش فیلم‌ها و آمار و جزئیات، مخاطبین را دچار ابهام نکند. البته جای سؤال باقی است که مشکل فنی سه ساعته این سامانه چگونه می‌تواند منجر به عدم ثبت نیم میلیارد فروش سینماها شود؟ آیا این به این معنی است که سینماها در این مدت کوتاه این میزان فروش داشته‌اند؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گاندو» قرار است ادامه دار باشد/مسئول خطاکار نباید ناراحت شود، زیرا که قصد ما در این سریال محاکمه نیست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جواد افشار، کارگردان سریال گاندو درباره حواشی فراوانِ این فیلم توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، جواد افشار، کارگردان سریال گاندو۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره موضوع این سریال گفت: گاندو موضوعات مهمی دارد و بخش زیادی از آن بر اساس یک سری از موضوعات واقعی است که در این سریال شبیه سازی شده است. البته تصمیم گرفتیم به صورت مستقیم وارد داستان‌های امنیتی نشویم. فیلمنامه گاندو۲، دارای موصوعات جامعی است که پرونده‌ای را به نمایش می‌گذارد. در این سریال با ژانر جاسوسی مواجهیم که این ژانر، برای مخاطب نو است. در سینما و تلویزیون ایران کمتر به موضوعات جاسوسی پرداخته شده است و مخاطب آن را جذاب می‌داند.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از پرونده‌ها می‌کنیم، قرار نیست یک سریال را به صورت مستند بسازیم. فقط از یک سری از پرونده‌های تاریخی وام می‌گیریم تا به عنصر نمایشی برسیم، اما آنچه که می‌بینید ۱۰۰% واقعی نیست و در آن دخل و تصرف می‌کنیم.

افشار درباره هدف از ساخت سریال گاندو گفت: سریال گاندو بیشتر قصه پردازی دارد و اثر نمایشی است. لایه‌های این سریال برخی برگرفته از واقعیت تاریخی است. رسالت رسانه و تلویزیون علاوه بر سرگرمی تاثیر گذاشتن در جامعه است و ما برای قدردانی از زحمات افرادی که به امنیت این کشور خدمت می‌کنند باید آثار این‌چنینی بسازیم. کارگردان سریال گاندو درباره سختی کار ساخت گاندو گفت: به هر حال پرداختن به پرونده‌های واقعی در سریال امنیتی سختی خود را دارد و به صبر نیاز دارد. البته برخی ظرفیت شنیدن نقدها را ندارند. ممکن است برخی افراد در جایگاهی که داشتند، قصوری کرده اند که ما آن را در سریال بازگو کردیم و همین بازگو کردن سبب شد که ناملایماتی از سوی آن‌ها نسبت به سریال گاندو مطرح شود.

افشار درباره واکنش به توییت‌های منفی منتشره در فضای مجازی بیان کرد: این توییت‌ها همیشه بوده است و چیزی که برای من مهم است مطالبات مردم است. مردم، شفافیت و صداقت از مسئولان می‌خواهند؛ اگر به مردم خدمت شده است آن‌ها قدردانی کردند و اگر به مردم خدمت نشده است آن‌ها رنجیده اند؛ در شرایطی هم که خیانت صورت گرفته است، مردم با آن‌ها برخورد کرده اند. کار ما بررسی این ابعاد است البته قصدمان شخم زدن گذشته نیست بلکه در همه این‌ها درس عبرتی برای آیندگان داریم. از طرف کسانی تهدید شدیم که سمت و سوی آن‌ها مشخص است.

افشار درباره سانسور در این سریال افزود: در همه جوامع و رسانه‌ها سانسور اتفاق می‌افتد و سانسور در کنار همه پدیده‌ها بوده است، چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید. سانسور طبیعی است و این پرونده‌ها بستری فراهم کرده است که ما به آن‌ها دید نمایشی داشته باشیم. ما اسمی از مسئولی خاص نیاوردیم؛ فقط می‌گوییم مسئولی در جایگاهش خلافی انجام داده است و تنها آن را به عنوان اثر نمایشی نشان می‌دهیم. مسئول خطاکار نباید ناراحت شود، زیرا که قصد ما در این سریال محاکمه نیست.

وی درباره ادامه سریال گاندو گفت: گاندو قرار است ادامه دار باشد. گاندو ۲، ۱۵ قسمت دارد. فعلا پخش سریال فیلم متوقف شده، اما تولید آن ادامه دارد. گاندو ۳ تا سه ماه دیگر آماده می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع