X

بایگانی اردیبهشت 20, 1400

دفتر سینمایی

نمایش «دروازه غار» در شبکه پنج سیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «دروازه غار» (روزگار غار) به تهیه کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی مرتضی منشی از شبکه پنج سیما نمایش داده می شود.

به گزارش سینماپرس، مستند «دروازه غار» روایت محله دروازه غار از محله های قدیمی تهران با تاریخی پر بار است که بنا به دلایل مختلف با ناهنجاری های اجتماعی و یک نگاه منفی از سوی دیگران عجین شده است.

در این مستند با به تصویر کشیدن بناهای قدیمی محله، خاطرات و وجوه مثبت محله بازگو می شود و افراد که با همه کاستی ها به محله خود علاقه دارند، به تصویر کشیده می شوند. همچنین در این فیلم تاریخچه محله به صورت نامحسوس نمایش داده خواهد شد.

مستند «دروازه غار» کاری از موسسه اوج و به همت گروه اجتماعی شبکه پنج، یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شریفی: دستاورد دولت آقای روحانی در هنرهفتم رونق ابتذال بود/ طی ۸ سال گذشته هنرمندان متعهد بایکوت و خانه نشین شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: تنها دستاورد دولت آقای روحانی در هنرهفتم رونق ابتذال بود؛ باندبازی در این ۸ سال بیداد کرد به نحوی که حتی نزدیکان مدیران سینمایی تا خانه سینما هم نفوذ کردند! اهالی سینما در این سال ها هیچ عملکرد مثبتی از مدیران سینمایی ندیدند و همه چیز فاجعه بار و بدتر از بد بود!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اشک سرما» و «سیب سرخ حوا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در این ۸ سال پول های بیت المال تنها بین خودی ها تقسیم شد؛ عروسی و عزا برای خودشان بود؛ من تأسف می خورم که ما شاهد چنین اوضاع اسفبار و تلخی در سینمای کشور بودیم؛ بنده همیشه شفاف صحبت کردم حالا که آخر کار این دولت است و رسانه محترم و دغدغه مند «سینماپرس» برای عملکرد ۸ ساله این دولت در حوزه سینما پرونده باز کرده باز هم همان حرف های همیشگی ام را تکرار می کنم.

وی ادامه داد: دوره ریاست جمهوری حسن روحانی اصلاً خوب نبود در این دوره فقط به دوستان شان کمک شد اما سینماگرانی که جزو گعده دوستان و نزدیکان مدیران نبودند حتی توان تأمین اجاره خانه شان را هم نداشتند!

شریفی تأکید کرد: در این ۸ سال تلخ و دردآور فیلم ماندگاری در سینمای کشور تولید نشد، اکران فیلم های ارزشی با اما و اگرهای فراوان روبرو شدند و دولت کمترین حمایتی برای توسعه و رشد سینمای انقلابی و متعهدانه نداشت. در این ۸ سال همه چیز در اختیار گعده ای خاص بود حتی جشنواره های سینمایی نیز در این سال ها به صورت گعده ای برگزار شدند و هیچ دستاوردی برای سینمای کشور به همراه نداشتند.

این سینماگر با اشاره به ولنگاری شدید در حوزه سینما و شکبه نمایش خانگی تصریح کرد: در این ۸ سال هیچ نظارت اصولی و درستی روی آثار سینمایی و نمایش خانگی وجود نداشت و همه چیز به حال خود رها شد و آثار تولید شده در این دو حوزه اغلب بی بندو باری و تجمل گرایی و فحاشی را ترویج دادند؛ بنده صراحتاً عرض می کنم در این ۸ سال دولت آقای روحانی سینما را از نظر ابتذال آباد کرد!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مستأجر» و «آوازهای سرزمین من» متذکر شد: در این سال ها کسانی که می خواستند کارهای ارزشی بکنند خانه نشین شدند؛ سینما از رونق افتاد و سلبریتی ها آمدند و هر فیلمی که می خواست ساخته شود گفتند خودمان اسپانسر می آوریم و به این ترتیب بود که سینما دست افراد خودشان افتاد مثل آقای سرتیپی که در این سال ها حضور چشمگیری در سینما داشت!

وی در همین راستا یادآور شد: به خاطر دارم زمانی که آقای روحانی تازه رئیس جمهور شده بودند از هنرمندان دعوت کردند که بنده هم جزو مدعوین بودم در این جلسه ایشان اعلام کردند که ما می خواهیم از سینماگران و رشد و توسعه سینمای ملی حمایت کنیم و رونق جدی در هنرهفتم ایجاد کنیم اما امروز بعد از گذشت ۸ سال شاهدیم که صحبت های ایشان همه اش حرف و شعار بود!

شریفی تصریح کرد: ایشان در این ۸ سال فقط حرف زدند و آدم هایی که انتخاب کردند همه در وزارت ارشاد برای خودشان تیم درست کردند و کسانی که ریشه فرهنگی نداشتند یا در سینما تخصصی نداشتند اداره امور را در دست گرفتند و متخصصان خانه نشین شدند. قول و قراری که برای رشد و توسعه سینمای ملی و ارزشی و دفاع مقدس و فیلم های فاخر و ماندگار داده اند عملی نشد و بالعکس تولید فیلم های ارزشی با مشکلات جدی مواجه شد!

این تهیه کننده در خاتمه اظهاراتش افزود: امیدوارم از این پس هیچ یک از اهالی سینما به وعده های هیچ کاندیدای ریاست جمهوری دلخوش نشوند و با درایت مباردت به انتخاب افراد کنند و از طرف دیگر تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری که وعده های دلنشین می دهند به تمام وعده ها و حرف های شان توجه کنند و اگر رئیس جمهور شدند توجه ویژه ای به هنر-صنعت سینما که امروزه در کل دنیا به عنوان یک رسانه بسیار قدرتمند شناخته می شود داشته باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عبدالوهاب شهیدی خواننده پیشکسوت در بیمارستان بستری شد


عبدالوهاب شهیدی خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عسگرپور: نبض سینمای جهان و اساساً جشنواره ها با همین چند جشنواره بزرگ می زند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با دبیر محمدمهدی عسگرپور آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، نخستین نشست خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور محمدمهدی عسگرپور دبیر این دوره از جشنواره به صورت مجازی امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست محمدمهدی عسگرپور با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث به وجود آمدن شرایط متفاوت در کسب و کار شده است، گفت: برگزاری جشنواره‌های سینمایی نیز به دلیل همین مساله با تغییرات بسیاری مواجه هستند. طی یک سال گذشته جشنواره های جهانی زیادی بودند که دستخوش تغییرات شدند و برخی برگزار و بعضی دیگر برگزار نشدند و بخشی نیز به صورت دوگانه و به صورت مجازی و فیزیکی برگزار شدند. فکر می کنم نبض سینمای جهان و اساسا جشنواره ها با همین چند جشنواره بزرگ می زند.

وی ادامه داد: جشنواره جهانی فیلم فجر در واقع اولین رویداد سینمایی بود که با کرونا مواجه شد. وقتی کرونا شیوع پیدا کرد، بحث تعویق جشنواره مطرح شد که در مرحله اول قرار شد در خردادماه سال گذشته جشنواره برگزار شود اما در آن سال در همه جای دنیا برای برگزاری جشنواره های بین المللی مجوز صادر نشد و ما نیز در ادامه به این نتیجه رسیدیم که با یک بیماری ناشناخته مواجه شده ایم بنابراین اولین جشنواره ای بودیم که برگزاری رویدادمان را لغو کردیم.

وی یادآور شد: در همین راستا به دنبال روش های مختلف از برگزاری جشنواره بودیم که یکی از این روش ها استفاده از پلتفرم های مختلف بود. در یک سال گذشته بسیاری از جشنواره های بین المللی برگزار شدند که برخی کاملا فیزیکی و برخی فیزیکی و مجازی و تعدادی نیز تنها به صورت مجازی برگزار شد. ما نیز با توجه به شرایط فعلی تصمیم گرفتیم که این دوره از جشنواره طبق تاریخ همیشگی یعنی نیمه اول خردادماه برگزار شود. یکی از موضوعاتی که امسال به دلیل شرایط کرونا قرار است، اتفاق بیفتد، استفاده از سالن های روباز است. پردیس چارسو در طبقه بالای خود یک سالن روباز را ایجاد می کند و همچنین در سینماکانون نیز یک سالن روباز وجود دارد که از آن استفاده می شود و فیلم های جشنواره در این سالن ها نمایش داده می شوند

عسگرپور درباره ویژگی های این دوره از جشنواره توضیح داد: انتخاب فیلم‌های جشنواره و کارهای دیگر در قالب دبیرخانه دایمی انجام می‌شود. چون انتخاب فیلم از کشورهای مختلف پارامتر یک مجهولی نیست و همه جشنواره‌ها در طول سال، جریان کلی رویدادها و جشنواره‌های دیگر را رصد می‌کنند. از حدود ۲ سال و اندی پیش به این طرف، همکاران ما نیز در ستاد جشنواره کار انتخاب فیلم را انجام می‌دادند اما برخی از فیلم‌هایی که برای سال گذشته انتخاب شده بود عملاً دیگر غیرقابل استفاده بودند چون یا اکران شده بودند یا در جشنواره‌های دیگر حضور پیدا کردند، به همین دلیل سیکل دیگری را پیگیری کردیم و در قالب آن بیش از هزار فیلم رصد شد.

وی متذکر شد: همچنین نمایش فیلم های کلاسیک مرمت شده جزو بخش های مورد توجه جشنواره جهانی بود که با همکاری فیلمخانه ملی انجام می شود و امسال ۱۰ فیلم خارجی و ۴ فیلم ایرانی را مرمت کرده ایم که در جشنواره جهانی نمایش داده می شود. در بخش سینمای ژانر هم که روی فیلم هایی در ژانرهای خاص تمرکز می کند، ۵ فیلم خارجی و یک فیلم ایرانی خواهیم داشت. موضوع کارگاه ها نیز شامل حوزه کارگردانی، موسیقی فیلم و تدوین می شود. همچنین محل برگزاری جشنواره نیز پردیس سینمایی چارسو، بدون برگزاری بازار و به صورت غیرفیزیکال خواهد بود. در محوطه پردیس چارسو نیز نمایشگاه پوسترهای سینمای ایران و پوستر فیلم هایی که در کشور کوبا به نمایش در آمده اند، برگزار می شود.

عسگرپور افزود:‌ مهم‌ترین تصمیم برای جشنواره امسال در بخش بازار بود، چون جشنواره جهانی فجر در منطقه جزو معدود محل‌هایی است که بقیه می‌توانند از آن استفاده کنند. مهمترین تصمیم ما این بود که این بخش به شکل مجازی در یک پلتفرم امن برگزار شود. بازار فیلم کن از پلتفرم «سیناندو» استفاده کرده است و برخی مشکلات آن در این مسیر برطرف شده و الان به یک پلتفرم امن تبدیل شده است به همین دلیل ما نیز با آن قرارداد بسته‌ایم. برای این بخش ۶۰ پکیج را در نظر گرفته‌ایم و ۴۰۰ ظرفیت استفاده‌کننده هم خواهد داشت. نحوه استفاده از این پلتفرم کاملاً تخصصی است و مخاطبان عادی نمی‌توانند به آن ورود کنند.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر ادامه داد: یکی از موضوعاتی که امسال به دلیل شرایط کرونا قرار است، اتفاق بیفتد، استفاده از سالن های روباز است. پردیس چارسو در طبقه بالای خود یک سالن روباز را ایجاد می کند و همچنین در سینماکانون نیز یک سالن روباز وجود دارد که از آن استفاده می شود و فیلم های جشنواره در این سالن ها نمایش داده می شوند.

‌عسگرپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از سال ۹۹ تا امروز برخی از مدیران سینمایی تاکید به برگزاری فیزیکی جشنواره های فیلم در کشور دارند، درحالی است که جشنواره های معتبر جهانی به صورت آنلاین برگزار می شود، گفت: در مورد جشنواره هایی که کاملا برگزار نمی شود باید بگویم اطلاعات شما در این زمینه کامل نیست، من فهرستی از جشنواره هایی دارم که قرار است برگزار شود و یا برگزار می شود که اکثر این جشنواره ها به صورت مجازی و فیزیکی خواهند بود. باید دید در کشورهایی که جشنواره ها به صورت فیزیکی و یا دوگانه برگزار شده، معترضانی هم داشته است یا خیر. این درخواست را دارم که اگر در این مورد حرفی است با آمار صحبت کنید.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات تاریخی ما این است که اکوسیستم آن موضوع را متوجه نمی شویم. زمانی که می گوییم سینما چیست، برخی می گویند تولید، برخی تولید و عرضه و برخی می گویند خود سینما و هرکسی به دید خود این مساله را نگاه می کند، اکوسیستم سینما از نظر من این است که جشنواره ها برای چه چیز شکل گرفته است؟ برخی از رسانه های زرد معتقدند جشنواره ها یک مهمانی است، اما اکوسیستم یک جشنواره موارد مختلفی را در برمی گیرد. شما می گویید کرونا به سینما آسیب جدی زده است و من این را قبول دارم اما در همین شرایط چند فیلم سینمایی تولید شده است که یکی از راه های نمایش فیلم ها جشنواره های سینمایی هستند. ردیف بودجه سال گذشته جشنواره یک و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که ما نیز تصمیم گرفتیم جلوی برخی از هزینه ها را بگیریم. امیدواریم بتوانیم این دوره از جشنواره را با بودجه نیم فیلم برگزار کنیم

عسگرپور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره تغییری که در بودجه جشنواره با توجه به شرایط کرونا به وجود آمده است، توضیح داد: جریانی در طول چند سال گذشته در زمینه شفاف سازی بودجه رخ داده که اتفاق خوبی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شفاف سازی رتبه اول را پیدا کرده است. گاهی بودجه یک جشنواره به اندازه تولید یک فیلم بلند است که کل بودجه جشنواره جهانی در زمانی که برگزار می شد تقریبا معادل بودجه یک و نیم تا دو فیلم متعارف بود اما در حال حاضر بودجه جشنواره جهانی با توجه به شرایط فعلی به اندازه بودجه نیم فیلم است که در نهایت بنیاد فارابی این بودجه ها را مشخص خواهد کرد. ردیف بودجه سال گذشته جشنواره یک و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که ما نیز تصمیم گرفتیم جلوی برخی از هزینه ها را بگیریم. امیدواریم بتوانیم این دوره از جشنواره را با بودجه نیم فیلم برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: جشنواره جهانی سکوی خوبی برای معرفی فیملسازان جوان ایرانی به خصوص در بخش رقابتی و بازار است و خوشبختانه ما جزو کشورهایی هستیم که هرسال فیلمسازان جوان در آن فیلم جدید می سازند که مشابه آن بسیار کم است. حتی در کشورهای اروپایی چنین فضایی وجود ندارد به گونه ای که برخی از فیلمسازان اروپایی سینمای ایران را «بهشت فیلمسازان اول» دانسته اند، در همین راستا در این دوره از جشنواره نیز شاهد حضور فیلمسازان جوان ایرانی هستیم.

وی درباره امکان حضور فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در این دوره از جشنواره گفت: اگر اجازه دهید اطلاعات فیلم ها طی چند روز آینده اعلام می شود. درحال حاضر مشغول مذاکره با برخی از صاحبان فیلم ها هستیم البته متاسفانه تجربه نشان داده است که اعلام این اخبار در بود و نبود فیلم های مورد نظر تاثیر می ‌گذارد، به عنوان مثال ما نام فیلم یک کارگردان معروف خارجی را اعلام می کنیم که در جشنواره حضور دارد، بعد تعدادی از ایرانیان چه در داخل و چه در خارج از کشور به صفحه مجازی آن هنرمند مراجعه می کنند و به او می گویند با ایران همکاری نکند که این اتفاق یک پدیده است که دلایل مختلفی دارد.

این سینماگر یادآور شد: واقعیت این است که گاهی ما قدر و اندازه خود را بی مقدار می بینیم، به عنوان عضو فیاپ و دبیر جشنواره می گویم که جشنواره جهانی فیلم فجر جزو بهترین جشنواره ها ارزیابی شده است و ما از بسیاری از جشنواره های جهان جلوتر هستیم اما عادت داریم که مرغ همسایه را غاز بدانیم. بسیاری از دوستان که جشنواره را نقد می کنند، هیچکدام جشنواره های جهانی خارج از کشور را ندیده اند و من خوشحال می شوم کسانی که جشنواره های خارجی را دیده اند هم در این زمینه نظر دهند. موقعیت جشنواره جهانی فیلم فجر در منطقه منحصر به فرد است و بسیاری از کشورهای حاشیه ای از بازار سینمای ایران برای حضور در جشنواره های دیگر استفاده می کنند که این مساله بسیار مهمی است.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر ادامه داد: گاهی به من می گفتند که این جشنواره و بازار آن چقدر خروجی داشته است در حالی که این سوال ها واقعا طنز است. انتشار آمار بازار چندان مجاز نیست، گاهی برخی به بازار جشنواره سر می زنند و می گویند هیچ خرید فروشی صورت نمی گیرد اما مساله این است که حضور در یک بازار فیلم، قرار و برگزاری جلسات ممکن است ۲ سال بعد منجر به ایجاد یک تولید مشترک شود.

وی متذکر شد: به شکل طبیعی هر جشنواره ای با توجه به سیاست های خود، فیلم انتخاب می کند، معلوم است که محدودیت های ما در بسیاری از موضوعات چه چیز است و این مساله را بسیاری از کشورها می دانند. بنابراین تاجایی که امکان دارد فیلم هایی را انتخاب می کنیم که شرایط خاصی را داشته باشند که همین مساله کار را سخت می کند. البته گاهی شده است به فیلمی بربخوریم که تنها یک اصلاح کوچک نیاز داشته باشد که این موارد را با صاحب فیلم مطرح می کنیم تا اگر مایل بود این اصلاحات انجام شود و اگر مایل نبود فیلم به چرخه جشنواره وارد نمی شود.

عسگرپور درباره برگزاری بزرگداشت هنرمندان در این دوره جشنواره توضیح داد: امسال هیچ بزرگداشت و نکوداشتی نخواهیم داشت چرا که برگزاری این مراسم ها باید فیزیکی باشند پس به دلیل کرونا بخش هایی از این دست که نیاز به برگزاری فیزیکی دارند، حذف شدند. درباره ظرفیت سالن های سینمایی در حال حاضر نمی شود، صحبت کرد چرا که همه چیز بستگی به پروتکل های بهداشتی دارد، مخاطبان نیز با حضور در باشگاه هواداران می‌توانند سهمیه حضور داشته باشند و بخشی از بلیت ها نیز به صورت آنلاین فروخته می شود

وی ادامه داد: همه ما در دوره سختی به سر می‌بریم و باید به یکدیگر در جهت روحیه دادن کمک کنیم. واقعیت این است که زمینه افسردگی در همه جای دنیا بالا رفته است. در بسیاری از کشورها اعلام شده است که تولید دچار مشکل شده اما در ایران این مشکل را نداریم. به دلیل محدودیت های موجود افسردگی در جامعه به وجود آمده است اما امیدوارم شرایطی را فراهم کنیم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد. البته این را شنیدم که حضور در جشنواره ها تاثیر چندانی در شیوع کرونا نداشته است.

این کارگردان سینما در بخش دیگری از صحبت هایش درباره حضور خریداران قدیمی در بخش بازار گفت: زمانی که خریدارانی تاکید دارند چند سال در یک بازار حضور داشته باشند یعنی از آن بازار جواب گرفته اند، ضمن اینکه بسیاری از حاضران با هزینه شخصی در بازارهای فیلم جشنواره حضور داشتند. همچنین در این دوره از جشنواره در قالب کارگاه های آموزشی ارتباط با سینماگران خارجی را به صورت مجازی خواهیم داشت.

وی درباره ظرفیت سالن های سینمایی و گروه هایی که می توانند در این جشنواره حضور داشته باشند، توضیح داد: درباره ظرفیت سالن های سینمایی در حال حاضر نمی شود، صحبت کرد چرا که همه چیز بستگی به پروتکل های بهداشتی دارد، مخاطبان نیز با حضور در باشگاه هواداران می‌توانند سهمیه حضور داشته باشند و بخشی از بلیت ها نیز به صورت آنلاین فروخته می شود.

عسگر پور درباره کمک جشنواره جهانی به مناطق محروم مانند دیگر رویدادهای سینمایی یک سال گذشته، توضیح داد: بودجه ما همان‌طور که عرض کردم به اندازه نیم فیلم است و امیدواری داریم که در همین محدوده جشنواره را برگزار کنیم. ما نه تهیه‌کننده ای هستیم که ده یازده فیلم داشته باشیم نه چیز بیشتری! پس در محدوده همان بودجه نیم فیلم جشنواره را برگزار می کنیم و تجربه خوبی است که بتوانند در همین محدوده جشنواره ای برگزار شود که نیمی از آن هم مجازی باشد. این تجربه ناخواسته، شاید باعث شود که بعضی از جشنواره ها بخواهند بعضی از بخش‌هایشان را مجازی برگزار کنند.

وی افزود: امسال محدودیت هایی وجود دارد، این را می دانم که یکی از رویکردهای جشنواره گفتگوها و حضور فیزیکی است اما نه ما بلکه بسیاری از جشنواره های خارجی نیز این وضعیت را داشته اند البته در وروک شاپ ها و بازارها به صورت آنلاین این اتفاق رخ می دهد. درحال حاضر بسیاری از هنرمندان ما با دیگر هنرمندان در خارج از کشور در ارتباط هستند اما این مساله هم وجود دارد که در یک زمان مشخص با تعدادی از استفاده کنندگان حرفه ای جشنواره به صورت مستقیم مرتبط می شوند که این ارتباط از طریق پلتفرم هایی که در نظر گرفته شده انجام می شود.

وی در پایان صحبت هایش در پاسخ به رویکرد انتخاب فیلم ها در این دوره از جشنواره بیان کرد: ما از موجودی مان در سینمای ایران برای جشنواره انتخاب می کنیم، بنابراین از ظرف موجود سینمای ایران برای انتخاب آثار بهره بردیم. از جمله پارامترهایی که دوستان برای انتخاب آثار مورد توجه قرار دادند، این است که فیلم ها قابل رقابت با مشابه خارجی خود از جهات مختلف باشند. البته پارامترهای اضافه تر هم داشتیم که از آن جمله معرفی فیلم و فیلمساز جدید بوده است. از جهت مضامین نیز به سمت مضامینی می رویم که بیشتر هویت ملی ما در آن دیده شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویلایی که به خاک سیاه نشسته است!


کرکره‌های بسته و نیمه‌باز و تک مغازه‌هایی که باز هستند، از بازاری حکایت می‌کنند که این روزها به سختی زنده است. خیابان ویلا را به فروشگاه‌های صنایع‌دستی‌اش می‌شناسند؛ خیابانی که این روزها بی‌رونق‌تر از همیشه است و فروشنده‌هایی که اغلب دیگر حوصله خودشان را هم ندارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عبدالوهاب شهیدی در بیمارستان بستری شد


عبدالوهاب شهیدی ـ هنرمند پیشکسوت موسیقی کشورمان ـ به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیشترین آسیبی که به سینمای ایران وارد شد، در حوزه سالن‌های سینمایی و دفاتر پخش بود و هیچ‌گونه حمایتی نیز از آن‌ها صورت نگرفت! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران بیان کرد با درخواست تمدید دوباره بسته حمایتی سازمان سینمایی، سالن‌های سینما از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه به مدار اکران باز می‌گردند.

به گزارش سینماپرس، سینماهای کشور از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه اجازه پیدا کردند تا فعالیت دوباره خود را بعد از گذشت بیش از سه هفته تعطیلی، دوباره از سر گیرند، اما روز گذشته اکثر سالن‌های سینمایی به خصوص در تهران فروش بلیت نداشتند و این به معنای امتداد تعطیلی سالن‌ها با وجود امکان بازگشایی بود.

محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران درباره چگونگی بازگشایی سالن‌های سینمایی و شرایط این صنف برای از سرگیری فعالیت در وضعیت فعلی، در گفتگو با مهر، گفت: پیرو مصوبه ستاد ملی کرونا با توجه به اینکه سینماها در گروه ۲ مشاغل قرار گرفته‌اند، می‌توانستند فعالیت خود را از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند، اما متاسفانه شرایط سالن‌داری سخت شده و سالن‌داران نمی‌توانند از پس هزینه‌ها برآیند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه قبلی ستاد کرونای سازمان سینمایی بنا بود سازمان سینمایی از اول اسفند ۹۹ تا آخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از سینماها و فیلم‌هایی که اکران نوروزی شدند حمایت کرده و بسته حمایتی و تشویقی را برای آن‌ها در نظر بگیرد، تا سینماداران بتوانند به فعالیت خود ادامه داده و فیلم‌ها نیز اکران شوند.

سخنگوی انجمن سینماداران با اشاره به اینکه این مصوبه تنها برای ۳ ماه تصویب شده بود، بیان کرد: متاسفانه به جرأت می‌توان گفت بیشترین آسیبی که به سینمای ایران وارد شد، در حوزه سالن‌های سینمایی و دفاتر پخش بود و هیچ‌گونه حمایتی نیز از آن‌ها صورت نگرفت.

وی ادامه داد: بعد از دستور بازگشایی سالن‌های سینمایی، در جلسه شورای صنفی، امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه از سازمان سینمایی خواسته شد تا این بسته حمایتی تا ۲ ماه دیگر تمدید شود، این درخواست برای تصویب به ستاد کرونا ارسال شده است که امیدوارم آقای انتظامی رییس سازمان سینمایی با این پیشنهاد موافقت کنند که البته با شناختی که از وی داریم بی‌شک این مساله اجرایی خواهد شد.

دبیر انجمن سینماداران توضیح داد: امیدوارم پول حمایت‌هایی که قرار بود انجام شود از سوی سازمان سینمایی پرداخت شود تا سینماداران حداقل بتوانند پول کارگران و کارمندان خود را پرداخت کنند.

صابری در پایان گفت: با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده است، ان‌شاءالله از سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سینماها به مدار نمایش باز خواهند گشت و فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

مشاهده خبر از سایت منبع