X

بایگانی خرداد 25, 1400

دفتر سینمایی

«حامد همایون» بازیگر یک سریال تلویزیونی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حامد همایون بازیگر مجموعه طنز «حالا برعکس» به تهیه‌کنندگی سیدعلی احمدی شد.

به گزارش سینماپرس، مجموعه تلویزیونی «حالا برعکس» از شنبه بیست‌ونهم خرداد ماه هر شب روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

این سریال که در استودیو برنامه تلویزیونی «خندوانه» ضبط شده، به کارگردانی محمود کریمی و تهیه‌کنندگی سیدعلی احمدی تولید شده است.

از نکات جالب توجه این مجموعه تلویزیونی، حضور حامد همایون خواننده پاپ در این سریال است که در اولین تجربه بازیگری خود جلوی دوربین این سریال طنز رفته است.

این مجموعه طنز با نگاه متفاوت به فرایند تولید برنامه تلویزیونی، پشت صحنه خندوانه را بستر روایت خود قرار داده و اتفاقات تولید را از دریچه‌ای متفاوت و با لحنی شیرینی به نمایش می‌گذارد.

جمعی از بازیگران باسابقه تئاتر نیز در این مجموعه حضور دارند.

«حالا برعکس» هر شب ساعت ۲۱ و تکرار آن ساعت ۲:۰۰، ۹:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز بعد از شبکه نسیم پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خبری از «شب موسیقی فیلم» ارکستر ملی نیست!/ تعویق در سکوت خبری؟


برگزاری کنسرت «شب موسیقی فیلم» ارکستر ملی ایران در تالار وحدت به دلیل عدم اطلاع‌رسانی رسمی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

همه ما ایرانیان عاشق امام رضا(ع) هستیم


مجید اخشابی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت حضرت ثامن‌الحج(ع) اظهار کرد: همه ما ایرانیان عاشق امام رضا(ع) هستیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سلبریتی ما روی قشری تأثیر می‌گذارد که پای صندوق انتخابات نمی‌آیند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سلبریتی‌ها در حالی سکوت کرده‌اند که چند روز آینده مردم رئیس‌جمهور سیزدهم را انتخاب می‌کنند؛ در مناظره فرهنگی تسنیم به تأثیر سلبریتی‌ها بر انتخابات پرداختیم.

به گزارش سینماپرس، بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون همیشه در صحنه انتخابات موج‌آفرین بوده‌اند؛ برخی اوقات مثل انتخاب دولت یازدهم و دوازدهم مجبور شدند عذرخواهی کنند و حتی در جایی هم گفته‌اند دیگر حرفی درباره انتخابات نمی‌زنند چون شرمنده مردمند، افرادی که در قامتِ سلبریتی امروز شناخته می‌شوند و با گذاشتن پیامی در فضای‌مجازی سعی کرده‌اند توجهات را به‌سمتِ خودشان جلب کنند یا آن نامزد موردنظر!

این اتفاق به‌صورت ملموس در خردادماه سال ۱۳۹۶ افتاد و پرچم‌های رنگارنگی به اهتزاز درآمد و آدرس‌هایی به مخاطبان داده شد که به‌ظنّ برخی تأثیرگذار بود اما در این انتخابات سکوت اختیار کرده‌اند که احتمالاً از روی شرمندگی و شاید هم در بخش‌هایی ترجیح می‌دهند به‌سبکِ برخی، قهرِ با صندوق را ترویج کنند.

تلویزیون، صدا و سیما، فیلم، انتخابات ریاست جمهوری، بازیگران سینما و تلویزیون،

امروز همان سلبریتی‌هایی که مردم را با پیام‌های مجازی‌ و عکس‌های رنگارنگ‌شان در میتینگ‌های تبلیغاتی به‌سمتِ کاندیدای موردنظرشان جلب می‌کردند از پاسخ به سؤال درباره انتخابات و عملکرد کاندیدای موردنظرشان در دو دولت یازدهم و دوازدهم طفره می‌روند، در حالی که اگر این چند سال را مرور کنیم نه‌تنها شواهدی از بهبود اوضاع در بخش‌های مختلف نمی‌بینیم بلکه دستاوردهایی مشاهده می‌کنیم که نتیجه تصمیمات اشتباه مسئولان بوده است؛ تصمیمات اشتباهی که متأسفانه دودش به چشم مردم رفته است، البته که یادمان نمی‌رود که چه تَکرارهایی به‌وسیله همین سلبریتی‌ها اتفاق افتاد و پاسخی که هیچ‌وقت برای مردم نداشتند!

میان این صحبت‌ها و تحلیل‌ها، حامد عنقا نویسنده و تهیه‌کننده نام‌آشنای تلویزیون و نمایش خانگی در مناظره فرهنگی تسنیم درباره این ماجرا واکنشی قابل توجه داشت که در قالب ویدئویی به آن پرداختیم.

او در پاسخ به این سؤال که خیلی اوقات از آدم‌های فرهنگی و هنری مشهور یا همان سلبریتی‌ها به‌عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کنند چنین واکنش نشان داد: “این مارکتینگ و شوخی است، آن موقعی که می‌گفتند سلبریتی‌ها روی انتخابات تأثیر می‌گذارند.

این‌ها مارکتینگ است. سلبریتی ما روی قشری تأثیر می‌گذارد که پای صندوق انتخابات نمی‌آیند. این‌ها بازی تبلیغات است. زمانی راجع به آن نوشتم که خودم هم اشتباه کردم. سلبریتی‌ای که شما می‌گویید کسی فیلمش را نمی‌بیند و چرا باید به‌خاطر حرف این سلبریتی، به ایشان یا ایشان رأی بدهد.

ممکن است در موجی که به‌وجود آید سلبریتی‌ها به‌خاطر اینکه امروز به‌گونه‌ای اینفلوئنسر شده‌اند و دارند تأثیر می‌گذارند، تأثیرشان آن‌قدر عمیق نیست، ما دوست داریم آن‌ها را عمیق بدانیم! چون برای بحث کردن و مبارزه کردن راحت‌تر از حرف‌های سخت زدن است،
برای همین واقعاً من خیلی جدّی نمی‌دانم و جوک است؛ از نظر من وقتی بگوییم این ۱۰ هنرپیشه گفتند “این کاندیدای ریاست‌جمهوری را دوست داریم پس مردم به این کاندیدا رأی بدهند. “

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی کرونا «فرصت بحران» را رقم می‌زند/ چالش‌های ثبت یک عکس


سیداحسان باقری معتقد است کرونا بحرانی است که فرصتی برای دیده شدن آدم‌ها و ویژگی‌های بلند اخلاقی آنها فراهم کرد که در زمان‌های دیگر دیده نمی‌شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیران خسته و سیطره کپی‌های «بدون پیوست فرهنگی» در رسانه ملی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهران مدیری در اولین قسمت از «مسابقه دورهمی» از کپی بودن جزء به جزء آن سخن گفت و اینکه سعی کردیم خیلی خوب کپی کنیم، کپی درجه یک داشته باشیم، این مهم است و کپی هم باید درجه یک باشد!

به گزارش سینماپرس، مهران مدیری همزمان با پخش اولین قسمت از سری جدید برنامه «دورهمی» با اعلام کپی بودن برنامه‌اش سعی کرد ضمن فرار به جلو منتقدان را غافلگیر کند، این در حالی است که اغلب منتقدان به کپی بی‌کم و کاست برنامه‌ها بدون در نظر گرفتن عناصری مانند خلاقیت و نوآوری و پیوست‌های فرهنگی مطابق با فرهنگ و هنجارهای کشورمان انتقاد دارند نه صرفاً کپی کردن از برنامه‌های خارجی.
مهران مدیری در اولین قسمت از فصل جدید برنامه «دورهمی» (سری پنجم) که جمعه شب ۲۱خرداد روی آنتن شبکه نسیم رفت، از ساختار مسابقه‌ای که اجرا و کارگردانی آن را بر عهده دارد رونمایی و در واکنش به برخی شائبه‌ها تأکید کرد جزء به جزء این مسابقه کپی شده از یک برنامه خارجی است. مدیری در ابتدای سری جدید برنامه «دورهمی» که قرار است از جمعه تا دوشنبه روی آنتن شبکه نسیم برود، بیان کرد: سری چهارم برنامه تمام شد و مدتی از شما دور بودیم و خدا را شکر سری جدید برنامه با شکلی جذاب آغاز شد. هر برنامه‌ای مثل تاک شو، مثل مسابقه و… یک نمونه اصلی دارد، بقیه کپی‌ هستند، یعنی یک کشوری یک اصل می‌سازد، بقیه کشورها از آن کپی می‌کنند. این برنامه هم کپی است، جزء به جزء آن کپی است. سعی کردیم خیلی خوب کپی کنیم، کپی درجه یک داشته باشیم، این مهم است و کپی هم باید درجه یک باشد. مدیری با گفتن این حرف‌ها که بهره‌گیری از تکنیک‌های عملیات روانی محسوب می‌شود، سعی کرد با برملا کردن نکته‌ای که ممکن است بعداً رسانه‌ها و منتقدان از آن در نقد برنامه استفاده کنند، ضمن دست پیش گرفتن باب هر گونه نقادی در رابطه با محتوای کپی کاری شده برنامه تازه‌اش را مسدود کند.
مؤلفه «خلاقیت و نوآوری» در عرصه برنامه‌سازی تلویزیونی، چه برنامه‌هایی که به منظور سرگرم‌سازی مردم و مخاطبان و چه برنامه‌هایی که در قالب اصول و قواعد تعریف شده در حوزه پدافند غیرعامل طراحی، ساخت و تولید آنها به رشدیافتگی جامعه و بالا رفتن سواد رسانه‌ای مردم می‌انجامند، جزو عناصر اولیه و بدیهی در این میدان محسوب می‌شوند. طی سال‌های اخیر این شاخصه مهم در اکثر برنامه‌های سرگرم‌کننده تلویزیونی دیده نمی‌شود و ظاهراً داشتن اسپانسر پولدار اولین و تنها مسئله‌ای است که برای ساخت یک برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی مورد نظر قرار می‌گیرد، در واقع اگر اسپانسر جور بشود محتوا و خلاقیت به کار گرفته شده در آنها یا ارتباط فرهنگی و اجتماعی داشتن با بدنه جامعه برنامه مورد نظر در مراتب انتهایی لیست الزامات ساخت و تولید برنامه‌ها جای می‌گیرند.

کپی خوب، کپی بد
کپی یا اصطلاحاً مهندسی معکوس کردن در عرصه صنعت فی‌نفسه نمی‌تواند یک امر مذموم تلقی گردد و تا حدودی نشان‌دهنده توان فنی و تکنولوژیکی کپی‌کننده محسوب می‌شود اما همانطور که اشاره شد این مسئله به عنوان یک کاربست در حوزه صنعت مفروض است و در عرصه رسانه و تولید و ساخت برنامه‌های سرگرم‌کننده مسئله به کلی متفاوت است. به کلام بهتر، وقتی قرار است از یک برنامه کپی شکل بگیرد باید به ارزش‌ها، فرهنگ و هنجارهای جامعه‌ای که قرار است کپی آن برنامه برایش بازآفرینی شود توجه جدی کرد. اگر چنین مسائلی مورد نظر برنامه‌سازان به خصوص برنامه‌سازان تلویزیون قرار نگیرد هیچ کدام از هدف‌گذاری‌های اولیه آن برنامه که سرگرم‌سازی جامعه یکی از آنهاست، هرگز محقق نمی‌شود و به خطری رها شده در بین جامعه تبدیل می‌شود که ضرر آن به مراتب بیشتر از محسنات آن است.

کپی‌های تلویزیونی، بدون پیوست فرهنگی
فصل‌های قبلی برنامه «دورهمی» کپی کاملی از یک برنامه پربیننده کشور هندوستان به نام «Comedy night with kapil» است که مدت‌هاست به زبان هندی پخش می‌شود و اتفاقاً یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی و سرگرمی‌ساز طنز در کشور هندوستان است. نسخه بازآفرینی شده برنامه «دورهمی» به دلیل طراحی اولیه آن بر اساس معیار و ملاک‌های جامعه هندوستان منبعث از هنجارها و ارزش‌های آن کشور در موارد متعددی از لحاظ دینی، اخلاقی و فرهنگی با جامعه کشور ما کمترین همخوانی‌ای نداشته است، چه اینکه طراحی و نوع سؤالاتی که مجری از مهمانان برنامه می‌پرسید به دلیل ورود به برخی حریم‌های خصوصی افراد که از نظر دینی و فرهنگی و حتی رویکرد تمدنی ایرانیان مذموم است، مورد اعتراض اغلب کارشناسان رسانه و مخاطبان قرار گرفت. متأسفانه نبود و بهره‌گیری از عنصر خلاقیت در این برنامه نه فقط در محتوا و رویکرد که حتی در مواردی کاملاً با نمونه اصلی آن برنامه در چیدمان و طراحی شکل دکور، نحوه نشستن مجری (مهران مدیری) نیز رعایت شده بود و تنها وجه تمایز این دو برنامه مربوط به زبان مجری و شرکت‌کنندگان در آن بود!
از جمله دیگر برنامه‌های کپی شده بدون توجه به لزوم اعمال و الحاق پیوست‌های فرهنگی یا به عبارتی ایرانیزه کردن آنها می‌توان به برنامه «اعجوبه‌ها» اشاره کرد که از نمونه‌ای خارجی به نام « little big shots» کپی شده است. این برنامه از لحاظ دکور و شکل طراحی آن حتی استفاده از نور و رنگ بنفش هم از آن نمونه، بهره کامل گرفته است. مسابقه «بمب» نیز یکی دیگر از این کپی‌کاری‌های بدون خلاقیت تلویزیونی بود که با انتشار گزارشی از سوی رسانه‌های صهیونیستی مشخص شد این مسابقه کپی نعل به نعل مسابقه‌ای با نام Boom در اسرائیل است که باعث شد سازندگان این مسابقه در واکنش به هجمه‌های رسانه‌ای نام این مسابقه را از بمب به «سیم آخر» تغییر دهند. چیدمان دکور و حتی استفاده از یک بمب که مهم‌ترین وسیله و محور مسابقه است در کنار عینک‌هایی که شرکت‌کنندگان حین اجرای مسابقه باید از آنها استفاده کنند، همگی کپی‌های نعل به نعلی بود که از برنامه Boom اسرائیلی انجام شده بود. مسابقه «زوجی‌نو» با اجرای باربد بابایی هم که مدتی است از تلویزیون پخش می‌شود نسخه کپی‌شده از برنامه‌ای به نام
«family feud» است که محتوا و نوع سؤالات این برنامه هم مثل اسلاف گذشته‌اش با واکنش منفی کارشناسان و منتقدان مواجه شده است. مسابقه پرحرف و حدیث «برنده باش» نیز الگوگیری از برنامه هندی
«Who Wants to Be a Millionaire» بود که دستمایه فیلم سینمایی میلونر زاغه‌نشین هم قرار گرفت. شاید تنها نمونه موفق از این کپی‌کاری‌ها که با درآمیختن عناصری از فرهنگ داخلی و به عبارتی ایرانیزه شدن محتوایش توانست رکورد داشتن مخاطب و بیننده تلویزیونی را بشکند، برنامه استعدادیابی «عصر جدید» با اجرای احسان علیخانی بود که نسخه کپی شده‌ای از مسابقه استعدادیابی
«Americas Got Talent» امریکایی بود.
برنامه استعدادیابی و سرگرم کننده در تلویزیون کشورهای متعددی ساخته شده‌اند اما کپی نعل به نعلِ بدون استفاده از فرهنگ
ایرانی- اسلامی ایرادی است که به این برنامه‌سازی‌ها وارد است. آنچه محل اشکال است، تقلید نعل به نعل در ساخت این برنامه و حتی در موارد طراحی بخش‌های خبری است که نتیجه بی‌توجهی به خلاقیت و خودباوری است. نکته دیگر کاهلی برنامه‌سازان و وجود اسپانسرهای پولدار است که اعتقادی به خلق و تولید آثار سرگرم‌کننده داخلی ندارند و تنها به دنبال راه‌های تجربه شده دیگر کشورها بدون توجه به تنوع سلایق و هنجارهای اجتماعی در جوامع مختلف بشری هستند.

*جوان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بزرگمهر: طی ۸ سال گذشته خانه سینما به طور کامل تخریب شد/ ایوبی، حیدریان و انتظامی هیچ کدام در قواره ریاست سازمان سینمایی نبودند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهدی بزرگمهر دبیر شورای مرکزی کانون آهنگسازان سینمای ایران در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: طی ۸ سال گذشته خانه سینما به طور کامل تخریب شد؛ کسانی که در این ۸ سال به عنوان مدیر و مسئول در خانه سینما حضور داشتند و یا برای خانه سینما تصمیم گیری کردند ساختار این نهاد را از بین بردند و صنوف را به ویرانی کامل کشاندند به نحوی که ما امروزه حسرت تعطیلی خانه سینما را می خوریم و به خود می گوییم ای کاش همچنان این خانه تعطیل بود!

آهنگساز فیلم های سینمایی «گزارش مریم» و «ماجراهای اینترنتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اولین رئیس سازمان سینمایی در دولت تدبیر و امید آقای ایوبی بود که اساسنامه خانه سینما را تأیید کرد و اصناف را ملزم به ارائه اساسنامه جدید نمود و قرار شد بعد از ارائه اساسنامه جدید اصناف تمام تلاش خود را به کار ببرد تا این نهاد قانونی شود اما این اتفاق هرگز رخ نداد و تنها در حد وعده و شعار باقی ماند.

وی ادامه داد: یعد از ایوبی، آقای حیدریان دیگر رئیسی بود که بر کسی ریاست سازمان سینمایی نشست؛ ایشان هم مرتب اهالی سینما را دست به سر کرد و در دوره مدیریتی ایشان بود که اصناف به غلط به سمت وزارت کار هدایت شدند! حیدریان در واقع تخریب گر اصلی خانه سینما و صنوف بود.

بزرگمهر در همین راستا یادآور شد: بعد از آن یک مطبوعات چی، یعنی آقای انتظامی ریاست سازمان سینمایی را بر عهده گرفت که هیچ شناخت و تجربه ای از سینما نداشت و به همین علت اصلاً حتی یک بار هم جواب صنوف را نداد؛ رفتار ایشان با اهالی سینما به گونه ای بود که انگار ایشان اصلاً هیچ پست و سمتی در سازمان سینمایی نداشتند. یکی از مهمترین اقدامات آقای انتظامی در تمامی این سال ها آن بود که در همایش های مختلف در ردیف اول روی صندلی بنشینند و سخنرانی کنند!

این آهنگساز مطرح تأکید کرد: آقای انتظامی حتی یک بار به خود زحمت ندادند به خانه سینما بیایند و ببینند مشکل ما در این نهاد چیست! این رفتار ضدسینمایی آقای انتظامی موجی از انتقادات را در بدنه اهالی سینمای کشور به وجود آورد و باعث شد تا ما به طور کل امیدمان را نسبت به بهبود اوضاع و شرایط از دست بدهیم.

وی در همین راستا با بیان اینکه سینمای امروز ایران نیاز به مدیری دغدغه مند، متعهد و کاربلد دارد تصریح کرد: ایوبی، حیدریان و انتظامی هیچ کدام در قواره ریاست سازمان سینمایی نبودند! این ها سینما و خانه سینما را ویران کردند و همه امید ما فقط این است که به زودی در دولت جدیدی افرادی روی کار بیایند که دغدغه سینما و حمایت از اصناف سینمایی را داشته باشند.

بزرگمهر در بخش دیگری از اظهارات خود متذکر شد: در ماده یک اساسنامه خانه سینما نوشته شده وزارت ارشاد موظف است صنوف را قانونی کند؛ این سندیت دارد! اما به جای قانونی کردن اصناف سینمایی در این سال ها باندهایی در خانه سینما تشکیل شد که کلاً صنوف را تخریب کردند، ساختار خانه سینما را تخریب کردند. همانطور که پیش از این تأکید کردم ما حسرت ۸ سال پیش را می خوریم که خانه سینما بسته بود و این بسته بودن برای همه ما بهتر بود.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: در این ۸ سال کاری کردند که صنوف نابود شود. بیمه تخریب شد. بیمه تکمیلی فایده نداشت. در این ۸ سال با ندانم کاری برای تمام اعضای خانه سینما پرونده مالیاتی درست کردند که ظلم بزرگی در حق اعضای خانه سینما بود. همه کسانی که در این سال ها در خانه سینما پست و مقام داشتند آب را گل آلود کردند تا خودشان و نزدیکان شان از همه مواهب بهره ببرند. بنده معتقدم قوه قضائیه باید هرچه سریع تر نسبت به مسائل پشت پرده خانه سینما ورود پیدا کند و تمام بی تدبیری ها و ایجاد ناامیدی های دولت «تدبیر و امید» را التیام بخشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

براری: آقای روحانی و زیردستان شان اصلاً نمی دانند سینما را به کدام «س» می نویسند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اسماعیل براری کارگردان سینما در خصوص ۸ سال بی تدبیری مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید در حوزه سینمای کودک و نوجوان گفت: امروزه سینمایی با عنوان سینمای کودک و نوجوان در سپهر هنرهفتم کشور وجود ندارد؛ آقای روحانی و زیردستان شان اصلاً نمی دانند سینما را به کدام «س» می نویسند و همین مسأله باعث شد در این سال ها نه تنها سینمای کودک که کلیت سینما با معضلات متعدد روبرو شود، در خصوص سینمای کودک هم صراحتاً عرض می کنم ما با یک سراب روبرو هستیم و هیچ چشم انداز امیدوارکننده ای نسبت به آینده آن وجود نداشته و ندارد و نخواهد داشت!

کارگردان فیلم های سینمایی «شهر در دست بچه ها» و «جهنم سبز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی بخواهیم در خصوص عملکرد ۸ سال اخیر مدیران سازمان سینمایی در حوزه سینمای کودک و نوجوان صحبت کنیم به طور حتم چیزی جز انتقاد در ذهن مان نمی آید به دلیل اینکه اصلاً سینمای کودک و نوجوانی وجود ندارد. سینمای کودک کجاست؟ ما در برابر عنوان سینمای کودک که وجود خارجی ندارد یک جشنواره فیلم کودک و نوجوان داریم که همه ساله توسط بنیاد سینمایی فارابی بودجه های هنگفتی را برای برپایی آن هدر می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری یک دورهمی به اسم جشنواره کودک و تولید چند فیلم سفارشی نشانگر حیات سینمای کودک نیست ادامه داد: اینکه چند فیلم سفارشی توسط چند سینماگر سطح پایین تولید و در جشنواره به نمایش گذاشته شوند چه دردی از سینمای کودک و نوجوان درمان می کند؟ من نمی دانم چرا کسی جلوی این خرج کردهای هنگفت از بودجه بیت المال را نمی گیرد و همچنان این جشنواره بی بازده و بی خاصیت برگزار می شود؟

براری خاطرنشان کرد: بدترین اتفاق این است که بودجه های بیت المال تنها به افرادی خاص تعلق می گیرد و این افراد هم با هیاهو اینطور القا می کنند که سینمای کودک و نوجوان زنده است در صورتی که هیچ سینمای کودک و نوجوانی وجود ندارد.

این سینماگر متذکر شد: ما وقتی اکران فیلم های کودک را شاهد نیستیم، وقتی پس از سال ها حتی یک سالن سینمایی برای اکران این قبیل آثار در نظر گرفته نشده از چه چیزی صحبت می کنیم؟ نکته جالب آنجا است که سال ها قبل یکی از سینماهایی که پس از انقلاب مصادره شده بود را به اکران آثار کودک و نوجوان اختصاص دادند اما در همه سال ها به تعداد انگشتان دو دست در این سینما فیلم کودک اکران نشده است!

وی ادامه داد: سینمای کودک نیازمند سازماندهی است؛ امروزه ما با بی برنامگی صرف در سینمای کودک و نوجوان روبرو هستیم و این همه خرج کرد زائد در حوزه سینمای کودک و نوجوان اصلاً منطقی و معقول نیست!

براری تصریح کرد: سینمای کودک در کشور ما مجموعه ای از تناقضات آشکار است؛ این تناقضات عملاً محصول و دستاورد و دارایی ما از سینمای کودک طی سال های اخیر است. بنده بار دیگر تأکید می کنم هرآنچه ما فکر می کنیم سینمای کودک است رسماً در خیال ما است؛ سینمای کودک هیچ چیز در چنته ندارد و با این اوصاف راه به جایی نخواهد برد.

این کارگردان سینما در پایان این گفتگو هدر دادن بودجه بیت المال را برای برگزاری دورهمی با عنوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان عملی به شدت اشتباه توصیف کرد و متذکر شد: چرا باید همه ساله شاهد هدر دادن بودجه های بیت المال برای برگزاری رویدادی بی خاصیت باشیم؟ این جشن و پایکوبی ها و دورهمی ها قرار است چه دردی از ما درمان کند؟ من امیدوارم تمامی مسئولان جلوی برگزاری این رویداد بی خاصیت را بگیرند و اجازه ندهند بیش از این بودجه های بیت المال برای رویدادی مصرف شود که در همه این سال ها هیچ عایدی برای سینمای کودک و نوجوان به دنبال نداشته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعلام آمادگی ۲۷۳ هنرمند بسیجی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ۲۷۳ هنرمند بسیجی با صدور بیانیه ای آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کردند.

به گزارش سینماپرس، در آستانه فرارسیدن ۲۸ خرداد، ۲۷۳ هنرمند بسیجی برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردند.

متن بیانیه ۲۷۳ هنرمند بسیجی به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

به تحقیق که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد، تا آنکه آنان خود را تغییر دهند. قرآن کریم

ملت عزیز ایران سربلند!

عزت، عظمت و سربلندی ایران اسلامی، با ایثار و فداکاری جوانمردان این مرزوبوم حاصل شده و دوام آن به استمرار همان فداکاریهاست.

گاه سربلندی و آرامش و آسایش، با دادن سر و دست رقم می خورد، گاه با دادن رأی!

در آزمونهای سخت، جوانمردانی چون حاج قاسم با روحیه ای پولادین ایستادند و از دادن سر و دست دریغ نکردند.

اکنون نوبت ماست.

آزمون ما هم سخت است. چون تمامی جبهه استکبار جهانی با ایادی داخلی دست به دست هم داده و بودجه های هنگفتی خرج کرده اند، تا عملیات انتخابات با شکست مواجه شود.

امروز ما رزمنده جبهه انتخاباتیم.

خودمان را برای عملیات ٢٨ خردادماه آماده کنیم.

یاعلی

کوروش زارعی، نصرالله قادری، شهرام احمدزاده، اعظم رحمان بروجردی، سعید نجفیان، سید حسین فدایی حسین، علی سلیمانی سرنسری، محسن سلیمانی فارسانی، قادر آشنا، رحیم مخدومی، احمد شاکری، کامران پارسی نژاد، جهانگیر خسروشاهی، میر شمس الدین فلاح هاشمی، سیده عذرا موسوی، کمال الدین شاهرخ، ناصر افراسیابی، داود یاراحمدی، حسین حاجیلری، مرتضی فخری نژاد، شهاب الدین واجدی، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، علیرضا قزوه، محمد مهدی عبداللهی، حسین اسرافیلی، عالیه مهرابی، جمشید جم، بابک رضایی، حسین دی پیر، سید احمد میرمعصومی، شهروز حقی، رضا خسروی، صادق چراغی، رضا مهدوی، داود نیکنام، مجید فدایی منش، عظیم فلاح، محمد بخشی زاده، روح الله حسین زاده قالهری، محمد حبیبی، علی حسین امینی، محمد اسدی جوزانی، سیده معصومه حسینی، علی شعبانی، بشیر نظری، انسیه شاه حسینی، مهدی عظیمی میرآبادی، پرویز فارسیجانی، محمدتقی فهیم، حبیب الله بهمنی، سید سعید سیدزاده، آرش زینال خیری، مهداد پایدار، ندا تنهای مقدم، سید داوود قریشی، شهرام خزرایی، اروجعلی شهودی، غلامرضا میرزازاده، ناصر طریحی، رضا قلی زاده، محمد مهدی قلی زاده، هومن بخشایی، پدرام رحمانی، سعید سلیمان پور، مصطفی قلی زاده، سید فرشید پاکروان، کمال خلیلی، حمیدرضا توکلی، جواد ایزد دوست، دوست مجید صدیقی، علی جعفری، احمد غلامی، جعفر میرناصری، مقداد رازی، مهتاب مبارکی، صادق اکبری، احمد غلامی، عباس صیدی، محمد حاجیان، حشمت الله کرمی نژاد، محمدرضا احمدی فر، یاسر درازی، محمود صادقی، اسماعیل روشن روان، عبدالکریم نیسنی، فضل الله عمرانی، علی بحرینی، وحید خرد، سعید میمنی، علیرضا عزیزی، ربابه چراغی، رضا مافی، محسن متین وفا، محمد رضا غلامحسین نژاد، وحید دهنوی، یاور بالسینی، رضا شاه محمدی، اشرف السادات سادات، پیمان رفیعی، بهرام شمسی پور، حبیب نجفی دهکردی، فرشته محمدی، محمد غفاری گوشه، علی باصری، رمضان معمر، ابوالفضل گلشنی، امیر محمد محسنی ازغندی، علی روحی، حمید عشقی، حسین انفرادی، محمد علی صباغی، مریم جهانگشته، محمد قربانی، علی حسن نیا، جلیل حق پرست، رسول فخر قاسمی، رضا محمدی، رضا لنگری، فاطمه صفرزاده، مهدی اسماعیلی مود، محمد فرجادنیا، رضا خالدی، علی فرسادی، حسین یوسفی، علی اکبر حسامی، عبدالله مولوی حقیقی، ایمان خوشحال، هادی صباغ زاده، داوودرضا کاظمی، مجید محمدخواه، علی اکبر پشم فروش، عبدالحسین احساندوست، حسین جلودار، عبدالصاحب رومزی، محمد کمائی، عبدالله میری، فاطمه عبداللهی، مهدی حسن خانلو، زهره ولیی، فیاض حاجیلو، منصور کلامی فرد، محبوبه نوری، محمد علی خامه پرست، علیرضا اسماعیل زاده، میثم قدس پور، مهدی پازوکی، مصطفی باقرآبادی، علی عشق، علیرضا همتی، طیبه جعفری، احمد بستانی، سعید سرگزی، علی میر، عبدالرحمان حواشی، غلامرضا سرگزی، محسن رجایی، احمد گلیانی، محسن رجایی، نادر کامرانی، عطاءالله امیدواری، مریم همایونی، محمدعلی گلستانی، هاشم عرفان منش، معصومه کلانتری شاهیجانی، احمد مومنی، محمدحسین انصاری نژاد، علیرضا کرمی، اکبر صحرایی، امیر حسامی نژاد، مجتبی قانونی، سیدسعید میرصادقی، رضا یزدانی، حسن حاج ابراهیمی، داوود جلیلی، رضا یزدانی، سیدیحیی عرشیا، علی آشوری، محمد شهادتی، جعفر حسینی، محسن اعتصامی، صغری بهرامی، محمدرضا میرحبیبی، احمد ایزدی، مصطفی عزیزاللهی، منیژه یوسفی میرآقایی، زهرا احمدی، منوچهر پروینی، عبدالعارف روستایی، کامران رضایی، سید علی نقی کرامت، رضا حسین پور، سید محمد حسینی، عبادالله کرمی کالوس، محمود خرم آبادی، قاسم بدره، حسین موسوی، حجت الله وفایی نیک، نرگس رضایی، مسعود احمدپور، امین محصل تبریزی، فرزین احمدی کلورزی، سلمان اسماعیل زاده، رسول شریفی، ولی نیکوکار، صدیقه مهرانگیز، فهیمه سرور حقیقی، کریم فزونی، شعبانعلی یازرلو، مهرنوش حاجی احمدی، فرشید کلته، الله قلی نظری، یحیی کریم آبادی، موسی جرجانی، مهرنوش حاجی احمدی، سیدنصرالله شاهرخی، محسن مرادی، آرش فروغی، رامین صادقی، محمدتقی عزیزیان، مسعود پورحمزه، سیدغلامرضا نعمت‌پور، سیده فرشته حسن زاده، علیرضا اکرمی، رحمان هدایتی، ابوالقاسم رجبی، محمد شفیعیان، حسین بهرامی، سیده فاطمه شاکری، یاسر محمودی، سیدحمزه کاظمی، عباس زارع، علی سروی، یوسفعلی یونسی، علی احمدی، جواد مختاری، آرش صحرانورد، مینا فراهانی، حسن ساروقی، ابراهیم فراهانی، سمیه باستین، ابوذر ذاکری سولقانی، ایرج انصاری فرد، هانیه اکبری، محمد اکبری زاده، مهراب بهرامی سعادت آبادی، هادی زارعی حاجی آبادی، محدثه زائری فخرآبادی، جواد مومنی، آذین حقایق، کبری یوسفی، فواد ابراهیمیان، حسن کرمی نور، سعید شادفر، علی رنجبر، بهناز ضرابی زاده، ولی رهبریزدی، محمدعلی دادخواهی، مهدی قانع، محسن شاکری، مصطفی ملاحسینی، محمدرضا واشقانی فراهانی، سعید محمودی، وحید سمنانی، علی حق پرست، شفیع آقامحمدیان، کوثر دانش»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«غیر رسمی» دوباره به تلویزیون می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سومین قسمت از مجموعه مستند «غیر رسمی» با روایتی از دیدارهای پنجشنبه‌ای فعالان حوزه‌ علم و فناوری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از شبکه های سیما پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، روایتی از دیدارهای پنجشنبه‌ای فعالان حوزه‌ علم و فناوری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سومین قسمت از مجموعه مستند «غیر رسمی» روز دوشنبه ۲۴ خرداد، ساعت ۱۹:۱۵ از شبکه سوم سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

همچنین این مستند سه‌شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۱۷ از شبکه خبر، چهارشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۲۲ از شبکه افق و پنجشنبه ۲۷ خرداد ساعت ۱۷ از شبکه ۴ سیما بازپخش خواهد شد.

یکی از برنامه‌های مستمر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که از سال های گذشته برقرار بوده، برگزاری جلسات گوناگون با طیف‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است. جلساتی که در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی برگزار شده و رهبر انقلاب پای صحبت ها و درددل‌های حاضران می‌نشینند که بخشی از این جلسات، از سال ۹۵ در قالب جلسات «پنجشنبه‌ای» برگزار شده است.

مؤسسه‌ پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای)، روایتی از این دیدارها را در مجموعه مستند «غیر رسمی» تولید کرده است.

قسمت اول این مجموعه به دیدار «راویان دفاع مقدس» و قسمت دوم به موضوع «مروری بر دیدارهای پنجشنبه‌ای رهبر انقلاب و حاشیه‌های این جلسات» پرداخته بود.

مشاهده خبر از سایت منبع