با تماشای این عکس ها لبخند می زنید
جهان پر از شوخی و خنده است. زیبایی و لذت دنیا به خاطر شخصیتها و اتفاقاتی است که دیگران را می خنداند. تصاویر نیز به مثابه انسانها میتوانند بر روی لبهایمان لبخندی بنشانند یا اینکه حتی باعث قهقه زدن مخاطب شوند.
جهان پر از شوخی و خنده است. زیبایی و لذت دنیا به خاطر شخصیتها و اتفاقاتی است که دیگران را می خنداند. تصاویر نیز به مثابه انسانها میتوانند بر روی لبهایمان لبخندی بنشانند یا اینکه حتی باعث قهقه زدن مخاطب شوند.
سینماپرس: یک تهیه کننده و کارشناس سینمایی تاکید کرد: احیای نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید از اولویت های مهم دولت آقای رئیسی باشد.
به گزارش سینماپرس، عصر روز گذشته دوشنبه ۷ تیرماه سعید الهی در گفتگو با رضا دادویی کارگردان و نویسنده تئاتر و سینما در برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفتگو پیرامون چالش های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: این نقشه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به وضوح تدوین و ابلاغ شده است لیکن حداقل در ۸ سال گذشته اراده چندانی برای اجرایی کردن آن وجود نداشت.
وی افزود: کشور مبتنی بر دیدگاههای حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دارای دکترین فرهنگی بوده و راهبردها و چشم اندازها نیز در این نقشه طراحی شده است اما انتصاب برخی مدیران ناکارآمد و عدم استفاده از روش های نوین و نتیجه بخش منجر به ابتر ماندن این نقشه در حوزه های مختلف شده است.
این تهیه کننده با اشاره به وظایف و ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: منابع انسانی اعم از مدیران و اعضای جامعه هدف در عرصه فرهنگ و هنر از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردارند چرا که اصحاب فرهنگی به تعبیری ظرفیت تبدیل شدن به رهبران فکری جامعه را دارند.
وی ادامه داد: متاسفانه این نگاه در سالهای گذشته به حدی تقلیل پیدا کرده که میتوان امروزه مدعی شد بسیاری از مدیران فرهنگی و هنری حتی دغدغه ذهنی شان فعالیت های حوزه کاری شان نیست و انفعال موجود در دولت تدبیر و امید ناشی از همین رویکرد است.
الهی خاطرنشان ساخت: نبود عدالت فرهنگی در توزیع منابع مالی به گونه ای که منجر به شکوفایی و پرورش هنرمندان خلاق در اقصی نقاط کشور بشود از جمله آسیب های سالهای اخیر بوده که دولت سیزدهم باید خود را مکلف به جبران آن بداند
این کارشناس سینما و رسانه گفت: بعد از ۴۳ سال هنوز محصولات فرهنگی تراز انقلاب اسلامی از جمله هنر صنعت هایی چون سینما تئاتر موسیقی و…مصداق روشنی ندارند و مدیران فرهنگی دولت کرامت و خدمت باید با رجوع به مفاهیم مندرج در سند مهندسی فرهنگی کشور نسبت به این مهم نگاه و توجه ویژه داشته باشند.
وی در پایان با توجه به ضرورت هدایت، حمایت و نظارت دولت از فعالیت های هنری بجای دخالت و تصدی گری محض بیان داشت: وزیر ارشاد آینده باید با استفاده از مرجعیت خود در عرصه فرهنگی تعامل خود با اهالی هنر را توسعه بخشیده و در جهت ترمیم اعتماد گذشته گام بردارد.
سینماپرس: مهدی باقربیگی بازیگر سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: متأسفانه سال ها است دیواری بزرگ بین مردم و مسئولان کشیده شده و مردم اعتماد خود را نسبت به مسئولان دولت از دست داده اند و امیدوارم دولت آینده با عملکردی نیکو هرچه سریع تر دیواری که بین مردم و مسئولان کشیده شده را بردارد و ما شاهد رشد و شکوفایی کشور در تمامی حوزه ها و زمینه ها باشیم.
بازیگر فیلم های سینمایی «پاستاریونی» و «نان و شعر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ورزشکاران، قهرمانان ملی و هنرمندان در طول تاریخ همواره بین مردم حرمت داشتند و در اکثر مواقع مردم تصمیمات خود را از روی نظر و سلیقه این افراد گرفته اند از این رو دولت جدید می تواند برای برداشتن دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت از کاتالیزور هنرمندان و ورزشکاران مطرح و محبوب بهره گیری کند.
وی ادامه داد: کشور امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد، همدلی و یکپارچگی است و امیدوارم تلاش مسئولان دولت جدید در راستای تحقق این اهداف مهم و ارزشمند باشد تا ان شا الله بتوانیم در تمامی عرصه ها شاهد افتخارآفرینی کشورمان باشیم.
باقربیگی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به مشکلات و معضلات متعدد هنرمندان طی سال های اخیر اظهار داشت: بنده از یکایک مدیران و مسئولان دولت به ویژه افرادی که اداره امور فرهنگی و سینمایی کشور را در دست می گیرند تقاضا دارم که به داد معیشت هنرمندان بیکار و درمانده برسید! بسیاری از هنرمندان مطرح و نامدار ما این روزها شرایط زندگی خوبی ندارند و مدیران فرهنگی باید تمام تلاش خود را به کار ببرند تا هنرمندان بتوانند از حداقل امکانات بهره مند شده و دغدغه تأمین معاش روزانه شان را نداشته باشند.
این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: البته ما هنرمندان را نباید از عموم مردم جدا کنیم؛ هنرمندان هم بخشی از افراد جامعه هستند و بی تردید اگر امکانات و مواهبی وجود دارد باید از سوی یکایک مسئولان دولت در اختیار عموم افراد جامعه قرار بگیرد تا ان شاالله همه بتوانیم روزهای خوبی را تجربه کرده و دیگر شاهد این همه نابسامانی نباشیم.
سینماپرس: فیلم نهم از مجموعه «سریع و خشمگین» اکرانش را با افتتاحیه ۷۰ میلیون دلاری آغاز و رکورد فروش آخر هفته در دوران پاندمی را به نام خود کرد.
به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، «F۹» با فروش ۷۰ میلیون دلاری در سه روز آخر هفته اکرانش به انتظارها پاسخ داد و موفق شد تا به راحتی رکورد فروش در اولین آخر هفته اکران را از آن خود کند. این فیلم که در ۴۱۷۹ سالن سینما در آمریکای شمالی روی پرده سینماها رفته روز جمعه نزدیک به ۳۰ میلیون دلار فروش کرد.
فروش افتتاحیه این فیلم نه تنها بیشترین فروش در دوران پاندمی است، بلکه بیشترین فروش افتتاحیه از زمان اکران «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» در سال ۲۰۱۹ است.
با این فروش انتظار میرود فیلم نهم «سریع و خشمگین» محصول یونیورسال ۴۵ روز روی پردهها بماند و پس از آن به صورت دیجیتال در دسترس قرار بگیرد. در دوران پاندمی این رکورد در اختیار «یک مکان آرام ۲» با فروش ۴۸.۳ میلیون دلار بود.
جیم اور مدیر پخش داخلی یونیورسال در این باره گفت: تصمیم ما مبنی بر به تعویق انداختن اکران فیلم نهم «سریع و خشمگین» کاملاً درست بود و حالا با اکران در این مقطع این فیلم فروش داخلی را رونق بخشید و تابستانی عالی برای صنعت فیلمسازی را رقم زد. همه دنیا دلتنگ خانواده «سریع و خشمگین» به رهبری وین دیزل شده بودند و با این نتیجه بسیار رضایتبخش در آمریکای شمالی، ثابت شد که مخاطبان مشتاق هستند تا برای تجربهای واقعاً جذاب به سینماها برگردند.
از جمعیتی که در سه روز اول اکران این فیلم به سینماها رفتند ۶۰ درصد را مردان تشکیل دادند و ۵۱ درصد از تماشاگران زیر ۲۵ سال بودند. در این میان ۳۷ درصد تماشاگران را اسپانیایی تبارها تشکیل داده بودند و ۱۶ درصد تماشاگران سیاهپوست و ۸ درصد آسیایی بودند.
اکران اسپین-آف «هابز و شاو» با بازی دواین جانسون و جیسون استاتهام در سال ۲۰۱۹ که از فیلمهای جانبی این مجموعه بود با فروش ۶۰ میلیون دلار در افتتاحیه شروع شده بود و در نهایت به فروش ۱۷۳ میلیون دلار در آمریکا و ۷۵۹ میلیون دلار در سطح جهان رسید.
فیلم قبلی این مجموعه یعنی «سرنوشت خشمگین» در سال ۲۰۱۷ با ۹۸ میلیون دلار در سه روز افتتاحیه کارش را شروع کرده بود و در نهایت با فروش ۱.۲ میلیارد دلاری در سطح جهان به کارش خاتمه داد.
با این حال فیلم هفتم این مجموعه که آخرین فیلم با حضور پل واکر فقید بود در سال ۲۰۱۵ در سه روز اول ۱۴۷.۲ میلیون دلار فروخت و در نهایت در آمریکای شمالی ۳۵۳ میلیون دلار و در سطح جهان ۱.۵ میلیارد دلار فروخت.
در مجموع این هفته فروش سینماهای آمریکای شمالی ۹۹.۱ میلیون دلار بود که رشدی ۱۱۲ درصدی را نسبت به هفته قبل نشان می دهد.
«یک مکان آرام ۲» نیز در مکان دوم باکس آفیس آمریکا باقی مانده و این هفته ۶.۲ میلیون دلار دیگر در پنجمین هفته اکرانش فروخت تا مجموع فروشش را به رقم ۱۳۶ میلیون دلار برساند.
سومین جایگاه فروش نیز در اختیار کمدی «بادیگارد همسر هیتمن» است که ۴.۸ میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروشش را به ۲۵.۸ میلیون دلار رساند.
آلبوم موسیقی «دلبرانه» مشتمل بر اجرای چند قطعه موسیقایی از موسیقی نواحی نقاط مختلف کشورمان با هنرمندی مسعود نکویی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
سینماپرس: مسعود موسوی با اشاره به برنامهریزی برای اجرای نمایش «ایزوله» بعد از یافتن تهیهکننده مناسب از واکسینه نشدن هنرمندان تئاتر و از بین رفتن تعدادی از آنها براثر بیماری کرونا گلایه کرد.
به گزارش سینماپرس، مسعود موسوی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازهترین فعالیتهایش به مهر گفت: به تازگی نمایشنامهای را با عنوان «ایزوله» نوشتهام که موافقت شورای ارزشیابی و نظارت را هم گرفته است اما برای تولید آن به دنبال تهیه کننده هستم.
وی ادامه داد: نمایش با مجموعهای از گروه بازیگران نمایشهای «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» و «دستهای آلوده» به صحنه خواهد رفت اما از آنجا که این روزها آثاری که به صحنه میروند تحت تاثیر شرایط کرونایی قرار دارند و دیگر اینکه این نمایش از نظر خودم کاری به شدت جدی و پرمحتوا است و باید با آرامش کامل مالی به دنبال کارگردانی آن بروم برای تولید آن به تهیه کننده نیازمند هستم.
کارگردان نمایش «به دهکده جهانی خوش آمدی پینوکیو» یادآور شد: قبلاً عنوان کرده بودم که نمایش «دستهای آلوده» دستگرمی من برای اجرای «ایزوله» است و میخواهم از تجربیاتم در آن نمایش برای این کار استفاده کنم.
موسوی درباره داستان نمایش توضیح داد: داستان از این قرار است که مردم یک کشور پشت در اتاق رئیس جمهور تجمع کردهاند و قصد دارند او را از قدرت ساقط کنند و اعتراضشان هم به این است که چرا او به قولهایی که داده عمل نکرده است.
وی در پایان صحبتهایش با گلایه از اینکه شرایط مناسبی برای واکسینه کردن هنرمندان به وجود نمیآید، گفت: چرا خانه تئاتر شرایطی برای واکسن زدن هنرمندان فراهم نمیکند. ما تا کی قرار است آنقدر کشته بدهیم و کسی هم به فکر نباشد. هنرمندان ما شرایط نامناسبی دارند و بسیار بیشتر از بقیه مردم در معرض ابتلا به بیماری قرار میگیرند اما کسی به فکرشان نیست و فقط منتظر هستند تا از بین بروند و بعد برایشان در قطعه هنرمندان قبری در نظر بگیرند. همه فعالیتهای تئاتری که ۲ سال است تعطیل شده و هنرمندان تئاتر ما اکثراً بیکار و پول هستند پس حداقل به آنها واکسن بزنید تا کمی خیالشان راحت شود.
سینماپرس: با ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر تغییر رسته خدماتی کتابخانههای عمومی، فعالیت کتابخانههای عمومی در دوران کرونا تغییر کرد.
به گزارش سینماپرس، با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا و انتقال رسته کتابخانههای عمومی از گروه ۳ به گروه ۲، با صدور بخشنامهای مبنای عمل و فعالیت کتابخانههای عمومی در شهرهایی با وضعیت کرونایی قرمز، زرد، نارنجی و آبی، به شرح ذیل اعلام شد:
در شهرهایی با سطح هشدار قرمز:
کتابخانهها و سالنهای مطالعه آنها تعطیل بوده و ارائه خدمات کتابخانهای به صورت مجازی و غیرحضوری انجام میشود.
در شهرهایی با سطح هشدار نارنجی:
کتابخانهها در تمامی ایام هفته به صورت حضوری خدمات کتابخانهای ارائه میدهند. در این وضعیت سالنهای مطالعه، فعالیت بخشهای کودک و امانت کتاب به کودکان و نیز اجرای برنامهها با ۳۰ درصد ظرفیت، فعال خواهند بود. همچنین مراسم و برنامههای فرهنگی کتابخانهها و ادارات شهرستان به صورت حضوری با تعداد حداکثر ۲۰ نفر قابل انجام است. کتابخانههای سیار به طور کامل فعالیت خواهند کرد.
در شهرهایی با سطح هشدار زرد:
کتابخانهها در تمامی ایام هفته به صورت حضوری خدمات کتابخانهای (امانت، نشریات و …) ارائه میدهند. در این وضعیت سالنهای مطالعه با ۵۰ درصد ظرفیت، فعال خواهند بود. همچنین مراسم و برنامههای فرهنگی کتابخانهها و ادارات شهرستان به صورت حضوری با تعداد حداکثر ۳۰ نفر قابل انجام است. فعالیت بخشهای کودک و امانت کتاب به کودکان و نیز اجرای برنامهها با ۳۰ درصد ظرفیت خواهد بود. کتابخانههای سیار به طور کامل فعالیت خواهند کرد.
در شهرهایی با سطح هشدار آبی:
با حفظ و رعایت تمامی اصول بهداشتی فعالیت کتابخانهها با حضور همه پرسنل، تمامی خدمات را ارائه میدهند.
لازم به ذکر است پیش از این به دلیل قرار گرفتن کتابخانههای عمومی در گروه ۳ مشاغل در اکثر ایام سال ۹۹ تعطیل بودند و فعالیتهای خود را به صورت مجازی انجام میدادند. با نظر ستاد ملی کرونا و تغییر گروه مشاغل کتابخانههای عمومی به گروه ۲، از این پس خدمات کتابخانهای بیشتری به عموم مردم ارائه خواهد شد.
سینماپرس: سیدبشیر حسینی که به عنوان چهرهای ناشناس در میان داوران نامدار برنامه عصر جدید قرار گرفت، تاکنون اظهارات حاشیهساز متعددی در داخل و خارج از این برنامه داشته که نه تنها نادیده گرفته شده است، بلکه بعضا نیز از او حمایت کردهاند.
به گزارش سینماپرس، طی چند روز اخیر اظهارات سیدبشیر حسینی یکی از داوران برنامه “عصر جدید” باز هم حاشیهساز شده است.
او این بار در برنامه “بینهایتشو” شبکه سه که اجرای آن را مژده لواسانی برعهده داشت، خطاب به این مجری زن گفت:”انشاءالله این کرونا آخرش باشه؛ خانم لواسانی! خیلی اذیت شدیم و خیلی خسته شدیم. از حالا قول اربعین را از شما بگیریم و دوباره سفر اربعین با هم بریم. روز میلاد امام رضا(ع) یکی از عیدیهای ما از امام رضا(ع) همین باشه؛ قشنگ یک اربعین توپ و یک اربعین شیطون بلا بریم و کِیف کنیم. “
مدیریت شبکه سه سیما برعهده علی فروغی است و تاکنون به اظهارات حسینی که برخی آن را “سخیف” و “متناسب با ذائقه دهه هشتادیها” دانستهاند هیچ واکنشی نشان نداده است.
فروغی پیش از این مانع ادامه فعالیت مجری پربینندهترین برنامه ورزشی کشور شد و دلیل آن را “خارج شدن از مدار” عنوان کرد.
سیدبشیر حسینی و فروغی هر دو در دانشگاهی تحصیلکردهاند که دانشجویان آن توأم با دروس تخصصی، معارف اسلامی نیز میخوانند. حسینی تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق و معارف اسلامی تحصیل کرده و برای مقطع دکتری رشته فرهنگ و ارتباطات را برگزیده و صاحب چند تألیف در زمینه سواد رسانهای است.
پیش از این نیز، این عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما درباره علت لذت بردن از بازی فوتبال و موفقیت برخی از کشورهای آمریکای جنوبی در این ورزش پرطرفدار در برنامه اینترنتی آیو به نام زابیواکا، نظر “فروید” را مطرح کرده، گفته بود: “بگذار یک چیز عجیبتر هم اینجا به شما بگویم. همین نگاهی که از زمان فروید جدّی شد که فوتبال را اساساً از سنخ مقوله لذت جنسی میبیند؛ میگوید چرا شما از فوتبال لذت میبرید؟ همانطور که لذت جنسی لذت دارد، این هم عین همان است؛ از همان جنس و همان سنخ است. آدم اول تعجب میکند، میگوید که چهطوری؟ بعد میگوید یک مطالعهای کردم. کشورهایی که آمار شهوت و مسائل جنسی در آنها بالاتر است فوتبال بهتری دارند؛ مثل برزیل، بعد آرژانتین و…”
او پس از انتشار فیلم این اظهاراتش آن را “تقطیعشده”، “هدفمند”، “مغرضانه”، “غیرمنصفانه” و “نامردی” عنوان کرد و گفت “چطور به یکباره از داخل و خارج، یک هجومِ توٲمان و بیامان شکل گرفته؟ اگر میخواهید بزنید، مرد باشید و با شرافت، حرفها را کامل بذارید، بعد ایرادش را بگیرید و بترکانید؛ حتی اگه دلتان از جای دیگر پُر است. “
حسینی چند روز پیش نیز با قرار دادن فیلمی در صفحه اینستاگرام خود آیات قرآن را به توئیتهای امروزی تشبیه کرد و گفت: “بعضیها فکر میکنند، رسانهای که پیامبر خاتم (س) آوردند، کتاب بوده در حالی که اگر نگاه کنید به توئیتر امروزی خیلی نزدیک است. آیات قرآن مثل توئیتهای الاناند. و به رسانههای نوین خیلی نزدیکاند؛ برای همین ذائقه نسل جدید هم با قرآن همنشین است. اگر به عصر نزول قرآن نگاه کنید هر اتفاقی که میافتاده یک آیه، دو آیه، متناسب با شرایط، نازل میشده است؛ مثل توئیتر امروزی دقیقاً. “
نمودار آماری جستجوهای گوگل نشان میدهد که نام “سید بشیر حسینی” از ۲۷ بهمنماه سال ۱۳۹۷ همزمان با آغاز برنامه عصر جدید در شبکه ۳ و پس از قرار گرفتن در کنار چهرههای مشهوری چون امین حیایی، رویا نونهالی و آریا عظیمینژاد به عنوان داور این برنامه پربیننده تلویزیونی، مورد جستجو قرار گرفته و روند صعودی و نزولی این نمودار حاکی از آن است که نام سید بشیر حسینی فقط همزمان با پخش برنامه عصر جدید در بالاترین مرتبه جستجوی خود قرار داشته است.
او در این برنامه نیز اظهاراتی میکرد که واکنشبرانگیز باشد.
سید بشیر حسینی اکنون در زمانی اقدام به اظهارات حاشیهساز میکند که ۴ ماه از آخرین پخش فصل دوم برنامه “عصر جدید” میگذرد و این نمودار در وضعیت قبل از سال ۱۳۹۷ و آغاز برنامه قرار گرفته و از طرفی احسان علیخانی نیز در آخرین قسمت فصل گذشته برنامه “دورهمی” اعلام کرده است که داوران فصل سوم عصر جدید تغییر خواهند کرد.
سید بشیر حسینی بعد از اجرای پانتومیم توسط یکی از شرکتکنندگان “عصر جدید” گفته بود “چرا پانتومیم؟ الان آیا پانتومیم اساساً بازگشت به گذشته نیست؟ “
او گفته بود با داشتن مدرک دکترای ارتباطات قادر به درک مفهوم پانتومیم نیست و “پانتومیم برای فرهنگ ما نیست، تمام اجراها و ادا و اطوار روی این صحنه هم نشان میدهد برای ما نیست. “
آریا عظیمینژاد نیز در واکنش به سخنان حسینی گفت “با این استدلال سینما و تئاتر و تلویزیون هم برای ما نیست. “
احسان علیخانی هم خطاب به حسینی گفت “با حرف شما موافق نیستم. “
این واکنشها با تشویق حاضران مواجه شد و بلافاصله پس از پایان برنامه، در فضای مجازی نیز بسیاری به انتقاد از سخنان او پرداختند و ادعاهایش را زیر سؤال بردند. حتی عدهای با کنایه گفتند که “برنامه عصر جدید خود ریشه در فرهنگ ایرانی ندارد و تقلیدی از یک برنامه آمریکایی است. “
برخی از حاشیههایی که سید بشیر حسینی در اردیبهشتماه ۱۳۹۸ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران آفرید نیز او را بیشتر سرزبانها انداخت.
وی در مقابلِ انتقاداتی که دانشجویان به عملکرد تلویزیون و سیاستهای برنامه “عصر جدید” داشتند به طرزِ تند و تیزی از کوره دررفت و گفت “پُز دانشگاهی این شده که حرفهای صد تا یه غاز بیان شود، که الان میشود گفت و ۱۰ سال دیگر هم میشود همان حرفها را تکرار کرد؛ چرا استادان ما حرف جدّی ندارند؟ من اگر دانشگاهیام، آمدهام تا از مسائل جامعهام حرف بزنم. “
کنایههای او به بیخاصیت بودن دانشگاههای کشور و این جمله که “دانشگاه تهران بیشتر از اینکه دانشگاه مادری باشد انگار نامادری است” فریاد دانشجویان را بالاتر برد.
مجری نشست (عصر جدید) در دانشگاه تهران هم به عبارت “دانشگاه بیخاصیت” واکنش نشان داد و گفت “همین دانشگاه ِ بیخاصیت، خاصیتش ترویج تفکر نقادی در جامعه است. مدیران تلویزیون مخالف آموزش سواد رسانهایاند چون اگر سواد رسانهای در جامعه رواج یابد اول از همه برنامههای خود تلویزیون نقد خواهد داشت. “
دانشجویی هم در سخنانی انتقادی و با صدای بلند خطاب به حسینی گفت “دکتر حسینی استاد من است اما در بهترین تایم تلویزیون پشت تریبون قرار میگیرد و حرفهایی سطحی میگوید، آن هم با عشق”
در مقابل انتقاداتی که به اظهارات سیدبشیر حسینی درباره سفر اربعین “توپ و شیطون بلا” شد، عدهای از همدانشگاهیهای نامآشنای او به حمایتش برخواستند.
حسام الدین آشنا درباره این اظهارات در توئیتر نوشت: “بیش از ۲۰ سال است که دکتر سیدبشیر حسینی و خانوادهاش را میشناسم. همواره از ادب، تواضع، موقعیتشناسی و نوآوری ایشان آموختهام. او خود آموزگار سواد رسانهای است؛ مراقب باشیم با تقطیع سخنانش او را قضاوت نکنیم و حرمتش را نشکنیم. “
حسامالدین آشنا که مسئول پروژه تاریخ شفاهی دولت حسن روحانی بود، اخیراً پس از سر درآوردن فایل مصاحبه محرمانه محمدجواد ظریف از شبکه معاند اینترنشنال، مجبور به استعفا از ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری شد.
میثم مطیعی نیز در متنِ حمایتیاش از حسینی توئیت کرد “من که سالها خادمی برادرم سیدبشیر حسینی را در هیأتها به چشم دیدهام، به نیت خیر در گفتار و کردارش معتقدم. هرجا برای امام حسین(ع) صدایش کردند با سر دوید و بیمنت و بیمزد، توان و فکرش را پای کار آورد. در چرخش زبان امکان خطا هست؛ حتی برای من و شما! “
فراوانی اظهاراتی از این دست که مطیعی از آنها به عنوان “خطای چرخش زبان” یاد کرده، اخیراً در شبکه سوم سیما افزایش یافته است، بهگونهای که کارشناس مدعو به برنامه طبیب نیز چندی پیش مثال ورزشی خود را از “روابط خارج از عرفش” انتخاب کرد.
تعدد این خطاها در تلویزیون کارایی ناظران کیفی برنامههای رسانه ملی را زیر سؤال برده است.
*تسنیم
سینماپرس: تهیهکننده «کلبه عمو پورنگ» گفت: ۱۰۰ قسمت جدید در حال تولید است، «کلبه عمو پورنگ» به هر حال برای مردم تنوع و تازگی دارد. گریمهای فانتزی، نور، دکور، رنگ و موسیقی در کنار هم مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم در ادامه این میزان استقبال بیشتر شود.
به گزارش سینماپرس، مسلم آقاجانزاده در گفتوگو با میزان پیرامون تغییرات سری جدید «کلبه عمو پورنگ» گفت: در سری جدید «کلبه عمو پورنگ» سه لوکیشن جدید به این مجموعه اضافه شده است. تا اینجا در حدود شش شخصیت با بازیگران جدید به کار اضافه شدهاند و قطعا این تعداد بازیگران و لوکیشنهای جدید کار را متحول میکند. دکور دامپزشکی، آرایشگاه، لبنیاتی و لانه سگ از جمله دکورهای اضافه شده به مجموعه «کلبه عمو پورنگ» است که بازیگران جدید در این لوکیشنها ایفای نقش دارند.
وی با اشاره به استقبال بینظیر مردم از «کلبه عموپورنگ» بیان کرد: در ۴۰ قسمت ابتدایی که در عید نوروز و ماه مبارک رمضان «کلبه عمو پورنگ» پخش شد فیدبکهای خیلی خوبی گرفتیم و تشویق شدیم کار را متنوعتر و با کیفیت بالاتری ادامه بدهیم. هنوز نظرسنجی دقیقی در ارتباط با ۴۰ قسمت ابتدایی «کلبه عمو پورنگ» از سوی صدا و سیما صورت نگرفته، اما میتوان در فضای مجازی متوجه میزان توجه مخاطبین شد.
این تهیه کننده تلویزیون در همین راستا ادامه داد: تقریبا ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازدیدکننده از ۴۰ قسمت ابتدایی «کلبه عمو پورنگ» در تلوبیون نشان از حجم بالای استقبال به این مجموعه است. این قسمتها با توجه به استقبال مخاطبین مرتب و منظم بارگزاری و دیده شده است. این در حالی است که در بقیه شبکههای اجتماعی دیگر هم مخاطبین بسیاری قسمتها را دیدهاند. تعداد آمار بازدیدکننده بینظیر است و میتوان گفت «کلبه عمو پورنگ» از پربینندهترین سریالها هم پیشی گرفته و ۱۰ برابر آنها مخاطب داشته است. این نشان میدهد هم در تلویزیون و هم در فضای مجازی به اندازه کافی پر بیننده بوده و برای همین هم قسمتهای جدید آن در حال تولید است.
آقاجانزاده پیرامون علاقه بچهها به مجموعه های مورد علاقهشان اظهار کرد: ب یکی از عادات بچهها این است که وقتی جذب مجموعه و فیلمی میشوند بارها آن را میبینند و خسته نمیشوند و به همین خاطر آمار مخاطب این مجموعه بالا رفته است، برای پخش «کلبه عمو پورنگ» در نوروز فرصت کمی داشتیم و تقریبا ۳ ماه پیش تولید کار بود که برای تولید اینچنین برنامهای مدت کوتاهی است. مثلا گریم در این مجموعه سنگین و زمانبر است و تقریبا طراحی هر کدام از کاراکترها از قالبریزی و اجرا و طراحی لباس و …۱۰ تا ۱۵ روز زمان میبرد. به مرور زمان با تکمیل شدن گریم و لوکیشنها سعی کردیم کم کم بازیگران جدیدی را هم اضافه کنیم. قطعا تنوع لوکیشن و شخصیتها در ادامه بسیار مهم است و با صرف وقت بیشتر سعی کردیم کیفیت آن را بالا ببریم.
این تهیهکننده تلویزیون بیان کرد: با توجه به شخصیتهای بامزهای که اضافه شدند که نقشهای آنها را سپیده خداوردی، امیر غفارمنش، سارا منجزیپور و افشین سنگچاپ بر عهده دارند قطعا مخاطب بیشتری جذب «کلبه عمو پورنگ» میشوند. مثلا امیر غفارمنش که نقش سگی را با نام قلچماق بازی میکند خیلی بامزه است و خیلی شیرین و زیبا این نقش را در آورده همچنین افشین سنگچاپ با شخصیت آرایشگر و سپیده خداوردی در نقش گوسفند و همچنین بقیه دوستان نقششان عالی درآمده؛ امیدواری زیادی برای ارتباط هرچه بیشتر مخاطبین با سری جدید «کلبه عمو پورنگ» داریم.
وی با اشاره به اضافه شدن سپند امیرسلیمانی در ماههای آتی ابراز کرد: سپند امیرسلیمانی نیز نقش کرم را خیلی خوب بازی کرد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. ولی متاسفانه در سری جدید به علت اینکه کرونا گرفت و عمل جراحی هم داشت لااقل دو ماهی نمیتوانیم او را در کنار خود داشته باشیم. امیدورم هرچه زودتر حال سپند امیرسلیمانی عزیز بهتر شود و بتواند در کنار دوستان باشد.
آقاجانزاده پیرامون ریسک بالای ابتلای بازیگران به کرونا در حین کار توضیح داد: بازیگران ما در شرایط کرونا برای سرگرمی بچهها و مردم ریسک میکنند و نمیتوانند ماسک بزنند و با درگیر شدن آنها، هم پروژه هم خود آنها و خانوادههای عزیزان دچار مشکلاتی میشوند. اسامی بازیگران را به سازمان صدا و سیما دادیم، اما تا کنون هیچکدام از بازیگران واکسن نزدند. با توجه به اینکه کار ما حداقل ۸ ماه دیگر هم ادامه دارد امیدواریم شرایط واکسن گروه فراهم شود.
وی همچنین اظهار کرد: گروه بازیگران هم البته با شرایط مالی بدی ادامه کار میدهند. مدیران صدا و سیما توجه بیشتری به سریالها میکنند و متاسفانه آنگونه که باید از این مجموعهها حمایت چندانی نمیشود. در حالی که به جرات میتوان گفت «کلبه عمو پورنگ» در سال ۱۴۰۰ پر بینندهترین مجموعه بوده و رکورد خیلی از سریالهای تلویزیونی را زده است.
آقاجانزاده خاطرنشان کرد: ۱۰۰ قسمت جدید در حال تولید است. «کلبه عمو پورنگ» به هر حال برای مردم تنوع و تازگی دارد. گریمهای فانتزی، نور، دکور، رنگ و موسیقی در کنار هم مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم در ادامه این میزان استقبال بیشتر شود.
سینماپرس: در روزگاری که بهترین فیلم و سریالهای ایرانی و خارجی در دسترس علاقهمندان فیلم و سینما است، شعار رعایت پروتکلهای بهداشتی و سقف بلند سینماها هیچ تماشاگری را راغب به صرف هزینه و آمدن به سینما حتی در پردیسهای سینمایی نمیکند.
به گزارش سینماپرس، در سالهای اخیر با افزایش رشد چشمگیر ساخت و توسعه پردیسهای سینمایی مواجه بودهایم. نفس ساخت پردیسهای سینمایی قطعا مفید و برای تفریحات، خرید، دورهمی و البته دیدن فیلم در سینما بسیار خوب، مثبت و مطابق با انتظارات روز مردم بوده است. اما با بهرهبرداری و به روز رسانی سینماها هنوز فکری برای عرضه فیلمها نشده است و در زمانی که میتوان از صرف سرمایههای کلان بهرهبرداری کرد عملا هیچ کالایی برای فروش در سینما نیست.
همین چندماه پیش بود که خبر بهرهبرداری بزرگترین پردیسهای سینمایی در استان تهران و شهرهای دیگر رسانهای شد و حالا و پس از چند ماه از آن اتفاق این پردیسهای سینمایی در کنار برخی پردیسهای سینمایی دیگر در تعطیلی مطلق به سر میبرند. در این ایام تعداد زیادی از سینماها بسته شدهاند یا به دلیل نبود مخاطب ناشی از شیوع ویروس کرونا قطعا دیگر باز نخواهند شد. پردیسهای مگامال، زندگی، باغ کتاب و… جزو سینماهای تاثیرگذار و پرفروشی بودهاند که مدتی است بسته شدهاند و حتی با بازگشایی دوباره سینماها فعالیت خود را آغاز نکردند.
علی سرتیپی پخشکننده و مدیر پردیس سینمایی کوروش در ارزیابی این روزهای سینما و به حال خود رها شدن آن میگوید: باید اینطور ارزیابی کرد که دغدغه دولت فعلی دغدغه فرهنگ خاصه سینما نیست و سینما در این اوضاع رها شده است. در این مدت کمتر از دو ماهی که باقی مانده شاید بشود با درایت و مدیریت به سینما کمک کرد، با این امید که در دولت جدید هم یک نگاه اصولی در مورد سینما صورت بگیرد و از سینما بهعنوان یک ابزار فرهنگی حمایت شود.
*در حالی که از شروع همهگیری پاندمی کرونا یک سال و نیم گذشته است هنوز سینمای ایران اندر خم یک کوچه و در پی برنامهریزی برای ماههای آینده است تا بلکه میزان فروش فیلمها به قبل از پاندمی برسد! اتفاقی که قطع به یقین در صورت تعلل و با شروع ماه محرم و صفر از دست میرود و نمیتوان در ماههای آینده هم امیدی به گیشه آن داشت. به طور قطع یکی از عوامل فروش فیلمها انتخاب زمان مناسب برای اکران آنها به شمار میرود و تنها ژانری که میتوان به فروش آن در روزهای کرونایی امیدوار بود ژانر کمدی است که فرصت آن هم کوتاه است و باید هر چه زودتر به اکران آنها اقدام کرد.
سرتیپی همچنین درباره ضررهای کرونایی به سینماداران اظهار کرد: بالاترین ضربه را سالنهای سینما داشتند. من در پردیس کوروش ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان بدون حقوق دستمزد ۶۰ نفر را همراه با شارژ میدهم و فرقی نمیکند که تعطیل بوده یا دایر. فروش ما در این پردیس به ۳۰ میلیون هم رسیده. در نتیجه یک سال و نیم گذشته ۶.۵ میلیارد تومان ضرر داشتهایم. کمک دولت به ما صد یا ۱۵۰ میلیون تومان بود که گفتنش حتی شبیه شوخی است. این ضربه بزرگی بوده که به سینما زده شده است.
*گرچه خبرهای امیدوار کننده و اکران فیلمهای جدید باعث روشن نگه داشتن سینماها میشود و اتفاق مثبتی است، ولی ورود نوع دلتای کرونا یا همان کرونای هندی که انتقال آن با سرعت بسیاری رخ میدهد و هشدار مسئولان بابت شروع پیک پنجم است، سبب شده قدری این گمانهزنیها خوشبینانه به نظر نرسد و باید دید با اغاز واکسیناسیون عمومی میتوان برای شرایط جدید به وجود آمده قلبه کرد یا نه.
*میزان