پادکست «اوباما و اسپرینگستین» کتاب میشود
کتابی بر اساس پادکست گفتوگوهای «باراک اوباما» رئیسجمهور سابق ایالات متحده آمریکا و «بروس اسپرینگستین» خواننده آمریکایی منتشر میشود.
کتابی بر اساس پادکست گفتوگوهای «باراک اوباما» رئیسجمهور سابق ایالات متحده آمریکا و «بروس اسپرینگستین» خواننده آمریکایی منتشر میشود.
سینماپرس: داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: اغتشاشگران همیشه هستند و حضورشان در ماجرای خوزستان اهمیتی ندارد و راه به جایی نمی برند و مردم این مملکت بیدی نیستند که با این بادها بلرزند.
به گزارش سینماپرس، «داریوش ارجمند» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت و گو با فارس، گفت: خدا باید مشکل مردم خوزستان را با فرستادن باران حل کند. خوزستان سرزمینی بود که تشنگی نداشت و در حق این مردم کوتاهی کردند.
وی با اشاره به حضور اغتشاشگران در خوزستان عنوان داشت: آنها همیشه هستند از زمانی که کارگردان ما در خارج از کشور جایزه گرفته و سوال های خنده دار از وی پرسیدند تا امروز و ماجرای خوزستان بوده اند. اینها با خود من این معامله را کردند و حضورشان در ماجرای خوزستان اهمیت ندارند و راه به جایی نمی برند و مردم این مملکت بیدی نیستند که با این بادها بلرزند.
ارجمند گفت: البته صحبت هایم به این معنی نیست که نباید به فکر مردم خوزستان بود و من نوکر مردم خوزستانم. هشت سال این مردم در خط مقدم جبهه از کشور دفاع کردند و الان باید دولت همه تلاش و نیرو و بودجه اش را بگذارد که تشنگی را از این استان برطرف کند اما باید مراقب باشند دشمنان به آنها لطمه نزنند.
این بازیگر در پایان گفت: مردم خوزستان هشت سال مردم ایران را در جنگ دلداری دادند و روز و شب روی سرشان بمب می ریخت و زندگی شان مختل شده بود. اما آنها ایستادند و به ما روحیه دادند. من چطور به این مردمی که اسوه صبر و استقامت، جنگندگی و حفاظت از این سرزمین هستند روحیه بدهم؟ امیدوارم که مسئولان هرچه سریع تر مشکلات این مردمان شریف و صبور و دوست داشتنی را به شکل ریشه ای حل کنند.
سینماپرس: علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: شهدای مملکتم خط قرمز من هستند و اگر جایی ببینم خدای ناکرده بی حرمتی به خودشان، خانواده شان یا جانبازان شده و یا هتک حرمتی صورت گرفته برنمی تابم و حالم بد می شود.
به گزارش سینماپرس، ویژه برنامه «نشان یار» به مناسبت عید سعید قربان به تهیه کنندگی احسان ارغوانی و اجرای مجید واشقانی از شبکه دو سیما روی آنتن رفت.
بنا بر این گزارش، در این برنامه «علیرام نورایی» مهمان نخست برنامه بود که در سخنانی گفت: این روزها حال دلمان خوب نیست، امیدوارم زودتر واکسیناسیون آغاز شود و مشکلات حل شود تا حال دل مردم خوب شود.
وی در ادامه به همکاری های مشترکش با واشقانی اشاره کرد و گفت: من یک تجربه جذاب با مجید واشقانی دارم. آنجا نقش یک کارآفرین را ایفا می کردم و در سریال دیوار شیشه ای مقابل هم نشسته بودیم و بعد از آن یکسری نظرات بسیار برای من آمد که آنها هم سر کار ببرمشان و نقش ما برایشان خیلی باورپذیر بود. قبل از آن هم ماتادور را کنار هم داشتیم و رفاقت دیرینه ای بین ما شکل گرفت و تا به حال ادامه داشته است.
وی در پاسخ به سوال مجری که گفت تو گاهی اوقات اظهارنظرها و حرف های عجیب و متفاوت میزنی، تصریح کرد: من یکسری اعتقادات دارم که روی آنها پافشاری می کنم. شهدای مملکتم خط قرمز من هستند و اگر جایی ببینم خدای ناکرده بی حرمتی به خودشان، خانواده شان یا جانبازان شده و یا هتک حرمتی صورت گرفته برنمی تابم و حالم بد می شود. چنین عقایدی دارم و سعی می کنم روی این خط زندگی کنم و درست زندگی کنم.
بازیگر فیلم سینمایی «قلاده های طلا» در پاسخ به این پرسش که آیا روی این عقاید بودن، برایت نفع مالی دارد؟، اظهارداشت: شما رفیق منی چه فکر میکنی؟ نه ندارد. نه کسی یخچال من را پر می کند و نه کسی کرایه خانه من را می دهد و باید مانند بقیه کار و تلاش کنم. اگر برایم نفع مالی داشت باید حداقل خانه ای می داشتم. من حدود ۲۴ سال است که در این حوزه کار می کنم و تافته جدا بافته نیستیم و با همان مشکلاتی که مردم سر و کله می زنند ما هم مواجه هستیم.
وی درباره کارهایی که این روزها انجام می دهد، عنوان داشت: متاسفانه این روزها بیشتر خبر بد می شنویم و امیدوارم روند عوض بشود و تلاشم این است که از این فضا دوری کنم و بیشتر کتاب بخوانم و ورزش کنم. با این احوالاتی که داریم، به نظرم مردم باید فضای ذهنی شان را آماده کنند و انرژی مثبت بیشتری به خود تزریق کنند.
این بازیگر همچنین درباره اینکه آیا پولدار است، گفت: پولدار نیستم. و همانطور که گفتم مستاجرم و تلاش می کنم و خدا را شکر می کنم که زندگی خوبی داشته باشم و با سیلی صورت خودمان را سرخ می کنیم و زندگی معمولی نرمالی دارم و تلاش میکنم روز به روز رشد کنم. ۹ سال است که ازدواج کرده ام و هنوز فرزند ندارم. ان شاءالله اگر خدا بخواهد به فکر بچه هم هستم. بچه ها را هم خیلی دوست دارم.
بازیگر «گلوگاه شیطان» ادامه داد: ازدواج یک اتفاق است و خوب آن بسیار خوب و بی نظیر است و بدش هم خدا نصیب نکند. اگر کسانی که می گویند ازدواج بد است شاید به همین دلیل است ولی به نظرم ازدواج کاملا زندگی را به دو بخش تقسیم می کند. وقتی وارد زندگی مشترک می شوید، مسئولیت یک فرد دیگر را هم می پذیرید و نگاه فرد به زندگی عوض می شود و خدا را شکر می کنم که زندگی خوبی دارم.
وی ادامه داد: تحمل بازیگرها خیلی سخت است و به همسرم خسته نباشید می گویم. سعی می کنم در زندگی خوش اخلاق باشم. فشارهای اقتصادی و اجتماعی گاهی باعث می شود همیشه خوش اخلاق نباشیم ولی من همیشه تلاش کرده ام خوب باشم و طی سالهای اخیر بهتر شده ام و دارم یاد می گیرم که خوش اخلاق تر زندگی کنم.
نورایی اظهارداشت: آدم به مرور زمان یاد می گیرد. وقتی دو نفر از دو خانواده و فرهنگ مختلف کنار هم قرار می گیرند، دو الی سه سال طول می کشد تا اصطحکاک ها کم شود و اخلاق ها بهتر شود. از همسرم هم تشکر می کنم که نبودن هایم را تحمل می کند. نمی توانم برخی حرف ها را نزنم و مدام با خودم کلنجار می روم تا واکنش نشان بدهم. تا به حال از زدن حرف هایم جا نزده ام اما گاهی همسرم یادآوری کرده که دیگر ادامه ندهم و کمی هم مراقب باشم.
وی درباره بازیگر شدنش نیز گفت: خیلی اتفاقی بازیگر شدم. من دانشجوی کامپیوتر نرم افزار بودم و حدود سال ۷۵ و ۷۶ بود که یکسری از بچه های دپارتمان تئاتر آمدند تست بازیگری بگیرند. به من پیشنهاد دادند و من کاملا به شوخی گرفتم و اولین اتودی که زدم تحول بزرگی در روح و روانم ایجاد کرد که درس های خودم را رها کردم و به دنبال تئاتر رفتم و با بچه های تئاتر کار می کردم و بعد یواش یواش سراغ دفاتر سینمایی رفتم و سال ۷۹ شب آفتابی را با دفتر قاسم جعفری انجام دادم.
اولین کاری که جدی کردم همین کار بود و من رانندگی بلد نبودم و گواهینامه نداشتم و پلان اول باید ۴ بازیگر را با ماشین می بردم. جوری من با کلاچ و ترمز آن ماشین رفتار کردم که هنوز برایم تجربه وحشتناکی است و استرس بالایی در مقابل کارگردان و بازیگران داشتم. خیلی سخت گذشت ولی باعث شد که یاد بگیرم و پیشرفت کنم.
بازیگر «هوش سیاه» اظهارداشت: چند کارم هست که خیلی برایشان زحمت کشیده ام و دوستشان دارم اما همیشه یکراست می روم سراغ سریال جابرابن حیان که با مرحوم حسن جوهرچی هم بازی بودم و کارگردانی کار هم برعهده آقای جواد افشار بود. نقش زبیر را ایفا می کردم که اولین کار تاریخی ام بوده و بسیار هم سخت و پیچیده بود. تک تک کارهایی که حضور داشتم را یک تجربه گرانبها می بینم که باید طی می شد تا به این مرحله برسم و به نظرم اجنتاب ناپذیر است و از همه آنها تک به تک آموختم.
سینماپرس: محمدحسین فرحبخش معتقد است که حمایتهای رانتی دولتی قاتل اصلی تولید در سینمای ایران به شمار میرود و دولت بهجای ورود به تولید باید از اکران فیلمها حمایت کند.
به گزارش سینماپرس، محمدحسین فرح بخش تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «تک خال» را به صورت آنلاین اکران دارد، گفت: خوشبختانه این فیلم توانسته است، فروش خوبی داشته باشد. به هر حال در شرایط خاص کرونایی به سر میبریم و چه در حوزه تولید و چه در حوزه اکران باید برنامهریزی شده عمل کرد.
وی با اشاره به شرایط فعلی کرونا، بیان کرد: فیلم سینمایی «زنها فرشتهاند ۲» را پیش از شیوع ویروس کرونا ساخته و بعد از شیوع، آن را اکران کردم، «تک خال» نیز در طول کرونا تولید و اکران شد، هرچند این ۲ تجربه را در این دوره پشت سر گذاشتم، اما همچنان معتقدم که اکران فیلمهای سینمایی برای تهیه کنندگان در حال حاضر یک ریسک بسیار بزرگی است، چرا که در حال حاضر بخش خصوصی در سینما وجود ندارد.
کارگردان فیلم سینمایی «عطش» توضیح داد: مساله این است که اکثر فیلمهایی که در حال حاضر در سینما اکران میشوند اکثراً قبل از شیوع ویروس کرونا تولید شده است و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی در نوبت اکران هستند. با توجه به شرایط موجود بسیاری از تهیه کنندگان حرفهای سینما کمتر در زمینه تولید فعالیت میکنند و بیشتر کسانی نیز که فیلم آماده اکران دارند، ترجیح میدهند اثر خود را نگه داشته تا شرایط بهتری را برای تولید فراهم کنند.
با اکران دینامیت تهیهکنندگان متقاعد به نمایش فیلمهای خود شدند
وی تاکید کرد: تنها فیلمی که طی این مدت فروش خوبی داشت، فیلم سینمایی «دینامیت» است که نزدیک به ۳ سال پیش تولید شده است و خوشحالم که تهیه کننده این فیلم، متقاعد به نمایش این اثر سینمایی در سینماها شد.
این تهیهکننده سینما در پاسخ به این پرسش که با اکران نشدن فیلمها، تا چه اندازه ممکن است به اقتصاد سینما صدمه وارد شود، بیان کرد: نباید این را فراموش کرد که تهیه کنندگان سینمایی حق دارند که در شرایط فعلی فیلمهای خود را اکران نکنند، چرا که پیش از هر چیز نگران از دست رفتن سرمایههای خود هستند، به اصطلاح تهیه کنندگان معتقدند یک قلک (فیلم سینمایی) دارند که آن را کنار گذاشتهاند تا در زمان مناسب از آن استفاده کنند.
معتقدم تلویزیون نیز باید دشمنی خود با سینما را تمام کند و از اکران با تبلیغات مناسب حمایت کند. تلویزیون باید به مردم یادآور شود که سینما جای خطرناکی نیست و با توجه به فضا، تهویه مناسب و پروتکلهای بهداشتی که در آن رعایت میشود، میشود از این مکانها به درستی استفاده کرد وی توضیح داد: البته من معتقدم که سینما طی یک ماه گذشته جانی تازه گرفته است و فکر میکنم از شهریورماه سینما روی مسیر اصلی خود قرار گیرد، با اکران «دینامیت»، بسیاری از کسانی که حاضر اکران فیلمهای خود نبودند، درحال متقاعد شدن هستند تا آثار خود را نمایش دهند.
فرح بخش گفت: مساله دیگری که میتوانست باز هم سینما را به خطر بیندازد، تعطیلی دوباره شهرهای قرمز بود، که این مساله نیز با تغییر گروه شغلی سینما برطرف شد، تاکید میکنم که کشور دیگر کشش و تحمل تعطیلی دوباره را در هیچ بخشی ندارد.
وی با اشاره به اهمیت احیای اقتصاد سینمای ایران توضیح داد: معتقدم در این زمینه دولت باید از سینمای ایران حمایت کند، در واقع دولت باید با پرداخت حمایتهای مالی صاحبان آثار را ترغیب به اکران فیلمها کند. چرا که فیلمها در حال حاضر نیاز به یک حداقلی گارانتی برای اکران دارند، البته این را باید بگویم که این حمایتها باید برای فیلمهایی باشد که قابلیت فروش داشته باشند. شورای صنفی نمایش در زمینه تشخیص این مساله میتواند بسیار موفق باشد، به عنوان مثال این شورا با بررسی «دینامیت» به این نتیجه رسید که این فیلم میتواند در گیشه فروش خوبی داشته باشد که البته در این زمینه نیز بسیار موفق بود.
کارگردان فیلم سینمایی «مستانه» بیان کرد: این طور که مشخص است فیلم سینمایی «قهرمان» نیز طی ماههای آینده در سینما اکران میشود، که البته نمایش این فیلم خود میتواند سکوی پرشی برای فروش خوب و بازگشت مردم به سینما باشد. در کنار آن معتقدم تلویزیون نیز باید دشمنی خود با سینما را تمام کند و از اکران با تبلیغات مناسب حمایت کند. تلویزیون باید به مردم یادآور شود که سینما جای خطرناکی نیست و با توجه به فضا، تهویه مناسب و پروتکلهای بهداشتی که در آن رعایت میشود، میشود از این مکانها به درستی استفاده کرد.
دولت از حمایت تولید در سینما دست بکشد
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به حمایتهای دولتی توضیح داد: بهتر است که دولت تنها تمرکز خود را روی حمایت از اکران داشته باشد و در زمینه تولید ورود پیدا نکند، چرا که بخش خصوصی در صورتی که اکران مناسبی وجود داشته باشد، میتواند از پس تولید برآید. البته این را هم باید بگویم که سینمای ایران با توجه به تعداد بالای فیلمهای در نوبت اکران، تا اطلاع ثانوی نیازی به تولید ندارد.
تهیهکننده فیلم سینمایی «ریشه در خون» تاکید کرد: یادآور میشوم که یکی از قاتلان بزرگ تولید در سینما، حمایتهای رانتی دولتی در تولید است، دولت باید از حمایت در تولید دست بردارد، متاسفانه دولت به تولیداتی کمک میکند که قابلیت دیده شدن ندارند، معتقدم بنیاد سینمایی فارابی مرکز رانت خواری در سینما است و باید این نوع از حمایت را قطع کند.
فرح بخش گفت: به نظر من، دولت جدید باید در این زمینه سیاست جدیدی را پیش بگیرد و کمک به تولید فیلم را حذف کرده و تنها در طول سال از ۲ یا ۳ فیلم خاص حمایت کند. بنیاد سینمایی فارابی میتواند این بودجه را صرف حمایت از اکران و یا ساخت سالن در کشور کند، حتی میتواند بلیت فیلمها را خریده و به صورت رایگان در اختیار نهادهای دولتی قرار دهد تا نه تنها مردم تشویق به سینما رفتن شوند بلکه به اکران فیلمها نیز کمک شود.
پنجمین دوره کنسرتهای آنلاین «برخط ماه و نوا۲» با اجرای چند گروه موسیقی ایرانی در تالار رودکی تهران به کار خود پایان داد.
سینماپرس: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در سریال «کلبه ای در مه» اجازه نداشتیم مصرف مواد مخدر را نشان دهیم اما در سریال «زخم کاری» رسما همین سکانس را نشان داد. اینها همه نشان از قانون گذاری های سلیقه ای است.
به گزارش سینماپرس، «سام قریبیان» بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با فارس، درباره اینکه در شبکه نمایش خانگی به محتوا اهمیت داده نمی شود و محتوا را با زدن برچسب سنی ابتدای تیتراژ زیر پایشان می گذارند، گفت: زدن برچسب سنی در ایران اساسی ندارد و در خارج از کشور اینطور نیست و بخش نامه ای دارند که سریال ها بر چه اساسی سن گذاری شود.
وی ادامه داد: در ایران برای مثال می گویند این کار چون خونریزی در آن دیده می شود باید بالای ۱۳ سال باشد و از آن طرف یک سریال کمدی می سازند و اغلب شوخی های جنسی را در آن قرار می دهند و اصلا گروه سنی برایش تعیین نمی کنند. در اصل سیاست گذاری برای سن در ایران ادابازی است.
قریبیان گفت: اصلا محتوا را نگاه نکرده می گویند حالا که فلان کارگردان ساخته احتمالا خون و خونریزی دارد و بگذاریدش بالای ۱۵ سال. از طرفی هم جدیدا این برچسب زنی سنی یک جوری تبلیغات شده است و برای مثال وقتی می گویند بالای ۱۵ سال ببینند، همه زیر ۱۵ سال ها می روند و سریال را تماشا می کنند.
این بازیگر ادامه داد: در وهله بعدی ما شورای با صلاحیتی نداریم که تشخیص دهد. در خارج از کشور ژانرهایی وجود دارد که مسائل خط قرمزی ما در آن ژانر قرار دارد و ما چنین ژانری نداریم و این رده بندی سنی که برخی سریال ها می زنند ۱۳ سال و برخی ۱۴ و ۱۵ و ۱۸ اصلا توجیه منطقی ندارد. اساسا این یک سال بین این سن ها بر چه اساسی تعیین می شود؟ و به عبارتی می خواهند ادای خارجی ها را دربیاورند.
وی افزود: درباره فیلم ۳۶۰ درجه که من ساختم زمان تبلیغات، به من گفتند به شرطی به تو اجازه تبلیغات می دهیم که در پوسترهای فیلم بنویسید بالای ۱۵ سال باید ببینند. باید این را بدانید که این گروه بندی سنی فقط بالای ۱۸ سال است و عدد سنی ۱۸ ملاک اصلی است. در مورد فیلم خودم وارد سالن که می شدیم می دیدیم که بچه ۹ ساله هم نشسته و دارد فیلم را تماشا می کند و در اصل رعایت نمی شود.
این بازیگر همچنین درباره اینکه صداوسیما هم اگر قرار است مسئولیت شبکه نمایش خانگی را برعهده بگیرد نباید مثل وزارت ارشاد به این بی بند و باری بیافتد و در محتوای شبکه نمایش خانگی مخاطب تغییری در محتوا ببیند، گفت: من همه اینها را مصداق قدرت طلبی می دانم و هر کدام از این ارگان ها می خواهند بگویند من قدرت بیشتری دارم برای اعمال سلیقه و نظرهایشان. برای مثال نظارت وزارت ارشاد با سازمان صداوسیما فرق دارد. ملاک های حجاب در تئاتر با سینما و نمایش خانگی کاملا متفاوت است و هر سه اینها هم زیر نظر شبکه خانگی هستند. در تلویزیون هم همینطور است و شبکه یک و دو و سه قانون هایشان با هم فرق دارد و همه اینها بستگی به نظر مدیران دارد.
وی افزود: اگر قانونی وضع شود که بگویند یک تار موی خانم ها نباید دیده شود و همه این ارگان های ارشاد و صداوسیما رعایت کنند این می شود قانون همگانی. اما وقتی می گویند خانم ها نخوانند یک جا می خوانند و یک جا کنسرت می گذارند و یک جا نه و حذفش می کنند این نمی شود قانون. قانونی وجود ندارد و همه چیز سلیقگی است.
این بازیگر ادامه داد: آنچه در زخم کاری وجود داشت و به خاطر همان هم حذف و سانسورهایی شد، را اگر چهار سال پیش در متن یک سریال به ارشاد می دادیم رد می شد. در همین سریال «کلبه ای در مه» اجازه نداشتیم مصرف مواد مخدر را نشان دهیم اما در همین زخم کاری رسما همین سکانس را نشان داد. یا اینکه شاید من دوست داشته باشم سریالی بسازم که وقتی فرد را می کشد خونریزی راه بیفتد و به من اجازه ندهند اما به فرد دیگری اجازه دهند که همین را بسازد. بنابراین اینکه چه کسی می خواهد کار را کارگردانی کند هم مهم است. به برخی اجازه می دهند و به برخی هم نه!
سینماپرس: شان پن پس از بازگشت از جشنواره فیلم کن، مدیریت هالیوود را به چالش کشید و بر ضرورت واکسیناسیون برای همه افراد پروژهها تاکید کرد.
به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، شان پن که با فیلم «روز پرچم» در جشنواره فیلم کن حضور داشت، پس از بازگشت به آمریکا اعلام کرد در سریال در دست تولید بازی نمیکند مگر همه عوامل تولید سریال واکسن زده باشند.
«گاسلیت» نام سریالی کوتاه درباره واترگیت است که قرار است پن و جولیا رابرتز در آن نقشآفرینی کنند؛ اما حالا این بازیگر و کارگردان گفته تا همه عوامل در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده باشند در برابر دوربین نخواهد رفت.
وجود نوع بسیار مسری ویروس دلتا موجب شده تا در لسآنجلس دوباره زدن ماسک در فضاهای داخلی اجباری شود و پن تاکید کرده که باید زدن واکسن نیز برای همه اجباری شود.
استودیو گازلایت این هفته واکسیناسیون را برای بازیگران و کسانی که باید به حکم نوع شغل در کنار هم باشند اجباری اعلام کرده و مکانی نیز برای زدن واکسن رایگان ارایه کرده و افزوده است امکان زدن دوز دوم نیز پس از ۲۱ روز مهیاست؛ با این حال همه عوامل تولید از زدن واکسن استقبال نمیکنند.
در حالی که شان پن در موسسه خودش ماههاست در حال واکسیناسیون مردم محروم است و خودش هم واکسن زده است، اما او این تاکید را از آن رو انجام داده تا افرادی را که با زدن واکسن مخالف هستند وادار به این کار کند زیرا او تاکید دارد که نزدن واکسن اطرافیان فرد واکسن نزده را در معرض خطر قرار میدهد و به صورت بالقوه موجب گسترش بیماری میشود.
بیشتر سریال «گاسلیت» در فضای بسته فیلمبرداری میشود.
«دولیتل» فیلمی تخیلی، فانتزی و ماجراجویانه به کارگردانی «استیون گیگان» کارگردان و بازیگر ۵۶ ساله آمریکایی است. این فیلم بر اساس داستانهای «دکتر دولیتل» – پزشک و حامی حیوانات – ساخته شده است؛ شخصیتی که اولینبار در سال ۱۹۲۰ در رمانهای «هیو لافتینگ» نویسنده بریتانیایی ظاهر شد. موسیقی متن «دولیتل» ساخته «دنی الفمن» است؛ آهنگساز، خواننده و بازیگر آمریکایی که علاقه خاصی به ساخت موسیقی آثار ماجراجویانه و فانتزی دارد. دنی الفمن برای بیش از ۸۰ اثر سینمایی و تلویزیونی موسیقی متن نوشته و چهار بار نامزد اسکار و برنده یک جایزه گرمی و یک جایزه امی شده است.
نسخه ایرانی موسیقی تیتراژ مجموعه انیمیشن «بچههای مدرسه والت» یادآور روزهای تلخ و شیرین سال هایی بود که مدرسهها و معلمهایش جور دیگری برای دانش آموزان آن دوران خاطره ساز بودند.