تک آهنگ بی کلام «فریاد» منتشر شد/ شنیدن عاشقانه ای از سعید کرمی
تک آهنگ بی کلام «فریاد» به آهنگسازی و نوازندگی کلارینت سعید کرمی با همراهی ارکستری از کشور ترکیه در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
تک آهنگ بی کلام «فریاد» به آهنگسازی و نوازندگی کلارینت سعید کرمی با همراهی ارکستری از کشور ترکیه در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
سینماپرس: موزه سینمای ایران عصر دوشنبه هشتم شهریورماه به پاس بیش از نیم قرن فعالیت «رضا رویگری» در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون از وی تقدیر کرد.
به گزارش سینماپرس، در حاشیه ضبط تاریخ شفاهی از زحمات رضا رویگری که سالها در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت حرفه ای داشته اند با اهدا لوح تقدیر قدرانی شد. در گفتگوی تصویری تاریخشفاهی، رضا رویگری از کودکی، دوران تحصیل، حضور در فیلمها و سریالها و نمایشها گفت.
رضا رویگری در بخشی از این مصاحبه گفت: پدرم بسیار مذهبی بود و دلش میخواست روحانی شوم حتی در نوجوانی ماه رمضان در پشت بام خانه مان اذان میگفتم و در مسجد اعظم تجریش آموزش قرآن، دروس دینی و مذهبی آموختم.
وی خاطرنشان کرد: اول سریال تلویزیونیام «چنگک» و اولین فیلم سینماییام «عقابها» ساخته ساموئل خاچیکیان بود که مخاطبان زیادی در زمان اکران داشته است اما خودم بهترین کار سینماییام را فیلم «بوتیک» میدانم.
رویگری در مورد نقش خود در سریال مختارنامه نیز بیان داشت: داوود میرباقری گفته بود نقش کیان فقط برای رضا رویگری است و هنرمند دیگری را برای تست گریم نیاورید.
وی ادامه داد: قبل از انقلاب زمانیکه تئاتر کار می کردم و هنوز مقابل دوربین نرفته بودم داریوش مهرجویی برای فیلم «الموت» از من دعوت به همکاری کرد که آن فیلم به نتیجه نرسید و سالها بعد با فیلم «اجاره نشینها» فرصت این همکاری فراهم شد که تجربه بسیار شیرینی برایم بود.
مشروح کامل گفتگوی تصویری این هنرمند به زودی از طرف موزه سینما منتشر می شود.
یادآور می شود، این هنرمند پیشکسوت در فیلمهای سینمایی همچون عقابها، اجاره نشینها، کانی مانگا، شب بیست و نهم، آلما، مسافر ری، بوتیک، دل شکسته و … نقش آفرینی داشته است.
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتشار سه آلبوم متفاوت با آهنگسازان متفاوت در ژانر موسیقی کودک طی روزهای آینده خبر داد.
سینماپرس: تک آهنگ «عاشق کشی» به آهنگسازی محسن جلیلی و خوانندگی حسام الدین سراج توسط مرکز موسیقی حوزه هنری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
به گزارش سینماپرس، «عاشق کشی» عنوان یکی تازهترین آثار منتشر شده در بخش تک آهنگها است که به تازگی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در دسترس شنوندگان قرار گرفت.
در این تک آهنگ هادی محمد حسنی شاعر، محسن جلیلی آهنگساز و تنظیم کننده، حسامالدین سراج خواننده، مهدی آقایی تنظیم کننده، علیرضا مصدقی نوازنده تار، سیاوش عبدی و مریم شهریاری نوازنده سازهای کوبهای، شایان دیانتی نوازنده گیتار بیس، فریناز راستی نوازنده هارپ، سارا مداح نوازنده ویولنسل، آوا تهرانی نوازنده فلوت، ارکستر «نغمه پردازان فروزان» به سرپرستی بهنام نظری گروه اجرایی را تشکیل میدهند.
در این تک آهنگ که ضبط و میکس و مستر آن در استودیو هلال و استودیو «پژواک» صورت گرفته است، ماهان رئیسی و عرفان مهرابی طراح، سروش بخشش مدیر اجرایی و مرکز موسیقی حوزه هنری ناشر دیگر عوامل آن را تشکیل میدهند.
برنامه «شهر فرنگ» که پنجشنبه، یازدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، میزبان محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.
سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت سیزدهم و تأکید ایشان در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: اولین اقدام انقلابی مسئولان وزارت ارشاد باید تعیین تکلیف خانه سینما باشد چرا که این خانه نه وجودش قانونی است و نه هیچ دستاورد موثری برای سینما داشته و تنها به مرکزی برای دادن بیانیه های سیاسی و جناحی بدل شده است!
کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانه سینما به وجود آمد که به بی بضاعت های سینما خدمت کند اما نه تنها این اتفاق هیچ گاه رخ نداد بلکه بودجه های سنگین دولتی که طی تمامی سال ها به این نهاد تعلق گرفت تنها بین برخی افراد خودی تقسیم شد و دست اهالی بیکار و بخت برگشته سینما همیشه از این بودجه ها خالی ماند.
وی سپس با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور نیاز به مدیران متعهد، ولایتمدار و جان برکف انقلابی داریم تصریح کرد: ما مدیرانی را در حوزه فرهنگ و هنر می خواهیم که ایمان و اعتقاد قلبی و عملی به اسلام و انقلاب اسلامی داشته باشند. اینکه صرفاً یک مدیر بخواهد ظاهر حزب الهی داشته باشد اما برخلاف مصالح انقلاب اسلامی گام بردارد به درد ما نمی خورد و هرگز نباید اجازه دهیم بار دیگر چنین افرادی اداره امور فرهنگی و هنری کشور را در دست بگیرند.
این سینماگر متذکر شد: ما برای سینما نیاز به مدیری مثل شمقدری داریم که کسی نتوانست او را بخرد و افکارش را عوض کند! مدیر سازمان سینمایی باید کسی باشد که از سفره حرام لقمه ای نخورده باشد. چنین افرادی بسیار کم هستند اما همه ما سینماگران آن ها را می شناسیم و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید در این دولت انقلابی فرمان حضرت آقا را اجابت کنند و از چنین مدیرانی بهره ببرند.
شاهمرادی زاده خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم است اینکه سینما و تلویزیون کشور باید به صورت کامل پاکسازی و پالایش شوند. متأسفانه بارها دیده و شنیده شده که برخی از مقامات و مسئولان در این نهادها علناً ضد رهبری و ضد ولایت فقیه هستند که باید هرچه سریع تر ریشه این عناصر پست از حوزه فرهنگ و هنر کشور کنده شود.
وی در پایان این گفتگو افزود: ما در سینما باید پروتکل تعیین کنیم. باید برنامه ریزی علیه دشمن داشته باشیم و با درایت و هوشمندی جلو برویم. ما باید تنها به سینماگرانی اجازه کار و فعالیت بدهیم که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و می توانند با آثارشان لرزه بر پیکره دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بزنند.
تک آهنگ «عاشق کشی» به آهنگسازی محسن جلیلی و خوانندگی حسام الدین سراج توسط مرکز موسیقی حوزه هنری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
رئیس انجمن خوشنویسان قزوین با بیان اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی است، گفت: حضور مجموعهداران آثار ارزنده در قزوین که در موزههای هیچ شهری حتی اصفهان پیدا نمیشود و داشتن تبوتاب خوشنویسی و حضور خوشنویسان ماهر و خلاق، از علل مهم معرفی قزوین بهعنوان پایتخت خوشنویسی است.
سینماپرس: حسن کلامی تهیه کننده سینما عنوان کرد که من اگر بخواهم همین الان فیلم بسازم سودم را در تولید میبرم و بعدش اگر فیلم به اکران هم نرسید برایم مهم نیست.
به گزارش سینماپرس، حسن کلامی تهیهکننده فیلم سینمایی «طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی در گفتگو با مهر گفت: این فیلم هم مثل بقیه فیلمها منتظر عادی شدن نسبی شرایط برای اکران است ما هنوز از نحوه فعالیت سینماها و اوضاع کرونایی چشمانداز روشنی نداریم به هر حال کسی که برای این فیلم سرمایهگذاری کرده انتظار دارد بخشی از پولش بازگردد اما با شرایط فعلی این موضوع امکانپذیر نیست از سوی دیگر مشکلی که وجود دارد این است که فیلمها عملاً بیات میشوند یعنی در حال حاضر معادلهای چند مجهولی داریم.
وی بیان کرد: در حال حاضر استقبال چندانی هم از فیلمها نمیشود وضعیت روحی مردم هم به گونهای نیست که در چنین شرایطی دوست داشته باشند به سینما بروند ضمن اینکه ملاحظات بهداشتی و این پیک وحشتناک کرونا هم مزید بر علت است. بعید میدانم در حال حاضر اتفاق چندانی برای سینماها رخ بدهد مگر اینکه واکسیناسیون عمومی شتاب پیدا کند تا مردم به لحاظ روان آماده از سرگیری فعالیتهای خودشان شوند.
این تهیه کننده بیان کرد: در حال حاضر فیلمها در شرایط بلاتکلیفی و ابهام قرار دارند. نمیدانم در این میان ارشاد و فارابی چه میکنند. واقعاً فارابی در این سالها چه حضور تعیین کنندهای داشته است؟ این ارگان بررسیهای میدانی انجام نداده تا به راه حلی در این شرایط بحرانی برسیم. حتی فیلمهایی که خودش تولید هم کرده سرانجام خوبی پیدا نمیکند، برخی از آنها اکران نمیشوند و برخی در صورت اکران به فروش قابل توجهی نمیرسند.
به نظرم فارابی باید کارهای میدانی انجام دهد و با سینماگران گفتگو کند شاید برای برخی از فیلمها بهتر این باشد که راهی ویاودیها شوند یا حق پخش برخی از فیلمها به تلویزیون فروخته شود یا… اما اصلاً کسی به این موضوعات ورود نمیکند و به سینماگران پیشنهادش نمیدهد. به نظرم اگر مدیران سینمایی به صورت جدی این راه حلها را به فیلمسازان پیشنهاد دهند، آنها استقبال میکنند چون در حال حاضر قریب به دو سال است که سرمایه فیلمهای ما راکد مانده است. به هر حال اگر شکلی از نمایش باشد که بتواند بخشی از سرمایه فیلمها را برگرداند و سرمایه گذار خیالش راحت باشد که سرمایه او بر باد نمیرود، سینماگران راضی به اکران آثارشان به شکلهای دیگر میشوند. به شرطی که این روشهای جایگزین به صورت دقیق و روشن به سینماگران اطلاع داده شود. اما موضوع این است که نهادهای تصمیم گیر در چند سال گذشته به صورت «باری به هر جهتی» با مسائل برخورد کردهاند. به همین دلیل تکلیف هیچکسی مشخص نیست.
کلامی با اشاره به تسهیلات سازمان سینمایی مطرح کرد: تسهیلات سازمان سینمایی به گونهای نیست که سینماگران را ترغیب به اکران فیلمهایشان کند. دوستان سازمان سینمایی فقط مدام پروانه ساخت میدادند بی آنکه به اکران فیلمها فکر کنند. سینماگران هم در این میان فقط دست به تولید زدند چون در حال حاضر سود در تولید است. در مرحله تولید است که سینماگران سود میکنند به همین دلیل دیگر هیچکس به مرحله اکران فکر نمیکند. من اگر بخواهم همین الان فیلم بسازم سودم را در تولید میبرم و بعدش اگر فیلم به اکران هم نرسید برایم مهم نیست. به همین دلیل حتی در شرایط کرونایی هم تولید وجود داشت.
این تهیه کننده در پایان اظهار کرد: این روزها همه تحت فشار روحی و روانی هستند و کسی به سینما نمیرود. ضمن اینکه مردم دیگر به تماشای فیلمها در خانهها عادت کردهاند به همین دلیل هم است که صاحبان پلتفرمها پول زیادی را برای ساخت آثار خرج میکنند.
تاکنون ۴۰ درصد از تصویربرداری سریال «از سرنوشت» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان انجام شده است.