گروه فرهنگ و اندیشه رادیوجوان سراغ یکی از پرمخاطبترین موضوعات جهان، یعنی سینما و تلویزیون رفته است.
سرپرست معاونت امور استانهای رسانه ملی گفت: مسئله ایران و جمهوری آذربایجان در قالب یک مسئله هویتمحور رسانهای قابل پیگیری است.
علاقهمندان به شرکت در جایزه ادبی جلال آل احمد تا ۱۵ آبان فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ادبی ارسال کنند.
ابراهیم شفیعی کارگردان مستند «فرنگیس» همزمان با عرضه اینترنتی این مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آن توضیح داد: سالها پیش برای تولید یک مستند سفری به کرمانشاه داشتم. آنجا در منطقه گیلانغرب، روستایی است که به آن آوزین میگویند. آنجا داستانی شبهافسانهای درباره خانمی را شنیدم که با تبر کسی را کشته است. علاقمند شدم و قرار گذاشتیم و به دیدار او رفتیم. عکس و فیلم گرفتیم و در همان دیدار متوجه شدیم ماجرای این خانم خیلی جدی است البته اطلاعی از جزییاتش نداشتیم. مجبور شدیم دو سه رو آنجا بمانیم. زن سرسختی که بهشدت هم مهربان و دوستداشتنی بود.
وی ادامه داد: سعی کردم با او رفاقت کنم، من او را مادر خطاب میکردم و او هم به من میگفت بچه. کردها مادر را «دا» صدا میکنند و من هم او را «دا» صدا میکردم. وقتی به تهران برگشتم، کتاب «فرنگیس» را که درباره همین زن نوشته شده بود، پیدا کردم و خواندم. با نویسنده کتاب هم قراری گذاشتم و یک طرح کلی براساس آن نوشتم. آن را به جایی ارائه کردم که از آنجا، سر از بسیج درآورد. با من تماس گرفتند و برآورد خیلی پایینی برای این طرح در نظر گرفته شد. برای این مستند به نوعی من هیچ دستمزدی نگرفتم و همه برآورد خرج تولید فیلم شد.
این مستندساز در ادامه گفت: وقتی خواستیم کار را کلید بزنیم، من مجدد یک هفته زودتر پیش او رفتم تا بیشتر با هم رفاقت کنیم. معتقدم اگر عوامل یک فیلم با هم همدل نباشد، کار آن طور که باید درنمیآید. از روز دوم فیلمبرداری، همه عوامل ما این خانم را «دا» صدا میکردیم و او هم همه را به اسم کوچک خطاب میکرد.
شفیعی با اشاره به اصلاحات اعمالشده به مستند «فرنگیس» در پخش تلویزیونی بیان کرد: نسخه کامل این مستند ۴۴ دقیقه است اما تلویزیون نسخه ۳۰ دقیقهای از آن را پخش کرد. نزدیک به ۱۴ دقیقه از فیلم را کوتاه و خیلی من را اذیت کردند. کلی از پلانهای زیبای کار را درآوردند. کار به جایی رسید که به دفتر بسیج رفتم و گفتم این هارد برای شما، من پول هم نمیخواهم!
این مستندساز در توضیح ماجراهای مربوط به شخصیت اصلی مستند «فرنگیس» گفت: وقتی عراق به ایران حمله میکند، فرنگیس ۱۸ سال داشته است. روستای محل سکونت آنها اولین روستای دم مرز بوده است و عراقیها که به آنجا وارد میشوند، اهالی روستا مجبور میشوند خانههای خود را ترک کرده و در کوهها زندگی کنند. روزی در کوه آذوقه کم میآورند، فرنگیس اعلام آمادگی میکند که به خانه برود و آذوقه بیاورد. پدرش هم با او همراه میشود. وقتی به خانه میرسند برای آب آوردن لب چشمه میرود که در آنجا دو عراقی را میبیند. یکی از آنها را با تبر میزند و دومی که اسلحه میکشد تا به او شلیک کند را با سنگ بزرگ میزند. نفر اول همانجا میمیرد و اسلحه نفر دوم را هم میگیرد و او را به نیروهای ایرانی تحویل میدهد.
وی ادامه داد: تا زمانی که فرنگیس را از نزدیک نبینید، باور این داستان سخت است. من هم با خودم میگفتم یک دختر ۱۸ ساله مگر چقدر زور دارد که با تبر بتواند کسی را بزند، اما وقتی با او نشست و برخواست کردم متوجه واقعیت شدم.
شفیعی ادامه داد: وقتی از «دا» پرسیدم اگر این اتفاق الان مجدد تکرار شود چه میکنی هم گفت، خودم و خانوادهام مجدد ایستادگی میکنیم. پرسیدم اگر صدام را به تو تحویل میدادند چه میکردی؟ با همان زبان کردی گفت، تکهتکهاش میکردم. فرنگیس، شخصیت واقعاً عجیبی دارد. دو برادرش شهید شدهاند. خواهرش روی مین رفته است. جمله زیبایی در فیلم هست، آنجا که میگوید: «شهر ما پر از جانبازهای بدون پرونده است.» این خانواده نزدیک ۱۷، ۱۸ شهید داده است.
این مستندساز درباره وضعیت زندگی «فرنگیس» پس از انتشار گسترده کتاب زندگینامهاش و ساخت مستند درباره او بیان کرد: اتفاقاً مدتی قبل که کرمانشاه زلزله آمده بود، به آنجا رفتم. دیدم یک کانکس به او دادهاند. هیچ رسیدگیای به وضعیت زندگی او نشده، فقط خانهاش پر از لوح تقدیر است! کلی مسئول از رئیسجمهور گرفته تا دیگران آمدهاند و با او عکس یادگاری گرفتهاند اما هیچ کمکی به او نکردهاند. با این شرط جلوی دوربین من آمد که کاری کنم او بتواند به بیت رهبری برود. هرچند گفتم این قدرت را ندارم اما در طول کار شرایطی پیش آمد که این دیدار هم میسر شد.
وی ادامه داد: در پارک شیرین کرمانشاه مجسمهای از «فرنگیس» نصب است. در گیلانغرب هم در میدان «مقاومت» نمادهایی درباره او قرار دادهاند. روزی که آنجا فیلمبرداری میکردیم گفت: «این آهنها به چه درد من میخورد، اگر پولش را به خودم میدادند بهتر بود.» واقعیت این است که فرنگیس امروز در فقر مطلق بهسر میبرد.
شفیعی با اشاره به روحیه «ناسیونالیست» فرنگیس گفت: او به شدت ملیگرا و مذهبی است. فردی مهربان است که قلب بسیار رئوفی هم دارد. برخی کلمات بود که وقتی به کار میبردم بهراحتی اشک میریخت. مثل «جمعه» که نام برادرش بود و عاشق او بود. یا نام مقام معظم رهبری که بلافاصله به آن واکنش نشان میداد. او به راحتی گریه میکرد اما خندههایش را باید یواشکی ثبت میکردیم.
این مستندساز درباره جذابترین تجربه خود از ساخت «فرنگیس» هم اظهار کرد: استقبال از این مستند بسیار بالا بود. جذابترین تجربهاش اما نمایش فیلم در بیت رهبری بود که متأسفانه من خودم حضور نداشتم و بعداً فیلم موبایلی آن را دیدم. از اینکه مقام معظم رهبری فیلم را دیده و تأیید کردهاند خوشحال شدم. جذابترین اتفاق این فیلم برای من اما رابطه مادر و فرزندی شکلگرفته میان من و فرنگیس است. احساس میکنم یک دوست خوب در غرب کشور پیدا کردهام.
خبرگزاری مهر – گروه استانها- شادمهر رکن الدینی قلعه دژ: هرمزگان به دلیل همجواری با دریا از گذشته همواره درگاه و محلی برای رفت و آمد تاجران و دریانوردان سراسر جهان بوده است. طی سالیان گذشته این ارتباطات باعث وارد و صادر شدن فرهنگهای متنوع به هرمزگان و سایر کشورهای حوزه خلیجفارس شده است.
این تبادل فرهنگ هرمزگان با بسیاری از کشورهای دورافتاده جهان نیز مشاهده میشود که این امر نشان دهنده جذاب بودن خرده فرهنگها و آئینهای سنتی این استان است که موفق شده به فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان راه پیدا کند.
وجود آثار تاریخی و برگزاری مراسمهای مختلف فرهنگی توسط مردم بومی هر منطقه نشان دهنده ارتباط تنگاتنگ مردم استان هرمزگان با «هنر» است. هنر نزد مردم استان هرمزگان از اهمیت بالایی برخوردار است و برقراری ارتباط میان هنر بومی و اسلامی یکی از وظایف مهم حاکمیت در حوزه فرهنگ استان هرمزگان به شمار میرود.
هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ استان هرمزگان که به عنوان بازوان نهادهای فرهنگی حاکمیتی محسوب میشوند برای ایفای نقش خود با چالشهایی روبرو هستند. مشکلات معیشتی و زیر ساختی از جمله مهمترین این چالشها است که با تغییر دولت، امیدوار به تغییر نوع نگاه دولتمردان هستند.
در برخی از شهرستانها، متولیان فرهنگ از چالشهای فرهنگی منطقه آگاه نیستند
یعقوب رکنی فیلمساز هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حوزه فیلم در استان هرمزگان استعدادهای زیادی وجود دارد اما زیرساختهای لازم برای جذب و شکوفایی استعدادها وجود ندارد.
وی چالشهای تأمین مکان را یکی دیگر از مشکلات دانست و عنوان کرد: در یکی از شهرستانهای هرمزگان که بسیاری از هنرمندان در آن فعالیت میکنند، یک اتاق به سه انجمن هنری برای فعالیت داده شده که شرایط سختی را برای هنرمندان رقم زده است.
فیلمساز هرمزگانی با اشاره به مشکلات تأمین تجهیزات فیلمسازی در استان هرمزگان، ابراز داشت: امیدوارم با همکاری استاندار جدید هرمزگان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اقدامات مثبتی در این زمینه رقم بخورد.
رکنی تصریح کرد: سال گذشته از سوی فعالان فرهنگی استان هرمزگان برای تهیه فیلمی داستانی در خصوص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برنامهریزی انجام شد. برای اجرای هر چه بهتر این برنامه به دنبال تهیه اسکان برای مهمانان این فیلم از سراسر کشور بودیم که متأسفانه هیچگونه همکاری از سوی نهادهای دولتی متولی مانند فرمانداری و ارشاد صورت نگرفت.
وی با ذکر این نکته که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همکاری بسیار خوبی را با هنرمندان دارند، مطرح کرد: یکی از مهمترین چالشهایی که همکاران ما در شهرستانها با آن روبرو هستند، عدم هماهنگی میان فرمانداران و مسئولان فرهنگی با فعالان فرهنگی است و در برخی از مواقع متولیان فرهنگ یک شهرستان از چالشهای فرهنگی آن منطقه نیز آگاه نیستند.
فیلمساز هرمزگانی بروکراسی اداری را از دیگر چالشهای فیلمسازان استان هرمزگان دانست و بیان داشت: امیدوارم یک هماهنگی از مرکز استان هرمزگان و شهرستانها میان ادارات و فعالان فرهنگی ایجاد شود تا فعالیتهای فرهنگی در هر منطقه به درستی انجام شود و دچار چالشهای اداری و اتلاف وقت نشوند.
رکنی خاطرنشان کرد: به نظر میرسد که استاندار جدید استان هرمزگان که فردی انقلابی و مردمی است دارای یک نگاه جدید در حوزه فرهنگ باشد و در حوزه سینما و فیلمسازی اقدامات مثبتی انجام شود.
نبود زیرساخت مناسب باعث کاهش کیفیت تولیدات فرهنگی هرمزگان شده است
رضا جوشعار فعال فرهنگی حوزه نمایش استان هرمزگان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متأسفانه زیرساختها در استان هرمزگان برای نمایش و تئاتر فراهم نیست.
وی با ذکر این نکته که استان هرمزگان دارای هنرمندان بسیار خوبی در سطح کشور است، ادامه داد: عدم وجود سالنهای مناسب در سطح استان هرمزگان باعث شده است که بسیاری از تولیدات فعالان حوزه نمایش استان هرمزگان با کیفیت مناسب روی صحنه حاضر نشود.
فعال فرهنگی حوزه نمایش استان هرمزگان ابراز داشت: هنرمندان هرمزگان هر ساله در جشنوارههای متعددی مانند جشنواره کودک و نوجوان همدان، جشنواره کودک و نوجوان رضوی و اغلب جشنوارههای سراسری معتبر شرکت میکنند.
جوشعار افزود: تنها یک سالن برای اجرا و تمرین نمایش وجود دارد که این پلاتو نیز دارای ظرفیت ۸۰ نفر است. این موضوع در شأن هنرمندان استان هرمزگان نیست.
وی با ذکر این نکته که باید به معیشت هنرمندان توجه شود، بیان داشت: حوزه تئاتر به واسطه ارتباط مستقیم با مردم پس از شیوع کرونا، از نظر اقتصادی تحت تأثیر شدیدی قرار گرفت. بسیاری از فعالان حوزه نمایش پس از کرونا به دلیل مشکلات معیشتی به شغلهای حاشیهای روی آوردند که باید برای مدیریت این موضوع و حتی جبران آن تمهیداتی اندیشیده شود.
جوشعار گفت: در تمام دنیا از طریق فرهنگ و هنر میتوان چالشها و مسائل را حل کرد. از طریق آموزش میتوان با مردم صحبت کرد و آنها را تشویق کرد که رفتار مناسبی در جامعه داشته باشند.
وی با ذکر اینکه هنرمندان در دوران کرونا در حوزه فرهنگسازی بسیار مؤثر عمل کردند، اظهار کرد: حاکمیت باید به دور از نگاه سیاسی از این ظرفیت برای تحقق اهداف خود استفاده کند.
فعال فرهنگی حوزه نمایش عنوان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر و جشنوارههای رضوی یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که در حوزه فرهنگ استان هرمزگان انجام میشد اما چند سالی است برگزاری این جشنوارهها متوقف شده است. امیدوارم بار دیگر جریان فرهنگی شایستهای در استان هرمزگان و کشور جاری شود.
احداث چهار پلاتو در میناب توسط شهرداری تنها در حد حرف باقی ماند
محمد سلیمی دیگر فعال حوزه نمایش شهرستان میناب نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان هرمزگان و شهرستان میناب طی ۴۰ سال گذشته هیچ گونه رشدی را در حوزه فرهنگ و هنر تجربه نکرده است.
وی با ذکر این نکته که فضای فرهنگی و هنری هرمزگان بسیار کم است، عنوان کرد: یک فرهنگسرا پس از انقلاب ساخته شد که ان هم پس از مدتی به بخش خصوصی واگذار شد و خدمات مطلوبی به هنرمندان ارائه نشد.
فعال فرهنگی هرمزگان ابراز داشت: همکاران در سالنی تمرین میکنند که با دارا بودن بیش از ۸۰ سال سن شرایط خوبی ندارد. با این وجود هر ساله در جشنوارههای مختلفی شرکت میکنند و تمام اعیاد و جشنهای استان هرمزگان را پوشش میهند.
سلیمی ادامه داد: در همین هفته وحدت از ظرفیت تمام گروههای نمایشی برای برگزاری مراسمها استفاده میشد که اگر زیرساختهای بهتری برای آنها فراهم شود، شاهد شکوفا شدن استعدادهای زیادی در حوزه نمایش خواهیم بود.
وی مطرح کرد: در شهرستان میناب ۲ پروژه وجود داشت که در دولتهای قبل آغاز شد ولی به سرانجام نرسید. یکی از این پروژهها مجتمع فرهنگی- هنری بلوار آل محمد بود که فقط در مرحله فونداسیون باقی مانده است و هیچ اقدامی روی آن صورت نگرفته است.
فعال فرهنگی هرمزگان اظهار کرد: مقرر شده بود که یک پروژه سینمایی دیگری در شهرستان میناب احداث شود که از آن هم فقط یک اسم به یادگار ماند.
سلیمی تشریح کرد: بر اساس توافقی که میان شهرداری میناب، اعضای شورای شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان صورت گرفته بود، مقرر شده بود که چهار پلاتو در شهرستان میناب ایجاد شود که آن هم تنها در حد یک حرف باقی ماند.
وی گفت: با توجه به اینکه نگاه دولتها به موضوع هنر و فرهنگ، سیاسی بوده است. اما ما هنرمندان به هیچ عنوان خودمان را به سمت سیاست نبردهایم و نخواهیم برد؛ چرا که هنر را با سیاست بسیار متفاوت میدانیم.
فعال فرهنگی هرمزگان بیان داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که «اگر کاری قرار است انجام شود، اگر از کانال هنر عبور نکند موفق نخواهد بود.» دولتمردان اگر گامی برای حل مشکلات هنرمندان بردارند، ما نیز هر چه در توان داریم در طبق اخلاص خواهیم گذاشت و برای ایجاد شهری هنری و فرهنگی تلاش خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، داوود مرادیان پژوهشگر، نویسنده و مستندساز طی حکمی از سوی سیدمحمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به سمت مدیر گروه مستند این بنیاد منصوب شد.
متن حکم رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح بدین شرح است:
«فیلم مستند همانطور که رهبر فرزانه انقلاب بیان کردهاند، یکی از اقبالهای هنری امروز جمهوری اسلامی است و این اقبال برای اثبات کلمه حق فرصتی بینظیر است، به همین منظور و با استعانت از ذات اقدس الهی جنابعالی را که تجربیات و تواناییهای ارزندهای درزمینه این هنر والا دارید را به سمت «مسئول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح» منصوب مینمایم.
تقارن تواناییهای جنابعالی با خطمشی ویژه بنیاد روایت فتح در عرصه سینما و چشماندازهای آن در گام دوم انقلاب، ایجاب میکند تا موارد ذیل را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهید:
۱) تبیین منظومه فکری شهید عزیز سیدمرتضی آوینی در تولید و ساخت فیلم مستند
۲) به دست آوردن رتبه اول جنگ روایتها در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت
۳) مستندساز برتر مؤثر در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در کشور و منطقه
۴) توجه به مقوله بهرهوری، اقتصاد هنر و کیفی سازی تولیدات مستند
۵) بهرهمندی از ظرفیت گنجینه تصویری روایت فتح و تدوین نظامات نگهداشت و ارائه خدمات آرشیو به متقاضیان
۶) پایش و حمایت از مستندسازان و پیشکسوتان عرصه فیلم مستند انقلاب و دفاع مقدس
امید که در این مجال، با توکل و استعانت از حضرت حق جل جلاله و به مدد ولیالله الاعظم، ارواحنا فداه، در خدمت به آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی و اعتلای تولیدات مستند انقلاب و دفاع مقدس موفق و مؤثر و مؤید به تأییدات قدسی باشید.»
داوود مرادیان متولد ۱۳۵۸، پژوهشگر، نویسنده، تهیهکننده و کارگردان فعال در عرصه سینمای مستند است. از مهمترین ساختههای او میتوان به مستند «اوین لند»، «گیلن باره»، «کلاشینکفهای آمریکایی»، «رویاهای آجری» و «بعد حصر» اشاره کرد.
تالیف کتابهای «لنز بازی»، «دوربین بازی» و «درام بازی» محصول انتشارات ساقی و برگزاری چندین دوره کارگاههای آموزشی برای مستندسازان جوان از جمله فعالیتهای این هنرمند فعال و جوان در حوزه نشر و آموزش است.
به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «غره» به نویسندگی و کارگردانی ایمان نوری زاده پس از اتمام مراحل تدوین، آماده نمایش شد.
این فیلم که به تهیه کنندگی محسن سعیدی است، به موضوع تغییر معیارهای انتخاب زوجین میپردازد که هر بار شخصیت اصلی فیلم به دلیل نداشتن شرایط مالی مناسب نمیتواند شخص مورد نظر خود را متقاعد به ایجاد رابطه عاطفی با خود کند.
ایفای نقش اصلی این فیلم را وحید شیخ زاده بر عهده دارد.
عوامل فیلم کوتاه «غره» عبارتند از نویسنده و کارگردان: ایمان نوری زاده، تهیه کننده: محسن سعیدی، مشاور کارگردان: وحید شیخ زاده، برنامه ریز: پدرام بارانی، دستیار اول کارگردان: علیرضا محمدعلی، دستیار دوم کارگردان: زهرا عدالتخواه، بازیگردان: ایمان نوری زاده، تصویربردار: مهدی بهزادپور، منشی صحنه و طراح لباس: زهرا عدالتخواه، طراح گریم: عاطفه پازوکی، مجری گریم: شقایق سروش، تدوین: عطیه باجمانلو، تیزر: سید مهدی مطهر، طراح پوستر: علی اسدی، صدابردار: مهدی دوستی، عکاس: الهام حیدری و شهلا خدادادی، مدیر تولید: لیلا نوری زاده، جانشین تولید: شیوا احمدی، تدارکات: محمدجواد سیسیان.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور طی حکمی مسعود نقاشزاده را به سمت دبیر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر منصوب کرد.
در متن حکم دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر به این شرح است:
«به نام خدا
جناب آقای دکتر مسعود نقاشزاده نظر به شایستگی، تجربه و تعهد، جنابعالی را به سمت دبیر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر منصوب مینمایم. اینک که آیین بزرگداشت سینمای ایران به چهل سالگی رسیده است، در دور تازه این رویداد فاخر و ارجمند، شایسته است با تکیه بر دستاوردهای ارزشمند خانواده بزرگ سینما، راه این مهمترین رخداد سینمای ایران را با چراغ اندیشه و اخلاق و هنر، روشنتر نماییم. امید است با اتّکال به پروردگار متعال و با عنایت به چشماندازهای گام دوم انقلاب اسلامی و راهبردهای کلان سازمان سینمایی، ضمن همراهی با اهالی فرهیخته سینما، منتقدان و اصحاب رسانه، جوانان متعهد و با دانش و با توجه به اصل صرفهجویی و اجتناب از تشریفات زائد و با بهرهگیری از تجارب ارزشمند گذشته و ظرفیت نیروهای داخلی سازمان، در برگزاری رویدادِ فجر سینمای ایران همزمان با فجر انقلاب اسلامی موفق باشید. انتظار میرود چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، فرصتی مغتنم برای آغاز فصلی جدید در مسیر تکوین و بازسازی انقلابیِ زیرساختهای سینمای کشور باشد.
هماهنگی، همکاری و همراهی مؤسسات و معاونتهای سازمان، در برگزاری هرچه باشکوهتر جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی، مورد نظر و حائز اهمیت است.»
مسعود نقاش زاده مسعود نقاشزاده، کارگردان، استاد دانشگاه و از مدیران فرهنگی و سینمایی کشور است. وی دارای درجه دکترای مطالعات هنر، کارشناسی ارشد سینما و کارشناسی کارگردانی فیلم است و سابقه مدیریت به عنوان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی، مدیر کل امور برنامهها و مشاور عالی مرکز سیما فیلم، معاون آموزش و پژوهش خانه سینما، و معاون تامین و تولید موسسه رسانههای تصویری را داشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشن حافظ، امید معلم مدیر مسئول مجله دنیای تصویر و دبیر جشن حافظ گفت: بیست و یکمین دوره جشن سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) روز بیست و نهم آبان برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: داوری این دوره از جشن حافظ آغاز شده است و به سنت همیشگی در ۲ رشته سینما و تلویزیون آثار داوری میشوند. سریالهای پخش شده پس از نوروز سال ۹۹ در شبکههای تلویزیونی صدا و سیما یا سامانههای آنلاین که پخش آنها تا نیمه آبان ۱۴۰۰ به پایان رسیده باشد، مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در بخش سینما، فیلمهایی که از نیمه اردیبهشت سال ۹۹ تا نیمه آبان ۱۴۰۰ در سالنهای سینما یا سامانههای پخش آنلاین عرضه شده باشند، داوری میشوند.
معلم در پایان گفت: حضور هنرمندان در بیست و یکمین دوره جشن حافظ مشروط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد بود و این جشن با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی برگزار میشود.