حلیمه سعیدی مادر شهید و بازیگر تلویزیون درگذشت
حلیمه سعیدی مادر شهید و بازیگر سریالهای تلویزیونی ظهر امروز دار فانی را وداع گفت.
حلیمه سعیدی مادر شهید و بازیگر سریالهای تلویزیونی ظهر امروز دار فانی را وداع گفت.
تیزر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر همزمان با سومین روز از برگزاری این رویداد ملی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
آثار امیر شهاب رضویان و مینو ایرانپور، دو هنرمند ایرانی در سالن Cinema Touraco نخستین نمایشگاه متاورسی متشکل از هنرمندان هنر نقاشی، چاپ و عکاسی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، اتریش، ایران، ونزوئلا، و آمریکا از بیست و یکم بهمن ماه به نمایش درآمد.
سومین روز از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار میشود که تالارهای وحدت، رودکی، فرهنگسرای ارسباران، دهلوی، نیاوران و میلاد نمایشگاه، میزبان گروههای مختلف است.
سینماپرس: تهیهکننده فیلم «ملاقات خصوصی» با انتشار نامهای به دبیر جشنواره فجر اثر خود را از داوری در این رویداد خارج کرد.
به گزارش سینماپرس، حذف «سیمرغ مردمی» جشنواره فیلم فجر باعث اعتراضهای بسیاری شده است. در بین حواشی متعددی که این موضوع ایجاد کرد امیر بنان تهیهکننده فیلم ملاقات خصوصی در نامهای رسمی اعتراض خود را عمومی کرد و بهواسطه همین موضوع از چهلمین جشنواره فیلم فجر کنار کشید تا جشنواره چهلم تا دقایق آخر درگیر حواشی بماند.
تهیهکننده فیلم «ملاقات خصوصی» که این روزها در صدر آرای مردمی بود، پس از حذف سیمرغ این بخش گفت: فیلم ما جایزهاش را از دست مردم گرفته است، آن سیمرغ بماند برای کسانی که حتی بلد نیستند جشنواره برگزار کنند و از ۵۰ هزار رأی صیانت کنند.
امیر بنان در گفتگویی با ایسنا اعلام کرد که حدود چهار ساعت قبل یعنی ساعت ۱۹، ۲۱ بهمنماه به مسعود نقاش زاده دبیر چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر نامه نوشته و بعد از حذف سیمرغ مردمی از این رویداد، درخواست حذف این فیلم از داوری را ارائه کرده است.
او در متن نامه خود نوشته است:
نظر به عدم توجه به آرای مردمی در جشنواره فجر و حذف آن و از طرفی با عنایت به اینکه بهزعم این حقیر این تصمیم اثر وضعی در سینمای ایران دارد، ضمن سپاس از حضرتعالی و سایر همکارانتان بدینوسیله اعلام میدارم که فیلم ملاقات خصوصی به کارگردانی آقای امید شمس و تهیهکنندگی اینجانب را از داوری جشنواره خارج نمایید و در هیچیک از رشتهها داوری نشود.
انشاالله که جوابی برای حقالناسی که ضایع شد داشته باشید. در پایان از همه مردم عزیز و تماشاگران فیلم ملاقات خصوصی صمیمانه تشکر میکنم و سپاسگزارم و امیدوارم به یاری حقتعالی در اکران عمومی بتوانیم میزبان خوبی باشیم.
سینماپرس: فیلم سینمایی «خائنکشی» با وجود زیرنویسها و کپشنهای متعدد خود؛ اثری فاقد وجاهت لازم برای فهمیده شدن توسط مخاطب عمومی است. اثری که در صورت ظاهری خود حتی میتواند به عنوان اثری گُنگ و بیسروته و با داستانی آبکی تلقی شود.
به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «خائن کشی» عنوان تازهترین اثر تولید شده توسط کارگردان شناخته شده سینمای ایران «مسعود کیمیایی» است. شخصیتی که در سن ۸۰ سالگی نیز همچنان ولع فیلمسازی را در خود حفظ نموده و به دنبال تجربه و بازنمایی قابهایی است که در ذهن خود پرورانده و همواره آرزوی به تصویرکشیدن آنها را بر پرده نقرهای سینما داشته است. قابهایی که اصلا دیده شدن و یا ندیدن شدن آنها توسط مخاطب عمومی سینما اهمیت ندارد. قابهایی سینمایی که در سالهای اخیر همواره قرین فیلمهای شکست خورده در «گیشه سینما» شده است. فیلمهایی کممخاطب که گردش مالی آن نه تنها سودی را نصیب تهیهکنندگان این آثار نمیکند؛ بلکه از نظر اقتصادی، خُسرانی بزرگ را بر سرمایهگذاران متحمل میسازد و حتی حداقل بازگشت سرمایه را از ایشان دریغ مینماید و شاید فهم همین مهم است که سبب شده تا «کیمیایی» دیگر تهیهکننده آثار خود نباشد و بیشتر سعی کند تا با استفاده از بودجه و امکانات تهیه شده توسط دیگران به نیاز فیلمسازی خود پاسخ دهد!
فیلم سینمایی «خائنکشی» تخیلی است از گروهی که میخواهند از «بانک ملی» دزدی کنند. در روز دزدی کسوف اتفاق افتاده و تهران در وسط روز برای دقایقی مثل شب تاریک میشود. «مهدی»، «شاهرخ»، «گیو»، «اطلس» و … دزدان ظاهری بانک هستند اما آنها این پول را برای خود نخواسته و با هدف حمایت از «قرضه ملی» و کمک به «دکتر مصدق» نقشه دزدی را طراحی کردهاند.
فیلم سینمایی «خائنکشی» پُر است از بازیگران سرشناسی که حضور هر کدام از ایشان میتواند به عامل موفقیت یک اثر در گیشه سینما مبدل گردد. بازیگرانی همچون «مهران مدیری» که صرف حضورش در یک اثر سینمایی میتواند دیده شدن آن اثر در موعد اکران را به نوعی تضمین نماید. با این همه ساختار فیلم سینمایی «خائنکشی» آنچنان در ارایه یک داستان حداقلی و قرار دادن پیرنگهای منطقی، ضعیف عمل میکند که بعید است این حضور گسترده اسباب مقبولیت این اثر در منظر مخاطب عمومی آن گردد. مخاطبانی که به سبب «لشکرکشی سلبریتیها» متقاعد به تماشای «خائنکشی» شده و در نهایت خود را مغموم و متضرر از چنین تصمیمی خواهند پنداشت.
فیلم سینمایی «خائنکشی» با وجود زیرنویسها و کپشنهای متعدد خود؛ اثری فاقد وجاهت لازم برای فهمیده شدن توسط مخاطب عمومی است. اثری که در صورت ظاهری خود حتی میتواند به عنوان اثری گُنگ و بیسروته و با داستانی آبکی تلقی شود. اثری که از انتقال حداقل اتمسفر لازم برای تاریخنگاری و انتقال حِس برخوردار نمیباشد و در این میان تنها آهنگِ متن است که به مدد آمده و مخاطب را متوجه میکند که چه حسی را باید در لحظاتِ فیلم داشته باشد! در واقع «خائنکشی» وظیفه انتقال حس و بار تراژیک اثر را بر دوش آهنگساز قرا داده و با این اقدام صورت گرفته در مقطع پس از تولید موفق شده تا وظیفهای که برای فضاسازی بر عهدهی نویسنده و کارگردان بوده را تا حدی جبران نماید.
در مجموع فیلم سینمایی «خائنکشی» سوای نظر از بیان شعارهای ملیگرایانه و تمرکز بر رفاقت و انعکاس میراث برجای مانده از دوران «فیلمفارسی» که به عنوان مولفههای همیشه حاضر در تمامی آثار کارگردان خود، در سالهای اخیر با تکرار مکرر و برجسته کنایههای سیاسی مرتبط با فضای امروز جامعه همراه شده است؛ اثری است که بیش از هر چیز موفق شده تا آرزوی کارگردان را در بازنمایی و قاب گرفتن تصویری تاریخی از «محمد مصدق» برآورده نماید.
*فارس
نمایشگاه عکسِ «رنگ، نور، سکوت» به انگیزه معرفی جاذبههای طبیعی و ناریخی از نگاهی متفاوت، در تهران برگزار میشود.
سینماپرس: فرزند حلیمه سعیدی از درگذشت این بازیگر سریالهای طنز تلویزیونی خبر داد.
به گزارش سینماپرس، حلیمه سعیدی بازیگر تلویزیون و مادر شهید که با سریالهای طنز رضا عطاران شناخته شد امروز جمعه ۲۲ بهمن ساعتی پیش در منزل خود درگذشت.
جلال لشکری فرزند این بازیگر که نمیتوانست به راحتی صحبت کند به بیماری سرطان وی اشاره و درگذشت این بازیگر را تایید کرد.
اولین حضور سعیدی در جلوی دوربین در فیلم دکتر قریب در نقش مادر علی بودهاست و برای نخستین بار رضا عطاران بازیگر و کارگردان ایرانی به او پیشنهاد بازی داد و پس از گرفتن تست در برابر دوربین، مشغول به بازی شد. از معروفترین کار او مجموعه خوش نشینها است.
سعیدی در سریالهای «متهم گریخت»، «ترش و شیرین»، «خوش نشین ها» و… به ایفای نقش پرداخته است.