X

بایگانی بهمن 23, 1400

دفتر سینمایی

نقاش زاده: بی اخلاقی در حوزه رسانه باعث انتشار زود هنگام اسامی برندگان سیمرغ شده است! / پیگیر وعده روابط عمومی جشنواره برای انتشار اسامی درخواست و دریافت کنندگان کارت خواهم بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسعود نقاش زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از پایان مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به پرسش خبرنگار سینماپرس مبنی بر اشکالات عمده در این رویداد سینمایی به ویژه لو رفتن زود هنگام اسامی برگزیدگان جشنواره توسط یکی از سایت های فروش بلیت در پاسخی عجیب و قابل تأمل گفت: بی اخلاقی در حوزه رسانه باعث انتشار زود هنگام اسامی برندگان سیمرغ شده است و رسانه ای که این کار را انجام داده اخلاق حرفه ای را رعایت نکرده چرا که همه می دانند رأی هیأت داوران محرمانه است و اگر محرمانه نبود مراسم اختتامیه برگزار نمی شد و اسامی در رسانه ها منتشر می شد از این رو این اهالی رسانه هستند که خودشان باید مراقبت کنند و اجازه چنین اتفاقاتی را ندهند.

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر که بعد از مراسم اختتامیه در جمع بخش کوچکی از خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به سوأل خبرنگار سینماپرس افزود: به هر صورت ما می دانیم اطلاعات رأی نهایی هیأت داوران در اختیار چه کسانی بوده و این کاملا قابل ردگیری است و ما حتما پیگیر این اتفاق خواهیم شد.

وی در پاسخ به پرسش سینماپرس مبنی بر اینکه علاوه بر عدم صیانت از رأی داوران توسط دست اندرکاران جشنواره ما قبل از برگزاری این رویداد نیز شاهد لو رفتن خلاصه داستان فیلم ها توسط برخی منتقدان بودیم در این رابطه چه نظری دارید اظهار داشت: ما بایستی بر اساس اطلاعات دقیق حرف بزنیم. در مرحله انتخاب برخی افراد ادعا کردند فیلم ها را دیدند و ستاد جشنواره متهم شد که فیلم ها را در اختیار آن ها گذاشته است. هر فیلمی بنده قاطعانه عرض می کنم اگر در مرحله انتخاب توسط افراد غیر دیده شده باشد از طریق ستاد جشنواره نبوده چرا که حتی همکاران ما در آن فضای ایزوله اجازه رفت و آمد نداشتند چه برسد به افراد غریبه! برخی کسانی که مدعی بودند فیلم ها را دیدند قطعا در لابراتوارها آثار را تماشا کردند یا برخی به دعوت اعضای تولید فیلم ها را دیده اند.

نقاش زاده در پاسخ به سوأل سینماپرس مبنی بر اینکه چرا علیرغم تمامی وعده ها و سنت سال های اخیر اسامی درخواست کنندگان و دریافت کنندگان کارت جشنواره و همچنین ریز مسائل مالی این رویداد سینمایی منتشر نشده است گفت: یعنی اسامی درخواست کنندگان و دریافت کنندگان کارت جشنواره را هر سال اعلام می کردند؟ فکر نمی کنم چنین بوده باشد!

دبیر این رویداد سینمایی در ادامه این گفتگو و پس از تأکید خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه چنین اتفاقی وجود داشته و اسناد آن موجود است اظهار داشت: روابط عمومی جشنواره از تمام کسانی که متقاضی حضور در خانه جشنواره بودند ثبت نام کرد و بعد از آن اعتبارسنجی صورت گرفت و بر اساس اینکه رسانه ها چه جایگاهی دارند کارت ها صادر شد. اگر روابط عمومی جشنواره همچنین وعده ای داده باشند که لیست را منتشر می کنند باید وعده شان را دنبال کنند و من پیگیر وعده روابط عمومی جشنواره برای انتشار اسامی درخواست و دریافت کنندگان کارت خواهم بود.

وی سپس در خصوص شفاف سازی بودجه این رویداد سینمایی گفت: جشنواره روند پیچیده ای است و زمانی اوج می گیرد که به اجرا نزدیک می شود. بودجه تخمینی اولیه ای وجود دارد و دو هفته بعد از پایان جشنواره که تمام خدمات جشنواره مشخص می شود و ثبت می شود می توانیم به ریز بودجه را شفاف سازی کنیم. بنده معتقدم چیزی پنهان از مردم و رسانه ها نباید وجود داشته باشد. ما بودجه را روشن می کنیم و به صورت جزئی که چقدر صرف پذیرایی یا نمایش در استان ها و… شده بودجه را اعلام خواهیم کرد و شما به عنوان اصحاب رسانه باید از این مسائل آگاه باشید.

دیگر سوأل سینماپرس این بود که با توجه به بین المللی شدن جشنواره از سال آتی آیا می توانیم شاهد برگزاری جشنواره ای استاندارد، به دور از حاشیه های جشنواره چهلم به خصوص در رابطه با نمایش فیلم ها و یا بخش های جشنواره باشیم؟ با توجه به آنکه انتقادات جدی به بخش فرهنگی این رویداد وارد بود آیا این بخش همچنان در سال آینده نیز وجود خواهد داشت؟، نقاش زاده در پاسخ گفت: من کاملا موافقم که جشنواره به هیچ وجه به سمت گسترش نمایش نباید برود. نمایش مردمی باید محدود باشد. نمایش رسانه ها هم باید محدود باشد. رسانه ها باید در این باره پیشنهاد دهند و کار محتوایی کنند.

وی در خاتمه به بخش فرهنگی اشاره کرد و گفت: من نمی دانم چرا بخش فرهنگی دشمن دارد؟ این اتفاق در سایر جشنواره های رتبه یک سینمایی جهان وجود دارد. وورک شاپ ها در جشنواره فیلم برلین پرمخاطب است. بازار فیلم پر مخاطب است. این بخش نه بودجه زیادی دارد نه ضرری به جشنواره می رساند. اینکه فردی مانند محمود کلاری می آید و راجع به فیلمبرداری در سینما صحبت می کند بد است؟ اینکه استاد نصیریان می آید و راجع به فیلم «گاو» صحبت می کند بد است؟ چرا عده ای با این بخش مخالفند؟ بنده معتقدم جریانی است که سینما را با فرهنگ نمی خواهند در صورتی که سینما انعکاسی از فرهنگ است. برنامه فرهنگی چه بنده باشم یا نباشم باید به عنوان یکی از برنامه های جشنواره باشد. ممکن است ترکیب و تعداد و عناوین این بخش فرق کند اما باید بدانیم این ها سینما را عمق می دهد، سینما از فرهنگ جدا نبوده و نیست و نباید باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هنرستانی‌ها در روز چهارم کنسرت می‌دهند/ یک بزرگداشت در ارسباران


چهارمین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای ۱۲ گروه موسیقایی در تالارهای مختلف میزبان مخاطبان خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وزیر امور خارجه به تماشای اجرای ارکستر سمفونیک تهران نشست


در اولین روز جشنواره موسیقی فجر، شامگاه جمعه ۲۲ بهمن ماه ، وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در تالار وحدت ، به تماشای اجرای ارکستر سمفونیک تهران نشست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امیر عبداللهیان: حضور امشبم در جشنواره موسیقی فجر نوعی اعلام حمایت از هنرمندان این عرصه است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امیر عبداللهیان در سومین روز از جشنواره موسیقی فجر به تالار وحدت رفت و کنسرت ارکستر سمفونیک تهران را تماشا کرد.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته جمعه بیست و دوم بهمن ماه، امیر عبدالهیان (وزیر امور خارجه) در تالار وحدت تهران به دیدن اجرای ارکستر سمفونیک تهران نشست و در انتها دسته گلی را به رهبر ارکستر ارائه داد.

گفتنی است نصیر حیدریان (رهبر اصلی ارکستر سمفونیک تهران) طی یکی دو روز گذشته به کرونا مبتلا شده بود و به همین دلیل عرفان وکیلی رهبری ارکستر را به عهده داشت.

امیر عبدللهیان پس از پایان اجرای اکستر سمفونیک تهران در جمع خبرنگاران به سوالات مطرح شده پاسخ داد. او در ابتدا با تبریک پیروزی ملت ایران و فرارسیدن سالگرد چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از یکایک اعضای ارکستر سمفونیک تهران بابت اجرای خوبشان تشکر می‌کنم. امشب مطلع شدم که جناب آقای حیدریان رهبر ارکستر به کرونا مبتلا شده و امکان رهبری برنامه امشب را نداشته و یکی از جوانترین اعضای گروه رهبری ارکستر را به عهده داشته‌اند و به نظرم اجرا بسیار خوب و هماهنگ بود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که چطور با وجود مشغله بسیار به جشنواره آمده، گفت: من هم در زندگی‌ام به موسیقی علاقمند هستم. موسیقی در دنیای هنر جایگاه خاص و ویژه خودش را دارد. حضور امشبم در جشنواره موسیقی فجر نوعی اعلام حمایت از هنرمندان این عرصه است.

عبداللهیان در پایان گفت: با آقای افضلی ریاست بنیاد رودکی توافق کرده‌ایم که برای اسفندماه اجرایی مشترکی بین یکی از گروه‌های اصلی موسیقی ایرانی با هنرمندان خارجی را برگزار کنیم که در آستانه سال جدید این اتفاق در تالار وحدت خواهد افتاد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خبر موسیقایی وزیر امور خارجه در حاشیه «موسیقی فجر»


وزیر امور خارجه در حاشیه دیدار از کنسرت ارکستر سمفونیک تهران طی سومین روز جشنواره موسیقی فجر از تفاهم وزارت خارجه با بنیاد رودکی برای برگزاری یک کنسرت مشترک در اسفندماه سال جاری خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حتما گزارش «بودجه جشنواره» را خواهیم داد/معتقدیم هیچ چیز پنهان از مردم و رسانه‌ها نباید وجود داشته باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسعود نقاش‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر با تأکید بر لزوم صیانت از آرای مخاطبان جشنواره تأکید کرد حذف سیمرغ مردمی از جشنواره چهلم الزاماً به معنای وقوع تخلف از سوی صاحبان آثار این دوره نیست.

به گزارش سینماپرس، مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر شب‌گذشته جمعه ۲۲ بهمن‌ماه و در حاشیه برگزاری آئین اختتامیه این رویداد در جمع اصحاب رسانه درباره حذف سیمرغ مردمی از این رویداد گفت: مجموعه عواملی که رأی مردمی را قرار است ارائه کند، چند حلقه است. هم حلقه فنی دارد، هم حلقه انسانی دارد و هم تعامل این حلقه‌ها با یکدیگر مهم است. مجموعه این فرآیند بایستی قابل اعتماد باشد. بعد از آنکه گزارش‌هایی در این زمینه دریافت کردیم، کمیته‌ای را تعیین کردیم تا ابعاد مختلف فنی و انسانی و هم تخلفات احتمالی صورت گرفته بررسی شود. از آنجایی که متوجه تناقض‌های بالایی در داده‌ها شدیم، به همین دلیل احساس کردیم برای حفاظت از حقوق صاحبان آثار و امانت‌داری از آرای مردم کار درست این است که آنچه اطمینان نداریم را اعلام نکنیم.

وی افزود: در برخی گزارش‌ها تناقض‌ها و تفاوت‌های بالایی وجود داشت. به‌عنوان نمونه تعداد بلیت‌هایی که برای یک سینما در سامانه سمفا ثبت‌شده بود، با تعداد تماشاگران حاضر در آن سینما هم‌خوانی نداشت و گاه آنقدر تفاوت‌ها زیاد بود که به هیچ‌وجه نمی‌شد به نتایج این آرا اعتماد کرد.

نمی‌دانیم در آرای مردمی تخلف شده است یا خیر

نقاش‌زاده در پاسخ به سوال مهر درباره اینکه آیا تخلفی در این زمینه اثبات شده است گفت: دقیقاً نمی‌دانیم. شاید محصول یک وضعیت بحرانی بوده که مثلاً مدیر یک سینما به‌دلیل کاهش شلوغی و ازدحام، بدون چک کردن پرینت بلیت اجازه ورود مخاطب به سینما را داده است. شاید هم دلایل دیگری داشته باشد. ما همان کمیته را مأمور کرده‌ایم که گزارش تفصیلی در این زمینه آماده کنم. وقتی چنین شرایطی بود، ما نمی‌توانستیم با اطمینان بگوییم که نتایج رأی‌گیری نتایج درستی بوده است. به همین دلیل ترجیح دادیم جایزه آرای مردمی را در این دوره به هیچ فیلمی اهدا نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه حذف این سیمرغ به‌هیچ عنوان در حکم نادیده گرفتن مردم نیست، افزود: ما به رأی مردم احترام می‌گذاریم. وقتی برای یک سالن سینما ۲۰ بلیت چاپ شده اما ۴۰۰ نفر در سالن حضور داشته‌اند، این مشکل بسیار جدی است. این به‌هیچ‌وجه به معنای تخلف فیلم‌های اول و دوم در فهرست آرای مردمی نیست، مجموعه این زنجیره دارای اشکال بوده است. علی‌رغم آنکه در آستانه برگزاری جشنواره بارها از دوستان خواسته بودیم که این فرآیند را تست و بررسی کنند، اما بالاخره وقتی قرار است برای یک مجموعه بزرگی از مخاطبان پیامک ارسال شود، این پیامک‌ها باید دریافت شود و همزمان در ارتباط اینترنتی لینک‌هایی برای آن‌ها باید ارسال شود. در مواردی خطوط اینترنت قطع بوده و یا کیوسک‌های منتشرکننده بلیت، قطعی داشته‌اند.

اشکال در آرای مردمی تنها متوجه «سمفا» نیست

دبیر جشنواره درباره اینکه این اشکال چقدر متوجه سامانه «سمفا» است هم گفت: سمفا یکی از حلقه‌های این زنجیره است و اینگونه نیست که این اشکال فقط به سامانه سمفا مربوط باشد. دیتا به این سامانه رسیده اما وقتی پیامک ارسال نشده است، طبیعتاً حلقه دیگری از این زنجیره درست عمل نکرده است. این ضعف باعث شده است، تعداد زیادی از تماشاگران نتوانند رأی بدهند. در اینجا سمفا با یک سامانه ارسال پیامک در ارتباط بوده و نمی‌توان گفت ایراد تنها به سامانه سمفا بازمی‌گردد. کمیته‌ای که برای بررسی این موضوع مأمور کرده‌ایم، این کار را رها نکرده است و نتایج گزارش تفصیلی آن‌ها در اختیار سازمان سینمایی قرار خواهد گرفت. اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد حتماً از طریق اداره نظارت و ارزشیابی پیگیری‌های لازم درباره آن صورت خواهد گرفت و اینگونه نیست که با تمام شدن جشنواره، این مسئله رها شود.

نقاش‌زاده در واکنش به اظهارات امیر بنان تهیه‌کننده فیلم «ملاقات خصوصی» مبنی‌بر ضایع شدن حق‌الناس با حذف این سیمرغ تأکید کرد: اتفاقاً ما برای رعایت حق‌الناس بود که این جایزه را از داوری خارج کردیم. چگونه می‌توانستیم آرا را تضمین کنیم. بالاخره در سالنی ۳۸۰ نفر حضور داشته‌اند که برای آن سالن تنها ۲۰ بلیت چاپ شده است، از کجا معلوم که باقی آن ۳۸۰ نفر چه نظری داشته‌اند؟ رأی آن‌ها ثبت نشده است. جدول منتشر شده شاید به آنچه از استقبال مخاطبان می‌دیدیم نزدیک بود اما جدولی نبود که بتوانیم به اطمینان و براساس آن بگوییم صددرصد نظر مردمی که فیلم را دیده‌اند، نشان می‌دهد. شاید اگر اشکالات فنی نبود، همین نتایج حاصل می‌شد اما ما نمی‌توانستیم به این نتایج اطمینان کنیم. به همین دلیل ترجیح این بود که برای توجه به رأی مردم و حفظ حقوق صاحبان آثار این جایزه را حذف کنیم. همه فیلم‌ها برای ما به یک اندازه ارجمند هستند و وظیفه ما در ستاد جشنواره این بود که همه فیلم‌ها را یکسان نگاه کنیم و به همه آن‌ها به یک اندازه توجه کنیم.

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر تأکید کرد: کنار گذاشتن سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم، برای احترام به رأی مردم بوده است و نمی‌خواستیم هیچ حقی از هیچ فیلمسازی ضایع شود. این تصمیم هم به‌هیچ‌وجه به معنای تخلف از سوی عوامل فیلم‌های رده اول و دوم این جدول نیست. گروه تحقیق ما نتایج کارش را مکتوب خواهد کرد و آن را به اداره نظارت و ارزشیابی تحویل خواهیم داد.

پیگیری لو رفتن آرای داوران پیش از اختتامیه

مسعود نقاش‌زاده درباره لو رفتن فهرست برگزیدگان این دوره از جشنواره پیش از برگزاری آئین اختتامیه هم گفت: در میانه برگزاری مراسم این اتفاق رخ داد. به محض اطلاع از این اتفاق، شخصاً مجموعه حراست را مأمور کردیم که به این موضوع رسیدگی کنند، چرا که معلوم است آرای هیأت داوران در اختیار چه کسانی بوده است. ما می‌دانیم که رأی هیأت داوران را چه کسانی در اختیار داشته‌اند و حتماً آن را پیگیری خواهیم کرد. برای ما اهمیت دارد که کارها به‌صورت قانونی انجام شود. در این مسیر گاهی نیاز به جراحی داریم و شاید برخی از ما گله‌مند هم بشوند، مانند اتفاقی که در آرای مردمی شاهد بودیم.

دبیر جشنواره درباره داوری شدن فیلم «ملاقات خصوصی» به رغم انصراف تهیه‌کننده آن هم تأکید کرد: مطابق آئین‌نامه جشنواره، فیلمی که توسط هیأت انتخاب پذیرفته می‌شود، دیگر امکان خروج از جشنواره را ندارد. این فیلم هم داوری شد و در دو بخش هم نامزد شده بود اما نظر داوران درباره جوایز چیز دیگری بود.

نقاش‌زاده درباره فیلم‌های ملتهب به نمایش درآمده در جشنواره و زمزمه مخالفت برخی نهادها با اکران عمومی آن‌ها، درباره تعامل دبیرخانه جشنواره با این نهادها گفت: ما به‌عنوان ستاد جشنواره، یک قاعده کاملاً روشن داریم. در آئین‌نامه آمده است که اعضای هیأت انتخاب فیلم‌ها را می‌بینند اما فیلم‌ها غیر از انتخاب از سوی هیأت انتخاب ملزم به دریافت پروانه نمایش برای حضور در جشنواره هم بودند. ما فیلم‌هایی در جشنواره داشتیم که توسط هیأت انتخاب پذیرفته شدند اما پروانه نمایش دریافت نکردند و کنار گذاشته شدند. این یک مسئله واضح است. اما اینکه بگوییم یک نهاد خاص و معینی نظری درباره حضور یا عدم حضور فیلمی داشته باشد، مطلقاً اینگونه نبوده است. من اجازه ندادم چنین اتفاقی رخ دهد. جشنواره یک نهاد کاملاً مستقل است که کارکرد مستقل خود را دارد در عین اینکه تابع قواعد نظارت سازمان سینمایی هم هستیم. برای ما تأیید اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی حائز اهمیت است. اگر فیلمی توسط اداره نظارت تأیید شود، از نظر مشکلی برای نمایش در جشنواره نداشته است.

کوچک‌ترین اختلافی در هیأت داوران نبوده است

دبیر جشنواره درباره تأخیر در انتشار فهرست نامزدها و شایعه‌های منتشر شده مبنی‌بر بروز برخی اختلافات در هیأت داوری جشنواره هم گفت: بعضی اوقات گفتگوها و مذاکرات در هیأت‌های داوری به درازا می‌انجامد. درباره گفتگوهای هیأت داوری جشنواره امسال هم بحث به درازا کشید. از آنجایی که می‌خواستیم فهرست به موقع منتشر شود، ما کمی تأمل کردیم. آن‌قدری که من می‌دانم و در جلسات هیأت داوری حضور داشتم، خود داوران می‌گفتند که یکی از بهترین دوره‌های داوری را داشته‌اند چراکه تعامل بسیار خوبی در این زمینه داشتند. تقریباً همه آرا با اقناع کلی همه اعضا اعلام شد و تا جایی که اطلاع دارم کوچک‌ترین اختلافی در این زمینه نبوده است.

نقاش‌زاده درباره اینکه آیا دبیر دوره بعدی جشنواره فجر خواهد بود یا خیر هم گفت: بنده در این زمینه هنوز اطلاعی ندارم.

دبیر جشنواره درباره برخی اخبار غیرموثق درباره روند برگزاری جشنواره تأکید کرد: باید با اطلاعات دقیق صحبت کنیم. در زمانی که در مرحله انتخاب آثار بودیم، برخی از نویسندگان و منتقدان ادعا کردند که فیلم‌ها را دیده‌اند و افرادی هم ستاد جشنواره را متهم کردند که فیلم‌ها را در اختیار این افراد گذاشته است، در حالی که ما با اطمینان کامل می‌توانیم این موضوع را ثابت کنیم، هر فیلمی اگر در مرحله انتخاب توسط افرادی دیده شده باشد، به‌هیچ وجه از طریق ستاد جشنواره نبوده است. ما فضایی کاملاً ایزوله ایجاد کرده بودیم که در این فضای ایزوله حتی همکاران ما در ستاد جشنواره هم اجازه رفت و آمد نداشتند، چه رسد به افراد غریبه!

وی ادامه داد: در این زمینه هم پیگیری‌های ما نشان داد برخی از این افراد که مدعی تماشای فیلم‌ها بودند، آثار را در لابراتوارهای دیده‌اند و برخی هم به دعوت عوامل تولید همان فیلم‌ها بوده است. این موضوع محل پیگیری است که بدانیم چه کسی دقیقاً از چه بابت شاکی است؟ ما به عنوان ستاد جشنواره اعلام کردیم هر کسی پیگیر دیده شدن فیلمش هست، ما به لحاظ حقوقی و قانونی به کمک او خواهیم آمد تا ببینیم چه کسی به فیلمی آسیب زده است و یا خواسته از آن سوءاستفاده کند. ما به صاحبان آثار اعلام کردیم همه سرنخ‌های قانونی و حقوقی شما را پیگیری خواهیم کرد. ما می‌دانیم حفاظت از هر فیلمی حفاظت از سینمای ایران است.

دبیر جشنواره درباره انتشار فهرست افراد دریافت‌کننده کارت حضور در خانه جشنواره هم گفت: این مسئله‌ای در حیطه اختیارات روابط عمومی جشنواره است. روابط عمومی جشنواره از همه متقاضیان حضور در خانه جشنواره ثبت‌نام کرد و بعد از آن هم اعتبارسنجی صورت گرفت. نکته محرمانه‌ای در این زمینه وجود ندارد اما نمی‌دانم چقدر لازم و ضروری است که چنین فهرستی منتشر شود. شاید مدیر روابط عمومی جشنواره بهتر بتواند در این زمینه اطلاع‌رسانی کند. اگر وعده‌ای در این زمینه داده شده است، حتماً باید این وعده عملی شود.

حتماً ریز هزینه‌های برگزاری جشنواره را در اختیار رسانه‌ها می‌گذاریم

نقاش‌زاده درباره امور مالی جشنواره چهلم هم توضیح داد: جشنواره یک روند بسیار پیچیده به‌خصوص در زمان اوج‌گیری مسائل اجرایی و برگزاری دارد. همیشه بودجه جشنواره یک بودجه تخمینی اولیه است و بعد از پایان جشنواره که همه هزینه‌ها و خدمات به‌صورت دقیق ثبت و ضبط می‌شود، آن وقت می‌توانیم درباره بودجه دقیق جشنواره صحبت کنیم. امسال هم حتماً در این زمینه گزارش خواهیم داد و معتقدیم هیچ چیز پنهان از مردم و رسانه‌ها نباید وجود داشته باشد. در گزارش خود حتی اعلام خواهیم کرد که چند درصد از بودجه جشنواره صرف پذیرایی و یا اکران فیلم در استان‌ها شده است. این اعداد را شما به‌عنوان اصحاب رسانه باید بدانید. گاهی شما می‌توانید با کار رسانه‌ای برخی از این اعداد را اصلاح کنید.

نسخه فیلم «علف‌زار» چگونه لو رفت؟

دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره لو رفتن نسخه‌ای از فیلم سینمایی «علفزار» از فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره تنها ساعتی پس از برگزاری آئین اختتامیه گفت: ما چگونه می‌توانیم چنین ادعایی را مطرح کنیم؟ این فیلم در طول جشنواره در ۶۰ سینما اکران شده و مردم هم داخل سالن سینما رفته‌اند و فیلم را تماشا کرده‌اند. همه مردم هم مانند شما گوشی موبایل در اختیار دارند. امروزه تلفن‌های همراه امکان فیلمبرداری ۴k را هم دارند. اگر فردی این اخلاق حرفه‌ای و اجتماعی را نداشته باشد و از فیلم در حال اکران فیلمبرداری کند و بعد آن را منتشر کند، چه می‌توان کرد؟ درست است که در سینما مأموران نظارتی حضور دارند اما بالاخره همیشه راه‌هایی برای گریز هست.

وی در پایان بیان کرد: آنچه ما می‌دانیم و در جشنواره دنبال می‌کنیم، معرفی سینماهای خاطی به اداره نظارت و ارزشیابی است. چه این تخلف در زمینه فروش بلیت و احترام به مخاطب باشد، چه در مسائل دیگر. این‌ها در تنظیم مناسبات آن‌ها در آینده مؤثر خواهد بود. اگر سینمایی حقوق صاحبان آثار را رعایت نکند، گزارش‌های آن را به سازمان سینمایی اعلام می‌کنیم و قطعاً اداره نظارت و ارزشیابی به‌صورت جدی آن را پیگیری خواهند کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چه خبر از تصویربرداری سریال تاریخی «سلمان فارسی»؟ + فیلم


به تازگی فیلمی از پشت صحنه سریال تاریخی «سلمان فارسی» منتشر شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مسعود فراستی از فیلمسازی پسر حاتمی‌کیا تعریف کرد!/ «شب طلایی» مخاطب را تا آخر نگه می‌دارد


شب گذشته در برنامه سینمایی «هفت»، مسعود فراستی از فیلمسازی پسر حاتمی‌کیا تعریف کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر-۲


سینماپرس : مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر شامگاه جمعه ۲۲ بهمن‌ماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان و مدیران سینمایی کشور در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر-۱


سینماپرس : مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر شامگاه جمعه ۲۲ بهمن‌ماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان و مدیران سینمایی کشور در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع