X

بایگانی اسفند 24, 1400

دفتر سینمایی

«زومرهای ایرانی» آماده نمایش شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند نیمه بلند «زومرهای ایرانی» با خاتمه صداگذاری و اصلاح نور و رنگ آماده نمایش شد.

به گزارش سینماپرس، «زومرهای ایرانی» که پوستر آن نیز به تازگی توسط یاسر عزآباد طراحی شده است از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ست که با نگاهی جستجوگرانه و کنجکاوانه به سراغ نوجوانان دختر و پسری رفته است که جامعه امروز ایران گهگاه از شناخت دقیق آنها غافل است!
«زومرهای ایرانی» که از اصطلاحی جهانی به معنای اعضای نسل زِد (Z) به عنوان اولین نسل اجتماعی بشر که از بدو تولد و نوجوانی با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال رشد کرده اند برگرفته شده است، روایت نیازها و روحیات متولدین دهه اول هشتاد خورشیدی در ایران بوده و با هدف روشنگری نزد خانواده ها و متولیان دولتی تولید شده است.
امیرحسین خلیل‌زاده کارگردان «زومرهای ایرانی» دانش‌آموخته کارشناسی رشته سینما و دوره عالی کارگردانی اصغر فرهادی است. او تاکنون با ۲ مستند «پولیس پولیس» و «بهاء‌الدین محمد» نامزد دریافت تندیس بهترین فیلم، کارگردانی و پژوهش در ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بوده است.
عوامل فیلم مستند «زومرهای ایرانی» عبارتند از: طرح اولیه و تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان و نگارش گفتار متن: امیرحسین خلیل‌زاده، مدیر هنری: بهار سیری، مشاور کارگردان: بابک حیدری، تحقیق و نگارش: منوچهر اکبرلو، مشاور پژوهشی: دکتر سیدمحمدصادق دهنادی، تصویربردار: ابوالفضل علایی، صدابردار: امید اسلامی، امین نظروند، تدوین: محمدرضا محب آل‌عبا، صداگذار: محمدحسین ابراهیمی، مدیر تولید: سید حسین حسینی، عکاس: نیما حمیدزاده، اصلاح نور و رنگ: ناصر فکور، طراح پوستر: یاسر عزآباد، آرشیو: آبان منتظری و علی عراقی، تهیه شده در استودیوی ایده پردازی اتاق هشتم و موسسه اندیشه ورزان تصویر گستر، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«توکیو وایس» جدیدترین اثر مایکل مان کارگردان مشهور دیده شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با انتشار اولین تریلر از مینی‌سریال «توکیو وایس» جدیدترین کار مایکل مان کارگردان مشهور دیده شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، اچ‌بی‌اومکس تریلر «توکیو وایس» را منتشر کرد. این تریلر اولین تصاویر از سریال جنایی در دست انتشار ساخته مایکل مان را نشان می‌دهد.

این سریال که با اقتباس از خاطرات جیک آدل‌استاین روزنامه‌نگار آمریکایی درباره عملیات پلیس توکیو ساخته شده با بازی انسل الگورت در نقش آدل‌استاین شکل گرفته است. جیک آدل‌استاین ۱۲ سال دبیر بخش جنایی روزنامه یومیوری شیمبون، بزرگ‌ترین روزنامه ژاپن بود و تحقیقات جنایی را در دهه ۱۹۹۰ به صورت مستند دنبال می‌کرد.

کن واتانابه دیگر بازیگر این سریال است که در کنار ریچل کلر، الا رامپ، رینکو کیکوچی و هیداکی ایتو در آن نقش آفرینی کرده است.

از سال ۲۰۱۹ ساخت این سریال با بازی الگورت در نقش اصلی مطرح شد. امی واینر و مایکل مان بعدتر به عنوان تهیه کننده و کارگردان قسمت اول قرارداد این سریال را امضا کردند.

مایکل مان آخرین بار سال ۲۰۱۵ برای فیلم اکشن «بلک‌هت» با بازی کریس همسورث روی صندلی کارگردانی نشسته بود.

این کارگردان که به عنوان یکی از فیلمسازان استاد در زمینه ژانر جنایی مدرن شناخته می‌شود سازنده فیلم‌هایی چون «مخمصه» با بازی رابرت دنیرو و ال پاچینو است.

مان همچنین کارگردانی «میامی واس» را انجام داده و تهیه‌کننده اجرایی سریال درام کوتاه اچ‌بی‌او با عنوان «لوک» بوده است.

جی. تی. راجرز نویسنده و خالق این سریال آن را بر مبنای کتابی با نام «توکیو وایس: بررسی یک خبرنگار آمریکایی درباره پلیس در ژاپن» نوشته است.

سه قسمت نخست «توکیو وایس» ۷ آوریل ۲۰۲۲ از اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رادیو ایران «چرتکه» می‌اندازد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «چرتکه» نام برنامه ایست از گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران که از شنبه ۲۸ اسفند تا شنبه ۱۳ فروردین ساعت ۱۴:۳٠ پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین خسروجردی تهیه کننده ویژه برنامه «چرتکه» بیان کرد: این برنامه هر روز با یک موضوع مشخص پیرامون اقتصاد و دانش، روند پیشرفت و نقاط ضعف موضوع مورد نظر را در سالی که گذشت مورد بررسی قرار می‌دهد و به چشم انداز کارشناسان مورد نظر برای سال جدید می پردازد.

وی ادامه داد: از جمله بخش های برنامه می‌توان به «پونز» اشاره کرد که در آن نسا جابربن انصاری با زیر پونز قرار دادن موضوع برنامه یک بار دیگر اتفاقات مهم موضوع را در سال گذشته مورد اشاره قرار می‌دهد.

خسروجردی در توضیح دیگر بخش های این برنامه رادیو ایران عنوان کرد: «چُرتولوژی» بخش طنزیست که امیرحسین رنگرز آن را اجرا می‌کند و در قالبی طنز موضوع برنامه را دست مایه طنز می‌کند و انتقادهایی را مطرح می‌کند.

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: در بخش گفتگو با مهمان برنامه حسام مزینانی هر بار میزبان یکی از فعالان حوزه مورد نظر هر برنامه است و روند پیشرفت و یا نقاط ضعف موضوع در سالی که گذشت رو مورد بررسی قرار می‌دهند و در پایان هر برنامه سمیه رنجکش از صاحب نظران مرتبط با موضوع نظرات آنان را جویا می شود.

«چرتکه» از ۲۸ اسفند ماه تا شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱به تهیه کنندگی محمدحسین خسروجردی و گویندگی بتول نجفی و نویسندگی لیلا صفری ساعت ۱۴:۳٠ از شبکه رادیویی ایران پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شنیدن ۱۱ دونوازی از آهنگساز مهم/ آلبومی که در دوره مناسبی ضبط نشد


آلبوم «۱۱ دونوازی از علینقی وزیری» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی است که با نوازندگی تار و سرپرستی ساینا زمانیان و نوازندگی ویولن پدرام فریوسفی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«فاتحان اروند» در انتظار هوای گرم تابستان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ابراهیم عامریان تهیه‌کننده سینما می‌گوید با توجه به اینکه برای ساخت «فاتحان اروند» باید در انتظار هوای گرم باشیم، این فیلم تابستان آینده جلوی دوربین می‌رود.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم عامریان تهیه‌کننده سینما درباره اینکه چه زمانی پروژه سینمایی «فاتحان اروند» که هنوز کارگردان آن معرفی نشده است را جلوی دوربین می‌برند، به مهر گفت: در نظر داریم تا این فیلم سینمایی را برای حضور در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر آماده کنیم، البته این را هم باید بگویم با توجه به اینکه بخش اعظم این پروژه زیر آب فیلمبرداری می‌شود، نیاز به هوای مساعد برای ساخت آن داریم، به همین دلیل تولید این پروژه به سال آینده و در فصل تابستان موکول شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال وارد کردن دوربین‌های مناسب برای فیلمبرداری در زیر آب هستند، تاکید کرد: پیش از این برای برخی از نقش‌ها با تعدادی از بازیگران و دیگر عوامل صحبت کرده بودیم که البته به دلیل به تعویق افتادن فیلمبرداری، هنوز در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

این تهیه‌کننده توضیح داد: سرمایه «فاتحان اروند» کاملاً از سوی بخش خصوصی تامین می‌شود و به نوعی می‌توان گفت، صد در صد سرمایه‌گذاری این پروژه توسط خودم صورت می‌گیرد، همچنین در این مدت، یک بازنویسی روی فیلمنامه داشته‌ایم که البته تغییر چندانی نسبت به فیلمنامه اولیه ندارد.

وی درباره اینکه تا چه اندازه خانواده شهید حاج احمد امینی در جریان نگارش فیلمنامه «فاتحان اروند» هستند، بیان کرد: برادر شهید امینی به عنوان مشاور پروژه در کنار ما حضور دارد.

عامریان در پایان درباره دیگر پروژه‌هایی که قرار است در سال ۱۴۰۱ جلوی دوربین ببرد، گفت: ساخت «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی نیز در دستورکار داریم و در صورت به‌وجود آمدن شرایط مناسب این فیلم نیز جلوی دوربین می‌رود. همچنین یک فیلم سینمایی دیگر با نام «فسیل» به کارگردانی کریم امینی در گونه کمدی داریم که پیش از کرونا، ۲۰ درصد از این پروژه تولید شده که در صورت بوجود آمدن شرایط مناسب در سال آینده فیلمبرداری آن ادامه خواهد داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حامد وکیلی به «طعم پاستا» پیوست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یاسر نیکخواه آزاد از پیش‌تولید فیلم بلند سینمایی اش با نام «طعم پاستا» با طرح و بازی حامد وکیلی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، یاسر نیکخواه آزاد نویسنده و کارگردان فیلم «طعم پاستا» عنوان کرد: پیش تولید فیلم سینمایی «طعم پاستا» با طرح و بازی حامد وکیلی با دریافت پروانه ساخت از سازمان امور سینمایی و سمعی بصری از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ کلید خواهد خورد.

او افزود: «طعم پاستا» در مورد فراز و نشیب زندگی یک جوان شهرستانی دانشجوی تئاتر در تهران است.

این هنرمند بیان کرد: فیلم نود دقیقه ای «طعم پاستا» تلاش دارد به امید و آرزوهای بر باد رفته جوانانی که برای هنرپیشه شدن به تهران می‌آیند و مورد سواستفاده قرار می گیرند و حتی تا پای مرگ هم می روند، بپردازد.

کارگردان «حکم سارا» در پایان با اشاره به بازیگران این فیلم سینمایی مطرح کرد: حامد وکیلی، حسن خوانساری و عطاالله مرادی در «طعم پاستا» بازی خواهند داشت و به احتمال زیاد جعفر دهقان نیز به جمع بازیگران این اثر اضافه خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تحقق عدالت با مطالبه‌گری و تبیین خدمات – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس سازمان صداو سیما در اولین نشست «افق تحول»، تحول در ارائه محتوای فاخر را اولویت اول در دوره تحولی رسانه ملی دانست.

به گزارش سینماپرس، نخستین نشست «افق تحول» یکشنبه ۲۲ اسفند با حضور مدیران سازمان و نیز جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران رسانه ملی در مرکز همایش‌های بین المللی به صورت گفتگو محور برگزار شد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در این همایش در مقابل محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی نشست تا به سوال‌های او در باره رویکردهای تحولی رسانه ملی در دوره جدید مدیریتش پاسخ دهد.

ویژگی‌های سند تحول

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی از ویژگی‌های سند تحولی رسانه ملی سوال کرد و گفت: وجه تمایز این سند از سایر سندهای برنامه توسعه چیست؟

جبلی در پاسخ گفت: این سند، سند توسعه نیست، سند تحول است؛ بسیاری از اسناد نگاه اولیه اش نگاه تحولات ساختاری و زیر ساختی است اما در سند تحول ما تلاش کردیم در وهله نخست گرفتار تغییرات ساختاری نشویم و اولویت اول را به تحول در آنچه از آنتن رسانه ملی پخش می‌شود، دادیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه مقام معظم رهبری در دوره‌های مختلف سازمان ناظر به حوزه محتوا بوده است عنوان کرد: اگر با تدابیری که در این برنامه تدوین شده، در زمان پیش بینی شده، تحول مطلوب در محتوا ایجاد شود، ساختاری تغییر نخواهد کرد و با همین ساختار کار را پیش خواهیم برد و فقط ساختارهایی را تغییر خواهیم داد که نتوانسته است به تحول در محتوا کمک کند.

تحول در محتوا، رویکرد و سازوکار

رئیس سازمان صداوسیما از سه حوزه تحول در دوره جدید در همه بخش‌ها اعم از سیما، صدا، برون مرزی و خبر یاد کرد و گفت: تحول در محتوا، تحول در رویکرد و تحول در سازوکار سه حوزه تحولی سازمان خواهد بود.

جبلی در ادامه بیان کرد: دو محور هویت محوری و عدالت گستری به عنوان پیشران پیشرفت هستند. هویت یعنی آنچه ما را به آن می‌شناسند و وجه تمایز مردم ایران است.

وی افزود: به نظر می‌رسد انعکاس ابعاد زیادی از ابعاد هویتی ما در طول سال‌ها در رسانه مغفول مانده؛ در حالی که در سراسر کشور نشانه‌های هویت ملی و اسلامی‌به وفور هویداست.

رئیس رسانه ملی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی‌که مقام معظم رهبری از آن به عنوان چهل‌واره دوم انقلاب یاد کرده‌اند، گفت: ایشان با بیان ایستگاه‌هایی که در این ۴۰ سال طی شده فرمودند آنچه در آن به نقطه مطلوب نتوانستیم برسیم مفهوم عدالت بوده است.

وی افزود: رسانه ملی تواند نقش مهمی در برطرف کردن این مشکل و عبور دادن جامعه از این چالش ایفا کند.

تحقق عدالت با مطالبه گری و تبیین خدمات

رئیس سازمان صداوسیما همچنین در پاسخ به نقش سازمان در مطالبه گری گفت: عدالت تک ساحتی نیست و به همان میزان که حق جامعه برای بروز یافتن و توجه به عدالت در مطالبه کردن محقق می‌شود به همان نسبت بیان پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام در گسترش عدالت نقش دارد.

جبلی با اشاره به مفهوم عدالت گفت: عدالت یعنی هر چیز به جای خود باید باشد و ما همانقدر که باید به مطالبات مردم توجه کنیم باید به تلاش و پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام، که آن هم برآمده از اراده مردم است، توجه کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما سپس در پاسخ به سوال ساعی در زمینه معنای سند تحول گفت: معنای تحول نو به نو شدن است اینکه تصور کنیم باید به نقطه برسیم در آن نقطه بمانیم نگاه تحولی نیست. ما باید همواره از حالی به حالی بهتر تحول یابیم.

جبلی سپس به وجوه مختلف سند تحول پرداخت. او مأموریت کلان رسانه ملی را شعار هویت محوری و عدالت گستری تا نیل به تمدن اسلامی ایرانی دانست و افزود: ابعاد سه گانه تحول در سیما و صدا در سه محور رویکرد، محتوا و سازوکار دیده شده که در محور تحول رویکردی در سیما و صدا این واقعیت را پذیرفتیم که باید مسیر را بر عکس کنیم و به جای اینکه کمیت بر جذابیت و جذابیت بر محتوا غلبه داشته باشد، اولویت با محتوا و سپس جذابیت و در آخر کمیت باشد. ما به علت‌های متعدد در مراحلی از تحولات اجتماعی در کشور در دهه ۷۰ و به بعد، به علت فشارهای رسانه‌های خارجی و هجمه مجبور شدیم بار سنگینی بر خودمان تحمیل کنیم که جلوی نفوذ فرهنگی و پیام‌های رسانه‌های معاند را بگیریم؛ لذا حجم برنامه‌ها را بالا بردیم و این افزایش به تدریج موجب شد اولویت اول به کمیت، سپس جذابیت و سپس محتوا داده شود.

ترجیح مدیریت خط سبزی به مدیریت خط قرمزی از دیگر رویکردهای تحولی سند تحول بود که جبلی از آن سخن گفت و در توضیح آن افزود: ما به بسیاری از حوزه‌ها توجه نکرده‌ایم. به طور مثال ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال راهپیمایی مردم عزیز را در روستاها به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی به تصویر کشیدیم که پیش از این انجام نشده بود.

وی افزود: معنای ترجیح مدیریت خط سبزی بر مدیریت خط قرمزی آن است که همزمان و بیشتر از آنکه مراقب باشیم چه کارهایی را نباید بکنیم؛ مراقبت کنیم که چه کارهای را باید می‌کردیم و نکردیم.

ورود جدی به عرصه فضای مجازی

ورود جدی به عرصه فضای مجازی، تقویت حضور تفکر عمیق انقلابی و دینی در ابتدای زنجیره تولید و پرهیز از میدان دادن به نگاه‌های منفعل و سکولار از دیگر محورهایی بود که جبلی از آن سخن گفت.

وی بیان کرد: زنجیره تولید از خلق ایده آغاز می‌شود تا به نقطه نهایی یعنی پخش برسد. باید دید این زنجیره از مرحله طرح و ایده شروع می‌شود یا از مرحله سفارش دادن و چیدن جورچین محتوایی که مد نظر رسانه است.

وی افزود: آنچه ما در این تحول رویکردی به آن توجه کردیم این بود که ابتدای زنجیره باید نگاه و تفکر دینی و انقلابی باشد یعنی از زمان شکل گیری طرح و خلق داستان، این نگاه باید وجود داشته باشد نه اینکه پیشنهادی را بگیریم و در آخر با نگاه انقلابی و دینی به جرح و تعدیل کار تولید شده بپردازیم.

استعدادیابی مأموریت رسانه ملی

رئیس رسانه ملی یکی از مأموریت‌های دوره جدید را کشف استعدادها دانست و تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از استعدادهای سازمان کشف نشده و سازوکارهایی باید ایجاد شود تا از همه توانمندی‌های سازمان به علاوه توانمندی‌های مردمی و جبهه فرهنگی در خارج سازمان استفاده شود.

جبلی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره اهمیت جبهه فرهنگی انقلاب گفت: تعبیر مقام معظم رهبری پس از سال ۸۸ در استفاده نیروی انسانی، گزاره آتش به اختیار بود که به توانمندی‌های خودی در بدنه جامعه اشاره می‌کرد و این تعبیر با هم‌افزایی‌هایی که انجام می‌شود حتماً محقق خواهد شد.

نظرسنجی همراه با اثرسنجی

رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت نظرسنجی و جامعه سنجی در رسانه ملی گفت: در این حوزه کارهای درخشانی انجام شده‌است اما اکنون باید به حوزه اثرسنجی بیشتر توجه شود که تاکنون مغفول مانده‌است.

وی در پایان عنوان کرد: برای ما تأثیرپذیری مخاطب اهمیت به سزایی دارد و پس از این، کنش رفتاری مخاطب باید رصد شود تا نظرسنجی‌های سازمان از قالب «بررسی میزان مخاطب و میزان علاقه مندی»، به قالب «بررسی میزان تأثیر و نفوذ محتوا در مخاطب» برسد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جایزه بهترین فیلم بفتا برای «قدرت سگ» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «قدرت سگ» جین کمپیون با دریافت جایزه بهترین فیلم بفتا، حالا یکی از شانس‌های اصلی اسکار در بخش‌های بهترین فیلم و کارگردانی است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، فیلم «قدرت سگ» نت‌فلیکس یکشنبه شب در مراسم بفتا آکادمی فیلم بریتانیا به عنوان بهترین فیلم شناخته شد.

این پیروزی در بزرگ‌ترین جوایز بریتانیا و همچنین شناخته شدن جین کمپیون کارگردان فیلم به عنوان بهترین کارگردان سال، باعث می‌شود این فیلم وسترن در صدر رقابت اسکار هم قرار بگیرد. کمپیون یک روز قبل جایزه بزرگ انجمن کارگردان‌های آمریکا را هم به خود اختصاص داده بود.

مراسم بفتای امسال به صورت حضوری در رویال آلبرت هال لندن برگزار شد و ربل ویلسون مسئولیت مجری‌گری آن را بر عهده گرفت.

در این مراسم فیلم «تل‌ماسه» شرکت برادران وارنر با پنج پیروزی بیشترین میزان جوایز را دریافت کرد و موفق به کسب افتخار در بخش‌های طراحی صحنه، جلوه‌های بصری ویژه، فیلمبرداری، صدا و موسیقی متن اوریجینال شد در حالی که هیچ فیلم دیگری موفق به کسب بیش از ۲ جایزه نشد.

در بخش بهترین فیلم همچنین «بلفاست» حضور داشت که برنده جایزه بهترین فیلم بریتانیایی شد. «پیتزای شیرین بیان» ساخته پل توماس اندرسون هم توانست جایزه بهترین فیلمنامه اوریجینال را برای او به ارمغان بیاورد. «به بالا نگاه نکن» نت‌فلیکس هم در میان نامزدهای بهترین فیلم بود اما برنده نشد.

ویل اسمیت برای «شاه ریچارد»، آریانیا دوبوس برای «داستان وست ساید» و تروی کوتسور برای «کودا» برندگان بخش‌های اصلی بازیگری بودند. در بخش بازیگری تنها کسی که به طور غیرمنتظره برنده شد جوآنا اسکانلان بود که برای فیلم بریتانیایی «بعد از عشق» جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول را گرفت.

یک سال قبل، بفتا و جوایز آکادمی اسکار در مورد بزرگ‌ترین جوایز کاملاً هماهنگ بودند چون «سرزمین آوارگان» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و برندگان در بخش‌های کارگردانی، انیمیشن، فیلم سینمایی بین‌المللی و فیلمنامه مشابه بودند.

جدیدترین فیلم جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» برای تدوین، برنده جایزه شد و لاشانا لینچ بازیگر فیلم هم جایزه بهترین بازیگر نوظهور را با رای هواداران به خانه برد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«تایتانیک» مقابل دوربین می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم بلند داستانی «تایتانیک» به کارگردانی سیامک مردانه به زودی مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش سینماپرس، سیامک مردانه فیلمنامه‌ای با عنوان «تایتانیک» را بر اساس طرحی از احسان عبدی‌پور نوشته است و قصد دارد به زودی آن را مقابل دوربین ببرد.

«تایتانیک» اولین فیلم بلند مردانه در مقام کارگردان است که سابقه سال‌ها دستیار کارگردانی را در کارنامه دارد.

او پیش از این به‌عنوان دستیار کارگردان یا برنامه‌ریز با کارگردان‌هایی همچون احسان عبدی‌پور، مهدی جعفری، کمال تبریزی، ابراهیم ابراهیمیان، بهرام بهرامیان، مهدی صباغ‌زاده، علی شاه‌حاتمی، علی عطشانی و… همکاری کرده و در آخرین فعالیت حرفه‌ای خود کارگردان دوم سریال نمایش خانگی «میدان سرخ» بوده است.

اطلاعات تکمیلی درباره تهیه‌کننده، عوامل و بازیگران این فیلم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عبادرضا اسلامی کولایی رئیس موزه هنرهای معاصر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی عبادرضا اسلامی کولایی را به عنوان رئیس جدید موزه هنرهای معاصر تهران منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، عبدالامی کولایی با حکم محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رئیس جدید موزه هنرهای معاصر تهران منصوب شد.

در حکم انتصاب وی آمده‌است:

«با عنایت به شایستگی و تجربیات ارزنده شما به موجب این حکم به عنوان «رئیس موزه هنرهای معاصر تهران» منصوب می شوید.

امید است با مدیریت تخصصی موزه و نمایش و معرفی هدفمند و پژوهش محور آثار گنجینه و توجه به حفاظت و حراست از این میراث گرانبها با استفاده از نظریات تخصصی هنرمندان و صاحب نظران، ظرفیت های موزه هنرهای معاصر تهران در گستره ملی و بین المللی بیش از پیش به منصه ظهور برسد.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند منان خواستارم.»

عبادرضا اسلامی کولایی پیش‌تر عضو شورا و معاون موسسه آموزشی علمی، کاربردی فرهنگ و هنر را بر عهده داشته است. معاونت اداری، مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مدیریت کل پشتیبانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، قائم‌مقام و معاونت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و معاونت گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و ریاست فرهنگسرای نیاوران از دیگر سوابق اسلامی است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از خدمات احسان آقایی قدردانی کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع