X

بایگانی اسفند 25, 1400

دفتر سینمایی

آلبوم «هم‌نشین» شنیدنی شد/ یک سفر موسیقایی با اتفاقات جالب


آلبوم جدید امین جهانگیری نوازنده سنتور، آهنگساز و تنظیم‌کننده با نام «هم‌نشین» مشتمل بر پنج قطعه موسیقایی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوان سی و نهمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فراخوان سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران منتشر شد و بر اساس آن، این رویداد از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، «سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» به‌منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد عدالت فرهنگی در همه نقاط کشور، همچنین رقابت سازنده بین فیلم‌سازان برگزار می‌شود.

فیلم‌هایی که از طریق ژانرهای سینمایی باعث ایجاد تنوع و تکثر در فضای فیلم کوتاه می‌شوند، در این جشنواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود. همچنین توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری در اولویت انتخاب و داوری است.

متن فراخوان سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

آیین‌نامه سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

انجمن سینمای جوانان ایران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد عدالت فرهنگی در همه نقاط کشور همچنین رقابت سازنده بین فیلم‌سازان، «سی و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» را برگزار می‌کند.

فیلم‌هایی که از طریق ژانرهای سینمایی باعث ایجاد تنوع و تکثر در فضای فیلم کوتاه می‌شوند، در این جشنواره از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهند بود. هم‌چنین توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری در اولویت انتخاب و داوری است.

این جشنواره با اجرای کامل ضوابط و پروتکل‌های اعلام شده ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار خواهد شد.

اهداف جشنواره:

الف- شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی

ب- تقویت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان جریانی مستقل و اندیشمند در سینمای کشور

ج- بروزرسانی دانش سینمایی فیلم‌سازان در حوزه فیلم کوتاه

د- تقویت چرخه عرضه فیلم کوتاه با فراهم کردن زمینه‌های بازاریابی داخلی و خارجی

ه- گسترش و جذب مخاطبان فیلم کوتاه

بخش‌های جشنواره:

جشنواره فیلم کوتاه تهران در دو بخش سینمای ایران و سینمای بین‌الملل برگزار می‌شود.

الف: سینمای ایران

همه فیلم‌های کوتاه تولید شده (از سال ۱۴۰۰ تا کنون) در چارچوب اهداف جشنواره با حداکثر زمان ۳۰ دقیقه و در انواع گونه‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می‌توانند در این بخش حضور یابند.

جوایز مسابقه سینمای ایران

– تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای ایران (این جایزه به تهیه‌کننده حقیقی تعلق می‌گیرد.)

– تندیس جشنواره و مبلغ ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان جایزه ویژه هیأت داوران

– تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین کارگردانی در بخش فیلم داستانی

– تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین کارگردانی در بخش فیلم تجربی

– تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین کارگردانی در بخش فیلم مستند

– تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین کارگردانی در بخش فیلم پویانمایی

– تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین فیلم‌نامه

– تندیس جشنواره و مبلغ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین فیلم‌نامه اقتباسی

– تندیس جشنواره و مبلغ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین تحقیق و پژوهش در فیلم مستند

– تندیس جشنواره و مبلغ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین صدای فیلم

– تندیس جشنواره و مبلغ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین تدوین

– تندیس جشنواره و مبلغ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین فیلمبرداری

– دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین بازیگری

– دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین طراحی جلوه‌های ویژه

– دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین طراحی صحنه و لباس

– دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین گریم

– دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به بهترین موسیقی

– تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» تعلق خواهد گرفت.

ب: سینمای بین‌الملل

این بخش با رویکرد ارزش‌های انسانی و جامعه، شامل فیلم‌هایی است که در انواع گونه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی در خارج از کشور ایران تولید شده باشند. (آثار این بخش می‌بایست بعد از زمستان سال ۱۳۹۹ (آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی) تولید شده و همچنین تاکنون در هیچ جشنواره دیگری در ایران نمایش داده نشده باشند.)

جوایز

– تندیس جشنواره و مبلغ ۲,۰۰۰ دلار جایزه بزرگ بخش بین‌الملل

– تندیس جشنواره و مبلغ ۱,۰۰۰ دلار به بهترین فیلم داستانی

– تندیس جشنواره و مبلغ ۱,۰۰۰ دلار به بهترین فیلم مستند

– تندیس جشنواره و مبلغ ۱,۰۰۰ دلار به بهترین فیلم پویانمایی

– تندیس جشنواره و مبلغ ۱,۰۰۰ دلار به بهترین فیلم تجربی

* دیگر اطلاعات بخش بین‌الملل از طریق سایت اختصاصی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران قابل دسترسی است.

شرایط عمومی برای شرکت در بخش ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

۱) شرکت همه فیلم‌سازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد است.

۲) توجه : ثبت‌نام و بارگذاری آثار در جشنواره تنها به شیوۀ اینترنتی امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین لازم است درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت www.festival.iycs.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و سپس فایل فیلم را بارگذاری نمایند.

۳) فرمت های مورد پذیرش برای بارگذاری اثر :MP۴ (H.۲۶۴) و HEVC (H.۲۶۵)، و حداکثر حجم فایل ارسالی Mb۱۰۰۰ می‌باشد.

۴) فیلم‌سازانی که فیلمشان به بخش مسابقه راه می‌یابد، می‌بایست حداکثر تا ۵ روز کاری بعد از اعلام اسامی راه یافتگان، نسخه اصلی فیلم را طبق شرایط فنی اعلام شده در بند”شرایط فنی آثار راه‌یافته” به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. در صورت تأخیر دبیرخانه می‌تواند نسبت به حذف فیلم اقدام کند.

۵) فیلم‌هایی که به بخش مسابقه راه می‌یابند، باید دارای نسخه زیرنویس انگلیسی باشند.

۶) ارسال تیزر با فرمت MPG۴؛ حداکثر یک دقیقه و با حجم ۲۵ مگابایت به همراه نسخه فیلم الزامی است.

۷) فیلم‌هایی که به بخش مسابقه راه می‌یابند، گواهی شرکت در جشنواره دریافت خواهند کرد.

۸) فیلم‌هایی که از استانداردهای فنی لازم برخوردار نباشند، به تشخیص دبیرخانه جشنواره از بخش مسابقه حذف می‌شوند.

۹) پس از راه‌یابی فیلم‌ها به جشنواره امکان خارج کردن آثار از برنامه جشنواره وجود نخواهد داشت.

۱۰) تصمیم نهایی درباره موارد پیش‌بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیر جشنواره است.

۱۱) تهیه کننده اثر یا نماینده قانونی ایشان با ارسال فیلم به جشنواره ” بین‌المللی فیلم کوتاه تهران “، اجازه تامه و اختیار لازم را جهت نمایش فیلم‌های منتخب، فارغ از جنبه انتفاعی و مالی و به منظور بهره‌برداری آموزشی به ویژه در دفاتر و نمایندگی‌های انجمن سینمای جوانان ایران درسراسر کشور و در قالب پاتوق فیلم کوتاه داده و حق هرگونه اعتراض در این خصوص را از خود سلب می‌نماید.

۱۲) در صورتی که فیلمنامه اثر شما اقتباسی می‌باشد لطفاً گزینه مربوطه را علامت زده و منبع اقتباس را مشخص نمایید.

۱۳) لطفاً در صورت تمایل به نمایش آنلاین اثر خود در هنگام ثبت نام گزینه مربوطه را مشخص فرمایید.

۱۴) تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به‌معنای پذیرش کلیه مقررات اعلام شده خواهد بود.

۱۵) کلیه آثار راه یافته به بخش مسابقه ملزم به داشتن پروانه نمایش از معاونت نظارت و ارزشیابی سینمایی خواهند بود و اقدام به اخذ پروانه نمایش این آثار توسط دبیرخانه «سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» انجام می‌شود.

شرایط فنی آثار راه یافته به بخش مسابقه:

تمامی آثار ارسالی صرفاً به صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه گردند.

آثار بایستی در یکی از قطع‌های Full HD- HDV و لزوماً با مشخصه فریم‌ریت‌های ۲۴p- ۲۵ p یا ۵۰ i و حد اقل حجم Mb ۷۵۰ و حداکثر Gb ۴ به دفتر جشنواره تحویل داده شوند.

فرمت‌های قابل پذیرش؛

o MXF
o MOV (H.۲۶۴)
o MPEG ۴ (H.۲۶۴)
o MPEG ۲
o HEVC (H.۲۶۵)

تذکر مهم:

• صاحبان آثار تولید شده به شیوه صدای فراگیر (۵.۱) می‌توانند نسخه مربوطه را به همراه نسخه صدای استریو به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند.

• بدیهی است به علت فراوانی آثار و محدودیت زمانی، فرمت‌های متفرقه یا فایل‌های دارای اشکال، در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.

• شرایط فنی زیرنویس: زیرنویس انگلیسی آثار باید به صورت یک‌پارچه با خود تصویر (Merge) شده باشد؛ همچنین پیشنهاد می‌شود برای تمامی آثار از فونت Arial black در اندازه ۳۶ با رنگ زرد و حاشیه (Stroke) مشکی استفاده گردد.

گاه‌شمار جشنواره:

تاریخ شروع ثبت نام در سایت‌: ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱

تاریخ پایان ثبت نام در سایت: ۵ مرداد ۱۴۰۱

تاریخ شروع بارگذاری آثار: ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱

تاریخ پایان بارگذاری آثار: ۵ مرداد ۱۴۰۱

اعلام فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه‌: از نیمه دوم شهریور ۱۴۰۱

• نتایج بازبینی فقط از طریق سایت اختصاصی جشنواره اعلام می‌شود.

زمان برگزاری جشنواره: ۲۷ مهر ۱۴۰۱

تاریخ اختتامیه جشنواره: ۲ آبان ۱۴۰۱

توجه: تأکید می‌شود «مهلت ثبت‌نام و بارگذاری آثار به‌هیچ عنوان تمدید نشده و رأس تاریخ اعلام شده، سایت ثبت‌نام بسته خواهد شد».

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بنیاد رودکی یک آلبوم نوروزی منتشر کرد


در آستانه بهار، آلبوم «نسیم نوروز» با آهنگسازی صادق چراغی و آواز اشکان کمانگری منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز فعالیت پخش رویش با مستند «خون‌ریزی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پخش رویش با اکران مستند «خون‌ریزی» ساخته محمد خوشدل‌فر از امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش سینماپرس، سازمان سینمایی سوره حوزه هنری با اکران مستند «خون‌ریزی» ساخته محمد خوشدل‌فر، فعالیت دفتر پخش رویش را از امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند آغاز می‌کند.

مستند «خون‌ریزی» محمد خوشدل‌فر که به رویه قانونی شدن سقط جنین در آمریکا و مخالفان و موافقان این کار در این کشور می‌پردازد، به عنوان نخستین اثر در پخش رویش با همراهی موسسه بهمن سبز دوشنبه ۲۳ اسفند طی مراسمی در برج میلاد رونمایی شد.

این مستند در روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفند در سینماهای هویزه مشهد، ساحل اصفهان، سپیده تهران و سپهر ساری اکران می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قطعه جدید علیرضا طلیسچی در آستانه نوروز


علیرضا طلیسچی در آستانه عید نوروز، تازه‌ترین قطعه خود با عنوان «نه نمیارم» را منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چارچوب فعالیت ساترا را چه کسی مشخص می‌کند؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجتبی توانگر رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به آیت الله رییسی از وی خواست که شورای عالی فضای مجازی چارچوب فعالیت ساترا را مشخص کند.

به گزارش سینماپرس، مجتبی توانگر رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به آیت الله رییسی رییس جمهوری و رییس شورای عالی فضای مجازی ضمن انتقاد از سپردن تنظیم‌گیری به سازمان ساترا بدون قانون، گفت که شورای عالی فضای مجازی چارچوب فعالیت حوزه صوت و تصویر فراگیر و سازمان ساترا را مشخص کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«حضرت آیت الله رییسی
‌ریاست محترم جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی
‌سلام علیکم
‌ضمن عرض تبریک پیشاپیش به مناسب فرارسیدن عید نیمه شعبان و عید نوروز و آرزوی توفیق برای دولت محترم در سال نو؛ همانگونه که مستحضرید، یکی از حوزه‌های فرهنگی- اقتصادی مهم کشور صنایع فرهنگی تولید فیلم، سریال، انیمیشن و به طور کلی انواع تولید محتوای حرفه‌ای صوتی و تصویری است که با ظهور و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در فضای مجازی گستردگی، رونق و اهمیت دوچندان پیدا کرده است.

مطابق قوانین جاری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی و مسئول صدور مجوز و نظارت بر انتشار محتوای فیلم و سریال در سینما، محصولات ویدئویی و شبکه نمایش خانگی بوده است که از سال ۱۳۹۴ به بعد سازمان صدا و سیما با تاسیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) و بر اساس استفسار از رهبر معظم انقلاب با بخشنامه قوه قضاییه طی بخشنامه مورخ ۲۸/ ۱۰/ ۹۸ آن قوه، عملا صدور مجوز و نظارت بر انواع پلتفرم و محتوا که زعم آن سازمان محتوای صوت و تصویر فراگیر محسوب می‌شوند را آغاز کرد که اکنون به دلیل نبود چارچوب قانونی مصوب و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه و برخوردهای سلیقه‌ای و خارج از چارچوب‌های قانونی، موجب نارضایتی گسترده شرکت‌های توانمند و دانش بنیان این حوزه گردیده است.

ریاست محترم شورای عالی فضای مجازی

اولا: هرچند بر اساس پاسخ رهبری به استفسار این سازمان، تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر بر عهده سازمان صدا و سیماست اما بدیهی است تعریف واژه «فراگیر» و حدود شمول آن بر اساس اصول فنی و تخصصی باید در قانون یا مصوبه شورای عالی فضای مجازی مشخص شود. متاسفانه عدم توجه به این مساله موجب شده است تا ساترا تعریف‌ بسیار موسعی از صوت و تصویر فراگیر برای خود ارائه کند که نه تنها «سریال» و «فیلم‌های سینمایی» بلکه همه انواع محتواهایی که به زعم ایشان «محتوای حرفه‌ای» است را شامل شده و باید پیش از پخش تحت تنظیم‌گری قرار گیرد تا جایی‌که عملا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی تخصصی نظارت بر تولید و پخش فیلم و محصولات ویدئویی بوده است کاملا از این حوزه کنار زده شده است. حال آنکه انواع محتواها که بعضا بسیار هم فراگیر هستند، به صورت روزانه توسط آحاد مردم تولید شده و در بسترهای دیگری مانند پلتفرمهای خارجی که هیچ سطحی از پاسخگویی به ساترا را ندارند منتشر می‌شود.

ثانیا: همانطور که مستحضرید ایجاد هر ساختاری در سطح ملی نیازمند قانون تأسیس یا قانون وظایف و اختیارات است. قوانینی تحت عنوان «قانون تشکیل»، «قانون وظایف و اختیارات» و «قانون نحوه فعالیت» که مبنای شکل‌گیری دستگاه‌ها هستند، مشروعیت بخش فعالیتهای آنها و تعیین کننده شخصیت حقوقی دستگاه، حدود و ثغور صلاحیت‌های آنهاست. اما متاسفانه برای سازمان ساترا، چنین قانونی وجود ندارد و حتی شورای عالی فضای مجازی نیز که مصوبات آن به حکم رهبری دارای ترتیب آثار قانونی است چنین مصوبه‌ای برای تعیین تکلیف امر مهم تنظیم‌گری در حوزه صوت و تصویر فراگیر نداشته است.

ثالثا: سازمان صدا و سیما خود در عرصه تولید و پخش محتوا چه در فضای سنتی (برودکست) و چه در فضای مجازی (از طریق پلتفرمهایی مثل تلوبیون و تلوبیون پلاس) رقیب شرکت‌های فعال، اعم از شرکت‌های دارای پلتفرم پخش و تولیدکنندگان محتواست. از این رو سپردن تنظیم‌گیری به شکل بسیار موسع و آنهم بدون قانون مصوب به شکل کنونی به سازمان ساترا که ذیل صدا و سیماست، مصداق بارز تعارض منافع است که این امر نیز موجب شکایت شرکت‌های فعال داخلی در این عرصه شده است. تاخیر در صدور مجوز پخش بعضا تا چند ماه و موافقت نکردن با برخی برنامه‌ها و در عین حال ساخت مشابه آنها در سازمان صدا و سیما از مصادیق گله و نارضایتی برخی فعالان این حوزه است که نتیجه تعارض منافع آشکار در این شیوه تنظیم‌گری است.

رابعا: ایجاد و توسعه پلتفرمهای خدمات ویدئویی درخواستی و سرمایه‌گذاری در تولید فیلم و محتوای فاخر برای پخش در این پلتفرمها که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و اغلب جوان این حوزه صورت می‌گیرد، امروزه بخش مهمی از بار رقابت با پلتفرمهای خارجی را بر دوش دارد. سختگیری‌های فراقانونی و سلیقه‌ای و اعمال مقررات پیشینی به سبک پخش محتوا در رادیو و تلویزیون سنتی، درحالی‌که ذات و اقتضای پخش محتوا در بسترهای فضای مجازی غالبا نظارت پسینی است، موجب افزایش هزینه‌های مادی و معنوی این پلتفرمها شده است که باید از طریق وضع سیاست‌های بالادستی صریح و کارامد اصلاح گردد.

خامسا؛ از آنجا که تعارض منافع و ساختار کند و ناکارآمد صداوسیما که نتایج آن را در کاهش مصرف محتوای برودکست رسانه ملی در نظرسنجی‌های سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم با ذات نوآورانه‌ و پویای تولید کنندگان محتوای پلتفرم‌ها سازگار نیست در عمل ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه به شدت افزایش یافته و نهضت تولید محتوا با افت جدی مواجه خواهد شد.

کاهش حجم بازار و سرمایه‌گذاری که نتیجه بلامنازع ادامه شرایط فعلی است در عمل بازارسازی برای پلتفرم‌های خارجی و زمینه‌سازی برای رشد مصرف محتوای خارجی در پلتفرم‌های خارجی است.

آنچه وضعیت امروز کشور در حوزه پلتفرم‌های اجتماعی است نتیجه سخت‌گیری و فشار بر پلتفرم‌های بومی در سال‌های گذشته است و در صورت ادامه این روند، پلتفرم‌های تولید محتوا و فیلم و سریال نیز عرصه را به رقبای خارجی خواهند باخت.

با عنایت به موارد فوق‌الذکر، از جنابعالی به عنوان ریاست شورای عالی فضای مجازی درخواست دارم ضمن بررسی موضوع، ترتیبی اتخاذ فرمایید تا مساله ضوابط و مقررات حاکم بر صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و تعیین تکلیف وظایف و اختیارات سازمان ساترا به قید فوریت در دستور کار شورای عالی قرار گیرد.

امید است با اقدام به موقع و قاطع آن شورا، مسیر تعالی کشور در توسعه زیست بوم فرهنگی در فضای مجازی و رشد و بالندگی زیرساخت‌ها و محتوای بومی و استغنای مخاطب ایرانی و فارسی زبان از محتواهای خارجی را بپیمائیم. باور داریم این مسیر جز از طریق اصلاح وضعیت فعلی با عنایت جنابعالی و توسط نهادهای بالادستی همچون شورای عالی فضای مجازی ممکن نیست. با این همه در صورت عدم ورود شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی مدیریت افسارگسیخته ساترا؛ کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی بر خود فرض می‌داند نسبت به قانون‌گذاری و تعیین چارچوب فعالیت برای حوزه صوت و تصویر فراگیر و سازمان ساترا اقدام نماید.

‌والعاقبه‌ للمتقین
‌مجتبی توانگر
‌رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری ورکشاپ «مقایسه آسیب شناسانه کارتون و کاریکاتور در رسانه ها»


مدرسه روزنامه نگاری و مطالعات رسانه، ورکشاپ «مقایسه آسیب شناسانه کارتون و کاریکاتور در رسانه های چاپی و وب پایه» را به صورت مجازی برگزار می کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حس خوب عکسی قدیمی از شجریان ها و اکبر عبدی


خنده‌ای از سر شوق، حال خوش، دوستی، به جا آوردن سنت‌های دیرینه، خداحافظی با زمستان و سلامی به بهار و غیره و غیره، همگی در حال و هوای عکس محمدرضا شجریان به همراه اکبر عبدی و همایون شجریان دیده می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

باشگاه خبرنگاران جوان با خبرگزاری صداوسیما ادغام می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: باشگاه خبرنگاران جوان به زودی با خبرگزاری صداوسیما ادغام خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، باشگاه خبرنگاران جوان در آستانه ادغام با خبرگزاری صداوسیما قرار دارد.

این دومین مرکز خبری عمده سازمان صداوسیماست که در هفته‌های آتی در خبرگزاری صداوسیما ادغام خواهد شد تا واحدهای خبری سازمان صداوسیما یکپارچه شوند. در هفته‌های گذشته شبکه خبر در این خبرگزاری ادغام شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان دارای دو بخش خبری مستقل روی آنتن تلویزیون بود که اولین آن‌ها (بخش خبری ۱۹ شبکه یک سیما) ۱۷ اسفندماه حذف و به شبکه خبر منتقل شد.

این تحولات ساختاری، در چارچوب طرح هم‌افزایی زیرمجموعه‌های معاونت سیاسی سازمان صداوسیما و با هدف «حذف موازی‌کاری‌های غیرضروری» رخ می‌دهد که از سوی پیمان جبلی به عنوان یکی از ماموریت‌های علیرضا خدابخشی معاون جدید سیاسی صداوسیما در حکم انتصاب وی آمده بود.

بر اساس این طرح، سه مرکز عمده خبری سازمان صداوسیما ادغام و خبرنگاران، گزارشگران، عوامل فنی و تحریریه آن‌ها یکپارچه می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آلبوم «نسیم نوروز» منتشر شد/ خوانندگی اشکان کمانگری


آلبوم «نسیم نوروز» به آهنگسازی صادق چراغی و خوانندگی اشکان کمانگری توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع