محمد معتمدی تیتراژ برنامه «مثل ماه» را خواند
موسیقی تیتراژ ویژهبرنامه تلویزیونی «مثل ماه» با شعر و ملودی میلاد عرفانپور و خوانندگی محمد معتمدی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
موسیقی تیتراژ ویژهبرنامه تلویزیونی «مثل ماه» با شعر و ملودی میلاد عرفانپور و خوانندگی محمد معتمدی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
سینماپرس: هیات مدیره آکادمی اسکار شب پیش اعلام کرد مجازات ویل اسمیت را تعیین کرده و وی به مدت ۱۰ سال حق حضور در مراسم اهدای جوایز اسکار را نخواهد داشت.
به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، هیات مدیره آکادمی اسکار شب پیش (صبح جمعه به وقت محلی) تشکیل جلسه داد تا درباره رفتار خشونتآمیز ویل اسمیت در برابر شوخی کریس راک در مراسم اسکار تصمیم گیری کند.
سیلی اسمیت به این کمدین در مراسم اسکار نود و چهارم در نهایت منجر به این شد که ویل اسمیت تا ۱۰ سال از حضور مجازی یا غیرمجازی در مراسم اهدای جوایز آکادمی محروم شود.
ویل اسمیت نیز بلافاصله این تصمیم را پذیرفت و با انتشار بیانیهای نوشت: من تصمیم آکادمی را میپذیرم و به آن احترام میگذارم.
در بیانیه آکادمی آمده است: اسکار نود و چهارم قرار بود مراسمی برای تجلیل از بسیاری از افراد جامعه ما باشد که در یک سال گذشته آثار فوقالعادهای ارائه کرده بودند؛ با این حال آن لحظات تحتالشعاع رفتار غیرقابلقبول و آسیبزنندهای شدند که از آقای اسمیت روی صحنه دیدیم. در طول پخش زنده مراسم، ما به قدر کافی به آن رفتار نپرداختیم و از این بابت متاسف هستیم. این برای ما فرصتی بود تا برای مهمانان، تماشاگران و خانواده آکادمی در سراسر جهان نمونه باشیم و ما کوتاهی کردیم زیرا برایش آمادگی نداشتیم.
در بیانیه آمده که ویل اسمیت در این مدت میتواند به خاطر نقشآفرینیهایش همچنان نامزد یا برنده جایزه اسکار شود؛ در عین حال از بردباری و خودداری راک برای تحمل این رویداد قدردانی شده است.
هر چند اسمیت پیش از این از آکادمی استعفا کرده بود، برخی معتقد بودند باید جایزه وی پس از این اتفاق از وی پس گرفته میشد.
۵۴ نفر از شاخههای مختلف تشکیل دهنده هیات مدیره آکادمی هستند از جمله ریتا ویلسون، استیون اسپیلبرگ، ووپی گلدبرگ، لورا درن و ایوا دوورنی. از ۱۷ شاخه آکادمی هر یک با ۳ عضو و ۳ عضو اصلی شامل رئیس آکادمی در این هیات حضور دارند.
گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان روز دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در دوبی کنسرتی را برگزار خواهند کرد.
یکی از خوانندگان و مدرسان موسیقی کشورمان با اشاره به شرایط بحرانی برگزار نشدن کنسرتهای موسیقی در حوزههایی غیر از موسیقی پاپ به طرح چند نکته مهم در این زمینه پرداخت.
مسعود امینی تیرانی کارگردان و فیلمبردار سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فیلم سینمایی «سه روز و سه قتل» گفت: هرچند سال گذشته پروانه نمایش این فیلم سینمایی صادر شده است اما هنوز تصمیمی برای اکران آن گرفته نشده است. با توجه به اینکه آقای صانعی مقدم تهیه کنندگی این پروژه را برعهده داشته و باید دید به چه جمع بندی در این زمینه میرسیم.
وی بیان کرد: تاکید میکنم پروانه نمایش «سه روز و سه قتل» به صورت اکران عمومی صادر شده و الزاماً قرار نیست در «هنر و تجربه» اکران شود، هرچند امکان اکران آن در این گروه نیز بسیار زیاد است.
نباید فراموش کرد که شرایط سینمای ایران در پساکرونا، همانند بیماری است که دوره نقاهت خود را میگذراند، به همین دلیل تا زمانی که سینما به حالت عادی بازنگردد نمیتوان چندان برای گیشه برنامهریزی کرد، این در حالی است که مدیران سینمایی تلاش کردند تا در این دوره فیلمهایی که برای اکران ساخته شدهاند را در سینماها نمایش دهند، اما وضعیت اکران این آثار در ۲ یا ۳ ماه اخیر چندان مناسب نبود.
مساله این است که شاید رقم فروش بالا باشد، اما تعداد تماشاگر بسیار کم است که البته این شرایط به دلیل بیماری و تغییر و تحولاتی که در حوزه سیاستگذاری رخ میدهد، طبیعی است.
این کارگردان سینما با اشاره به اینکه هنوز طرحی را برای کارگردانی در نظر ندارد، سال گذشته کاملاً مشغول فیلمبرداری در پروژههای مختلف از جمله «شهر خاموش» و «ستون چهارده»، بودم و باید دید در سال جدید چه شرایطی برای کار فراهم میشود، البته در حال حاضر بیشتر تمرکزم روی فیلمبرداری است.
«سه روز و سه قتل» براساس یک اتفاق واقعی است که درباره ۳ قتل است که در سه روز رخ داده است.
در این فیلم بازیگرانی چون بهناز جعفری، حمید پورآذری، شادی کرم رودی، سونیا سنجری، میلاد رحیمی، سهند کبیری و امیر شکرگزار حضور دارند.
رشت- «احمد بشر دانش» هنرمند خوشنویسی و نقاشی گیلانی بعد از سپری کردن دوره ای بیماری روز گذشته درگذشت.
ابراهیم فروزش کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که پروژه سینمایی «پلو خورش» چه زمانی جلوی دوربین میرود، گفت: هرچند قرار بود این فیلمنامه در سال گذشته جلوی دوربین برود اما بنا به دلایل مختلف از جمله تامین بودجه، به سال جاری موکول شده است، حال باید دید چه زمانی بودجه لازم برای تولید این پروژه تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: البته مشکل تامین بودجه تنها مربوط به پروژه ما نمیشود بلکه بسیاری از پروژهها در انتظار تامین بودجه لازم برای تولید هستند.
این کارگردان سینما با اشاره به اینکه فیلمنامه «پلو خورش» اقتباسی از یکی از آثار هوشنگ مرادی کرمانی است، توضیح داد: با توجه به فضای داستانی این پروژه، فیلمبرداری آن باید در مناطقی که دارای سازههای سنتی هستند از جمله شمال خراسان و یا اطراف کرمانشاه صورت میگیرد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره اقتباس در سینمای ایران بیان کرد: کتابهای بسیاری از نویسندگان نورس و جوان ما منتشر شده که از لحاظ کیفی به خاطر تصویری بودن آن بسیار اهمیت دارند، کتابهایی که شامل داستانهای بسیار خوب برای بزرگسالان و کودکان است که میتواند برای اقتباس در سینما مورد استفاده قرار گیرد.
کارگردان «شیر تو شیر» ادامه داد: مساله این است که کارگردانان ما باید مطالعه کرده و این آثار را پیدا کنند، آثاری که مشکلات کودکان و درامهای این گروه سنی را به روز مورد بررسی قرار داده است، اما نمیدانم چرا کمتر به سراغ این آثار میروند.
فروزش در پایان گفت: به عنوان یک کارگردان معمولاً از کتابهایی که منتشر میشود استقبال کرده و آن را دنبال میکنم، همانطور که مجموع آثار سینمایی من اکثراً اقتباسی است و این نشان دهنده علاقهام به سینمای اقتباسی است چرا که ادبیات ایران منبع بسیار غنی برای سینما به شمار میرود.
پرویز تناولی، هنرمند پیشکسوتی که بیشتر در حوزه مجسمهسازی شهرت دارد، به رغم حضور چندسال اخیرش در کشوری دیگر، اما همچنان تاکید دارد که زندگی در ایران را ترجیح می دهد. آثار او در ایران طی این سال ها، بارها به سرقت رفته یا تخریب شده اند، با این همه تناولی می گوید همچنان بر نیت اولیه خود برای بازگشت منتخب بهترین آثارش به موزهای مستقل در کشور پایبند است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، آمار فیلمهای دریافتی در هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس (IFFZ) به دبیری یدالله داج اعلام شد و بر این اساس ۲۵۰ فیلم بلند سینمایی و مستند و ۸۰ فیلم کوتاه داستانی و مستند برای حضور در هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس (IFFZ) ارسال شدهاند.
همچنین امسال برای اولین بار بخشی با عنوان «ایران ٣۶٠ درجه» به جشنواره اضافه شده است که فیلمهای انتخابی مستند در مورد رویدادها و مسائل مختلف ایران در این بخش به نمایش درمیآیند. آثار این بخش در اولین سال راهاندازی آن، توسط دبیر جشنواره و از بین مستندهای رسیده انتخاب میشود.
هیات داوران این جشنواره در بخش فیلمهای بلند، متشکل از پنج نفر از افراد متخصص است که بهترین فیلم بلند فستیوال را انتخاب میکنند. جایزه بهترین فیلم بلند فستیوال، استوانه یا منشور طلایی کوروش است که به همراه ۲ هزار دلار جایزه نقدی به برگزیده جشنواره اهدا میشود.
هیات داوران بخش فیلمهای کوتاه فستیوال نیز، متشکل از سه نفر از افراد متخصص این حوزه هستند که جایزه بهترین فیلم کوتاه را به همراه ۵۰۰ دلار جایزه نقدی به برگزیده اهدا میکنند.
هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس روز ۲۶ می تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱) برگزار میشود. آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۴۰۰) بود.
اسامی داوران و فیلمهای حاضر در دوره هشتم جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ متعاقباً اعلام خواهد شد.
در طول زمان تابلوهای نقاشی مختلفی با الهام از باران توسط نقاشان چیرهدست خلق شدهاند.