X

بایگانی فروردین 30, 1401

دفتر سینمایی

«نجلا» صدرنشین سریال‌های رمضانی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: طبق آمار و بازدیدی که از برنامه‌ها و سریال‌های رمضانی دیده می‌شود «نجلا» و «از سرنوشت» رتبه اول و دوم سریال‌ها و «زندگی پس از زندگی» رتبه اول برنامه‌های افطار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سینماپرس، با گذشت نیمی از ماه مبارک رمضان می‌توان ارزیابی کلی روی برنامه‌ها و سریال‌های پخش شده از شبکه‌های مختلف در این ایام داشت. اگرچه میزان مخاطبان آثار معمولاً از طرف مرکز تحقیقات صداوسیما و مطابق با نظرسنجی‌های عمومی ارائه می‌شود اما مدتی است که تلوبیون و آماری که از بازدید برنامه‌ها و سریال‌ها در این سایت ثبت می‌شود، توانسته به عنوان یکی از ملاک‌های ارزیابی و توفیق آثار شناخته شود.

تلوبیون آنطور که پیش از این توسط مدیران آن گفته شده است ۱۶ میلیون کاربر دارد و دسترسی‌هایی را برای مخاطبانش قرار داده است تا بتوانند با اینترنت نیم بها به این سرویس مراجعه کرده و همان آثار تلویزیون را تماشا کنند. بر همین اساس هم برای ارزیابی میزان توفیق شبکه‌های مختلف سیما در جذب مخاطب، نگاهی به آمار برنامه‌ها در دو هفته ابتدایی ماه مبارک رمضان در این ایام داریم.

رتبه‌بندی این برنامه‌ها مطابق آمار ثبت شده در تلوبیون، برنامه «زندگی پس از زندگی» را در میان برنامه‌های پیش از افطار شبکه‌های مختلف با اختلافی میلیونی بر صدر نشانده است و حتی می‌توان گفت بعد از دو سریال «نجلا» و «از سرنوشت» این برنامه سومین اثر پربیننده تلویزیون در نیمه نخست رمضان ۱۴۰۱ بوده است.

برنامه‌های ویژه افطار

«زندگی پس از زندگی» در صدر رمضانی‌ها

این سومین فصل از «زندگی پس از زندگی» است که همزمان با رمضان ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه چهار سیما رفته که در هر فصل هم به برنامه‌ای پربیننده بدل شده است. عباس موزون اجرا و تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارد و در این مجموعه به گفتگو با افرادی می‌پردازد که تجربه‌هایی نزدیک به مرگ داشته‌اند.

«زندگی پس از زندگی» به اعتبار محتوای آنکه در همین چند فصل به یک برند تبدیل شده است از ابتدای ماه رمضان پربیننده‌ترین برنامه افطار تلویزیون با اختلافی میلیونی بوده است و حتی از برخی سریال‌های رمضانی مثل «مسافران شهر» در شبکه پنج و سریال طنز «خوشنام» در شبکه یک سیما بالاتر است.

رتبه بازدیدهای این مجموعه حدود ۲ میلیون ۲۹ هزار بوده است.

دعوت / ‌‬ حجت‌الاسلام برمایی

برنامه «دعوت» چند سالی است روی آنتن شبکه یک می‌رود و دارد به تدریج به یکی از برندهای تلویزیونی تبدیل می‌شود در چند سال اخیر با اجرای حجت الاسلام برمایی روی آنتن رفته است که در حال حاضر تنها روحانی برنامه‌های دم افطاری تلویزیون هم هست.

این برنامه مدلی از برنامه‌های گفتگومحور است که مردم عادی را دعوت می‌کنند و با آنها گپ و گفت می‌نشینند. «دعوت» امسال از ابتدای ماه رمضان روی آنتن رفته و تاکنون حدود ۱۹۰ هزار و ۷۹۰ بار دیده شده است. این رتبه البته با فاصله اندکی از برنامه «مثل ماه» شبکه سه است و احتمال دارد به زودی جا به جا شود.

مثل ماه / ‌‬ رسالت بوذری

برنامه «مثل ماه» هم از فصل یک و دو عبور کرده است و چندمین سالی است که به جای «ماه عسل» از شبکه سه روی آنتن می‌رود. این برنامه را رسالت بوذری اجرا می‌کند و معمولاً مهمانانی از مردم عادی دارد که به موضوعات مختلفی با اشاره به روایت زندگی مردم در این ماه می‌پردازد.

«مثل ماه» امسال از ابتدای ماه رمضان روی آنتن رفته و تاکنون حدود ۱۹۰ هزار و ۲۵۰ بار دیده شده است و با اختلاف اندک چند صدتایی از برنامه شبکه سه پایین‌تر قرار گرفته است.

آدم‌های خوب شهر / ‌‬ محمد سلوکی

«آدم های خوب شهر» ویژه برنامه افطار شبکه دو است که محمد سلوکی اجرایش می‌کند این برنامه را در سال‌های پیش کاظم احمدزاده اجرا می‌کرد و جنس گفتگوهای این برنامه هم همان گفتگو با مردم عادی و البته برخی چهره‌ها درباره کار خیر و نیکوکاری و… است.

این برنامه هم چند سالی است به تولید می‌رسد که امسال برای اولین بار سلوکی اجرایش را بر عهده گرفته است.

«آدم های خوب شهر» امسال از ابتدای ماه رمضان روی آنتن رفته و تاکنون حدود ۶۶ هزار بار دیده شده است.

هیوا / ‌‬ عاطفه میر سیدی

«هیوا» با اجرای عاطفه میر سیدی از جمله برنامه‌های افطاری است که امسال اولین فصل از آن روی آنتن شبکه پنج سیما رفت. این برنامه البته قرار بود ویژه برنامه افطار شبکه باشد با این حال بعد از اذان روی آنتن می‌رود.

«هیوا» در میان گفتگومحورهای ویژه افطار سعی کرد رویکرد شاخص‌تری به خود بگیرد تا وجه تمایزی با دیگر برنامه‌ها پیدا کرده باشد. این برنامه با محوریت فرزندآوری روی آنتن می‌رود و عاطفه می‌رسیدی که سال‌ها در حوزه خبرهای پزشکی و سلامت فعالیت می‌کرد در این برنامه با زنانی که در ابتدای زندگی خود نتوانسته‌اند صاحب فرزند شوند به گفتگو پرداخت.

فصل اول «هیوا» از ابتدای ماه رمضان روی آنتن رفته و تاکنون حدود ۲۲ هزار بار دیده شده است.

سریال‌های رمضانی

فصل سوم «نجلا» / ‌‬ شبکه سه

فصل دوم سریال «نجلا» از ابتدای نوروز روی آنتن شبکه سه سیما رفت که در ۴۰ قسمت تا پایان ماه رمضان پخش آن ادامه دارد.

این سریال چند قسمتی هم پخش نشد و قسمت جدید آن در ماه مبارک رمضان با دو شب تأخیر روی آنتن رفت با این حال این فصل توانست همچنان مورد اقبال مخاطبان باشد و اگر در نوروز رتبه دوم پربیننده ها را به خود اختصاص داد در رمضان به رتبه اول رسید.

قصه فصل دوم «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور با ماجراهای مختلفی هم گریبانگیر شد و ستاره این سریال حسام منظور بود که نقش اصلی آن است.

این سریال به تهیه کنندگی سعید سعدی از ابتدای نوروز روی آنتن است و تاکنون بیش از چهار میلیون و ۴۸۸ هزار

فصل چهارم «از سرنوشت» / ‌‬ شبکه دو

فصل جدید «از سرنوشت» از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه دو رفت و اگرچه برندی است که پیش مخاطب شناخته شده است با این حال از همان ابتدا توانست مخاطبان خود را جذب کند و حتی به شکل حیرت آوری رکورد زد.

این سریال که برای مخاطب نوجوان و جوان ساخته شده است جمعی از استعدادهای تازه را معرفی کرد که از جمله آنها دارا حیایی فرزند امین حیایی است.

از سرنوشت به کارگردانی محمدرضا خردمندان ساخته شد و در نیمه ماه رمضان در صدر پربیننده ها قرار گرفت و حالا با یک اختلاف چند هزارتایی بعد از «نجلا» که البته دو هفته‌ای زودتر شروع شده است قرار دارد و تاکنون چهار میلیون و ۴۴۱ هزار دیده شده است.

خوشنام / ‌‬ شبکه یک

سریال خوشنام از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک رفته است و به دلیل حضور بازیگرانی که بسیاری از آنها چهره‌های طنز و کمدی هستند بسیاری با تصور اثری کمدی به پای آن نشستند و البته کمتر توانست انتظارشان را برآورده کند.

هومن حاجی عبداللهی نقش اصلی این سریال را بر عهده دارد و بازیگران دیگری از جمله حمید لولایی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی و عباس جمشیدی فر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

این سریال به کارگردانی علیرضا نجف زاده ساخته شده است و علی رغم نبود هیچ اثر طنز و کمدی در شبکه‌های سیما اقبال چندانی به دست نیاورد و در رتبه سوم سریال‌های رمضانی قرار گرفت و تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۵۳ هزار بار دیده شده است.

مسافران شهر / شبکه پنج

آخرین سریالی که برای رمضان امسال در نظر گرفته شد «مسافران شهر» بود که سعی داشت با حال و هوایی رمضانی و مناسبتی هم پیش رود. با این حال انتخاب بازیگر و حتی قصه‌های این سریال کمتر توانست مورد توجه قرار بگیرد.

این سریال توسط چند کارگردان و در اپیزودهای چندقسمتی ساخته شد و در زمان افطار هر شب از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود و تاکنون بیش از ۳۴۱ هزار بار دیده شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از انتقاد نسبت به سیاه نمایی و خودتخریبی فرهنگی در فیلم های سینمایی تا تأکید برای بهره گیری از نظرات حلقه های نخبگانی برای ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از کارشناسان فرهنگی، هنرمندان و صاحب نظران علوم اجتماعی تأکید کردند: پرداختن به آیین و سنن ملی دغدغه هیچ مدیر و مسئولی نیست در صورتی که تمامی مسئولان فرهنگی و هنری کشورها همه تلاش شان را به کار می برند تا فرهنگ خودشان را از طریق آثار هنری به جهانیان عرضه کرده و نسل جوان شان را با سنت ها و آیین های کشورشان آشنا نمایند.

به گزارش سینماپرس حفظ هویت ایرانی – اسلامی در فرایند جهانی شدن بسیار مهم است. ما به‌ عنوان یک کشور اسلامی باید با توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از روند جهانی شدن خود را برای مواجهه با این پدیده مهیا ساخته و با اتکا به داشته‌های فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی، علاوه بر حفظ هویت ملی و فرهنگی خویش، با بهره‌گیری از ابزار برآمده از فرهنگ جهانی درصدد جهانی کردن آن باشیم.

اما متأسفانه سال های متمادی است که به رغم هشدارهای دغدغه مندانه کارشناسان و صاحب نظران این اتفاق در کشورمان رخ نداده و بیش از آنکه درصدد رشد و احیاء ترویج فرهنگ ارزشمندمان باشیم شاهد آن هستیم که فرهنگ ملی روز به روز بی اهمیت تر می شود. ترویج سبک زندگی غربی در برخی فیلم ها و سریال ها، بی توجهی مدیران فرهنگی به این مسائل و وادادگی در مقابل فرهنگ غرب زنگ خطری است که می تواند هویت ما را در آینده ای نه چندان دور از بین ببرد.

در همین راستا با ۵ تن از کارشناسان فرهنگی، هنرمندان و صاحب نظران علوم اجتماعی آقایان و خانم ها: امرالله احمدجو، جواد انصافی، دکتر لاله افتخاری، دکتر فرشته روح افزا و دکتر امان الله قرایی مقدم گفتگو کردیم که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

امرالله احمدجو کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص ضرورت پرداختن به فرهنگ آیین و سنن ایرانی-اسلامی در هنرهای تصویری سینما و تلویزیون گفت: ساختار سینما باید تماماً در خدمت رشد و ترویج فرهنگ ارزشمند و غنی ایرانی-اسلامی باشد؛ سینما به عنوان رسانه ای جریان ساز و اثرگذار در جهان کنونی باید متولی حمایت از فرهنگ ملی و اهداف کلان فرهنگی حکومت باشد و اگر مدیران سینمایی راهی را به غیر این بروند آن راه به بیراهه ختم خواهد شد. تبیین جایگاه سنت های ملی و دینی در هنرهفتم و پرداختن به فرهنگ خودی امری ضروری و دائمی است و مدیران فرهنگی چه در سینما چه در تلویزیون نباید به این مسأله نگاهی مناسبتی داشته باشند و همواره باید به این موضوعات مهم بپردازند.

جواد انصافی نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش های آیینی سنتی نیز در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: تجربه به من ثابت کرده پرداختن به آیین و سنن ملی دغدغه هیچ مدیر و مسئولی نیست در صورتی که تمامی مسئولان فرهنگی و هنری کشورها همه تلاش شان را به کار می برند تا فرهنگ خودشان را از طریق آثار هنری به جهانیان عرضه کرده و نسل جوان شان را با سنت ها و آیین های کشورشان آشنا نمایند. قبل از هر چیز مسئولان و سیاست گذاران محترم حوزه فرهنگ و هنر نباید فراموش کنند که نقطه مشترک فرهنگ ایرانی-اسلامی، انسانیت و عدالت است و از این رو مسئولان باید برای ترویج این فرهنگ غنی تلاش کنند؛ ما باید در سینما، تلویزیون و هنرهای نمایشی به آیین های پرمحتوای ایرانی-اسلامی بپردازیم اما افسوس که کمتر خبری از این قبیل تولیدات و حمایت از اندک هنرمندان دغدغه این حوزه شاهد هستیم.

دکتر لاله افتخاری عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این باره متذکر شد: مدیران فرهنگی با بهره گیری از نظرات حلقه های نخبگانی و حلقه های میانی با نظارت جدی و دقیق بر محتوای آثار باید موجبات ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی را فراهم آورند؛ آن ها ملزم هستند حمایت مادی و معنوی از تمامی دغدغه مندانی که مایلند در حوزه ترویج و احیای فرهنگ ایرانی-اسلامی گام بردارند حمایت کنند تا هنر سالم بتواند در خدمت جامعه باشد و آثار فرهنگی نتوانند جامعه را به کجراهه ببرند. مدیران فرهنگی باید دغدغه مندانه اطلاعات را بدون واسطه از خود جامعه بگیرند، با واقعیت ها آشنا شوند و بتوانند با استفاده از دیدگاه نخبگان و تخصص های مختلف به مقابله با فرهنگ منحط غرب بپردازند. بی شک اگر دست جوانان را از فرهنگ ایرانی-اسلامی پر کنیم همه چیز درست می شود. مدیران فرهنگی باید با نظارت و هدایت گری ویژه سعی در افزایش تولیدات ارزشمند در راستای ترویج دین مبین اسلام و فرهنگ ملی داشته باشند و امیدواریم که به زودی شاهد تحقق این اتفاق باشیم.

دکتر فرشته روح افزا استاد دانشگاه، پژوهش گر حوزه و فعال فرهنگی همزمان با سال نو در خصوص ضرورت پرداختن به فرهنگ آیین و سنن ایرانی-اسلامی در هنرهای تصویری سینما و تلویزیون گفت: وادادگی در مقابل فرهنگ متداول جهان نادرست ترین کاری است که می توان انجام داد چرا که آن فرهنگ نه ریشه و مبنایی دارد، نه درس آموز است و نه سازنده! اما ما فرهنگ اصیل و ناب ایرانی-اسلامی را در اختیار داریم که در صورت دغدغه مندی از سوی هنرمندان و متولیان فرهنگی و هنری می توان مردم دنیا را با این فرهنگ والا و ارزشمند و انسانی آشنا کنیم. بی توجهی به فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی در حوزه تولید آثار تصویری باعث می شود جایگزین های غلط برای آن پیدا شود. متأسفانه همین هم شده و ما به خصوص در تولیدات سینمایی شاهد چنین پدیده شومی هستیم. بی پروایی در روابط دختر و پسرها و حتی روابط زوجین، بی بند و باری جنسی و ترویج فرهنگ منحط غرب مانند ازدواج سفید و… یعنی همان چیزهایی که ما در فیلم های غربی ها و در زندگی های شان می بینیم چرا باید در سینمای ما وجود داشته باشد؟

دکتر امان الله قرایی مقدم جامعه شناس و استاد دانشگاه در این باره به سینماپرس گفت: غربی ها از طریق ابزارهای رسانه ای نظیر فیلم و سینما عشق به میهن درون شهروندان خود نهادینه می کنند اما در کشور ما همه چیز رویه ای کاملا معکوس دارد! ما در فیلم های مان سیاهی و تلخی را ارائه می کنیم و تصویر زشتی از جامعه نشان داده و مردم را روز به روز مأیوس تر و افسرده تر می کنیم در حالی که غربی ها مدام برای خود قهرمان سازی می کنند، فرهنگ ملی خود را اشاعه می دهند و سعی دارند با این روش امید را در دل های مردمان شان زنده نگه دارند. ما باید دلبستگی به فرهنگ ملی را در میان تک تک مردم این سرزمین به وجود بیاوریم تا هیچ کس میل به رفتن نداشته باشد. به خصوص ایجاد حس علاقه و دلبستگی به فرهنگ، آیین و سنن ملی باید در نسل جوان صد چندان شود چرا که امروزه بسیاری از جوانان به دلیل مشکلات اقتصادی، مسائل معیشتی، بیکاری و… به فکر مهاجرت هستند و این مسأله باعث فرار مغزها از ایران می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازتعریف معانی در کنار پشتوانه ها به ارتقای آثار هنری می انجامد


عبدالحمید قدیریان نقاش و طراح صحنه و لباس پیشکسوت و برجسته که به عنوان چهره سال هنر انقلاب در هشتمین هفته هنر انقلاب شناخته شد، معتقد است اگر بازتعریفی در معانی صورت بگیرد، آثار هنری با بهره‌گیری از پشتوانه‌های معرفتی و فکری ارتقاء خواهند یافت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آلبوم مشترک شجریان و خلعتبری چه زمان منتشر می شود؟


آلبوم موسیقی «گاه‌فراموشی» تازه‌ترین همکاری هنری «همایون شجریان» و «فردین خلعتبری» اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

محسنی نسب: مهمترین هدف باید این باشد که جشنواره فیلم فجر بعد از سال ها رنگ و بوی انقلابی بگیرد/ جشنواره ای که نقاش زاده برگزار کرد هیچ ربطی به آرمان های انقلاب اسلامی نداشت! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما در پی انتصاب زودهنگام دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در خصوص چالش ها موجود و انتظارات از این رویداد سینمایی بعد از چند دوره رکود گفت: جشنواره فیلم فجر در ایام الله فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود و باید رنگ و بوی انقلابی داشته باشد. مهمترین هدف باید این باشد که جشنواره فیلم فجر بعد از سال ها رنگ و بوی انقلابی بگیرد و این وظیفه مدیران سازمان سینمایی و دست اندرکاران برگزاری جشنواره است که این امر را تحقق بخشند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین مرحله» و «مشت بر پوست» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره ای که نقاش زاده برگزار کرد هیچ ربطی به آرمان های انقلاب اسلامی نداشت و همین باعث شد بسیاری از امیدها نسبت به دولت جدید ناامید شود! متأسفانه در چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم هایی حضور داشتند و جوایزی به برخی فیلم ها و افراد اهدا شد که اصل اساسی انقلابی گری جشنواره را زیر سوأل می برد.

وی ادامه داد: دست اندرکاران چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با عنایت نسبت به معضلات متعدد این رویداد سینمایی و تمامی کمبودها و کاستی هایی که طی این سال ها در جشنواره دیده ایم و شاهد بودیم بایستی تدبیری عاجل اندیشه کنند و تا فرصت هست با لیست کردن و شناسایی نقاط ضعف گذشته سعی در بهبود کیفی و اجرایی این رویداد سینمایی داشته باشند.

محسنی نسب سپس جشنواره فیلم فجر را جشنواره ای برای تمام مردم ایران اسلامی توصیف کرد و در این باره اظهار داشت: در این جشنواره ملی باید تمامی سینما حضور داشته باشند. این جشنواره باید به واقع جشن سینمای ایران باشد. ما باید به جشنواره اعتبار ببخشیم و آن را در سطح دنیا بشناسانیم.

این سینماگر تأکید کرد: دست اندرکاران جشنواره باید با بررسی جشنواره های جهانی و الگوبرداری از آن ها و مهندسی معکوس جشنواره ای با عظمت در شأن نام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار کنند. همانطور که در حوزه هایی مانند موشک سازی توانسته ایم به خود ببالیم باید در سینمای مان هم به خود ببالیم و به جایی برسیم که چشم جهانیان به سینمای مان خیره شود.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: جشنواره تا زمانی که باندبازی و رفیق بازی و گروه بازی در آن ادامه دارد نمی تواند مطرح شود. جشنواره تا زمانی که هیأت داورانی قوی و متعهد و متخصص نداشته باشد نمی تواند در دنیا سربلند شود و من امیدوارم یکایک مدیران سازمان سینمایی و دست اندرکاران جشنواره به این مسائل مهم توجه داشته باشند و نگذارند تجربه تلخ سال های اخیر مجدداً تکرار شود و شاهد برگزاری جشنواره ای بی هویت و بریز و بپاش از بودجه های بیت المال باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش کارتون های برگزیده از نوروز و گردشگری تهران


نمایشگاه آثار راه یافته به «جشنواره کارتون نوروز و گردشگری تهران»، روز سه شنبه ـ ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ـ در خانه کاریکاتور ایران گشایش می‌یابد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دانش: آقای شاهسواری شما باید از یکایک اعضای خانه سینما حمایت کنید! / چه سیاستی باعث شده تا فقط اعضای خانه سینما در آستانه تعلیق عضویت قرار بگیرند و سایر نهادهای مشابه چنین مشکلی ندارند؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گلچهره دانش عضو شورای مرکزی انجمن منشیان صحنه در خصوص حذف خدمات صندوق اعتباری هنر برای عده ای از سینماگران و شنیده شدن خبرهایی مبنی بر تعلیق عضویت بخش کثیری از اعضای خانه سینما گفت: آقای شاهسواری شما باید از یکایک اعضای خانه سینما حمایت کنید! شما نباید اجازه دهید که بیش از این در حق سینماگران بخت برگشته که در بحران اقتصادی و مشکلات شدید معیشتی در حال دست و پا زدن هستند بیش از این ظلم شود! بحث تعلیق عضویت و پالایش اعضای صنوف توهین آمیزترین کاری است که تاریخ سینمای ایران به خود دیده و امیدوارم این کابوس هرچه زودتر به پایان برسد.

منشی صحنه فیلم های سینمایی «ازدواج به سبک ایرانی» و «چشمهایش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چه سیاستی باعث شده تا فقط اعضای خانه سینما در آستانه تعلیق عضویت قرار بگیرند و سایر نهادهای مشابه چنین مشکلی ندارند؟ چرا نه در خانه موسیقی، نه در خانه تئاتر و… چنین مسائلی وجود ندارد و مدیران شان از اعضای این نهادها حمایت می کنند اما اعضای خانه سینما باید در معرض چنین آسیب هایی قرار گیرند؟

این سینماگر خاطرنشان کرد: از زمانی که صنوف خانه سینما زیر نظر وزارت کار رفتند بحث لغو عضویت مطرح شد! خوب این اتفاق نشانگر بی تدبیری مدیران خانه سینما است که اجازه چنین کاری را دادند و باعث شدند تا اعضای شان بیش از پیش دچار آسیب شوند.

دانش ادامه داد: چند روز قبل شنیدم که صندوق اعتباری هنر اعلام کرده فقط عضویت افراد بالای ۶۰ سال پابرجا می ماند و آن ها نیاز به ارائه کار و قرارداد جدید ندارند! این یعنی چه؟ یعنی زیر ۶۰ ساله ها باید چه کنند؟ باید چه بلایی در این روزگار سخت به سرشان بیاید؟

وی متذکر شد: ما اهالی سینما هیچ امنیت شغلی خوبی نداریم؛ وضعیت مالی اکثریت مان خراب تر از خراب است و حتی در تأمین اجاره خانه مان درمانده شده ایم. در روزگاری که اغلب تولیدات سینمایی خوابیده و مردم هم دیگر مثل گذشته رغبتی برای رفتن به سینما ندارند تکلیف ما چیست؟ چرا مدیران سازمان سینمایی به ما توجهی نمی کنند؟ چرا هیچ تدبیری برای رفع بحران معیشتی از زندگی ما نمی شود؟

منشی صحنه فیلم های سینمایی «طبقه یک و نیم» و «باد و شقایق» در پایان این گفتگو افزود: مدیران خانه سینما به جای گردن نهادن به چنین تصمیمات نابخردانه و ضدصنفی بهتر است بروند و جلوی عضویت افرادی که به یک باره از زیر بته سبز شده اند را بگیرند! طرف یک کار کوتاه منشی گری صحنه کرده و حالا آمده عضو صندوق شده! این اتفاقات فاجعه است، فاجعه ای که مدیران خانه سینما سبب ساز آن هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع