مأموریتهای عسگرپور در خانه هنرمندان/ این خانه میتواند الگو باشد
ایرج راد رئیس شورایعالی خانه هنرمندان ضمن تشریح اولویتهای مدنظر برای انتخاب مدیرعامل جدید، ابراز امیدواری کرد که اهداف خانه هنرمندان در دوره جدید محقق شود.
ایرج راد رئیس شورایعالی خانه هنرمندان ضمن تشریح اولویتهای مدنظر برای انتخاب مدیرعامل جدید، ابراز امیدواری کرد که اهداف خانه هنرمندان در دوره جدید محقق شود.
سینماپرس: اگر چه چرایی اقدام «سازمان اوج» برای تولید اثری همچون «مستوران» مبهم است و چرایی تصمیم مدیران این سازمان در شرایطی که بسیاری از مبانی انقلاب اسلامی دچار ضعف تبیین است و موضوعات بر روی زمین مانده بسیاری برای سریال سازی در این مسیر وجود دارد شفاف نیست؛ مسعود آب پرور یکی از دو کارگردان این سریال با اشاره به پخش چند قسمت از این مجموعه درباره ژانر آن بیان کرد که این مجموعه اثری فانتزی محسوب میشود.
به گزارش سینماپرس، مسعود آب پرور کارگردان سریال «مستوران» درباره این مجموعه که تاکنون دو قسمت از آن پخش شده و سوالهایی را برای مخاطب نسبت به فضاسازی رئال یا فانتزی این اثر به وجود آمدهاست به مهر بیان کرد: ژانر این سریال فانتزی و افسانهای است و قصه مبنای واقعی ندارد بلکه قصهها برگرفته از داستانهای کهن ایرانی است.
وی در ادامه درباره مولفههایی که نسبت به فضای فانتزی یا واقعی در سریال وجود دارد گفت: این سریال مبنای تاریخی ندارد اما چون مخاطب عادت بصری به چنین مجموعههایی نداشته است شاید هنوز نتوانسته این تفکیک بین رئال و فانتزی را بپذیرد.
این کارگردان در بخش دیگر درباره پرداختن به افسانههای ایرانی و در عین حال برخی مؤلفههای دینی عنوان کرد: بخشی از آداب و مناسک دینی را هم در سریال میبینیم که وجود آنها هم قواعد خاص خودش را دارد ما در کشوری زندگی میکنیم که بنیانش این فضای ایدئولوژیک را دارد. از طرفی اگر به لباسها و معماریها در سریال نگاه کنید به ایران ۶۰۰ سال پیش تعلق دارد که به زمان صفویه میرسد که شیعه هم در آن زمان شکل گرفته بود.
آب پرور درباره نمونههایی چون «سلطان و شبان» و اینکه این سریال چقدر میتواند مانند آن آثار مخاطبش را جذب کند توضیح داد: «سلطان و شبان» نمونه خوبی از این فضای فانتزی است که آنجا فضا کمدی و طنز بود و ما وارد فضای تراژیک شدیم. ما حتی در این سریال از محمدرضا سرشار (رهگذر) به عنوان راوی استفاده کردیم تا یک نوستالژی ایجاد کرده و برای نسل جدیدتر هم خاطرهسازی کنیم.
وی با اشاره به قسمتهای بعدی این سریال گفت: فکر میکنم «مستوران» بی هیچ واسطهای میتواند با مخاطبش ارتباط بگیرد. بافت قصه، روابط آدمها، نوع تصویرپردازی و فضاسازی و… میتواند برای مخاطب جذاب باشد.
کارگردان «هوش سیاه» در بخشی دیگر به یک عادت غلط اشاره و بیان کرد: مخاطب تلویزیون به شدت به طنز اعتیاد پیدا کرده است که بخشی به سلیقه سازی تلویزیون برای آنها برمیگردد که در این سالها صرفاً سراغ طنز رفته است. حالا مخاطب هم اگر طنز روی آنتن نباشد سراغ طنز را میگیرد درحالیکه این انحراف سلیقه مخاطب است.
وی در پایان گفت: اگر تلویزیون در سوژه مخاطبمحور است باید سراغ همه مخاطبان برود. خود من سعی کردهام سمت ساخت سلیقه بروم و در حوزه پلیسی این رویکرد را داشتهام. بعد از «هوش سیاه» هم سطح مطالبات تماشاگر در ژانر پلیسی بالاتر رفت و امیدوارم بعد از «مستوران» هم چنین اتفاقی رخ دهد.
هومن جعفر کرمانی هنرمند نقاش بیان کرد میخواستم با برگزاری نمایشگاه نقاشی به دیگران بگویم که در سن ۴۲، ۴۳ سالگی هم میشود مسیر تازهای را باز کرد.
سینماپرس: محمد شیری گفت: سالهاست میگویم که سینما درگیر باندبازی و مافیا شده است، سینمای دست عدهای خاص است که هیچکس دیگری را هم راه نمیدهند، به همین دلیل ترجیح میدهم تا فعلا در این عرصه ورود نکنم.
به گزارش سینماپرس، محمد شیری در گفتوگو با میزان، پیرامون فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: نزدیک به دو سال گذشته را به طور کامل درگیر بازی در سریال «جیران» بودهام و هم اکنون هم مشغول فعالیت در این پروژه هستم.
وی درباره ادامه حضورش در سریال نمایش خانگی جیران افزود: با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته حداقل تا چهار ماه دیگر جلوی دوربین جیران خواهم رفت، در این میان قرار است در یک قسمت سریال «مستوران» به صورت میهمان افتخاری حضور داشته باشم.
شیری با تاکید بر بازخورد مثبت جیران تاکید کرد: خوشبختانه تا اینجای کار مردم سریال را دنبال کردهاند و شخصا به صورت حضوری بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت کرده ام.
وی درباره احتمال حضورش در سریال «سلمان فارسی» افزود: من قطعا در سریال سلمان فارسی حضور ندارم، یعنی پیشنهادی هم به من نشده است، اگر جایی اسمم در میان بازیگران این سریال آمده اشتباه شده است.
بازیگر سریال «شبهای برره» درباره کمرنگ شدنش در سینما اضافه کرد: سالهاست میگویم که سینما درگیر باندبازی و مافیا شده است، سینمای دست عدهای خاص است که هیچکس دیگری را هم راه نمیدهند، به همین دلیل ترجیح میدهم تا فعلا در این عرصه ورود نکنم.
شیری: فیلمنامههای سینمایی خیلی تلخ شده اند
شیری در همین رابطه اضافه کرد: متاسفانه سینما دچار تکرار و تکرار شده است، انتخابها کاملا محدود شده اند و داستانها و فیلمنامه کاملا تلخ و غم انگیز هستند. به نظر من سینمای امروز با یک تغییر عمده می تواند بار دیگر احیا شود.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در همین راستا تاکید کرد: آنچه مشخص است اینکه برای حضور دوباره من و هم نسلان من به سینما باید شرایط مهیا شود. شرایطی که در حال حاضر به هیچ وجه مهیا نیست.
شیری با اشاره به مشکلاتی که کرونا بر جامعه وارد کرده خاطرنشان کرد: متاسفانه دو سال کرونایی باعث شد تا مردم مشکلات زیادی را تجربه کنند، مشکلات اقتصادی ناشی از آن باعث شده که نه تنها مخاطبان بلکه من هم به سینما فکر نکنم. ترجیح میدهم در زمانی به سینما بروم که حال مردم خوب شده باشد.
یک گوینده معتقد است که افرادی که صدای خوبی دارند، در دام صداسازی میافتند. این درحالی است که این افراد به صدا و لحنشان مسلط نیستند.
تهیه کننده «داستان یک شهر» گفت: از امشب «داستان یک شهر» که روایتی از تلاش ۲۶ ساله تیم برنامه ساز برنامه گزارشی”در شهر” است روی آنتن میرود.
تلویزیون «با جام جهانی» و «ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۲۲» از تابستان امسال، به استقبال این مسابقات خواهد رفت.
یک آهنگساز گفت: تلفیق درست ایدههای کارگردان و آهنگساز و موقعیت خوب شنیده و دیده شدن مجموعه روی ماندگاری و خاطره انگیز شدن آن موثر است.
یک مروج فعال در حوزه کتابخوانی معتقد است: زمانی مفهوم کتاب در ذهن کودک جا میافتد که فعالیت مناسبی برای بعد از کتابخوانی در نظر گرفته شود.
برنامه «بدون توقف» در قسمت جدید خود به بررسی شبهات پیرامون سیاست خارجه و برجام خواهد پرداخت.