X

بایگانی دی 14, 1401

دفتر سینمایی

پژوهشی درباره رابطه «موسیقی» و «آش»/ برای این هنرمندان کاری کنید!


یکی از پژوهشگران موسیقی نواحی ایران در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از آماده‌سازی یک طرح برای برخی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی و چند فعالیت پژوهشی دیگر خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جدول اجراهای «بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه ۲ » منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جدول اجراهای بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه ۲ به میزبانی استان بوشهر منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، سیدمصطفی موتورچی، حسینعلی شوندی، محمدرضا آزاد به همراه احمد جولایی و حمید تلخابی داوری آثار شرکت‌کننده در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور- منطقه ۲ (بوشهر) را به عهده خواهند داشت.

سیدمصطفی موتورچی، حسینعلی شوندی و محمدرضا آزاد به عنوان داوران ثابت بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور به داوری آثار شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر مناطق خواهند پرداخت.

احمد جولایی و حمید تلخابی نیز به عنوان ۲ داور مهمان، آثار حاضر در این رویداد هنری را داوری خواهند کرد.

۱۶ گروه نمایشی با حضور ۲۰۳ هنرمند از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، هرمزگان و مناطق آزاد قشم و اروند در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور- منطقه ۲ که از تاریخ ۱۴ تا ۱۶ دی ماه به دبیری عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار می‌شود، حضور دارند.

آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور- منطقه ۲ (بوشهر) روز شنبه هفدهم دی ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور مسئولان، هنرمندان و شرکت‌کنندگان در تالار اصلی مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر برگزار خواهد شد.

جدول اجراهای «بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه ۲ » منتشر شد

اسامی آثار حاضر در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور- منطقه ۲ (بوشهر) بدین شرح است:
«آقا لیلا» به نویسندگی مهرداد کورش‌نیا و کارگردانی مهدی حیدری از بندر امام خمینی
«مرگ در ماه بهشت» به نویسندگی و کارگردانی حمید قیصرپور از سی سخت
«دانه‌های کال انجیر» به نویسندگی جواد عاجلی و کارگردانی سانیا عاجلی از استهبان
«نصرت» به نویسندگی و کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه
«جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم» به نویسندگی و کارگردانی کوروش سلمانی از بندرعباس
«خاکستری» به نویسندگی و کارگردانی پریا امینی از شهرکرد
«ساتوردار» به نویسندگی ابوالقاسم غلام‌حیدر و کارگردانی هاشم مهری از شوشتر
«زاخارخروپفلای پرونده‌های مستنطق» به نویسندگی و کارگردانی مشترک شهرام پورعسکر و علی عباسی از آبادان
«مرثیه‌ برای چاقویی که گلوی اسماعیل را برید» به نویسندگی آمنه پورحسینی و پژمان مهراب‌پور و کارگردانی پژو پژمان مهراب‌پور از خرمشهر
«اسب قاتلین» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده از شیراز
«اَگنی تاژ» به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی حسین کارگر از ماهشهر
«کپسول» به نویسندگی سعید شیرزاد و کارگردانی مهرنوش عباس‌نژاد از شهرکرد
«مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم‌آزادی و کارگردانی داوود پارسا از یاسوج
«خلیج خونین» به نویسندگی غلام رنجبر و کارگردانی نرگس پورگیوی از قشم
«اسب‌های طاعون» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی علی رحیمی شهسواری از میناب
«تکرار» به نویسندگی جمشید خانیان و کارگردانی بیژن مرادی از کرمانشاه

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ستاد اجرایی «جشنواره فیلم مقاومت» بر ادامه راه «شهید سلیمانی» در بسط و گسترش فرهنگ ایثار و ایستادگی تاکید می ورزد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در سومین شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله القاصم الجبارین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

ایران زمین، از دیرباز تاکنون مهد پرورش انسان هایی بوده است که جان خویش را بذل حریت و استقلال این آب و خاک مقدس نموده اند تا بیرق سه رنگ ایران اسلامی همیشه در اوج تعالی و اهتزاز باشد.

از آرش و سیاووش تا ستارخان و رئیسعلی دلواری، از کوچک جنگلی تا سید حسن مدرّس، از همت و باکری و چمران و فخری زاده و احمدی روشن تا مدافعان حریم آل الله (علیهم سلام) این سرزمین هماره مرهون خون عزیزترین فرزندانش بوده است و این راه خونین کماکان ادامه دارد.

جنایت هولناک و ددمنشانه تروریستی دولت ایالات متحده آمریکا در ترور اسطوره مقاومت ایرانیان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نمونه بارزی از خوی توحش و عدم پایبندی غرب به مبانی حقوق بشر و اخلاق در دنیای معاصر است. در این میان وظیفه صاحبان فکر و اندیشه و هنر این است که در ساحت سینما عهد دیرین خود را در پاسداشت اصحاب آخرالزمانی و پاسداران مرزهای اعتقادی و نکوداشت نمادهای مقاومت و پایداری با خلق آثار شایسته و موثر عملی سازند.

ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، ضمن پاسداشت نام و خاطره سردار مجاهد و سرافراز ملت ایران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی عراق به همرزمان دلاور ایشان (رحمت الله علیهم) به روان پاک این مجاهدان فی سبیل الله درود می فرستد و بر ادامه راه ایشان در بسط و گسترش فرهنگ ایثار و ایستادگی در برابر جبهه ظلم و بیداد، در عرصه فرهنگ و هنر تاکید می ورزد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«چترباز» به جشنواره‌ای در هند راه پیدا کرد/ قصه یک طلاق صوری – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «چترباز» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی الهام محمدزاده به بخش دانشجویی هجدهمین جشنواره بین‌المللی زنان آسیا در شهر دهلی هندوستان راه پیدا کرد.

این جشنواره از ۱۵ تا ۱۷ مارچ برابر با ۲۴ تا ۲۶ اسفند برگزار می‌شود.

این فیلم در مورد طلاق صوری است و در خلاصه داستان آن آمده است: «لیلا و رضا برای رهایی از مشکلات مالی به دردسر می‌افتند و دچار چالش جدیدی می‌شوند.»

وحید قاضی زاهدی، هامون سیدی، یاسمن نصیری، روشنک خسروی و سحر نساجی کاشی از جمله بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

سایر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از نویسنده و کارگردان: الهام محمدزاده، بازیگردان: هژیر سام احمدی، منشی صحنه: محمدحسین حمصیان، مشاور فیلمنامه: احسان کاظمی، مشاور کارگردان: امیرحسین شاکری، تدوین: مستانه مهاجر، مدیر تصویربرداری: عارف نامور، مدیر تولید: رضا فلاح، موسیقی: شهاب متقی‌فر، صدابردار: مصطفی بهمنی، صداگذار: سامان شهامت، طراح صحنه: امیر روغنی، طراح لباس: ارغوان هنرمند، عکاس: وجیهه اقبالی، اصلاح رنگ و نور: شهریار سپهری، گرافیک رایانه‌ای: محمد سلیمی، گریم: زهره شکرگزار، گروه تولید: محمد فرازنده و حمیدرضا فلاح، مترجم: زهرا رمضانی، تیزر: آرش بختیار، طراح پوستر: پریسا نجفی و تهیه کننده: الهام محمدزاده.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معاون فرهنگی وزیر ارشاد: در حوزه «فرهنگ» ثروتمند هستیم اما در انتقال آن به «صنعت» فقیریم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالان حوزه فرهنگ گفت: خیلی مهم است فضای جایزه فیروزه بیش از رقابت موجب حمایت از افرادی شود که در این جشنواره شرکت می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، نشست سیاست‌گذاری هشتمین دوره جایزه فیروزه ۱۳ دی ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این نشست یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی، حجت‌الله غلامعلی نماینده روستاها و دهیاری‌های کشور و جمعی از فعالان و مسئولان سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی حضور داشتند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته جلساتی با اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه فیروزه برگزار شده‌است، توضیح داد: در نتیجه این جلسات نقاطی به عنوان هدف ترسیم و برای رسیدن به آن‌ها تلاش شد. توسعه مفهوم جایزه به رویدادی جایزه محور و اثرگذار در فرهنگ و اجتماع دغدغه این جمع است. جایزه باید در کار و زندگی شرکت‌کنندگان اثرگذاری داشته باشد، همچنین مسئولان برگزاری این جایزه باید شاهد اثرگذاری آن در فرهنگ باشند.

یاسر احمدوند با اشاره به مسائلی که در سازوکار ثبت و مالکیت ایده‌ها در کشور وجود دارد، بیان کرد: خوب است که این جشنواره برای ترویج فرهنگ ثبت ایده و احترام به خالق اثر گام بردارد. همچنین باید به نظام ارزش‌گذاری موسساتی که محصولات را ارزیابی می‌کنند، توجه شود. این مراکز باید مورد تایید مرکز و نهاد قرار داشته‌باشد یا اینکه بتوانند نهادی را سازماندهی کند تا ارزیابی محصولات فرهنگی ممکن شود. باید با حمایت دولت و بخشی توسط مردم نظام رتبه‌بندی را تعریف کنیم.

او با پیشنهاد اضافه شدن بخش‌های جدید به جشنواره موافقت کرد و افزود: این جایزه باید متولیان دیگری هم داشته‌باشد. همچنین توجه به عرضه‌کنندگان نکته مهمی است و از ابعاد مختلف رقابتی و حمایتی برخوردار است که شورای سیاست‌گذاری باید به آن توجه کند. خیلی مهم است کسی که وارد جشنواره می‌شود، وارد محیط حامی شود تا این فضا بیش از رقابت موجب حمایت از او شود.

اتصال بین ایده و بازار وظیفه اصلی جشنواره فیروزه است

به گفته احمدوند ایده و محصول باید تبدیل به خروجی صنعتی و کسب و کار شود یا با یک صنعت پیوند بخورد. اتصال به حوزه صنعت می‌تواند گره‌گشا باشد. باید امکان ارائه محصولات در فضایی مناسب وجود داشته باشد. همچنین ضروری است کار فاخر، مرتب و اثرگذار ایجاد شود. اتصال بین ایده و بازار وظیفه اصلی این جشنواره است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید بخشی از کار انتقال فرهنگ به حوزه اقتصاد در این جشنواره انجام شود، زیرا در حوزه فرهنگ ثروتمند هستیم اما در انتقال آن به صنعت فقیریم. این جشنواره می‌تواند بعد فرهنگی داشته باشد و پیدا کردن بازار و حامی بین‌المللی مسائلی است که جشنواره به آن توجه می‌کند.

او با بیان اینکه زمان برگزاری اختتامیه جایزه فیروزه می‌تواند تغییر کند، ادامه داد: زمان برگزاری اختتامیه باید به شکلی طراحی شود که با عید نوروز فاصله داشته باشد. تا در نتیجه آن از این فاصله زمانی استفاده شود. در سال آینده این اقدامات انجام خواهدشد.

در کسب و کارهای کوچک ایده‌های جدیدی شکل می‌گیرد

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی در ارزیابی آثار دوره قبل جایزه فیروزه گفت: دسته‌بندی آثار دوره قبل نشان می‌دهد این جایزه در سه حوزه می‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد. در نتیجه بخش ایده‌های فناورانه را به آن اضافه کردیم که در ارتباط با ایده‌هایی است که می‌تواند به تولید برسد. در بخش دوم شاهد رقابت میان کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری بودیم. همچنین افراد صاحب‌نام حوزه که تجارت و سازوکار گسترده‌ای دارند می‌توانند در بخشی از فضای رقابتی تاثیرگذار باشند.

اسماعیل جانعلی‌پور با بیان اینکه این رویداد با توجه به صنایع فرهنگی فعالیت می‌کند ادامه داد: تفاوتی میان فعالان صنعتی و کسب و کارهای کوچک است، زیرا در کسب و کارهای کوچک ایده‌های جدیدی شکل می‌گیرد.
به گفته او رویداد فیروزه از ۱۳ دی تا اول اسفند آثار را از طریق سامانه دریافت خواهدکرد و داوران برای انتخاب آثار نهایی بررسی‌ها را انجام خواهندداد.

باید بعد حمایتی جایزه فیروزه تقویت شود

نماینده روستاها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه باید بُعد مردمی و جریان‌سازی اجتماعی جایزه فیروزه افزایش یابد، گفت: در این صورت مردم احساس رغبت می‌کنند تا به این جریان اضافه شوند. باید بعد حمایتی این جایزه تقویت شود تا ایده‌ها امکان ارائه پیدا کنند.

حجت‌الله غلامعلی ادامه داد: خلاقیت در حوزه صنایع دستی به نشاط اجتماعی کمک می‌کند و باید اقداماتی انجام شود تا مسئولیت اجتماعی بیشتر احساس شود.

برگزاری اثربخش جایزه فیروزه به کار مطالعاتی نیاز دارد

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی با تاکید بر اینکه هر رویدادی که بخواهد نتیجه خوب داشته‌باشد باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد، گفت: می‌توان درباره دوره‌های پیشین جایزه فیروزه اقدامات مطالعاتی انجام شود و نظام مسائل این حوزه مشخص شود، در نتیجه نیازهای این جشنواره می‌تواند مشخص شود این روند می‌تواند به بهتر برگزار شدن موضوع کمک کند.

به گفته محمدعلی مرادیان برگزاری اثربخش جایزه فیروزه به کار مطالعاتی نیاز دارد، این اطلاعات به شورای سیاست‌گذاری کمک می‌کند تا بهتر فکر کند و بهتر قدم بردارد.

برخی از تیم داوری فهم صنایع فرهنگی با رنگ و بوی بومی را نداشتند

مدیرعامل مجمع فعالان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ایران با اشاره به تاثیر پیوست و ادامه‌دار بودن جایزه فیروزه گفت: این روند باید جدی‌تر پیش برود و در مسیر مهارت‌یابی تیم‌های مستعد باید با نوکارها متصل شوند و به فعالیت خود ادامه بدهند.

محمد یقینی با بیان اینکه باید شاخص‌های داوری به‌روزرسانی شود، افزود: جا دارد به مسائلی مانند رتبه‌بندی بیشتر توجه شود. همچنین در دوره‌های قبل مشخص شد، برخی از داوران و تیم داوری فهم صنایع فرهنگی با رنگ و بوی بومی را نداشتند. از طرفی دریافت محصولات با مشکلاتی مواجه است.

به گفته او جایزه فیروزه می‌تواند به برخی حوزه‌ها مانند پوشاک فرهنگی هم وارد شود، همچنین کسب و کارهای خدمات محور جایش در این جایزه خالی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سعید سعدی» به سراغ «گاوبندی» می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ساخت ۳ عنوان فیلم موافقت کرد.

به گزارش سینماپرس، شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی در آخرین جلسه با صدور پروانه ساخت ۳ عنوان فیلم «گاوبندی» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، کارگردانی و نویسندگی محسن نساوند و «فضای فاز» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مهدی فرد قادری موافقت کرد.

همچنین «شاید جایی دیگر» به تهیه‌کنندگی مجتبی متولی، کارگردانی و نویسندگی علی تصدیقی موافقت شورای پروانه ساخت را اخذ کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قصه‌گویی و قصه‌خوانی تاثیراتی زیاد در علاقه‌مند کردن کودکان جامعه به مطالعه و ترویج کتابخوانی دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مصطفی رحماندوست با اشاره به این‌که قصه‌گویی و قصه‌خوانی تاثیری زیاد در علاقه‌مند کردن جامعه به مطالعه دارد، از تلاش ۲۴ ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری جشنواره قصه‌گویی می‌گوید.

به گزارش سینماپرس، مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، از بنیان‌گذاران جشنواره قصه‌گویی و همچنین دبیر اولین دوره این رویداد، همچنین طی سال‌های برگزاری این جشنواره، همیشه همراه و یاور این رویداد بوده است.

رحماندوست با بیان اینکه قصه‌گویی در کانون سابقه‌اش از برگزاری جشنواره خیلی بیشتر است، افزود: پیش از جشنواره هم مربی‌های کانون برای بچه‌ها قصه می‌گفتند. نیازش در آغاز این بود که مربیان کانون بهتر قصه بگویند و مدیران آن زمان کانون هم این جشنواره را، راه انداختند.

من پیش از جشنواره قصه‌گویی، در «کلاس‌های بازآوری» برای مربیان کانون، کارگاه آموزشی داشتم. از مربیان کانون هم در کتابم با نام «قصه‌گویی: اهمیت و راه و رسم آن» استفاده کردم که اولین کتاب تالیفی درآن زمان در زمینه قصه‌گویی بود که در ایران منتشر شد.

این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در پاسخ به این سوال که قصه‌گویی از ابتدا یک فرایند رو در رو داشته، آیا در دوران کنونی که کودکان با انواع رسانه‌های دیجیتالی بمباران فکری می‌شوند، می‌تواند کارکرد اولیه خود را داشته باشد. گفت: قصه‌گویی روز به روز نوتر شده است. در کشورهای مختلف ِجهان، آکادمی‌هایی راه افتاده که قصه‌گویی در آن از سنت قدیمی بیرون آمده و تبدیل به هنر شده است. قصه‌گویی، مادر همه هنرهای نمایشی است. ثابت شده اگر کشوری بخواهد سطح مطالعه سرانه را بالا ببرد؛ مسئولانش باید به گسترش قصه‌گویی توجه کنند. امروزه کشورها برنامه‌های ۵ و ۱۰ ساله مطالعه دارند. از رادیو، تلویزیون و دیگر رسانه‌ها می‌خواهند که بروند به طرف شیرین کردن قصه‌گویی در خانواده. این حرکت در دنیا خیلی فرق دارد با قصه‌گویی سنتی.

او اضافه کرد: با این حال، ادامه حیاتِ قصه‌گویی قدیمی، نشان می‌دهد که انسان‌ها همچنان به آن نیاز دارند. رسانه‌های جدید در جای خود ولی قصه‌گویی جایگاه خودش را همچنان حفظ کرده است. همانطور که اشاره کردم، این اتفاق هنری در دنیا خیلی پیشرفته‌تر از کشور ماست و ما در تمام ایران فقط یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را داریم که متولی این امر است.

رحماندوست در پاسخ به این سوال که یک قصه‌گو در فرایند اجرایی چه عناصری را باید بداند و رعایت کند، تا بتواند مخاطب را پای قصه خود بنشاند، گفت: من بیش از ۱۰۰ کارگاه قصه‌گویی برگزار کرده‌ام اما سه عامل عمده همچون شناخت مخاطب و اینکه قصه‌گو مخاطب خود را دوست داشته باشد، قصه‌گوها خودشان این کار را دوست داشته باشند و از آن لذت ببرند و کتاب خوب و داستان پر جاذبه‌ای برای گفتن داشته باشند، مهم‌تر هستند.

شاعر کتاب «بازی با انگشت‌ها» خاطرنشان کرد: باید بدانیم که قصه‌گویی مثل نقالی و شعرخوانی نیست. قصه باید جانِ کلمه به‌کار برده شده را به جان مخاطب پیوند دهد و البته قصه‌گویی علمی‌تر و تاثیرگذارتر از آنهاست.

این نویسنده و شاعر کودکان و نوجوانان در ادامه در مورد شیوه‌های قصه‌گویی یادآور شد: من در حال حاضر در کلاس‌هایم، ۱۱ شیوه قصه‌گویی را تدریس می‌کنم که آنها را به سادگی به دست نیاورده‌ام و حاصل سال‌ها تجربه و خواندن و مطالعه است. در بیست‌ودومین جشنواره، «قصه‌گویی تاملی» را پیشنهاد کردم و در کتابخانه‌های کانون از سوی یکی از دانشجویانم اجرا شد که موضوع پایان‌نامه و رساله دانشجویی‌اش بود. در حال حاضر، سالی نیست که درباره قصه و قصه‌گویی در رشته‌های ادبی رساله و پایان‌نامه نداشته باشیم.

رحماندوست در مورد روند کیفی این رویداد توضیح داد که در سال اول، این جشنواره فقط برای مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون بود. مادر بزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها هم آمدند و قصه‌های قشنگی گفتند و این پیوندی شد بین شیوه‌های مدرن و سنتی که خیلی هم تاثیرگذار بود. ولی در حال حاضر، جشنواره‌ بخش‌های جدیدتر و مخاطبان گسترده‌تری دارد.

خدا را شکر می‌کنم که این جشنواره هنوز چراغش روشن است. امیدوارم که موسسه‌های دیگر هم که با مادران، سروکار دارند به این امر بپیوندند و آن را ترویج دهند تا از این سطحی که در زمینه قصه‌گویی داریم، فراتر هم برویم. چرا که قصه‌گویی و قصه‌خوانی تاثیراتی زیاد در علاقه‌مند کردن کودکان جامعه به مطالعه و ترویج کتابخوانی دارد.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ۲۵ تا ۲۹ دی‌ ۱۴۰۱در شهر یزد برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امیدواریم که امسال یکی از پررونق‌ترین دوره‌های جشنواره موسیقی فجر را پیش‌ رو داشته باشیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صدور حکم بهزاد عبدی به عنوان دبیر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: امیدواریم که امسال یکی از پررونق‌ترین دوره‌های جشنواره موسیقی فجر را پیش‌ رو داشته باشیم.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره آخرین وضعیت برگزاری سی‌ و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و تعیین دبیر این جشنواره اظهارداشت: حکم بهزاد عبدی از دو ماه گذشته برای دبیری سی‌ و هشتمین جشنواره موسیقی فجر صادر شده است و وی اکنون دبیر این جشنواره است.

وی افزود: دبیرخانه سی‌ و هشتمین جشنواره موسیقی فجر فعال است، فعالیت‌های مناطق و نواحی در حال انجام است و آثار در بخش‌های داخلی و بین‌الملل به دبیرخانه ارسال می‌شود و امیدواریم که امسال یکی از پررونق‌ترین دوره‌های جشنواره موسیقی فجر را پیش‌ رو داشته باشیم.

اسماعیلی درباره تدابیر و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات حقوقی و قضایی پیش آمده برای برخی از هنرمندان با توجه به شرایط موجود در کشور به خصوص هنرمندان موسیقی که در مواردی در زندان هستند، بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه تلاشمان این است که مسائل و مشکلات خانواده فرهنگ، هنر و رسانه در همه بخش‌ها و حوزه‌های قضایی، فردی، شخصی و معیشتی حل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدواریم این فضایی که در حال حاضر در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری آغاز شده، گشایش‌های بیشتری برای حل مشکلات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در پی داشته باشد و به زودی آنان روزهای بسیار بهتری را نسبت به گذشته تجربه کنند.

وی درباره برگزاری کنسرت‌های موسیقی اظهارداشت: این برنامه‌ها و چگونگی برگزاری آنها در حال انجام است، در این هفته در چندین شهر و از جمله تهران، اجرای کنسرت‌ها آغاز شده است، امیدواریم این فضایی که فراهم شده است، باعث رونق بیشتر حوزه فرهنگ و هنر باشد.

اسماعیلی همچنین درباره برنامه‌های گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: هنرمندان حوزه‌های فرهنگ و هنر نسبت به این شهید بزرگوار، ارادت ویژه‌ای دارند، در این راستا، رویداد سرود «روایت سرباز» و دومین جایزه هنری بنیاد رودکی ۱۱ دی امسال با حضور و اجرای گروه‌های منتخب سرود در تالار وحدت برگزار شد و این گروه‌ها مورد تجلیل قرار گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در استان‌ها و مکان‌های مختلف برگزار می‌شود. همچنین رویداد ملی هنری «جان‌فدا» با حضور هنرمندان حوزه تجسمی در مشهد مقدس برگزار شد و در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» نیز یک بخش ویژه برای تجلیل از آثار مرتبط با حاج قاسم عزیز اختصاص داده شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اهالی رسانه و منتقدان در «پردیس ملت» قرنطینه می‌شوند!؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برج میلاد و پردیس سینمایی ملت به عنوان خانه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، در این دوره از جشنواره برج میلاد به عنوان خانه جشنواره میزبان بخش بین الملل، بازار فیلم، میهمانان داخلی و خارجی و صاحبان آثار خواهد بود.

همچنین اهالی رسانه و منتقدان در پردیس سینمایی ملت (خانه رسانه) به تماشای آثار این دوره از جشنواره خواهند نشست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کنکاشی بر ۴۰۰ سال نقاشی درباری ایران


کتاب «نقاشی‌های سلطنتی ایران در عصر قاجار» مشتمل بر ۹۵ تابلو متمرکز بر نقاشی های دوره قاجار منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع