X

بایگانی فروردین 17, 1402

دفتر سینمایی

آتش و باد دومین سریال پرمخاطب سیما در نوروز و رمضان

سریال آتش و باد که با گذشت ۱۷ قسمت، ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار بار در تلوبیون تماشا شده، دومین سریال پرمخاطب سیما در نوروز و رمضان به حساب می‌آید.

قسمت هجدهم «آتش و باد» امشب با دقایقی فاصله از افطار روی آنتن می‌رود، اما فردا شب پخش قسمت نوزدهم آن بلافاصله بعد از اذان خواهد بود تا شبکه سه بتواند بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس، ملوان را به موقع پوشش دهد.

جمعه شب نیز مخاطبان شاهد پخش خلاصه قسمت‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ این سریال خواهند بود.

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک میرزایی، مهران نائل از بازیگران «آتش و باد» هستند.

این مجموعه تلویزیونی به عنوان سریال نوروزی و رمضانی شبکه سه سیما هر شب حوالی ساعت ۱۹ در حال پخش است و تا پایان اردیبهشت ماه پخش آن در ۵۸ قسمت ادامه خواهد داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کیومرث پوراحمد درگذشت

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح امروز ۱۶ فروردین ماه در ۷۳ سالگی درگذشت.

کیومرث پوراحمد متولد سال ۱۳۲۸ در اصفهان بود که در کارنامه حرفه‌ای خود آثار ماندگاری همچون سریال‌های «قصه‌های مجید» و «سرنخ» و فیلم‌های سینمایی همچون «به‌خاطر هانیه»، «خواهران غریب»، «شب یلدا» و «اتوبوس شب» را داشت.

فیلم سینمایی «پرونده باز است» آخرین ساخته زنده‌یاد پوراحمد بود که اسفندماه سال گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

عصبانیت کیومرث پوراحمد از مجید در سکانسی از سریال تلویزیونی قصه‌های مجید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تقدیر اساتید و چهره‌های شاخص قرآنی کشور از برنامه تلویزیونی محفل

 جمعی از اساتید، مسئولان و چهره‌های شاخص قرآنی کشور، طی نامه‌ای خطاب به دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما از تلاش‌های رسانه ملی در ماه مبارک رمضان امسال برای تولید برنامه قرآنی “محفل” تقدیر کردند.

 در این نامه تاکید شده است که اختصاص لحظات منتهی به افطار به یک برنامه تلویزیونی قرآنی و شکل گیری نگاه عمیق و دغدغه‌مند در زمینه تولید محتوای جذاب قرآنی، نوید بخش اهتمام و توجه بیشتر به این حوزه در رسانه ملی است.

 آقایان حجه الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجه الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجه الاسلام حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری، میرزاجانی معاون شورای‌عالی قرآن، تقوی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، قاسم تبار، احمد حاجی شریف، حسینعلی شریف، خواجه پیری، محمد خاکساری، عباس سلیمی، مهدی قره شیخ لو، حسن ربیعیان، خرمیان، مجید زکی لو، سعید زکی لو، محمد بادپا، منصور آقامحمدی، انجم شعاع، جعفر فردی، محمدحسین محمدزاده، محمدرضا پورمعین، علی اکبر ملک شاهی، سعید پرویزی، احمدی وفا، رحیم قربانی، کریم دولتی، سیفی، مجیدی مهر و چاووشی، از جمله اساتید و چهره‌های شاخص قرآنی امضا کننده این نامه هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«محفل» مسابقه نیست بلکه یک «محفل قرآنی» است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده ویژه برنامه «محفل» گفت: ما یک حرف مبنایی داریم و آن هم این نکته است که قرآن زبان مشترک تمام مسلمانان جهان است. این نکته را همه قبول داریم. پس می‌توان قرآن کریم را به عنوان یک زبان مشترک بین مسلمانان جهان قرار داد که اگر بر روی آن تاکید داشته باشیم، اتحاد مسلمانان را به وجود می‌آورد.

سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی، تهیه کننده ویژه برنامه تلویزیونی «محفل» که از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه سیما رفته است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس در رابطه با نامگذاری «محفل» و نقطه شروع این ویژه برنامه رمضانی گفت: نامگذاری برنامه «محفل» کاملا با فرم و نحوه ساخت مد نظر تیم سازنده آن مرتبط بوده است. «محفل» مسابقه نیست، بلکه یک محفل قرآنی است که در طول مدت زمان پخش برنامه به سوژه‌های مختلف مرتبط با قرآن کریم می‌پردازد.

تهیه کننده «محفل» افزود: در واقع یک محفل قرآنی تدارک دیده شده که افراد مختلفی با حال خوب در آن حضور می‌یابند و از این حیث فضای مسابقه و رقابت و حتی کلاس در این برنامه وجود ندارد، بلکه محفلی قرآنی است که ممکن است در آن نکاتی هم در ارتباط با مسائل مختلف مرتبط با قرآن کریم در آن مطرح شود.

گلپایگانی در رابطه با فرم جدید و نوآورانه برنامه «محفل» گفت: هدف تیم سازنده از ابتدای تولید این بود که چکار کنیم مردم به قرآن نزدیک شوند؟ ولو به قدر یک قدم در افراد و اقشار مختلف تاثیر بگذارد و حال مردم با قرآن خوب بشود. بنابراین به این جمع بندی رسیدیم که در این صورت دستمان برای پرداختن به سوژه‌های مختلف بازتر است. می‌توانیم از کودک ۳ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله در بخش‌های مختلف برنامه بهره ببریم.

*قرآن کریم اتحاد مسلمانان را به وجود می‌آورد

او در رابطه با حضور میزبانان و مهمانانی از کشورهای جهان اسلام و سراسر جهان در این برنامه تصریح کرد: ما یک حرف مبنایی داریم و آن هم این نکته است که قرآن زبان مشترک تمام مسلمانان جهان است. این نکته را همه قبول داریم. پس می‌توان قرآن کریم را به عنوان یک زبان مشترک بین مسلمانان جهان قرار داد که اگر بر روی آن تاکید داشته باشیم، اتحاد مسلمانان را به وجود می‌آورد. بنابراین بر آن شدیم که حتما در برنامه میزبانان و مهمانانی از خارج از کشور در برنامه داشته باشیم.

*انتخاب میزبانانی متناسب با فضای برنامه «محفل»

تهیه کننده «محفل» در خصوص ترکیب میزبانان برنامه نیز گفت: متناسب با فضای برنامه از یک قاری جوان – آقای شاکر نژاد – و از یک استاد پیشکسوت – آقای ابوالقاسمی – برای حضور در برنامه دعوت کردیم. به دنبال یک روحانی بودیم که مفاهیم قرآن را با زبان نسل جوان منتقل کنیم که از آقای قاسمیان در برنامه بهره می‌بریم. آقای «حسنین الحلو» از کشور عراق نیز به عنوان قاری حرم حضرت عباس (ع) و فردی رسانه‌ای در عراق شناخته می‌شود و آقای «رضوان درویش» از کشور سوریه نیز به عنوان استاد لحن در سطح بین المللی مسابقات قرآن کریم شناخته می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سلمان فارسی» به آخرین سکانس‌های «بیزانس» رسید/«حسین یاری» و «محمد شیری» به ترکیب بازیگران اضافه می‌شوند؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گروه تولید سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی سیدداوود میرباقری همچنان در منطقه «آبسرد» دماوند ـ فیروزکوه مشغول تصویربرداری هستند و آخرین سکانس‌های فصل بیزانس را تصویربرداری می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، مجموعه تاریخی «سلمان فارسی» به تهیه‌کنندگی حسین طاهری مدتی در منطقه آب سرد و در لوکیشنی به نام کاروانسرای عقیق در حال تصویربرداری است و تاکنون یک سوم کل کار به پایان رسیده و دو سوم باقیمانده که قرار است بعد از منطقه آب سرد، تصویربرداری فصل ایران را آغاز کنند.

علیرضا شجاع‌نوری، محمدرضا هدایتی و فرهاد اصلانی از جمله بازیگرانی هستند که اکنون مقابل دوربین «سلمان فارسی» در آب سرد ایفای نقش می‌کنند.

«سلمان فارسی» به آخرین سکانس‌های «بیزانس» رسید/«حسین یاری» و «محمد شیری» به ترکیب بازیگران اضافه می‌شوند؟

شجاع‌نوری در این سریال نقش دوران میان‌سالی و پیری سلمان فارسی را بازی می‌کند. فرهاد اصلانی هم نقش تاجر را در این مجموعه ایفا می‌کند. محمدرضا هدایتی هم با گریمی متفاوت مقابل دوربین رفته است.

«سلمان فارسی» به‌زودی وارد تصویربرداری بخش‌های ایران باستان و ساسانی خواهد شد و طبق گفته داوود میرباقری، کارگردان «سلمان فارسی» پخش این مجموعه تاریخی به سال ۱۴۰۵ می‌رسد.

بخش‌هایی از پشت صحنه ابتدایی این سریال ۱۱ فروردین ماه امسال از شبکه یک سیما پخش شد.

«سلمان فارسی» به آخرین سکانس‌های «بیزانس» رسید/«حسین یاری» و «محمد شیری» به ترکیب بازیگران اضافه می‌شوند؟

«سلمان فارسی» به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اکرم (ص) در سه فصل ایران ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام می‌پردازد و فیلمبرداری آن از اواخر آذر ۱۳۹۸ آغاز شده است.

علیرضا شجاع نوری، فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، جعفر دهقان، علی دهکردی، احترام برومند، محمدرضا هدایتی، مجید مظفری، محمد فیلی، حسین یاری، محمد شیری، تورج نصر و … از بازیگران سریال «سلمان فارسی» هستند.

در صفحه مجازی سریال «سلمان فارسی» خبری از آخرین روزهای تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی در منطقه آب سرد و فصل بیزانس منتشر شده که لیستِ بازیگرانی که در پایان این خبر آمده در نوع خودش قابل توجه است.

چرا که پیش از این نامِ جعفر دهقان و محمد فیلی مطرح می‌شد که نقش‌های آنها مشخص نیست و احتمالاً رفته رفته به تناسب کاراکترها و بخش‌های جدیدی که جلوی دوربین بروند به گروه اضافه خواهند شد.

اما در میانِ این اسامی نام حسین یاری و محمد شیری هم برای اولین بار آمده که در نوع خودش قابل توجه است.

چندی پیش پیگیری‌های تسنیم به اینجا رسید که قرار است یوسف صیادی در این سریال جلوی دوربین برود. حتی حسام منظور نقش پدربزرگِ «سلمان فارسی» را بازی کند. البته ناگفته نماند نام‌های دیگری از مجید مظفری گرفته تا شکرخدا گودرزی برای بازی در این سریال بارها نام‌شان به میان آمد.

برخی از رسانه‌ها نام‌های بازیگران دیگری را مطرح کردند که در سریال «مختارنامه» و برخی کارهای دیگر با داود میرباقری همکاری داشته‌اند و معلوم نیست که حتماً در این مجموعه هم کنار این کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون باشند.

خبری که به تازگی از این سریال منتشر شده به آخرین روزهای تصویربرداری این سریال در فصل بیزانس برمی‌گردد.

مجموعه تاریخی «سلمان فارسی» به تهیه‌کنندگی حسین طاهری مدتی در منطقه آب سرد و در لوکیشنی به نام کاروانسرای عقیق در حال تصویربرداری است و تاکنون یک سوم کل کار به پایان رسیده و دو سوم باقیمانده که قرار است بعد از منطقه آب سرد، تصویربرداری فصل ایران را آغاز کنند.

علیرضا شجاع‌نوری، محمدرضا هدایتی و فرهاد اصلانی از جمله بازیگرانی هستند که اکنون مقابل دوربین «سلمان فارسی» در آب سرد ایفای نقش می‌کنند.

شجاع‌نوری در این سریال نقش دوران میان‌سالی و پیری سلمان فارسی را بازی می‌کند. فرهاد اصلانی هم نقش تاجر را در این مجموعه ایفا می‌کند. محمدرضا هدایتی هم با گریمی متفاوت مقابل دوربین رفته است.

مهدی فقیه نقش جذامی را در سریال بازی کرده است و همچنین احترام برومند و مرحوم چنگیز جلیلوند هم جلوی دوربین داود میرباقری حاضر شده‌اند.

از نقش تورج نصر هم تا حدودی با تصویری رونمایی شد.

داریوش فرهنگ در دومین همکاری‌اش با داود میرباقری در سریال «سلمان فارسی» در نقش کاپیتان کشتی هانیبال ظاهر شده است.

«سلمان فارسی» به‌زودی وارد تصویربرداری بخش‌های ایران باستان و ساسانی خواهد شد و طبق گفته داوود میرباقری، کارگردان «سلمان فارسی» پخش این مجموعه تاریخی به سال ۱۴۰۵ می‌رسد.

بخش‌هایی از پشت صحنه ابتدایی این سریال ۱۱ فروردین ماه امسال از شبکه یک سیما پخش شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«برادران لیلا» بزرگ‌ترین نمونه شعارزدگی، نمادگرایی و تمرکز روی مضمون افراطی این روزهای سینما است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدتقی فهیم منتقد سینما با اشاره به فیلم سینمایی «برادران لیلا» گفت: فیلم سینمایی «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی، بزرگ‌ترین نمونه شعارزدگی، نمادگرایی و تمرکز روی مضمون افراطی این روزهای سینما است که از خط روایت داستان بارها و بارها فاصله می‌گیرد و می‌توان ادعا کرد که فیلم‌هایی که قصه‌گو نیستند، تاریخ انقضا و مصرف دارند.

به گزارش سینماپرس، سومین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه تهران، روز گذشته دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، با نمایش فیلم‌های‌کوتاه داستانی «من آمریکایی هستم» به‌کارگردانی امید میرزایی، «فیل‌های سفید» به‌کارگردانی جمیل عامل‌صادقی و «زیر هشت» به‌کارگردانی پدرام مقیمی، در پردیس سینمایی بهمن تهران برگزار شد.

این جلسه مانند تمام جلسه‌های پاتوق فیلم کوتاه با اکران و نقد و بررسی چهار فیلم کوتاه همراه بود که فیلم کوتاه کوتاه «اسب سفید بالدار» به‌کارگردانی مهیار ماندگار، به دلیل مشکلات پیش‌آمده روی پرده سینما نرفت که مصطفی ساجدی مجری برنامه، پس از نمایش و در ابتدای شروع جلسه نقد و بررسی از علاقه‌مندان سینما و فیلم کوتاه، ضمن تبریک سال نوی شمسی و ماه رمضان، برای این اتفاق عذرخواهی کرد.

محمدتقی فهیم، منتقد سینما، به‌عنوان کارشناس ویژه سومین جلسه، پس از اکران آثار با کارگردانان فیلم‌های به نمایش درآمده و علاقه‌مندان و هنرجویان سینما که در سالن شماره ۲ سینما بهم حضور داشتند، به گفتگو نشست و آثار آن‌ها را از منظر نمادگرایی و تمرکز بر قصه‌گویی مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

فهیم در ابتدای صحبت‌های خود بیان کرد که هر سه فیلم کوتاه اکران شده در جلسه سوم پاتوق فیلم کوتاه، سه فیلم کوتاه متوسط سینما هستند. در مجموع و با استفاده از ظرفیت‌های به کار رفته در هر سه آن‌ها می‌توان برآیند یک سینمای استاندارد را در ذهن ترسیم کرد؛ زیرا قطعا هر کدام از فیلم‌ها نقاط قوت و ضعف‌های مختلفی را دارد.

منتقد مهمان پاتوق فیلم کوتاه درباره راه حل رشد سینمای ایران گفت: سینمای ایران با حضور کارگردان‌های انجمن سینمای جوانان ایران و فیلم کوتاه، آینده‌ای روشن خواهد داشت، زیرا تغییر در برخی از رویکردها دربرابر سینما قابل مشاهده است، تغییر و حرکت به سمت سینمای قصه‌گو و فاصله گرفتن از سینمای نمادگرا، شعاری و البته مضمون‌محور. خاطرم هست یکی از سینماگران برزگ جهان گفته بود که اگر قصه ندارید، فیلم نسازید. تبدیل کردن سینما به عنوان یک تریبون سیاسی برای اتتقال مضمون به مخاطب که قصه به این مضمون و شعارها اضافه می‌شود، وهن سینما است، درحالی که باید در روند بیان قصه، مضمون و نمادها بیان شوند.

وی با اشاره به فیلم سینمایی «برادران لیلا» ادامه داد: فیلم سینمایی «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی، بزرگ‌ترین نمونه شعارزدگی، نمادگرایی و تمرکز روی مضمون افراطی این روزهای سینما است که از خط روایت داستان بارها و بارها فاصله می‌گیرد و می‌توان ادعا کرد که فیلم‌هایی که قصه‌گو نیستند، تاریخ انقضا و مصرف دارند.

فهیم ضمن تاکید بر اینکه قصه‌گویی و پایبندی به اصل سینما یعنی داستان، در سینمای کوتاه سخت است، درباره وضعیت سه فیلم کوتاه جلسه سوم پاتوق فیلم کوتاه تصریح کرد: هر سه فیلم کوتاه «من آمریکایی هستم»، «فیل‌های سفید» و «زیر هشت» داستان دارند، اما از مولفه‌های ثابت سینمای کوتاه که نماد، استعاره، شگفتی در پایان و آشنایی‌زدایی است، استفاده کرده‌اند و رگه‌های قصه‌گویی خود را کم‌رنگ کرده‌اند. من معتقد هستم که تا زمانی که بخواهیم از فیلم‌نامه و فیلم به عنوان یک تریبون سیاسی، تفکر و حزب استفاده کنیم، با شکست مواجه می‌شویم؛ قصه‌گویی با احساسات مخاطب ارتباط دارد و اگر احساس را از یک اثر هنری بگیریم روی مخاطب خود تاثیر نمی‌گذارد.

در ادامه، ساجدی با دعوت از امید میرزایی، نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «من آمریکایی هستم»، نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه را آغاز کرد و میرزایی با اشاره به خط اصلی فیلم‌نامه خود و نقطه‌ای که باعث شد این ایده به ذهن او برسد و تفاوت‌هایی که با خروجی نهایی با ایده‌های اولیه و متن فیلم‌نامه دارد، توضیح داد.

فهیم درباره «من آمریکایی هستم» توضیح داد: این فیلم کوتاه جمع اضداد است، ما با یک فیلم‌نامه ضعیف که تمرکز کمی روی قصه دارد، همراه است ولی دکوپاژها و میزانس‌های صحنه بسیار دقیق هستند، فیلم‌نامه محافظه‌کارانه تولید شده است و نمی‌دانم که در نگارش هم همین‌طور بوده یا خیر و نظر سرمایه‌گذار و تهیه کننده روی شعاری شدن آن چه تاثیری گذاشته است؛ این فیلم کوتاه جزو فیلم‌های مهمی در سینمای کوتاه نیست ولی برای کارگردان آن که آینده خوبی دارد، قطعا تجربه و درس‌های بزرگی همراه داشته که مسیر پیشرفت او را در آینده هموار می‌کند.

در ادامه فهیم همراه با میرزایی نویسنده و کارگردان «من آمریکایی» هستم درباره روابط علت و معلولی و منطقی نوع قاب‌بندی و دکوپاژها به گفتگو پرداختند.

پدرام مقیمی کارگردان فیلم کوتاه «زیر هشت» کارگردان دیگری بود که برای نقد و بررسی فیلم کوتاه خود روی صحنه حاضر شد تا درباره فیلم کوتاه خود به همراه ساجدی و فهیم گفتگو کند.

کارگردان «زیر هشت» با بیان اینکه خط اصلی فیلم‌نامه خود و نقطه‌ای که باعث شد این ایده به ذهن او برسد که نام این اثر هم ناظر به ایده مرکزی آن است، درباره شرایط تولید، روند نگارش فیلم‌نامه و انتخاب بازیگرهای خود برای تولید توضیح داد و محمدتقی فهیم نیز درباره ساختارهای اشتباه این فیلم در دکوپاژ که بار معنایی مخالف فیلم‌نامه را به مخاطب ارائه می‌داد.

فهیم درباره ادامه درباره سنت شگفتی در پایان و تعلیق در فیلم کوتاه که ناظر به فیلم کوتاه «زیر هشت» است، عنوان کرد: یکی از مشکلات فیلم کوتاه، درگیر شدن تمام فیلم برای زمانی است که اتفاق و شگفتی پایان فیلم رخ دهد؛ این خاصیت در ساختار سینما ایرادی ندارد، اما زمانی که شگفتی و غافلگیری یک روال طبیعی در پایان تمام فیلم‌های کوتاه می‌شود، از قائده اصلی سینما به دور است؛ ساختار و قائده اصلی سینما بیشتر پذیرای تعلیق است تا شگفتی.

وی برای تفهیم تفاوت شگفتی با تعلیق تکمیل کرد: شگفتی یعنی شما در خیابان راه می‌روید که ناگهان یک شخصی با چوب شما را می‌زند و تعلیق یعنی، شما در خیابان راه می‌روید و می‌دانید که کمی جلوتر یک شخصی برای زدن شما کمین کرده است؛ دلهره و اضطرابی که تعلیق ایجاد می‌کند؛ تعلیق به روند اصلی داستان کمک می‌کند، اما شگفتی گاهی باعث می‌شود که خط اصلی داستان گم شود و روایت دچار اختلال شود.

در پایان فیلم کوتاه «فیل‌های سفید» ساخته جمیل عامل‌صادقی آخرین فیلم کوتاه جلسه سوم فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه تهران گفت: «فیل‌های سفید» جزو سخت‌تر فیلم‌های این هفته در روند تولید است و البته نقدهای زیادی هم به آن وارد می‌شود؛ به عنوان مثال خط روایی داستان و ساختار ادبی که مدنظر دارد به نوع کارگردانی آن نمی‌خورد و تناسب ندارد، فیلم می‌خواهد که فضای شاعرانه‌ای را در بستر سوررئال خلق کند، اما در ساختار تولید نتوانسته است که موفق عمل کند و مخاطب را با خود همراه نمی‌کند.

فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز- پخش رویش، دوشنبه هرهفته، به غیر از تعطیلات رسمی، ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰ با نمایش آثار کوتاه و جلسه نقد و بررسی همراه مخاطبان فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پری ملکی: این‌گونه رفتن کیومرث پوراحمد آتش به جانم زد


کیومرث پوراحمد را با «قصه‌های مجید» و «خواهران غریب» می‌شناسند؛ آثاری که موسیقی در آنها همچون تصویر اثرگذار بود. اصلا پوراحمد از آن دسته کارگردان‌هایی بود که به موسیقی فیلم‌هایش اهمیت بسیار می‌داد و کمتر فیلمی دارد که موسیقی نداشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تاریخ برگزاری «بیست و پنجمین جشنواره فیلم شانگهای» اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پس از تعطیلی سال قبل بخاطر کرونا، جشنواره فیلم شانگهای تاریخ برگزاری حضوری بیست و پنجمین دوره را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای از برنامه‌های خود برای بازگشت به رویدادی حضوری که بیست و پنجمین دوره و سی‌امین سالگرد آن است، رونمایی کرد.

این جشنواره سال گذشته به دلیل محدودیت‌های شدید اعمال شده در واکنش به موج بهاری شیوع کووید لغو شد.

برگزارکنندگان روز سه‌شنبه تایید کردند که جشنواره ۲۰۲۳ از ۹ تا ۱۸ ژوئن برگزار خواهد شد.

مسولین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای این دوره را «بازگشایی یک سفر و مسیر دو طرفه بین فیلم‌های چینی و فیلم‌های جهانی عنوان کردند.»

رقابت جوایز جینجو (جام طلایی) امسال در پنج بخش برگزار می‌شود: مسابقه اصلی فیلم بلند، تازه‌واردهای آسیایی، مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه.

برگزارکنندگان گفتند که نزدیک به ۸۸۰۰ اثر از بیش از ۱۲۸ کشور و منطقه دریافت کرده‌اند. از این تعداد، حدود ۴۵۰۰ مورد از جشنواره لغو شده سال ۲۰۲۲ ارسال شده است. اگر فیلمسازان تصمیم به ادامه کار داشته باشند، درخواست‌های سال ۲۰۲۲ برای سال ۲۰۲۳ معتبر باقی می‌مانند.

این جشنواره همچنین اجزای دیگری از جمله برنامه آموزشی، رویداد تطبیق پروژه و بخش متاورس را اجرا خواهد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع