X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

اثر هنری هوش مصنوعی روی جلد کتاب رفت


انتشارات «بلومزبری» اذعان دارد که از اثر هنری تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای رمان «سارا جی ماس» استفاده کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیدل: اگر قرار است فیلم های دفاع مقدس را برای ارائه بیلان به مدیران بالادستی بسازند بهتر است این کار به ثمر نرسد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: داود بیدل کارگردان سینما گفت: ما با یک مشکل جدی روبرو هستیم و آن ساخت برخی فیلم ها برای ارائه گزارش به برخی مدیران بالادستی توسط نهادها است!

کارگردان فیلم های سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» و «نمور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر قرار است برخی نهادها فیلم های دفاع مقدس را صرفاً برای ارائه بیلان و گزارش به مدیران بالادستی بسازند بهتر است این کار هرگز به ثمر نرسد چرا که تجربه ثابت کرده مخاطب از فیلم های آن ها استقبال نمی کند. متأسفانه برخی به سوژه های ارزشمند فقط به چشم این نگاه می کنند که رزومه خود را قطورتر کنند! این اتفاق اصلاً خوب نیست. ما نباید بگذاریم موضوعات دفاع مقدسی زخمی شوند و نتوانند حق مطلب را آنطور که باید ادا کنند. ما اگر نمی توانیم آثار درخشان و ماندگار و مخاطب پسند بسازیم بهتر است به سمت تولید این قبیل فیلم ها نرویم و اجازه دهیم تا هنرهای دیگر مانند حوزه کتاب و ادبیات در این وادی گام بردارند.

وی ادامه داد: متأسفانه در کشور عزیزمان ایران، خیلی از رخدادها و اتفاقات تاریخی وجود دارد که در سینما کاملاً نادیده گرفته شده اند! ما نباید خط کش بگذاریم و مرزبندی کنیم که به چه موضوعی نگاه کنیم و به چه موضوعی توجه نداشته باشیم! متأسفانه خیلی از موضوعات در بستر تاریخ گم شده و دفاع مقدس یکی از آن ها است.

بیدل با بیان اینکه کشور ما سال ها دستخوش حوادث بوده و آدم هایی آمدند و رفتند که اثرگذار بودند و سینما باید به ساخت فیلم در رابطه با آن اتفاقات و اشخاص ورود کند اظهار داشت: اما نکته ای که در این میان حائز اهمیت است اینکه موضوعات فرهنگی دستورپذیر نیستند! مدیران فرهنگی و سینمایی این نکته را باید بدانند. اینکه دستور بدهند فلان قدر فیلمنامه و نمایشنامه باید تولید شود و فلان قدر فیلم ساخته شود دردی از ما درمان نمی کند!

کارگردان سریال های تلویزیونی «در قصه ها زندگی می کنند» و «راه و بیراه» خاطرنشان کرد: مدیران باید برای علاقمند شدن افراد به تولید این قبیل آثار بسترسازی کنند. آن ها باید با سیاست های خاص افراد را ترغیب کنند که با عشق وارد میدان شوند و برای این موضوعات کار کنند. مدیران باید این را بیدانند که با دستور و فرمان در حوزه فرهنگ و هنر هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد و حتی این قبیل کارها نتیجه معکوس نیز در پی دارد.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه نیاز به ارزیابی عملکرد مدیران داریم تصریح کرد: یکی از مهمترین معضلات ما در حوزه فرهنگی و هنری کشور این است که مدیران ارزیابی نمی شوند و عملکردشان زیر ذره بین نمی رود که اگر این اتفاق رخ بدهد می توان مدیران شعار ده را از مدیران عمل گرا تفکیک کرد و این حوزه را به دست مدیرانی عمل گرا و دغدغه مند سپرد.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما اگر می خواهیم به سینما خدمت کنیم باید به همه ژانرها بها دهیم و بستری فراهم کنیم تا همه کار کنند و سینما رشد پیدا کند. باید فیلم ها شعار دهند و بر ضد خود عمل کنند. فیلم ها باید همه فهم و مخاطب پسند باشند و من امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ریشه‌ها؛ مروری بر تجربه ۵۰ سال قلم‌زنیِ بهرام الیاسی


نسیم اردیبهشت لبخندمان را می‌نوازد و مقابل سردر عمارت تاریخی سعدی می‌ایستیم، گالری‌های این عمارت، میزبانی شایسته برای آثار قلم‌زنی‌ استاد بهرام الیاسی شده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام ندارم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فریدون شهبازیان موسیقیدان، آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته‌شده کشورمان با انتشار ویدئویی انتساب صفحه‌ای که به نام او در اینستاگرام فعالیت می‌کند به خود را، تکذیب کرد.

به گزارش سینماپرس، فریدون شهبازیان موسیقیدان، آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته‌شده کشورمان تأکید کرد که هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام ندارد.

این هنرمند باسابقه در قالب ویدئویی که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته، در این زمینه توضیح داده است: «با سلام به همه دوستداران موسیقی؛ اعلام می‌کنم که در صفحه مجازی اینستاگرام هیچ فعالیتی ندارم و فعالیت نمی‌کنم. به ویژه در دو سه روز اخیر صفحه‌ای به نام من با آیدی فریدون شهبازیان در قالب کامنت و استوری شروع به اهانت‌های رکیک به خودم و خانواده‌ام کرده است. از همه دوستان موسیقی ایرانی تقاضای ریپورت و بلاک صفحه مذکور را دارم.»

فریدون شهبازیان از جمله آهنگسازان شاخص و جریان ساز موسیقی کشورمان است که ضمن ساخت موسیقی متن بیش از ۴۰ فیلم سینمایی از کارگردانان شاخص سینمای کشورمان تاکنون آلبوم‌های متعددی را در عرصه موسیقی به مخاطبان ارائه کرده است که از آن جمله می‌توان به «جام تهی» با صدای محمدرضا شجریان، «شبانگاهان» با صدای عبدالحسین مختاباد، «چرخ گردون» با صدای علی اصغر شاه‌زیدی، «سروش آسمانی» با صدای علی اصغر شاه‌زیدی، «رباعیات خیام» با صدای مرحوم احمد شاملو، «کاشفان فروتن شوکران» با صدای مرحوم احمد شاملو، «بشنو ازنی» با صدای شهرام ناظری و «گریز» با صدای نادر گلچین، «وقتی برگشتم» و موسیقی متن فیلم «شیر سنگی» اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فریدون شهبازیان: هیچ صفحه‌ای در اینستاگرام ندارم


فریدون شهبازیان موسیقیدان، آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته‌شده کشورمان با انتشار ویدئویی انتساب صفحه‌ای که به نام او در اینستاگرام فعالیت می‌کند به خود را، تکذیب کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«پیانو» با موضوع جنگ ساخته شد/ روایتی ضد جنگ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، انیمیشن کوتاه «پیانو» به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی و به تهیه کنندگی مرجان کشانی برای مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته شد.

ساخت این انیمیشن به شیوه استاپ موشن به تازگی به پایان رسیده است و دنیای جنگ را با روایتی ضد جنگ به تصویر می‌کشد. در این اثر شاهد هیچ صحنه جنگی و اتفاق ناگواری نیستیم و این موضوع روایت می‌شود که چگونه انسان به جنگ هم‌نوع خود می‌رود.

«پیانو» که یک فیلم کوتاه ۷ دقیقه‌ای است به فقر و مشکلات زندگی می‌پردازد و روایت فردی است که می‌خواهد پیانو بخرد اما بحران جنگ پیش می‌آید و او از ساده‌ترین اتفاقات زندگی خود محروم می‌شود.

به گفته کشانی، کاراکتر ما در واسط جنگ بیرونی و درونی خود به سر می‌برد و رویاهای ساده زندگی او به رویاهای دست نیافتنی تبدیل می‌شود و در نهایت به صلح درونی می‌رسد.

سازندگان این انیمیشن کوشیده‌اند تصویر مدنظرشان را در پلان‌های نهایی که کودکان بر سر دوچرخه در حال جنگ و ستیز هستند و با به صلح رسیدن و برآورده شدن رویای کاراکتر اصلی که همان نواختن پیانو است نمایش بدهند و در پایان کودکان نیز نوبتی دوچرخه سواری می‌کنند.

به اعتقاد کشانی این فیلم فقط داستان زندگی یک کاراکتر نیست و ما نیز در زمان جنگی که به ما تحمیل شده بود، رویاهای کودکی و آرزوهای جوانی‌مان را از دست دادیم.

به گفته تهیه کننده «پیانو»، عوامل این انیمیشن از بهترین و متخصص‌ترین‌ها در رشته استاپ موشن هستند. آنها سال‌هاست با این تکنیک که جزو سخت‌ترین شیوه‌های ساخت انیمیشن در جهان است، زندگی خود را سپری می‌کنند.

کشانی در پایان ابراز امیدواری کرد: این اثر که با حمایت موثر و بدون دخالت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در عملکرد هنری و نوع نگرش هنرمند ساخته شده، بتواند در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق ظاهر شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برای بازی در برخی سریال‌ها گول خوردم/ گفتند «بازیگر قالتاق» آمد! – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

رضا توکلی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: این روزها فیلمنامه‌ای در دست دارم و مشغول مطالعه آن برای تصمیم‌گیری هستم. تا قبل از آن و در حدفاصل حدود دو سال بعد از سریال «احضار»، کار دیگری در سینما و تلویزیون نداشتم و بیشتر مشغول پرداختن به امورات روزمره زندگی خود بود.

این بازیگر درباره حضور پررنگ‌تر خود در مجموعه‌های تلویزیونی به نسبت کارهای سینمایی گفت: سال‌ها پیش تجربه‌ای از حضور در یک پروژه سینمایی داشتم و خاطرم هست دوستان همکارم در آن پروژه می‌گفتند چطور ممکن است با این سطح از توانایی و پتانسیل بازیگری در کارهای سینمایی حضور نداری؟ البته بحثم تعریف از خود نیست بلکه یادآوری این است که توانایی‌های نسل من و امثال من در حال از بین رفتن است و نتوانسته‌ایم آن را به نسل‌های بعد منتقل کنیم. درباره اینکه چرا در کارهای سینمایی حضور ندارم، واقعاً خودم هم نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده، ساده‌ترین پاسخ این است که ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی به من پیشنهاد نمی‌شود.‌

وی افزود: فکر می‌کنم شجاعت و جسارتی که باید در فیلمسازان ما باشد، وجود ندارد و همه شرایط اطرافمان از شرایطی اقتصادی تا وضعیت اجتماعی دست به دست هم داده تا فیلمسازان کمتر ریسک کنند. من اما معتقدم همه ما باید ریسک کنیم تا به موقعیت‌های بهتر برسیم.

برای حضور در برخی پروژه‌ها گول خوردم!

این بازیگر ادامه داد: به تازگی حضور در یک سریال خانگی به من پیشنهاد شد و پیش‌تر هم برای سریال «مانکن» پیشنهاد داشتم. برخی از این پروژه‌ها برای دعوت به همکاری جملاتی می‌گویند مثل اینکه این نقش را فقط توکلی می‌تواند بازی کند! با نهایت صداقت هم می‌گویم گاهی برای حضور در این پروژه‌ها گول می‌خورم و در موقعیتی خاص قرار می‌گیرم. «برای تو می‌میرم» عنوان آخرین تجربه‌ام در شبکه خانگی به کارگردانی عباس مرادیان است که به نظرم در نقطه درستی وارد قصه می‌شوم و حضور موثری در داستان دارم.

توکلی با تأکید بر لزوم گفتگو درباره شرایط حاکم بر بازیگری در سینما، تلویزیون و شبکه خانگی گفت: از این شرایط سخت، دلگیرم و این مختص من هم نیست. خیلی از بچه‌های هم‌دوره من از این شرایط دلخور هستند چرا که نتوانسته‌اند و نمی‌توانند به حق‌شان برسند. هنوز شرایطی که مطلوب همه هنرمندان ما باشد در این عرصه به‌وجود نیامده است. راهی را تا به امروز طی کرده‌ایم که به یک ناکجاآباد ختم شده است.

این بازیگر باسابقه درباره واکنش‌های مردم در کوچه و خیابان هم گفت: به خدا قسم می‌خورم که اگر این مردم فداکار و هنردوست نبودند، شاید ما تا به امروز در این عرصه نبودیم. هنوز مردم کوچه و بازار وقتی من را می‌بینند، سراغ می‌گیرند که آیا امسال هم ماه‌رمضان در تلویزیون هستید؟ به دلیل اینکه گویی مردم خاطرات رمضانی خوبی از حضور من در تلویزیون دارند. اما چرا کارگردان‌ها سراغ من نمی‌آیند فکر می‌کنم دلیلش روشن باشد. سینما هم که تکلیفش روشن است!

در همه جای دنیا هنرمندان اصیل یک فرصت هستند

وی ادامه داد: در همه جای دنیا هنرمندان متعهد و اصیل را که هنرنمایی‌های‌شان با لایه‌های زیرین جامعه ارتباط برقرار کرده است، یک فرصت می‌دانند. این هنرمندان به‌خصوص این دست از بازیگران یک فرصت برای جامعه ما هستند. اما چه می‌شود که یک جامعه نمی‌تواند از هنرمندان شاخص و یا حتی چهره‌های ورزشی مطرح خود برای رسیدن به اهداف فرهنگی و هنری خود استفاده کند؟ چطور می‌شود در همین ایام برگزاری نمایشگاه کتاب شاهد تبلیغ کتاب از سوی هیچ هنرمند و چهره مطرحی نیستیم؟ در همه جای دنیا مردم هنرمندان خود را دوست دارند چرا که با ما اشک ریخته‌اند و با ما خندیده‌اند. مردمی که ایران را دوست دارند، هنرمندان ایران را هم دوست دارند. باید از بازی‌های سیاسی عبور کنیم.

توکلی درباره خاطرات خود از مواجهه مردم با خودش گفت: چند وقت پیش مجبور شدم برای یک کار اداری وارد یک سازمان دولتی بشوم. از همان در ورودی که عبور کردم، پرسنل دهان به دهان می‌گفتند؛ «اون بازیگر قالتاقه اومده!» (می‌خندد) از بس نقش‌های منفی و دودوزه بازم در ذهن‌شان مانده بود، این‌طور من را به هم معرفی می‌کردند. مثلاً در سریال‌های «زیرزمین» و یا «کیمیا» نقش‌هایی داشتم که غالباً بدجنس بودند و آخر سر هم به هیچ پول و نوایی نرسیدند! کمااینکه در زندگی واقعی هم هیچ‌گاه به پول نرسیدم!

زنی که به پشت‌صحنه آمد و خواست شوهرش را نصیحت کنم!

وی ادامه داد: مردم معمولاً با نقش‌های‌مان ما را به جا می‌آورند. در میان نقش‌هایی هم که داشتم سریال «او یک فرشته بود» داستان خاص خودش را داشت. خدا رحمت کند حسن جوهرچی را، خاطرم هست روزی در اتوبان نیایش مشغول تمرین دیالوگ‌ها با حسن جوهرچی بودیم که مدیر صحنه آمد و گفت آقای توکلی این خانم با شما کار دارد. تعجب کردم. وقتی رفتم ببینم چه کار دارد، دیدم خانمی چند شب آمده و پیگیر بوده تا من را ببیند. وقتی پرسیدم کارت چیست؟ گفت همسرم سر به راه نیست و می‌شود دو ساعت به منزل ما بیایید و او را نصیحت کنید تا دست از کارهایش بردارد! (می‌خندد)

این بازیگر ادامه داد: کلی توضیح دادم که خانم من بازیگر هستم و آن‌ها که نصیحت می‌کردند، نقش‌هایی بودند که من بازی می‌کردم. این موفقیت بسیار مهمی برای یک بازیگر است که مخاطب او را در قالب یک کاراکتر باور کند. گاهی در خلوت می‌گویم خدایا من چه کرده‌ام که این مردم با معرفت این اندازه در حق من لطف دارند؟

توکلی درباره مشکلات موجود در زمینه تعیین دستمزد بازیگران پیشکسوت گفت: این مشکلی است که برای خیلی از ما اتفاق می‌افتد. به تازگی با خانم بازیگر پیشکسوت تجربه همکاری داشتم که در پشت دوربین متوجه شدم مدام دارد سرش را تکان می‌دهد و افسوس می‌خورد. وقتی دلیلش را پرسیدم گفت، متأسفانه ما بعد از ۷۰ سال هنوز هم داریم رکب می‌خوریم. پرسیدم چطور؟ متوجه شدم بحثش مربوط به قرارداد و مبلغ دریافتی است. واقعیت این است که هنرمندان هیچ‌گاه در زمینه توافق برای مسائل مالی موفق نبوده‌اند. آن تعداد استثنا را کاری ندارم اما حرفم این است که غالب ما وقتی وارد اتاق تولید یک پروژه می‌شویم، با یک کاسب و تاجر مواجه می‌شویم! طبیعی است که در برابر یک کاسب حرفه‌ای زبان ما بسته باشد!
وی افزود: حرفه بازنشستگی هم ندارد و اتفاقاً به دلیل همین نابه‌سامانی‌هایی که در حرفه ما وجود دارد، برخی از همکاران من دچار عارضه‌های قلبی و مغزی می‌شوند. این واقعیت است که ما توان گفتگو و چانه‌زنی بر سر مباحث مالی را نداریم. واقعیت این است که اکثر بازیگران دستمزدهای آن‌چنانی نمی‌گیرند و البته مرسوم هم نیست که عدد و رقم اعلام کنیم.

این بازیگر باسابقه در پایان گفت: این درست است که گاهی یک نقش برای من مهمتر از دستمزدش می‌شود اما زمانی هم هست که شرایط ایده‌آلی برای خلق یک کاراکتر جدید داریم. اهل گله کردن هم نیستم و تا زمانی که بتوانم و تخصصش را داشته باشم، کار خودم را انجام می‌دهم. هیچ‌گاه هم برای کارم کم نمی‌گذارم. طوری زندگی کرده‌ام که نیازمند هیچ‌کس نباشم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امیدوارم آینده رادیو قشنگتر از گذشته باشد 

استاد غلامعلی امیر نوری، گوینده پیشکسوت رادیو درباره تاثیرگذاری این رسانه گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رادیو تاثیرگذارترین وسیله در ذهن، افکار و رفتار مردم است. اطلاعات، دانش و فرهنگ را رادیو تامین می‌کند. جایگاه رادیو خیلی والا و وسیع است. 

استاد امیر نوری در پاسخ به این سوال که چقدر لازم است نیروی جوان وارد عرصه رادیو شود، افزود: باید نیروی جوان وارد این عرصه شود. باید این آزادی برای همه وجود داشته باشد، که هرکس در حدی از فرهنگ قرار می‌گیرد و دلش می‌خواهد در رادیو فرهنگ باشد، بتواند بخواند و راه داشته باشد. 

گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به اینکه بیان رادیو زبان معیار است، توضیح داد: قبل از وجود رادیو چنین بیانی وجود نداشته است. تمام فرهنگ ما به صورت نوشتاری بوده است. شعر و ادبیات ما که کامل‌ترین ادبیات دنیا و مهمترین فرهنگ جهانی است، در شکل نوشتاری بوده است. بعد از رادیو تمام دانش نوشتاری به بیان معیار و دانش بیان تبدیل شد. الان همه مردم ایران با این بیان صحبت می‌کنند. 

به گفته وی، زبان فارسی زبان ترکیبی است و کوچکترین جزء آن که یک هجا باشد، با ترکیب شدنش یک کلمه دیگر را می‌سازد. در ترکیب کلمات خیلی باید دقت کرد. به عنوان مثال، «ما» یک جزء و هجای متوسط است. «در» هجاست و در ترکیب با «ما» مادر را می‌سازد که معنای دیگری می‌دهد. در بیان خیلی باید دقت کرد. 

استاد امیر نوری با بیان اینکه من حدود ۶۰ سال است که کار گویندگی انجام می‌دهم، خاطرنشان کرد: ۴۰ سال از این مدت را آموزش هم می‌دادم. تقریباً همه گویندگان در کلاس‌هایم شرکت داشتند. من همیشه گفتم حرکت جزو زیبایی زبان است.

این گوینده پیشکسوت رادیو در پاسخ به این سوال که آینده رادیو را چگونه می‌بینید، گفت: ان‌شالله پیشرفت بیشتری پیدا کنیم و آینده رادیو قشنگتر از گذشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدرسان دوره‌های فیلمسازی تصویر شهر معرفی شدند/ رونمایی از پوستر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، در دوره هفت روزه «مدرسه تصویر» ۲۱ کارگاه توسط سینماگران مطرح سینمای ایران برگزار می‌شود که لیست آنها به این شرح است: کارگاه فیلمنامه نویسی و کارگردانی سینما: حسین دوماری و پدرام پور امیری، کارگاه فیلمنامه سریال: پویا سعیدی، کارگاه کارگردانی فیلم اول: امید شمس، کارگاه نحوه تعامل با بازیگر و کارگردانی: کاظم دانشی، کارگاه فیلمبرداری: علیرضا برازنده، کارگاه عکاسی فیلم: علی نیک رفتار، کارگاه برنامه‌ریزی و دستیار کارگردان: دانش اقباشاوی، کارگاه طراحی صحنه: امیرحسین حداد، کارگاه گریم: محسن دارسنج، کارگاه تهیه و تولید و پخش فیلم: سعید خانی، کارگاه طراحی صدا و صداگذار: آرش قاسمی، کارگاه صدابرداری: مسیح سراج، کارگاه تدوین: میثم مولایی، کارگاه اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، کارگاه جلوه‌های ویژه: محمد برادران، کارگاه فیلم کوتاه: حسین فلاح آبادی، کارگاه فیلمسازی با موبایل: مسعود زارعیان، کارگاه روابط عمومی و تبلیغات: امیرحسین رسائل، کارگاه طراحی پوستر: طاها ذاکر، کارگاه موسیقی فیلم: حبیب خزائی‌فر و کارگاه تهیه فیلم کوتاه و پخش فیلم: پوریا حیدری.

دوره حرفه‌ای سینما از پیش تولید تا پس تولید با شعار «سینما در سینما» با هدف کشف و حمایت از استعدادهای جوان برگزار و در پایان دوره نیز گواهینامه معتبر اعطا می‌شود. برای دانشجویان رشته هنر تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

پس از پایان برگزاری دوره، با نظر جمعی سینماگران، سه نفر از هنرجویان مستعد و علاقه‌مند به فیلمسازی انتخاب شده و شهریه آنان به طور کامل بازگردانده می‌شود.

در برگزاری این دوره مدرسه تصویر از ۴ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

داوران یک بخش جشنواره «ایثار» معرفی شدند/ چه فیلم‌هایی ببینیم؟ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور ارتباطات رسانه‌ای و اطلاع رسانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار، سه فیلمساز خارجی به همراه دو فیلمساز از کشورمان در قالب گروه داوری آثار بخش مسابقه بین‌الملل نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار، فیلم‌های این بخش را قضاوت می‌کنند. گروه داوران بخش بین الملل جشنواره متشکل از: باسل الخطیب، فیلم ساز و رئیس موسسه عالی هنرهای سینمایی از سوریه، عزام صالح، فیلمساز شاخص عراقی، حاجی محمد اویچ، فیلمساز بوسنیایی به همراه محسن برمهانی فیلمساز و معاون سیمای سازمان صدا و سیما و محمدرضا اسلاملو، فیلمساز کشورمان آثار راه یافته به بخش مسابقه بین الملل جشنواره را قضاوت می‌کنند.

نشست تخصصی با حضور حسن رحیم پور ازغدی

نخستین نشست تخصصی از مجموعه نشست‌های نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار با موضوع راهبردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سینما و تلویزیون با حضور حسن رحیم پور ازغدی، نظریه پرداز سخنران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در سالن ستاره پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود.

آیین آغازین نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار از ساعت ۱۷ عصر روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور مقامات کشوری و استانی و سخنرانی حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در جوار مزار شهدای گمنام جبل النور واقع در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود.

پردیس سینمایی مهر کوهسنگی، میزبان جشنواره

چهار سالن پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد آثار شرکت کننده در بخش‌های مختلف نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار را نمایش می‌دهند.

سالن‌های حافظ، گیشه ۷، مهر و ستاره در روزهای برگزاری جشنواره در چهار نوبت نمایش از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۹:۴۵ عصر مبادرت به نمایش آثار شرکت کننده در بخش‌های مختلف جشنواره می‌کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره حضور هنرمندان و اهالی رسانه، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان برای تماشای آثار شرکت کننده آزاد است.

نمایش فیلم‌های غریب بچه‌های طوفان و یدو در روز نخست جشنواره

سه فیلم سینمایی در بخش مسابقه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار در روز نخست جشنواره روی پرده می‌روند.

فیلم سینمایی یدو ساخته مهدی جعفری، غریب ساخته محمد حسین لطیفی و بچه‌های طوفان ساخته صادق صادق دقیقی از ساعت ۱۵:۴۵ روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در سالن مهر پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد روی پرده می‌روند.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع