ادامه تور کنسرت علیرضا قربانی در اروپا
تور کنسرتهای بینالمللی علیرضا قربانی پس از کانادا در شهرهای مختلف اروپایی ادامه دارد.
تور کنسرتهای بینالمللی علیرضا قربانی پس از کانادا در شهرهای مختلف اروپایی ادامه دارد.
سینماپرس: محمدرضا جعفری بهنام هنرمند پیشکسوت صدابرادری موسیقی و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت.
به گزارش سینماپرس، محمدرضا جعفری بهنام از صدابراداران برجسته موسیقی و از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی صبح امروز یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ پس از یک دوره سخت مبارزه با آثار شیمیایی به جا مانده از دوران جنگ در سن ۷۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درمنزل خود درگذشت.
مراسم وداع و خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت و جانباز سرافراز میهن روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران برگزار میشود.
جعفری بهنام سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد. او سال ۱۳۵۳ به استخدام وزارت فرهنگ و هنر وقت درآمد. وی پس از انقلاب با دیگر دوستان خود در طبقه پنجم تالار وحدت استدیویی ساخت و سرودهای انقلابی ضبط کرد. جعفریبهنام در طول جنگ تحمیلی به عنوان صدابردار ۱۳ بار به جبهههای مختلف اعزام شد.
محمدرضا جعفری بهنام صدابرداری آلبومهای بسیاری از هنرمندان را به عهده داشته که از آن میان میتوان به همکاری با محمدرضا شجریان و شهرام ناظری اشاره کرد.
خبرگزاری مهر درگذشت محمدرضا جعفریبهنام را به خانواده این هنرمند و جامعه هنری تسلیت میگوید.
حراجی اخیر کریستیز با حضور آثاری از هنرمندان برجسته جهان برگزار شد و رکوردهای جدیدی برای نقاشهای نامآشنا به ثبت رسید.
کتابت قرآن با شیوههایی مختلفی چون کالیگرافی یا خوشنویسی، از آثار هنری مرسوم با رویکرد مذهبی است. بعضی هنرمندان حوزه خوشنویسی با بهرهگیری از توانایی خود به مکتوب کردن کتاب قرآن به شیوههای مختلف پرداختهاند و گاه نیز از مطلا کردن اثر خود بهره گرفتند.
سینماپرس: مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب به دلیل زمانبر بودن تمدید شد.
به گزارش سینماپرس، مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب به دلیل زمانبر بودن فرآیند خلق اثر و بر اساس درخواست مؤلفان جهت تکمیل و بازنویسی نهایی آثار خود تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ بهزاد دانشگر دبیر سیزدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب اسلامی با اشاره به درخواست نویسندگان و شاعران مبنی بر افزایش فرصت ارسال اثر گفت: به منظور ایجاد بستری برای آفرینش آثار ادبی با محوریت مضامین و مفاهیم مرتبط با انقلاب اسلامی و زمانبر بودن فرآیند خلق اثر و همچنین بر اساس درخواست مؤلفان جهت تکمیل و بازنویسی نهایی آثار خود، مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تا پایان آذرماه تمدید شد.
دانشگر در باره موضوعات محوری این جشنواره گفت: «عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی، رفعت ملی، اخلاق و معارف دین، گفتمان انقلاب اسلامی، مقاومت با رویکرد ستمستیزی، مبارزه با استکبار جهانی، مسائل و رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی؛ سالهای قبل از انقلاب، روزهای پیروزی انقلاب و پس از آن تا وقایع امروز، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در رهبری، وحدت، انسجام ملی و همراهی با جریانهای استکبارستیز جهان با تأکید بر هویت اسلامی از جمله محورهای محتوایی سیزدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب است.»
بهزاد دانشگر در خصوص بخشهای سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب تصریح کرد: «نویسندگان و شاعران میتوانند آثار خود را در قالبهای رمان بزرگسال، رمان نوجوان، مجموعه داستان و مجموعه شعر در پایگاه جشنواره به نشانی artfest.ir ثبتکنند. همچنین علاوه بر مجموعه داستان انفرادی، در جهت دیدهشدن ظرفیت کارگاههای ادبی، امکان شرکتدادن مجموعه داستان گروهی با موضوعات مرتبط نیز فراهم شده است. مسئولان انجمنهای ادبی بهعنوان کاربر اصلی میتوانند آثار منتخب اعضا را در قالب مجموعه داستان در سایت جشنواره ثبت کنند.»
گفتنی است جوایز این دوره علاوه بر تندیس جشنواره و دیپلم افتخار در بخش رمان بزرگسال دو میلیارد ریال، رمان نوجوان یک میلیارد ریال، مجموعه داستان یک میلیارد ریال و مجموعه شعر پانصد میلیون ریال هدیه نقدی خواهد بود. آیین اختتامیه سیزدهیمن جشنواره داستان و شعر انقلاب اسلامی بهمنماه ۱۴۰۲ برگزار میشود.
محمدرضا جعفری بهنام هنرمند پیشکسوت صدابرداری موسیقی پس از یک دوره سخت مبارزه با آثار شیمیایی به جا مانده از عوارض شیمیایی جنگ تحمیلی درگذشت.
سینماپرس: محمد سلیمی راد برگزیده «دوازدهمین دوره جایزه شهید آوینی» برای ساخت مستند «سرباز شماره صفر» گفت: بی تردید هم اکنون بیش از ۱۰۰ مستندساز تمایل دارند که برای تولید مستند به غزه اعزام شوند اما سر راه آن ها موانع بسیار وجود دارد و برایشان مشکل تراشی می شود!
کارگردان مستندهای «ماهر» و «آقا حسن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این بروکراسی های پیچیده اداری مستندسازان را اذیت می کند و مدیران باید تدبیری داشته باشند که تمامی مجوزها و امکانات برای مستندسازان در لحظه انجام شود تا آن ها موقعیت های ناب را از دست ندهند. متأسفانه آنچه همیشه ما مستندسازان را اذیت می کند بروکراسی های اداری است. من یادم می آید چند سال قبل می خواستم مستندی را در کردستان عراق با هزینه شخصی تولید کنم اما سیستم اداری و دریافت مجوزها آنقدر اذیت کننده بود که من مجبور شدم بدون مجوز به کردستان عراق بروم.
وی در همین راستا ادامه داد: رفتن من به کردستان عراق در حالی بود که نیروهای داعش، حشدالشعبی و… در آنجا حضور داشتند. در واقع خطر در کمین بود اما من اگر می خواستم دنبال مجوز بروم و درگیر مجوز شوم موقعیت ها را از دست می دادم. بی شک اگر برای ساخت این مستند اتفاقی برایم رخ می داد برای هیچ کسی مهم نبود اما جالب آنجا است که وقتی این قبیل فیلم ها ساخته می شود مدیران به ما به به می گویند و از موقعیت های پر ریسکی که ما در آن قرار داشتیم تقدیر می کنند.
سلیمی راد خاطرنشان کرد: اذیت کردن از طرف مسئولان شایسته مستندسازانی نیست که خود را وسط بحران قرار می دهند. این قبیل اتفاقات برای ما واقعاً دردآور است. ما نه حمایت می شویم و نه شرایط برای حضورمان در بحران های متعدد جهانی مهیا می شود.
این مستندساز در پاسخ به این سوأل که به عقیده شده تولید مستندهای استراتژیک در خصوص وقایعی نظیر آنچه امروز در غزه رخ می دهد تا چه میزان حائز اهمیت است اظهار داشت: ما نباید فراموش کنیم که هیچ چیز به اندازه تصویر در دنیا اثرگذاری بحران را نشان نمی دهد. وقتی نامی از فلسطین می شنویم تصویر کودک فلسطینی که سال ها قبل در آغوش پدرش بود هنوز در ذهن مان تداعی می شود. این ها همه قدرت تصویر را ثابت می کند.
وی یادآور شد: ما نیازمند آن هستیم که مستندسازانی مانند شهید آوینی را تربیت کنیم که با زاویه نگاهی جدید به بحران های متعدد نگاه می کرد. آوینی شاید تنها مستندسازی بود که توانست در دوران ۸ سال دفاع مقدس زیبایی های جنگ را به تصویر بکشد و به همین علت است که آثارش ماندگار شده و ما سینمای مستند دفاع مقدس را با اسم شهید آوینی می شناسیم.
سلیمی راد تأکید کرد: بدیهی است مدیران سینمایی برای بحران غزه باید مستندسازانی که می خواهند و می توانند به آنجا بروند را شناسایی کنند. مستندسازان باید اتفاقات منطقه و دنیا را با زاویه دید خود به تصویر بکشند. مستندسازان امروزه باید در پی فاجعه نسل کشی و کودک کشی باشند. مستندسازان نباید ظاهر را ببینند و باید عمق ماجرا را به تصویر بکشند.
وی تصریح کرد: شاید آنچه ما از غزه می بینیم حتی ۱۰ درصد واقعیت ها هم نباشد. ما نیاز به حضور مستندسازانی داریم که در این زمینه کنکاش و پژوهش کنند. ما نیازمند آن هستیم که مستندسازانی را پرورش دهیم که با نگاه دغدغه مند و استراتژیک وارد عرصه تولید آثار شوند. ما امروزه در سینمای مستند کشورمان بیش از هر چیز دیگر زاویه نگاه متفاوت می خواهیم.
سلیمی راد در پایان این گفتگو افزود: مستندسازان نیازمند تشویق از سوی مسئولان هستند؛ مسئولان باید همت کنند و از مستندسازان دعوت کنند و آن ها را ترغیب کنند که وارد وادی عرصه های مهم شوند و آثاری را خلق کنند که برای کشور ثمره و عایدی کافی داشته باشد.
تازه ترین کنسرت علی زندوکیلی خواننده موسیقی پاپ کشورمان شامگاه روز شنبه بیستم آبان ماه با همراهی ارکستر «ایستگاه» در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.
سینماپرس: پس از ایجاد تعداد زیادی حواشی بیمورد و فرعی ساختن مسئله اصلی فلسطین و مقاومت در منظر مخاطبان رسانه ملی؛ سرانجام مسئولان شبکه افق صداوسیما با عوامل برنامه «به افق فلسطین» خداحافظی کردند.
به گزارش سینماپرس، تقریباً از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در سرزمینهای اشغالی و با عنایت به شکل گیری یک هماوردی بزرگ میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، برنامهای با عنوان «به افق فلسطین» در شبکه افق صداوسیما آغاز به کار کرد. اما متاسفانه حضور پررنگ جریان فکری حاکم بر سازمان فرهنگی رسانهای اوج و بالاخص میدان داری افرادی کم اطلاع و نا آشنا به موضوع فلسطین همچون محمدرضا شهیدیفر، مهدی عرفاتی، علی صدرینیا، المیرا شریفیمقدم و … سبب شد تا این برنامه از ابعاد انحرافی برخوردار شده و حتی بخشی از افکار عمومی در جامعه را از موضوع فلسطین و فجایع غزه منحرف سازد!
این در حالی است که با توجه به اهمیت بسیار زیاد تحولات فلسطین و تأثیری که در افکار عمومی ایران و آرایش قدرت در غرب آسیا داشت، نولید برنامههایی همچون به افق فلسطین یک ضرورت و نیاز حتمی برای رسانه ملی محسوب میشود. برنامههایی که لزوما میبایست با پرهیز از حاشیه سازی های بی ربط لازم است تا تلاش ویژه نمایند و از یک سو واقعیت میدان را به نحو بهتری به مخاطب ایرانی عرضه کنند و از سوی دیگر تحلیلهای به روزی ارائه دهند و این همه را با دعوت از میهمانهایی با سلایق سیاسی متفاوت و البته آشنا و دغدغهمند به موضوع فلسطین و جبهه مقاومت گره زده و به این واسطه یک همدلی ویژه ای را در ساحت سیاسی اجتماعی ایران به نمایش بگذارند؛ آنهم حول مسئلهی بسیار کلیدی با عنوان فلسطین و مقاومت.
حالا پساز گذشت یک ماه از آزمون و خطای «به افق فلسطین» سرانجام مسئولان شبکه افق به این درک روشن رسیده و ضمن خداحاقظی با عوامل اوج مسلک این برنامه اعلام کردهاند که از این پس «به افق فلسطین» با یک تیم مجرب و قدرتمند رسانهای در حوزه مقاومت پیگیری خواهد شد. وعدهای که اگر چه به واسطه حضور سنتی جریان اوج در پیکره شبکه افق تحقق آن بعید است؛ اما باید همچنان منتظر عملی شدن آن بود.