«زخمه پاییز» را در این روزهای پاییزی بشنوید
کنسرت «زخمه پاییز» با نوازندگی و نغمهپردازی امیرحسین حقیقی و با حضور افشین هنرور به عنوان نوازنده تنبک در تالار رودکی روی صحنه میرود.
کنسرت «زخمه پاییز» با نوازندگی و نغمهپردازی امیرحسین حقیقی و با حضور افشین هنرور به عنوان نوازنده تنبک در تالار رودکی روی صحنه میرود.
سینماپرس: هیات مدیره کانون روابطعمومی و تبلیغات خانه تئاتر با دبیر چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر دیدار کرد.
به گزارش سینماپرس، هیات مدیره کانون روابطعمومی و تبلیغات خانه تئاتر طی جلسهای با مهدی حامدسقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر دیدار و پیشنهاد برگزاری بخش رقابتی تبلیغات تئاتر را مطرح کرد.
در این نشست هماندیشی که در دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر برگزار شد، مریم رودبارانی، زهرا شایانفر و مریم شریعتی از اعضای هیات مدیره به دیدار و گفتگو با دبیر جشنواره تئاتر فجر پرداختند؛ گفتوگوهای این جلسه پیرامون اهمیت تبلیغات تئاتر و اهمیت این بخش با توجه به افزایش مدیا و سالنهای خصوصی و بالابردن رقابت در زمینه تولید محتوا بیان شد.
مریم رودبارانی رییس کانون روابطعمومی و تبلیغات خانه تئاتر در همین زمینه گفت: نقش تکنولوژیهای تازه و فضای مجازی، در کنار امکانات متفاوت فضاهای شهری و رسانهها به استفاده از ابزارهای مختلف و رقابت بیشتر شده است که به همین دلیل توجه به کیفیت آثار تبلیغاتی تولید شده و تاثیرش بر مردم و سلیقه جامعه، را مطرح میکند و بخش رقابتی تبلیغات تئاتر بر اساس پرداختن به این موضوع و ایجاد فضای تحلیل و گفتوگو پیرامون آن بسیار اهمیت دارد، اضافه شدن این بخش به دوره جدید جشنواره میتواند در بهبود سطح کیفی امر تبلیغات در حوزه نمایش و پیشبرد درست و اصولی آن راهگشا باشد.
مهدی حامدسقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نیز تبلیغات و اطلاعرسانی در تمامی حوزههای حرفهای هنر را راهگشا و قابل تامل دانست و گفت: پیشنهاد اختصاص بخشی مستقل به این امر در جشنواره تئاتر فجر اتفاق مثبتی برای ارتقای سطح کیفی امور تبلیغاتی حوزه نمایش است، با توجه به اینکه تنها یک دوره تبلیغات تئاتر به صورت بخش رقابتی در جشنواره بوده است این تصمیم مطمئناً برای آینده حوزه اقلام تبلیغاتی و بهبود چارچوبهای در نظر گرفته شده برای اطلاع رسانی درست و اصولی، راهگشا خواهد بود، اما برگزاری آن در این دوره منوط به بررسی ظرفیتهای این طرح و در صورت وجود زیرساختها برگزاری آن در چهل و دومین جشنواره خواهد بود.
زهرا شایانفر نایب رییس کانون نیز با اشاره به نقش تاثیرگذار فعالان حوزه روابط عمومی و تبلیغات بر فعالیتهای فرهنگی و هنری تاکید کرد: فعالان این حوزه علیرغم نقش پررنگی که بر معرفی و جذب مخاطب آثار نمایشی دارند کمتر مورد توجه رویدادهای فرهنگی و هنری قرار گرفتهاند. بدون شک شکلگیری بخش تخصصی میتواند نشاندهنده توجه تخصصی به این حوزه بوده و برای همکاران ما نیز انگیزه ای بیش از پیش برای اقدامات خلاقانهتر باشد.
کانون روابطعمومی و تبلیغات همچنین پیشنهاد برگزاری سمینارها تخصصی در بخش غیر رقابتی را نیز مطرح کرد که با موضوعات برندینگ و هویت بصری در تئاتر و پرسونال برندینگ برگزار شود.
در این دیدار دبیر جشنواره چهل و دوم فجر پیشنهاد داد که این طرح به طور جامع توسط کانون روابطعمومی و تبلیغات تئاتر تهیه و به دبیرخانه جشنواره جهت بررسی ارایه شود که این پیشنهاد مورد استقبال کانون قرار گرفت.
کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در نظر دارد که سلسله نشستهایی با بخشهای مرتبط به تئاتر را برگزار کند. پیش از این نشست هماندیشی کانون روابطعمومی با انجمن صنفی تماشاخانههای خصوصی برگزار شده بود.
روزبه نعمتالهی پس از انتشار دو تک آهنگ، از برگزاری جدیدترین کنسرت خود در تاریخ ۹ آذر در برج میلاد خبر داد.
علیرضا قربانی پس از اجرای کنسرتهایش در اروپا، اواخر ماه ژانویه میلادی به استرالیا میرود.
سینماپرس: احمد نیک فرجام مستندساز در خصوص بررسی وضعیت مستندسازی در کشور گفت: یکی از مهمترین مسائل سینمای مستند فقدان توجه کافی به تولید مستندهای بحران است؛ فکر می کنم مسئولان چندان دنبال سندسازی و کشف حقایق نیستند و به همین علت اقبال کمتری برای تولید آثار مستند بحران دارند!
این مستندساز تقدیر شده در جشنواره مردمی فیلم عمار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: بنده چند سال قبل برای بحران به وجود آمده در کشور عراق اقدام کردم که مستند بسازم اما مسئولان عقب نشینی داشتند وحمایتی برای ساخت این اثر نکردند.
وی با بیان اینکه مسئولان دوراندیشی ندارند اظهار داشت: سینمای مستند یک سند ماندگار برای تمامی دنیا است. امروزه در دنیا به عنوان سند به فیلم های مستند رجوع می کنند اما افسوس که گویا کسی در کشور ما دنبال سندسازی و کشف حقایق نیست.
کارگردان مستندهای «خراشاد» و «داستان دلدادگی» در خصوص سایر معضلات مستندسازان اظهار داشت: من به شخصه چون اغلب در تلویزیون کار می کنم تا الآن مشکلی در خصوص مشکل مجوز یا… نداشتم اما می دانم که مهمترین مسأله مستندسازان امروزه پخش و اکران است که متأسفانه جدی گرفته نمی شود.
نیک فرجام با تأکید بر اینکه مسئولان و مدیران سینمایی نباید صرفاً به سینمای داستانی توجه کنند متذکر شد: فیلم های داستانی همواره ویترین دارند و دیده می شوند. مسئولان باید همانطور که از اکران فیلم های داستانی حمایت می کنند برای سینمای مستند هم بسته های حمایتی داشته باشند و بستری برای اکران آن ها فراهم کنند.
وی در پایان این گفتگو افزود: از سوی دیگر بودجه تولید آثار مستند به شدت ضعیف است. ۲-۳ سال زمان صرف می شود که یک اثر مستند ساخته شود اما بودجه مناسبی برای تولید این آثار اختصاص داده نمی شود و همین باعث ایجاد مشکل جدی برای مستندسازان شده است.
بازدید از نمایشگاه آثار کارتون و کاریکاتور هنرمندان مطرح آمریکای لاتین تا پایان روز سوم دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران تمدید شد.
سینماپرس: جواد اردکانی کارگردان سینما در خصوص چرایی عدم تولید آثار فیلم و سینمای استراتژیک گفت: من شهادت می دهم مدیران آگاهانه خیانت می کنند! برخی مدیران فرهنگی به خصوص در موضوع فلسطین خیانت می کنند؛ در این شرایط رسانهها باید پای کار بیایند و خفت گیری کنند اما افسوس که رسانههای ما از مدیران بیشتر در خواب هستند!
کارگردان فیلم های سینمایی «شور شیرین» و «به کبودی یاس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید به مسائل مهمی مانند غزه، فلسطین و… در سینما بپردازیم و اگر تا الآن نپرداختیم قطعا کوتاهی شده است.
وی ادامه داد: بایستی سوأل شود که چرا طی این بیش از ۴۰ سالیکه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ما به این موضوع کم پرداختیم؟ دلیل چه بوده؟ و اگر تقصیر رخ داده مقصر چه کسی بوده است؟
اردکانی خاطرنشان کرد: در مناسبت هایی مانند آنچه این روزها در غزه شاهدش هستیم عده ای می آیند و حرف می زنند و سپس حرف های خود را فراموش می کنند. بدیهی است که ما باید همواره در رابطه با مسائل روز و استراتژیک در سینما تولید داشته باشیم و از زاویه دید خودمان به مسائل بپردازیم.
این سینماگر سپس با بیان اینکه اگر در افق میان مدت و دراز مدت رسانه ای پرداختن به این مسائل مهم است چرا در برنامه ریزی و رفتار مدیران جایش خالی است؟ اظهار داشت: بنده با ایمان راسخ می گویم که هنرمندان به قدر کافی انگیزه ورود به این مسائل را دارند. حداقل عده ای از هنرمندان همیشه پای کارند و آماده اند تا در خصوص این مسائل کار کنند. این مدیران هستند که مشکل دارند و طی همه سال ها در خوابی به سر بردند که ظاهراً هنوز هم بیدار نشده اند.
وی با تاکید بر اینکه نوعی خواب آلودگی فضای فرهنگی کشور را احاطه کرده تصریح کرد: الآن با اتفاقات غزه همه دنیا بیدار شدند اما مدیران فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بایستی متعهد و پایبند به اهداف فرهنگی نظام باشد هنوز در خوابند. وقتی مدیری به فکر این شرایط نیست باید محاکمه شود و از او سوأل شود اما این اتفاق هم هرگز نیفتاده است.
کارگردان فیلم های سینمایی «بانک زده ها» و «قناری» خاطرنشان کرد: متأسفم که اولویت برخی افراد در سینما میزان فروش فیلم های اراجیف شده است! متأسفم که در تلویزیون شاهد سریال های ضعیفی مانند «رعد و برق» آقای افخمی هستیم اما هیچ خبری از تولید و حمایت از آثار استراتژیک نیست.
وی متذکر شد: ما وقتی به آمار فیلم های تولیدی نگاه می کنیم می بینیم نه فقط در مسأله فلسطین که در سایر مسائل منطقه همواره بی توجهی جدی در سینما وجود داشته و دارد. منطقه ما سال ها است درگیر بحران های جدی است؛ از سوریه و عراق و یمن و افغانستان و… همه مسائل شان در زندگی ما تأثیرگذار است. ما چقدر به این مسائل در سینما و تلویزیون پرداختیم؟
اردکانی تصریح کرد: باید مدیران فرهنگی در این خصوص پاسخگو باشند؛ اگر این مسائل استراتژیک جزو اهداف نظام نیست رسماً اعلام کنند. من به عنوان یک عضو و سرباز از خانواده هنری نظام سالها است مستقیم درگیر این ماجراها هستم و طرح های فراوانی دادم؛ تاکنون ۳ سریال کامل نوشتم و ارائه دادم و حالا سوأل دارم چرا کار نمی شود؟ چرا فقط برای دیدار با حضرت آقا ما را می برند تا در خصوص سینمای استراتژیک صحبت کنیم و بعد ما را شیفت دیلیت میکنند؟
این کارگردان سینما افزود: این مدیریت فرهنگی است؟ قطعاً نمیشود هر کسی مدیر فرهنگی باشد. رسانهها رودربایستی و تعارف کنار بگذارند. شاید در ۴۰ ساله دوم انقلاب تولید کالای فرهنگی و هنری استراتژیک جلو بیفتد و شعار تولیدات استراتژیک حداقل ۱۰ درصدش تبدیل به خروجی هنری شود.
وی در پایان این گفتتگو افزود: همه دنیا روی موضوعات ملتهب سیاسی عطش دارند. اما مدیران فرهنگی ارشد ما به جای پاسخگو بودن و ارائه دلیل برای کم کاری شان در این زمینه همواره عادت کرده اند توپ را به زمین مدیران قبلی بیندازند. کی قرار است وعده های شما به خروجی برسد؟
یک نقاشی قرن سیزدهمی که زمانی در دیوار بالای اجاق آشپزخانه یک زن سالمند فرانسوی نصب شده بود و بعدها در یک حراجی به قیمت میلیونها یورو فروش رفت اکنون به مجموعه موزه «لوور» اضافه شده است.
سینماپرس: رضا بنفشهخواه بازیگر کشورمان از تصمیم خود برای نقشآفرینی در یک فیلم با موضوع فرزندآوری خبر داد.
به گزارش سینماپرس، رضا بنفشهخواه درباره فعالیت فعلی هنری خود گفت: یک سری فیلمنامه برایم ارسال شد که آنها را خواندم و نپسندیدم اما یک فیلمنامهای درباره فرزندآوری برایم فرستاده شد و من هم بازی در آن را قبول کردم. فیلمبرداری این کار شروع شده و قرار است فیلمبرداری این کار با حضور من را در چند روز آینده شروع کنیم.
این بازیگر پیشکسوت کشورمان درباره حضور در سینما سینما تئاتر گفت: من معمولا سینما نمیروم و بیشتر تئاتری هستم. چند شب پیش کار آرامش و آسایشگاه را دیدم و استقبال مردم خیلی خوب است؛ به طوریکه خوشبختانه تئاتر کشورمان در حال تلاش، رونق و جان گرفتن است.
رضا بنفشه خواه بازیگر سینما تلویزیون کشورمان متولد ۱۴ بهمن ۱۳۲۲ است. وی در آثاری همچون شهرگربهها، آخرین پرواز، اجاره نشینها، نیسان آبی، از سر نوشت، پدر، برگ ریزان، همه باهم، از سر نوشت۴ و بسیاری آثار دیگر به ایفای نقش پرداخته است.
زهرا رسولزاده نمین از برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی سفال و سرامیک طی ۳ روز نخست آذر در گالری زرنا خبر داد.