X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

در طراحی دکور سعی کردیم فضای سوله صنعتی به ذهن متبادر شود و نشان دهیم که می‌توانیم چرخ‌دنده‌ها را حرکت دهیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده برنامه «میدون» این برنامه را فرصتی دانست که با دعوت از صاحبان کسب و کار و کارآفرینانی از سراسر کشور، مباحث اقتصادی و چالش‌های این حوزه را بررسی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، فصل چهارم «میدون» با تغییرات در دکور و تعداد داوران، در حال پخش از شبکه سه سیماست. اجرای این فصل از «میدون» را نیز بهمن هاشمی، بر عهده دارد.

در «میدون» داورها پس از بررسی کسب و کار کارآفرینان، امتیازاتی به آن‌ها در قالب «سکه» می‌دهند و پس از آن، از سوی هیئت منصفه داوری می‌شوند. کارآفرینی که بیشترین امتیاز را دریافت کند، برنده مسابقه و صاحب وام چند میلیاردی خواهد شد.

مصطفی خلیل‌زاده تهیه‌کننده برنامه «میدون» در گفت‌وگو با خبرنگار میزان گفت: در «میدون» نه تنها کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان را داریم، بلکه این برنامه کسب و کارهای محلی و خرد را هم در بر می‌گیرد. در این فصل سعی کردیم به سراغ کسب و کارهای کوچک‌تر برویم و افرادی که در این حوزه در اقصی نقاط کشور در حال فعالیت هستند، به برنامه دعوت کنیم تا مخاطبان بتوانند هم‌ذات‌پنداری و الگوگیری کنند.

وی تصریح کرد: سعی کردیم با توجه به کسب و کار مناطق مختلف کشورمان، فرهنگ و آداب و رسوم همان مناطق را هم در برنامه معرفی کنیم و در این قسمت افراد با لباس‌های محلی و گویش‌های خود در برنامه حاضر می‌شوند.

تهیه‌کننده برنامه «میدون» تاکید کرد: ما افرادی که با سرمایه خود توانستند کسب و کاری راه بیاندازند به برنامه دعوت می‌کنیم. برای دعوت از افراد تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا شخصی که به برنامه می‌آید، کسب و کار اقتصادی واقعی داشته باشد و بینندگان بتوانند اعتماد کنند و اعتبار برنامه و رسانه ملی خدشه‌دار نشود.

خلیل‌زاده تاکید کرد: در واقع ما مباحث اقتصادی کسب و کارها را بررسی می‌کنیم تا صرفا یک ایده نباشد، بلکه به توسعه و درآمد رسیده باشد و از نوعی سودآوری و شبکه فروش برخوردار باشد.

تهیه‌کننده «میدون» ادامه داد: این برنامه در فصل چهارم خود، دامنه فعالیت حوزه کسب و کار را گسترش داد تا به معرفی کسب و کارهای بیشتر در اقصی نقاط کشور بپردازد و تا حدودی از فضای نخبه‌گرایانه فاصله گرفتیم، تا این کسب و کارها مدلی برای الگو گرفتن افراد باشد.

وی درباره توجه به مشاغل در سطح کشور بیان کرد: از فصل‌های گذشته تا الان تلاش کردیم که فقط به مشاغل تهران نپردازیم. ما در این چند قسمت پخش شده مهمانانی از کردستان، خوزستان و شرق کشور داشتیم.

تهیه‌کننده برنامه «میدون» درباره تغییرات در دکور برنامه و چینش داوران هم افزود: در طراحی دکور سعی کردیم فضای سوله صنعتی به ذهن متبادر شود و نشان دهیم که می‌توانیم چرخ‌دنده‌ها را حرکت دهیم، تا تولید شکوفا شود. در فصل‌های قبلی پنج داور در برنامه حضور داشت، اما در فصل جدید تعداد داوران به سه نفر کاهش یافته است. هر کدام از داوران هم در حوزه تخصصی خودشان نکات مربوط به حوزه کسب و کار را می‌گویند.

جلال‌زاده ادمه داد: علیرضا یونچی صادرکننده پیشکسوت و مینا مهرنوش فعال اقتصادی حوزه کسب و کارهای دیجیتال که در فصل‌های قبلی «میدون» حضور داشتند، داوران این فصل هم هستند. حسن سیرانی، استاد دانشگاه و فعال اقتصادی هم به عنوان داور جدید در کنار داوران قبلی حضور دارند.

«میدون» پنج‌شنبه‌عا و جمعه‌های هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *