X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

همراه با شبکه‌های رادیویی در ولادت حضرت زینب (س)

در سالروز تولد با شکوه اسوه صبر و حیا حضرت زینب (س)، رادیو با تهیه و تولید ویژه برنامه‌های متنوع، این میلاد پربرکت و روز پرستار را گرامی می‌دارد.

عطر کوثر در رادیو می‌پیچد 

فراز‌هایی از زندگی حضرت زینب (س)، صبر و استقامت ایشان، گفت‌وگو با پرستاران خلاق و نمونه و بررسی نقش پرستاران در بهبود و درمان بیماران و.. از مضامین برنامه‌های شبکه‌های مختلف رادیویی که به مناسبت ولادت فرخنده حضرت زینب (س) تدارک دیده شده است.

رادیو سلامت و «تو جان آفتابی» 

ویژه برنامه «تو جان آفتابی» در سالروز تولد حضرت زینب سلام الله علی‌ها و روز پرستار ساعت ۸تا۱۰ صبح با تدارک آیتم‌های متنوع از شبکه رادیوی سلامت پخش می‌شود. بخش”جواهری به رنگ سپید” درباره تاریخچه پرستاری در ایران است و “مروارید نشان” درباره زندگی روزمره یک زوج پرستار برگزیده و برتر است.

از دیگر آیتم‌های این برنامه می‌توان به آیتم ” فرشته” اشاره کرد که درباره زندگی و تیمارداری حضرت زینب (س)، “شوق و رنج” گزارشی از پرستاران و از افرادی که در بیمارستان بستری هستند و پرستارانی که در بخش‌های ویژه مثل آی سی یو و یا مراقبت‌های خاص و کودکان دیالیزی خدمت می‌کنند. “ستاره‌های دنباله دار” با موضوع اندر احوالات پرستارانه و “مثل الماس” مصاحبه با پرستار خلاق و محقق و مخترع فاطمه صنعتی دکترای پرستاری که پانسمان زخم تولید کرده و… “کهربا ” از دیگر بخش‌هایی که با موضوع پرستاری از بیمار و یا جانباز در منزل روی آنتن رادیو سلامت می‌رود.

رادیو معارف در ویژه برنامه «عقیله» 

 «عقیله» ویژه برنامه شب میلاد حضرت زینب (س) ساعت ۲۰:۱۵ با موضوع شخصیت علمی معنوی حضرت از نگاه معصومین با گویندگی مجید گلشیری (سوپروایزر بیمارستان فرقانی قم) و کارشناسی حجت‌الاسلام دکتر سیدحسین صادقی شنیده می‌شود. «عطر کوثر» ویژه برنامه روز میلاد که ساعت ۹ صبح با موضوع ایثار حضرت زینب (س) الگوی پرستاری و برنامه «مهربان باشیم» ساعت ۶:۵۰ با موضوع تجلیل پرستاری از پدر و مادر و خانواده در منزل، پخش می‌شود. برنامه «بر بال سخن» ساعت ۱:۴۰ با موضوع سخنرانی در مورد فضایل و ویژگی‌های حضرت زینب (س)، با سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر ناصر رفیعی شنیده می‌شود.

تدارک رادیو ایران، به مناسبت حضرت زینب (س)

ویژه برنامه «بهار جان» شنبه ۲۷ آبان، با حضور حجت الاسلام آقا بابا، به سبک و سیره حضرت زینب (س) ساعت ۲۲ روانه آنتن می‌شود. «همیشه بهار» ویژه برنامه دیگری است که در شب میلاد حضرت زینب (س) با موضوع صبر و استقامت ایشان با حضور حجت الاسلام مسلم داود نژاد، ساعت ۲۲:۳۰ تقدیم می‌شود.

«راه شب» یکشنبه بامداد نیز با پخش مستند مدافعان سلامت این میلاد خجسته را گرامی می‌دارد. «خانه و خانواده» نیز که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ به روی آنتن می‌رود، روز یکشنبه با ویژگی‌های یک پرستار و با حضور یک خانواده پرستار به صورت ویژه به این موضوع می‌پردازد. «به افق آفتاب» نیز در سالروز ولادت حضرت ساعت ۱۱:۲۵ از درس‌هایی که می‌توان از حضرت زینب (س) آموخت می‌گوید. «گلبانگ» نیز با پخش قطعه «پرستار» با صدای قاسم افشار این میلاد خجسته را گرامی می‌دارد. «گلبانگ» از شنبه تا پنج شنبه با اجرای مریم نشیبا ساعت ۱۵ تقدیم می‌شود.

رادیو جوان و «جوان ایرانی سلام» 

برنامه «جوان ایرانی سلام» به تبریک ولادت حضرت زینب (س) و بیان خصالت‌های آن حضرت خواهد پرداخت. علاوه بر این، به مشکلات و چالش‌هایی که پرستاران و عزیزانی از قشر پرستار با آن روبرو هستند، می‌پردازد. همچنین، در برنامه «جوونی مجاز»، با پرستاران نمونه به گفت‌وگو خواهد پرداخت، از نگرانی‌ها و مسائلی که در ذهن و دل آنان جاری است.

برنامه «ساختمان پزشکان» نیز به عنوان میزبانی فراگیر، به استقبال پرستاران نمونه و برجسته می‌رود تا در قالب یک گفت‌وگوی ملموس و صمیمانه، از تجارب و دغدغه‌هایشان بهره‌برداری شود. در «شیفت خلوت»، نقش بسیار حیاتی و تأثیرگذار پرستاران در بهبود و درمان بیماران تحلیل و بررسی خواهد شد. برنامه «سهم من» نیز به بررسی عمیق و دقیق سیره زندگی، فضائل اخلاقی و اجتماعی حضرت زینب (س) می‌پردازد و در کنار آن، به تجلیل از مصائب و فداکاری‌هایی که این بانوی بزرگ در زندگی خود با آن مواجه شده است، خواهد پرداخت.

«سیر تا پیاز» رادیو صبا

رادیو صبا ویژه برنامه «سیرتاپیاز» را با موضوع معرفی شغل پرستاری راهی آنتن می‌کند، این برنامه یکشنبه ساعت ۱۳ در قالب مسابقه و گفت‌وگو با پرستار تقدیم مخاطبان می‌شود.
این شبکه رادیویی شنبه شب در شب میلاد حضرت زینب (س) ویژه برنامه «سفیر لبخند» را تقدیم مخاطبان می‌کند این برنامه در قالب یک جنگ شاد ساعت ۲۲ با میزبانی پرستاران همراه مخاطبان می‌شود. برنامه «دوطرفه» در روز ولادت با موضوع صبوری در زندگی و کار، به عنوان یکی از فضایل اخلاقی حضرت زینب (س) ساعت ۸:۱۵ تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه‌های زنده «صبح صبا و عصرصبا» به مناسبت این روز با نگاهی متفاوت به روز پرستار و شغل پرستاری می‌پردازند. «صبح صبا» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۱۵ تقدیم مخاطبان می‌شود و مجله عصرگاهی «عصر صبا» ساعت ۱۷ راهی آنتن می‌شود.

ارج نهادن به جامعه پرستاری در رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با حضور در بیمارستان طالقانی تهران از برنامه «باغ فیض» با هدف ارج نهادن به جامعه پرستاری کشور روی آنتن می‌رود. گفت‌وگو با پرستاران و تلاشگران این حرفه از ساعت ۲۱ ویژه ولادت حضرت زینب (س) تدارک دیده شده که از موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز تقدیم مخاطبان می‌شود.

برنامه «تهران ما سلامت» از رادیو تهران به صورت ویژه به روز پرستار اختصاص یافته است و از ساعت ۱۰ تا ۱۱ در گفت‌وگو با پرستاران از صبر و استقامت آن‌ها گفته خواهد شد.

برنامه «شهر آفتاب» رادیو تهران از ساعت ۶:۳۰ و برنامه «تهران من» از ساعت ۱۷ با توجه به روز ولادت در خدمت مخاطبان خواهند بود.

رادیو ورزش در روز پرستار

گفت‌وگو با ورزشکاران زن را درباره این روز فرخنده از برنامه «گلخونه» رادیو ورزش ساعت ۱۰ از رادیو ورزش بشنوید.

فراز‌هایی از زندگی حضرت زینب (س) در ایران‌صدا

فراز‌هایی از زندگی حضرت زینب (س) را با روایتگری سودابه آقاجانی در ایرانصدا بشنوید.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *