X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

امیدوارم مدیریت جدیدی که سرکار می‌آید شعار حمایت از فرهنگ و هنر را در حد حرف باقی نگذارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده سینما به بایدها و نبایدهایی که در پساکرونا می‌تواند سینما و فرهنگ و هنر را نجات دهد، اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، سعید خانی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما، درباره اتفاق ویژه‌ای که می‌تواند در مدیریت سینما برای خروج از بحران کرونا بیفتد، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، گفت: احتمالاً تا یک سال آینده که شاید کرونا از بین برود، وضعیت سینما همین است. تا آن زمان این دولت رفته و باید منتظر دولت بعدی باشیم و ببینیم چقدر سینما برای آن‌ها اهمیت دارد. امیدوارم افرادی بیایند که درک درستی از بحران ایجاد شده در بخش هنر داشته باشند.

وی افزود: در خصوص سینما، بحث تبلیغات و اطلاع رسانی درست با هدف اینکه یکی از سالم‌ترین مکان‌ها برای حضور مخاطب است، مهم خواهد بود؛ متأسفانه فضایی ایجاد شده که انگار سینما مکان امن بهداشتی (به لحاظ کرونا) برای فیلم دیدن نیست.

تهیه‌کننده «دوزیست» ادامه داد: اکران چند فیلم خوب و مخاطب پسند می‌تواند به سینمای پس از کرونا کمک فراوانی کند. رایزنی و ایجاد همکاری با تلویزیون در بخش تبلیغات هم یکی از راهکارهای مهمی است که مدیریت جدید باید انجام دهد تا سینما به عنوان مکانی که می‌تواند حال جامعه را خوب کند، به روزهای اوجش برگردد.

این پخش‌کننده سینما اظهار کرد: وزارت ارشاد در این بحران می‌گوید پول نداریم! امیدوارم مدیریت جدیدی که سرکار می‌آید شعار حمایت از فرهنگ و هنر را در حد حرف باقی نگذارد و بتواند با رایزنی با رئیس جمهور یا هر مقام تاثیرگذار دیگری، بودجه مناسبی را تامین کند. این قدر پول در این مملکت ریخت و پاش می‌شود، آیا نباید بخشی از آن در حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یک از ارکان اصلی هر جامعه‌ای هزینه شود؟!

خانی گفت: سینما سال‌ها برای پرورش نیروی انسانی مستعد در همه بخش‌ها (فنی، بازیگری و کارگردانی) تلاش و هزینه کرد و وقت گذاشت و به نتایج خوبی رسید. اگر همتی برای نگه داشتن، حمایت و مراقبت از این قشر نشود به شغل‌های دیگری روی خواهند آورد و این برای هنر تأثیرگذاری مانند سینما اتفاق خوبی نیست.

تهیه کننده «من» بیان کرد: متاسفانه سینما و در کل هنر مانند مرده‌ای شده که هرکه از راه می‌رسد لگدی به آن می‌زند. مقصر بخشی از این موضوع خودمان هستیم و بخش بیشتر آن بر عهده مسئولی است که باید برود و از حقوق سینما محافظت کند. اینکه سینما پول ندارد را همه می‌دانیم؛ اما اینکه مسئول امر چگونه و با چه روش درست و همیشگی، بودجه را تامین کند مهم است.

او تصریح کرد: مدیران باید به این درک برسند که حوزه فرهنگ و هنر چقدر می‌تواند در روند پیشبرد اهداف یک مملکت تاثیرگذار باشند. اگر به این درک برسیم به طور قطع مشکلات مرتفع خواهد شد.

تهیه کننده «لونه زنبور» تاکید کرد: بحران کرونا آمد و مانند سیل حوزه فرهنگ و هنر را از بین برد. اگر دوستان در این مدت راهکارهای بهتری، برنامه ریزی و پیاده می‌کردند آنقدر آسیب نمی‌دیدیم. امیدوارم اتاق فکری همراه با مدیریت صحیح تشکیل شود و شرایط به نفع سینما تغییر کند.

این تهیه کننده گفت: بچه‌های سینما هم باید اختلافاتشان را کنار بگذارند و برای پیروزی سینما و گذر از این بحران یکدل شوند؛ اگر سینما نباشد اختلاف هم معنایی نخواهد داشت. با ایجاد راهکارهای مقابله با بحران از سوی مدیریت فرهنگی و چند موردی که به آن اشاره کردم، می‌توان به آینده سینما امیدوار بود. البته در کل آینده بسیار خوب و روشنی را برای سینما متصور هستم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *