X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

غفاری: در «تک تیرانداز» بعد از مدت ها نگاه قهرمان پرور و حماسی را شاهد هستیم/ دیرباز: خدا را شکر می کنم که این نقش به من رسید/ اصغری: بودجه فیلم ۱۰ میلیارد است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری با اجرای محمود گبرلو در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

علی غفاری در ابتدای این جلسه متذکر شد: ما یک سال درگیر تولید بودیم و سعی کردیم بعد از مدت ها نگاه قهرمان پرور و حماسی را با شخصیت برجسته زرین شاهد باشیم.

اصغری تهیه کننده فیلم نیز متذکر شد: مدت ها تمایل ساخت اثری در رابطه با زندگی شهید زرین داشتم که خوشبختانه شرایط مهیا شد. من در ۲۰ سال گذشته فیلم جنگی زیاد کار کردم. تهیه امکانات فیلم جنگی بسیار سخت است. گاهی امکانات لازم در اختیار ما قرار نمی گیرد اما خدا را شکر برای فیلم ما این اتفاق افتاد و ما از حداقل امکانات مان حداکثر استفاده را کردیم.

وی ادامه داد: ما در سینمای جنگ عراقی ها را سست به تصویر می کشیم که اشتباه است و ما در این فیلم دشمن را قدرتمند به تصویر کشیدیم.

غفاری خاطرنشان کرد: همه چیز در این فیلم بر اساس واقعیت زندگی شهید زرین است؛ من از فرزند شهید زرین ممنونم که به ما کمک بسیاری کردند. ما سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم اما طبیعتا برای پرداختن به شکل سینمایی کار دراماتیزه کردیم.

ایوبی تدوین گر این فیلم اظهار داشت: این فیلم نکته حساسی داشت؛ در فیلم های دفاع مقدس دو جبهه علیه هم آرایش نظامی دارند و معلوم نیست هر شلیکی منجر به چه تلفاتی می شود اما در این فیلم طریقه کشته شدن اشخاص را می بینیم؛ در تدوین تلاش کردیم تا حد ممکن صحنه ها را به حدی از احساس برسانیم که بیننده به همذات پنداری برسد. جایی که ضروری نیست موارد شلیک اتفاق نیفتد یا برخی شلیک ها از ویزور دوربین شکاری ببینیم.  

براتی فیلمبردار این اثر سینمایی نیز گفت: من تشکر می کنم که مرا به عنوان جوان ترین عضو این گروه در سمت بالایی پذیرفتند؛ به من اجازه دادند من نوآوری خودم را به عنوان جوان دهه شصتی به این فیلم بیاورم و آقای غفاری خیلی جلوی مرا کم گرفتند. ما اصلا امکاناتی نداشتیم و مجبور بودیم در شرایط جغرافیایی مختلف صحنه را بگیریم و بعد تدوین و پست پروداکشن به کمک ما آمد. من با انگیزه بالا جلو آمدم و تا حد زیادی موفق بودم.

کرمیان طراح جلوه های ویژه میدانی این فیلم نیز متذکر شد: بخش اعظمی از این فیلم جلوه های ویژه میدانی بود. حجم بارانی که در این فیلم بود هنوز به این وسعت و یک دستی دیده نشده است. امروز فیلم جنگی ساختن سخت است وقتی می خواهیم انفجار نشان دهیم باید متریال داشته باشیم و من امیدوارم حق مطلب را ادا کرده باشم. این فیلم از نظر من متفاوت است.

دیرباز نیز تأکید کرد: خدا را شکر می کنم که این نقش به من رسید. این دومین کاراکتر شهیدی بود که من بازی می کردم؛ بخشی از کار من گریم و لباس و گویش بود که قابل تنظیم بود. ما سعی کردیم نعل به نعل از زندگی شهید زرین تقلید نکنیم و تفکر شهید بزرگوار را جلو ببریم. من با افتخار این نقش را بازی کردم. شهید زرین در گچساران به دنیا آمدند ‌اما در اصفهان بزرگ می شوند و در ۴۵ سالگی شهید می شوند که درست بنده هم الان ۴۵ سال دارم. من سعی کردم با گویش شهید زرین دیالوگ هایم را ادا کنم. منبع خوبی برای من نبود که بتوانم تمرین کنم. من با کاراکتری طرف بودم که اطلاعات زیادی از ایشان وجود نداشت و با راهنمایی پسر ایشان به نقش رسیدم.

اصغری در خصوص بودجه این فیلم گفت: بودجه فیلم ما حدود ۱۰ میلیارد تومان است؛ ما توقع داریم نهادهای فرهنگی کمک کنند. 

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *