X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بهتاش: توقع مان از مدیران سینمایی و فرهنگی تولید آثار فاخر است/ نباید تأثیرگذاری هنر را نادیده بگیریم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حاج یدالله بهتاش گفت: دولت موظف است بودجه تولید این گونه کارها را افزایش دهد و شرایط تولید این گونه فیلم ها را برای دغدغه مندان تسهیل کند.

حاج یدالله بهتاش کارشناس علوم قرآنی و یکی از مداحان و پیرغلامان اهل بیت (ع) همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: توقع مان از مدیران سینمایی و فرهنگی دولت انقلابی تولید آثار فاخر در خصوص بزرگان دین و وقایع تاریخی است؛ دولت موظف است بودجه تولید این گونه کارها را افزایش دهد و شرایط تولید این گونه فیلم ها را برای دغدغه مندان تسهیل کند.

این کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده گاهی متعجب می شوم از این همه بودجه ای که صرف تولید برخی فیلم ها می شود که نه تنها هیچ اثرگذاری مثبتی در جامعه ندارند بلکه حتی اثر سوء نیز می گذارند.

وی یادآور شد: همین سریال «مختارنامه» ثابت کرد که چقدر تولید فیلم ها و سریال های دینی و تاریخی می تواند موجب ایجاد تحولات مثبت شود؛ بنده شخصاً مصاحبه ای را دیدم که با برخی افغانی ها و مسلمانان دیگر کشورها صورت گرفته بود و آن ها می گفتند پیش از این نماز نمی خواندند و یا به مسائل دینی توجهی نداشتند اما بعد از تماشای این سریال تمامی فرایض دینی خود را به جا می آورند.

بهتاش در همین راستا متذکر شد: این اتفاق نشان می دهد که زبان هنر بسیار اثر گذار است و ما باید با زبان هنر نسل جوان را با مقدسات آشنا کنیم؛ هیچ گاه ما نباید تأثیرگذاری هنر را نادیده بگیریم! امروز دنیا دنیای رسانه ها و فضای مجازی است و از طریق این ابزار است که می توان نسل جوان را آگاه کرد.

این کارشناس علوم قرآنی با بیان اینکه در کنار آنکه واقعه کربلا به زبان روضه و گریه و مقتل خوانی باید وجود داشته باشد تأکید کرد: ما اگر همین روضه خوانی ها و مقتل خوانی ها را به صورت فیلم و نمایش درآوریم قطعاً اثرگذاری صد چندان خواهد داشت. همانطور که تعزیه خوانی اثرگذاری اش بیشتر از روضه خوانی است چون وقایع برای مخاطب تجسم پیدا می کند.

وی ادامه داد: امروزه نسل جوان شاید کمتر در خصوص بزرگان دین و وقایع تاریخی آگاهی داشته باشد. ما باید از طریق همان ابزارهای جوان پسند مبادرت به تولید کالاهای فرهنگی و هنری در خصوص دین و بزرگان دین کنیم و این گونه است که می توانیم یک گام از دشمنان دین جلو بیفتیم.

بهتاش در خاتمه این گفتگو با اشاره به اینکه یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص تولیدات دینی باید عدم تحریف وقایع و رخدادها باشد اظهار داشت: مراجع و علمای بزرگ دین، مورخان و کارشناسان و متخصصان باید روی فیلمنامه ها نظر بدهند تا خدای ناکرده روایات دینی دچار تحریف نشود و به اشتباه مطالبی به مردم ارائه نشود. باید همه این تولیدات بر اساس مستندات باشند و نکته مهم دیگر آنکه هر کسی نباید اجازه تولید این قبیل فیلم ها و سریال ها را پیدا کند و تنها کسانی که هنر و تاریخ اسلام و دین را می شناسند باید در این امور به کار گرفته شوند تا ماحصل کارشان اثر سوء بر جامعه نداشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *