X

اخبار سینمایی

دفتر سینمایی

فیلم من یک فیلم شکست‌خورده است/این شکست مربوط به مرحله فیلم‌نامه نمی‌شود بلکه این فیلم در مرحله ساخت شکست خورد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» که در روز گذشته تنها ۳ مخاطب در سینماهای کشور داشته است، تأکید کرد خودش هم می‌داند که این فیلم جای دفاع ندارد!

به گزارش سینماپرس،مهدی احمدی تهیه‌کننده فیلم «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی که این روزها در حال اکران در سینماهای کشور است، در گفتگو با مهر، درباره شرایط اکران این فیلم گفت: از شرایط اکران فیلم خود اصلاً راضی نیستیم و معتقدم اکران همزمان ۱۰ فیلم، شرایطی ناعادلانه را در سینماها به‌وجود آورده که به خیلی از فیلم‌ها لطمه زده، این شرایط حتی به پرفروش‌ترین فیلم این روزها هم لطمه زده است.

وی ادامه داد: متأسفانه سینماداران تبدیل به حاکم مطلق اکران شده‌اند و هیچ نظارتی بر عملکردشان هم نیست. گویی هیچ مدیریتی نه بر چرخه تولید و نه بر چرخه اکران وجود ندارد.

تهیه‌کننده «ارثیه فامیلی» در پاسخ به اینکه اگر شرایط اینگونه نبود آیا فروش فیلمش بهتر بود هم گفت: به هر حال شرایط فیلم دیگر اینگونه هم نبود. من وقتی در کل سینماهای تهران، تنها ۴ سالن برای اکران فیلمم در اختیار دارم که همان‌ها هم سانس‌های قبل از ۳ بعد از ظهر است، چه انتظاری می‌توانم داشته باشد؟ خود شما سانس یک و یا سانس سه بعدازظهر سینما می‌روید؟ به‌خصوص که فیلم ما یک فیلم خانوادگی است و واقعاً خانواده‌ها برای رفتن به سینما از یک ساعتی به بعد را انتخاب می‌کنند، آن هم به شرطی که سینما در نقاط مختلف شهر در دسترس آن‌ها باشد.

«ارثیه فامیلی» در شرایط بهتر ۲۰۰ میلیون تومان می‌فروخت!

وی افزود: با در نظر گرفتن همین موارد است که معتقدم فیلم «ارثیه فامیلی» در شرایط متفاوت از این شرایط، قطعاً فروش بهتری می‌توانست داشته باشد و حداقل می‌توانست ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد!

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که آیا واقعاً ۲۰۰ میلیون تومان را فروشی ایده‌آل برای یک فیلم می‌داند؟ گفت: قطعاً این فروش خوب نیست! کمااینکه این روزها فروش یک میلیارد تومان هم برای یک فیلم نمی‌تواند فروش خوبی باشد. اما وقتی فیلمی در کنار ۱۰ فیلم دیگر و در چنین شرایطی اکران می‌شود، چه انتظاری می‌توان داشت؟ با فروشی که فیلم «فسیل» دارد شک نکنید که سینماداران تا عید نوروز سال بعد آن را روی پرده نگه می‌دارند! این فیلم حق دارد بفروشد اما حق آن تهیه‌کننده‌هایی که فیلمشان در نوبت اکران مانده است چه می‌شود؟

واقعیت این است که من با نگاه تجاری این فیلم را نساخته‌ام. من واقفم که فیلم من یک فیلم شکست‌خورده است و این شکست هم مربوط به مرحله فیلم‌نامه نمی‌شود بلکه این فیلم در مرحله ساخت شکست خورد. من نزدیک به ۵۰ سال است که حرفه‌ام سینماست و فیلم‌های پرفروش هم در کارنامه‌ام دارم

احمدی ادامه داد: اگر شرایط ایده‌آل بود و با تجمیع فروش تهران و شهرستان، فیلم ما حداقل می‌بایست ۵۰۰ میلیون تومان در گیشه می‌فروخت که در کنار آن به فروش اکران آنلاین و واگذاری حق پخش به تلویزیون هم حساب کرده بودیم. واقعیت این است که من با نگاه تجاری این فیلم را نساخته‌ام. من واقفم که فیلم من یک فیلم شکست‌خورده است و این شکست هم مربوط به مرحله فیلم‌نامه نمی‌شود بلکه این فیلم در مرحله ساخت شکست خورد. من نزدیک به ۵۰ سال است که حرفه‌ام سینماست و فیلم‌های پرفروش هم در کارنامه‌ام دارم. من «یار در خانه» را با خسرو سینایی کار کردم. «دل‌نمک» را با امیر قویدل کار کردم و در اولین فیلم سیروس مقدم با نام «گرگ‌های گرسنه» فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر بودم.

این تهیه‌کننده سینما تأکید کرد: من قصد دفاع از فیلم «ارثیه فامیلی» را ندارم چرا که معتقدم این فیلم در این قالب، محکوم به شکست بود. اما بیایید نگاه کلان‌تری به سینمای امروز داشته باشیم. اگر چند فیلمی که فروش خوبی دارند را کنار بگذاریم، باقی فیلم‌ها چه فروشی دارند؟ ما چقدر در همین سینمای این سال‌ها فیلم داشته‌ایم که بازسازی شده عین‌به‌عین فیلم‌های قبل از انقلاب بوده‌اند؟ در این سال‌ها ذائقه تماشاگر را تغییر داده‌ایم و او را به سمت دلقک‌بازی کشانده‌ایم!

وی در واکنش به این نکته که استقبال مخاطبان از فیلم «فسیل» را نمی‌توان به معنای نزول سطح ذائقه آن‌ها دانست، چرا که فیلم قابل‌قبول و استانداردی است، گفت: حتی از منظر فروش هم بخواهیم بحث کنیم، مگر ما چند فیلم مانند «فسیل» داریم؟ من اصلاً قصد دفاع از فیلم خودم را ندارم. من در همان فرآیند تولید متوجه اشتباهاتم شدم، اما باید پروژه را تمام می‌کردم.

می‌دانستم فیلم شکست خورده اما باید تمامش می‌کردم

احمدی در پاسخ به این انتقاد که با اطلاع از شکست فیلم، چرا تولید آن به اتمام رسیده و حالا روانه پرده سینماها شده است، گفت: در هر صورت ما ضرر کرده بودیم اما باید تکلیف پروژه مشخص می‌شد. حالا هم مخاطب می‌تواند دست به انتخاب بزند. اینکه فیلم در حال حاضر در هر روز کمتر از ۵ مخاطب دارد، یعنی فیلم چیزی نداشته که مخاطب آن را انتخاب کند. اعتراضی هم که در ابتدای این گفتگو داشتم، ناظر به سیستم کلی تولید و اکران در سینمای ایران بود. به فیلم خودم کاری ندارم، امروز کل سینمای ما دچار اشکال اساسی است.

وی ادامه داد: واقعاً چند فیلم سودده از ابتدای امسال در سینماها اکران شده است؟ باور کنید بحث من فیلم خودم نیست چرا که شکستش را پذیرفته‌ام. من زمانی می‌توانم از فیلمی دفاع کنم که جای دفاع داشته باشد. من حتی درباره شرایط اکران فیلم خودم هم اعتراضی ندارم. اگر بخواهیم وضعیت امروز سینمای ایران را آسیب‌شناسی کنیم باید همه چیز را به‌صورت ریشه‌ای مدنظر قرار دهیم.

این تهیه‌کننده باسابقه گفت: زمانی شرایط تولید در سینمای ایران به‌گونه‌ای بود که من در مقام تهیه‌کننده در همان مرحله تولید می‌دانستم فیلمم قرار است در چند سینما و در چند استان اکران داشته باشد. سیستم تولید و پخش به‌صورت پیوسته به هم بود و سامان مشخصی داشت. اگر فیلم من می‌توانست در اکران موفق عمل کند، می‌توانست بیشتر از بازه چند هفته‌ای که برای فیلم‌ها تعیین شده بود روی پرده بماند. در عین حال اگر فیلمی هم بفروش بود، اینگونه نبود که همان‌طور اکرانش ادامه پیدا کند، بلکه به‌صورت گردشی در سینماهای مختلف روی پرده می‌رفت تا نظم ورود فیلم‌های جدید به چرخه اکران هم برهم نخورد. امروز اما چنین سیستمی وجود ندارد.

بابت تبلیغ ماهواره‌ای توبیخ‌نامه دریافت کردیم

وی افزود: همین فیلم «ارثیه فامیلی» اگر بازیگران بهتری داشت احتمالاً فروشش ۳۰ درصد بالاتر هم می‌رفت اما بازهم یک فیلم شکست‌خورده بود. هیچ مسئولی برای نظارت بر شرایط تولید و اکران سینمای ایران نداریم. من قرار بود این فیلم را اکران نکنم و پیش چند مدیر هم رفتم و از آن‌ها خواستم آن را کنار بگذارند و به جای آن به دیگر مشکلات من توجه داشته باشند. در مدت دو سال هیچ‌کدام از این مدیران جواب‌گوی مشکل دفتر فیلمسازی من نبودند، اما به محض اینکه یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ فیلمم را پخش کرد، سریع توبیخ‌نامه‌اش به دستم رسید! ما که امکان تبلیغ تلویزیونی نداریم، تبلیغات محیطی هم که در انحصار یک سری فیلم‌های خاص است، در این شرایط چرا جلوی ظرفیت‌های دیگر را می‌گیرند؟ چرا در همین شرایط فیلم فلان فیلمساز می‌تواند تبلیغ ماهواره‌ای داشته باشد، اما فیلم ما در بخش خصوصی باید توبیخ شود؟ این‌هاست که مشکل امروز سینمای ماست.

تهیه‌کننده «ارثیه فامیلی» در پایان باردیگر تأکید کرد: این یک اشتباه محض است اگر من قصد داشته باشم از این فیلم و شرایط فروشش دفاع کنم. بحثم این است که فارغ از شرایط یک یا دو فیلم، نظم کلی سینمای ایران نیاز به سامان‌دهی دارد. چرا سینمای ایران باید اینگونه باشد که در یک سال نهایتاً پنج فیلم به سوددهی برسند؟ باقی فیلم‌ها همه محکوم به شکست هستند، حالا شاید یکی کمتر و یکی بیشتر.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قرار است یک واحد گردشگری مستقل در شهرک فعالیت کنند/مسیر گردشگری را جوری طراحی کردیم که مردم از صفر تا صد شهرک را بازدید کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت لوکیشن‌های دهه شصتی در این مجموعه خبر داد و گفت: این لوکیشن برای سریال «تنها گریه کن» در حال آماده‌سازی است.

به گزارش سینماپرس، مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان این که این شهرک فاقد لوکیشن دهه شصتی بود اظهار داشت: در حال حاضر زمین تخصیص داده شده و بر اساس محتوای سریال، نگرش سازمانی و نظارت تیم فنی شهرک، یک محله از دهه شصت ساخته می‌شود.

زمان بازدید عمومی از شهرک روزهای پنجشنبه و جمعه است. خانواده‌ها علاقه‌مند هستند ۶۳ هکتار وسعت شهرک را با هم ببینند که امکان‌پذیر نیست

وی زمان بازدید عمومی از شهرک را روزهای پنجشنبه و جمعه اعلام کرد و افزود: از شنبه تا چهارشنبه چون پروژه های ساخت و ساز داریم، لیدرها به همراه گروه‌ها می‌آیند که هدایت شده باشند. پنجشنبه و جععه چون ساخت و سازها تعطیل است، بازدید عمومیت دارد. خانواده‌ها علاقه‌مند هستند ۶۳ هکتار وسعت شهرک را با هم ببینند. اما الان پروژه‌های سلمان فارسی، مهیار عیار و نامیرا و نائله مشغول فعالیت و بازسازی هستند. بازدید مردم از سریال‌هایی که دوربین روشن هستند امکان پذیر نیست. چون درباره نوع خبرسازی روابط عمومی تصمیم می‌گیرد و اگر مردم بخواهند عکس بگیرند، باعث وقفه در کار ضبط سریال می شود. ولی بازدید اگر در زمان استراحت باشد مشکلی ندارد.

تعیین مسیر گردشگری

وی با اشاره به تعیین مسیر گردشگری برای بازدید از شهرک غزالی گفت: مسیر گردشگری را جوری طراحی کردیم که مردم از صفر تا صد شهرک را بازدید کنند و لوکیشن های متعدد را ببینند. این مسیر شامل لوکشین‌های لاله زار، خانی آباد، منیریه، بهارستان، خیابان انقلاب، کوفه، خیابان ژاله، کلاه پهلوی و توپخانه می‌شود. موزه عروسکی هم سال گذشته بازگشایی شده و روزهای پنجشنبه و جمعه قابل بازدید است.

میرچی درباره تعرفه ضبط سریال در شهرک سینمایی غزالی توضیح داد: تعرفه سریال‌های نمایش خانگی و الف ویژه سازمان صداوسیما یکسان است. در صداوسیما طبقه‌بندی الف، ب، ج داریم که هر کدام باید تعرفه مخصوص به خودشان را پرداخت کنند. جیران، خاتون، شهرزاد، شبکه مخفی زنان جزو سریال‌های نمایش خانگی بودند که در شهرک تصویربرداری شدند.

مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی با اعلام این خبر که در روزهای آخر هفته دو لیدر مردم را راهنمایی می‌کنند اظهار داشت: در ایام نوروز لیدرهایی را جذب کردیم که نسبت به تاریخچه شهرک آگاه بودند. قرار است یک واحد گردشگری مستقل در شهرک فعالیت کنند و به مجموعه ما اضافه شوند. ما یک تیم ده نفره را در نظر گرفتیم که از مهر ماه به بعد شاید این اتفاق بیفتد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

محصولات سینمایی ما به دلایل مختلف از جمله به دلیل تحریم فرهنگی و اقتصادی از سوی نظام سلطه «بازار جهانی» ندارد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه سفر به استان اصفهان در نشستی صمیمانه با هنرمندان و سینماگران استان به گفت‌وگو نشست.

به گزارش سینماپرس، وی در این گردهمایی اظهار کرد: واقعیت این است که چون خودم برخاسته از شهرستان هستم دغدغه شما را می‌فهمم و با این دغدغه‌ها با تمام وجودم آشنا هستم.

وی افزود: برآیند صحبت‌ها و پیشنهادات و مطالبات شما به چهار محور مربوط می‌شود، حمایت از سینماگران استانی، مسائل اقتصادی مانند مالیات، بیمه و اشتغال، مباحث تکنولوژیکی و تجهیزاتی و مجوزها و اختیارات قانونی.

تغییر افق نگاه به سینمای استان‌ها

وی ادامه داد: ما افق نگاه و رویکرد حمایتی به استان‌ها را تغییر داده‌ایم. اکنون موظف کرده‌ایم موسسات سازمان سینمایی همچون: مرکز گسترش و فارابی و سینماشهر به منظور تسریع و تمرکز در رسیدگی به برنامه‌های توسعه استان‌ها مدیر و مسئول مجزا و مشخصی در این حوزه پیش‌بینی کنند. قول نمی‌دهم همه مشکلات را حل کنم اما می‌خواهیم گامی اساسی و مهم در این مسیر برداریم.

سفرهای استانی تشریفاتی نخواهند بود

مدیر سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که در سینما صاحب نام و مطرح است خاطر نشان ساخت: متاسفانه برغم بضاعت بالا و نیروی انسانی خلاق و ممتاز اما محصولات سینمایی ما به دلایل مختلف از جمله، به دلیل تحریم فرهنگی و اقتصادی از سوی نظام سلطه، بازار جهانی ندارد. همچنین، نیاز است در رویکرد آثار نسبت به اقتصاد هنر و رسیدن زبان مشترک جهانی بازنگری شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات عمده ما همین دغدغه‌های شماست؛ ما شهرستان‌هایی داریم که فاقد زیرساخت‌های لازم و فاقد سالن سینما هستند که وضعیت مطلوبی نیست.

وی ادامه داد: در زمینه توسعه به شدت دچار مشکل هستیم و به دنبال ایجاد و توسعه پایدار سینما هستیم؛ سفرهای استانی ما سفر تشریفاتی نیست و نخواهد بود و دنبال ایجاد عدالت در حوزه فرهنگ هستیم.

گسترش بستر مشارکت‌های خصوصی و دولتی در استان‌ها

خزاعی با بیان اینکه در کنار حمایت‌های جدی در جلب مشارکت‌های بخش خصوصی و دولتی برای ارتقای سینمای استان‌ها توجه جدی به هنرمندان شهرستانی را در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کشور در دستور کار قرار داده‌ایم تا از این طریق فرصت‌های برابر و مساعد برای ارتقای این بخش مغفول سینمای کشور ایجاد کنیم، به عنوان مثال سال گذشته بیش از ۲۰۰ هنرمند مستندساز را در سراسر کشور گرد هم آوردیم تا تعامل ایجاد کنیم.

شکل‌گیری جریان «تهیه کنندگان استانی»

وی بیان کرد: سینمای جوان برای اولین بار ۵ سهمیه برای فیلم بلند دریافت کرده است و سال گذشته ۳ فیلم سینمایی خروجی این سیاست بود و این امکان در گذشته وجود نداشته است؛ مسئله بعدی آغاز اجرای طرح «تهیه کنندگان استانی» خواهد بود تا اجازه ظهور و بروز به آنها داده شود. رویکردی که کمک می‌کند تا با شکل‌گیری این ظرفیت تولیدات سینمایی با مولفه‌های فرهنگ، دغدغه و مطالبات بومی استان‌ها خلق شوند، البته بدیهی است که تهیه‌کنندگان استانی بعد از ارائه چند اثر سینمایی و تایید نظر مساعد اتحادیه تهیه کنندگان وارد فضای حرفه‌ای‌تر تهیه کنندگی خواهند شد.

نیاز به جشنواره‌ای تولیدمحور با برند اصفهان

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد سهم اصفهان در جشنواره‌هایی که در اصفهان برگزار می‌شود، اشاره کرد: جشنواره‌های زیادی در استان اصفهان برگزار می‌شوند که به نوبه خود تاثیرگذار هستند اما احساس می‌شود جشنواره‌ای با «برند اصفهان» نداریم و می‌توان با توجه به منابع و امکانات اجرایی و توان اقتصادی استان جشنواره‌ای «تولید محور» در کنار «رویدادمحوری» برای تمرکز توجه به هویت فرهنگی و تاریخی و پیشینه تمدنی و معماری و صنایع هنری استان تعریف کرد.

چرا فیلم‌های تهرانی ۱۷ برابر فیلم‌های شهرستانی هزینه دارند؟

شیروانی پیشکسوت سینما اظهار کرد: عدالت در اقتصاد هنر در درجه نخست است و در این زمینه فاصله زیادی میان تهران و دیگر استان‌ها است و به نظر شما تولید فیلم در تهران و دیگر استان‌ها مگر چقدر اختلاف هزینه‌ای دارد؟ چرا شاهدیم یک فیلم تهرانی ۱۷ برابر یک کار مشابه استانی بودجه می‌گیرد؟

از ظرفیت تهیه‌کنندگان استانی استفاده شود

سیدمحمدرضا ممتاز کارگردان و فیلمنامه‌نویس اظهار کرد: ما هنرمندان زیادی در زمینه سینما داریم ولی تولید نداریم چون حمایت نمی‌شود و برای تولید باید به تهران بیاییم و جلوی تهیه کنندگان دست دراز کنیم؛ ظرفیت‌های زیادی در کشور برای تهیه کنندگی وجود دارد اما از آن استفاده نمی‌شود؛ در سالهای گذشته شهری به پای اصفهان نمی‌رسید ولی امروز اصفهان به این وضعیت افتاده است.

وی افزود: من فیلم مصطفی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی نوشته‌ام اما هیچ حمایتی از ما نشده است و امروز پروانه ساخت فیلم ۹۰ از اصفهان گرفته شده است.

حسین خواجویی تهیه‌کننده اصفهانی تصریح کرد: کاربرد هنر کارت برای هنرمندان چیست و شنیده‌ام این هنر کارت برای تهران مزیت دارد که حداقل با خانواده سینما بروند اما برای اصفهان هیچ مزیتی ندارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«رامین راستاد» به همراه «مهدی سلوکی» به جمع «رستگاری» پیوستند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رامین راستاد و مهدی سلوکی به جمع بازیگران سریال جدید مسعود ده‌نمکی پیوستند.

به گزارش سینماپرس، رامین راستاد و مهدی سلوکی به جمع بازیگران مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان پیوستند.

در این سریال بیش از ۲۰ بازیگر صاحب نام ایفای نقش می‌کنند. پیش‌تر نام محمود پاک‌نیت بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و علیرضا استادی و حمیدرضا هدایتی نیز به عنوان یکی از بازیگران این سریال رسانه‌ای شده بود.

مجموعه تلویزیونی «رستگاری» در مرکز سیمافیلم و در ۳۰ قسمت تهیه و در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن رسانه ملی می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جدول اکران آثار در «حوا» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه نمایش نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» که به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و از ۲۰ تا ۲۳ تیر مله در تهران برگزار می‌شود اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار می‌شود.

این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

همچنین در آستانه برگزاری نخستین جشنواره فیلم حوا از پوستر و جدول نمایش آثار این جشنواره با عنوان مادری که زندگی می‌بافد رونمایی شد.

میکاییل براتی طراح پوستر ملی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا با اشاره به نحوه شکل‌گیری ایده این پوستر بیان کرد:ایده طراحی این پوستر را در مشورت با میکاییل دیانی و دست اندرکاران جشنواره پیش بردیم. سوژه اصلی آن هم مادری است که در حال بافتن است که با موضوع محوری جشنواره که زن و خانواده است پیوند دارد.

همچنین در دامن او نگاتیوها و برش هایی از زندگی خود و تاثیری که بر رشد و بالندگی خانواده اش دارد، دیده می‌شود و نشان از این باور دارد که در دامان مادر است که فرزندان و اعضای خانواده رشد یافته و پیشرفت می‌کنند. وی درباره سبک به کار گرفته در این پوستر توضیح داد: با توجه به بین‌المللی بودن جشنواره سعی کردیم از سبکی نه کاملا ایرانی که ایرانی با رگه‌های بین المللی استفاده کنیم که برای مخاطبان غیرایرانی نیز قابل درک و باور باشد.

براتی درباره دشواری طراحی پوستر برای جشنواره‌های موضوعی گفت: به دلیل اینکه جشنواره‌ها عمدتا موضوع محور هستند و قرار است اطلاعات زیادی را به واسطه پوسترشان مطرح کنند، کار برای طراحان سخت می‌شود؛ چراکه اساسا ذات گرافیک نیز بر اختصاری بنا شده است.

وی درباره زمان طراحی عنوان کرد: طراحی پوستر جشنواره فیلم حوا در زمان کوتاهی اتفاق افتاد و شاید از شکل گیری ایده تا پایان طراحی آن در مجموع چهار یا پنج روز زمان برد. همچنین برای این پوستر از هوش مصنوعی هم استفاده کردم به این شیوه که بخشی را از هوش مصنوعی گرفتم و بعد روی آن خودم طراحی و نقاشی کردم.

وی درباره رنگ‌های موجود در پوستر نیز بیان کرد: به دلیل رعایت و هماهنگی و حفظ هارمونی جشنواره از رنگ هایی استفاده کردیم که در تبلیغات جشنواره هم به کار رفته است. نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار می‌شود.

برنامه نمایش آثار نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا اعلام شد
برنامه نمایش آثار نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا اعلام شد
جدول نمایش

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نخعی: سینمای تکنیک زده امروز کودکان را از سینما و فیلم دیدن دور کرده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حمید نخعی کارگردان و تهیه‌کننده گفت: ما باید کمی ساده تر و صمیمانه تر مبادرت به ساخت فیلم برای کودکان کنیم تا بتوانیم آن ها را با اثرمان همراه و همدل کنیم.

حمید نخعی کارگردان و تهیه‌کننده در آستانه روز ادبیات کودک و نوجوان در خصوص فقدان داستان های جذاب در فیلم های کودک گفت: سینمای تکنیک زده امروز کودکان را از سینما و فیلم دیدن دور کرده است! ما باید کمی ساده تر و صمیمانه تر مبادرت به ساخت فیلم برای کودکان کنیم تا بتوانیم آن ها را با اثرمان همراه و همدل کنیم در غیر این صورت کودک حتماً تمایلی به تماشای اثر نخواهد داشت.

کارگردان و تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «دنیای کیف‌ ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی افکار کودک برای پذیرفتن جهان بیرونی شکل می گیرد نقطه ای است که فیلمساز با کودک برخورد می کند. قطعاً همه ما فیلمسازان سینمای کودک از این نقطه و این جهان به شدت دور هستیم.

وی تأکید کرد: یک تیم ورک عالی باید وجود داشته باشد تا ما بتوانیم کمی خودمان را با نگاه های کودک کد کنیم؛ تا این تیم ورک وجود نداشته باشد قطعاً ممکن نیست که ما بتوانیم در مسیر برگشت اتفاقات درونی و همذات پنداری مورد نظر کودکان برسیم.

نخعی با بیان اینکه بسیار تلخ است که ما به جای اینکه نیاز کودک امروز را پیدا کنیم خود را اسیر تکنیک و تکنولوژی کرده ایم اظهار داشت: اگر در زمان های نه چندان دور کودکان با فیلم های کودک ارتباط بهتری برقرار می کردند به دلیل آن بود که در آن روزگار کودکان ساده تر بودند، زندگی ها ساده تر بود، کودکان ساده تر فکر می کردند و فیلمسازان هم ساده تر فیلم می ساختند اما امروز این گونه نیست.

این سینماگر متذکر شد: همه ما باید بپذیریم که دنیا عوض شده، روزگار عوض شده؛ امروز کودک با تبلت دستش ارتباط برقرار کرده و با دنیای بزرگترها درگیر و عجین شده است. در واقع افرادی که ما آن ها را کودک تصور می کنیم کودک نیستند هیولاهای کوچکی هستند که در مقابل ما قرار دارند، دنیا را می شناسند و نگاه شان نسبت به کودکان ۲-۳ نسل قبل بسیار عوض شده؛ خوب طبیعتاً این اتفاقات ما را در روند ساخت آثارمان به شدت دچار مشکل می کند.

وی تأکید کرد: قطع به یقین ما در سینمای کودک با معضل داستان گویی روبرو هستیم؛ بی شک ما باید در روایت داستان برای کودکان صادقانه رفتار کنیم! کودک با صمیمیت و چند کلام تصویری ساده می تواند اشباع شود اما این نیازمند آن است که ما دنیای این کودکان را بشناسیم. ما باید ساختار ذهنی کودکان را آرام کنیم و از این خشونت جستجو و کاوش گری دورشان کنیم.

نخعی در پایان این گفتگو افزود: محتوای فیلم ها قطعاً باید از پیام زدگی صرف دور شوند و ما باید کودکان را درگیر چالش های به روزی بکنیم که مورد نیاز و پسند آن ها است. بی شک این اتفاق نیازمند تدبیر، زمان و تمرکز است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایت غالب هنری و رسانه‌ای باید در دستان ملت‌های مظلوم و ستمدیده باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پوستر و فراخوان هنری ششمین جشنواره بین‌المللی افشای حقوق بشر آمریکایی در حوزه هنری انقلاب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، در مراسمی که در محل دفتر ریاست حوزه هنری برگزار گردید از پوستر و فراخوان این رویداد فرهنگی هنری رونمایی شد.

در ابتدای این نشست اسماعیل آجرلو دبیر جشنواره با بیان گزارشی از برگزاری ادوار پیشین این جشنواره گفت: از سال ۱۳۹۵ دبیرخانه افشای حقوق بشر آمریکایی شد توسط جمعی از جوانان و سازمان های مردم نهاد و پس از تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص افشای حقوق بشر آمریکایی تشکیل شد. امسال نیز قصد داریم به یاری خداوند ششمین دوره این رویداد را با همیاری نخبگان داخلی و خارجی این عرصه در بخش های مندرج در فراخوان های جشنواره برگزار نمائیم.

محمد مهرابی رئیس حوزه هنری استان البرز و مدیر کمیته هنری این جشنواره نیز گفت: امسال رویکرد موضوعی جشنواره زن در آیینه حقوق بشر آمریکایی خواهد بود و امیدواریم که در کنار سایر بخش های هنری نظیر کارتون و کاریکاتور، استند آپ کمدی و شعر طنز و هجو بتوانیم به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری با تقدیر و تشکر از این حرکت جهادی و مومنانه نیز بیان کرد: مساله حقوق بشر مساله مهمی است که به صورت بسیار پررنگ و پرسروصدایی توسط مدعیان دروغین حقوق بشر علیه ملت ها و امت های مظلوم و ستمدیده و با هژمونی رسانه ای و هنری گسترده غرب علیه انسانیت و فطرت بشری در حال وارونه جلوه دادن و تغییر جایگاه ظالم و مظلوم است. اما این گونه برنامه ها و فعالیت های دبیرخانه ای باعث می شود تا غفلت های گذشته جبران شود و ملل مختلف درکنار جامعه متدین و مسلمان ایران در خصوص حقوق بشر مطالبه گر باشند.

وی استمرار این حرکت مردمی و جهادی را از جمله نقاط برجسته این رویداد بر شمرد و گفت: این جریان باید هرسال با قوت بیشتری ادامه پیدا کند و در سطح بین المللی نیز باید دارای جایگاه شود. امروزه دیگر معادلات جهانی تغییر کرده و روایت غالب هنری و رسانه ای باید در دستان ملتهای مظلوم و ستمدیده باشد و همه ما وظیفه داریم در این خصوص کمک کنیم.

در پایان این مراسم نیز از پوستر و فراخوان این جشنواره توسط محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری و دکتر اسماعیل آجرلو رونمایی شد.

هنرمندان و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در بخش هنری جشنواره می توانند به سایت جشنواره به نشانی www.us-humanrights.ir مراجعه نمایند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در حال حاضر مردم چندان میلی به دنبال کردن تلویزیون ندارند/می‌توان مشاهده کرد که اعتماد مردم به این رسانه از دست رفته است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما با تاکید بر اینکه «باید آزادی عمل بیشتری در اختیار تولیدات داخلی باشد» گفت: اگر تلویزیون قصد بازنگری بر تولیدات شبکه نمایش خانگی را دارد، ابتدا در مورد تولیدات خودش اقدام کند تا مخاطبان از دست‌رفته‌اش را برگرداند و اگر حواشی کمتر شود روی کیفیت ساخت می‌توان تمرکز کرد.

به گزارش سینماپرس، حبیب اسماعیلی با اشاره به مصوبه اخیر شــورای عالــی انقلاب فرهنگی در خصوص نظارت بر شبکه نمایش خانگی به ایسنا گفت: واکنش‌هایی که بعد از این خبر از سمت هنرمندان بازتاب بسیاری پیدا کرد چندان دور از ذهن نبود. صدور مجوزهای شبکه نمایش خانگی از ابتدا با وزارت ارشاد بود و بعد به ساترا سپرده شد. اتفاقی که به مرور دایره ممیزی را تنگ‌تر کرد و این روزها بحث واگذاری شبکه نمایش خانگی به تلویزیون مطرح شده است. فکر می‌کنم هنرمندان زیادی با این گزاره هم‌نظر هستند که اگر تلویزیون قصد بازنگری بر تولیدات شبکه نمایش خانگی را دارد می‌تواند ابتدا در مورد تولیدات خودش اقدام کند و بسیاری از مخاطبانش را که در سال‌های اخیر از دست داده بازگرداند.

او با بیان اینکه «متاسفانه تلویزیون جایگاه سابق را میان مخاطبانش ندارد» ادامه داد: باید این را در نظر گرفت که با تغییر زمان، نیاز داریم تا در مورد همه چیز تصمیمات جدیدتری بگیریم و مواردی بسیاری را به‌روز کنیم. طبیعی است که این مورد شامل حال نظارت‌ها هم می‌شود. خصوصا در زمانه‌ای که مخاطبان دسترسی بهتر و بیشتری به ماهواره و فیلم‌های روز دنیا دارند و از جریان روز عقب نمی‌مانند.

این تهیه‌کننده سینما افزود: باید در این شرایط دست کم آزادی عمل بیشتری در اختیار تولیدات داخلی باشد، مقصودم از این حرف به هیچ وجه ولنگای نیست؛ مقصود این است که می‌توان با توجه به شرایط، تصمیمات درست‌تری برای پلتفرم‌های ایرانی گرفت.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: باید این را در نظر داشت که تلویزیون هم تا سال‌های پیش سریال‌های خوبی برای مخاطبانش تهیه می‌کرد؛ سریال‌هایی که مخاطب‌پسند بود و این موضوع به مرور کمرنگ شد و خاصیتش را از دست داد. در حال حاضر مردم چندان میلی به دنبال کردن تلویزیون ندارند و حتی در مواردی می‌توان مشاهده کرد که اعتماد مردم به این رسانه از دست رفته است.

اسماعیلی یاداور شد: از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد و سینماها به سمت تعطیلی رفت، شبکه نمایش خانگی نفوذ بیشتری میان خانواده‌ها پیدا کرد. در این مدت کیفیت متفاوتی را از این سریال‌ها شاهد بودیم که عمدتا مخاطب‌پسند بودند. طبیعی است که آزمون و خطاهایی نیز وجود دارد و می‌توان انتظار داشت به مرور کیفیت بهتری از سریال‌سازی را در پلتفرم‌ها شاهد باشیم و فکر می‌کنم اگر این حواشی کمتر شود و روی کیفیت ساخت تمرکز کنیم، اتفاقات به مراتب بهتری را در سریال‌های شبکه نمایش خانگی شاهد خواهیم بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / کنسرت علیرضا قربانی


سینماپرس : کنسرت موسیقی علیرضا قربانی در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعطیلی گروه‌های فیلم و سریال در شبکه‌های تلویزیونی و تمرکز آن در «سیمافیلم» بالاخره محقق شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رییس مرکز سیمافیلم در ادامه تغییرات ساختاری در این مرکز، برای چهار گروه تولیدی جدید شامل تولیدات گونه‌های (ژانر) مختلف، حکم سرپرستی صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم در احکامی جداگانه برای چهار گروه جدید تولیدات تاریخی، اجتماعی، حادثه‌ای و طنز سرپرست منصوب کرد.

طی این احکام غلامرضا الماسی به سمت سرپرست گروه تولیدات تاریخی، بهرنگ ملک‌محمدی به سمت سرپرست گروه تولیدات اجتماعی، مهدی خلجی به سمت سرپرست گروه تولیدات حادثه‌ای و مسعود کریمی به سمت سرپرست گروه تولیدات طنز منصوب شدند.

در تغییرات ساختاری جدید این چهار گروه تخصصی در گونه‌های متنوع نمایشی در مرکز سیما فیلم به جای گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌های یک، دو و سه و گروه فیلم و سریال سیمافیلم به فعالیت ادامه می‌دهند.

مدیران گروه فیلم و سریال شبکه‌ها حکم تازه گرفتند

مدتی بود زمزمه انحلال گروه‌های فیلم و سریال در شبکه‌های تلویزیونی به‌صورت غیررسمی مطرح می‌شد و حتی برخی متولیان و مسئولان هم در محافل غیررسانه‌ای این تغییرات را تأیید می‌کردند.

حالا خبر رسمی انتصاب چهار سرپرست جدید در قالب ساختار تازه در سیمافیلم را می‌توان اعلام رسمی پایان کار گروه‌های فیلم و سریال در شبکه‌های مختلف سیما تعبیر کرد. به‌خصوص که از میان چهار سرپرست منصوب شده، تا پیش از این غلامرضا الماسی در شبکه یک، بهرنگ ملک‌محمدی در شبکه دو، مسعود کریمی در شبکه سه مدیریت گروه فیلم سریال شبکه‌های سیما را برعهده داشته‌اند.

تعطیلی گروه‌های فیلم و سریال در شبکه‌های تلویزیونی و تمرکز آن در سیمافیلم یکی از مهمترین تغییرات ساختاری اعمال شده در فرآیند تولید سریال‌های تلویزیونی به حساب می‌آید و باید دید چه تأثیری بر خروجی شبکه‌های مختلف سیما خواهد داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع