X

بایگانی آبان 4, 1397

دفتر سینمایی

ساخت فیلم سینمایی «دوزیست» توسط نیک‌نژاد – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: پیش تولید فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد آغاز شده است.

به گزارش سینماپرس، برزو نیک نژاد و سعید خانی بعد از فیلم «لونه زنبور» فیلم اجتماعی «دوزیست» را جلوی دوربین می برند.

این کارگردان و تهیه کننده که ساخت چند فیلم اجتماعی را در کارنامه دارند نوروز امسال فیلم «لونه زنبور» را در سینماها اکران کردند. فیلمنامه «دوزیست» توسط برزو نیک نژاد نوشته شده و مراحل مقدماتی پیش تولید آن آغاز شده است.

گروه تولید این روزها در انتظار صدور پروانه ساخت هستند و به محض صدور پروانه ساخت فیلمبرداری این فیلم آغاز می شود و سازندگان قصد دارند «دوزیست» را برای نمایش در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آماده کنند.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جامعه زنان ایران پیشروتر از چیزی است که در فیلم‌ها دیده‌ایم – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: نشست مشترکی با حضور عضو هیات پارلمانی فرانسه و مدیران بنیاد سینمایی فارابی پیرامون افزایش همکاری های فرهنگی و هنری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نماینده مجلس ملی فرانسه پس از دیدار با جمعی از مسوولان و نمایندگان مجلس، با حضور در بنیاد سینمایی فارابی، با مدیران این نهاد سینمایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در نشست مشترک نماینده پارلمان فرانسه و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بر «پیگیری عقد تفاهم‌نامه تولید مشترک فیلم سینمایی بین دو کشور ایران و فرانسه» تأکید شد.

«فردریک دوما» نایب رییس کمیسیون فرهنگی و آموزش مجلس ملی فرانسه، دکتر «طیبه سیاوشی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو انجمن دوستی پارلمانی ایران و فرانسه، وابسته فرهنگی سفارت فرانسه در تهران، «علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، «رائد فریدزاده» معاون امور بین الملل بنیاد و «مصطفی احمدی» مسئول بخش تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی، در این نشست مشترک بر تعامل دوسویه فرهنگی سینمایی دوکشور تاکید کردند.

خانم دوما یکی از علل اصلی حضورش در ایران را، در کنار مذاکره درباره نقش مثبت ایران در مبارزه با تروریسم و ارتباطات و همکاری‌های اقتصادی، گفت‌وگو درباره همکاری‌های فرهنگی عنوان کرد.

وی با تجلیل از پیشرفت‌های سینمای ایران، از سینما به عنوان ترجمان واقعیت‌های جامعه یاد کرد و افزود: به عنوان یک زن، به نظرم فیلم‌هایی که از ایران در جوامع و جشنواره‌ها می‌بینیم کمی محدود کننده است. برای مثال واقعیت جامعه زنان در ایران هنگامی که با آن در کشور مواجه می‌شویم پیشروتر از چیزی است که در برخی فیلم‌ها دیده ایم و این واقعیت باید در چارچوب سینما به جامعه جهانی هم منتقل شود.

وی با بیان ملاقات‌ها و مشاهداتش در این سفر گفت: از اینکه در ایران یک زن ۴۴ ساله‌ای متخصص مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما است بسیار خوشحال شدم و این برای من جالب بود، در مدتی که در ایران بوده‌ام این بخت را داشتم که با زنان موفق در عرصه مدیریت کشور ملاقات کنم و تعداد بالای حضور این بانوان در عرصه‌های گوناگون مدیریتی برایم بسیار قابل توجه بود.

این مقام پارلمانی فرانسه با اشاره به نقش سینما در بازتاب احوال جوامع تاکید کرد: ما به هیچ وجه درباره فیلم‌هایی با مضامین سیاسی حرف نمی‌زنیم، فیلم‌هایی که مد نظر من است آنهایی است که تصویر کاملی از جامعه ایرانی ترسیم می‌کنند. همکاری سینمایی فرانسه و ایران طولانی مدت است و فرانسوی‌ها علاقه دارند در ایران کار کنند. با توجه به همین رویکرد و وجود این حس مشترک در نمایش دستاوردهای جامعه ایران، بسیار امیدوارم که بتوانیم این همکاری را توسعه دهیم.

علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به این نکته که خانم دوما پیش از نمایندگی و ورود به پارلمان به فیلمسازی اشتغال داشته است عنوان کرد: از اینکه با نماینده‌ای از پارلمان فرانسه ملاقات می‌کنیم که از بطن فرهنگ به عرصه سیاست و قانونگذاری قدم نهاده است خوشحالیم.

وی با اشاره به دیدارها و مذاکراتش با مسئولان شرکت «Unifrance» ‌و «CNC» طی دو سال اخیر، افزود: از جدی شدن روند تولید مشترک بین دو کشور استقبال می‌کنیم و معتقدیم این امر باید به طور عملیاتی در سطوح عالی دنبال شود، معتقدم این همکاری مشترک فقط به ارتباط نخبگان سینمای دو کشور محدود نشود و با ایجاد فضای همکاری حرفه‌ای بین تمامی افراد مرتبط با تولید فیلم می‌توان به نتایج فراگیرتر دست پیدا کرد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به برگزاری موفق هفته فیلم اروپایی در تهران و چند شهر ایران در دو هفته گذشته، عنوان کرد: در چند سال اخیر همکاری‌های سینمایی ایران و کشورهای اروپایی توسعه یافته و از آنجا که نگاه سینمای ایران و اروپا به موضوعات و مسائل انسانی و اجتماعی است، می‌توان بر پایه همین دیدگاه مشترک به ادامه این روند نگاه مثبت و امیدوارانه‌ای داشت.

در ادامه پیشنهاد مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مبنی بر مکتوب کردن سندی از طرف نماینده پارلمان فرانسه جهت پیگیری عقد تفاهم‌نامه تولید مشترک و پیشنهاد امضای این سند به دولت فرانسه، پیرو این نشست مورد توافق قرار گرفت.

علیرضاتابش با اشاره به دستاوردهای سینمای نوین ایران در چهل سال اخیر گفت: به رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی، هنر و فرهنگ ایران در عرصه‌های جهانی خوش درخشیده است، به خصوص سینمای نوین ایران دستاوردهای قابل توجهی را در عرصه‌های جهانی داشته و سینماگران موفق در دیپلماسی هنری توانسته‌اند چهره متفاوتی از ایران را ترسیم کنند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی حضور موفق زنان سینماگر را از پیشرفت‌های سینمای ایران دانست و گفت: تفاوت چشمگیر حضور زنان هنرمند ایرانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف فیلمسازی، از کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی تا تدوین و طراحی‌صحنه و همین طور فعالیت در گروه‌های اجرایی درگیر در همه صنوف سینمایی کشور، قابل توجه است.

علیرضا تابش در ادامه یادآور شد: با توجه به آمارهای منتشر شده، خوشبختانه سهم کم نظیر حضور بانوان ایرانی در مجامع سینمایی جهان به عنوان داور یا میهمان رسمی مشهود است و این مسیر از همان نخستین سال‌های پس از انقلاب اسلامی همواره مورد تأکید مسئولان سینمایی کشور نیز بوده است.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بنیان «عرق سرد» بر خانواده گریزی است – اخبار سینمای ایران و جهان


خبرگزاری تسنیم: وقتی یک موضوع برای فیلمسازی از چشمه کینه و نفرت الهام بگیرد نتیجه‌اش تصفیه حسابی شخصی به دور از واقعیت می‌شود که نمونه بارز آن فیلم «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی است. بعد از دیدن فیلم و بیرون آمدن از سینما تنها چیزی که برای مخاطب میماند تنفر است.

سینمای جهان از سال ۲۰۱۳ به صورت جدی به سمت جریانی پیش می رود که در آن مفاهیم و داستان های همجنسگرایانه و ترغیب افراد به دگرجنسگرایی وجه غالب و برجسته آن است. این سینما از نمایش بی پرده و بی‌پروای همجنسگرایی نوجوانان هم ابایی ندارد. فیلم “Love, Simon” محصول ۲۰۱۸ به کارگردانی Greg Berlanti درباره پسری دبیرستانی به نام سایمون اسپِیر همجنس‌گراست که این موضوع را به کسی اعلام نکرده است. فیلمی که بر اساس یک رمان پرفروش ساخته شده است. یا فیلم  «مرا با نام خودت صدا بزن» و یا حتی «مهتاب» و ده ها فیلم دیگر. سیطره معنایی و مفهمومی همجنسگرایی در این فیلم ها بیداد می کند و برخی آثار حتی از ساختارهای هنری اش فاصله گرفته و به آثار تبلیغاتی جنسی تبدیل شده اند.

نکته قابل توجه اینکه این فیلم ها به دلیل وجود صحنه‌های جنسی آشکار از “MPAA/سیستم درجه بندی فیلم‌ها توسط انجمن تصاویر متحرک آمریکا درجه‌بندی سنی NC-۱۷ (درجه‌بندی سنی ممنوع شده برای ۱۷ سال و زیر ۱۷ سال یا No One ۱۷ And Under Admitted، افراد ۱۷ سال و زیر ۱۷ سال به‌هیچ‌وجه مجاز به تماشای این فیلم‌ها نیستند. حال آن که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلمی روی پرده می‌رود که حتی، برای مخاطبان آن هم درجه بندی سنی صورت نمی گیرد. این موج در یکی دو سال اخیر ظاهرا، در سایه غفلت متولیان حوزه فرهنگ و هنر و به دلیل مشغله های بیش از حد این عزیزان وارد سینمای ایران هم شده است. فیلم هایی چون مادر قلب اتمی و این  روزها فیلم «عرق سرد».

با فضایی که هم برای این اثر در جشنواره فجر فراهم شده می توان تحلیل کرد که اوضاع وخیم تر از حد غفلت است. معلوم نیست با این ریل گذاری در وزارت ارشاد این قطار تا به کجاها خواهد رفت؟ خوشبختانه، هنوز بخش هایی از جامعه نسبت به ورود و گسترش این نوع بیماری ها و ویروس ها حساس هستند و نمی توان از هوشیاری حوزه هنری و برخی رسانه های جریان فرهنگی انقلاب غافل بود.

«عرق سرد» یک فیلم ضد خانواده است. بنیانش بر خانواده گریزی است. این فیلم کاملا بر محور تفکر لیبرالیسم غربی می چرخد که عموما، بنایش را بر لذت‌جویی و رضایت ‌خودمحورانه می گذارد و ‌به نقش مادری و همسری بدبین‌اند و معتقدند که با اصلاح قوانین و ساختار سیاسی و اجتماعی جامعه می‌توان به اهداف برابری‌طلبانه رسید. افروز شخصیت اصلی فیلم تنها به خودخواهی های خودش فکر می‌کند. به ابتدایی ترین حقوق همسرش توجه نمی‌کند. جدا از همسر و با نشانه‌ها و کدهایی که می‌دهد با پارتنرش زندگی می‌کند. یک آدم بریده و بی‌ریشه از خانواده که حتی ترجیح می‌دهد در خیابان و ماشین بخوابد اما به خانواده خودش هم، بر نگردد.

فیلم با هنجارهای اجتماعی در چالش است. با قوانین، حاکمیت و مذهب در جنگ است. به اسم حقوق مدنی یک زن و رشد زنان در جامعه تمامی ساختارهای خانوادگی منکوب می‌کند. سازندگان فیلم متاثر از موج ژورنالیستی دفاع از حقوق زنان فراموش کردند که دفاع از حقوق زن با له کردن و بی توجهی به حقوق مرد به دست نمی‌آید. مشکل فیلم زیاده خواهی و گردن‌کشی و رفتارهای فراقانونی زنی است که حاضر نیست بدیهی ترین وظایف زناشویی را بپذیرد. آن نگاه منقلب و دلشکسته « افروز» وقتی که دوست و شریکش  …. تنهایش می‌گذارد و راه خودش را سوا می‌کند گویای همه چیز است.

فیلم اساسا، با جنس مرد عناد دارد. این عناد  و کینه تا به حدی است که کارگردان را از ترسیم شخصیت واقعی یک مرد و مجری ورزشی هم دور می‌سازد. کجای رسانه ملی یک مجری ورزشی با بسم‌الله‌النور برنامه را شروع می‌کند. نمونه برنامه‌هایی که مجریان ورزشی از عادل فردوسی پور تا مزدک میرزایی و… و. کدامیک این گونه ریاکارانه و تصنعی با پیراهن یقه دیپلمات، محاسن، انگشتر فیروزه و با آن ادبیات برنامه ورزشی اجرا می‌کنند.  کارگردان برای اینکه حتی مرد فیلم را وحشی، سنگدل و یک حیوان مریض جلوه دهد قوانین و مقتضیات حقوقی و دفتری را هم نادیده می‌گیرد و وقتی اجازه نامه را پاره می‌کند همه چیز را سیاه می‌بیند. ولی کارگردان باید بداند مخاطب آگاه تر از آن است که با قصه سرهم بندی شده تو را باور کند و نداند یک سند محضری در دفاتر متعدد ثبت می‌شود.

نکته دیگر اینکه همه آدم‌های مذهبی فیلم بدذات، پلید و ریاکار، دو به هم زن و کثیف معرفی می‌کند. به عنوان مثال مهرانه نوری، سرپرست تیم فوتسال، زنی چادری که روی مخ است و به طرز پردافعه‌ایی مدام به بانوان فوتبالیست، حجاب را تذکر می‌دهد. در نمازخانه برای نماز ریاکاری می‌کند و برای موفقیت تیم، قرآن دور سرشان می‌چرخاند. یا  زن کج‌خلق چادری که کارمند فدراسیون.

فیلم مدام نشانه های مذهبی را به سخره می گیرد و نوعی تنفر و اشئمزاز تولید کند. وقتی خانم نوری، مغرورانه در راهروی فدراسیون در حرکت است و افروز  دربدر پی‌اش می‌دود، می‌بینیم که پرچم علی‌بن‌ابی‌طالب توسط افرادی روی دیوار فدراسیون نصب می‌شود.  در جای جای فیلم نمادگذاری و نشانه گذاری های ضددینی و هنجارشکنانه را شاهد هستیم. البته انتخاب زمان اکران این فیلم در مقطعی که رئیس سازمان سینمایی ارشاد در حال خداحافظی است و سازمان صاحب ندارد  خیلی رندانه صورت گرفته است.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی داوران رپرتوار مونوگهان – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: چهار داور رپرتوار «مونوگهان» برای داوری از میان نمایش‌های مونولوگ زنانه انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، گروه فیلم و تئاترِ “وَناگهان” در تجربه‌ی برگزاری دومین رپرتوار خود بعد از رپرتوار نمایش‌های اقتباسی در تماشاخانه انتظامی در سال ۹۶، این‌بار با همکاریِ تماشاخانه‌ی “مهرگان”، رپرتوار «مونوگهان» را برای تک بازیگرِ زن (نمایشِ مونولوگِ زنانه) برگزار می‌کند. در بخش بازیگری در نخستین گامِ این رپرتوار که بناست هر شش ماه فصل تازه‌ای از آن برگزار شود، پنج بازیگرِ حاضر در رپرتوار، توسط چهار تن از متخصصان بازیگری تئاتر ایران داوری خواهند شد. رؤیا نونهالی، صدرالدّین زاهد، اصغر همّت و حسین کیانی، داوران رپرتوار مونوگهان، شدند. این نمایشها از متونی روی صحنه خواهند رفت که به تازگی نوشته شدند، متنهایی که برای نخستین بار روی صحنه می‌روند و نویسنده‌ی ایرانی دارند؛ یکی از اهداف اصلیِ این رپرتوار دست یافتن به متون نمایش زبانِ فارسی برای بازیگرانِ زن است. این رپرتوار تلاش می‌کند برای بازیگران زن جوان یا بازیگرانِ حرفه‌ای‌تر شرایط ویژه‌ای را فراهم کند تا بتوانند در یک رقابت در کنار یکدیگر با تماشاگر و داوران و متخصصان توانمندی خود را محک زنند.

این رپرتوار به دوصورتِ تک فروش و خرید بلیط حامی از طریق سایت تیوال قابل حمایت و بلیط آن قابل خریداری است و شیوه‌ی تازه‌ای را برای تأمین نیاز اولیه گروه اجرایی پیش گرفته است. اعضای برگزارکننده‌ی اصلی و پوشش‌دهنده‌ی امور اجرای رپرتوار از گروه و ناگهان، بدین شرح هستند: مجری طرح: گروه فیلم و تئاتر «وَ ناگهان»، مدیر اجرایی: نسترن طاها، تبلیغات مجازی: نسترن خدادوست، عکاسان: رسول نورمحمدزاده و محمد گل‌محمدی، طراح لوگو و پوستر رپرتوار: پانته‌آ قاسمی، ساخت تیزر: علی ضیاسعیدی و سرپرست گروه: روزبه حسینی است. گفتنی‌ست نمایش «اتاق آخر» نوشته‌ی امیرحسین ناظری، به کارگردانی صبا آزادی، به عنوان نخستین نمایش رپرتوار و ناگهان، شنبه ۵ آبان ٩٧ ساعت ۲۰ در تماشاخانه‌ی مهرگان سالن یک، تنها یک بار روی صحنه خواهد رفت.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار پوستر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، پوستر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی که از ۱۸ تا ۲۸ دی ۹۷ به دبیری بهزاد صدیقی برگزار می‌شود، توسط جواد آتش‌باری طراحی شده است.

مؤسسه فرهنگی هنری اکبر رادی (بنیاد اکبر رادی) با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی را از ۱۸ تا ۲۸ دی ماه ۹۷ امسال برگزار می‌کند.

نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی شامل شش بخشِ مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه نمایشنامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، پلاس(+): نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «لبخند با شکوه آقای رادی» و نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی است.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مجید صالحی اسپین‌آفی از «شاهگوش» می سازد – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: ساخت اسپین‌آف سریال نمایش خانگی «شاهگوش» تحت عنوان «سال‌های دور از خانه» به کارگردانی مجید صالحی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی جهت عرضه در این شبکه آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، سریال کمدی «سال‌های دور از خانه» اسپین‌آف(Spin-off) مجموعه «شاهگوش» است که در آن، داستان‌های جذابی از خنجری و زهره، ۲ شخصیت سریال روایت می‌شود.

احمد مهرانفر و هادی کاظمی بازیگران نقش خنجری و زهره هستند و آزیتا حاجیان، احسان کریمی، گیتی قاسمی، حدیث میرامینی، آزاده زارعی، مهرناز بیات، علیرضا استادی، میرطاهر مظلومی و خسرو احمدی بازیگران این سریال کمدی هستند.

اسپین‌آف یا سریال جانبی در صنعت فیلم و سریال‌سازی به اثری گفته می‌شود که برگرفته از یک فیلم یا سریال دیگر باشد. اسپین‌آف جزئیات بیشتر از یک اثر مانند موضوعات، تمرکز بر کاراکترها، داستان‌های پیش و پس از داستان اصلی را روایت کند. 

«سال‌های دور از خانه» نخستین اسپین‌آف‌ ایرانی است و بر ۲ شخصیت خنجری و زهره که در «شاهگوش» حضور داشتند تمرکز دارد. این سریال، ماجراهای آن ۲ را پس از پایان سربازی در کلانتری ۱۱۰ ملت، روایت می‌کند. 

کارگردان این سریال مجید صالحی است و تهیه‌کنندگی آن را محمدحسین قاسمی بر عهده دارد.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«روزنامه خاطرات … السلطنه» امروز در رادیو صبا – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: برنامه «زیرگذر طنز» رادیو صبا امروز را به بازخوانی روایت هایی از کتاب «روزنامه خاطرات … السلطنه» اختصاص داده است.

به گزارش سینماپرس، برنامه «زیرگذر طنز» که به معرفی و بازخوانی آثار طنزنویسان ایران و جهان می پردازد، روز جمعه چهارم آبان ساعت ۱۷ با روایت هایی از کتاب طنز «روزنامه خاطرات … السلطنه» همراه مخاطبان خواهد بود.

کتاب «روزنامه خاطرات … السلطنه» در دهه شصت توسط فرخ سرآمد منتشر شد. پیش از این کتابی به نام «مغولان و سلطان، سرگذشت شاهان» با نام فرخ سرآمد به بازار آمده بود. هر ۲ کتاب به گونه‌ای نظیره‌نویسی به شمار می‌آمد. اولی نظیرهای بود از «روزنامه خاطرات اعتمادالسلطنه» و دومی شباهت بسیار به «چنین کنند بزرگان» ترجمه یا تألیف نجف دریابندری داشت. هر ۲ کتاب از طنزی بسیار شیرین و پر نشاط و شوخ برخوردار بود.

برنامه «زیرگذر طنز» به تهیه کنندگی مهدی خانی پور و نویسندگی ریحانه یزدان دوست و با اجرای امیر زنده دلان، امین ضیایی و آسیه گرجی به مدت ۱۵ دقیقه روی موج اف ام ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گردهمایی بزرگ تصویرگران برگزار می شود – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: به مناسبت هفته تصویرگری، خانه هنرمندان ایران میزبان برگزاری نمایشگاه بزرگ «من یک تصویرگر هستم» خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، هفته تصویرگری رویدادی است که در سال‌های متمادی پس از تاسیس انجمن تصویرگران ایران برگزار شده اما از ۲ سال گذشته و با اعلام روز تصویرگری، تقویم ثابت و برنامه‌های مفصل‌تری پیدا کرده است.

نمایشگاه «ما تصویرگر خود هستیم» از زمان راه اندازی هفته تصویرگری، هر سال نمایشگاهی برای نشان دادن توان تصویرگران با نمایش جدیدترین آثارشان برپا می‌شود. نمایشگاه «من یک تصویرگر هستم» این دوره نیز دربرگیرنده ۲۵۰ اثر از آثار تصویرگران است.

همچنین نمایشگاه «نشان آبان» که منتخبی از آثار فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور و عاطفه ملکی‌جو دریافت‌کنندگان دومین دوره‌ اهدای نشان آبان (۱۳۹۶) برپا می‌شود.

اهدای نشان آبان ۹۷ نیز از دیگر برنامه‌های هفته تصویرگری است.

«نشان آبان» نشان حرفه‌ تصویرگری ایران، هر سال به چهار چهره که در چهار موضوع، حرفه تصویرگری را بالنده و پاینده کرده باشند، اهدا می‌شود. امسال نیز این نشان غیر رقابتی به چند تن از چهره‌های تاثیرگذار تصویرگری تعلق می‌گیرد.

شورای‌ سیاستگذاری این دوره از هفته تصویرگری متشکل از علی بوذری، هدا حدادی، محسن حسن‌پور، نرگس محمدی، کمال طباطبایی، کیانوش غریب‌پور، حدیثه قربان، مجید کاظمی و علی هاشمی‌شهرکی است. مدیریت نمایشگاه برعهده نرگس محمدی٬ مدیریت اجرایی «ما تصویرگر هستیم» بر عهده حنانه ملک پور و دبیر اجرایی «نشان آبان» بر عهده حدیثه قربان است.

نمایشگاه هفته تصویرگری جمعه ۴ آبان ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۱۵ آبان میزبان علاقه‌مندان است.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فلسفه سینما موضوع امشب «شب های هنر» – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: موضوع برنامه امشب «شب های هنر» به بررسی فلسفه فیلم یا فلسفه سینما اختصاص دارد.

به گزارش سینماپرس، در شب سینمایی«شب های هنر» که مسعود فراستی اجرای آن را بر عهده دارد، ارتباط فلسفه و سینما با حضور محمدمهدی ناظمی قره باغ مدرس و پژوهشگر فلسفه هنر مورد بحث قرار می گیرد.

نظریه های گوناگونی درباره فیلم و سینما از آغاز تا دوران معاصر در دست است که می توان آن را به ۲ دسته کلاسیک و پساکلاسیک تقسیم کرد. فلاسفه درباره مشابهت های فلسفه و سینما می گویند که بن مایه هر ۲ اندیشه است و نیز آن را ابزاری کارآمد برای اندیشیدن و اندیشه کردن فرض و روی آن بحث می کنند.

برنامه «شب های هنر» محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما امشب دوم آبان ساعت ۲۳ با این موضوع روی آنتن می رود.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعویق در زمان اکران «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: بر اساس اعلام کمپانی برادران وارنر، آماده سازی دنباله فیلم «زن شگفت انگیز» که پیشتر قرار بود در سال ۲۰۱۹ و یک ماه پس از «جوکر» اکران شود، برای تابستان ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، کمپانی برادران وارنر روز دوشنبه ۲۲ اکتبر اعلام کرد که «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» دنباله فیلم «زن شگفت انگیز» روز ۵ ژوئن ۲۰۲۰ به سینماها خواهد آمد. پیش از این قرار بود این فیلم با بازی گل گدوت در نقش ابرقهرمان آمازونی یک نوامبر ۲۰۱۹ اکران شود.  

«زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» جایگزین فیلم «مرد ۶ میلیارد دلاری» با بازی مارک والبرگ که از برنامه اکران حذف شده است، می شود.

پتی جنکینز کارگردان «زن شگفت انگیز» این فیلم را نیز کارگردانی می کند. داستان «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» به دهه ۸۰ میلادی برمی گردد.

«زن شگفت انگیز» سال گذشته برای کمپانی برادران وارنر یک موفقیت حیرت انگیز به ارمغان آورد و در سطح جهان بیش تر از ۸۰۰ میلیون دلار فروش کرد و لقب پرفروش ترین فیلم کارگردانی شده توسط یک زن را از آن خود کرد.

تغییر تاریخ اکران دنباله «زن شگفت انگیز» به این معناست که این فیلم دیگر یک ماه بعد از پروژه «جوکر» که طبق برنامه ریزی ۴ اکتبر ۲۰۱۹ قرار است اکران شود منتشر نخواهد شد.


مشاهده خبر از سایت منبع