X

بایگانی بهمن 13, 1397

دفتر سینمایی

اعلام نخستین آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

۰ فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نخستین نتایج از آرای مردمی آثار حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

اسامی ۱۰ فیلم برتر بدون اولویت، در تصویر قابل مشاهده است.

مخاطبان فیلم‌های جشنواره برای شرکت در رأی‌گیری بهترین اثر از نگاه تماشاگران می‌توانند از دو طریق این کار را انجام دهند. ساده‌ترین روش برای شرکت در رای‌گیری شماره‌گیری #۷*۷۱۰* و طی کردن مراحل از طریق تلفن همراه است. راه دیگر استفاده از اپلیکیشن رای‌گیری است که مخاطبان باید جهت دسترسی به آن کد «کیو آر» روی بلیت را اسکن کنند و از طریق اپلیکشن از میان پنج گزینه موجود، رای خود را به فیلم بدهند.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب ۱۰ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

دفتر سینمایی

کودکان و نوجوانان فیلم‌های «سیمرغ و پروانه‌ها» را نقد و تحلیل می‌کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: از بهترین یادداشت‌های کودکان و نوجوانان که درباره فیلم‌های ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نوشته می‌شود، تقدیر خواهد شد.

به گزارش سینماپرس؛ کودکان و نوجوانانی که در ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کنند، می‌توانند نظرات خود را نسبت به فیلم‌ها و انیمیشن‌های نمایش داده شده در این بخش، به مدارس خود تحویل داده و در مسابقه یادداشت‌نویسی این رویداد فرهنگی و هنری شرکت کنند.

ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» که برای دومین سال پیاپی همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود، به اکران ۵ فیلم و انیمیشن سینمایی «لکنت» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی، «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق، «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی و «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر می‌پردازد.

بدین ترتیب روز شنبه ۱۳ بهمن فیلم «لکنت» در پردیس سینمایی تماشا، یکشنبه ۱۴ بهمن «پاستاریونی» در سینما فرهنگ، دوشنبه ۱۵ بهمن انیمیشن «بنیامین» در سینما ماندانا، سه شنبه ۱۶ بهمن فیلم «ضربه فنی» در باغ کتاب، چهارشنبه ۱۷ بهمن انیمیشن «آخرین داستان» در پردیس سینمایی آزادی از ساعت ۱۰ نمایش داده می‌شوند.

ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گاهی کارگردانان پیشکسوت در خاطرات فیلمسازی خود گیر می‌کنند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: صدرعاملی انگار با «سال دوم دانشکده من» می‌خواهد یک قدم از سینمای خود دور شود و از سینمای اجتماعی اگزجره شده آن سال ها پا به عرصه سینمای انسانی با چالش های درونی بگذارد، اما این دور شدن از سینما گاهی دور شدن از هویت فیلمسازی پیشکسوتان سینماست آن هایی که الان دیگر باید برای خود امضایی داشته باشند.

سال دوم دانشکده من تلاش دوباره صدرعاملی بعد از ۹ سال بیکاری است، تلاشی که به دنبال تغییر سینمای یک کارگردان است اما باتلاق خاطرات دست و پای صدرعاملی را برای عبور از یک مسیر طولانی بسته است. شاید خستگی مانع از تلاش کارگردان برای نجات از این باتلاق شده است.

انگار مخاطب باید به خاطر نام بزرگی که در ابتدای فیلم به عنوان کارگردان روی پرده می‌بیند صبور باشد و مهلت رسیدن فیلم به نتیجه را به او بدهد. اما این صبر یک ساعت ابتدایی فیلم را می‌گیرد و در این یک ساعت قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد. یک ساعتی که نه به شناخت کاراکترهای به صورت عمقی کمک می‌کند و نه مقدمه فاجعه در اردوی دانشجویان را مهیا می‌کند پر از سکانسهایی که مدام از خود می‌پرسی این سکان برای چیست؟ یا معرفی آن شخصیت چه کمکی به روند فیلمنامه می‌کند؟

شاید ضعف بازیگری در ضعف فیلم بی‌تأثیر نباشد. صدرعاملی به دنبال انتخاب نابازیگر بود تا شاید ترانه علیدوستی دیگر از این کند وکاو بیرون آید اما شاهد درخشش خاصی در بازیگری نبودیم. بخشی از انتقادات اصلی به جریان فیلم هم به دلیل همین ضعف در بازیگری است وقتی فیلم با بحرانی ترین سکانس خود روبه‌رو می‌شود تنها چیزی که نمی‌بینیم بحران در بازی‌ها و موقعیت است.

صدرعاملی انگار می‌خواهد در هر سکانس با فیلمهای گذشته‌اش خاطره بازی کند. به عنوان مثال برای خاطره بازی با دختر کتانی پوشش یک سکانس بی‌ربط و ارتباط با محور روایی فیلم پدید می‌آورد که مانند وصله‌ای ناجور به پروسه تدوین وارد می‌شود. البته فیلم پر است از سکانس های بی‌ارتباط که هیچ کمکی به روایت نمی‌کند اما سکانس مذکور دیگر در نوع خود شاهکار است.

گاهی انگار کارگردانان پیشکسوت در خاطرات فیلمسازی گذشته خود گیر می‌کنند و حاضرند محتوا را قربانی تکنیک های گذشته کنند، از طرف دیگر هم وقتی از سبک و سینمای خود فاصله می‌گیرند حتی ممکن است رو به تقلید از آثار تازه سینما بیاورند این نوعی کنکاش درونی می‌تواند باشد تا کارگردانان قدیمی هم روی به تجربه‌های جدید بیاورند.

صدرعاملی انگار با «سال دوم دانشکده من» می‌خواهد یک قدم از سینمای خود دور شود و از سینمای اجتماعی اگزجره شده آن سال ها پا به عرصه سینمای انسانی با چال شهای درونی بگذارد، اما این دور شدن از سینما گاهی دور شدن از هویت فیلمسازی پیشکسوتان سینماست آنهایی که الان دیگر باید برای خود امضایی داشته باشند.

سینمای انسانی که صدرعاملی به دنبال آن است شاید در فیلمنامه جذابیت‌های خود را داشته باشد اما آنچه با نابازیگرها تلاش به نمایشش دارد آنچیزی نیست که در بیان روایت انتظارش را می‌کشیم.

سینمای انسانی که صدرعاملی به دنبال آن است یک مرحله جلوتر از سینمای اجتماعی این روزهای سینماست، موضوعات انسانی مانند رفاقت و چالش با غریزه که «سال دوم دانشکده من» به دنبال آن است وقتی به سینما تبدیل می‌شود که چاشنی جذابیت به آن افزوده شود تا مخاطب همراه با شخصیت اصلی فیلم درگیر این چالش باشد اما در این فیلم مخاطب از دور روایت را دنبال می‌کند و نمی‌تواند با هیچ کدام از کاراکترها هم‌ذات‌پنداری داشته باشد، چون در مقدمه و معرفی شخصیتها از واقعیت فیلم از واقعیت جامعه دور است و نمی‌تواند از بند کلیشه‌ها رها شود. خنده‌های تصنعی دختران دانشکده و اختلافات مضحک سن دو دختر اصلی فیم با نامزدهایشان هم نمونه این دوری از واقعیتهاست.

دیالگهایی که برای بیانشان هیچ دلیل از جهت منطق روایی داستان یا ارتباط نمادین رویدادها وجود ندارد و مدام سوالی که در اول یادداشت بیان شد در ذهن مخاطب تکرار می‌شود؛ که این دیالوگ برای چه بود و کاربرد آن کجاست؟ چه کمی به شناخت از کاراکتر کرد و قرار است با دید نمادگرایی به کجای فیلم یا مخاطب بربخورد.

در نهایت می‌توان این طور عنوان کرد که فیلم به‌دنبال بیان و تصویر چالشی عمیق در روابط انسانی و در مواجهه با غرایز است اما آنچه دیده می‌شود تنها تصویری عادی از یک حادثه است.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

“خط تماس” به پخش رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه یک سیما به مناسبت ایام الله دهه فجر از فردا مجموعه تلویزیونی “خط تماس” به کارگردانی جواد شمقدری را به روی آنتن خواهد فرستاد.

به گزارش سینماپرس، وقایع تاریخی انقلاب از بهمن ۵۷ تا فرودین ۵۸ طی ۱۰ قسمت در مجموعه «خط تماس» روایت می‌شود که بخش ابتدایی سریال «نفوذ» است.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات این برهه از تاریخ انقلاب، مساله پیروزی دانشجویان مسلمان در ختم قائله گروهک تروریستی خلق ترکمن در گنبدکاووس است که توسط عناصر ضدانقلاب و تجزیه‌طلب طراحی شده بود.

مجموعه «نفوذ» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری و کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری در بهمن ۹۶ کلید خورد. این مجموعه تلویزیونی اتفاقات ۱۰ ماهه تاریخ انقلاب از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ را در ۴۰ قسمت نشان می‌دهد.

 نگارش «نفوذ» بر اساس استنادهای تاریخی صورت گرفته و این مجموعه در سه فاز تولید می‌شود. روایت ۴۰ قسمت اول از پیش از انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی پیش می‌رود. فصل دوم این مجموعه به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی می‌پردازد و فاز سوم هشت سال دفاع مقدس را در بر می‌گیرد.

نمایش نفوذ آمریکایی‌ها در عرصه‌های مختلف رژیم ستمشاهی و بحث قانون کاپیتولاسیون ازجمله محورهای مضمونی این سریال است که براساس مستندات موجود، به تصویر کشیده می‌شود. درواقع، سریال «نفوذ» به بازسازی بخشی از حوادث تاریخ کشور که کمتر به آن توجه شده، می‌پردازد.

این مجموعه در کردستان، شهرستان گنبد، دانشگاه تهران، سایت کبکان، شهرک سینمایی غزالی و لانه جاسوسی در خیابان طالقانی تصویربرداری شده و به لحاظ حجم تروکاژ و CGI حدود ۴۰۰ دقیقه یعنی یک سوم زمان پروژه را به خود اختصاص داده است.

امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزا آقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، جلیل فرجاد، ماشاله شاه مرادی، کاوه سماک باشی، سید امیر حسام شجاعی، شیوا بلوچی، نجوا صاحب الزمانی، فاطمه بیگی، محمد جواد جعفرپور، جلال فاطمی، هوشنگ توکلی و امیرمحمد زند بازیگران ایرانی این مجموعه هستند.

سایر عوامل این سریال عبارتند از نویسنده، جواد شمقدری، مهدی ارگانی مشاور و ناظر پروژه، محمود غلامی مجری طرح، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری، حمیدرضا همتی مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان، هادی شلال وند مدیر تصویربرداری، شهریار بحرانی مدیر تدوین، داریوش صالحیان طراح گریم، عباس رستگارپور مدیر صدابرداری، علی نصیری نیا طراح صحنه، بهار مومنی طراح لباس، داوود رسولیان طراح جلوه‌های ویژه میدانی، بهنام خاکسار جلوه‌های کامپیوتری، بهنام جعفرپور دستیار دوم کارگردان، حسین کشاورزی جانشین مدیر تولید، داوود ناظمی دستیار تولید، علی علی اکبری دستیار تولید، اصغر جبارپور مدیر تدارکات، امیرحسین مدرس دستیار برنامه ریز، مهدی نبی زاده عکاس.

فصل اول مجموعه «نفوذ» قرار است از مهر تا آبان سال ۹۸ که مصادف با چهلمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی روانه آنتن شود.

گفتنی است «خط تماس» از ۱۳ بهمن هر شب ساعت ۲۲:۱۵ به روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم/ آنونس فیلم سینمایی «خون خدا» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اولین آنونس فیلم سینمایی «خون خدا» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، اولین آنونس فیلم «خون خدا» دومین اثر بلند سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه کنندگی سیاوش حقیقی رونمایی شد.

رضا اخلاقی راد، فرید سجادی حسینی، سعید داخ، علیرضا ثانی فر، خسرو احمدی، وحید نفر، امین میری، میثاق جمشیدی، حسین غایبی شباهنگ و شیوا ابراهیمی بازیگران «خون خدا» هستند.

در خلاصه داستان «خون خدا» که تا به حال جزئیاتی در مورد آن منتشر نشده بود، آمده است: علی کارتن خوابی‌ست که دورانِ نقاهت ترک اعتیادش در خیابان‌ها، مصادف شده است با دهه اول محرم. او شب عاشورا در جعبه‌ی غذای نذری که برایش آورده‌اند، پاکتی آغشته به خون می‌یابد.

اسامی عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان:مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، تهیه کننده:سیاوش حقیقی مدیر فیلمبرداری: شهرام نجاریان، مدیر تولید: هادی حیدری، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سید عرفان میرعارفین، طراح چهره پردازی: هاشم فغانی، تدوین: لعیا عباس‌میرزایی، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری طادی، صدابردار: علی ذولفقاری، طراح صداگذاری: محمد مهدی جواهری‌زاده، مدیر تدارکات: حمید مزروقی، عکاس: حسن شجاعی و مشاور رسانه‌ای: میثم محمدی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آمار فروش فیلم های روی پرده / «قانون مورفی» در آستانه فروش ۷ میلیاردی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آمار گیشه سینماها در هفته گذشته در حالی اعلام شد که روزهای پایانی آن تحت تاثیر اکران آثار جشنواره فیلم فجر بود.

به گزارش  سینماپرس، آمار فروش فیلم ها نشان می دهد که «بمب؛یک عاشقانه»،«قانون مورفی» و «مارموز» در صدر توجه مخاطبان سینما قرار داشته است.

آمار فروش فیلم‌ها تا ابتدای جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷

فیلم سینمایی «بمب؛یک عاشقانه» در ۵۸ روز اکران؛ ۶میلیارد و ۸۰۰میلیون

فیلم سینمایی «قانون مورفی» در ۳۰ روز اکران؛۶میلیارد و ۶۰۰میلیون

فیلم سینمایی «مارموز» در ۵۱ روز اکران؛ ۶میلیارد و ۲۱۱ میلیون

فیلم سینمایی «کلمبوس» در ۵۸ روز اکران؛ ۴میلیارد و ۶۵۰میلیون

فیلم سینمایی «پیشونی سفید (۲)» در ۱۱۵ روز اکران؛ ۴ میلیارد و ۵۰۰میلیون

فیلم سینمایی «پاستاریونی» در ۶۵ روز اکران؛ ۲میلیارد و ۳۷۰میلیون

فیلم سینمایی «دزد و پری (۲)» در ۳۷ روز اکران؛ ۱میلیارد و ۴۰۰میلیون

فیلم سینمایی «اتاق تاریک» در ۴۴ روز اکران؛ ۱میلیارد و ۱۵۰میلیون

فیلم سینمایی «پارادایس» در ۹ روز اکران؛ ۱میلیارد و ۱۱۰ میلیون

فیلم سینمایی «تخته گاز» در ۲۳ روز اکران؛ ۱میلیارد و ۱۰۰ میلیون

فیلم سینمایی «درساژ» در ۲۳ روز اکران؛ ۴۵۰میلیون

فیلم سینمایی «امین و اکواندر» ۵۱ روز اکران؛ ۱۱۰میلیون

فیلم سینمایی «ترانه» در ۹ روز اکران؛ ۱۰۰ میلیون

فیلم سینمایی «سندباد و سارا» در ۱۶ روز اکران؛ ۵۰ میلیون

فیلم سینمایی «اسکی باز» در ۵۱ روز اکران؛۴۰میلیون

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تمجید حسین انتظامی از اکران ویژه روشندلان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سرپرست سازمان سینمایی ضمن تمجید از نخستین اکران ویژه روشندلان در جشنواره فیلم فجر، بر ادامه این روند تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر سانس ویژه ای برای نابینایان در نظر گرفته شد و فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان روز جمعه ۱۲ بهمن ماه در سانس ساعت ۱۳ سینما بهمن برای نابینایان اکران شد. 

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی که در سینما بهمن حضور یافته بود پس از اکران فیلم، در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و درباره ضرورت ادامه یافتن این نوع اکران در دوره‌های بعدی جشنواره گفت: خوشبختانه استقبال امروز از اکران ویژه برای نابینایان عزیز خیلی خوب بود و بازخوردی که همکاران ما گرفتند، بازخوردی بود که وظیفه ما را سنگین تر کرد.

او گفت: تاریخچه این ماجرا به سال گذشته باز می‌گردد که همکاران ما در روزنامه ایران سپید این پیشنهاد را دادند و ما در سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر این ایده را اجرایی کردیم. امروز خوشبختانه عملا اولین نمایش سینمایی برای این عزیزان اتفاق افتاد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: فیلمی هم که انتخاب شده بود هم جنبه تاریخی و هویتی داشت هم به لحاظ تکنیکی پردیالوگ بود. برداشت من این است که با توجه به استقبالی که عزیزان ما کردند، همانطور که اشاره کردم، وظیفه ما سنگین تر می شود و باید این روال را ادامه دهیم.

او گفت: برنامه مشابه دیگری نیز همزمان برای عزیزان ناشنوا اجرا می شود که از این طریق ما وظیفه خود را در ایجاد و توسعه مصرف فرهنگی برای این عزیزان انجام دهیم.

انتظامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فراهم کردن آمادگی فضای سینماهای سراسر کشور برای نابینایان، توضیح داد: یک ضعف کلی در مبلمان شهری داریم که طراحی مناسب و لازم برای عزیزانی که چه به لحاظ بینایی، چه شنوایی مشکل دارند نشده است. وظیفه دستگاه‌ها این است که به سمت اصلاح این امور بروند. نمونه امروز از این جنس است، خوشبختانه در سینما استقلال این مقدمات فراهم شده است و ما باید در سایر زیرساخت ها نیز به نحوی این امکانات را ایجاد کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتخاب آثار برتر ادوار جشنواره فجر با رای کاربران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اپلیکیشن روبیکا به عنوان پشتیان رای گیری آرای مردمی جشنواره، اقدام به برگزاری یک نظرسنجی از کاربران جهت انتخاب برترین فیلم ادوار جشنواره فیلم فجر کرده است.

به گزارش سینماپرس، اپلیکیشن روبیکا که برای دومین سال متوالی پشتیبان رأی گیری آرای مردمی جشنواره فیلم فجر به صورت مکانیزه است، در یک نظرسنجی از کاربران خواسته است تا در «رأی گیری مردمی برترین فیلم فجر» شرکت کنند.

روبیکا از کاربران خود پرسیده «به نظر شما برترین فیلم ادوار جشنواره کدام فیلم است؟»

در این نظرسنجی تیزری کوتاه از ۲۸ فیلم منتخب به همراه عنوان فیلم، سال تولید و خلاصه ای کوتاه از داستان گذاشته شده است و از کاربران خواسته شده است برای رأی به فیلم مورد نظر روی قلب بزنند.

خیلی دور، خیلی نزدیک (رضا میرکریمی)، به رنگ ارغوان (ابراهیم حاتمی‌کیا)، خانه ای روی آب (بهمن فرمان آرا)، هیوا (رسول ملاقلی پور)، روز واقعه (شهرام اسدی)، پدر (مجید مجیدی)، روز سوم (محمدحسین لطیفی)، رخ دیوانه (ابوالحسن داودی)، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (بهروز افخمی)، دیوانه ای از قفس پرید (احمدرضا معتمدی)، بوی کافور، عطر یاس (بهمن فرمان‌آرا)، باران (مجید مجیدی)، بچه های آسمان (مجید مجیدی)، جرم (مسعود کیمیایی)، از کرخه تا راین (ابراهیم حاتمی کیا)، مهمان مامان (داریوش مهرجویی)، تردید (واروژ کریم مسیحی)، دیار عاشقان (حسن کاربخش)، آژانس شیشه ای (ابراهیم حاتمی کیا)، به همین سادگی (سیدرضا میرکریمی)، روزهای زندگی (پرویز شیخ طادی)، به نام پدر (ابراهیم حاتمی کیا)، نیاز (علیرضا داودنژاد)، آپارتمان شماره ۱۳ (یدالله صمدی)، مهاجر (ابراهیم حاتمی کیا)، در مسیرتندباد (مسعود جعفری جوزانی)، پرواز در شب (رسول ملاقلی پور)، مترسک (حسن محمدزاده) ۲۸ فیلمی هستند که تیزرهای آنها بر روی اپلیکشن روبیکا قابل مشاهده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سردبیر «جام جام»: لطفا به همان ژانر خیانت برگردید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سردبیر روزنامه جام جم در یک استوری در صفحه شخصی اینستاگرام خود به مضمون فیلم سینمایی «بنفشه افریقایی» اعتراض کرد.

به گزارش سینماپرس؛ مهدی عرفاتی، سردبیر روزنامه جام جم نوشت:

زنی از روی عاطفه همسر سابقش را از آسایشگاه به خانه میاورد و همراه با شوهر فعلی سه نفری در کنار هم زندگی میکنند!!

گاهی به اولی عشق میورزد و گاهی به دومی از بس که این زن عاشق است.

۴۰ سال هم‌هست جلوی پیشرفتشان را گرفته فلان فلان شده ها.

لطفا به همان ژانر خیانت برگردید..

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تمام تلاش ما ساخت فیلمی شرافتمندانه با رویکرد ملی و جذب حداکثری مخاطبان قهرکرده با سالن های سینما بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: زینب تقوایی تهیه کننده سینما و تلویزیون که با فیلم «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند در جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: تمام تلاش ما ساخت فیلمی شرافتمندانه با رویکرد ملی و برای جذب حداکثری مخاطبان قهرکرده با سالن های سینما بود و در این راستا هرچه داشتیم به کار گرفتیم و سعی کردیم با رعایت حداکثری استانداردهای جهانی هیچ ضعفی در فیلم نداشته باشیم و بتوانیم قشر فرهیخته جامعه که سال ها است به دلیل حضور فیلم های نازل به سینما نمی روند را مجدداً به سالن های سینما بیاوریم.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «دودکش» و «مدینه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم زبان فیلم «سمفونی نهم» زبانی جهانی است و از این رو این فیلم می تواند در جشنواره های معتبر جهانی نیز به خوبی دیده شود چرا که خوشبختانه جشنواره فیلم فجر مانعی برای حضور فیلم در جشنواره های دنیا نیست و ما بعد از اتمام جشنواره می توانیم برای حضور «سمفونی نهم» در جشنواره های جهانی اقدام کنیم.

تقوایی سپس با اشاره به مبحث بسیار مهم ورود پول های کثیف و مشکوک به سینما و درخواست رسانه ها برای شفاف سازی سرمایه گذاران فیلم ها اظهار داشت: بنده به صورت کامل سرمایه گذاری این فیلم را بر عهده داشتم و معتقدم این اتفاق بسیار خوبی است که قرار است کنکاش کنند و ببینند که سرمایه برخی از فیلم ها از کجا آمده، این اتفاق خوشحال کننده است و باعث ثبات در سینما می شود. من تمام هزینه های این فیلم را خودم تقبل کردم و بنیاد سینمایی فارابی تنها در ۱۰ درصد فیلم شراکت داشته است که ۱۰ درصد از شراکت برای این فیلم با پروداکشن عظیم و هزینه های بسیار تنها در حد یک شوخی است!

وی ادامه داد: البته زمانی که مسئولان فارابی پیشنهاد شراکت دادند من استقبال کردم چرا که علاوه بر تمایل آن ها خود من هم دوست داشتم که نهاد معتبری همچون فارابی پای کار فیلم باشد اما در هر صورت این خودم بودم که سختی بسیار کشیدم و حتی بخشی از هزینه های فیلم را قرض کردم و توانستم قبل از نوروز ۹۷ با عوامل فیلمم تسویه حساب کنم.

این تهیه کننده تازه کار در سینما تأکید کرد: دغدغه من ساختن فیلمی ارزشمند و باهویت در سینمای ایران بود؛ متأسفانه ما در کشورمان به هویت، فرهنگ، تاریخ و دستاوردهای خودمان بی توجهیم و در فیلم های مان هیچ نشانی از آن ها نیست اما در هالیوود دست اندرکاران سینما مرتب برای ایالات متحده که کشوری بدون تاریخ و هویت است، فرهنگ و هویت می سازند.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که آیا سرمایه گذاری در فیلمی فلسفی، اندیشه ورز و متفاوت را با توجه به اینکه مدت ها است مخاطبان کمتر از این گونه آثار استقبال می کنند و فیلم های به اصطلاح کمدی سخیف و نازل جزو پرفروش های سینما شده اند، ریسک نمی دانستید اظهار داشت: اگر از منظر اقتصادی بخواهیم نگاه کنیم قطعاً کار من ریسک بوده اما نگاه من به «سمفونی نهم» به هیچ عنوان بیزینسی نبوده و نیست! من همه تلاشم را در کنار آقای هنرمند کردم که فیلمی بسازیم که در عین اندیشمند و متفاوت بودن ریسکس پایین بیاید.

وی در همین راستا ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است ساختارشکنی و نوآوری کردن جواب ندهد اما ما باید نیمه پر لیوان را ببنیم که شاید گاهی این اتفاق جواب خوبی داشته باشد. در هر صورت من از زمانی که فیلمنامه این کار را مطالعه کردم به آن ایمان داشتم و با عشق و علاقه بسیار همه توانم را برای تولید این فیلم گذاشتم.

تقوایی تصریح کرد: بنده وقتی می گویم با عشق و علاقه این فیلم را تولید کردم بدون هرگونه شعار، تعارف و دروغ گویی این حرف را می زنم چرا که برای تولید این فیلم پول خرج کردم؛ در زمانه امروز که مبحث اقتصاد در هر حیطه ای حرف اول و آخر را می زند کسی که برای کاری پول خرج کند معلوم است شعار نمی دهد و به خاطر اعتقادات و اندیشه اش آن کار را انجام می دهد. من همیشه به هویت ملی و ایرانی بودن و فرهنگم افتخار کرده و می کنم و همیشه دوست داشتم کاری ارزشمند در حوزه فرهنگ و هنر برای کشورم انجام دهم که خوشبختانه شد.

وی افزود: زمانی که من سریال سازی می کردم دستم باز نبود که هر کاری می خواهم انجام دهم اما خوشبختانه فیلمنامه «سمفونی نهم» این کشش را در من به وجود آورد؛ پرداختن به شخصیت هایی همچون: امیرکبیر، رابعه بلخی، کوروش و… برای من بسیار جذاب بود و البته متأسفانه به دلیل بالا رفتن زمان فیلم نتوانستیم به بسیاری از شخصیت های بزرگ و تاریخی دیگر کشورمان که در فیلمنامه وجود داشتند بپردازیم اما همین هم برای من جذاب بود. بنده معتقدم در «سمفونی نهم» ما بخشی از هویت ایرانی و ملی مان را برای آیندگان به تصویر کشیده ایم و فکر می کنم این کار برای جامعه و سینما یک نیاز است و من در حد توانم این کار را کردم.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «زیر پای مادر» در خاتمه این گفتگو افزود: بنده یقین دارم اگر در زمان اکران فیلم تبلیغات خوبی بشود و اطلاع رسانی درستی راجع به محتوای فیلم صورت بگیرد بسیاری از افراد فرهیخته، تحصیل کرده و خردمند جامعه تمایل پیدا می کنند که این فیلم را ببینند و امیدوارم که منتقدان، اهالی رسانه و مخاطبانی که فیلم را در جشنواره فجر تماشا می کنند نیز از ماحصل کار راضی باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع