X

بایگانی اردیبهشت 18, 1398

دفتر سینمایی

«پل شریدر» از تجمل‌گرایی ایرانیان انتقاد کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلمنامه‌نویس سرشناس آمریکایی پس از حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر و بازدید از اماکن و محیط‌های دانشگاهی ایران، در پستی در صفحه شخصی خود با عنوان «افکار گوناگون درباره ایران» تجربه سفر خود به ایران را توصیف کرده است.

به گزارش سینماپرس، پل شریدر در این پست که در صفحه فیسبوکش منتشر کرده، نوشته است: «چند روز طول کشید که سفرم به ایران را هضم کنم، و بخشی از من هنوز در آنجاست. خیلی از ایرانی‌ها مردمی بافرهنگ و سخاوتمند هستند، و به مهمان‌نوازی خود افتخار می‌کنند که کاملاً درست هم هست. با این وجود، آن‌ها با یک شکاف در ذهن خود زندگی می‌کنند؛ انقلاب سال ۱۹۷۹، همه چیز به «قبل» و «بعد» تقسیم شده است. اگر هم از حکومت فعلی ناراضی باشند، همه به خوبی ارزش انقلاب را به یاد دارند و اینکه ترامپ تظاهر به جنگ می‌کند چیزی را تغییر نمی دهد. پس جامعه در دو سطح قرار دارد.»

وی در بخشی دیگر از پست خود آورده است: «با این که فیلم‌های آمریکایی و غربی امکان نمایش عمومی در ایران را ندارند، همه در ایران هر چیزی را که بخواهند می‌بینند. وقتی (در جلسه سخنرانی دانشگاه) سؤال کردم چند نفر فیلم «اولین اصلاح شده» (First Reformed) من را دیده‌اند، نیمی از آن‌ها دست‌های خود را بالا بردند. این اتفاق سال گذشته برای «اولیور استون» هم افتاد. ایرانی‌ها کتاب «سبک استعلایی در سینما» نوشته من را ترجمه کردند و دو ساعت در یک کلاس با دانشجویان درباره آن بحث کردیم»

فیلمنامه‌نویس «راننده تاکسی» که سر راهش به فرودگاه راننده را وادار می‌کند تا توقف کوتاهی در حرم امام(ره) داشته باشد، با انتشار عکسی از این دیدار نوشت: «دیدار حرم آیت‌الله خمینی، به اندازه کافی مناسب بود برای آخرین توقف من در راه فرودگاه.»

* ایرانی‌ها آیفون دارند، اما زندگی اجتماعی هم دارند

شریدر در باره تجربه‌اش از سفر به اصفهان هم نوشت: «وقتی در یک روز سرد در پارک‌های اصفهان قدم می‌زدم، تحت تأثیر حسی از اشتراک قرار گرفتم. خانواده‌ها به پیک‌نیک آمده بودند، بچه‌های دبیرستانی دور هم حلقه زده بودند، مردان، آوازهای محلی می‌خواندند، و از خودم پرسیدم این حس چرا این‌قدر آشناست. بعد متوجه شدم در دهه ۱۹۵۰، وقتی در «گِرَند رَپیدز» در میشیگان بزرگ می‌شدم همین حس را داشتم، دورانی که زندگی اجتماعی حاکم بود. البته که ایرانی‌ها همه گوشی‌های پیشرفته اپل خود را دارند، اما در عین حال زندگی اجتماعی هم دارند.»

او پیش‌تر با انتشار تصویری از خود در میدان نقش جهان نوشته بود: «من در میدان نقش جهان اصفهان هستم. اینجا آنقدر پر از احساس و بینش است که مدتی طول می‌کشد با آن کنار بیایم»

* انتقاد از تجمل‌گرایی ایرانیان

شریدر در بخش دیگری از پست خود نظرات انتقادی هم دارد: «ایرادهایی هم هست. ترافیک، غذاها (گوشت و شیرینی دوست ندارم!)، گرایش به موتیف‌های تزئینی (تجملاتی) که بیش از اندازه رایج است، اما سفر به ایران را به عنوان مقصدی برای همه کسانی که ذهن‌های باز و کنجکاو دارند، توصیه می‌کنم، اما گروهی سفر کنید. بی‌نظمی این قدر هست که تنهایی از پس آن برنیایید. تهران شهری پر از اتوبوس‌های گردشگری، با بازدیدکننده‌های غربی است و البته قدمت تاریخی دارد.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حضور بن کینگزلی و گای پیرس در یک فیلم اکشن – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بن کینگزلی و گای پیرس در یک فیلم اکشن به نام «قهرمان هایی که خیلی وقت است مرده‌اند» جلوی دوربین می‌روند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، ۲ بازیگر سرشناس قراردادی برای بازی در یک فیلم داستانی اکشن به نام «قهرمان‌هایی که خیلی وقت است مرده‌اند» امضا کرده‌اند.

سانتیاگو مانِس مورِنو کارگردان این فیلم خواهد بود که آن را بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم خودش می‌سازد.

«قهرمان‌هایی که خیلی وقت است مرده‌اند» داستان یک سرباز نیروهای ویژه است که حالا برای پول استخدام می‌شود. او مجبور می‌شود به زمین نبرد تیم نظامی قدیمی خودش برگردد تا خبرنگاری را ردیابی کند که دارد یک رسوایی سیاسی را دنبال می‌کند و به زودی به اصل ماجرا پی می‌برد و با این کار رفقای قدیمی وی رسوا می‌شوند. او در عین حال تحت تعقیب هم‌رزمان سابق خودش قرار می‌گیرد.

مورینگ یکی از تهیه کنندگان فیلم، از داستان این فیلم به عنوان داستانی قوی و جذاب یاد کرد که سِر بن کینگزلی و گای پیرس نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.

حقوق این فیلم در جشنواره فیلم کن که از ۱۴ ماه می شروع می‌شود، عرضه می‌شود.

بن کینگزلی ۷۵ ساله بازیگر بریتانیایی سال ۲۰۱۷ با ۴ فیلم راهی سینماها شده بود و سال ۲۰۱۸ نیز در ۴ فیلم بازی کرد.

گای پیرس ۵۱ ساله بازیگر استرالیایی نیز در سال ۲۰۱۸ بازیگر ۴ فیلم بود و برای ۲۰۱۹ با فیلم «دومینو» دیده خواهد شد. او اکنون در کنار وین دیزل در حال بازی در فیلم «بلاد شات» به کارگردانی دیو ویلسون است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

احیای «برپاخیزان جهنم» توسط نویسنده سه‌گانه «بتمن» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دیوید ساموئل گویر نویسنده سه‌گانه «بتمن»، نسخه جدیدی از «برپاخیزان جهنم» را بازسازی می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «برپاخیزان جهنم» به کارگردانی کلایو بارکر محصول سال ۱۹۸۷، توسط کمپانی اسپای گلس مدیا مجدداً بازسازی و احیا خواهد شد.

دیوید گویر نویسنده فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد»  نیز به عنوان نویسنده و تهیه کننده در این فیلم سینمایی حضور خواهد داشت.

کمپانی اسپای گلس مسئولیت تأمین مالی، پردازش و اکران و توزیع جهانی این فیلم سینمایی را بر عهده دارد. کیث لوین در تهیه کنندگی ساموئل گویر را همراهی خواهد کرد. ساخت قسمت جدید این فیلم سینمایی در روز دوشنبه توسط گری باربر، رئیس کمپانی اسپای گلس اعلام شد. او توضیح داد این فیلم در مضمون قسمت قبلی و در واقع نسخه تکامل یافته آن است که در سال ۱۹۸۷ اکران شد و شخصیت «سَرسوزنی» نقش اصلی این فیلم بود.

گویر به دلیل همکاری با کریستوفر نولان در نویسندگی سه گانه بتمن و همچنین فیلم مرد فولادی شناخته می شود. او علاوه بر این نویسندگی سه گانه فیلم سینمایی «تیغ» و حتی بازی ویدئویی محبوب «ندای وظیفه» را انجام داده است؛ در زمینه کارگردانی نیز فیلم ترسناک «متولد نشده» را در کارنامه دارد.

قسمت قبلی فیلم سینمایی «برپاخیزان جهنم» داستان زوج جوانی را روایت می‌کرد که به یک خانه بزرگ نقل مکان می‌کنند. در حالی که نمی دانند موجود عجیبی که ظاهری هیولا وار دارد، بالای این خانه زندگی می کند. این فیلم با اینکه تنها یک میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده بود، بیش از ۱۴ میلیون دلار به صورت جهانی فروش داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ فیلم سینمایی «زندانی ها»


عکس/ فیلم سینمایی «زندانی ها»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم کوتاه «همسایه» تهیه شده در «باشگاه فیلم سوره»+ فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: به مناسبت فرارسدن ماه مبارک رمضان فیلم کوتاه “همسایه” توسط “باشگاه فیلم سوره” عرضه شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه “همسایه” به مناسبت فرا رسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان در “باشگاه فیلم سوره” تهیه شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نگاهی به جریان زندگی در «سوریه، دوران‌گذار» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه مستند «سوریه، دوران گذار» به کارگردانی مشترک محمدمهدی خالقی و محمد صالح نوروز نژاد با نگاهی متفاوت به سوریه پس از جنگ در شبکه مستند تولید شد.

به گزارش سینماپرس، «محمدمهدی خالقی» تهیه‌کننده این مجموعه مستند روایی در گفت‌وگو با فارس گفت: سوریه، دوران گذار» در سه قسمت به وضعیت سوریه پس از جنگ پرداخته و نگاهی به وضعیت اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی این کشور دارد.

وی افزود: قسمت نخست این مجموعه که امشب ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می‌شود، «دوختن زندگی» نام دارد و در آن‌یک بانوی مهاجرو کار آفرین از تلاش های اقتصادی جمعی از همسران، مادران و دختران شهدای سوری در دوران جنگ می‌گوید.

این تهیه‌کننده افزود: قسمت دوم  این مجموعه که «مرزهای زندگی» نام‌ گرفته قصه‌ای واقعی و اجتماعی دارد و راویان آن‌یک خانم پرستار و یک خانم دکتر جوان هستند؛ این مستند ۱۸ دقیقه‌ای یکی از رخدادهای جنگ و به دنبال آن تلاش‌های بهداشتی و درمانی را در شهر آزاد شده بوکمال سوریه به تصویر می‌کشد. بوکمال شهری بود که با آزادی آن و اعلام رسمی سردار سلیمانی، حکومت داعش در سوریه و عراق به پایان رسید.

محمدمهدی خالقی تصریح کرد: قسمت سوم این مستند تحت عنوان «پارسیان شام» سوژه متفاوت‌تری دارد. مستندی با رویکردهای تاریخی و واقعی در سرزمین شام که بر اساس کتابی با عنوان «آرامگاه های عجمیون در شام» ساخته شده است. در این مستند شیخ دُرَید قادرو روحانی، پژوهشگر و استاد دانشگاه لاذقیه به روایت نتایج تحقیقاتش درباره مزارهای مقدس عجمیون در شام می پردازد. راز سفر و مدفون شدن صدها ایرانی در قرن های گذشته، روایت این مستند را شکل می‌دهد.

این تهیه‌کننده گفت: این مجموعه در لاذقیه، روستاهای شمالی این شهر و بوکمال  تصویربرداری شده و می‌کوشد  بازگشت زندگی به سوریه پس از جنگ را به تصویر کشد.

این مستند سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن روز چهارشنبه ساعت ۱۵ خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مسافر ماه» ویژه برنامه ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه دو – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جنگ شبانه «مسافر ماه» در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، «مسافر ماه» عنوان جنگ شبانه شبکه دو سیماست که هرشب در ماه مبارک رمضان روانه آنتن می شود. محوریت این برنامه پرداختن به سبک زندگی انسان‌هایی است که پس از عبور از مسیری دشوار به اهداف خود رسیده‌اند و پس از رسیدن به قله‌های موفقیت تلاش کرده‌اند تا در زندگی دیگران نیز به صورتی مثبت موثر باشند که این تاثیرگذاری از مسیر آموزش، اشتغال‌زایی، شرکت در امور خیر و … می‌گذرد.

این برنامه علاوه بر بهره بردن از گفت‌وگو با مهمانان ذکر شده، اجرای آهنگ‌ها و نواهای متناسب با فضای معنوی رمضان توسط خوانندگان مختلف، کمپین کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان و لرستان و گزارش‌هایی از این مناطق و … از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

«رنگ خدا» یکی از بخش‌های این برنامه است که به گفت‌وگو با کودکان ۷ تا ۱۰ سال و دریافت‌های صادقانه و شفاف آنها از خالق هستی مربوط می شود. در بخش «قرار خصوصی» بررسی روابط اجتماعی و خانوادگی جوانان مورد توجه قرار دارد. در این بخش با تکیه بر پرسش و پاسخ‌هایی جملات تاثیرگذاری مطرح می‌شود؛ جملاتی که در فرازهایی از ادعیه ماه رمضان وجود دارند اما از کنار آن به سادگی گذشته‌ایم.

همچنین «جهان اطراف من» عنوان یکی دیگر از بخش‌های «مسافر ماه» است که به گفت‌وگو با افرادی که سهم خود را به درستی و به شکلی غیر کلیشه‌ای نسبت به جهان پیرامون شان ادا کرده‌اند، تعلق دارد.

این برنامه به نویسندگی و تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و سردبیری و اجرای محسن آزادی کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیماست که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب بعد از بخش خبری ساعت ۲۲:۳۰ روانه آنتن می‌شود.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عواقب انفعال مقابل تهاجم فرهنگی/ ساسی مانکن چگونه به مدارس نفوذ کرد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وقتی برای نیاز داخلی تولیدی نداشته باشیم، طبیعی است که جامعه به‌سمت تولیدهای خارجی برود؛ همه‌گیرشدنِ آهنگی مستهجن در مدارس کشور، نتیجه عدم‌انتشار آثاری قابل‌توجه طی یک سال گذشته است.

به گزارش سینماپرس، سال‌های ابتداییِ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بخش مهمی از تهاجم فرهنگی در موسیقی‌های لس‌آنجلسی تعریف می‌شد. نوروز هر سال خوانندگانِ لس‌آنجلس‌نشین (خوانندگانی که پس از انقلاب مهاجرت کرده بودند) جدیدترین آثارشان را منتشر می‌کردند و بخش زیادی از جامعه هم این آثار را می‌دید و می‌شنید. ما در آن روزگار نسبت به این تهاجم فرهنگی منفعل بودیم، یعنی مقابلِ آنچه لس‌آنجلس‌نشینان در قالب آهنگ‌ها و شوهایشان به‌خورد مردم می‌دادند، ارگان‌های فرهنگی ما تقریباً چیزی برای ارائه نداشتند، یا اگر هم چیزی ارائه می‌کردند، یارای مقابله با تولیدهای لس‌آنجلسی را نداشت.

اما اوضاع کم‌کم فرق کرد و فضا برای رشد موسیقی پاپ در داخل کشور فراهم شد. گروه‌ها و خواننده‌های مختلف خودی نشان دادند. موسیقی پاپ آرام آرام به‌رسمیت شناخته شد و چهره‌های جدید یکی پس از دیگری آمدند و همین تدبیر باعث شد که موسیقی لس‌آنجلسی به حاشیه برود.

اکنون چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران گذشته است و موسیقی پاپ در داخل کشور پایگاه محکمی دارد و تقریباً تمامِ خوانندگانِ آن‌سویِ آبی را به حاشیه برده است.

اما در یک هفته اخیر اتفاقی در فضای مجازی رخ داده که آدمی را یاد گذشته می‌اندازد که مقابل تهاجم فرهنگیِ بیگانگان از راه موسیقی منفعل بودیم، گویی بازگشتی به گذشته داشته‌ایم.

وقتی ساسی وارد می‌شود

هفته گذشته فضای مجازی تحت تأثیر کلیپ‌هایی بود که از همخوانی دانش‌آموزان در مدارس ضبط شده بود. دانش‌آموزان در این کلیپ‌ها آهنگی را همخوانی می‌کنند که خواننده‌اش خارج‌نشین است و وقتی هم در ایران بود، زیرزمینی محسوب می‌شد.

فاجعه اما زمانی بیشتر مشخص می‌شود که کلامِ این آهنگ بسیار مستهجن است. واژه‌ها و عباراتی در این آهنگ به‌کار رفته که نگارنده از نوشتن آنها پرهیز دارد.

آیا پخش آهنگ در مدارس ممنوع می‌شود / حذف صورت مسئله

راحت‌ترین کار و دم‌دستی‌ترین برخورد با این اوضاع حذف پرسش و صورتِ مسئله است؛ یعنی از همین فردا مسئولان وزارت آموزش و پرورش ابلاغیه‌ای به مدارس بدهند تا پخش آهنگ در مدارس و در زنگ‌های تفریح و اوقات فراغت دانش‌آموزان ممنوع شود.

اما آیا این کار راه‌حل این مشکل است؟
بی‌شک چنین نیست و باید در ابتدا علت وقوع این مسئله را بررسی کرد و سپس به راهکارها اندیشید.

مگر غیر از این است که دانش‌آموزان به‌علت اقتضای سِنشان نیاز به شادی و نشاط دارند و مگر  غیر از این است که یکی از راه‌های تأمین این نشاط استفاده از موسیقی‌های شاد و البته سالم است.

طی همین دو سال گذشته ویدیوهای زیادی از همخوانی دانش‌آموزان در مدارس منتشر شده بود اما هیچ کدام از این ویدیوها نگران‌کننده نبود. وقتی دانش‌آموزان آثار خوانندگان داخلی را می‌شنوند و می‌خوانند نباید هم نگران باشیم.
کلامی که خوانندگان داخلی به‌کار می‌برند، عاری از واژه‌های مستهجن و تحریک‌کننده است و تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم با خود دارد، در عین حال خوانندگان داخلی تمام شئونات لازم را چه در کلیپ‌ها و چه در کنسرت‌هایشان رعایت می‌کنند، پس پخش آثار داخلی در مدارس کشور نه‌تنها با واکنش منفی مواجه نمی‌شد، بلکه نوعی نشاط و شادیِ مناسب در مدارس بود.

هنوز یادمان هست که کلیپ‌های بسیاری از همخوانی دانش‌آموزان در مدارس با آثاری از خوانندگان داخلی منتشر می‌شد و بسیار هم مورد استقبالِ جامعه قرار می‌گرفت.

حتی در اندک مواردی دیده می‌شد که دانش‌آموزان چون همایون شجریان را همخوانی می‌کردند.

اما چه شد که از خوانندگان داخلی به ساسی مانکن رسیدیم؟ آیا در یک سال گذشته تولیدهای داخلیِ مناسبی برای شنیده شدن توسط نوجوانان را داشته‌ایم یا اینکه میزان این تولیدها کم شده است؟

گذر از خوانندگان داخلی برای رسیدن به ساسی

هنوز یادمان نرفته که ساسی مانکن چند سال پیش خواننده یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بود. ساسی چند سال پیش از ایران رفت و بی‌شک با حمایت‌هایی از سوی شبکه‌های معاند نظام به فعالیتش ادامه داد.

چند سالی از فعالیت ساسی مانکن در خارج از کشور می‌گذرد و هیچ کدام از آثارش تا کنون با چنین اقبالی مواجه نشده است. امثال این خواننده و دیگر خوانندگان طی دو دهه اخیر، زیر سایه فعالیت خوانندگان پاپ داخلی بوده‌اند.

در یک سال گذشته سیاست‌های سختگیرانه وزارت ارشاد و البته دفتر موسیقی موجب شده که بسیاری از آثار خوانندگان موسیقی پاپ منتشر نشود، آثاری که شاید می‌توانست اجازه عرض‌اندام به ساسی مانکن‌ها ندهد.

به هر حال هر جامعه‌ای به موسیقی مصرفی با تاریخ مصرف مشخص، نیاز دارد. باید از مسئولان وزارت ارشاد پرسید که؛ چرا در یک سال گذشته نگاه بسیار سختگیرانه‌ای در صدور مجوزهای آثار پاپ حاکم بوده است؟

متأسفانه در یک سال گذشته نه‌تنها سیاست‌های وزارت ارشاد به‌سمت حمایت از موسیقی نرفته، بلکه وزارت ارشاد در آخرین اقدام ناباورانه‌اش طرحی به مجلس داد که براساس آن، ۱۰ درصد از درآمد اجراهای صحنه‌ای هم به جیب دولت برود، این شاید بزرگترین ضربه به بدنه موسیقی است.

پرسش اصلی این است که؛ در یک سال گذشته وزارت ارشاد چه آثاری را منتشر کرده که بتواند در عین رعایت شئونات اسلامی و عُرف جامعه، با آثاری از این دست مقابله کند؟ بی‌شک شمارِ آثاری که در یک سال گذشته منتشر شده بسیار زیاد است؛ اما به‌راستی چند اثر از میان آنچه منتشر شده، می‌تواند با آثاری مانند آن مقابله کند؟

آیا این فرضیه صحیح است که در یک سال گذشته فشارهای وزارت ارشاد بر هنرمندان عرصه‌های پاپ و موسیقی اصیل ایرانی، موجب کاهش میزان تولید آثارِ موردِ قبولِ نوجوانان شده است؟ آیا مواضع شخصیِ مدیرکل دفتر موسیقی موجب شده که آثار قابل‌توجهی در عرصه پاپ منتشر نشود؟

بازگشت به دوران منفعل‌بودن

سیاست‌های کنونی وزارت ارشاد ما را به‌سمت منفعل بودن مقابل تهاجم فرهنگی می‌برد. ما یا باید خودمان تولیدکننده باشیم و بر تولیدهایمان نظارت کنیم، یا اینکه باید منفعل باشیم تا تهاجم فرهنگی از سوی خوانندگانِ خارج‌نشین، گوش و هوش نوجوانان‌مان را پر کند.
آنها پیش از هر چیز اساس خانواده را مورد هدف قرار داده‌اند. بی‌شک زمان منفعل بودن گذشته است و باید مشغول تولید شد.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بهروز شعیبی در یک برنامه تلویزیونی مناجات‌خوانی می کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه تلویزیونی «اختیاریه» ویژه‌برنامه پیش از افطار شبکه پنج سیماست و یک بازیگر و کارگردان در این برنامه مناجات‌خوانی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «اختیاریه» ویژه برنامه پیش از افطار شبکه پنج سیماست. این برنامه با عنوان «اختیاریه؛ شهر باران» را سیدمرتضی فاطمی اجرا می‌کند و به مدت ۳۰ شب قبل از افطار مهمان خانه‌های مردم خواهد بود. سالار عقیلی و رستاک حلاج، دو قطعه تازه را برای تیتراژهای ابتدایی و انتهایی این ویژه برنامه خوانده‌اند.  

«اختیاریه» هر شب پیش از افطار به روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد رفت و ۳۰ روایت از زندگی مردم ایران را به تصویر خواهد کشید. شاید یکی از اتفاقات جالب بعد از روایتگری فخرالدین صدیق شریف در جریان برنامه سحرگاهی شبکه یک سیما(ماه خدا) حضور بهروز شعیبی کارگردان و بازیگر به عنوان مناجات‌خوان این برنامه، باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رئیس سازمان سینمایی از بنیاد سینمایی فارابی بازدید کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور در بنیاد سینمایی فارابی از بخش‌های مختلف این بنیاد بازدید و با کارشناسان و مدیران دیدار کرد.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی در این بازدید که سه ساعت و نیم به طول انجامید، از «ساختمان مرکزی» و «ساختمان شماره ۲» بنیاد سینمایی فارابی دیدن کرد.  

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با مدیرعامل، معاونان و مدیران این بنیاد، روند تحول در فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد سینمایی را قابل تقدیر دانست و از تلاش‌های علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی قدردانی کرد و گفت: توجه به شأن فرهنگی سینمای ایران و تلاش برای ارتقای متن و فیلمنامه از مهمترین رویکردهایی است که در کنار توجه به زیرساخت‌ها و رونق اقتصاد سینمای ایران باید مدنظر مدیران سینمایی قرار بگیرد.  

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به کلان برنامه‌های طرح جامع سینما افزود: حرکت سازمان سینمایی و مؤسسات، مبتنی بر این کلان برنامه‌ها است و راهبردهایی چون «تقویت و گسترش تولید آثار حرفه ای»، «توسعه بازار داخلی (اکران و بازارهای مکمل)»، «توسعه بازار بین المللی (اکران و بازارهای مکمل)»، «غنی سازی اسناد و میراث سینمایی کشور»، «توسعه دانش سینمایی» و «برقراری اقتصاد پویا و اشتغال پایدار در سینما» جزو مأموریت‌های اساسی بنیاد سینمایی فارابی است.  

حسین انتظامی اعلام ضوابط، دستورالعمل‌ها و اولویت‌ها را گام بعدی سازمان سینمایی و مؤسسات، در روند شفاف‌سازی دانست و گفت: خوشبختانه بنیاد سینمایی فارابی در مسیر شفاف‌سازی گام‌های آغازین را برداشته است، پیش‌بینی‌پذیری دستاورد اصلی شفافیت، برای مدیران است و با انتشار برنامه و بودجه سال ۹۸ ابراز نقد و نظراتی خیرخواهانه از سوی کارشناسان، قطعاً کارگشا خواهد بود.  

در این نشست مدیرعامل و معاونان بنیاد سینمایی فارابی ضمن ارائه عملکرد این بنیاد در سال ۹۷ با رویکرد توسعه و تحول، برنامه‌های پیش روی این بنیاد را تشریح کردند.    

مشاهده خبر از سایت منبع