X

بایگانی خرداد 12, 1398

دفتر سینمایی

واکنش محمود رضوی به تطهیر اصلاحات توسط حامیان نجفی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فعالان سیاسی اصلاح طلب به جای صبر تا رسیدگی در دادگاه، به طراحی سناریو و جنگ روانی برای تطهیر خود و اتهام زنی به مقتول و دیگران مشغول اند.

به گزارش سینماپرس، سید محمود رضوی در یادداشتی‬ در‬ توییتر‬ خود نوشت:

١ / متأسفانه جنایتی رخ داده، یکی از چهره‌های شاخص اصلاحات ابتدا مظنون به قتل بوده و بعد خود رابه آگاهی معرفی کرده و دیگر متهم است.
حال یک سری از فعالان سیاسی اصلاح طلب به جای صبر تا رسیدگی در دادگاه، به طراحی سناریو و جنگ روانی برای تطهیر خود و اتهام زنی به مقتول و دیگران مشغول اند.

‌٢ / جالب اینکه اکثر سناریوهای آنان فکر نشده وپر از باگ و سوراخ است، مخصوصاً سناریوهایی که برخی اصلاح طلبان در این دو روز برای تطهیر اصلاحات از داستان آقای نجفی می‌نویسند و وزیری که تا دیروز واقعاً نخبه بود را در حد پخمه معرفی می‌کنند که این خود تخریب آقای نجفی هم هست.

‌۳/ دوستان اگر اینقدر به اطلاعات و تحلیل‌های خود مطمئن هستند، به وکیل ایشان بگویند و کمی صبر می‌کنند تا دادگاه تشکیل بشود؟

چرا متوجه نیستید که هر چقدر این اتفاق متعفن راهم بزنید بیشتر بوی تعفن آن منتشر می‌شود و ابعاد آن اول و آخر فقط وفقط دامن

خودتان و اصلاحات را خواهد گرفت!؟

۴/ حال که از شواهد مشخص است هیچکدام فیلمنامه نوشتن بلد نیستید، حداقل برای داستان پردازی‌هایی که اینقدر برای شما حیاتی است، که حتی به آبروی وزیر، معاون رئیس جمهور و شهردار سابق خودتان رحم نمی‌کنید و خیلی از اصول را به راحتی زیر پا می‌گذارید لااقل از فیلمنامه‌های خارجی کپی برداری کنید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مجتبی ایزدی» به مدیریت رادیو قرآن منصوب شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با حکم «حمید شاه آبادی» معاون صدا، «مجتبی ایزدی» مدیر شبکه رادیویی قرآن شد.

به گزارش سینماپرس، در حکم «حمید شاه آبادی» معاون صدا خطاب به ایزدی آمده است: با توجه به مراتب تعهد و تخصص و شایستگی‌های فردی و توانایی‌های مدیریتی و سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان مدیر شبکه رادیویی قرآن منصوب می‌شوید.

انتظار دارد با ملاحظه اسناد بالادستی به ویژه منویات مقام معظم رهبری در حوزه گسترش فرهنگ قرآن در کشور و نیز منشور رسانه ملی اهداف و ماموریت‌های مشروحه زیر را محقق سازید:

-ارتقای سطح تولیدات و فرآورده‌های برنامه‌های شبکه و افزایش میزان مخاطبان آن و اتخاذ تدابیر ارتباطی موثر و تنوع بخشی به فضای کنداکتور

-اهتمام شایسته و مقتضی شأن و جایگاه شبکه به مقوله تلاوت و مباحث آموزشی و پژوهشی مورد نیاز مخاطبان در حوزه موضوعات قرآنی به نحوی ضابطه‌مند و برنامه‌ریزی شده

-تقویت پشتوانه کارشناسی شبکه با بهره‌گیری از اساتید صاحب نظر و قاریان و حافظان برجسته و ارتباط و تعامل سازنده با شورای عالی قرآن و نهادها و محافل قرآنی کشور

-ترویج آموزه‌های قرآنی و سبک زندگی مبتنی بر قرآن با بیانی خردمندانه و جذاب برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان

-طراحی و اجرای برنامه‌های کلان و فراگیر در سطح ملی با هدف گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه

-حضور موثر در فضای مجازی و گسترش است تمهیدات و ساز و کارهای ارتباط و همراهی با مخاطبان به ویژه دوستداران و شیفتگان تلاوت های فاخر و ماندگار.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پایان فصل اول سریال پرحاشیه «رقص روی شیشه» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فصل اول سریال «رقص روی شیشه» به کارگردانی مهدی گلستانه و بازی بهرام رادان، مهتاب کرامتی، امیر آقایی، میترا حجار، بیتا فرهی، سحر قریشی و ستاره اسکندری در قسمت دوازدهم به طرز عجیبی به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، پس از اعلام شکایت بهرام رادان و دیگر بازیگران سریال «رقص روی شیشه» از شرکت پخش‌کننده این سریال و توضیح شرکت پخش‌کننده درباره اتفاقاتی که برای این سریال رخ داده، این بهرام رادان بود که با انتشار پستی به حواشی پاسخ داد و از این گفت که پس از چند هفته از شروع فیلمبرداری و پرداخت نشدن مطالبات بازیگران، کم کم بازیگران دیگر سر صحنه فیلمبرداری نرفتند و کارگردان این سریال، قسمت‌های بعدی آن را با به‌هم چسباندن سکانس‌هایی که پیش‌تر فیلمبرداری کرده بود منتشر کرد؛ اتفاقی که باعث شد سریال در قسمت دوازدهم با اعلام پایان فصل اول تمام شود.

نکته جالب توجه اما نحوه پایان‌بندی این سریال بود؛ وقتی پس از اتمام صحنه‌های فیلمبرداری شده، ادامه داستان که تصویری از آن وجود نداشت، به صورت نریشن و خوانش رادیویی برای مخاطب سریال خوانده شد! اتفاقی عجیب و توهین‌آمیز برای تماشاگر که اگر پخش سریال در نیمه متوقف می‌شد کمتر احساس خسران می‌کرد.

باید دید ادامه ماجراهای این سریال به کجا خواهد رسید و آیا شرکت پخش‌کننده و کارگردان توضیح قابل قبولی برای این اتفاقات دارند یا خیر؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلمبرداری «بر سر خاک» آغاز شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلمبرداری فیلم مستند «بر سر خاک» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محسن خان‌جهانی، در چابهار و کنارک آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، محسن خان‌جهانی، پیرامون ساخت مستند تازه خود توضیح داد: «این فیلم مستند که درباره‌ روند فرسایش خاک در ایران است، علاوه بر پرداختن به این موضوع مهم سعی دارد از زوایای مختلف به خاک و موانع حفظ آن بپردازد.»

این مستندساز از فاز بعدی فیلمبرداری «بر سر خاک» در شهرهای مختلف ایران خبر داد و پیش‌بینی کرد فیلمبرداری این مستند تا یک ماه آینده ادامه داشته باشد.

عوامل تولید مستند «بر سر خاک» عبارتند از محسن خان‌جهانی (کارگردان و تهیه‌کننده)،  امیر جغتایی (فیلمبردار)، احمدرضا طایی (صدابردار)، احمد آزاد (فیلمبردار هوایی و عکاس)، امیرمهدی صادقی(دستیار کارگردان)،  مهدی دویران (مجری طرح)، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

محسن خان‌جهانی ساخت مستندهایی چون «آزادراه»، «صندلی ۲۵۷»، «یک میخ و چند کت»، «برد برد»، «کلاه شیشه‌ای»، «ارتفاع ۴۳۷» و…  را در کارنامه‌ فیلمسازی خود دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعلام برگزیدگان سال ۹۷ کانون کودک و نوجوان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: روز گذشته خانواده کانون کودک و نوجوان گردهم آمدند تا ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان برگزیدگان سال ۹۷ را نیز اعلام کنند.

به گزارش سینماپرس، شامگاه روز گذشته خانواده کانون کودک و نوجوان گردهم آمدند تا ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان برگزیدگان سال ۹۷ را نیز اعلام کنند. در این جمع که اولین مراسم برگزار شده در سالن بازسازی شده مهین اسکویی خانه تئاتر بود رئیس هیات مدیره خانه تئاتر ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر شهرام گیل آبادی، اعضای هیات مدیره خانه تئاتر بهزاد فراهانی و مریم کاظمی، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی شهرام کرمی، بازرس خانه تئاتر مهدی قلعه، مدیر روابط عمومی خانه تئاتر بهزاد مرتضوی، دبیر سی و ششمین جشنواره کودک و نوجوان مجید قناد، احترام برومند، منصور خلج، رضا فیاضی، قطب الدین صادقی، یدالله آقا عباسی، سوسن مقصودلو، منوچهر اکبرلو، اعضای هیات مدیره کانون کودک و نوجوان و اعضای این کانون حضور داشتند.

ابتدا مریم کاظمی از اعضای هیات مدیره خانه تئاتر و کانون کودک نوجوان برای یادبود عضو درگذشته این کانون، حسین محب اهری گفت: بعد از آخرین مراسمی که برای محب اهری گرفتیم سوگواری کردیم و اشک ریختیم و سوگند خوردیم که دیگر با غصه و غم یاد او نیافتیم، سوگند خوردیم هر زمان از او یاد می کنیم یادمان بیاید که چقدر زندگی را دوست داشت و می خندید، سوگند خوردیم از او  الهام بگیریم و همه خوبی هایش را به یاد بیاوریم، حسین محب اهری برای تئاتر کودک بسیار زحمت کشید، شرف، آبرو و غیرت داشت و همه خانواده کودک و نوجوان را ارج می گذاشت، همیشه بود و در تمام برنامه های این کانون حضور پیدا می کرد، امروز تمام وقت به یاد او بودم و از همه شما تقاضا می کنم که همیشه در گوشه ذهنتان چنین آدمی را با لبخند، شادی و با عشقش به این کانون به یاد بیاورید و مطمئن باشید هر کجا ما باشیم او هم هست.

سپس بزرگداشتی برای مجید قناد به علت سالها فعالیت در حوزه نمایش کودک و حمایت از تئاتر کودک برگزار شد، همچنین از مجتبی ظریفیان و آزیتا رضایی به علت حمایت از نمایش های کودک و نوجوان در تلویزیون نیز تقدیر به عمل آمد که در این بزرگداشت بهزاد فراهانی گفت: کانون کودک و نوجوان کانون تپنده ای است و هرگز ریتم حرکت‌های آن کند نمی شود، در عین حال همیشه این گلایه بوده که چرا وقتی می میریم بزرگ می شویم، چه خوش است که دوستان تا هستند بزرگ داشته شوند.

او همچنین افزود: واقعیت این است که خیلی سخت می شود در دل کودکان جای پیدا کرد، بچه ها آنچنان دقیق هستند که اگر بخواهید در دلشان جای باز کنید باید صادق باشید و مجید قناد بسیار صادق است و از سال های پیش از بازیگران خوب تئاتر بوده است. من مجید را و پایداری اش در این شرایط سخت را ستایش می‌کنم.

در ادامه نیز آزیتا رضایی که از او و همسرش به سبب حمایت در برنامه تلویزیونی از تئاتر کودک تقدیر شده بود، گفت: اصولا عادت نداریم از ما تشکر شود برای همین خیلی خوشحالم؛ وظیفه ماست که برای کودکانی که از همه چیز محرومند شرایط بهتری بسازیم. تلویزیون از آن مردمی است که جز آن چیزی ندارند، خوشحالیم که برای کودکانمان شادی می آوریم.

سپس جوایز فرهنگسراها به شرح زیر اعلام شد:

طراحی لباس

نامزدها: روشنک کریمی برای نمایش جیک جیکو در مزرعه، شیلا نوروزی برای نمایش تپلی مغرور، مریم غلامی برای نمایش سیرک ما کو؟

برگزیده: مریم غلامی برای نمایش سیرک ما کو؟

طراحی صحنه

نامزدها: مسعود روستا برای نمایش شهربازی، سپیده زینلی برای نمایش پینوکیو، پارسا پولادوند برای نمایش تپلی مغرور

برگزیده: با سپاس از مجتبی مهدی؛ سپیده زینلی برای نمایش پینوکیو

موسیقی

نامزدها: محمدرضا غفوری برای نمایش پینوکیو، سعید برجی و مرضیه فرهادی برای نمایش سیرک ما کو؟، حامد جهانبخش برای نمایش پاهای خانم هزارپا

برگزیده: سعید برجی و مرضیه فرهادی برای نمایش سیرک ما کو؟

نویسندگی

مرجان مروستی برای نمایش دادگاه حیوانات، سجاد آقا بابایی و فاطمه سید طالبی برای نمایش سیرک ما کو، امین دلپذیر برای نمایش شهربازی، ندا حاجی بابایی برای نمایش پاهای خانم هزار پا

برگزیده: ندا حاجی بابایی برای نمایش پاهای خانم هزار پا

بازیگری زن

کاندیداها: نوشین سرکوبی برای نمایش ننه سرما و لباس بهار، نهال دل زنده برای نمایش جیک جیکو در مزرعه، فاطمه سید طالبی برای نمایش سیرک ما کو؟، شیما لطیفی برای نمایش شهربازی

برگزیده: فاطمه سید طالبی برای نمایش سیرک ما کو؟

بازیگری مرد

کاندیداها: مسعود پور جمشید برای نمایش های جیک جیکو در مزرعه و تپلی مغرور، پویان یزدانجو برای نمایش پینوکیو

برگزیده: مسعود پور جمشید برای نمایش تپلی مغرور

کارگردانی

نامزدها: سجاد آقابابایی برای نمایش سیرک ما کو، شیما لطیفی برای نمایش پینوکیو

برگزیده: سجاد آقابابایی برای نمایش سیرک ما کو

در ادامه مدیر عامل خانه تئاتر، شهرام گیل آبادی گفت: واقعیت موضوع این است که نمایش تنها قالب جدی در عالم است که سه دریچه سمعی، بصری و هیجانی را در خود دارد؛ کشورهای اسکاندیناوی از این ژانر بسیار استفاده می کنند و در ژاپن نمایشی طراحی شده که همه آنچه کودک باید یاد بگیرد در آن نوع نمایش هست و من متاسفم که در کشور ما کودک به شکل علامت تعجب وارد مدرسه می شود و به شکل نقطه خارج می شود، این یعنی پس از آموزش، دیگر هیچ چیز از کودکانمان باقی نمی گذاریم و مایه تاسف است که در آموزش تنها از بخش بصری استفاده می کنیم و از یاد برده ایم که کودکان ما به سبب آسیب های جنگ دچار جهش یافتگی و بیش فعالی شده اند و نیازمند آموزش های هیجانی هستند.

گیل آبادی به اعضای کانون کودک و نوجوان خانه تئاتر پیشنهاد کرد: اکنون جامعه نیازمند است تا شما جمع شوید و به همه بقبولانید که نمایش کودک باید بخش اعظمی از آموزش کودکان باشد، هر چه انجمن ها مستقل تر شوند قدرت خانه تئاتر بیشتر می شود؛ پس سعی کنید این فضا را به سمت فضای مستقل و پویا ببرید تا هم به قدرت خانه تئاتر کمک کنید و هم در توسعه کشور نقش داشته باشید.

این مراسم با نکوداشت دیگری نیز از یدالله آقا عباسی همراه بود، هنرمندی که در حوزه تئاتر خلاق فعالیت دارد، در وصف او قطب الدین صادقی گفت: آقا عباسی نه تنها در زمینه تدریس تئاتر خلاق فعالیت دارد بلکه مترجم بسیار خوبی است و در حوزه ترجمه هم زبان مبدا را می شناسد و هم زبان مقصد را، ترجمه های او یک ترجمه سردستی نیست، کاری ریشه ای است، خود نفس ترجمه و زبان ترجمه او مرجعی است برای زبان آشفته و فرهنگ تئاتری ما؛ او پژوهشگر بسیار بزرگی نیز محسوب می شود که در مورد ایشان خیلی کوتاه آمده ایم و کم صحبت کرده ایم. کار دیگر او نمایشنامه نویسی با نگاه به انسان ایرانی، جامعه ایرانی و زندگی ایرانی است. پنجمین کار ایشان کارگردانی است و ششمین کاری که ایشان کرده ساخت دو سالن ارزنده، حرفه ای و جذاب در اصفهان است.

صادقی در همین خصوص ادامه داد: آقاعباسی تنها دانش سرد ندارد بلکه دانش گرم هم دارد، یعنی نه تنها بار علمی زیادی دارد بلکه فعال و پرجوش است و امروز فهمیدم بازی هم می کند. با شکوه ترین بخش شخصیتی او، ته نشین همه این دانش های سرد و گرم است که سبب یک نوع آرامش، اصالت و ادب شده و من در برابرش دست و پایم را گم می کنم. ارزش ایشان در این است که در کنار این هیاهوی کاذب تئاترهای تهران با قدرت، مداومت، صبر، استقامت و ایمان به کارش مانده و اینها برای تئاتر ما بسیار بسیار امتیاز بزرگی است. این وظیفه ما و خانه تئاتر است که در معرفی این انسان های اصیل داد سخن دهیم.

 یدالله آقا عباسی نیز در حین دریافت مدالیوم خانه تئاتر گفت: سخت ترین کار این است که انسان بنشیند و کاری نکند. از این لطفی که به من داشته اید ممنونم، همیشه فکر می کنم کوچکتر از این حرفها هستم و حس می کنم باید بیشتر کار کنم تا شایسته این محبت ها باشم. از زمانی که روی نمایش خلاق متمرکز شدم همیشه فکر می کنم ما از دو مقوله غافل شدیم نمایش خلاق و تئاتر نوجوانان؛ به اعتقاد من نمایش خلاق حق همه است و در این فکر هستم که از یونسکو بخواهیم در کنار دیگر حقوق، نمایش خلاق را نیز به عنوان حق همه لحاظ کند.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان تالار هنر و پرورش فکری تقدیر به عمل آمد که اسامی نامزدها، تقدیر شدگان و برگزیدگان به شرح زیر است:

موسیقی

کاندیداها:

فراز خنافری برای نمایش شازده کوچولو، علی حسین زاده برای نمایش عمو پامبل، سهند بهادری و بارمان اهورا برای نمایش بز زنگوله به پا

تقدیر: فراز خنافری برای نمایش شازده کوچولو

برگزیده: علی حسین زاده برای نمایش عمو پامبل

طراحی صحنه

کاندیداها: سینا ییلاق بیگی برای نمایش شازده کوچولو و سفر به آینده، مجتبی مهدی برای نمایش نی نی نو، علی باقری برای نمایش عمو پامبل، سمانه حسینی برای نمایش بز زنگوله به پا

تقدیر: مجتبی مهدی برای نمایش نی نی نو

برگزیده: سینا ییلاق بیگی برای نمایش شازده کوچولو

طراحی لباس

تقدیر : سهیلا باجلان برای نمایش شازده کوچولو

نویسندگی

کاندیداها: زیبا برجی فلاح برای نمایش رد پای نی نی نو، گیتا داوودی و ناصر آویژه برای نمایش شاپرک ها در خیابان، زنده یاد محمود بهاری برای نمایش بز زنگوله به پا، بهاره میرزاپور برای نمایش گیسو طلا، مهدی فرشیدی سپهر برای نمایش پدرآن

تقدیر: گیتا داوودی و ناصر آویژه برای نمایش شاپرک ها در خیابان

برگزیده : بهاره میرزاپور برای نمایش گیسو طلا

کارگردانی

کاندایدا : آناهیتا غنی زاده برای نمایش شازده کوچولو، بهاره میرزا پور برای نمایش گیسو طلا، ناصر آویژه برای نمایش شاپرک ها در خیابان، مهدی فرشیدی سپهر برای نمایش پدرآن، ماندانا عبقری برای نمایش شاهزاده و خرس.

تقدیر: آناهیتا غنی زاده برای نمایش شازده کوچولو

برگزیده : مهدی فرشیدی سپهر برای نمایش پدرآن

بازیگری زن

کاندیدا: رعنا قادری برای نمایش شازده کوچولو، نگین تقوی زاد برای نمایش گیسو طلا، آناهیتا خسروی برای نمایش سفر به آینده، ماندانا عبقری برای نمایش شاهزاده و خرس، مینا مقامی زاده برای نمایش بز زنگوله به پا

تقدیر: رعنا قادری برای نمایش شازده کوچولو

برگزیده : آناهیتا خسروی برای نمایش سفر به آینده

بازیگری مرد

کاندیدا: بهمن داداشی برای بازی در نمایش نی نی نو، علی باروتی برای نمایش شازده کوچولو، علی بیک محمدی برای نمایش عمو پامبل، رامین مسیبی برای نمایش گیسو طلا، محمد نوحیان برای نمایش شاهزاده و خرس

تقدیر: رامین مسیبی برای نمایش گیسو طلا

برگزیده : علی بیک محمدی برای نمایش عمو پامبل

شعر

کاندیدا : رودابه حمزه ای برای نمایش شاپرک ها در خیابان، مهدی فرشیدی سپهر برای نمایش پدرآن، علی بیک محمدی برای نمایش عمو پامبل، بهاره میرزاپور برای نمایش گیسو طلا، آزاده فرهنگیان برای نمایش شاهزاده کوچولو.

تقدیر : رودابه حمزه ای برای نمایش شاپرک ها در خیابان.

در پایان نیز از نمایش هدیه اسرار آمیز به عنوان تنها نمایش تمام عروسکی تقدیر به عمل آمد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علی عسکری مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان را منصوب کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

رئیس سازمان صدا و سیما در حکمی محمدباقر باقرزاده را به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما به پیشنهاد معاون امور استان‌های رسانه ملی، محمدباقر باقرزاده را به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان منصوب کرد.

در این حکم بر به کارگیری روش‌های نوین و کارآمد در مدیریت مرکز گیلان، توجه به ویژگی‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان، توجه به قابلیت‌های بالقوه بومی و محلی منطقه به منظور تقویت یکپارچگی، وحدت و توسعه امنیت پایدار، ترویج دین، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق، آگاهی بخشی و امیدآفرینی در برنامه‌ها، بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های فضای مجازی و طراحی شیوه‌های نوین حفظ و جذب مخاطب، توجه به حساسیت‌های فرهنگی و آداب و رسوم ملی محلی در تولیدات، تعامل با مسئولان منطقه ای، طراحی نظام کارآمد و درآمدزا بر اساس سیاست‌های کلان سازمان، گسترش همدلی و همبستگی میان همکاران و مدیران مرکز و همچنین تسهیل مشارکت‌های مردمی و حضور نخبگان در برنامه‌ها صدا و سیمای مرکز گیلان تاکید کرد.

رئیس رسانه ملی در پایان از خدمات آقای حسن ظهیری در مدت تصدی این مسئولیت نیز قدردانی کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گسترش فعالیت‌های فرهنگی سینما آزادی و افزودن ظرفیت‌های جدید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سجاد نوروزی مدیر جدید پردیس سینمایی آزادی که صبح امروز ۱۲ خردادماه به این سمت منصوب شد، به ارائه برنامه‌های خود برای پردیس سینمایی آزادی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، سجاد نوروزی مدیر جدید پردیس سینمایی آزادی که صبح امروز ۱۲ خردادماه جایگزین رضا سعیدی‌پور در این سینما شد، درباره برنامه‌های خود برای این سینما به مهر گفت: پردیس سینمایی آزادی از مهمترین فضاهای فرهنگی تهران است به طوری که هم در چرخه اکران موجودیت جدی و اثرگذار و هم مقبولیت و وجاهتی بین مردم دارد، محل رجوع آن‌هاست و خانواده‌ها برای تماشای فیلم‌ها و گذراندن وقت خود این سینما را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: ما این مسیر و سرویس‌دهی مطلوب را که از قبل وجود داشته است، ادامه می‌دهیم البته یک سری ظرفیت‌ها و رخدادهای هنری فرهنگی جدید به این مجموعه اضافه می‌شود که البته این موارد باز هم در چارچوب خدمت رسانی به اهالی سینما خواهد بود.

نوروزی اظهار کرد: امیدوارم با همکاری اهالی سینما بتوانیم مجموعه‌ای از کارهای جدید و ظرفیت‌های تازه را در این پردیس فراهم کنیم که مکمل حضور جدی مردم باشد؛ یعنی اگر مردم برای اکران و تماشای فیلم این پردیس را انتخاب کرده‌اند برای فعالیت‌های فرهنگی هنری مکمل هم باز انتخابشان پردیس سینمایی آزادی باشد.

وی افزود: امیدوارم از این به بعد ما با «پردیس فرهنگی سینمایی آزادی» مواجه باشیم. در این مسیر بخشی از کارهامربوط به خود سینماست برای مثال نشست‌های نقد و بررسی آثار،  برنامه‌های جدی برای تبلیغات فیلم‌های روی پرده، اکران‌های خیریه و… را خواهیم داشت و به مرور برنامه‌های دیگر را نیز اعلام می‌کنیم. همچنین با توجه به تأکیدات ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری به عنوان سهامداران اصلی سینما آزادی، ورود موثر و مطالعه شده‌ای با حفظ کارکرد و تقویت سینما در حوزه دیگر کارهای فرهنگی خواهیم داشت اما این فعالیت‌ها به گونه‌ای نخواهند بود که مخل فعالیت‌های سینمایی باشد.

نوروزی در پایان درباره مدت زمان حکم ریاست خود گفت: فکر نمی‌کنم این حکم محدودیت زمانی داشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش فیلم دوباره زندگی در جشنواره شانگهای – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی دوباره زندگی به کارگردانی رضا فهیمی در چهارمین حضور بین المللی خود دربیست و دومین دوره جشنواره فیلم شانگهای به نمایش در می آید

به گزارش سینماپرس، حسین پور محمدی تهیه کننده فیلم دوباره زندگی با اعلام  خبر نمایش این فیلم در جشنواره فیلم شانگهای گفت : بیست و دومین دوره جشنواره فیلم شانگهای اواخر خرداد ماه از ۱۵ الی ۲۴ ژوئن برگزار می شود و فیلم سینمایی دوباره زندگی به نمایندگی از سینمای ایران در این جشنواره پذیرفته شده و به نمایش  در می آید

 وی ادامه داد : همزمان با نمایش این فیلم در جشنواره فیلم شانگهای اکران داخلی فیلم در گروه هنر و تجربه از روز ۲۰ خرداد آغاز می شود

فیلم سینمایی دوباره زندگی با بازی گلاب آدینه و شمس لنگرودی و جوایز جشنواره های  همچون تیرانا و خروس طلایی را بدست اورده است

پخش بین المللی فیلم بر عهده علیرضا شاهرخی است

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی از پوستر جشنواره فیلم «نهال» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پوستر رسمی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» روز بیست و یکم خرداد و مراسم اختتامیه جشنواره روز بیست و نهم خرداد ساعت ۱۷ در سالن آفرینش کانون پرورش فکری برگزار می شود.

به تازگی نیز پوستر این رویداد سینمایی با طرحی از آرمین رنگانی رونمایی شده است.

این جشنواره طبق سنت هر ساله «نهال» در مراسم افتتاحیه، نکوداشت بهرام دهقانی تدوینگر سینما را برگزار می کند.

جشنواره فیلم کوتاه «نهال» از بیست و یکم تا بیست و هشتم خرداد در سالن فارابی پردیس هنرهای کاربردی دانشگاه هنر تهران به اکران فیلم کوتاه‌های دانشجویی منتخب می پردازد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ساخت سریالی درباره مفاسد اقتصادی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ابوالقاسم طالبی از آغاز پیش تولید سریال جدیدش خبر داد. او گفت موضوع فیلم جدیدش درباره مفاسد اقتصادی است.

به گزارش سینماپرس، ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون شب گذشته مهمان وحید یامین‌پور در برنامه تلویزیونی «میدان انقلاب» بود.

طالبی گفت: کارهای من در سینما انتحاری نیست، استشهادیست. هر کسی انگیزه ای برای ورود به سینما دارد؛ یکی برای شغل یکی برای پول یکی برای شهرت و هرکسی هدفی دارد. موضوع آثار من سیاسی-اجتماعی است. انگیزه‌های من برای ورود به سینما تغییر نکرده است. خیلی ها شاید با فیلم دفاع مقدسی وارد شدند اما بعدا کارهای متفاوتی ساختند. من از نوجوانی خودم را سرباز امام دانستم و یک «یاعلی» به ایشان گفتم و شروع کردم. انگیزه من این بوده و همچنان پایدار است. به من می گفتند حرف هایت ریاکارانه است اما این اعتقاد من است. بعضی ها فکر می کنند سینمای ما طاغوتیست، نه اینطور نیست. ۵ درصد از سینماگرهای فعلی مربوط به دوره طاغوت هستند اما بقیه با ریش‌های بلند و برای خدمت به اسلام و محرومین آمدند.

وی افزود: سیاست‌مدارهای قدیم یک شلوار و کفش معمولی داشتند با پیراهنی که همیشه روی شلوار بود اما حالا خودروی BMW فرزندشان ۴ میلیارد تومان می‌ارزد. ما این ها را دیدیم. همان اتفاق و تغییر در سینما هم افتاده است. بجز امام و رهبری خیلی ها را دیدیم که رویکرد زندگی شان تغییر کرده است.

طالبی گفت: در زمانی که نصف دنیا برای شوروی و بلوک شرق و نصف دیگر برای آمریکا و بلوک غرب بود، امام آمد گفت ما هم هستیم، ما هم جریانیم و بلوکیم. مبنای تفکرات امام این نبود که کاری به کسی نداشته باشیم، اگر کسی می خواهد این را بگوید درست نیست، خیلی راحت بگوید امام اشتباه کرد اما تحریف نکند. برخی می گویند اگر امام زنده می‌ماند عقایدش تغییر می‌کرد، اینها هم غلط فکر می‌کنند چون هدف اصلیشان توجیه تغییرات خودشان و فرزندانشان است.  

این کارگردان ادامه داد: امام پیامی به هنرمندان سینما دادند. در این پیام آمده است «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- اسلام ائمه هدی- علیهم السلام- اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم‌آور محرومیتها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون‌آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایی» باشد.» این ها را امام در سال ۶۷ حدود ۹ ماه قبل از وفاتشان مطرح کردند. عده‌ای می‌خواهند خودشان تغییر کنند و برای توجیهش تلاش می کنند تا مبانی امام را هم تحریف کنند و تغییر دهند. این حرف ها و مبانی امام من را شیفته کرد. شهید ابراهیم هادی الان معروف است. رزمنده ها می‌خواستند به دیدار امام بیایند اما شهید هادی نیامد چون گفت جبهه‌ها خالی می‌شود و نقض غرض است.

طالبی: سریال جدیدم درباره مفاسد اقتصادی است/ رهبر انقلاب گفتند تلویزیون باید شجاعت پخش پیدا کند

طالبی گفت: امام سرمایه داری مرفهین بی‌درد را قبول نداشت، اسلام منافقین را قبول نداشت. منافق در همین صنف ما هم هست؛ از بابک زنجانی بنز می‌گیرد، از محمد خاتمی خانه می‌گیرد، با دفتر احمدی‌نژاد وصل می‌شود و آخرش تفکر آمریکایی را در فیلم‌هایش تبلیغ می‌کند! تکلیف خودتان را روشن کنید.

او ادامه داد: رهبر انقلاب در دوره آقای هاشمی علیه تجمل گرایی صحبت های مهمی مطرح کردند. ایشان گفتند خودتان را وقف خدمت کنید و توجه کنید که مسئولیت طعمه نباشد. این گزنده است اما باید در فیلم های ما دیده شود ولی بقیه زنگ می زنند که این ها را بردارید، این‌ها را نمایش ندهید. تا الان هیچ برخوردی با من نشده است اما فقط سر «قلاده‌های طلا» کمی با وزارت اطلاعات درگیر شدیم چون می‌گفتند معاون وزیری که با دستگاه‌های جاسوسی ارتباط گرفته باشد نداریم.

طالبی گفت: در دیدار هنرمندان با رهبری به ایشان گفتم می‌خواهیم بین ۱۰ پلیس خوبی که نمایش دادیم، ۱ نفر را هم نشان دهیم که رشوه می‌گیرد اما مانع می‌شوند؛ رهبر انقلاب این نکته را تایید کردند. در قلاده های طلا این حجم از نیروی پاک را نشان دادم اما ۱ نفر هم خائن بود، این را باید تحمل کرد. اگر قرار است از فقر و گرانی و کمبود بگوییم باید از خوبی‌ها و تلاش‌ها هم بگوییم.

این کارگردان تاکید کرد: بیشترین اذیت را کسانی می‌کنند که می‌خواهند کمی خودشیرین شوند و قدری خودشان را لوس کنند تا مثلا بگویند به سریال طالبی هم ایراد وارد کردیم. فیلم «دست‌های خالی» راجع به امام حسین(ع) است با بازی درخشان مرحوم خسرو شکیبایی. جایی در فیلم، بازیگر به دیگری اشاره می‌کند که اگر می خواهی دیوانه نشوی این مشروب را بخور اما طرف مقابل که رزمنده است می گوید مستی این جام هم از ماست! او یک رزمنده است که مست از وصل الهی است. کسی که این سکانس را از فیلم در میاورد یا نمی‌فهمد یا خودلوس‌کن است.

طالبی ادامه داد: کار جدید من درباره مفاسد اقتصادی است. مشغول ساخت یک سریال درباره مفاسد اقتصادی هستم که الان در مرحله پیش تولید است. خدمت رهبری گفتم تلویزیون شجاعت پخش این کار را ندارد اما ایشان گفتند باید شجاعت پیدا کنند و پخش کنند. من این را امروز نقل کردم اما حالا صبر کنیم و ۲ سال دیگر ببینیم این شجاعت در مجموعه تلویزیون وجود دارد یا خیر.  اگر نخواهم این‌ها را بسازم یا از اسلام التقاطی و سرمایه سالاری حرف نزنم باید بروم سراغ روایت عشق‌های مثلثی؛ چیز دیگری می‌ماند؟ اتفاقا پر درآمد هم هست.

وی افزود: آدم هایی که وارد هنر می شوند شهرت پیدا می کنند. فضای مجازی هم یک مریضی ایجاد کرده که بعضی خیال می کنند خیلی مهم هستند. این دنبال کننده‌های مجازی هم گول زنک ماجرایند. هنرمند حس می‌کند که الان ۲ میلیون دنبال کننده دارد و بسیار مهم است. حضرت امام می‌گوید خدا نکند دنیا به انسان رو بیاورد درحالی که انسان خودش را نساخته باشد؛ این مسئله هنرمند و غیر هنرمند هم ندارد حتی برای طلبه مشهور شده حوزه علمیه هم این خطر وجود دارد.

طالبی گفت: رئیس جمهور می‌گوید والله اگر مشکلات راه حل نداشت نامزد نمی‌شدم اما حالا می‌گوید اختیارات بیشتر؛ خب مگر شما قانون را نخوانده بودی؟ از اول هم با این قانون باید مشکلات حل می‌شد اما حالا خودمان را بزرگتر از قانون می‌بینیم. این روحیه در هنرمند و سلبریتی هم ایجاد می‌شود و مقابل قانون می‌ایستد و حتی تحمل یک جریمه راهنمایی و رانندگی را ندارد. من از صنفم دفاع می‌کنم. تصویر یک دختر ۲۰ ساله کل کشور را پر می‌کند، خب او که خودسازی نکرده و این شهرت طاقت می‌خواهد. قوانین ما باید خودش را دست بالا بگیرد یعنی اگر طرف وارد کلانتری شد همه نروند سراغ سلفی گرفتن. سلبریتی‌ها به دلیل محبت نیروهای انتظامی و اطلاعاتی احساس امنیت بیشتر می‌کنند که این باعث افزایش توهم مهم بودن شده است.  

این کارگردان ادامه داد: انتقاد کردن در هنر خیلی راحت‌تر از دفاع است. وقتی دفاع می‌کنیم به حاکمیت هم وصل می‌شویم اما انتقاد خیلی راحت است. همانقدر که هنرمند سفارتی داریم، هنرمندی داریم که هیچگاه پایش به سفارت‌ها باز نشده است. آینده هنر ما بسیار درخشان است. من امروز استعدادهای خوبی را در جشنواره عمار می‌بینم. در بازیگری بسیار استعداد داریم که سال‌ها در تئاتر کار کردند و زحمت کشیدند. اگر پای این استعدادها باز شود، سلبریتی‌ها کنار می‌روند. رسانه باید دنبال استعداد باشد نه سلبریتی. رسانه باید در فهرست بازیگران دنبال استعداد جدید باشد نه سلبریتی. بیشتر این سلبریتی ها از تلویزیون مطرح شدند و کمتر کسی را داریم که در خود سینما رشد کرده باشد و آنجا مطرح شده باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع