X

بایگانی خرداد 25, 1398

دفتر سینمایی

دهمین جشنواره کارتون و کاریکاتور «جوان ایرانی» برگزار می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فراخوان دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور «جوان ایرانی» منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، با انتشار فراخوان، مقررات و ضوابط شرکت در دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور «جوان ایرانی» که توسط حوزه هنری خراسان شمالی برگزار می‌شود، مشخص شد.

این جشنواره دارای ۲ بخش کارتون و کاریکاتور با محوریت جوان ایرانی و نقش او در مدیریت و اقتصاد کشور است که همزمان با آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی و با توجه به مورد خطاب قرار گرفتن جوانان توسط مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

جزئیات فراخوان این رویداد حوزه تجسمی به شرح زیر اعلام می‌شود:

موضوعات جشنواره

بخش کارتون

جوان ایرانی؛ گره‌گشای دوره‌های سخت

جوان ایرانی؛ فرصتی برای ارتقا و کارآمدی مدیریت کشور

جوان ایرانی؛ خودباور، پر انرژی، با امید، مبتکر و نوآور، بااستعداد، هوشیار و آگاه

جوان ایرانی؛ پیش‌ران و محور حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه

جوان ایرانی؛ پرتلاش، جوانمرد، غیرتمند، باگذشت و ایثارگر

حل مشکلات کشور؛ اعتماد به جوان ایرانی و امید به نیروی جوانی

جوان ایرانی؛ کارآفرین، اشتغال زا و حامی تولید ایرانی

بخش کاریکاتور

چهره استاد بهمن عبدی کارتونیست و کاریکاتوریست پیشکسوت

جوایز بخش کارتون

نفر اول: تندیس، لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال جایزه نقدی

نفر دوم: تندیس، لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال جایزه نقدی

نفر سوم: تندیس، لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال جایزه نقدی

لوح و نشان افتخار جشنواره و مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال جایزه نقدی به ۱۰ نفر تقدیری

جوایز بخش کاریکاتور

نفر اول: تندیس، لوح افتخار جشنواره و ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ مبلغ ریال جایزه نقدی

نفر دوم: تندیس، لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال جایزه نقدی

نفر سوم: تندیس، لوح افتخار جشنواره و مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال جایزه نقدی

لوح و نشان افتخار جشنواره و مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال جایزه نقدی به ۳ نفر تقدیری

مقررات عمومی

شرکت برای کلیه هنرمندان علاقه‌مند آزاد است.

تکنیک در خلق آثار آزاد است.

هر هنرمند می‌تواند حداکثر با ارائه ۶ اثر در هر بخش جشنواره شرکت کند.

اندازه آثار ارسالی باید با طول یا عرض ۲۰۰۰ Pixel و فرمت JPG و ۳۰۰ DPI باشد.

آثار راه یافته به نمایشگاه در کتاب جشنواره چاپ و یک نسخه به صاحبان آثار اهدا می‌شود.

شرکت کننده با ارسال اثر می‌پذیرد که دبیرخانه جشنواره، حق استفاده تبلیغاتی، نمایشگاهی و انتشار آثار در کتاب جشنواره، فضای مجازی و مطبوعات را با ذکر نام هنرمند دارد.

علاقه مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ مرداد ماه امسال در سایت مؤسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر به نشانی www.artfest.ir ثبت کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی مدیر جدید شبکه سلامت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در مراسمی با معرفی دکتر محمد مهدی قاسمی به عنوان مدیر شبکه سلامت سیما از تلاش های دکتر احمد سفیدی قدردانی شد

به گزارش سینماپرس، در مراسمی با حضور قائم مقام معاون سیما از اهتمام دکتر سفیدی در هدایت تیم برنامه ساز حوزه سلامت قدردانی و سکان این شبکه به دکتر محمد مهدی قاسمی سپرده شد.

در این مراسم دکتر پورحسین با بیان نکاتی در مورد سابقه کاری دکتر قاسمی گفت: شبکه سلامت در طول سال های گذشته با وجود مدیری کارآمد و خوش سلیقه همچون دکتر سفیدی توانست برنامه هایی محتوایی و با ظاهری رسانه ای روی آنتن بفرستد.

وی توجه به حوزه سلامت را از ویژگی های بارز جامعه اسلامی دانست و افزود: باید به ارتقای سواد سلامت عمومی به عنوان یکی از ویژگی های هر جامعه اسلامی در جامعه بیشتر توجه کنیم.

وی مهمترین رسالت شبکه سلامت را ورود به حوزه عمومی سلامت مردم دانست و افزود: این بدان معناست که مباحث سلامت باید به حوزه فهم عمومی ورود کنند.

دکتر قاسمی مدیر جدید شبکه سلامت نیز در سخنانی شبکه سلامت را مرجعی در حوزه سلامت عمومی دانست و گفت: تولیدات این شبکه باید در حوزه پیشگیری و توانمندسازی مخاطب پیشرو باشند. وی با قدردانی از مدیران و برنامه سازان این شبکه خواست تولید برنامه های خوب را همچنان دنبال کنند و ابراز امیدواری کرد، همچون سال های گذشته تولیدات با کیفیت روانه آنتن شوند.

دکتر سفیدی مدیر سابق شبکه سلامت در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد چهارساله از دکتر مهدی پور موسس شبکه یاد کرد و گفت: تولید برنامه در تلویزیون کاری دشوار است چرا که علاوه بر دشواری کار تولید تخصصی، مسایل و مشکلات مالی، قضاوت میلیونی بینندگان خود را نیزهمراه دارد.

دکتر سفیدی برندسازی در چهار حوزه سلامت جسم، روان، اجتماعی و معنوی را از دیگر اقدامات شبکه خواند و گفت: در هر یک از حوزه های برنامه ای به عنوان برند شبکه تعریف شد. به عنوان مثال در زمینه سلامت روان برنامه «حال خوب» تولید شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هجدهمین جشن مدیران تولید سینما برگزار شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هجدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران با تجلیل از فعالان برتر این حوزه و در حضور جمعی از سینماگران و سیاست‌مداران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آئین هجدهمین جشن مدیران تولید سینمای ایران به دبیری علی قائم مقامی و با حضور جمعی از سینماگران شب گذشته جمعه ۲۴ خردادماه در هتل انقلاب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پژمان بازغی مجری این برنامه به حاضران خوش آمد گفت.

مدیریت نیروی انسانی سینما برعهده مدیرتولید است

در ادامه محمدرضا منصوری رئیس انجمن مدیران تولید سینمای ایران گفت: با توجه به اینکه منابع تولید در سینمای ایران کم است، باید از این منابع به درستی استفاده شود و در این میان تهیه‌کنندگان در کنار مدیران تولید در زمینه مدیریت بودجه برنامه‌ریزی می‌کنند. همچنین تاکید می‌کنم که نقش مدیران تولید در زمینه امنیت شغلی افراد شاغل در این حوزه بسیار مهم است.  متأسفانه نبود آئین نامه اجرایی در تشکلات صنفی مانع ایجاد امنیت شغلی می‌شود. این در حالی است که نبود امنیت شغلی مانع پیشرفت سینمای ایران می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: در صنف سینما مدیریت نیروی انسانی بر عهده مدیر تولید حرفه‌ای است و یک تهیه‌کننده حرفه‌ای به دنبال مدیر تولید حرفه‌ای است و همین مساله سبب می‌شود که سرمایه گذاری که نگران بازگشت سرمایه باشد، بتواند با اعتماد در سینما هزینه کند و این هزینه به درستی تأمین شود.

تجلیل از حبیب اسماعیلی

در ادامه این مراسم، برنامه تجلیل از حبیب اسماعیلی برگزار شد. غلامرضا موسوی درباره حبیب اسماعیلی گفت: خوشحالم از فردی تقدیر می‌شود که از جمله مدیران تولید مؤلف بوده است. وی تهیه‌کننده خوب و مدیرتولید آرام و صبور است.

مهدی صباغ‌زاده نیز توضیح داد: سال‌ها با حبیب اسماعیلی کار کرده‌ام و وی تعداد بسیاری فیلم خوب تولید کرده است.

فریدون جیرانی نیز بیان کرد: حبیب اسماعیلی ۳۹ سال است که در سینما فعالیت می‌کند، در این سال‌ها بهترین کارها را ارائه کرده است.

علیرضا زرین دست هم تاکید کرد: حبیب اسماعیلی همیشه حال خوبی را پشت دوربین ایجاد می‌کرد و این حال خوب جلوی دوربین نیز حس می‌شد.

در ادامه حبیب اسماعیلی خود پشت تریبون قرار گرفت و گفت: خوشحالم که این جشن تداوم پیدا کرده است و امیدوارم همه صنوف به یکپارچگی برسند. مدیر تولید نماینده تهیه‌کننده است و باید همه تلاش خود را بکند تا بهترین برنامه ریزیرا داشته باشد.

تجلیل از محمد بانکی

در ادامه این مراسم، از محمد بانکی نیز تجلیل شد.

در این بخش مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم در مجلس براساس توانمندی‌هایی که در اختیار داریم، کاری انجام دهیم. هرچند برخی نسبت به مسائلی مانند افزایش هزینه استفاده از آثار هنری افزایش پیدا کرده است که تلاش می‌کنیم این مسائل برطرف شود. امیدوارم در شرایط فعلی فیلم‌هایی در زمینه مسائل اقتصادی و رانت خواری‌های موجود ساخته شود تا بتوانیم تأثیرات آن را در جامعه ببینیم.

کامران ملکی نیز بیان کرد: حضور چهره‌های سینما در کنار مدیران دولتی یکی از ویژگی‌های جشن مدیران تولید است و این اتفاق بسیاری خوب است و این اشتراک می‌تواند به سینما کند و ارتباط خوبی بین سینما و دیگر نهادهای دولتی فراهم کند.

محمد بانکی در مراسم تقدیر خود گفت: از انجمن مدیران تولید تشکر می‌کنم.  ای کاش تهیه‌کنندگان سینمای ایران یاد بگیرند و یک انجمن ثابت داشته باشند. مسائلی مانند پولشویی از سوی تهیه‌کنندگانی صورت می‌گیرد که امروز روی کار هستند و برای حفظ این شرایط اجازه نمی‌دهند که انجمن تهیه‌کنندگان ایجاد شود و این امر سبب شده که همه ادعای تهیه کنندگی داشته باشند.

تجلیل از حبیب الهیاری

حبیب الهیاری سومین مدیر تولیدی بود که در این شب تقدیر شد.

احمد مازنی دیگر نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی در این بخش از مراسم و قبل از تقدیر از الهیاری گفت: سال گذشته در این مراسم گفتم که مساله هنرمندان صنفی است و در شأن آن‌ها نیست که بخواهند از طریق وزارت کار فعالیت کنند. ما طرح سازمان نظام صنفی هنر را طراحی کردیم اما این سوءتفاهم ایجاد شد که دولت به دنبال دخالت در کار هنرمندان است. این درحالی است که شما قانون نظام صنفی ندارید. البته در این میان برخی از افراد سودشان این است که نظام صنفی وجود نداشته است. امیدوارم هرچه سریع‌تر پیش‌نویس مورد نظر آماده شود و شما هنرمندان نیز در این زمینه به ما کمک کنید.

حجت السلام سیدمحمود دعایی نیز در این بخش و در سخنانی کوتاه بیان کرد: من اینجا آمده‌ام که از یک جمع دردمند عاشق کشور تقدیر کنم.

حبیب الهیاری در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و به بهانه تجلیل از خود گفت: خوشحالم که امشب در این مراسم حضور دارم. مهر گذشته دچار یک ضایعه مغزی شدم و امیدوارم شما همیشه سلامت باشید. من تولید را در کنار منوچهر محمدی یاد گرفته‌ام و او یکی از موفق‌ترین تهیه کنندگان سینما است، تا امروز نزدیک به ۷۰ فیلم سینمایی کار کرده‌ام. امیدوارم سیمرغ بلورینی برای مدیران تولید در نظر گرفته شود.

تجلیل از تقی علیقلی‌زاده

در ادامه این مراسم، مراسم تقدیر از تقی علیقلی زاده برگزار شد.

منوچهر محمدی در این بخش روی صحنه حاضر شد و گفت: در حوزه سینما تعداد افرادی که در حوزه نظر و عمل فعالیت کند کم است و آقای علیقلی زاده یکی از این افراد است و خوشحالم از وی تقدیر می‌شود.

تجلیل از آزیتا موگویی

آزیتا موگویی از دیگر مدیران تولیدی بود که در این شب تقدیر شد.

گوهر خیراندیش بازیگر مطرح سینما در این بخش با اشاره به کارنامه موگویی گفت: آزیتا موگویی توانسته است با اقتدار در سینما پیش رود و من به وی افتخار می‌کنم.

فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز تاکید کرد: از حضور زنان در سینما حمایت می‌کنیم. ما در کمیسیون فرهنگی از سینما حمایت می‌کنیم و کارهای بسیاری برای رفع توقیف فیلم‌ها کمک کرده‌ایم.

آزیتا موگویی سپس روی صحنه حاضر شد و گفت: خوشحالم که امشب از من تقدیر می‌شود. خوشحالم که در این شب مقامات لشکری و کشوری حضور دارند و امیدوارم در شرایط سخت از ما حمایت کنید.

تجلیل از مدیران تولید فیلم‌های برتر فجر ۳۷

در ادامه مراسم انجمن مدیران تولید دیپلم افتخار این جشن را به رضا زنجانیان وفا برای مدیریت تولید فیلم «۲۳ نفر» اهدا کرد.

محمدرضا باهنر در این بخش پشت تریبون قرار گرفت و گفت: فاخر بودن فیلم با حجم گیشه هماهنگی ندارد و معمولاً برعکس است. یعنی کارهای فاخر کمتر در گیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

رضا زنجانیان وفا نیز از اینکه این دیپلم افتخار را دریافت کرده است، تشکر کرد.

در ادامه لوح تقدیر برای مدیریت تولید فیلم «شبی که ماه کامل شد» به بهزاد هاشمی اهدا شد.

تورج منصوری نیز بیان کرد: خوشحالم کار خوب بهزاد هاشمی دیده شده است.

محمد بزرگ‌نیا هم گفت: به انجمن مدیران تولید برای برگزاری چنین جشنی و بهزاد هاشمی برای دریافت این لوح تبریک می‌گویم.

بهزاد هاشمی خود نیز با اشاره به فیلم «شبی که ماه کامل شد» بیان کرد: این فیلم یک کار بزرگ است و من به نمایندگی از همه عوامل فیلم این جایزه را می‌گیرم.

لوح تقدیر برای مدیریت تولید فیلم «متری شیش و نیم» نیز به حسین هادیانفر اهدا شد.

علی مطهری نماینده مجلس در این بخش از مراسم درباره فیلم «متری شیش و نیم» گفت: من این فیلم را دیده‌ام و نوید محمدزاده و پیمان معادی در این فیلم به خوبی بازی کرده‌اند. غیر از فیلم‌های تاریخی و کمدی که نیاز جامعه است، دیگر فیلم‌ها باید بر اساس نیاز جامعه ساخته شود، نه اینکه به سمت سوژه‌هایی برویم که مساله ۲ درصد مردم جامعه باشد.

مطهری افزود: سینما در حد سرگرمی نیست و باید به تأثیر آن توجه کرد.

محمدمهدی عسگرپور کارگردان سینما نیز بیان کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس بیشتر فیلم ببینند.

حسین هادیانفر نیز خود در این بخش از انجمن مدیران تولید برای این جشن تشکر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چه عواملی بر کتابخوان شدن کودکان تأثیر می‌گذارد؟


مطالعه و کتابخوانی کودکان و نوجوانان مهم است و می‌تواند آینده فرهنگی یک جامعه را رقم بزند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

لوگوی “نیوکاسل” رونمایی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در آستانه اکران فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان از لوگوی این فیلم رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان و تهیه کنندگی علی آشتیانی پور بزودی به اکران عمومی درمی آید.

به همین مناسبت از لوگوی رسمی این فیلم با طراحی محمد روح الامین رونمایی به عمل آمد.

این فیلم با پایان اکران فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» به سرگروهی پردیس باغ کتاب اکران خود را آغاز خواهد کرد.

حمید گودرزی، نسرین مقانلو، بهرام افشاری، سحر قریشی، نیما شاهرخ شاهی، رز رضوی، بابک نوری، مجید شهریاری، با حضور رضا ناجی و داریوش اسدزاده، هنرمندی پژمان بازغی و معرفی امین مینایی ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.
«نیوکاسل» فیلمی خانوادگی با فضای کمدی است و داستان ساکنین یک خانه قدیمی را روایت می کند که با خبر بازگشت صاحب خانه، درگیر ماجراهای مختلفی می شوند …

عوامل این فیلم عبارتند از؛ کارگردان: محسن قصابیان، تهیه کننده: علی آشتیانی پور، مجری طرح: رامین مینایی، نویسندگان: علی رضا قاسمی، مهیار رضاخانی، مدیر فیلمبرداری: معین مطلبی، تدوین: کاوه ایمانی، مژده قاجاریه، موسیقی: محمد محتشمی، طراحی و ترکیب صدا: سیدمحمود موسوی نژاد، مدیر صدابرداری: میثم یاردیلو، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: صادق فهیمی، مدیر تولید: مجتبی نورمحمدی، عکاس: علی محمودی، تبلیغات و اطلاع رسانی: سینماتوپیا، سرمایه گذاران: رامین مینایی، مرتضی آشتیانی پور، پخش: فیلم آفرین

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برندگان «عصر جدید» معرفی می‌شوند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برندگان قسمت‌های هفتم و هشتم مسابقه «عصر جدید»، امروز عصر معرفی می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، امروز عصر برندگان قسمت‌های هفتم و هشتم مسابقه عصر جدید ساعت ۱۷:۰۵ از شبکه سه سیما معرفی می شوند.

گفتنی است دور دوم برنامه تلویزیونی «عصر جدید»  روزهای یکشنبه و دوشنبه پخش می‌شود. این برنامه با رویکرد استعدادیابی در زمینه‌های هنری، ورزشی و سرگرمی تولید می‌شود.

این مسابقه تلویزیونی با اجرای احسان علیخانی و داوری رویا نونهالی، آریا عظیمی نژاد، بشیر حسینی و امین حیایی اجرا می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اهدای جایزه نسل به دواین جانسون اهدا می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دواین جانسون با دریافت جایزه نسل از جوایز ام‌تی‌وی موویز مورد تجلیل واقع می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، بازیگر فیلم‌هایی چون «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» و «سریع و خشمگین» در مراسم اهدای جوایز ام‌تی‌وی جایزه جنریشن یا شنسل را دریافت می‌کند.

دواین جانسون که هم در ورزش و هم به عنوان یک بازیگر موفق بوده است و فیلم‌هایش بیش از ۱۰ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده‌اند در مراسم اهدای جوایز سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی که ۱۷ ژوئن برگزار می‌شود، جایزه می‌گیرد.

این جایزه به بازیگرانی اهدا می‌شود که با تنوع کاری‌شان هم در سینما و هم تلویزیون به نام محبوب خانواده‌ها بدل شده باشند. کریس پرت، ویل اسمیت، ریس ویتراسپون، رابرت داونی جونیور، مارک والبرگ، ساندرا بولاک، جیمی فاکس، جانی دپ، بن استیلر، آدام سندلر، مایک مه‌یرز، تام کروز، جیم کری و مجموعه «سریع و خشمگین» قبلاً این جایزه را دریافت کرده‌اند.

ایمی دویل مدیر اهدای این جوایز از جانسون به عنوان یک نماد هم در سینما هم در تلویزیون یاد کرد که برای نسل جدید به یکی از بازیگران محبوب بدل شده است. وی افزود او در زمینه‌های مختلف از فیلم‌های اکشن تا کمدی موفق بوده و یک مرد خانواده به تمام معناست.

این جایزه در حالی به جانسون اهدا می‌شود که وی به عنوان یکی از موثرترین چهره‌های مجله تایم امسال هم انتخاب شده بود.

جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی (MTV Movie & TV Awards) از سال ۱۹۹۲ هرسال برگزار می‌شود. برندگان این جوایز به صورت آنلاین توسط مردم برگزیده می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش «باگزبانی» در «انسی»/ بازسازی کلاسیک‌ها توسط برادران وارنر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کمپانی برادران وارنر برای نخستین‌بار چندین اپیزود از انیمیشن‌های کلاسیک را که بازسازی شده‌اند در جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی به نمایش درآورد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، «وارنر برادرز انیمیشن» چندین اپیزود از کارتون‌های خود را که اواخر امسال به صورت آنلاین یا تلویزیونی در دسترس قرار می‌گیرند در جشنواره انسی نمایش داد.

این مجموعه از میان حدود ۲۰۰ انیمیشن کوتاه محبوب و خاطره‌انگیز انتخاب شده بود. پیتر برانگارد تهیه‌کننده این مجموعه که از دهه ۱۹۳۰ تاکنون را دربرگرفته از جمله حاضران در این برنامه بود که از روند این بازسازی خلاقانه صحبت کرد.

هر اپیزود به طول یک تا ۵ دقیقه از شخصیت‌های مشهور شامل باگزبانی، المر فود، پورکی پیگ، دافی داک، وایلی کایوت و رود رانر (کایوت و میگ‌میگ) و سیلوستر گربه‌هه تشکیل شده بود.

در این برنامه تاکید شد که قصد احیای مجدد این شخصیت‌ها نبود و هم شخصیت و هم دینامیک هر یک از این کاراکترهای محبوب کارتونی با همان ویژگی‌های خودشان حفظ شدند.

تیمی متشکل از ۱۰ هنرمند برای خلق استوری‌بوردها برمبنای شخصیتی که جیم ساپر خلق کرده بود، این کارتون‌ها را نهایی کرده‌اند.

در این برنامه تاکید شد که در بازسازی این کارتون‌ها سه عنصر اساسی مدنظر بود: انیمیشن عالی، صداگذاری عالی و موسیقی عالی.

وارنر برادرز انیمیشن سال پیش اعلام کرده بود که قصد دارد مجموعه جدیدی دربرگیرنده هزار دقیقه کارتون کوتاه یک تا ۶ دقیقه‌ای بسازد که سال ۲۰۱۹ دیده خواهند شد.

در میان این شخصیت‌ها که همگی از مجموعه‌های «لونی تونز و مری ملودیز» ساخته وارنر برادرز هستند، پورکی پیگ قدیمی‌ترین آنهاست که اوایل دهه ۱۹۳۰ خلق شد.

لونی تونز عنوان این مجموعه کارتون‌های کوتاه کمدی محصول شرکت برادران وارنر است که از دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۸۲ پخش شده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی پرویز پرستویی مدافع حقوق دیگران می شود+ عکس


وقتی پرویز پرستویی مدافع حقوق دیگران می شود+ عکس

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سریالی که درباره مسائل جنسی نوجوانان حرف می زند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسلم تهرانی، کارگردان «محرمانه» گفت: سعی کردم از چهره‌هایی هم که در فضای مجازی و دانش‌آموزان درگیر آنها هستند هم بهره بگیریم.

به گزارش سینماپرس، سریال محرمانه به کارگردانی مسلم تهرانی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی از ۱۸ خردادماه آغاز شده و هر هفته شنبه تا چهارشنبه روی آنتن می‌رود. فصل اول مجموعه تلویزیونی «محرمانه» در ۲۶ قسمت به‌صورت اپیزودی ساخته شده است و هر قسمت از آن یک موضوع از دغدغه‌های نوجوانان امروزی را در قالب طنز بیان می‌کند. برنامه‌های مشابه «محرمانه» در سال‌های قبل و به‌طور خاص دهه ۷۰ ساخته و پخش شده است که هرکدام سرنوشت متفاوتی داشته‌اند. در این مجموعه بازیگرانی مانند حسین رفیعی، ساناز سماواتی و حسین خواجوی حضور دارند.

مسلم تهرانی، کارگردان «محرمانه» : نخواستیم معلمی کنیم

سراغ جوان‌ها رفتید و این باورپذیری را بیشتر کرده است، اما از طرفی چهره نیستند و تازه‌کار هستند شاید در برد رسانه‌ای و توجه زمان ببرد تا مخاطب جذب شود؟

باید انتخاب می‌کردیم با قشری که مخاطبان همان آدم‌ها باشند یا سراغ آدم‌های چهره‌تری برویم. البته چهره‌های نوجوان در ایران خیلی کم هستند و با خیلی‌های‌شان هم موافق نیستم. تصمیم بر آن شد به سمت نوجوانانی برویم که دیده شدند و زمان گذاشتیم، تست گرفتیم و آنها را گلچین کردیم. درست است شاید به برد رسانه‌ای آسیب برساند، ولی نکته این است که تصمیم گرفتیم نوجوان‌ها حضور جدی‌تری داشتند باشند و در انتخاب بازیگر بزرگسال هم خیلی دنبال چهره‌های مطرح نبودیم البته بازیگران درجه یک نیز حضور دارند مثل آقای رفیعی، آقای سنگچاپ، خانم هاشمی و خانم مقصودلو. اینها واقعا بازیگرانی درجه یک هستند که در این پروژه با من همراه شدند با اینکه خودشان می‌دانستند حضورشان از بازیگران نوجوان‌مان کمتر است و کلیت قصه را پذیرفتند که این قصه نوجوان‌هاست و باید از زبان آنها شنیده‌ شود و این شد که درواقع ما برای انتخاب به این نتیجه رسیدیم. سعی کردم از چهره‌هایی هم که در فضای مجازی و دانش‌آموزان درگیر آنها هستند هم بهره بگیریم. خواجوی چهره شناخته شده فضای مجازی‌اند که دعوت ما را پذیرفتند و بازیگر درجه یکی هم هستند که با ما همراه شدند و سعی کردیم پلی بین فضای مجازی و تلویزیون هم بزنیم و با آوردن چهره‌ای از فضای مجازی این ارتباط را برقرار کنیم.

برای انتخاب بازیگر محدودیت بودجه‌ای داشتید یا به آنچه نیاز داشتید نگاه کردید؟

حقیقتا برای محدودیت بودجه‌ای، باید با آقای پناهی صحبت کنید. اینکه سازمان اوج بخواهد بگوید این‌گونه بازیگران را انتخاب کنید، نبوده و محدودیتی برای ما نداشته است و بخش عمده انتخاب بازیگر از نگاه فیلمنامه بوده است.

حسن رفیعی در دهه ۷۰ در حوزه کودک‌ونوجوان موفق بوده است و همچنان هم معتقدید برای نسل جدید با توجه به تغییرات وسیعی که وجود دارد، این موفقیت ادامه دارد؟

امکانات بازیگری در وجودش دارد که کمتر بازیگری داریم که به این اندازه تلویزیون را بشناسد چراکه شناخت تلویزیون خودش مقوله جداگانه‌ای است خیلی از بازیگران چون این را نمی‌شناسند انرژی لازم در کار را ندارند. رفیعی گذشته از اینکه تلویزیون را خوب می‌شناسد و سال‌های سال تجربه کار تلویزیونی دارد، بازیگر توانایی است و مدل کاری ما جوری است که پدر و مادر بچه‌ها در ۲۴ قسمت درواقع یک نفر هستند که رفیعی و خانم سماواتی نقش را بازی می‌کنند، بازیگری می‌خواستیم که بتواند به بازی تنوع دهد و تیپ‌ها و کاراکترهای مختلف را بازی کند و با این تنوع کاری من کمتر بازیگری را سراغ دارم که این توانایی‌ها را داشته باشد و این‌چنین بازی خود را بتواند ارائه دهد. شاید این مساله که ایشان در دهه‌های گذشته خیلی فعال و مطرح بوده‌اند، جای بحث نداشته باشد. باید ببینیم در پخش سریال، مخاطب تا چه اندازه با این نقش کاراکتر ارتباط برقرار می‌کند. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

معمولا کارهایی را که درمورد نوجوانان ساخته می‌شود خیلی سبک می‌گیرند، درحالی که وقتی کار مشابه خارجی آن را می‌بینیم، بودجه و وقت بیشتر، نویسنده‌ها و کارگردان‌های قوی‌تر و بیشتری اختصاص می‌دهند و توجه بیشتری می‌شود، ولی در اینجا سریع کار جمع می‌شود.

قطعا این نبوده که بگوییم کار رسانه‌ای فقط مربوط به نوجوان است و بخواهیم با بی‌توجهی آن را به اتمام برسانیم. حدود ۶ ماه درگیر نگارش، تحقیق و پژوهش ۲۴ فیلمنامه بودیم که در فصل یک کار کردیم. یک تیم روانشناسی خیلی جدی در حال کار هستند و کاراکترهایی که بررسی می‌شوند عمدتا براساس کیس‌های واقعی که فراگیری بیشتری در این قشر داشتند، تعریف شده است، مثلا خشونت‌طلبی، پرخاشگری، مساله اعتیاد یا مسائلی که عمدتا روانشناسی هستند و در فصل یک در حال پخش است.

تیم روانشناسی که تخصص نوجوانان دارند از اساتید دانشگاه هستند و خیلی جدی و بی‌رحمانه ایستاده بودند که هیچ‌کدام از قصه‌ها و دیالوگ‌ها از فضای واقعی دور نشود و رفتارهای خانوادگی درست باشد. حالا ما چون قاعدتا یک فضای طنزی داریم، ناگزیریم این واقعیت‌های تلخ را در بسته‌بندی شیرین همانند شکلات تعریف کنیم. شاید در یک نگاه به‌نظر بیاید این مجموعه حرف مهمی نمی‌زند، ولی ما همه تلاش‌مان را کردیم که حرف‌های مفید بزنیم و برای من و آقای پناهی خیلی مهمه که تایمی که از مخاطب می‌گیریم، نکته‌ای به آنها بیاموزد و چراغی در ذهن مخاطب روشن کند و روی تحقیق و پژوهش‌مان خیلی وقت گذاشته‌ایم.

این نکته که شما می‌گویید تلویزیون خیلی ساده‌انگارانه از آن می‌گذرد خب همین‌طور هم است، شبکه اختصاصی نوجوان داریم که تعداد مخاطب پایینی دارد و یک بخش آن به این برمی‌گردد که ساده‌انگارانه از آن رد می‌شوند و ما تلاش کردیم این‌گونه نباشد.

نوجوانی که سیزن اول را می‌بیند با نوجوانی که ۲۴ قسمت را نمی‌بیند، در بحث کاربردی خودش چه تفاوتی دارد؟

هرگز معلم یا آدمی که پند و اندرز بدهد در مجموعه نمی‌بینید، فقط مساله‌ای را عنوان می‌کنیم که نگاه مختصر به ریشه‌های خانوادگی‌ در چنین اتفاقاتی داریم و گفت‌وگوی مختصر با گروه همسالان آن نوجوان که درگیر آن معضل هستند، داریم و در پایان نتیجه‌گیری کلی می‌کنیم. درواقع طرح مساله می‌کنیم و قطعا راهکار نمی‌دهیم، موعظه نمی‌کنیم یا اگر کسی برنامه را ببیند، متوجه شود که چگونه مساله را حل کند، درواقع نسخه نمی‌پیچیم. یک چراغی در ذهن پدر و مادر و نوجوان روشن می‌کنیم که اگر از حدی بیشتر پرخاشگری داری یا مثلا مدل زندگی شما این‌طوری است یا درگیر مساله‌ای هستی، باید به خودت چگونه کمک کنی.

ما درواقع نوجوان را به مشاوره و مراجعه به روانشناس راهنمایی می‌کنیم، چراکه در کشور رفتن به این مراکز هنوز مساله است و برای حل مسائل ذهنی و روانی‌مان به این مراکز نمی‌رویم. سعی کردیم روشن این مسائل را مطرح و راهی را معرفی کنیم.

عطا پناهی تهیه‌کننده «محرمانه» :

 امیدواریم تلویزیون شهامت پخش همه قسمت‌ها را داشته باشد

«محرمانه» از ابتدا برای شبکه نسیم آماده شده بود یا شبکه سه؟

سریال سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و استودیو بادبان این سریال را برای این سازمان هنری آماده کرده و سازمان اوج هم‌ فکر می‌کنم با شبکه سه به توافق رسیده و فیلم را به آنها داده است.

مگر قرار نبود از اول برای شبکه نسیم باشد؟

یک خبر بود که معلوم نبود منشأ آن از کجا بود، ولی از شبکه سه پخش می‌شود.

آیا در قسمت‌های اولیه بازخورد هم داشتید؟

چهار قسمت پخش شده است. بازخوردهایی که من می‌گیرم از طرف خود بازیگر است که بعد از هر قسمت انرژی خیلی خوبی به بازیگرها از بزرگسال تا نوجوان داده می‌شود و خیلی فیدبک‌های خوبی گرفتم و خدا را شکر می‌کنم.

بخش‌هایی از قسمت‌های پخش شده را دیدم. سوال و نقدم اتفاقا به بخش بازیگران است؛ انتخاب بازیگران با محدودیت بوده یا با توجه به سابقه ذهنی بود؟ چون آقای رفیعی و خانم سماواتی در دو دهه اخیر سابقه کار با نوجوانان را داشتند؛ اما خودتان بهتر می‌دانید که روزگار عوض شده و تغییرات زیادی داشته‌ایم، اما باز دوباره آیا انتخاب چنین چهره‌هایی که قبلا بودند، خوش‌سلیقگی است یا درست و منطقی است؟

اصلا سیاست انتخاب بازیگر از روز اول که این فکر شکل گرفت به این‌گونه بود که روی نوجوانان‌مان سرمایه‌گذاری کنیم. بچه‌هایی که در «محرمانه» هستند حالا درمجموع حدود ۲۵‌یا ۳۰ نوجوان پسر و دختر جلو دوربین می‌آیند، همه بچه‌های تئاتری هستند و تقریبا سه سال سابقه تئاتر نوجوان دارند.

در مدارس سابقه تئاتر دارند یا جاهای دیگر؟

این بچه‌ها غیر از مدارس در آموزشگاه‌ها و حتی اجرای صحنه، سابقه کاری دارند و بچه‌های تئاتری هستند. نیت ما در استودیو بادبان از اول این بود که نوجوانان دیده شوند، این خطر و ریسک را من تهیه‌کننده قبول کردم که حجم زیادی از این داستان‌ها را خود این جوان‌ها به دوش می‌کشند و حتی در ادامه در سیزن دو، نقش آنها خیلی پررنگ‌تر است.

هر سیزن چند قسمت است؟

سیزن اول ۲۶ قسمت و دوم ۳۴ قسمت است که در مجموع ۶۰ قسمت می‌شود. کاملا تعمدی بوده و برنامه داریم برای نوجوانانی که چهره نیستند و ۹۵ درصد آنها که اولین‌بار است جلوی دوربین می‌آیند در آینده بتوانند شناخته شوند، بازیگرانی شوند که در آینده دیگر کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها هم آنها را به‌عنوان بازیگر انتخاب کنند، مخصوصا بتوانند در کارهایی که مربوط به نوجوانان است، بدرخشند.

آیا ساختن کار برای کودک و نوجوان سخت است؟

 بله، من می‌گویم نوجوان؛ چون مدعی هستیم برای یک رده سنی که هویت مستقل دارند و نه کودک و نه جوان هستند. حد وسط کودک و جوان است و ذائقه و هویت مستقل خودش و محصول رسانه‌ای و فرهنگی تخصصی خودش را لازم دارد.

برای همین من خیلی ترکیب کودک و نوجوان را کنار یکدیگر درک نمی‌کنم و باید به نوجوان نگاه کاملا تخصصی داشته باشیم و کارکردن برایشان خیلی پیچیده است؛ برای اینکه تقریبا نمی‌توانیم بگوییم هر دهه نسل از نظر روحی عوض می‌شود، بلکه هر یک سال در میان یک‌بار روحیه، ذائقه و سلیقه‌شان در محصولات رسانه‌ای عوض می‌شود و به‌نظرم سطح توقع‌شان بالا رفته است چون با شدت خیلی زیاد در فضای مجازی محصولات مختلف را می‌بینند و وقتی محصولات مختلف با این همه تنوع به سمت‌شان سرازیر می‌شود، کار من برنامه‌ساز خیلی سخت می‌شود و باید بیشتر تلاش کنم تا برنامه‌ام همسطح آنها شود.

این تلاش‌ها قطعا در «محرمانه» اتفاق افتاده است؟

بله، کار با نوجوان‌ها خوب بود و بر خلاف اینکه فکر می‌کردم جلوی دوربین آمدن‌شان خیلی سخت باشد، اما دیالوگ گفتن، روحیه و انرژی‌شان عالی است و تقریبا اشتباه فکر می‌کردم که کار با آنها سخت باشد. چون فوق‌العاده انرژی و ‌انگیزه دارند، محال ممکن است که سر یک دیالوگ تپق بزنند و یادشان برود. روزی چندین ساعت قبل از شروع تمرین می‌کردند و علاقه ‌نشان می‌دادند، کار کردن با آنها خیلی شیرین و لذت بخش است.

اینکه چهره‌های تازه، ‌ وارد صداوسیما شوند، ویژگی خوبی است و خیلی باورپذیرتر است. اما از آنجایی که می‌دانید چون اینها رسانه‌ای و چهره نیستند، ممکن است به‌لحاظ رسانه‌ای خیلی به آنها توجه نشود؟

نمی‌دانم این اتفاق می‌افتد یا خیر؟ من خیلی تعمدی به سراغ استارهای تلویزیون نرفتم و حتی تماس هم با آنها نگرفتم که ببینم سر قرارداد چه اتفاقی می‌افتد. وقتی داشتیم فیلمنامه را می‌نوشتیم، می‌دانستیم که به چه کسی باید زنگ بزنیم، مثلا آقای سنگچاپ و خانم هاشمی که برای نقش مدیران مدرسه (خانم و آقای اژدریان) هستند، انتخاب شدند. آقای رفیعی را در همان روزهای اول می‌دانستیم که این نقش خاص ایشان است و برای همین اصراری هم نداشتیم که از چهره‌های کلاسیک استفاده کنیم.

چند قسمت‌ را قبل از پخش تلویزیونی یعنی در مرحله تدوین در چند مدرسه دخترانه و پسرانه نشان دادیم و سیزن دوم را شروع نکرده بودیم، اتفاق خاصی که در نظرسنجی این مدارس افتاد و فرم‌های مختلفی که دانش‌آموزان پر کردند و دادند این بود که محبوب‌ترین کاراکتر، همان دانش‌آموز خود آن قسمت بود. مثلا احمد انتخاب رشته، پدرامی که لکنت زبان دارد، ایلیای چاپلوس.

این نظرسنجی نشان داد جذابیت خود این کاراکترها برای‌شان بیشتر بود و این نوید را به ما داد مسیری درست را طی می‌کنیم و دلگرم شدیم به اینکه از نوجوانان در پیشبرد هدف‌مان بیشتر استفاده کنیم. در سیزن دوم که الان درحال ضبط هستیم نوجوانان نقش خیلی بیشتری در پیشبرد داستان دارند.

با توجه به حساسیت‌ها و حاشیه‌های نوجوانان در این سن که اقتضای سن‌شان است، چقدر توانستید به حاشیه‌های این سن بپردازید؟ مثلا مشکلات مدارس یا مشکلات جنسی که ممکن است پیش آمده باشد را تا چه حد اجازه ورود داشتید و آیا خط قرمزی وجود داشته یا خیر؟

من ۱۳ سال معلم هستم و هنوز هم که از من سوال می‌کنند چه‌کاره هستی، نمی‌گویم نویسنده، می‌گویم معلم هستم و فعالیت‌های دیگر در کنار آن دارم.

در این ۱۳ سال با دانش‌آموزان نوجوان دبیرستانی در تماسم و تقریبا روزی نیست که با شاگردانم در تماس نباشم، چه آنهایی که بزرگ شده‌اند و فوق‌لیسانس گرفته‌اند و چه دانش‌آموزانی که درسال ۹۸ با من هستند. از این معلم بداخلاق‌ها نیستم و مشکلات را کاملا می‌دانم.

در نگارش فیلمنامه به فیلمنامه‌نویسان محدودیت ندادم و سرفصل‌ها را دادم، پایه تیم پژوهشی ما که از روی پروژه‌های روانشناسی و مشاوره‌ای مختلف و معتبر است و یک تیم کارشناس مذهبی و قرآن‌پژوهی به‌علاوه تیم روانشناسی متخصص کنار پروژه فیلمنامه‌ها بوده، ما خودمان را محدود نکردیم و هیچ سانسوری در مطرح‌کردن معضلات نوجوانان نداشتیم و مثال‌هایی را هم که شما زدید به آنها پرداختیم، اما اینکه پخش شود یا خیر به شهامت شبکه بستگی دارد.

نیمرخ

یکی از اولین و موفق‌ترین برنامه‌ها در حوزه نوجوانان «نیمرخ» بود. برنامه محبوب بسیاری از نوجوانان در دهه ۷۰ و پر از ابداعات و خلاقیت‌ها بود. دکورش خاص و مجری‌اش راحت و صمیمی بود و حرف‌های تازه‌ای هم برای گفتن داشت. بقیه اما همه به همان راه نیمرخ رفتند و از این بابت هم به دل مخاطب ننشستند، چون پیش از آن نمونه اصیل و بهترش را دیده بودند. کامیار اسماعیلی با اجرای سری نخست برنامه به مخاطبان قاب کوچک معرفی شد و در اواخر دهه ۷۰ حسین رفیعی با بیانی شیرین در نقش «فه فه» دوست‌داشتنی در کنار امیرحسین مدرس در قالب این برنامه روی آنتن رفتند. کارگردانی‌اش با محمد حسن‌زاده و تهیه‌کنندگی با آذردخت یوسفی بود. خیلی‌ها هنوز نیمرخ را بهترین برنامه نوجوان می‌دانند.

اکسیژن

بعد از موفقیت «نیمرخ» برنامه‌های دیگری شبیه به آن ساخته شد، اما توفیقی نیافتند تا نوبت به «اکسیژن» رسید. برنامه‌ای که هم پربیننده بود و هم یکی از ستاره‌های سینما را معرفی کرد. سال ۷۷ شهاب حسینی به همراه هفت نفر دیگر که همگی لباس‌های یکدست و یکرنگ بر تن داشتند و همه جا با یکدیگر همراه بودند در دکورهای مختلفی برنامه‌ای به نام «اکسیژن» را اجرا می‌کردند. این برنامه بازیگران دیگری مانند شهاب عباسی، هادی کاظمی و افشین سنگچاپ را معرفی و همچنین مخاطبان زیادی را جذب کرد. بسیاری از بزرگسالان نیز به تماشای این برنامه می‌نشستند و خاص نوجوانان نبود.

*فرهیختگان

مشاهده خبر از سایت منبع