X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

“رادیو عدالت” از شنبه شنیدنی می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با هفته قوه قضائیه، رادیو عدالت با حضور معاون اول دستگاه قضا، افتتاح می‌شود.

به گزارش سینماپرس، حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی از افتتاح رادیو عدالت خبر داد. او گفت: با تدابیر  و راهبری حمید شاه‌آبادی معاونت صدا و همکاری قوه قضاییه، رادیو عدالت با شعار «قانون برای همه، همه مطیع قانون»، با حضور حجت‌الاسلام محسنی ‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما روز شنبه افتتاح می‌شود.

رادیو عدالت در ایام هفته قوه قضائیه از یکم تا دهم خرداد ۹۸ بر روی موج اف. ام ردیف ۹۵.۵  مگاهرتز و از طریق اپلیکشین ایرانصدا قابل دریافت است. این شبکه رسانه‌ای برای آشنایی جامعه ایرانی با حقوق و تکالیف خود در جامعه در جهت کاهش مشکلات فردی و آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: تقویت نگرش جامعه  و بایدهای حقوقی سبک زندگی ایرانی- اسلامی، معاضدت‌های رسانه‌ای در جهت ارتقای کارایی و اثربخشی دستگاه قضایی، افزایش دانش آحاد جامعه با حقوق و تکالیف خود در موضوعات اخلاقی، اجتماعی و قضایی در جهت کاهش مشکلات فردی و آسیب‌های اجتماعی و نیز تشریح و انعکاس برنامه ها و فعالیتهای دستگاه قضا از اهم ماموریت های رادیو عدالت است.

یکی از اهداف رادیو عدالت علاوه بر کمک به دستگاه قضایی برای تعامل با جامعه، شناسایی جریان‌های موثر در ارتقای کارآیی و اثربخشی دستگاه‌ قضایی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی، تبیین مولفه‌های سبک زندگی ایرانی- اسلامی و تربیت نیروی انسانی آشنا با مسائل تخصصی حوزه حقوق و رسانه است.

لازم به ذکر است حمیدرضا صحرا گرد به عنوان مدیر رادیو عدالت منصوب شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حاشیه امن برخی سریال‌ها، حاشیه‌ای جدید برای نمایش خانگی! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بعد از ناکامی‌های پی در پی سریال‌های اجتماعی این‌بار دو اثر کمدی روح تازه‌ای به کالبد شبکه نمایش خانگی دمیدند و باعث شدند تا ریسمان ارتباط مخاطب با نمایش خانگی پاره نشود.

به گزارش سینماپرس، این روزها سریال‌هایی در شبکه نمایش خانگی ساخته و توزیع می‌شود که از همان ابتدا به ساکن با حاشیه‌های فراوانی مواجه است و در میانه تولید این معظلات بیشتر شده و به رها شدن سریال می‌انجامد. اتفاقاتی مانند سرمایه‌های مشکوک، ترک بازیگران در اواسط پخش سریال، عدم تعهد تیم تولید به پایان دادن اثر و استفاده از الفاظ و رفتار رکیک، اعتماد مردمی را نسبت به اینگونه آثار خدشه‌دار کرده است.

البته شاید مهمترین بحرانی که امروز نمایش خانگی با آن مواجه است نیمه کار رها شدن تولیدات نمایشی است. موضوعی که گریبان بسیاری از اثار نمایش خانگی را گرفته؛ در همین چند ماه اخیر «رقص روی شیشه» «نهنگ آبی» و «احضار» به دلایل مختلف با شکست در عرضه مواجه شده و کار را رها کرده‌اند و موضوع تا آنجایی پیش رفته که حتی کارگردان سریال «احضار» از ساخت هر نوع اثر نمایشی محروم شده است.
 
حاشیه امن برخی سریال‌ها، حاشیه‌ای جدید برای نمایش خانگی!

اما اگر از مجموعه‌هایی مانند رقص روی شیشه، نهنگ آبی و احضار بگذریم دو سریالی که این روزها در شبکه نمایش خانگی به خوبی دیده می‌شوند و تا حدودی موفق از کار درآمده‌اند دو اثر کمدی به نام «هیولا» و «سال‌های دور از خانه» است. در واقع بعد از ناکامی‌های پی در پی سریال‌های اجتماعی این‌بار دو اثر کمدی روح تازه‌ای به کالبد سریال‌های نمایش خانگی دمیدند و باعث شدند تا ریسمان ارتباط مخاطب با نمایش خانگی پاره نشود. دو سریالی که با احترام به ذائقه مخاطب با موضوعاتی طنز هر هفته به طور منظم عرضه می‌شود و آمار فروش سایت‌های عرضه کننده این دو سریال نیز از اقبال خوب مردم به آن‌ها خبر می‌دهد.

در بین خوش درخشیدن دو سریال کمدی، نکته قابل تأمل ماجرا انجاست که با توجه اینکه این دو مجموعه در اوایل راه هستند و هر دو با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده‌اند، اما برخورد گزینشی مدیران نمایش خانگی به موضوعی چالشی برای صاحبان این آثار تبدیل شده است. بعنوان نمونه این روزها برخی مدیران سینمایی به دلایل مختلف بارها بر سر راه سریال «سال‌های دور از خانه» سنگ اندازی کرده‌اند و به بهانه‌های گوناگون اصلاحیه‌های متعددی برای آخرین ساخته مجید صالحی در نظر گرفته‌اند، درحالیکه در همین روزها برخی دیگر از آثار شبکه نمایش خانگی بدور از هراس نظرات مدیران بالادستی، کار خود را ادامه می‌دهند و گویی از حاشیه امنی برخوردار هستند.

موضوعی که درنهایت با واکنش تند کارگردان «سال‌های دور از خانه» مواجه شد و مجید صالحی در صفحه شخصی خود عبارات تندی را خطاب به مدیران سینمایی کشور نوشت. همه این حواشی درحالیست که در بسیاری از سریال‌های دیگر نمایش خانگی، صحنه‌هایی بمراتب بدتر از آنچه در «سال‌های دور از خانه» به نمایش گذاشته شده را شاهد بوده‌ایم.

گرچه در این نوشتار قصد قیاس بین آثار نمایش خانگی را نداریم، اما با نگاهی گذرا به چند قسمت سریال «سال‌های دور از خانه» که تاکنون عرضه شده می‌توان بر این موضوع تاکید کرد که نقطه قوت «سال‌های دور از خانه» فضای خانوادگی آن است. در واقع مجید صالحی به‌دور از هیاهوی کمدی‌های منشوری که این روزها فقط با به کار بردن الفاط رکیک و حتی اروتیک سعی در جذب مخاطب دارند، یک کمدی کامالا سالم را به نمایش گذاشته که هیج سکانسی از شوخی‌های مبتذل جنسی یا دور از حریم عفاف خانواده در آن دیده نمی‌شود. حال سوال اساسی اینجاست که چه طور می‌شود سریالی مانند هیولا با وجود صحنه‌های نامتعارف بدور از مزاحمت‌ها کار خود را دنبال کند، اما کارگردان «سال‌های دور از خانه» مدام پاسخگوی نقطه نظرات گوناگون باشد؟ البته به قول ظریفی شاید حضور برخی مدیران شبکه نمایش خانگی در کسوت تهیه کنندگی برخی سریال‌ها در این اتفاق بی اثر نباشد!

بهرحال «سال‌های دور از خانه» و «هیولا» تا کنون نشان داده‌اند که در کنار خلق موقعیت‌های کمدی که ایجاد کرده‌اند، توانستند مسئولیت اجتماعی خود را هم فراموش نکنند و موضوعاتی مانند فاصله طبقاتی و زندگی لاکچری برخی آقازاده‌ها را به نقد بکشند، اما نباید ازاین نکته غافل شد که در نگاه کلی شبکه نمایش خانگی بعد از سال‌ها فعالیت این روزها با وجود تولیدات بسیار، مشکلات و حواشی زیادی را نیز پیرامون خود می‌بیند و ضعف‌های زیادی نیز دارد، اتفاقی که طی ماه‌ها گذشته پررنگ‌تر شده و باید مدیران سینمایی فکر اساسی به‌حال آن کنند.

*جوان آنلاین

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از موفقیت‌های کاذب جشنواره‌ای تا باز شدن پای دلالان به سینما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد اطبایی با تاکید براینکه بحران فعلی ما در حوزه بین الملل سینما، کمبود دانش و بینش است، برخی سیاست‌های نهادهای رسمی و دولتی سینمایی را عامل مهمی در به راه افتادن سینمای جشنواره‌ای دانست.

به گزارش سینماپرس، این پخش کننده و کارشناس بین‌المللی سینما در کارگاهی که با موضوع “جشنواره‌های فیلم” در جشنواره فیلم نهال برگزار کرد، ضمن توضیح جزئیاتی درباره ماهیت جشنواره‌های خارجی به فیلمسازان جوان توصیه کرد، فیلم خودشان را بسازند نه اینکه به دنبال ساخت فیلم برای جشنواره‌ها باشند.

وی در ابتدا به مشخصات یک جشنواره واقعی اشاره کرد؛ «هر جشنواره یک محل و فضا برای نمایش فیلم دارد، در چنین رویدادی نمایش فیلم صورت می‌گیرد، در این نمایش‌ها تماشاگر وجود دارد و سینماگران امکان ارتباط با تماشاگران را خواهند داشت. در مرحله بعد جشنواره‌ها محل کشف استعدادهای جدید بوده و امکان معرفی تولیدات جدید سینمایی را فراهم می‌کنند و علاقه مندان و سینماگران و رسانه‌ها امکان دیدن و بررسی جریان‌های سینمایی را خواهند داشت و جشنواره‌ها محلی برای نمایش تولیدات مستقل هنری هستند.»

جشنواره‌ها بخش مهمی از دیپلماسی فرهنگی کشورها هستند

او افزود: در دوران معاصر جشنواره‌ها به محلی برای عرضه و بازاریابی فیلم‌ها تبدیل شده‌اند. همچنین شرایط تولید مشترک و جذب سرمایه برای فیلم‌ها فراهم شده، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی جایگاه ویژه‌ای در جشنواره‌های معتبر داشته، جشنواره‌ها به انتشار اطلاعات، کتاب‌ها و نشریات کمک کرده و فن آوری‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف تولید و پخش در جشنواره‌ها معرفی می‌شود و یک جشنواره به فرصتی برای معرفی یک شهر و منطقه کمک بسیار می‌کند.

این پخش کننده بین‌المللی سینما اضافه کرد: جشنواره‌های فیلم به دلایل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به وجود آمده و دست اندرکارانش آن را به مثابه فرصتی برای ابراز هویت و فرهنگ ملی خود تبدیل کرده‌اند. جشنواره‌های فیلم به بخش مهمی از دیپلماسی فرهنگی کشورها تبدیل شده و در رشد صنعت سینمای کشور میزبان تأثیر بسیار دارند.

اطبایی گفت: فیاپف (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه فیلم) که در سال ۱۹۳۳ در پاریس شکل گرفت نقش مهمی در ایجاد سلسله مراتب در جشنواره‌ها داشته و اصطلاح جشنواره «الف» از تقسیم‌بندی این نهاد بین‌المللی به وجود آمده هر چند خود تلاش داشته که این غلط مصطلح را اصلاح کند ولی چندان موفقیتی نداشته و این اصطلاح جشنواره الف همچنان به ۱۵ رویداد دسته اول جشنواره‌های فیاپف اطلاق می‌شود.

وی معتقد است، همه این جشنواره‌ها از جایگاه بالایی برخوردار نبوده و برای نمونه جشنواره‌ای مانند مونترال یا قاهره بسیار با افت کیفیت روبرو بوده و حتی خودش هم دیگر به این رویدادها فیلمی ارائه نمی‌کند.

به گفته او پنج جشنواره کن، ونیز، برلین، تورنتو و سان‌دنس مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم دنیا بوده و پس از آن می‌توان از لوکارنو، سن سباستین، کارلووی واری، توکیو، تالین، بوسان، مسکو، ماردل پلاتا، تلوراید، رتردام، ترایبکا نیویورک، ورشو، شانگهای و در حوزه مستند ایدفا (آمستردام)، هات داکس، تورنتو، مارسی، ویزیون دو رئل، سالونیکا، یاماگاتا، در حوزه کوتاه کلرمون-فران، تامپره، اوبرهاوزن، پالم اسپرینگز، کوتاه کوتاه‌های ژاپن و در حوزه انیمیشن از انسی، زاگرب، هیروشیما، اتاوا و … نام برد.

مشخصات شبه جشنواره‌های و جشنواره‌های دروغین

اطبایی همچنین با اشاره به برخی فیلم‌ها به ویژه در حوزه فیلم کوتاه که فهرست چند صدتایی از حضور بین‌المللی‌شان منتشر می‌شود، گفت: زمانی دست‌اندرکاران حوزه پخش بین‌الملل جشنواره‌های فیلم را بر اساس کیفیت و میزان تأثیرگذاری این رویدادها تقسیم بندی کرده و راهبردهای عرضه و پخش فیلم‌ها را بر همین مبنا طراحی می‌کردند، اما متأسفانه با حضور فن‌آوری‌های جدید، شمار جشنواره‌های دروغین افزایش چشم گیری پیدا کرده، به گونه‌ای که هم اکنون ما جشنواره‌ها را به سه دسته واقعی، شبه جشنواره و دروغین تقسیم بندی می‌کنیم!

به گفته او برخی ویژگی‌های جشنواره‌های دروغین و شبه جشنواره از این قرار است: «این جشنواره‌ها معمولاً نمایش فیلم نداشته و تنها یک مراسم پایانی دارند، نام‌های مشابه با جشنواره‌های شناخته شده برای خود انتخاب می‌کنند، اطلاعات برگزارکنندگان جشنواره، فیلم‌ها، داوران، جدول نمایش در وب سایت این جشنواره وجود نداشته و اساساً وب سایت این رویدادها به روز نیستند، گاه حتی نشانی برگزار کننده‌ها در خارج از کشور محل برگزاری جشنواره است! مدل زمان فرصت ارائه و معرفی و ثبت نام فیلم در این جشنواره بسیار طولانی است و مبالغ بالایی را از سینماگران طلب می‌کنند. گاه این جشنواره‌ها به صورت زنجیره‌ای در شهرها و کشورهای مختلف برگزار می‌شوند، تعداد بالایی جایزه در این جشنواره‌ها وجود دارد، جایزه‌ها غالباً دیپلم بوده و در صورتی که دریافت کننده‌ی جایزه اصرار به دریافت تندیسی داشته باشد باید هزینه آن تندیس و ارسال را بپردازد! هیچ کاتالوگ یا برنامه نمایش چاپ شده‌ای وجود نداشته و و از سینماگران برای حضور، دعوتی صورت نمی‌گیرد مگر آنکه خود همه هزینه‌ها را بپردازند، در این جشنواره‌ها هیچ اسپانسر یا حامی مالی وجود ندارد.»

این پخش‌کننده بین‌المللی سینماگران را از حضور در این جشنواره‌ها بر حذر داشت و اضافه کرد: هیچ گاه به جشنواره‌های آن لاین، جشنواره‌های هفتگی، ماهانه و فصلی فیلم ندهند و از رویدادهایی با عنوان جایزه… و جشنواره مستقل… دوری کنند. این جشنواره‌های دروغین و شبه جشنواره که متأسفانه پای دلالان آن به کشور ما هم باز شده تنها فرصتی برای گرفتن پول از فیلمسازان هستند به طوری که برخی از آن‌ها بدون هیچ تلاش و برپایی جشنواره‌ای، سالانه تا ۱۰ هزار دلار درآمد نامشروع از همین راه کسب می‌کنند. این سامانه‌های آن لاین ارائه فیلم به جشنواره‌ها مانند “فیلم فری وی”، “ویدات ا باکس”، “شورت فیلم دپو”، “ریل پورت”، “فست هوم” و… نیز هیچ کنترلی بر کیفیت یا حتی وجود و عدم وجود این رویدادها نداشته و خود تبدیل به عامل این نابسامانی‌ها در حوزه عرضه و نمایش فیلم شده‌اند. در دهه هشتاد میلادی، تنها حدود ۳۰۰ جشنواره فیلم در سراسر جهان وجود داشت اما اکنون به بیش از ۱۰ هزار جشنواره فیلم (شامل واقعی، دروغین و شبه جشنواره) در دنیا وجود داشته که ۷۰ درصد آن‌ها در ۱۰ سال اخیر به وجود آمده‌اند! اما یک پخش کننده بین‌المللی حرفه‌ای در طول یک سال تنها با حداکثر ۲۰۰ جشنواره فیلم سر و کار دارد.

انتقاد از آمارسازی‌ها و کم‌دانشی رسانه‌ها در ساخت موفقیت کاذب برای برخی فیلمسازان

این کارشناس بین‌المللی سینما گفت: متأسفانه آمارهایی که در خصوص شماری از فیلم‌های ایرانی، به ویژه فیلم‌های کوتاه و موفقیت‌های آن‌ها در رسانه‌ها درج می‌شود شامل شمار بسیاری از این جشنواره‌های دروغین و شبه جشنواره بوده و برای نمونه فهرست صد و پنجاه جشنواره‌ای یک فیلم کوتاه را اخیراً بررسی کردم که تنها یک جشنواره قابل اعتنا در آن فهرست وجود داشت و ۱۴۹ جشنواره فاقد اعتبار یا دروغین بوده‌اند!

اطبایی ادامه داد: در این بین نقش رسانه‌ها بسیار مهم است و بخش عمده رسانه‌های کشورمان فاقد دانش و شناخت لازم از حوزه‌های بین‌الملل بوده و این خبرهای موفقیت کاذب فیلم‌ها در جشنواره‌های دروغین را منتشر کرده و همین اخبار راه میان‌بر شناخته‌تر شدن این دسته از سینماگران و رسیدن به موقعیت‌های بالای هنری و اجتماعی و صنفی شده است.

استفاده دولت از موفقیت‌هایی که نقشی در آن نداشته

او افزود: همچنین متأسفانه شماری از نهادهای رسمی و دولتی با اعمال سیاست‌های اشتباه در دهه‌های گذشته، کسب موفقیت‌های بین‌المللی را عاملی برای تولید فیلم‌های بَعدی سینماگران دانسته و خود به ترویج به اصطلاح “فیلم جشنواره‌ای” پرداختند. چرا باید انجمن سینمای جوان کتابی درباره حضورهای بین‌المللی فیلم‌های کوتاه به چاپ برساند که خود نوعی تشویق این حضورها و جایزه‌های بیش‌تر کاذب بوده؟ بماند که چقدر هم در این کتاب اشتباه وجود دارد!

وی در بخشی دیگر گفت: واقعیت این است که جشنواره‌ها پدیده‌ای پیچیده بوده و حضور در جشنواره‌های معتبر سال به سال برای فیلم‌ها، چه ایرانی و چه محصولات کشورهای دیگر دشوارتر شده، هر چند این مشکلات برای فیلم‌های ایرانی به دلایل مختلف بیش‌تر است. تولید فیلم در گونه‌ها و شکل‌های مختلف بسیار بالا رفته و فضای رقابتی بیشتری برای ورود به این اندک ظرفیت نمایشی جشنواره‌ها و بازارهای جهانی وجود دارد. حال در این میان، مسائل سیاسی و تحریم‌ها، کیفیت فیلم‌ها، عدم حمایت دولت و تنهایی پخش کننده‌های بین‌المللی در عرضه جهانی، تنگناهای اقتصادی و کمبود نیروی متخصص کارآمد در حوزه پخش، همه و همه دست به دست هم داده تا سینمای ایران در بازارهای جهانی و حتی جشنواره‌های معتبر چندان جایگاهی نداشته باشد. همین اندک موفقیت‌های بین‌المللی سینمای ایران در یک دهه اخیر به واسطه تلاش فردی سینماگران و پخش کننده‌های بین‌المللی بخش خصوصی صورت گرفته و در این سال‌ها دولت هزینه‌ای برای موفقیت سینمای ایران نداشته است. جالب است که نه فقط مدیران سینمایی و فرهنگی بلکه حتی کاندیداهای ریاست جمهوری هم در معرفی برنامه‌های خود از موفقیت‌های سینمای ایران یاد می‌کنند، بی آنکه دولت هزینه‌ای برای این موفقیت‌ها صرف کرده باشد.

امیدواری برای تخصیص بودجه‌های بین‌الملل سینما به بخش خصوصی

او با ابراز خرسندی از آنچه در راستای شفاف سازی بودجه سال ۹۸ نهادهای دولتی مانند بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد: ردیف بودجه‌های مربوط به حوزه بین‌الملل سینما محقق و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

اطبایی در پایان از تولید مشترک با کشورهای دیگر به عنوان یکی از راه‌های گسترش بازار فیلم‌های هر کشور نام برد که متأسفانه به واسطه برخی محدودیت‌های قانونی مانند عدم وجود توافق نامه‌های رسمی تولید مشترک با دیگر کشورها، در کشورمان بدون استفاده مانده و تجربه موفقی در این حوزه نداشته‌ایم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دو رویداد دانشجویی هنری،فرهنگی به خط پایان رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» در حالی عصر امروز چهارشنبه ۲۹ خرداد برگزار می‌شود که نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال نیز فردا پنجشنبه ۳۰ خرداد به میزبانی فرهنگستان هنر به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش سینماپرس، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» به دبیری رضا باستانی، پس از ۸ روز برگزاری و اکران ۱۰۸ فیلم داخلی و خارجی در سالن فارابی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر، عصر امروز چهارشنبه ۲۹ خرداد با برگزاری مراسم اختتامیه در سالن شهیدبهنام محمدی مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب به کار خود پایان خواهد داد.

در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم «نهال» که ساعت ۱۸ برگزار می‌شود، در ۲۵ رشته از برگزیدگان در بخش‌های مختلف با اهدای لوح و جوایز، تقدیر خواهد شد.

همچنین فردا پنجشنبه ۳۰ خرداد، سالن ایران فرهنگستان هنر میزبان برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال است که از ۲۵ خرداد و در دو بخش آزاد و ویژه (آسیب‌های اجتماعی) به دبیری سیدحسن سلطانی؛ رئیس دانشگاه هنر و دبیری اجرایی بیژن اربابی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، آغاز به کار کرده است.

مراسم اختتامیه این جشنواره رأس ساعت ۱۸ در مکان مذکور به نشانی خیابان ولی عصر (عج) نرسیده به تقاطع خیابان آیت‌الله طالقانی برگزار می‌شود و میهمان ویژه این مراسم طبقاعلام دبیرخانه، منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

یادآور می‌شود، شانزدهمین جشنواره فیلم «نهال» به همت دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر و نخستین جشنواره هنرهای دیجیتال به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پول بابت نمایش دود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: این روزها شاید اغلب استعمال دخانیات در سریال‌های تلویزیونی نهایتا به نمایش فندکی خلاصه شود که برای روش کردن سیگار، خراب است و البته برعکس این اتفاق را در سینما و سریال‌های شبکه نمایش خانگی شاهد هستیم که پخش صحنه‌ها و تصاویر مربوط به استعمال دخانیات بیداد می‌کند.

به گزارش سینماپرس، حدوداً هشت سال قبل بود که صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس مصوبه ستاد کشوری کنترل دخانیات، موظف به انجام اقدامات لازم برای نمایش ندادن مصرف دخانیات توسط هنرپیشگان در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی شدند. این قانون تا مدتی هم رعایت شد اما در نهایت مانند بسیاری از قوانین دیگر از جمله ممنوعیت تبلیغ کالاهای مضر در تلویزیون، به تدریج رو به فراموشی سپرده شد؛ تا این روزها در بسیاری از فیلم‌ها و همچنین سریال‌های نمایش خانگی، پخش آزادانه صحنه‌ها و تصاویری را ببینیم که به سیگار کشیدن هنرپیشه محبوب جوانان البته در نقشی که به او سپرده شده، مربوط است.

البته باید یادآور شد که در سال‌های آزادی نمایش مصرف دخانیات در فیلم‌ها و سریال‌ها، مستنداتی مبنی بر افزایش استعمال سیگار از سوی توده مردم و یا تأثیر مستقیم سیگار کشیدن یک بازیگر بر روی افزایش سیگاری‌ها وجود ندارد و در عین حال این پرسش هم مطرح می‌شود که بالاخره کارگردان برای نشان دادن یک کاراکتر منفی یا سیگاری چه تهمیدی باید در آثار نمایشی بیندیشد؟

با این حال از آنجا که بسیاری از شخصیت‌ها در یک درام، در نهایت خاکستری خلق می‌شوند و نشان دادن مصرف سیگار در این درام‌ها هم بعضاً باید از سوی بازیگرانی انجام شود که محبوب نوجوانان و جوانان هستند و آنها را الگوی خود می‌دانند، می‌توان این انتظار را داشت که چنین عملکردی منجر به ترویج غلط استعمال دخانیات حداقل برای خلاصی از دشواری‌ها و مقاطع بحرانی زندگی شود.

نمونه‌هایی از استعمال مواد مخدر در سریال‌ها

هرچند که در تلویزیون مقطعی پخش صحنه‌ها و تصاویر مربوط به استعمال دخانیات از کشیدن سیگار گرفته تا…، در کلیه برنامه‌های نمایشی، فیلم و سریال‌های تلویزیون، ممنوع اعلام شده بود با این وجود در آثار تلویزونی شاهد صحنه‌هایی بوده‌ایم منتها چون در راستای نقد شخصیت‌های منفی کار است با این توجیه همراه می‌شود که معنای رواج یا اشاعه پیدا نمی‌کند.

یکی از این موارد، پخش تصاویر آلات استعمال مواد مخدر در یکی از قسمت‌های سریال «آنام» است که سال گذشته از تلویزیون به روی آنتن رفت و بینندگان در آن سکانس‌ها شاهد تصاویری از منقل و وافور و دیگر آلات استفاده از مواد مخدر در این مجموعه تلویزیونی بودند. در این سکانس در یک نمای باز، تصاویر وسایل مذکور به روشنی مشهود بود.

در این سکانس که با بازی بازیگرانی چون مجید شهریاری و امیررضا دلاوری همراه است، یکی از این کاراکترها این جمله را به کار می‌برد که «جدیداً خیلی زود به زود خمار می‌شود» و از بازیگر دیگر ابراز مصرف مواد مخدر را که برای او آماده کرده است، می‌گیرد!

تصاویری از این دست در حالی پخش می‌شود که پیشتر تلویزیون حتی در برنامه‌های مستند به هنگام نمایش این قبیل وسایل، تصویر را شطرنجی می‌کرد و یا کادر به شکلی بسته می‌شد که تصاویر آنها مشخص نباشد؛ اقدامی که اصطلاحاً برای جلوگیری از ریخته شده قبح مسئله در چنین مواردی کاربرد دارد.

و اما اوایل سال گذشته هم در یکی دیگر از سریال‌های تلویزیونی با عنوان «گمشده»، برای نشان دادن اعتیاد یکی از کاراکترها با بازی بهنام تشکر، صحنه‌ای مشابه تکرار شد که واکنش تماشاگران را در پی داشت.

حتی بعضی از منتقدان تلویزیون، این اقدام صداوسیما را ضمن مقایسه با خودداری از نمایش تصاویر سازها، مصداق یک بام و دو هوا دانستند و آن‌را به چالش کشیدند.

سیگار در شبکه نمایش خانگی جا خوش کرده است

در سریال‌های نمایش خانگی برخلاف تلویزیون با توجه به اینکه معیارهای آزادتری وجود دارد، نمایش مصرف دخانیات را به کرات از سوی شخصیت‌ها می‌بینیم و البته بعضاً در سریال‌هایی مانند «شهرزاد» و «ممنوعه» که اتفاقاً مخاطب بسیاری هم داشتند، در ابتدا با درج چند کلمه، این توضیح داده شد که مصرف الکل و دخانیات توسط برخی شخصیت‌ها به ضعف آنها برمی‌گردد.

در سریال پربیننده «شهرزاد» از همان اولین قسمت‌ها، سکانس‌های بسیار زیادی از سیگار کشیدن شخصیت‌های اصلی‌اش نشان داده شد و هر چه این سریال جلوتر رفت، تعداد و میزان سیگار کشیدن‌ها بیشتر شد. اغراق در دود کردن سیگار شخصیت‌ها در این سریال در قسمت‌های انتهایی به حدی بود که در هر قسمت چندین بار شهاب حسینی را به عنوان یکی از بازیگرهای اصلی در حال سیگار کشیدن دیدیم. در کنار او مهدی سلطانی و دیگر بازیگرها هم مدام دستی بر آتش دارند و از این آتش برای روشن کردن سیگار استفاده می‌کنند.

پول بابت نمایش دود!

سال‌هاست شرکت‌های دخانیات در دنیا برای تبلیغ محصولاتشان در فیلم‌ها هزینه پرداخت می‌کنند؛ گرچه این نوع تبلیغات دیگر مجوز نمی‌گیرند، اما فیلم‌هایی با مخاطب جوان و حتی برخی از فیلم‌های کودکان، ممکن است شامل تصاویری از شخصیت‌هایی باشد که سیگار می‌کشند. این تصاویر که می‌توانند استعمال دخانیات را به عنوان رفتاری طبیعی، قابل‌قبول و حتی جذاب جلوه دهند، بسیار اثرگذار و در عین حال خطرناکند.

امان‌الله قرایی مقدم – جامعه‌شناس – با اعتقاد بر اینکه از راه‌های مبارزه با سیگار، فرهنگ‌سازی از طریق تلویزیون، سریال‌سازی و کتاب‌های درسی است، در این‌باره به ایسنا گفت: فیلم‌ها، سریال‌ها و همچنین انیمیشن‌سازی، تأثیر زیادی در کاهش استعمال سیگار دارند. کتاب‌های درسی و معلم هم تأثیرگذار هستند؛ به عنوان مثال آموزش و پرورش نباید معلم سیگاری را به مدرسه راه بدهد.

وی با بیان اینکه والدین نباید مقابل کودکانشان سیگار بکشند، افزود: والدین باید مراقبت زیادی از این قضیه داشته باشند. اصل اول در این امر این است که فرهنگ‌سازی را تا پایان عمر از خانواده‌ها شروع کنیم. راه دیگر پیاده کردن اقدامات سلبی است. ممنوع کردن فروش سیگار و گران کردن آن هم می‌تواند در کاهش مصرف سیگار تأثیر بگذارد.

این جامعه‌شناس در پاسخ به این پرسش که نشان دادن شخصیت‌های هنری در حال استعمال دخانیات توسط رسانه‌ها چه تأثیری بر جامعه می‌گذارد؟ گفت: تلویزیون ما باید دستی در فرهنگ‌سازی داشته باشد. این روزها بسیاری از مخاطبان به شبکه نمایش خانگی گرایش پیدا کرده‌اند و ما می‌بینیم سریال‌هایی ساخته می‌شوند که کنترل چندانی بر روی آنها صورت نمی‌گیرد. اما مسئله مهم این است که اگر ما به تقویت عوامل فرهنگی از درون خانواده اقدام کنیم، تعهد افراد را بالا ببریم، اعتقاد و باورهای دینی و اخلاقی را بالا ببریم مؤثر خواهد بود.

او در ادامه اظهار کرد: از زمان تأسیس صنعت سینما و خصوصاً از دهه ۱۹۲۰ به بعد کشیدن سیگار در فیلم‌ها به دلیل تبلیغ کمپانی‌های سیگار سازی رواج یافت. هنرپیشه‌های مطرح از خانم و آقا شروع به کشیدن سیگار در فیلم‌ها و آثار کردند که به تدریج تأثیر مخرب رسانه‌ها رد این حوزه اتفاق افتاد. پس از تدریج رسانه‌هایی چون تلویزیون هم به این سمت رفتند و حالا شبکه‌های مجازی هم نقش بسیار زیادی در گرایش جوانان و نوجوانان به سیگار ایفا می‌کنند.

او همچنین در ادامه گفت: هنرمندان و ورزشکارانی چون مدل و الگو هستند، همواره مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار می‌گیرند و سیگار کشیدن آنها تأثیر مخرب خود را می‌گذارد.

این جامعه شناس با اشاره به تأثیر سیگار کشیدن گروه‌های داوری در گرایش جوانان به مصرف دخانیات، یادآور شد: جوانان ما همواره الگوهایی را برای خود انتخاب می‌کنند. چند دسته افراد در جامعه هستند که کارهایشان بیشتر زیر ذره‌بین است و به طور کلی عامل تأثیر هستند. از هنرمندان گرفته تا ورزشکارانی که خالکوبی می‌کنند تا موارد دیگر، همه مؤثر هستند بنابراین افراد معمولی مهم نیستند، گروه‌های داوری هستند که مهم هستند.

وی سپس درباره راه‌های کاهش مصرف سیگار با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد، اظهار کرد: یکی از عوامل بازدارنده درباره این مسئله تشدید کردن قوانین است. یعنی منع کردن کسانی که در بقالی‌ها و خرازی‌ها سیگار می‌فروشند. همچنین باید قیمت سیگار را گران کرد و از طرفی جنبه تنبیهی برای فروشندگان ایجاد کرد به نوعی که به کسانی که سیگار می‌فروشند باید مجوز داد. قوانینی که دولت باید همه آن‌ها را پیاده کند.

وی با انتقاد از تولید برنامه‌های ضعیف در تلویزیون، گفت: علت اینکه مخاطبان به شبکه نمایش خانگی روی آورده‌اند، این است که تلویزیون دیگر جذاب و گیرا نیست؛ چون سریال‌ها و برنامه‌هایی که پخش می‌کند پر از مصیبت‌زدگی است. اینجاست که برای مثال به سریال‌های ترکیه‌ای روی می‌آورند، چون تلویزیون ما نمی‌تواند آثاری بسازد که جوانان به آن جذب شوند. به قول یکی از رؤسای سابق صداوسیما ۷۰ درصد مردم روی ماهواره‌ها برنامه نگاه می‌کنند. این سوال را باید از مسئولان پرسید که چرا این اتفاق افتاده است و تلویزیون به این روز درآمده است که کسی آن را نگاه نمی‌کند حتی بخش خبر را هم نگاه نمی‌کنند!

قرائی مقدم در ادامه به آثار و تبعات منفی موسیقی‌های زیرزمینی همچون رپ اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از عوامل مؤثر در رواج سیگار یاد کرد و گفت: برنامه‌های موسیقایی و آواز در تلویزیون چه شده‌اند که به این روز افتاده‌ایم؟ خود موسیقی رپ، هیپ‌هاپ، پانک و … سیگار کشیدن را تبلیغ می‌کنند. برنامه‌سازان باید به این مسائل توجه کنند اما نمی‌کنند. فکر می‌کنند جوانان سخنرانی و نصیحت می‌خواهند.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه در فرهنگ‌سازی ادبیات ما تربیت یک اصل است، گفت: متأسفانه ماهواره که نقل و شکر و پنیر برای ما پخش نمی‌کند. مارشال مک لوهان و هارولد لاسفلد گفتند ما تنها با وسیله رسانه‌های جمعی مثل تلویزیون می‌توانیم فرهنگ غربی را به شهر منتقل کنیم در حالی که تلویزیون ما کاری نمی‌کند، سریال‌هایی می‌سازد که حال مخاطب بد می‌شود. در نتیجه مخاطبان به سریال‌های نمایش خانگی روی می‌آورند. اما نمایش خانگی چه خوراکی می‌دهد!؟ امروز دیوارها فرو ریخته، وسایل ارتباط جمعی دیگر دیواری باقی نگذاشته‌اند. کشورهایی مثل ژاپن و کره از سال ۱۹۴۹ به بعد برای خود شعاری ترسیم کردند اینکه به هویتمان پایبند بمانیم اما از تمدن غرب هم عقب نمانیم. ما باید این فرهنگ را تقویت کنیم.

قرایی مقدم با اشاره به رواج روابط موزاییکی در بین خانواده‌ها اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش سیگار در بین خانواده‌ها حاکم شدن روابط موزایکی در درون خانواده‌ها است. اینکه افراد خانواده مثل موزاییک‌های کف خانه کنار هم هستند، اما همدیگر را درک نمی‌کنند چرا که روابط و معنویت آن‌ها کمرنگ است.

او با ابراز تأسف از اینکه روزنامه‌فروشی‌ها هم سیگار می‌فروشند، از اوقات فراغتی گفت که برای جوانان وجود ندارد و مسئله را به همین پر نشدن و غنی نشدن اوقات فراغت ارتباط داد.

* ایسنا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گفتگوی اختصاصی “دفتر سینمایی” با بهنام شرفی توسط بابک فاتحی

درود به همه شما عزیزان

خبرنگار افتخاری  مجله دفتر سینمایی مصاحبه ای را با  جناب شرفی ترتیب دادند که مشروح این مصاحبه را در ادامه میتوانید مطالعه بفرمایید:

بابک:حال و روز تئاتر در حال حاضر چطوره بهنام جان؟
بهنام:اول سلام می کنم به شما و سینما آفیسیها دمتون گرم بابت این دفتر سینمایی الکترونیکی
به نظر بنده حال و روز تئاتر و سینمای ایران خوبه
از وقتی که تئاتر خصوصی سازی شد تعدد سالنها و تنوع کارهای روی صحنه و رقابت بین کارها در مجموع موجب ارتقای سطح کیفی تئاتر شده …
بابک:پس درست مدیریت شده و موجب آشتی مخاطب با تئاتر شده…
بهنام:بله با وجود اوضاع نابسامان اقتصادی مردم تئاتر را در سبد نیاز خانوادگی قرار داده اند،ولی دولت حمایت خود را از تئاتر برداشته و به نوعی رها شده که به نظر من در دراز مدت هم دولت هم تئاتراز این موضوع آسیب می بیند…
بابک:بهنام جان شرفی این روزها در صحنه تئاتر خوش می درخشی و خودت و کاملا روی صحنه ثابت کردی،بعد جوایز متعدد جشنواره تئاتر و کارهای خوبی مثل خنکای ختم خاطره،هفتمین جون سگ،آبی مایل به صورتی که همین حالام بصورت دو سانسه مورد استقبال مخاطب قرار گرفته و تمدید شده، کار دیگه ای در راه است؟…


بهنام:بله ممنونم خداروشکر در حال تمرین کاری از مهران رنج بر به نام مارلون براندو هستیم که تا یک ماه دیگه میاد رو صحنه…
بابک:قطعا کار درخشانی خواهد بود با وجود مهران وشما و شناختی که از هر دو و سبقه کاریتون دارم شک ندارم اما محور گفتگوی امشب ما در خصوص استقبال و توجه ویژه کارگردانهای سینما به بازیگران تئاتره…
بهنام:بله دهه های مختلف نظرهای متفاوتی در بین اهالی سینما نسبت به بازیگران تئاتری بوده
که زمانی عده ای معتقد بودن مدیوم سینما متفاوته و بازیگران تئاتر بصورت غلو شده بازی می کنند…
بابک:…و نظر شما در این باره؟
بهنام:ببینید به نظرم بازیگری بازیگریست فرقی در اصل نداریم اما اینکه هر مدیوم بازی متناسب با خودش را دارد حرف درستی است و این هوشمندی بازیگر است که این فرق را می داند و به اندازه و کنترل شده بازی می کند حتی در سالنهای متعدد تئاتر متفاوت است و بازی که در تالار وحدت می کنی با بلک باکس سالن سایه فرق می کنه…
بابک:چطور شده این نقیصه مرتفع شده؟
بهنام:نظریه ها همیشه در حال تغییر و گذرن چیزی که مهمه تماشاگره که میره کارو می بینه تغییر نسل هم در تئاتر و هم سینما موثر بوده…
اهالی سینما هم بدرستی هم جنبه فنی کارو در نظر می گیرن هم گیشه رو…
بابک:اتفاق جالبی که افتاده شاید همون قانون تعادل کاینات باشد،بازیگران تئاتر که این روزها در سینما خوش می درخشند و تعدادشان هم کم نیست…از این سوی سلبیریتی های سینما را روی صحنه تئاتر می بینیم…😀
بهنام:😊بله همینطوره بایدم همینطور باشه عرض کردم بازیگری بازیگریست و متر موفقیت اقبال
مخاطبه…در کل این شرایط حاکم بر تئاتر و سینمای کشور ماست که این سلیقه هارو بوجود میاره…بازی در سینما به لحاظ دیده شدن با تئاتر قابل قیاس نیست هر چند عرض کردم اوضاع در تئاتر بهتر شده…دستمزد و میزان زمانی که برای هر دو صرف می کنی متفاوته و این امر باعث جذابیت بیشتر سینما شده است…
بابک:اگر امروز از شما برای سینما دعوت بشه؟
بهنام:با وسواس مطالعه می کنم و بهش فکر می کنم انتخاب و مسیر کاری مهمه …
بابک:بهنام جان آرزوی موفقیت روز افزون و سپاس به خاطر وقتی که گذاشتی لا بلای اجرا و تمرینت و می دونم چقدر تایمت کمه…حرف پایانی🌹❤
بهنام:ممنونم 🙏❤ از شما و تمام کسانی که برای ارتقای فرهنگ و هنر ایران عزیز تلاش می کنن کمال تشکر را دارم…
بابک:👏😍

دفتر سینمایی

تمام

دفتر سینمایی

مدیر رادیو پیام و آوا با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شهرام ملازاده مدیر رادیو پیام و آوا با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد.

به گزارش سینماپرس، مدیر رادیو پیام و آوا با هدف توسعه مناسبات ارتباطی و رسانه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین با معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیدار کرد.

شهرام ملازاده مدیر رادیو پیام و آوا در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خدمات‌رسانی به مردم، رادیو را رسانه‌ای موثر و فراگیر برای اطلاع‌رسانی به ویژه در مواقع بحرانی دانست و آمادگی این رسانه را برای همکاری و تعامل بیش از پیش در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اعلام کرد.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این دیدار بر اهمیت مقوله اطلاع‌رسانی و ارتباطات رسانه‌ای تاکید کرد و با اشاره به نقش موثر رادیو پیام و آوا در اطلاع‌رسانی به‌موقع رویدادهای حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌ویژه در جریان وقوع سیل اخیر در کشور گفت: وقوع سیل سهمگین در بسیاری از استان‌های کشور در فروردین ماه امسال، اهمیت و ضرورت اطلاع‌رسانی و بهره‌گیری از انواع ظرفیت‌های رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با مسئولان و مردم در مناطق سیل‌زده را مشخص کرد.

وی افزود: در این شرایط رادیو یکی از رسانه‌های در دسترس مردم، مسئولان و مسافران بود که تلاش شد ارتباط مناسبی از رهگذر شبکه‌های رادیویی با مخاطبان خود و اطلاع‌رسانی منسجم درباره وضعیت محورهای مواصلاتی به ویژه در مناطق سیل زده و افزایش میزان آگاهی‌های مخاطبان برقرار کنیم و رادیو پیام و آوا نقش موثر و چشمگیری در انجام رسالت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مسافران و کاربران جاده‌ای و تشریح آخرین وضعیت محورها ایفا کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد که با توسعه مناسبات متقابل، امکان استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های موجود طرفین در جهت خدمت رسانی هر چه شایسته‌تر به هموطنان برداشته شود.

در این دیدار مدیر شبکه رادیویی پیام و آوا ضمن بازدید از مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نزدیک در جریان اطلاعات و امکانات و سامانه‌های موجود در این مرکز که به امر اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به کاربران و مسافران جاده‌ای می‌پردازد، قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اسامی آثار پذیرفته شده چهار فصل تئاتر ایران اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برگزیدگان فصل دوم پروژه جامع ملی چهار فصل تئاتر ایران از هفت استان کشور انتخاب شدند.

به گزارش سینماپرس، ایوب آقاخانی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های حوزه هنری، طراح و مدیر پروژه‌ جامع ملی چهار فصل تئاتر ایران، هشت طرح از هفت استان کشور را به  عنوان برگزیدگان این دور اعلام کرد.

اعضای هیئت علمی فصل دوم از دور نوین پروژه شامل فرهاد امینی، کوروش نریمانی، و سیروس همتی هستند.

آثار برگزیده بدین شرح است:  «انجمن هیولاهای گمنام» نوشته‌ مسعود احمدی از فارس، «پایان‌های خوش» نوشته‌ی سروش بهاری از مازندران، «حمام جنیان» نوشته‌ی احمد ملک‌نژاد از خراسان رضوی،«ح یاط خلوت» نوشته‌ سمان مدحی از قزوین، «رسوایی‌ها» نوشته‌ی مصطفی جعفری‌جوزانی از اصفهان

«قصه‌ ننه‌ شهرزاد قصه‌گو» نوشته‌ی عارف مهتاب از اردبیل، ‌ «مصائب مردی با سرنوشت وارونه» نوشته‌ی مهدی مددی از آذربایجان شرقی، «هچل» نوشته‌ مهدی ایروانی از اصفهان

برگزیدگان تا پایان تیر ماه ۱۳۹۸ نسخه‌های کامل‌شده‌ نمایش‌نامه‌هایشان را به دفتر مطالعات و پژوهش‌های حوزه هنری به آدرس ایمیل [email protected] ارسال کنند تا در صورت پذیرفته‌ شدن آثار برای حضور در کارگاه‌های فصلی در تهران آماده شوند.

فصل دوم از دور نوین پروژه‌ چهار فصل تئاتر ایران ـ فصل چهاردهم از ابتدای فعالیت پروژه ـ با عنوان نمایش‌نامه‌های کمدی آغاز به کار کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آخرین روزهای بهار در قاب سیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «عقاب ها»، «چ»، «دنیای مخفی آریتی»، «هفت روز در اوتوپیا» تعدادی از فیلم های سینمایی و تلویزیونی پایان هفته هستند.

به گزارش سینماپرس، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «عقاب ها»، «چ»، «دنیای مخفی آریتی»، «هفت روز در اوتوپیا»، «تپه عقاب ها»، «رقص پرواز»، «بار انداز»، «حاشیه اقیانوس آرام ۲»، «سه شمشیر زن ۲»، «بید مجنون»، «مسافر ری»، «بهانه‌ای برای زندگی»، «نبوغ شگفت انگیز»، «پت و مت»، «کاراگاه خصوصی ۲»، «بهشت موازی»، «جاودانگی»، «پدینگتون ۲»، «لئو سلطان جنگل»، «آرزوهای بزرگ ۲»، «ماشین‌ها ۲»، «سه روز کندور»، «تنگه ابوقریب»، «فروشگاه عجیب آقای مگوریوم»، «ول کن دستمو»، «من و پسر»، «نفس بکش»، «حد نهایی»، «داستان خانواده مایرویتز»، «ماهورا»، «نیمکت گرم کن ها»، «در کمال خونسردی»، «آن شرلی»، «جومانجی»، «وداع با ابلهان»، «مرد بارانی» و «قاتل حرفه ای: مامور ۴۷» پنج‌شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ خرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «عقاب ها» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: در جنگ ایران و عراق یک هواپیمای ارتش ایران، پس از انجام مأموریتی در خاک عراق، مورد حمله عراقی‌ها قرار می‌گیرد و در کردستان عراق سقوط می‌کند.

سعید راد، جمشید هاشم پور، زری برومند و رضا رویگری در فیلم سینمایی «عقاب ها» هنرنمایی کرده اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در اواخر مرداد سال ۱۳۵۸، دکتر مصطفی چمران از طرف دولت موقت ماموریت پیدا می‌کند به پاوه برود و درگیری داخلی به‌وجودآمده در آنجا را خاتمه دهد. سه رأس درگیری موردنظر را مردم پاوه، کردهای جدایی‌طلب و رزمندگان پاسدار تشکیل می‌دهند. چمران با تکیه بر نگاه عرفانی و بینش صلح‌جویانه‌اش هم باید در برابر جسارت و میل به عدالت‌طلبی اصغر وصالی به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در پاوه مقاومت کند و هم دکتر عنایتی به عنوان رئیس کردهای شورشی را قانع کند که دست از درگیری بردارد. وصالی که جوانی پرشور است و روحیه‌ای انقلابی دارد صلح‌طلبی و میل چمران به جلوگیری از برخوردها و ملایمت او را به انفعال تعبیر می‌کند و مدام با او کشمکش دارد. تیمسار فلاحی فرمانده نیروی زمینی ارتش هم در این میان نماینده نگرش دیگری به جنگ است و سعی می‌کند اوضاع را طبق تشخیص خود مدیریت کند. چمران همه تلاش‌اش را می‌کند …

فریبرز عرب نیا، سعید راد، مریلا زارعی و بابک حمیدیان در فیلم سینمایی «چ» هنرنمایی کرده‌اند.

**************************************************
شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «دنیای مخفی آریتی» به کارگردانی هیروماسا یونه بایاشی، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این فیلم، داستان آریتی، یک وام‌گیر جوان را بازگو می‌کند که در خانواده‌ای نوعی روزگار می‌گذراند. او در نهایت با شو، یک پسر انسانی با یک مشکل قلبی از زمان تولدش، دوست می‌شود. شو با خاله بزرگ خود، ساداکو زندگی می‌کند. هنگامی که خدمتکار ساداکو، هارو، نسبت به سر و صداهای تخته‌های خانه مشکوک می‌شود، آریتی و خانواده‌اش ناگزیر می‌شوند برای جلوگیری از پیداشدن‌شان فرار کند؛ حتی …

**************************************************

فیلم سینمایی «هفت روز در اوتوپیا» به کارگردانی مت راسل، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۲۳:۵۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی لوکاس بلک، رابرت دووال، دبورا آن ول و ملیسا لئو خواهیم دید: هنگامی که یک گلف‌باز جوان در رشته ورزشی خود دچار ناکامی‌ می‌شود، به طور اتفاقی خود را در یوتوپیا تگزاس پیدا می‌کند، جایی که او مهمان یک مزرعه‌دار عجیب و غریب می‌شود و …

**************************************************

انیمیشن سینمایی «تپه عقاب ها» به کارگردانی صمد غلامزاده، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: سعید و حبیب دو رزمنده هستند. آن‌ها در منطقه عملیاتی خود، دو عقاب را می‌بینند که بالای تپه‌های نزدیک مقر آن‌ها در حال پرواز هستند. آن‌ها به دنبال عقاب‌ها به بالای تپه می‌روند و با شلیک توپخانه عراقی‌ها مواجه می‌شوند و عقاب‌ها که یک نر و یک ماده بودند، کشته می‌شوند. سعید و حبیب در آشیانه عقاب ها، جوجه‌ای پیدا می‌کنند و با خود به سنگر می‌برند حبیب شروع به آموزش جوجه عقاب می‌ کند. جوجه بزرگ می‌شود و به حبیب نیز عادت کرده است. حبیب به اتفاق چند رزمنده دیگر برای شناسایی نیروهای دشمن اقدام می‌کنند، ولی …

**************************************************

فیلم تلویزیونی «رقص پرواز» به کارگردانی احمد مرادپور، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۷:۱۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

«رقص پرواز» داستان پزشک حاذقی است که به هنگام جنگ تحمیلی به ایران می‌آید و در پی اتفاقی به خط مقدم می‌رود. در این بین با زنی به نام ملیحه آشنا می‌شود که در پی یافتن همسرش به اهواز آمده است. ملیحه سعی دارد همسر خود را که چند ماهی از او بی خبر است بیابد غافل از آنکه همسرش به شهادت رسیده است و…

مهدی هاشمی، لاله اسکندری، شهاب حسینی، سیروس گرجستانی، بیوک میرزائی و امیرحسین صدیق در این فیلم بازی کرده اند.

**************************************************
شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «بار انداز» به کارگردانی مهدی کرم پور، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه این فیلم آمده است: امیر علی کرامت کشتی گیری است که با کمک مربی اش آقای نیازی ترقی و پیشرفت زیادی کرده است، اما به دلیل ناراحتی که در زانویش به وجود آمده دچار مشکل شده است. امیر علی تصمیم می‌گیرد که دیگر کشتی نگیرد زیرا آن‌ها از این وضع خاطره خوبی ندارند. از طرف دیگر امیر علی دیگر صاحب بچه نمی‌شود و همسرش هم با این قضیه کاملا کنار آمده است. در گیر و دار این مشکلات، شخصی به اسم وحید که مدیر یک شرکت تبلیغاتی است می‌خواهد …

مجید مظفری، امیریل ارجمند و سپیده علایی از بازیگران این فیلم هستند.

**************************************************

فیلم سینمایی «حاشیه اقیانوس آرام ۲» به کارگردانی استیون اِس دی نایت، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی جان بویجا، اسکات ایستوود و کایلی اسپانی خواهیم دید: سال ۲۰۲۰ ربات‌هایی به نام کایجو که ساخت دست موجودات فضایی است به زمین حمله کرده اند تا زمین را برای زندگی این موجودات فضایی آماده کنند. اما خلبان‌ها و هدایت کننده‌های ربات‌های زمینی به فرماندهی مرد سیاه پوستی به نام استاکر موفق شده اند که کایجوها را نابود کرده و راه ورود آن‌ها را در کف اقیانوس آرام مسدود کنند. حالا پس از ده سال پسر استاکر به نام جیک تنها زندگی می‌کند و با خرید و فروش کالاهای کمیاب امرار معاش می‌کند. البته او قبلا هدایتگر ربات‌های مبارز بوده، اما کارش را رها کرده است. جیک قصد دارد …

**************************************************

فیلم سینمایی «سه شمشیر زن ۲» به کارگردانی یانگ لو، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۲۴ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه فیلم با بازی چن چانگ، می‌یانگ، یی ژانگ و شی چیه کینگ آمده است: بعد از تمام شدن جنگی خونین میان دو سلسله رقیب مینگ و جین یک سرباز مینگ بنام شن لیان که زنده مانده به سربازی دیگر به نام لو ونژائو کمک می‌کند تا از اعدام به وسیله سربازان جین نجات پیدا کند. بعد از ۸ سال لو در گارد ویژه امپراطور یک سرهنگ است و لیان شن هم یک سروان است و …

**************************************************

فیلم سینمایی «بید مجنون» به کارگردانی مجید مجیدی، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

این فیلم سینمایی درباره مردی است که پس از سال‌ها، طی عمل جراحی که در خارج از کشور انجام می‌گیرد، بینایی خود را باز می‌یابد و در ادامه با مشکلاتی در زندگی مواجه می‌شود. نابینایی که از ۸ سالگی بینایی خود را از دست داده‌است امیدی می‌یابد برای دیدن دوباره رنگ‌ها و خطوط زندگی عادی. وی با خدای خویش عهد می‌بندد که در صورت توان مجدد برای بینایی در راه خداوند زندگی کند، اما …

پرویز پرستویی، رویا تیموریان و لیلا اوتادی در فیلم سینمایی «بید مجنون» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

**************************************************
شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «مسافر ری» به کارگردانی داود میر باقری، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

این فیلم درباره زندگی شاه عبد العظیم حسنی است که در مقطعی در ایران حضور داشته است.

داریوش ارجمند، جمشید هاشم‌پور، محمدرضا شریفی‌نیا، ویشکا آسایش، پروانه معصومی، عنایت بخشی، رضا ژیان، حسن پورشیرازی و عنایت‌الله شفیعی در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

**************************************************

فیلم سینمایی «بهانه‌ای برای زندگی» به کارگردانی میوا نیشیکاوا، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: نویسنده‌ای معروف مدت هاست دچار افسردگی شده و به زنش نیز توجهی ندارد و کتاب جدیدی نیز ننوشته است. تا اینکه زن نویسنده به همراه زن دیگری در یک تصادف کشته می‌شوند. همسر زنی که همراه زن نویسنده بوده راننده کامیون است و از مرگ زنش بسیار ناراحت است او فردی کم سواد است و نمی‌تواند به دو فرزند نوجوانش برای درس هایشان کمک کند. آشنایی این نویسنده با این راننده کامیون که عاشق همسرش بوده باعث می‌شود با دو فرزند او دوست شود و …

**************************************************
شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «نبوغ شگفت انگیز» به کارگردانی جین پیر جانت، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی هلنا بونهام کارتر، جودی دیویس و کالوم کیث رنی خواهیم دید: توماس پسر بچه ده ساله نابغه‌ای است که در یک مزرعه دور افتاده همراه پدر و مادرش و خواهرش گریسی و برادرش جیسون زندگی می‌کند. مادرش دکتر کلر متخصص حشرات است و مدام در مورد حشرات تحقیق می‌کند و پدرش به کارهای مزرعه و نگهداری گاو و بز می‌رسد. او اختراعاتی کرده که در انجمن اختراعات جز بهترین‌ها شده است و همه فکر می‌کنند که توماس یک بزرگسال است و توماس هم قضیه را لو نمی‌دهد، ولی وقتی می‌بیند که کسی به او توجهی نمی‌کند تصمیم می‌گیرد که به جلسه‌ای که برای اهدا جایزه تشکیل شده است برود و …

**************************************************

فیلم سینمایی «پت و مت» به کارگردانی مارک بیناس، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود.
در این فیلم خواهیم دید: پت و مت برای انجام کارهای ساده دست به خرابکاری‌های جدیدی می‌زنند که …
**************************************************

فیلم سینمایی «کاراگاه خصوصی ۲» به کارگردانی یون هی لی، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی کوان سانگ وو، سانگ دونگ ایل و لی کوانگ سو خواهیم دید: دمان و تسه نو که با هم یک دفتر کاراگاهان خصوصی احداث کرده اند نمی‌توانند کار خوب پیدا کنند تا اینکه یک زن باردار به آن‌ها مراجعه می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که شوهرش جمین کیم را که برای خرید میوه از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته برایش پیدا کنند. او معتقد است که جسدی که به عنوان جسد همسرش توسط وو سرپرست پرورشگاهی که در آن بزرگ شده شناسایی و دفن شده جسد همسرش نیست. دمان و تسه نو متوجه می‌شوند که به غیر از جمین کیم چند نفر از بچه‌های یتیم خانه وو به نوعی کشته شده اند آن‌ها فردی به نام کیم را پیدا می‌کنند و با اسنادی که در دست دارند او را مجرم اعلام می‌کنند و پلیس کیم را دستگیر می‌کند تا اینکه در برنامه تلویزیون تسه نو متوجه دست مصنوعی کیم شده و می‌فهمد که قتل‌ها نمی‌توانسته کار او باشد. آن‌ها به سرپرست پرورشگاه آقای وو مشکوک می‌شوند و با تحقیقات متوجه می‌شوند که او از بچه‌های یتیم نگهداری می‌کرده و پس از اینکه برای اعضای بدنشان مشتریان خوب و پولدار پیدا می‌کرده با عمل جراحی اعضای بدنشان را …

**************************************************
 شبکه شما

فیلم تلویزیونی «بهشت موازی» به کارگردانی شاهد احمدلو، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد.

این فیلم درباره صادق است که به دنبال کار می‌گردد تا اینکه در یک پارک وارد غرفه یک موسسه خیریه می‌شود تا شغلی پیدا کند. اما آن‌ها فکر می‌کنند که او یک خیر است و یک خبرنگار از تلویزیون با او مصاحبه می‌کند. با توجه به علاقه اش به بچه‌ها بدون آنکه متوجه شود سرپرستی ۵ بچه را می‌پذیرد، حالا مردم محل که صحبت‌های او را از تلویزیون دیده اند فکر می‌کنند که او واقعا خَیّر است، و دنبال انجام کار خیر است، صادق که در کار قرار گرفته است به طور اتفاقی مشکلات چند خانواده را هم حل می‌کند و کار به جایی می‌رسد که در مسجد محل، مردم مشکلاتشان را با او در میان می‌گذارند و بازهم به طور اتفاقی برخی مشکلات آن‌ها را حل می‌کند، اما …
میرطاهر مظلومی، سحر ولد بیگی، جلیل فرجاد و زهره حمیدی در فیلم تلویزیونی «بهشت موازی» هنرنمایی کرده‌اند.
**************************************************

فیلم تلویزیونی «جاودانگی» به کارگردانی محسن توکلی، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان آمده است: رسول در زندان و در هراس از اجرای حکم قصاص است. مدتی قبل او حین کشتی‌ غیر رسمی دوست و حریفش جواد را بر زمین زده و باعث مرگ او شده است. اصغر برادر جواد خواهان قصاص رسول است. حاج، ولی بزرگ و معتمد محل به دنبال گرفتن رضایت از اولیای دم است، اما جعفر نمی‌پذیرد و از آنجا که معصومه دختر حاج ولی عقد کرده‌ جعفر است این مساله رابطه‌ آن‌ها را دچار خدشه می‌سازد. حاج ولی از رایزنی با دادستانی و ضمانتی معتبر حکم شرکت رسول را در کشتی چوخه می‌گیرد، اما رسول تمایلی به این کار ندارد که …
ابوالفضل پورعرب، عنایت بخشی، جمشید صفری و فاطمه نمازی در فیلم تلویزیونی «جاودانگی» بازی کرده‌اند.
**************************************************
شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «پدینگتون ۲» به کارگردانی پائول کینگ، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: پدینگتون، خرس کوچولوی قهوه‌ای، زندگی آرام و خوبی در شهر دارد. او تصمیم می‌گیرد به مناسبت جشن تولد ۱۰۰ سالگی خاله‌اش هدیه‌ای ارزشمند برای او بفرستد. پدینگتون که حالا عضوی از خانواده پنج نفره براون شده، از زندگی در شهر و کسب تجربیات جالب در محیط جدید لذت می‌برد. جشن تولد ۱۰۰ سالگی خاله لوسی نزدیک است. این اولین سالی است که او در کنار خاله‌اش نیست. برای همین تصمیم می‌گیرد هدیۀ خوبی تهیه کند و برایش بفرستد. در مغازۀ عتیقه‌فروشی، پدینگتون کتاب جالبی از شهر لندن می‌بیند که برای خرید آن به پول زیادی احتیاج دارد به همین دلیل تصمیم می‌گیرد …

**************************************************

فیلم سینمایی «لئو سلطان جنگل» به کارگردانی یوشیو تاکیشی، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: لئو، سلطان جنگل باجلو یک شیر سفید قدرتمند است که تا پای جانش از جنگل و حیوانات آن حفاظت می‌کند. همزمان با به دنیا آمدن فرزندان لئو، لونی و لوکیو، انسان‌ها برای پیدا کردن سنگی ارزشمند به جنگل می‌آیند. آن‌ها به دنبال سنگی به نام آفتاب هستند و برای به دست آوردن آن هیچ‌چیزی جلودارشان نیست. از طرفی مدتی است که لونی به انسان‌ها علاقه‌مند شده و این کنجکاوی او باعث می‌شود که به سمت آن‌ها برود که …

**************************************************
 شبکه امید

فیلم سینمایی «آرزوهای بزرگ ۲» به کارگردانی برین کریک، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: پیپ پسرکی است که در یک روستای دورافتاده با خواهرش زندگی می‌کند. خواهر بزرگ‌تر بسیار بدخلق است و همواره از زندگی فقیرانه اش در کنار همسر آهنگر خود جوگارجری شکایت دارد و پیپ را نیز مرتب شماتت می‌کند تا اینکه یک زن ثروتمند عجیب به نام خانم هاویشام قصد می‌کند پسر را به فرزندی بگیرد. خانم هاویشام در کاخ خود از پیپ می‌خواهد که وقتش را به بازی با دخترکی به نام استلا بگذراند. اما پس از مدتی عذر پیپ را می‌خواهد و …

**************************************************

فیلم سینمایی «ماشین‌ها ۲» به کارگردانی جان لستر، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: مدت‌ها از آخرین باری که مک کویین در مسابقه موفق شده بود خود را به عنوان سلطان جاده‌ها مطرح کند، می‌گذرد. او اکنون خوشحال از بی‌رقیب بودنش است و قصد دارد تا مدتی را به استراحت و تعمیر فنی خود بپردازد، اما رقیب قدیمی و کهنه کار ایتالیایی او به نام فرانچسکو برنولی پیشنهاد شرکت در یک گراند پریکس جهانی را به او می‌دهد و اعلام هم می‌کند که خودش، قهرمان بی‌رقیب این مسابقات خواهد بود. مک کویین که سرش برای مسابقات و کل کل کردن با ماشین‌های دیگر درد می‌کند به همراه دوست صمیمی خود یعنی ماتر آماده می‌شوند تا …

**************************************************
شبکه افق

فیلم سینمایی «سه روز کندور» به کارگردانی سیدنی پولاک، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

این فیلم درباره مرد جوانی است به نام جو که در انجمن تاریخی ادبی آمریکا کار می‌کند. روزی گروهی تروریست به انجمن حمله کرده و تمام اعضا را به قتل می‌رساند به غیر از جو که در آن ساعت در انجمن نیست. در حقیقت این گروه در یک قسمت دیگر انجمن با سمتی خاص کار می‌کنند به منظور اینکه جو را زیر نظر داشته باشند. جو از یک سری معاملات (قاچاق) نفتی مطلع است که تمامی آن‌ها در کتابی به زبان‌های مختلف نوشته شده و در دست جو است. آن‌ها تلاش می‌کنند که از راه‌های متفاوت جو را به قتل برسانند، ولی …

**************************************************

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی، جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.

این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگه راهبردی ابوقُرَیب و حمله به فَکّه و شرهانی در روزهای پایانیِ جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که …

جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، علی سلیمانی و مهدی پاکدل در فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» ایفای نقش کرده‌اند.

**************************************************
شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «فروشگاه عجیب آقای مگوریوم»، «ول کن دستمو» به کارگردانی مجتبی چراغعلی، «من و پسر»، «نفس بکش»، «حد نهایی»، «داستان خانواده مایرویتز» و «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

**************************************************

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «نیمکت گرم کن ها»، «در کمال خونسردی» به کارگردانی سیامک شایقی، «آن شرلی»، «جومانجی»، «وداع با ابلهان»، «مرد بارانی» و «قاتل حرفه ای: مامور ۴۷» جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران مشخص شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پس از موافقت با استعفای «امیرحسین شفیعی»، «حمیدرضا صفار» رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران شد.

به گزارش سینماپرس، طی حکمی از سوی حمید نیلی، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، «حمیدرضا صفار» سکان انجمن هنرهای نمایشی استان تهران را به دست گرفت.

بنا بر این گزارش، این انتصاب در راستای ترکیب جدید هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران صورت گرفته است.

پیش از این امیرحسین شفیعی از سال ۱۳۹۵ پس از انتخاب دوره اول انجمن هنرهای نمایشی استان تهران مسئولیت این انجمن را به عهده داشت،   تغییرات در ترکیب هیئت رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان تهران انجام گرفت و به ترتیب حمیدرضا صفار به عنوان رییس و سامان ناصری نیز به عنوان نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران از طرف هیئت رئیسه انتخاب و با حکم مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در این سمت منصوب شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع