X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

افزایش فروش و مخاطبان سینما در بهار ۹۸ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: میزان فروش سینما در سه ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سینماپرس، میزان فروش سینمای ایران در سه ماهه نخست سال ۹۸ به فروشی معادل ۱۱۴ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان با ۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۲۳ نفر بیننده رسید.

این درحالیست که در سه ماه نخست سال ۹۷ میزان فروش به ۸۴ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان با ۹ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسیده بود.

بر اساس بررسی های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی میزان افزایش فروش فیلم ها در سه ماهه ابتدایی امسال (سال ۹۸) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش و تعداد تماشاگران نیز ۳ درصد رشد داشته است.

گفتنی است، میزان فروش سینمای ایران در خردادماه سال ۹۸ معادل ۲۸ میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۶۱ هزار تومان بوده است و ۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۲۷۳ نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند که در مقایسه با خردادماه سال گذشته که میزان فروش ۱۳ میلیارد و ۶۸۹ هزار و ۶۴۸ هزار تومان بوده و یک میلیون و ۷۴۳ هزار و ۴۸۳ نفر به تماشای فیلم ها نشسته بودند، خردادماه امسال ۱۱۱ درصد افزایش فروش و ۴۴ درصد افزایش بیننده را داشته ایم.

گزارش اجمالی بهار ۹۸ به پیوست است

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«اختیاریه» توقیف شد یا متوقف؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در حالی که امروز شایعاتی مبنی بر توقیف برنامه «اختیاریه» در فضای مجازی پیچید، مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج اعلام کرد که تهیه کننده خودش نخواسته که تولید برنامه را ادامه بدهد.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «اختیاریه» از بهمن ماه سال گذشته با دعوت از چهره‌های مختلف به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رفت و در ماه مبارک رمضان نیز هر شب از این شبکه پخش شد.

برنامه «اختیاریه» در مدت زمان پخش خود و به خصوص در ماه رمضان توانست مخاطبان بسیاری را با طرح موضوعات اجتماعی به خود جذب کند و از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون در این ایام باشد.

اما با پایان ماه رمضان و آغاز فصل بهار در حالی که انتظار می‌رفت این برنامه باز هم در جدول پخش شبکه جایی داشته باشد، ناگهان سید مرتضی فاطمی مجری و تهیه‌کننده برنامه خبر خبر از توقف تولید «اختیاریه» داد و در این باره اعلام کرد: خداحافظی همیشه تلخ است. تلخ و گس. کم و بیش همه تجربه‌اش کردیم. امروز یکی از همان روزهاست. نه اینکه خبر نداشتم، اتفاقاً خبر داشتم. می‌دونستم ولی خودم رو به تغافل می‌زدم. تلاش می‌کردم باور نکنم. هرچه بود و هرچه هست پرونده اختیاریه درحالی که به نیمه راه هم نرسیده بود بسته شد. برای همیشه. من همیشه به قوانین سازمانی و مدیریتی احترام می‌گذارم. امروز برایم مسجل شد اختیاریه در برنامه‌های سازمان صداوسیما و مدیریت جدید شبکه جایی ندارد. من به تصمیم بزرگواران احترام می گذارم. ان شالله که تصمیم درستی گرفته باشند. تصمیمی که به نفع مردم و مخاطب رسانه باشد.

در این زمینه مباحث مختلفی طرح شد و به عنوان مثال در جایی عنوان شد که توقف برنامه بنا به‌ دستور شخص عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما صورت گرفته است و دلیل توقیف این برنامه، تمایل مدیران به چالشی نبودن و قرار گرفتن برنامه در یک مسیر خنثی اعلام شد.

گروه دیگری توقف برنامه را عدم موافقت سازندگان با شبکه اعلام کردند و گفتند که سازندگان ترجیحشان پخش در ۳ شب در هفته بود در حالی که تلویزیون تنها یک شب را به این برنامه اختصاص داده بود.

در این میان برخی هم تولیدی شدن برنامه را یکی از دلایل دانسته و گفتند که شبکه به سازندگان اعلام کرده است که به دلیل برخی اتفاقاتی که در حین پخش برنامه روی داده، ترجیح شبکه این است که برنامه از قالب زنده خارج شده و تولیدی به روی آنتن برود که مورد موافقت سازندگان قرار نگرفته است.

اما در نهایت در مقابل خبری که فاطمی اعلام کرده بود، مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج سیما گفت: تهیه کننده برنامه «اختیاریه»، خود بنا به دلایلی از ادامه همکاری انصراف داد.

اکبرشاهی مدیر گروه اجتماعی شبکه پنج با بیان اینکه جدول پخش تلویزیون متاثر از فصول است، گفت: برنامه «اختیاریه» در تابستان فقط یک بار در هفته ولی در بهترین ساعت امکان پخش داشت ولی تهیه کننده ابتدا به دلیل مسائل مالی و سپس مطالبه توقعات بیشتر که مغایر با قواعد و تصمیم گروه بود، از ادامه همکاری انصراف داد.

وی هر گونه ادعای دیگری در خصوص علت توقف این برنامه را کذب خواند و تصریح کرد: این گروه تنها بر اساس ضوابط حرفه‌ای به بررسی و تائید طرح‌های تهیه کنندگان می پردازد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دفاع خانواده اسکندری از رفتار نامشروع ستاره+فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: قبل از ستاره اسکندری که تصاویری مربوط به کشف حجاب او در خارج برملا شد، افراد دیگری چون نگار جواهریان، آزاده نامداری و… موقع خوشگذرانی با پول‌های به‌دست آمده از بیت‌المال در خارج از کشور، به فرهنگ و ارزش‌های ایرانی و اسلامی پنجه کشیده بودند.

به گزارش سینماپرس، ستاره اسکندری یکی از بازیگران مشهور زن سینما و تلویزین ایران، در ترکیه، بدون حجابی که در ایران از او انتظار می‌رود مشغول خرید در فروشگاهی است، زنی از او فیلم می‌گیرد و بعد از پشت سر فریاد می‌زند: سلبریتی‌های خائن! سلبریتی خائن! خانم اسکندری! سلبریتی خائن! چطور حجاب نداری؟ از حکومتی که… ه.

وقتی ستاره اسکندری به سمت او برمی‌گردد و تلاش می کند مانع از فیلمبرداری شود، زن می‌گوید: لایو بود! لایو بود…

حال برادر اسکندری ها پای به میدان گذاشته و در قامت وکیل مدافع این سلبریتی به نوعی سخن رانده که گویی نفاق حق مشروع ایشان است در حالی که منافق بودن از ویژگی سلبریتی ها است!

این دفاعیات در حالی است که اساسا سیستم نظارتی کشور در کنترل جماعت سلبریتی منفعل بوده و متأسفانه این افراد پس از رفتار وقیحانه و ضدفرهنگی خود در خارج از کشور، موقع بازگشت به کشور نیز به سادگی به‌عنوان فعال فرهنگی به کار خود ادامه می‌دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یعنی همبستگی و اتحاد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر بیست‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و همدان همبستگی و وحدت در حوزه تئاتر کودک و نوجوان استان‌های مختلف یکی از مهم‌ترین رویکردهایش در این رویداد دانست.

به گزارش سینماپرس، مجید قناد که به عنوان دبیر این دوره از جشنواره پذیرفته شده است، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این مسئولیت و مهم‌ترین برنامه‌اش در جشنواره امسال بیان کرد: وقتی پیشنهاد دبیری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مطرح شد با مسئله‌ای روبرو بودم که با آن آشنایی داشتم؛ من هم تحصیلکرده در حوزه تئاتر هستم و هم کار اصلی‌ام بازیگری و کارگردانی تئاتر بوده و سال‌ها پیش اولین تئاترم را همراه با آقای مجید جعفری در تالار وحدت اجرا کردم، بنابراین با این مقوله آشنا بودم ضمن اینکه در چند سال اخیر در جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان همدان و نیز جشنواره تئاتر شهر و چند جشنواره دیگر به عنوان داور حضور داشتم.

او افزود: حال که این مسئولین را پذیرفته‌ام قبل از هر چیز می‌دانم که در هر گوشه‌ای کم و کسری‌هایی هست ولی سعی کنیم برنامه را طوری تنظیم کنیم تا ان شاالله با کمک مسئولان تئاتر و دست‌اندرکاران استان همدان اتفاق خوبی رخ دهد، بویژه انکه امسال به دوره بیست‌وششم رسیده‌ایم و این شوخی نیست که نشان از تلاش مسئولان همدان و نیز فعالیت وزارت ارشاد و اداره کل هنرهای نمایشی دارد.

وی که قرار است همین هفته به شهر همدان سفر کند و جلسه‌ای با مسئولان مرتبط با جشنواره داشته باشد، گفت: تفکر و ایده من در این جشنواره ایجاد همبستگی میان تئاتر کودک و نوجوان در تمام استان‌های کشور است که در جشنواره شرکت می‌کنند. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یعنی همبستگی و باید از جهات مختلف فرهنگی و هنری همبستگی و اتحاد خوبی میان گروه‌های این حوزه چه آن‌هایی که در استان‌های جنوبی کشور هستند و چه آن‌هایی که در شمال کشور فعالیت می‌کند وجود داشته باشد. در این راستا سعی ما بر این است که اگر از سال‌های پیش مشکلاتی وجود داشته آن‌ها را نبینیم و همه با هم جلو برویم تا با کمترین مشکل جشنواره را به خوبی سال‌های قبل برگزار کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آیا سند راهبردی سینمای ایران در دوران ذوالنور به فرجام خواهد رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در آخرین سال کاری دوره دهم شد؛ اکنون باید منتظر تاثیر گذاری ویژه ایشان در تبیین سند راهبردی نقش و جایگاه صنعت سینمای ایران در فرایند «دیپلماسی عمومی کشور» بود.

به گزارش سینماپرس، انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز پس از کش و قوس‌های فراوان برگزار شد و در نهایت ذوالنور بر کرسی ریاست نشست.

این در حالی است که قرار بود انتخابات هیات رئیسه این دوره کمیسیون، هفته گذشته برگزار شود که به دلیل تاخیر تعدادی از اعضای کمیسیون برای حضور در جلسه و به گفته رحیمی عضو این کمیسیون، آبستراکسیون تعدادی از اعضای این کمیسیون انتخابات به این هفته موکول شد.

کاندیداهای ریاست این کمیسیون فلاحت‌پیشه، ذوالنور، کواکبیان و بروجردی بودند که کواکبیان به نفع فلاحت‌پیشه و بروجردی به نفع ذوالنور انصراف داد، البته امروز خبرهایی از راهروی مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاندیداتوری مجدد بروجردی آمد که او در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که تصمیمی برای کاندیداتوری ندارد و معتقد است که حفظ انسجام کمیسیون از حضور افراد مهم‌تر است.

فلاحت‌پیشه کاندیدای مورد حمایت فراکسیون امید و ذوالنور کاندیدای مورد حمایت فراکسیون ولایی بود البته به نظر می‌رسد که همچون سایر انتخابات در ارکان مختلف مجلس شورای اسلامی، نقش نمایندگان عضو فراکسیون مستقلین در انتخاب هیات رئیسه کمیسیون امنیت تاثیرگذار بوده است.

سال گذشته فلاحت‌پیشه توانست بعد از ۱۴ سال ریاست بروجردی بر این کمیسیون -یعنی از مجالس هشتم، نهم در دو سال اول مجلس دهم- بر صندلی کمیسیون امنیت ملی تکیه زند، اما اعضای کمیسیون به فلاحت‌پیشه برای ادامه ریاست در آخرین سال کاری مجلس دهم اعتماد نکردند و ذوالنور جانشین او شد.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در آخرین سال کاری دوره دهم می تواند سند راهبردی سینمای ایران را در فرایند دیپلماسی عمومی کشور تنظیم و به فرجام مناسبی برساند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیل سواری بهرام رادان و آتیلا پسیانی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سلبریتی های ایرانی در اوج تحریم های ظالمانه ایالات متحده بر علیه مردم سرزمین خود هر روز اقدام به انتشار عکس های متفاوت و جالبی از خوشگذرانی خویش در کشور های خارجی می نمایند که در جدیدترین این اقدامات انتشار تصاویر سه تن از ایشان در تایلند می باشد.

به گزارش سینماپرس، سلبریتی های ایرانی در اوج تحریم های ظالمانه ایالات متحده بر علیه مردم سرزمین خود اقدام به انتشار عکس های متفاوت و جالبی از خوشگذرانی در کشور های خارجی می نمایند که در جدیدترین این اقدامات انتشار تصاویر سه تن از ایشان در تایلند می باشد.

بهرام رادان و رضا یزدانی با انتشار عکس هایی صفحات شخصی خود را بروز کردند.

این دو بازیگر کشورمان عکس های مشترکی از سفرشان به تایلند را متشر کرده اند که درحال فیل سواری دیده می شوند و البته در کنار این دو حضو آتیلا پسیانی نیز بر رونق محل ایشان افزوده است!

بهرام رادان در حال فیل سواری در تایلند (عکس)

بهرام رادان در حال فیل سواری در تایلند (عکس)

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رمان جدید «جوجو مویز» فیلم می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رمان جدید «جوجو مویز» توسط کمپانی «یونیورسال پیکچرز» به یک اثر سینمایی تبدیل می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، رمان جدید «جوجو مویز» توسط انتشارات «پنگوئن رندوم هاوس» در ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد. این رمان که «بخشنده ستاره‌ها» نام دارد، جدیدترین اثر «جوجو مویز» محسوب می‌شود. این نویسنده تاکنون ۴۰ میلیون نسخه از آثارش را در سراسر جهان به فروش رسانده است.
«اول پارکر» کارگردانی فیلم سینمایی با اقتباس از رمان جدید «جوجو مویز» خواهد بود. «الیسون اون» و «دبرا هیوارد» تهیه‌کنندگی این پروژه را به عهده خواهند داشت. «جوجو مویز» نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این پروژه حضور خواهد داشت.

این رمان که بیشتر آن بر اساس داستان‌های واقعی نوشته شده است، داستان یک گروه از زنان جوان متفاوت را روایت می‌کند که در تلاش‌اند با کنار زدن روزمرگی‌ها دانش و قدرت را برای جامعه کوهستانی‌شان به ارمغان بیاورند.

این اولین‌بار نیست که آثار «جوجو مویز» مورد اقتباس قرار می‌گیرد. پیش‌تر با اقتباس از رمان «من پیش از تو» این نویسنده نیز یک فیلم سینمایی ساخته شده که به فروش جهانی ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«تب تاب» با تغییرات ساختاری به قاب سیما باز می‌گردد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «تب تاب»، گفت: جلسه‌های مختلفی با مدیران شبکه سه سیما داشتیم تا احتمالا برنامه با تغییراتی در ساختار برای هر چه زودتر به آنتن شبکه سه برگردد.

به گزارش سینماپرس، عباس اختری با اشاره به اینکه پخش برنامه «تب تاب» با شروع ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما متوقف شده است به ایرنا، اظهار داشت: پخش این برنامه از شبکه سه سیما بیش از یک ماه است که متوقف شده است. در این خصوص صحبت‌ها و جلسه‌هایی با علی فروغی مدیر و محمدرضا نجارزاده مدیر گروه اجتماعی شبکه سه داشتیم که موثر واقع شد.

تهیه‌کننده «تب تاب» گفت: در این جلسه‌ها به این نتیجه رسیدیم که در ساختار برنامه تلویزیونی تب تاب تغییراتی ایجاد کنیم تا بتوانیم این برنامه را بهتر از قبل، خیلی زود روی آنتن شبکه سه سیما برگردانیم.

اختری افزود: برنامه «تب تاب» در زمانی که روی آنتن بود توانست نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و با پخش چندین قسمت برنامه‌ای پر مخاطب شود. امیدوارم با تغییراتی که در این برنامه ایجاد خواهد شد تب تاب موفق‌تر از قبل عمل کرده و نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند.

این تهیه کننده تلویزیون ادامه داد: زمان پخش این برنامه در کنداکتور شبکه سه سیما چندین بار دچار تغییرات شده است. پیش از این مریم جلالی دیگر تهیه کننده برنامه تلویزیونی تب تاب درباره توقف این برنامه عنوان کرده بود که تکلیف پخش «تب تاب» مشخص نیست و معلوم نیست که بتوانند برنامه روی آنتن ببرند.

وی همچنین به هزینه‌های این برنامه اشاره کرده و گفت: گروه سازنده هزینه‌های زیادی برای اجاره سوله پرداخت کرده است ولی هنوز صحبتی درباره پخش برنامه نشده و تب تاب در حال حاضر اسپانسر هم ندارد.

پیش از این نیز پیمان قانع طراح دکور برنامه «تب تاب» نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده بود که هزینه و زمان زیادی خرج دکور تب تاب شده است. او همچنین به این موضوع اشاره کرده بود که این دکور بیشتر شبیه یک اختراع است و برای اولین بار در کشور ساخته شده است.

دکور برنامه تب تاب به گونه ای طراحی شده بود که مجری و مهمان رو به روی یکدیگر و روی صفحه ای متحرک می‌نشستند و مخاطبان برنامه از طریق یک اپلیکیشن می‌توانستند نظر مخالف و موافق خود را با حرکت دادن صفحه به سمت پایین یا بالا به ثبت برسانند.

موضوع گفت‌وگوهای این برنامه چالشی و بدون رودربایستی بود که توسط یک اتاق فکر طراحی می‌شد و همه موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی را در بر می‌گرفت. این برنامه با مجری گری باربد بابایی روی آنتن می‌رفت.

تب تاب سه شنبه شب ها از شبکه سه سیما پخش می‌شد و بعد از ماه مبارک رمضان شایعاتی درباره جایگزین شدن این برنامه به جای «نود» منتشر شده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز ضبط مسابقه بزرگ «نو ستاره» از چهارم تیر ماه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجری طرح و کارگردان مسابقه بزرگ «نوستاره» از آغاز ضبط این برنامه ازچهارم تیرماه جاری در هفته دو روز سه شنبه و چهارشنبه در جزیره کیش خبر داد و گفت: این برنامه دو روز درهفته سه شنبه وچهارشنبه تا هفته اول شهریورماه ادامه دارد و از طریق شبکه نمایش خانگی و تلویزیون‌های اینترنتی پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، «محسن احتشامی» روز یکشنبه در نشست رسانه‌ای و اطلاع رسانی این برنامه در بنیاد بی دل دهلوی با تشریح نحوه شکل گیری و راه اندازی «مسابقه بزرگ نو ستاره»، گفت: متأسفانه هیچ زمانی درباره سر آغاز نحوه ساخت مسابقات استعدادیابی سوالی نشد این درحالی است که اگر مسابقه ما با عنوان «ویترین» نبود هیچ گاه برنامه «عصر جدید» به وجود نمی‌آمد.

مسابقه نو ستاره و کشف استعداد کودکان و نوجوانان
وی هدف از «مسابقه بزرگ نو ستاره» را کشف استعدادهای حوزه کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: براین باوریم که مسابقات استعدادیابی باید در حوزه کودک و نوجوان ساخته شود تا معنای کشف استعداد به درستی تبیین شود.
این مجری تلویزیونی در ادامه، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های چندماهه و تولید یک برنامه هزینه‌هایی را به همراه دارد اگرمسابقه هم باشد که هزینه اش چند برابر خواهد شد به همین منظور «نوستاره» که قراراست در ۲۰ قسمت ساخته شود با حمایت مجموعه آوای خلیج فارس ساخته خواهد شد.

رقابت ۹۸ استعداد حوزه کودک و نوجوان با هم
احتشامی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: از میان فیلم‌های ارسال شده توسط علاقمندان، هیأت انتخاب مسابقه بزرگ نو ستاره جمعاً ۹۸ نفر را با دو رده سنی ۵ تا ۱۰ سال و۱۱ تا ۱۶ را انتخاب کرده تا با یکدیگر رقابت کنند.
کارگردان هنری مسابقه بزرگ «نوستاره» در ادامه همچنین با اشاره به عوامل دست اندرکار این مجموعه مسابقه، درباره داوران این مسابقه، گفت: حضور «الهه رضایی» در هیأت داوران با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه کودک و نوجوان، اتفاق خوبی است.
وی افزود: «بهنام صفاریان» ازدیگر داوران مسابقه به شمار می‌رود که تخصص وی در حوزه موسیقی و آهنگ سازی و ترانه سرایی است.
احتشامی در ادامه از «یاسرخاسب» که دررشته بازیگری، حرکات فرم و بدن به عنوان دیگر داوراین مسابقه یاد کرد وافزود: او در موضواعت ورزشی تخصص ویژای دارد.
وی از «نیلوفرامینی فر» به عنوان مجری و برنامه سازو «مهیار مجیب» که سال‌ها در زمینه کودک فعالیت کرده نیز به عنوان مجریان این برنامه نام ُبرد.
کودکان و نوجوانان هرگز از مسابقه حذف نمی‌شوند

مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس کیش میزبان ضبط مسابقه

احتشامی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به اینکه موضوع «روانشناسی کودک» برای این مسابقه مهم و حائز اهمیت ویژه ای است، تصریح کرد: معتقدیم حذف شدن کودکان و نوجوانان در حین مسابقه از نظر روحی و روانی به آنها ضربه می‌زند از این روبر خلاف تمام مسابقات مرسوم و در حال پخش، اجرای کودکان را هرگز متوقف نخواهیم کرد.
وی یاد آورشد: در انتهای مسابقه دو نفر در هر قسمت انتخاب می‌شوند؛ یک کودک و یک نوجوان که انتخاب آنها برعهده داوران و تماشاگران مسابقه است.
کارگردان هنری مسابقه بزرگ نو ستاره در خصوص نحوه پخش این مسابقه برای مردم گفت: از آنجایی که درصدد هستیم که تمامی استعدادها و حرکات کودکان و نوجوانان را بدون هیچ گونه سانسور و حذفی پخش کنیم از این رو فعلاً برنامه‌ای برای پخش از طریق تلویزیون نداریم و قرار است ازمسابقات از طریق شبکه نمایش خانگی و تلویزیون‌های اینترنتی پخش شود.

احتشامی اظهار داشت: ضبط برنامه از چهارم تیرماه در مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس جزیره زیبای کیش آغاز و تا اوایل شهرویرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

پخش مسابقه نو ستاره از شبکه خانگی و تلویزیون اینترنتی

کارگردان هنری مسابقه بزرگ نو ستاره در ادامه از شبکه خانکی و تلویزیون اینترنتی به عنوان محل پخش مسابقه بزرگ نو ستاره خبر داد و گفت: از آنجائیکه امکان پخش بسیاری از صحنه ها از طریق تلویزون مهیا نبود از این رو شبکه خانگی بدن منظور در نظر گرفته شد.

احتشامی در عین حال گفت: در تلاش هستیم که انچه در مسابقه و روی استیج اتفاق می افتد بدون کم و کاست برای مخاطبان پخش شود تا همگان در جریان روند ضبط برنامه ها از صفر تا صد قرار گیرند.

ظاهر مسابقه «نو ستاره» از «عصر جدید» بالاتر است
احتشامی در ادامه سخنان خود در مقایسه مسابقه «عصر جدید» و این برنامه و دکور برنامه اش، توضیح داد: ما از نظر محتوا شبیه «عصر جدید» نیستیم اما از نظر ظاهر برنامه شبیه هستیم شاید هم بالاتر چراکه روی استیجی برنامه اجرا می‌کنیم که به جرأت می‌توانم بگویم زیباترین در خاورمیانه است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از ضبط برنامه ریزی برای کشف استعدادها و تمرین‌های آنها انجام داده اید، اظهار داشت: از طریق فراخوانی که اعلام شد برای ما فیلم‌های فراوانی شد و هیأت انتخاب آنها را گلچین و انتخاب کردند اما فعلاً برنامه ریزی برای تمرین صورت نگرفته است.

مخالف حضور سلبریتی در اجرا هستم
احتشامی همچنین درباره حضور سلبریتی ها در برنامه، تاکید کرد: من شخصاً به عنوان فردی که کارِ اجرا می‌کنم و مدرس هستم، مخالف حضور سلبریتی در اجرا هستم و هرکس باید در زمینه تخصصی خود کار کند.
به گفته وی برنامه و مسابقه بزرگ نو ستاره با حضور آحاد مردم و بروز و ظهور استعدادهای کودکان و نوجوانان جایگاه اصلی خود را یافته و شکوفا خواهد شد.
در ادامه مجری پیشکسوت و داور این مسابقه هم درباره حضور سلبریتی ها درجایگاه مجری گری تلویزیون، گفت: برنامه باید ارزش برنامه سازی داشته باشد و هرفردی درحرفه مرتبط با خودش که در آن تخصص دارد باید فعالیت کند.
«الهه رضایی» تاکید کرد: معتقدم بازیگرباید نقش آفرینی خود را در جایی که لازم است ایفا کند و به جایگاه مجری گری ورود نکند؛ چراکه هر فردی متخصص رشته و حرفه کاری خودش است.
رضایی درپاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بچه‌ها در این سن شکننده هستند ملاک‌های انتخاب شما چیست؟ گفت: آنها را با توجه به گروه سنی و فعالیتی که دراین سن انجام می‌دهند، می‌سنجیم.

مسابقه «نوستاره» دنبال مردم است تا سلبریتی ها
مجری مسابقه «نوستاره» نیز، اظهارداشت: جذابیت این مسابقه باعث شد آن را انتخاب کنم.
«نیلوفرامینی فر» هم با اشاره به عدم حضور و استفاده از سلبریتی ها در این مسابقه تصریح کرد: همانگونه که آقای احتشامی کارگردان و مجری طرح مسابقه بزرگ نوستاره، گفت؛ به دنبال مردم هستیم تا سلبریتی ها.
«مهیارمجیب» دیگر مجری مسابقه بزرگ نو ستاره هم درباره حضورش در این مسابقه، گفت: قبلاً کمتر به بچه‌ها بها داده می‌شد اما در حال حاضر این وضعیت بهتر شده است.
وی افزود: باعث افتخار است در این کار حضور دارم و در کنار بچه‌ها هستم. این کار می‌تواند به استعداد بچه‌ها جهت بدهد و تلنگری به خانواده‌ها برای کشف استعداد آنها باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چرا سریال ترسناک در شبکه نمایش خانگی متوقف شد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: چندی پیش سرپرست دفتر نمایش خانگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از این پس به هیچ عنوان در شبکه نمایش خانگی به کارگردان سریال «احضار» اجازه ساخت کاری داده نخواهد شد؛ این حرف در حالی زده شد که تاکنون هشت قسمت از سریال ترسناک «احضار» به بازار آمده و به یک‌باره پخش سه قسمت‌ دیگر متوقف شد.

به گزارش سینماپرس، رامین عباسی‌زاده کارگردان سریال احضار درباره علت تصمیم مصطفی سماوات سرپرست دفتر نمایش خانگی مبنی بر عدم اجازه ساخت فیلم به وی، به ایسنا توضیح داد.

عباسی‌زاده که سابقه تهیه سریالی چون «شمس‌العماره» و همچنین همکاری با پروژه «او یک فرشته بود»، «پلیس جوان» و «کت جادویی» را در تلویزیون دارد، درباره دلیل اصلی این واکنش، به ضرب‌المثل «شیر دهانش را سوزانده، به دود فوت می‌کند» اشاره می‌کند و با اظهار این مطلب که لازم است گفته‌های سرپرست دفتر نمایش خانگی را درباره خود یک شوخی بداند، می‌گوید: در صحبت‌های ایشان به مواردی اشاره شد که به طور خلاصه تنها به ذکر چند نکته در مقام پاسخ بسنده می‌کنم. آقای سماوات در مصاحبه‌اش بیان کرده: «به دلیل اختلاف مالی پخش کننده و تهیه‌کننده به هر دو طرف گوشزد کردیم که اگر از فرصت استفاده نکنند و سریال پخش نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند.» گرچه که حتی یک بار هم درباره این موضوع نه با من و نه وکیلم تماسی گرفته نشده، چه برسد به اینکه حضوری گفته باشند؛ البته به گمانم آقای سماوات در قرارهایش با پخش‌کننده چیزی دیگری به او گفته‌اند. ولی چنانچه بپذیریم که چنین چیزی را به من هم گفته‌اند، چرا به حرف خود تمام و کمال عمل نکرده و در مصاحبه خود پخش‌کننده را هم محروم نکردند؟

او همچنین می‌گوید که ریشه اصلی اختلافات به وجود آمده، مسائل مالی بوده و هست ولی او دوست ندارد مسائل کاری خود را با مطرح کردن در رسانه‌ها حل کند؛ زیرا می‌توانند مشکلات خود را با گفت‌وگو حل کنند.

عباسی‌زاده در همین راستا تصریح می‌کند: دلیلی نمی‌بینم حتی از دشمنم بدگویی کنم، چه برسد به کسانی که آن‌ها را در جایگاه مدیریتی فرهنگی می‌بینیم. به همین دلیل بهتر بود به جای مطرح کردن مشکلات به صورت رسانه‌ای از طرفین ماجرا دعوت می‌شد تا حرف‌هایشان شنیده شود.

او در ادامه درباره اظهارات سماوات درباره استقبال مخاطبان از سریال «احضار» می‌گوید: چنین آمار و ارقامی باید از طریق یک منبع رسمی اعلام شود، نه اینکه بر اساس حدس و گمان یا تمایلات شخصی به فلان کارگردان یا فضای کاری‌اش بگوییم این سریال با استقبال مواجه شده یا نه. مشکلات به ما اجازه نداد طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم سه قسمت آخر را در اختیار مخاطب قرار دهیم و از این بابت عذرخواهی می‌کنیم. درصدد حل این مشکل هستیم ولی ابتدا باید اجازه دهیم این قسمت‌ها هم توزیع شوند، آن وقت درباره موفق بودن یا نبودن سریال صحبت کنیم.

این تهیه‌کننده در همین راستا به دو نکته دیگر هم اشاره می‌کند: اول اینکه ما برای ساخت این سریال از نابازیگرانی استفاده کردیم که روزها و ماه‌ها برای آموزش آنها وقت گذاشتیم. چون اعتقاد داشتیم از همین افراد استعدادهایی به جامعه هنری و سینمای ایران معرفی می‌شود. ولی ظاهراً این کار، برنامه‌های عده‌ای را به هم زده است، همان‌ها که نقش‌فروشی می‌کنند یا قیمت فلان بازیگر متوسط را با هزاران زد و بند یک شبه چند صدمیلیون بالاتر می‌برند.

او با بیان اینکه ما اساساً نسبت به پدیده‌ای که قبلاً آن را تجربه نکرده‌ایم، دافعه داریم، می‌گوید: ما ایرانی‌ها بیشتر اوقات نسبت به همه چیز گارد داریم. سریال «احضار» به نوبه خودش کار جدیدی است و احتمالاً راه را برای کسانی که می‌خواهند این ژانر را تجربه کنند، باز می‌کند؛ البته می‌دانم که هر اثری نقاط ضعفی هم دارد و این سریال هم همین گونه است. اما راه نقد از هر گذرگاهی عبور کند از سنگلاخ ترور شخصیتی و بدگویی عبور نمی‌کند.

عباسی‌زاده درباره منابع مالی سریال می‌گوید: این سریال با هزینه‌های شخصی ساخته شده و به جایی وصل نیست. تریبون تبلیغاتی هم نبوده و نخواهد شد. من فکر می‌کنم یکی از دلایل هجمه‌های اخیر به سریال «احضار» مربوط به مسائل مالی بوده، وگرنه چه بسیار سریال‌های بی‌سرانجام و بدسرانجامی که این اواخر داد مخاطب را سرآورده‌اند ولی آقای سماوات نه آنها را محروم کرده و نه تهدید. شاید هم صلاح بر این است سریال «احضار» که با پول پاک شخصی و بدون رانت تولید شده، نزد افکار عمومی قربانی شود تا توجهات به سمت دیگری جلب شود.

او ادامه می‌دهد: تجربه سال‌ها فعالیت در این عرصه به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان به من آموخت که وظیفه مدیر حل مشکلات است، نه ایجاد تشنج. امیدوارم در کنار آن همه هیجان کاذب برای تصاحب پست، کمی به شیوه درست مدیریت فکر کنند یا از مدیر کل سابق یاد بگیرند.

کارگردان «احضار» در پایان سخنان خود بیان کرد: نمی‌دانم که آیا قبلاً هم با سینماگران یا فعالان حوزه سریال‌های شبکه خانگی چنین برخوردی شده است یا نه، ولی ترجیح می‌دهم در حافظه‌ام چنین چیزهایی را ثبت نکنم. اما از آنجا که ما ایرانی‌ها حافظه تاریخی خوبی نداریم مطمئنم چندی دیگر وقتی از آقای سماوات یا سرپرستانی از این دست سوال شود که آیا تا به حال با کسی چنین برخوردی داشته‌اند یا نه؟ پاسخشان منفی خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع