X

بایگانی مرداد 2, 1398

دفتر سینمایی

روایت قصه آب در مستند «از قاهان تا مسیله» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه مستند «قصه‌های آب» در سومین قسمت از سری دومش به مسیر آب از قاهان در خلجستان قم تا مسیله در نزدیکی دریاچه نمک این شهر می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، «رضا خوشدل» تهیه‌کننده و کارگردان سری دوم  «قصه‌های آب» درباره قسمت سوم این مجموعه مستند که پنجشنبه سوم مرداد ساعت ۲۲ پخش می‌شود، به فارس گفت: قصه جدید این مجموعه «از قاهان تا مسیله» نام دارد و قصه‌ مسیر آب از قاهان در خلجستان قم تا مسیله در نزدیکی دریاچه نمک قم و مردمی که در این مسیر زندگی می‌کنند را روایت می‌کند.

رضا خوشدل گفت: این مجموعه علاوه بر بررسی مشکلات برخی از روستاها و شهرها، راهکارهای آنان برای مصرف بهینه از آب باقی‌مانده را به تصویر می‌کشد.

سری دوم  «قصه‌های آب» پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ از  شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۶:۳۰  خواهد بود.
رضا خوشدل تهیه‌کننده و کارگردان «قصه‌های آب» است و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربرداران: محمد منتظری، مرتضی کیانی، صدابردار: پژمان فاضلی، تدوین : حیدر شیرزاده و آهنگساز: محمد نصرتی اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دورخیز مشترک ریدلی اسکات، مت دیمون و بن افلک برای «آخرین دوئل» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ریدلی اسکات فیلمی بعدی‌اش را برای کارگردانی انتخاب کرد و قراردادی برای ساخت «آخرین دوئل» با بازی مت دیمون و بن افلک امضا کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، ریدلی اسکات در حالی برای کار بعدی خود، قرارداد کارگردانی فیلم سینمایی «آخرین دوئل» را امضا کرده است که مت دیمون و بن‌افلک برای حضور در این فیلم انتخاب شده‌اند.

دیمون و افلک فیلمنامه را با همکاری نیکول هولوفسنر نامزد اسکار نوشته‌اند. قرار است اسکات، دیمون و افلک تولید فیلم را با کوین والش شریک اسکات انجام دهند.

این پروژه مدتی در اختیار فاکس بود و هنوز روشن نیست که آیا دیزنی این پروژه را حفظ می‌کند یا به استودیوی دیگری می‌فروشد.

داستان فیلم در قرن چهاردهم فرانسه می‌گذرد و داستان مردی را روایت می‌کند که به جنگ می‌رود و وقتی برمی‌گردد متوجه می‌شود یکی از دوستانش برای همسرش مزاحمت ایجاد کرده است. کسی حرف همسر او را باور ندارد و سرباز از شاه فرانسه مدد می‌جوید و می‌گوید می‌خواهد دوئلی تا پای جان بکند تا سرنوشت آن مرد تعیین شود. این دوئل آخرین دوئلی است که در فرانسه انجام می‌شود.

دیمون و افلک بارها با هم همکاری کرده‌اند و این همکاری از سال ۱۹۹۷ با نوشتن «ویل هانتینگ خوب» شروع شد که موفق به کسب اسکار فیلمنامه اوریجینال هم شد. «دگما» یک پروژه مشترک دیگر آنها بود. این فیلم در عین حال اولین همکاری مشترک دیمون و اسکات پس از ساخت فیلم «مریخی» است.

هر چند زمان‌بندی تولید هنوز اعلام نشده اما انتظار می‌رود دیمون اول در فیلمبرداری «استیل‌واتر» برای پارتی‌سیپنت حضور یابد که قرار است ماه آینده انجام شود. اسکات هم باید تکلیف تولید «مریلین» برای دیزنی را روشن کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«زمزمه‌های گمشده در دوردست» در صربستان ساخته شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: منصور فروزش مستندساز که به تازگی مرحله تصویربرداری مستند جدیدش با نام «زمزمه های گمشده در دوردست» را در صربستان به پایان رسانده درباره مراحل تولید این فیلم توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، منصور فروزش فیلمساز فیلم کوتاه و مستند که به تازگی مرحله تصویربرداری مستند جدیدش با نام «زمزمه های گمشده در دوردست» را در صربستان به پایان رسانده است درباره مراحل تولید این فیلم عنوان کرد: این فیلم مستندی نیمه بلند است که مرحله تحقیق و پژوهش آن از مدت ها پیش آغاز شده بود و درنهایت توانستیم در چند شهر و محل مختلف در صربستان تصویربرداری را انجام دهیم و با ضبط بخش های پایانی، این فیلم وارد مرحله تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه مستند «زمزمه های گمشده در دوردست» یک مستند مشاهده ای از وضعیت پناهجویان در کمپ های صربستان است و تمام فیلم در صربستان و در چندین مرحله فیلمبرداری شده است، تاکید کرد: از این جهت با محدودیت ها و مسایل فنی مختلفی روبرو بوده ایم که البته محدودیت های هماهنگی با نهادهایی که مسئول اداره این کمپ ها هستند از همه زمان‌برتر و پیچیده تر بود چون این فیلم عملا یک پروژه مستقل و شخصی است.

فروزش با بیان اینکه این مستند نیمه بلند داستان زندگی پناهجویان از کشورهای مختلف را در کمپ های قانونی و غیرقانونی در صربستان روایت می کند، گفت: «زمزمه های گمشده در دوردست» روایتی کاملا حقیقی دارد و به دور از هر قضاوتی، واقعیت را به صورت عیان بیان می کند. البته این تمام ماجرا نیست چون در اکثر موارد خصوصا در سال های اخیر دسترسی آزادانه به محل زندگی پناهجویان وجود ندارد اما جدای از کمپ های اقامتی، داستان هایی که در طول مسیر برای افراد رخ می دهد هم بسیار ناشنیده و قابل توجه است.

کارگردان فیلم کوتاه «مردی که فکر می کرد» با بیان اینکه هدف اصلی فیلم قیاس واقعیت موجود و تصورات عموما نادرست در میان مردم است، توضیح داد: مساله مشترکی که بین اکثر پناهجویان است تفاوت فاحش واقعیت عینی با تصورات آنان پیش از عزیمت غیرقانونی به اروپاست و این در واقع مساله اصلی این فیلم هم است.

وی در پایان با اشاره این نکته که این فیلم بیش از آنکه برای جشنواره و رویدادهای هنری ساخته شده باشد به منظور نمایش برای کسانی است که حتی یکبار به فکر مهاجرت غیرقانونی افتاده اند، بیان کرد: هدف ما از ابتدا ساخت فیلمی آگاهی‌بخش بوده است و امیدوارم در تدوین بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم، البته برای نمایش فیلم در جشنواره ها قطعا برنامه های مدونی خواهیم داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع