X

بایگانی مهر 3, 1398

دفتر سینمایی

ژولیت بینوش با جایزه دستاورد اروپایی تجلیل می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر سرشناس سینمای فرانسه با دریافت جایزه دستاورد اروپایی در سینمای جهان ۲۰۱۹ تجلیل می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی فیلم اروپایی از ستاره فرانسوی فیلم‌هایی چون «بیمار انگلیسی»، «شکلات» و «سبکی تحمل‌ناپذیر وجود» در سی و دومین مراسم اهدای جوایز فیلم اروپایی تجلیل می‌کند.

ژولیت بینوش که برنده جایزه اسکار است، جایزه یک عمر دستاورد هنری را که به فیلمسازی اروپایی که تاثیری جهانی بر صنعت سینما داشته است، از سی و دومین جوایز فیلم اروپایی در برلین و ۷ نوامبر دریافت می‌کند.

بینوش سه بار جایزه فیلم اروپایی را برده که شامل بهترین بازیگر اروپایی سال ۱۹۹۲ برای «عاشقان روی پل» ساخته لئوس کاراکس، «بیمار انگلیسی» ساخته آنتونی مینگلا در سال ۱۹۹۷  که برای آن اسکار هم دریافت کرد و نیز جایزه منتخب مردم سال ۲۰۱۱ برای «شکلات» ساخته لاسه هالستروم بوده است.

وی در عرصه سینمای اروپا با کارگردان‌های نامداری کار کرده که لویی مال، کریستوف کیشلوفسکی، میشل هانکه، جان بورمان، کلر دنی، اولیویه آسایاس و ایزابل کوشه از جمله آنها هستند و در عرصه  بین‌المللی او با کارگردان‌هایی چون دیوید کراننبرگ، عباس کیارستمی و هیروکازئو کورئیدا همکاری داشته است.

وی نقش کوچکی در فیلم ژان لوک-گدار در درام سال ۱۹۸۵ با عنوان «درود بر مریم» داشت اما با بازی در فیلم «رانده وو» ساخته آندره تشیه که همان سال اکران شد، به شهرت رسید. در عرصه بین‌المللی نیز او سه سال بعد با بازی در کنار دانیل دی‌لوییس در فیلم «سبکی تحمل‌ناپذیر وجود» ساخته فیلیپ کافمن دیده شد. وی در فیلم‌های تجاری چون «گودزیلا» و «شبح در پوسته» نیز بازی کرده است.

بینوش اولین بازیگر زنی است که موفق به دریافت تاج سه‌گانه شامل جوایز بهترین بازیگر زن جشنواره‌های کن، ونیز و برلین شده‌است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سالن اصلی تئاتر شهر تا ۲ ماه دیگر بازگشایی می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد که بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تا ۱ یا نهایتا ۲ ماه دیگر به اتمام می‌رسد و این سالن مجددا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش سینماپرس، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر که پیش از این از سوی سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مدیر مجموعه تئاتر شهر اعلام شده بود تا شهریورماه به اتمام می‌رسد، به مهر گفت: قرار بود سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تا شهریور افتتاح شود و ما هم برای این سالن در ایام ماه محرم و صفر پیش‌بینی اجرای نمایش داشتیم ولی علیرغم ۲۴ ساعته کار کردن تیم شرکت پیمانکار بازسازی، این امر میسر نشد.

وی اظهار کرد: دلیل تمام نشدن بحث تعمیر ماشینری و تعویض صندلی‌های سالن تا زمان تعیین شده نیز به خاطر همزمانی این امر با فعالیت‌های عمرانی دیگر بود.

کرمی درباره سرانجام و زمان پایان تعمیرات سالن اصلی، تأکید کرد: این روند تا ۱ یا ۲ ماه دیگر به پایان می‌رسد و سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر مجددا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان با اشاره به اینکه جزییات روند تعمیر و بازسازی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر از سوی سعید اسدی مدیر مجموعه اعلام می‌شود، گفت: روند تعمیر و بازسازی سالن اصلی به خوبی پیش می‌رود و سطح کیفی آن رضایت‌بخش است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اهالی سینما با حمید سهیلی وداع کردند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم تشییع پیکر حمید سهیلی امروز ۳ مهرماه با حضور جمعی از هنرمندان در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع پیکر مرحوم حمید سهیلی با حضور جمعی از هنرمندان صبح امروز -چهارشنبه ۳ مهر ماه- در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

درخشان: مجامع جهانی برخلاف ایرانی ها، قدر سهیلی را دانستند

شهرام درخشان در ابتدای این مراسم که اجرای آن را برعهده داشت با ابراز تاسف از درگذشت حمید سهیلی گفت: کمتر انسانی به این میزان شرافت و درستکاری دیدم. همه می‌دانیم که او چقدر هنرمند بود و با توانایی هایش آشنا هستیم اما خصوصیت بارز این فیلمساز سکوتش بود. او فردی بی‌ادعا و بی‌گلایه بود و حتی در سال‌های اخیر هم که بسیار بی اعتنایی دید، سکوت کرد. سال‌ها با بیماری سختی پنجه درافکند و متاسفانه طاقت نیاورد.

وی ادامه داد: مجامع جهانی قدر او را دانستند و اثرش را در یونسکو به ثبت رساندند اما در اینجا دریغ از توجهاتی که باید می شد. البته افرادی هم بودند که او را مورد توجه قرار دادند و باید از دوستان در انجمن صنفی مستندسازان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سلیم غفوری تشکر کرد.

تهامی نژاد: صدای سهیلی در تاریخ هنرهای تصویری این مملکت می ماند

در ادامه این مراسم، محمد تهامی‌نژاد پشت تریبون قرار گرفت و درباره سهیلی گفت: تبدیل دستاوردهای معماری به هنر تصویر و دسترسی‌پذیری به آن‌ها، هنر حمید سهیلی بود. مردی پژوهنده‌ تاریخ هنر و البته نظم‌بخش و بسیار جدی در کارش که در مدت بیش از چهل و پنج سال حدود ۲۸۰ مستند معماری و شهرسازی را تهیه کنندگی یا کارگردانی کرده است تا این نکته را به هر ایرانی و پژوهنده‌ای در سراسر جهان یادآوری کند که ایران سرزمین هنر، اندیشه و زیبایی است.

وی افزود: صدای سهیلی در مجموعه مستندهایی که در عرض ۵۰ سال ساخت و در تاریخ هنرهای تصویری این مملکت می‌ماند.

تهامی‌نژاد در ادامه با اشاره به مهجور بودن تولید فیلم تاریخ هنر تصریح کرد: حمید سهیلی بارها به من گفت که تولید فیلم تاریخ هنر در ایران مهجور است و برای این مهجور ماندن دلایلی داشت. می‌گفت هنر و معماری اساسا پدیده‌های شهری هستند و برای کار روی این مقولات باید درکی از شهر و هنر شهری داشت. با چنین احساس و درکی بود که سهیلی یکی از پایه‌های مستحکم جمع‌آوری مجموعه اطلاعات تصویری درباره بناهای تاریخی و دستاوردهای هنری از جمله خط و نقاشی در ایران شد.

وی در پایان اظهار کرد: او از تصویرسازی و سطح پژوهش در معماری گذشت و به توصیف روابط بین عناصر تصویری و معنایی در معماری و هنر ایران رسید. سهیلی معلم بی‌همتای نظم‌بخشی و فهرست‌سازی بود. از جمله زمانی که مسئول انجمن مستندسازان بودم چندین روز آمد و تلاش کرد تا سوابق و تاریخ زندگی و هنری مستندسازان را تنظیم کند. او نسخه ای از آثارش را سخاوتمندانه در اختیار پژوهشگران می‌گذاشت و بخشی از راش‌های فیلم هایش را به سازمان میراث فرهنگی هدیه کرد. فهرست دقیق تمام آثارش را هم فراهم آورد و به عنوان یک الگوی دقیق از نظم، یک پژوهشگر منظم و منطقی به یادگار گذاشت.

شاهسواری: امثال سهیلی به ما اعتبار زیستن می دهند

در ادامه این مراسم منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما روی سن آمد و گفت: علاوه بر دلبستگی شخصی که به سینمای مستند دارم، سالها بود که برای حمید سهیلی به خاطر کار و آثارش احترام ویژه قائل بودم. امثال سهیلی به ما در این سرزمین اعتبار زیستن می‌دهند و این اعتبار ناشی از آثاری است که از خود به یادگار می‌گذارند. او اعتبارش را از خودش می‌گیرد و برای ما میراثی به جا گذاشته که قدرش را آیندگان خواهند دانست.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های همسر حمید سهیلی خاطرنشان کرد. در طی سال‌هایی که سهیلی بیمار بود شانسی بزرگ داشت و آن همسری بود که با عشق و دلسوزی از حمید نگهداری می‌کرد. از دوستانم در انجمن صنفی مستندسازان هم که برای او هر کاری لازم بود در وسعشان انجام می‌دادند تشکر می‌کنم با این وجود هیچ یک از این تلاش‌ها جبران کننده محبت سهیلی که برای ما میراث گرانبهایی به یادگار گذاشت، نخواهد بود.

استادعلی: خداوند ذره‌ای از وجود و معرفت شما به ما هدیه کند

محسن استادعلی رئیس انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند سخنران بعدی این مراسم بود و خطاب به حمید سهیلی گفت: باور رفتن شما برای ما بسیار سخت است البته در زمانه‌ای که جان آدم‌ها کمترین ارزش را دارد این زیستن ماست که جای تعجب دارد. خدا را شکر می‌کنم که در طول یک سالی که به واسطه بیماری‌تان بیشتر با شما و خانواده‌تان نزدیک بودیم همه تلاش‌مان را گذاشتیم تا نبودن‌تان را شاهد نباشیم.

وی در ادامه افزود: آقای سهیلی شرمنده شما هستیم که سال‌ها قبل نتوانستیم پاسداشت شما را برگزار کنیم و باز هم شرمنده‌ایم که تمام عمر خود را برای ثبت فرهنگ این سرزمین صرف کردید اما آن‌طور که باید قدر و وفا ندیدید. شرمنده هستیم که آن مدیران بی‌مسئول که در طی چهار دهه به واسطه آثار شما رشد کردند در طی یک سال گذشته حتی جواب نامه‌های ما را ندادند. اگر امروز سینمای مستند زنده است به واسطه سال‌ها تلاش، صبوری، عشق بی‌اندازه، ساختن، دیده نشدن و سکوت پرمعنای شماست. از خدا می‌خواهم اگر قرار است ما به عنوان نسل پس از شما باشیم ذره‌ای از وجود و معرفت شما را به ما هدیه کند تا آبروی ما برای ادامه راه باشد.

رزاق کریمی: امیدوارم بتوانیم حقوق از دست رفته سهیلی ها را به دست آوریم

در ادامه مرتضی رزاق کریمی قائم مقام مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: مرکز گسترش با بضاعت اندکی که سینمای مستند دارد به عنوان وظیفه تلاش کرد در کنار شخصیت بزرگی چون حمید سهیلی باشد. خوشبختانه آخرین فیلم ایشان سه سال قبل در مرکز تهیه شد و مانند تمام کارهایشان واجد ارزش‌های بسیاری بود.

وی درباره شخصیت حمید سهیلی توضیح داد: شخصیت ایشان یکی از مصادیق سینمای مستند است و به همان اندازه که این فرد بزرگ مظلوم و مغفول ماند سینمای مستند هم همچنان مغفول است. امیدوارم با حضور شخصیت‌هایی که در این جمع هستند و پیگیری مطالبات مستندسازان بتوانیم حقوق از دست رفته سهیلی‌ها و سینمای مستند را بیش از این به دست آوریم.

مجاوری: نیست شدن برای سهیلی بهتر از عقیم شدن بود

سودابه مجاوری یکی دیگر از سخنرانان این مراسم و از شاگردان حمید سهیلی در سخنانی گفت: سهیلی مردی متین بود که هیچ‌گاه لب به شکایت نمی‌گشود اما زندگی در سال‌های آخر برایش سخت بود. همه امروز حامل دردی عمیق از غم فقدان دوست عزیزمان هستیم. او بی‌ آنکه به خلق آثارش ادامه دهد اینجا آرام گرفته است و این فقدان اصلا منطقی نیست. گویا او خواست که نباشد. دهه ۷۰ زندگی هر هنرمند دوران پختگی و بالندگی روحی اوست و سعی می کند آثاری خلق کند که پاسخی باشد به تمام آثاری که در طول زندگی‌اش ساخته است اما برای حمید سهیلی چنین نشد و انواع مسائل جسمی برای او باریدن گرفت. فیلم نساختن و از دست دادن کتاب‌ها و منبع اندیشه‌هایش ضربه‌های جبران‌ناپذیری بود که تراژدی پایانی یک مستندساز را ساخت. هیچ هنرمندی نمی‌توانست سال‌های پایانی او را تاب بیاورد. او گویی تصمیم گرفته بود که نباشد. برای او فیلمسازی همه چیز  و نیست شدن بهتر از عقیم شدن بود.

وی در پایان از هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، انجمن صنفی مستندسازان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بابت تنها نگذاشتن حمید سهیلی تشکر کرد و گفت: جای او همیشه خالی خواهد ماند.

غفوری: سهیلی حق بزرگی بر گردن فرهنگ و هنر ایران دارد

سیدسلیم غفوری مدیر شبکه مستند هم روی سن آمد و گفت: بدون شک حمید سهیلی حق بزرگی بر گردن فرهنگ و هنر ایران دارد و آثاری که تولید کرده برگ‌هایی است که در تاریخ هنر ما می‌ماند و آیندگان به آن رجوع خواهند کرد. بیشترین آثار او برای تلویزیون بود و در مقاطع مختلف فعالیت ایشان، صدا و سیما بزرگترین حامی او محسوب می‌شد.  در حد بضاعت تلاش کردیم گوشه‌ای از مشکلات ایشان حل شود اما غول بیماری قدرتش بیشتر بود و با وجود تلاش‌های همه مجموعه‌ها مانند مرکز گسترش غول بیماری پیروز شد.

میرفخرایی: مرگ چیز خوبی است که آدم را از زجر نجات دهد

در ادامه این مراسم اسماعیل میرفخرایی که گویندگی برخی آثار حمید سهیلی را برعهده داشته است، اظهار کرد: حمید سهیلی سمبل فرهنگ ایران است و باید حداقل تلاش کنیم تا زمانی که هستیم این فرهنگ به بهشت زهرا نرود. سهیلی را از زمانی که برای فیلمی به قلعه الموت رفتیم می شناختم.

وی افزود: چندی پیش که با او صحبت کردم چنان منقلب شدم که فیلم هایی را که با او کار کرده بودم دوباره دیدم و به این نتیجه رسیدم که هرگز نمی توانم آن کار را بدون او انجام دهم. مرگ چیز خوبی است که آدم از زجر نجات پیدا کند.

اکبری: سهیلی بسیار به پژوهش اهمیت می داد

پدرام اکبری به عنوان سخنران دیگر مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: علاوه بر اندوه، سرفراز هم هستیم که حمید سهیلی علاوه بر تمامی حرف‌هایی که دوستان گفتند ویژگی‌هایی داشت که او را ماندگار می‌کند. در سال ۵۶ و هنگام ساخت مجموعه «سفرهای دور و دراز حامی و کامی» او دستیار کارگردان بود و از همان زمان فوق‌العاده محجوب و اخلاق‌گرا به کار خود ادامه می‌داد. او تا انتها این ویژگی‌ها را حفظ کرد.

وی افزود: در تمامی آثارش افزون بر حسن سلیقه و … فوق‌العاده به پژوهش اهمیت می‌داد. این پژوهش امری مهم در سینمای مستند است.

عطارپور: سینمای مستند ما عضو مهمی را از دست داد

ارد عطارپور هم با اشاره به شخصیت این هنرمند گفت: سینمای مستند ما عضو مهمی را از دست داد اما دوست دارم از خصوصیات فردی و تلاش والای او در جهت شناساندن فرهنگ کشور بگویم. سهیلی مردی اهل اصول و آداب‌دان بود که غیبت نمی‌کرد. منصف بود و خود را موظف به کمک به دیگران می‌دانست. عاشق ایران و تاریخ ایران بود. اوایل انقلاب که فضای داغی سراسر کشور را فرا گرفته بود، مردی می‌خواست سوار بولدزر شود و تخت جمشید را ویران کند در همان سال‌ها سهیلی طرح معماری ایرانی را رو کرد و خوشبختانه در صدا و سیما پذیرفته شد. او مفصل درباره معماری تخت جمشید کار کرد. سهیلی مستندهای بسیاری ساخت اما کم بی‌اعتنایی ندید.

وی افزود: دوست ندارم با گفتن این بی‌اعتنایی ها از شکوه او بکاهم. دوست دارم تخیلم را رها کنم و فکر کنم چند ساعت دیگر روح حمید عزیز از پرودگار اجازه می‌گیرد و به سوی آنچه دوست دارد یعنی تاریخ می‌شتابد. بی‌اعتنا به زمان به سمت تخت جمشید می‌رود و کاخ‌ها را نگاه می‌کند. شاید سری به شیخ لطف‌الله اصفهان بزند یا با رضا عباسی گفتگویی داشته باشد. دست آخر خسته شده کنار چشمه‌ای آرام می‌گیرد و لابد منتظر می‌ماند تا ما یک به یک کنارش برسیم و باب گفتگویی شیرین را آغاز کنیم.

در پایان این مراسم، نسرین شکیب همسر حمید سهیلی ضمن تشکر از حضار گفت: حمید سهیلی بسیار سختی کشید. از شما سپاسگذارم که همه خواهر و برادرهای او بودید. سهیلی پروژه‌های بسیاری در سر داشت اما فرصت ساخت آن‌ها فراهم نشد.

پایان بخش این مراسم، خواندن نماز بر پیکر مرحوم حمید سهیلی بود و با همراهی هنرمندان پیکر وی برای تدفین به بهشت زهرا منتقل شد.

محمد تهامی نژاد، ابراهیم مختاری، محمد حمیدی مقدم، مرتضی رزاق کریمی، ارد عطارپور، منوچهر شاهسواری، همایون اسعدیان، عزیزالله حاجی مشهدی، ارد زند، عزیز ساعتی، شهرام درخشان، کتایون شهابی، محسن استادعلی، اسماعیل میرفخرایی، فرهاد ورهرام، فخرالدین سیدی، مهدی اسدی، مهدی گنجی، آرش اسحاقی، علیرضا حسینی، مرتضی شاملی، مجتبی میرتهماسب، حسن نقاشی، محمد صوفی، لادن طاهری، سلیم غفوری، پدرام اکبری، علی لقمانی، سعید رشتیان، هادی معصوم دوست، حمید جعفری، محسن خانجهانی، مصطفی شیری و … از جمله سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ایتالیا و ارمنستان فیلم‌های خود را به اسکار فرستادند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایندگان سینمایی کشورهای ایتالیا و ارمنستان به آکادمی اسکار ۲۰۲۰ معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «خائن» در ژانر مافیایی به عنوان نماینده کشور ایتالیا برای بخش بین المللی اسکار ۲۰۲۰ انتخاب شد.

این فیلم که در جشنواره فیلم کن شرکت کرده بود، بر اساس داستان واقعی توماسو بوسکتا ساخته شده است. بوسکتا به عنوان اولین خبرچین مافیایی در سال ۱۹۸۰ میلادی در جزیره سیسیلی ایتالیا شناخته می‌شود.

هالیوود ریپورتر این فیلم را یک «پدر خوانده واقعی» عنوان کرده است. فیلم «خائن» چندین جایزه از جشنواره‌های ایتالیایی دریافت کرده که شامل بهترین کارگردانی برای مارکو بلوکیو در جوایز گلدن گلوب ایتالیا و جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه از جشنواره روبان نقره‌ای این کشور می‌شود. سونی پیکچرز این فیلم را در تاریخ ۲۷ نوامبر (۶ آذر) اکران خواهد کرد.

ایتالیا هنوز با ۱۴ کاندید، رکورد بیشترین حضور یک کشور در اسکار را در دست دارد. کشور فرانسه با ۱۲ بار حضور در رتبه بعدی است.

کشور ارمنستان هم به تازگی فیلم سینمایی «شب طولانی» را به اسکار ارسال کرده که سه داستان از تاریخ ۱۰۰۰ ساله ارمنستان را مرور می‌کند. داستان این فیلم از قرن ۲۱ و با روایت زندگی یک زوج آغاز می‌شود و بعد از سال به ۱۹۱۵ باز می‌گردد. سپس بعد از آن به دوران خیلی قدیمی‌تر می‌رود و داستان قرن ۱۱ میلادی این کشور را روایت می‌کند.

ارمنستان از سال ۲۰۰۱ به اسکار فیلم ارسال کرده، اما هنوز موفق به کسب نامزدی اسکار نشده است. فیلمی که توسط این کشور به نام «زلزله» در سال ۲۰۱۶ به اسکار ارسال شد، به دلیل حضور بازیگران و عوامل روسی بیش از بازیگران ارمنی، توسط آکادمی اسکار رد شد.

جوایز اسکار نود و دوم در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن) اهدا خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهمترین جایزه سینمای هند به آمیتا پاچان اهدا می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آمیتا پاچان افسانه سینمای بالیوود، مهمترین و با ارزش‌ترین جایزه سینمای هند را دریافت خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، آمیتا پاچان مشهورترین چهره سینمای هند مهمترین جایزه سینمایی این کشور را دریافت می‌کند.

این خبر توسط پراکاش جوادکار، یکی از وزرای کشور هند اعلام شد و گفت: افسانه ما، آمیتا پاچان که برای دو نسل فعالیت‌های سرگرم کننده و الهام بخشی انجام داده است، به عنوان دریافت کننده جایزه داداصاحب پالکی انتخاب شد. از اعماق قلبمان به او تبریک می‌گوییم.

داداصاحب پالکی تهیه کننده و فیلمنامه نویس هندی بوده است که به او لقب «پدر سینمای هند» را داده اند. او نخستین فیلمش را به نام «پادشاه هاریشچاندرا» در سال ۱۹۱۳ ساخت که به نخستین فیلم بلند سینمای هند معروف است.

آمیتا پاچان در واکنش به این جایزه گفت: از پیدا کردن کلمات برای جواب دادن به این لطف ناتوانم، فقط می توانم بگویم که عمیقاً تشکر می‌کنم.

پاچان ۷۶ ساله امسال پنجاهمین سال فعالیت حرفه‌ای خود را جشن می‌گیرد. او در سال ۱۹۶۹ نخستین بار در فیلم سینمایی «هفت هندی» بازی کرد. او در طول فعالیت حرفه‌ای خود در بیش از ۲۰۰ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد که مهمترین دوران آن در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی با فیلم‌هایی مثل «زنجیر»، «شعله» و «دیوار» رقم خورده است.

او در سال ۲۰۰۰ نیز در تلویزیون حضور پیدا کرد و مجری برنامه «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود» شد. او هنوز هم اجرای فصل یازدهم این برنامه را بر عهده دارد. پاچان نخستین حضور خود در سینمای هالیوود را با فیلم گتسبی بزرگ در سال ۲۰۱۳ رقم زد. آخرین فعالیت او نیز مربوط به فیلم سینمایی «انتقام» در سال ۲۰۱۹ می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مستند «خاکی از بهشت» پروانه نمایش گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم مستند «خاکی از بهشت» به تهیه کنندگی و کارگردانی حامد غنی پس از پایان یافتن مراحل فنی، آماده نمایش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند «خاکی از بهشت» به تهیه کنندگی و کارگردانی حامد غنی که در سال جاری تولید شد؛ پس از پایان یافتن مراحل فنی، آماده نمایش می شود.

موضوع این فیلم مستند در رابطه با حنا و مازاری هاست که بخش هایی از تاریخ را در بر می گیرد و یکی از مشاغلی می باشد که دارای تاریخ و قدمت است.

از دیگر عوامل این فیلم مستند می‌توان به حامی پروژه: شرکت شیک پوش آژند آریا، تصویربردار: مهدی مرعشی، دستیار کارگردان: منصور بیشه، تدوین: محمد مصدق، صدابردار: رسول علوی نسب، عکس: زهره مصطفوی، طراح صحنه و لباس: زهره محبوب لایزال اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران های مردمی مستند «بانو» آغاز شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اکران های مردمی مستند سینمایی «بانو» تولید شده در واحد مستند دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، اکران های مردمی مستند سینمایی «بانو» به کارگردانی محمد حبیبی‌منصور و تولید شده در واحد مستند دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سراسر کشور آغاز شد.

مستند سینمایی «بانو» در ۸۲ دقیقه و با گفتار متن ثریا قاسمی، روایتگر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان از زنان تاثیرگذار اهواز است؛ زنی که خودش و اعضای خانواده او از جمله همسر و سه فرزندش هرکدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند.

زندگی پس از جنگ و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خانم احمدیان نیز بخش مهمی از زندگی اوست که در این مستند به آن پرداخته شده است.

عموم علاقه‌مندان و اکران کنندگان مردمی می توانند برای دریافت و اکران مستند سینمایی «بانو» به ammaryar.ir مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شورای سیاستگذاری تدبیری گُل و بلبلی برای انحراف افکار عمومی است!؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تا دیر نشده باید چاره ای اندیشید و یا حتی بجای تشکیل شورای سیاستگذاری حول تعدای نام با کارنامه و عملکردی مشخص که قطعا فرجام امور را در مسیر از پیش نوشته شده ای توجیه خواهند ساخت و … همت ویژه سازمان سینمایی را معطوف به نوعی طرح ریزی فوری برای عبور از شرایط موجود به سمت شرایط مطلوب نمود.

محمدجواد معزی نیا / در طیف اخبار سینمایی هفته جاری، آن چه که بیش از هر چیز جلب توجه می کرد، تعیین و انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فیلم فجر بود! انتصابی ویژه آن هم در موقعیت زمانی کمتر از پنج ماه مانده به آغاز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر!



این انتصاب در شرایطی است که نه تنها اهالی سینما، بلکه تقریبا تمامی افراد با مختصر اطلاعات عمومی می دانند که هیچ شورای سیاستگذاری نمی تواند پنج ماهه به سیاست و خط مشی معینی رسیده و اسباب اجرایی شدن تفکری را سیاست گذاری نماید. البته تبیین و تعیین سیاست به معنای اصلی و نه سیاستگذاری به معنای متعارف آن بالاخص درروزگار بنفش که بیش از هر چیزی به شوخی شبیه بوده و به معنی اطاعت اوامر و منویات مدیران سایه  می باشد.



بر این اساس سیاستگذاری (policy)، مجموعه ای از اقدامات عقلانی است که طی فرایندی انجام رسیده است و مجموعه ای از مراحل زمان بندی شده و مرتبط به هم، همچون تهیه دستورکار، تدوین و تنظیم سیاست، اتخاذ سیاست، تحقق سیاست، برآورد سیاست و … را در اذهان مجسم می سازد و بدیهی است این مراحل در شورایی متشکل از افرادی معلوم الحال همچون علیرضا رضاداد، مهدی طباطبایی نژاد، نرگس آبیار و بالاخص یک پزشک عمومی همچون ابراهیم داروغه زاده که اساسا مشخص نیست تخصص سینمایی خود را کجا به دست آورده است، متصور نمی باشد و در این میان، قطعا شخصیتی استراتژیست همچون حسین انتظامی نیز به خوبی می داند که اطلاق عنوان شورای سیاستگذاری بر چنین جمعی گزافه بوده و حتی در صورت اصلاح ترکیب حاضر و حضور شخصیت های اندیشمند و صاحب نظر در عرصه فرهنگ و سینمای کشور نیز تحقق امر سیاستگذاری به صورت شورایی، برای اقدامی همچون جشنواره فیلم فجر در مقطع پنج ماه مانده به برگزاری امری توهمی می باشد.



از این منظر ترکیب چنین شورایی در بهترین حالت ممکن می تواند به عنوان ضربه گیری از برای فعالیت های اجرایی جشنواره عمل نموده و دبیر جشنوراه به خوبی می تواند تمامی اقدامات اجرایی و تمایلات این و آنی دخیل در امر جشنواره را به این مجموعه حواله داده و ناشی از سیاستگذاری های صورت گرفته در چنین شورایی توجیه نماید.



البته از منظری دیگر اقدام سازمان سینمایی درتعیین چنین شورایی آن هم در شرایط زمانی پیش رو را می توان به صورت تشریفات اداری و آنچه برای حفظ ظاهر انجام می شود قلمداد نمود. امری فرمالیته (formaalite) و یا به تعبیری ظاهرسازی رسانه ای دانست برای چرخیدن پاشنه جشنواره فیلم فجر بر مزاج آنچه که در سال های اخیر برآن گذشته است. که البته با حضور برجسته افراد در سایه ای همچون علیرضا رضاداد، این چرخیدن بر پاشنه را می توان همسو و در راستای حذف چنین رویدادی در فجر انقلاب اسلامی و در چارچوب منویات مجموعه های قومی و قبله ای ویژه ای نظیر خانه سینما تعریف و تفسیر نمود.



اهالی فرهنگ و سینما به خوبی می دانند که در روزگار بنفش و بالاخص در طی سال های اخیر که جشنواره فجر دوپاره شده و بخش ملی از بین الملل تفکیک گردیده است؛ این رویداد فرهنگی و سینمایی، ماهیت کارنامه ای خود را از دست داده و به جای آنکه به عنوان ویترینی کارآمد برای صنعت سینمای ایران انجام وظیفه نماید؛ بیش از هرچیز به مجالی برای آمارسازی و بیلان دهی مدیران دولتی مبدل گردیده است.



در سال های اخیر مدیرانی که خروجی عملکرد ایشان در عرصه فرهنگی و سینمایی کشور شرایط را به سمت و سوی ولنگاری فرهنگی برده است و… با تدبیری ویژه سعی نموده اند تا از حضور حداکثری تولیدات سینمایی کشور در موقعیت جشنواره فیلم فجر ممانعت به عمل آورده و حتی با هوشمندی قابل توجهی، تولیدکنندگان برخی از آثار معلوم الحال را به این تصمیم برسانند که برای جلوگیری از مشکل در موعد اکران عمومی، از حضور در جشنواره انصراف دهند!



قطعا توصیه ی کمال تبریزی به فیلم سازان با این مضمون که”اگر فیلمی ساختند که تصور می‌کنند برای گرفتن پروانه نمایش دچار مشکل می‌شوند بهتر است که قید حضور در جشنواره فیلم فجر را بزنند و فیلم‌شان را مستقیم اکران و جشنواره را فراموش کنند“، شاهدی بر این مدعی بوده و مدلی است که در طی سال های اخیر، به کرات توسط امثال جناب تبریزی برای اکران بدون دغدغه برخی آثار معلوم الحال سینمایی از آن استفاده شده و در این راستا عدم حضور و انصراف فیلم های مبتذل و سخیفی همچون رحمان ۱۴۰۰ به کارگردانی منوچهر هادی در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر و پس از آن حضور در موعد اکران نوروزی سال ۱۳۹۸ را می توان به عنوان مثالی عینی از شیوه تحقق این رویکرد قلمداد نمود.




به عبارت دیگر؛ جشنواره فیلم فجر مجالی بسیار مناسب از برای ارزیابی و سنجش عیار سینمایی کشور در سال آتی است؛ موقعیتی ویژه که طی آن منتقدان و دغدغه مندان عرصه ی فرهنگ و سینمای کشور با بررسی آثار قابل عرضه در طی یک سال پیش رو، امکان ارزیابی و رصد سمت و سوی فرهنگی-اجتماعی را پیدا خواهند نمود و همچنین تاثیرپذیری سازندگان فیلم ها از فضای فرهنگی جامعه و جهان پیرامونی را هویدا و در مجموع تاثیر گذاری صنعت سینمای کشور بر سبک زندگی انسان مسلمان ایرانی را معین خواهد نمود و این همه در حالی است که مدیران فرهنگی و سینمایی کشور در طی سال های اخیر با اتخاذ تدبیری ویژه سعی نموده اند تا تصویری خودساخته و نسبتا موجه از وضعیت سینمای ایران به نمایش بگذارند. تصویری که با واقعیت فاصله بسیار داشته و هیچگونه تصویر دقیقی از وضعیت فرهنگی و سینمایی کشور به مخاطبان خود ارایه نمی دهد.
تدبیری گُل و بلبلی برای انحراف افکار عمومی!



باید توجه داشت که دستاوردهای سینمایی و تولیدات صنعت سینمای کشور در طی یکسال گذشته را نمی توان به سادگی پوشاند و با تدابیری ویژه، همچون آمار نرخ تورم و … خروجی عملکرد فرهنگی و سینمایی را به سهولت از سایت های رسمی حذف نمود! از این جهت تدبیر بنفش در این موضوع چنین است که مجموع این تولیدات در ظرفی مشخص و معین در دسترس عموم جامعه قرار نگیرد و از این جهت جشنواره فیلم فجر با انتخاب گزینشی آثار، فضایی تخیلی را ترسیم و این فضا را به عنوان وضع فرهنگی و سینمایی کشور به جامعه گزارش نماید و در این میان جالب آن است که حتی برخی از مدیران دغدغه مند فرهنگی نیز بر این موضوع توجه نداشته و یا نمی خواهند بدانند که در پس این عملکرد محافظه کارانه چه موضوعاتی پنهان است و این سایه ی سنگین محافظه کاری چه بر سر فرهنگ و سبک زندگی ایرانی می آورد و چگونه فضای ولنگاری حال حاضر در کشور را تشدید می سازد! و این در حالی است که با در نظر گرفتن تعداد قابل توجه از موارد انصراف تولید کنندگان آثار سینمایی در طی سال های گذشته؛ احتمال فراگیرشدن این روند مارموزانه در سینمای ایران دور از ذهن نخواهد بود. اتفاقی که در صورت عدم چاره جویی و سیاستگذاری مناسب، به کم  فروغ شدن هرچه بیشتر جشنواره فیلم فجر منتج خواهد شد.




البته از منظر برخی منتقدان، اگر چه این نوع سیاست گذاری فرای تعقل پزشکان عمومی و یا حتی مدیران سینمایی بوده و بیش از هرچیز محصول سیاست دیکته شده و تدبیر هوشمندانه برخی مدیران سایه قلمداد گردد و …؛ اما فی الواقع موجب شده تا متولیان امر در طی فرایند
جشنواره فیلم فجر به ظاهرسازی فرهنگی ادامه داده و خروجی هایی همچون
سرکوب،
رحمان۱۴۰۰،
کلوپ همسران،
ژن خوک،
چهار انگشت، … یا نتوانند و یا نخواهند در جشنواره حاضر شود.



آثاری همچون فیلم سینمایی سرکوب را می توان از جمله آثار سخیفی قلمداد نمود که با تدبیر متولیان سینمایی کشور، توانست از دیده شدن در موعدهای جشنواره  فیلم فجر چه در شرایط ملی و چه در شرایط بین الملل رهایی یافته و بدون هر گونه ممناعت منتقدانه ای، به موقعیت اکران عمومی دست پیدا نمایند. اثری که در چهل سالگی انقلاب اسلامی، به وضوح و با شفافیت حداکثری کلیت نظام جمهوری اسلامی را حتی فرای زبان استعاره و سمبولیک و … مورد مواخذه و محاکمه قرار داده و در سخیف ترین شکل ممکن تا به امروز به تصویر کشیده و در اذهان مخاطب خود محکوم به فنا و نابودی می سازد.




بر این اساس عموم آثار و تولیدات معلوم الحال در عرصه سینمای کشور سعی می کند تا با تدبیر صورت گرفته همراه شده و به نوعی با چراغ خاموش مسیر تا به اکران عمومی را طی نمایند. مسیری که قطعا با هماهنگی متولیان امر صورت پذیرفته و این معادله دو سر بُرد به نحوی ضمن حفظ مذیت ویژه برای تولید کنندگان آثار معلوم الحالی همچون آثار مذکور از قابلیت ایجاد وجهه برای متولیان فرهنگی و سینمایی کشور برخوردار بوده و مدبران بنفش پوش را برای تنظیم آمارهای دلخواسته و پیشبرد
تدابیر گُل و بلبلی از برای تحمیق افکار عمومی مستعد می سازد.



همین نوع سیاست گذاری غلط، امروزه به نوعی هم زیستی مسالمت آمیز (Commensalism) میان طیف مدیران و برخی تولیدکنندگان معلوم الحال در عرصه سینمایی مبدل گردیده و بازی بُرد بُردی را رقم زده که هر دو طرف از مزایای آن بهره مند شده و تنها زیان کننده جامعه و مخاطب مسلمان ایرانی است! برون ریز این هم زیستی مسالمت آمیز طی سال های اخیر و در تنظیم رویکرد جشنواره فیلم فجر به نحوی است که مدیران سینمایی کلاه خود را بالاتر می گذارند و به ویترینی که خود طراح و چینش کننده ی آن بوده اند می بالند و با این ترفند حداقل تا یک سال دیگر حفظ جایگاه و میز خود را تضمین می کنند، و از طرف دیگر تهیه کنندگان و فیلم سازان نیز که همیشه ترس از اکران و نگاه تیزبین منتقدان و دغدغه مندان سینمایی کشور را سدی در مقابل اکران موفق آثار خود می بینند، بدون دردسر آثار خود را به نمایش درآورده و فضای سینمایی و فرهنگی کشور را متاثر از آثار خود می نمایند.




این گونه است در عصر مدبران بنفش
جشنواره فیلم فجر به سرعت از ماهیت اصلی خود مفارقت نموده و به دورهمی بی مزه ای برای دیدن تعدادی از آثار و تولیدات پاستوریزه و بعضا هموژه نیزاسیون شده در عرصه صنعت سینمای ایران مبدل گردیده است. تولیداتی محدود و معین که به عنوان نمونه از مجموع ۲۲ فیلم گزینش شده در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر، تعداد پررنگی از آن را تولیداتی همچون
بیست ‌و سه نفر،
شبی که ماه کامل شد و
ماجرای نیمروز ۲ و … به عنوان آثار ارزشی نهادها و سازمان های فعال در عرصه سینمای کشور شامل می شود و مابقی را یا تولیدات محدود سینمایی قابل اعتنایی از نظر فُرم همچون
سرخ‌پوست،
متری شیش و نیم و
مسخره باز و
پالتو شتری و … را در برمی گیرد و یا طیف آثار کم بضاعت در جذب مخاطبی همچون
ناگهان درخت،
تیغ و ترمه،
بنفشه آفریقایی و
آشفتگی و … که سوای نظر از محتوای بعضا ابهام آمیز خود، اساسا در بیان سینمایی خود الکن بوده و از ظرفیت همراهی برخوردار نمی باشند و اینگونه است که جشنواره فیلم فجر در سالهای اخیر تصویری غیر واقعی از سینمای ایران را برای ناظران فرهنگی مجسم ساخته و ایشان را به ذهنیت
همه چی آرومه من چقدر خوشبختم رهنمون می سازد!



البته قلت آثار ارزشی و عدم تحمل مخاطب برای حضور آثار بی رنگ و بو موجب شده تا هرساله تعدادی اثر از جنس حمال طلا به کارگردانی نیز در مجموع آثار راه یافته به جشنواره گنجانده شود. که این قسم آثار نیز با تدبیر ویژه در تقسیم غنائم جشنواره کاملا محو شده و در نوع مدیریت افکار عمومی به نحوی مات شده و با سکوت همراه می شوند که به ارزیابی از شرایط واقعی و ترسیم دلخواسته مدبران بنفش از شرایط فرهنگی و سینمایی کشور آسیبی نرساند.




با این همه آنچه که بر شدت نگرانی از وضعیت موجود می افزاید؛ اعتقادات
حسین انتظامی به عنوان سکاندار جدید سازمان سینمایی کشور است که به صراحت در مصاحبه اخیر خود فرمودند که به دنبال
واگذاری جشنواره ها به صنوف می باشند؛ اعتقادی که قطعا جناب معاونت سینمایی در تحقق آن نقشی نداشته و چندسالی است که به صورت متمرکز توسط جریان سایه پیگیری شده است. اعتقادی که در ابتدا با تفکیک بخش بین الملل از ملی و سپس محدودیت آثار به نمایش درآمده و حذف جمع بینی منتقدان و اهالی سینما و پراکنده نمودن ایشان در سینماهای مختلف صورت گرفته و امروز به تشکیل شورای تحت عنوان سیاستگذاری در مقطعی پنج ماه مانده به جشنواره رسیده است و … اما خوب است تا جناب
انتظامی کمی از حلقه مشاوران زنجیره ای خود فاصله گرفته و با ذهن خلاق خود بار دیگر صورت مسئله را مرور فرموده و به این نکته توجه داشته باشند که در صورت تحقق این آمال می بایست اساسا
دکان وزارت فرهنگ و ارشاد را جمع آوری نمود و اساسا نمی توان شأنی ایجابی از برای
اجرای سیاست های رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه فرهنگ عمومی قایل گردید.



پس تا دیر نشده باید چاره ای اندیشید و یا حتی بجای تشکیل شورای سیاستگذاری حول تعدای نام با کارنامه و عملکردی مشخص که قطعا فرجام امور را در مسیر از پیش نوشته شده ای توجیه خواهند ساخت و … همت ویژه سازمان سینمایی را معطوف به نوعی طرح ریزی فوری برای عبور از شرایط موجود به سمت شرایط مطلوب نمود. شرایطی که مبتنی بر آن جشنواره فیلم فجر بتواند ضمن برخورداری حداکثری از قابلیت های اصیل خود، به عنوان ویترین صنعت سینمای ایران و ارزیاب عملکرد متولیان امر در عرصه تولیدات سینمایی عمل نموده و به عنوان بستر سازی برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و جهت دهنده ای قدرتمند به آثار و تولیدکنندگان سینمایی کشور ادامه فعالیت دهد.



مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تصویربرداری «مرضیه» به پایان راه رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری سریال «مرضیه» در حالی ابتدای این هفته به پایان رسید که این مجموعه تلویزیونی این روزها مراحل پس از تولید را برای ادامه پخش طی می کند.

به گزارش سینماپرس، سریال «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام و تهیه کنندگی مجید اوجی این شب ها از شبکه دو سیما پخش می شود که به تازگی تصویربرداری آن به پایان رسیده است.

لوکیشن های پایانی سریال «مرضیه» در منطقه شاپور و در کلانتری بود و ابتدای این هفته تصویربرداری سریال به پایان رسید.

با این حال مراحل پس از تولید سریال همچنان ادامه دارد و عوامل در حال تدوین و صداگذاری هستند که همزمان با پخش، این مراحل نیز انجام می شود.

داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، پژمان بازغی، ماه‌چهره خلیلی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، مختار سائقی همراه با آتیلا پسیانی گروه بازیگران «مرضیه» را تشکیل می‌دهند.

«مرضیه» در ۱۵ قسمت برای پخش از شبکه دوم سیما تولید شده است و هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن می رود.

دیگر عوامل اصلی این سریال عبارتند از مدیر تصویربرداری: ابوالفضل نباتی، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرامپور، طراح گریم: حسین بنایی‌یکتا، تدوین: روزبه کلباسی، آهنگساز: رضا خسروی، مدیر تولید: عباس دقاقی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار یک کارگردان: مسعود حقی، مشاور پروژه: حسن زارعی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خشونت زیاد فیلم«جوکر» نگرانی مخاطبان را به دنبال داشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: خانواده قربانیان حادثه تیراندازی آورورا نسبت به اکران فیلم «جوکر» ابراز نگرانی کردند که با واکنش برادران وارنر روبرو شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، اعضای خانواده و آشنایان قربانی‌های تیراندازی مرگبار آورورا در جریان نمایش فیلم «شوالیه تاریکی» نگرانی‌های خود را نسبت به نمایش فیلم «جوکر» که در شرف اکران است، ابراز کردند.

برادران وارنر نیز نسبت به حاشیه‌های به وجود آمده در مورد این فیلم که به خاطر به تصویر کشیدن یک قاتل زنجیره‌ای مورد انتقاد واقع شده بود، بیانیه‌ای منتشر کرد. آنها در این بیانیه نوشتند: هیچگاه اشتباه نکنید. نه شخصیت خیالی جوکر و نه خود فیلم به هیچ وجه تاییدی بر خشونت‌ها در جهان واقعی نیستند. فیلمسازان و استودیوی ما قصد ندارند که از این شخصیت یک قهرمان بسازد.

این بیانیه در پی نامه‌ای که خانواده و قربانیان یک حادثه تیراندازی به برادران وارنر ارسال کرده بودند، منتشر شد. حادثه تیراندازی اورورا که در نمایش نیمه شب فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی» رخ داده بود، ۱۲ کشته داشت و درخواست این گروه قربانی نیز به دلیل جلوگیری ازخشونت‌های آتی در پی تیراندازی‌های اخیر در تگزاس، ال پاسو، دیتون و اوهایو بوده است.

نامه ارسالی به برادران وارنر، توسط پدر و مادری که دختر خود و مادری که پسر ۱۸ ساله خود را در حادثه تیراندازی سال ۲۰۱۲ از دست داده‌اند، به امضا رسیده است. آنها از برادران وارنر درخواست نکرده اند که از نمایش فیلم جوکر خودداری کنند؛ بلکه تقاضای همدردی دارند و هیچ درخواستی برای ممنوع کردن و بایکوت این فیلم نداشته‌اند. تقاضای اصلی آن‌ها پایان دادن به دخالت‌های سیاسی کسانی است که از انجمن سلاح آمریکا برای دادن رای منفی به اصلاحات حمل اسلحه، پول دریافت می‌کنند.

فیلم سینمایی جوکر بر روی شخصیتی تمرکز دارد که به خاطر خراب شدن آرزوهایش برای تبدیل شدن به یک کمدین، دچار اختلال روانی شده و جرم‌ها و خشونت‌های فراورانی مرتکب می‌شود که هرج و مرج به وجود می‌آورد. بازی فینیکس در این نقش بسیار تحسین شده و جایزه بهترین فیلم جشنواره ونیز را نیز دریافت کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع