X

بایگانی مهر 15, 1398

دفتر سینمایی

«گنج‌ دره»؛ روایتی از کاوش باستان‌شناسان به مرحله تدوین رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم مستند «گنج دره» به کارگردانی کیوان طباطبایی صمیمی به مرحله تدوین رسید.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند «گنج دره» به کارگردانی کیوان طباطبایی صمیمی، روایتی از کاوش گروهی از باستان‌شناسان ایرانی و دانمارکی در یکی از کهن‌ترین خاستگاه‌های پیدایش کشاورزی در جهان است.

در خلاصه موضوع مستند ۴۰ دقیقه‌ای «گنج دره» آمده است: این فیلم روایتی از کاوش گروهی از باستان‌شناسان ایرانی و دانمارکی در یکی از کهن‌ترین خاستگاه‌های پیدایش کشاورزی در جهان است. پژوهش‌های چند سال اخیر، آشکار ساخته است که دشت‌ها و کوهپایه‌های زاگرس در ایران، یکی از نخستین نمودهای یکجانشینی و آغاز انقلاب کشاورزی در تاریخ تحول انسان را در خود نهفته دارد.

گفتنی است که فیلمبرداری «گنج دره» مدتی است به پایان رسیده و در مرحله تدوین قرار دارد.

عوامل تولید این مستند عبارتند از پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده: کیوان طباطبایی صمیمی، تصویربردار: ارسطو گیوی، صدابردار: حسن شبانکاره، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

کیوان طباطبایی صمیمی پیش از این، مستند «در عمق» را با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید کرده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در کانون فیلم خانه سینما مستندهای هوشنگ میرزایی روی پرده رفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تازه‌ترین برنامه‌ی کانون فیلم خانه سینما که با مشارکت انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در سالن سیف‌الله داد برگزار شد، به نمایش دو فیلم از ساخته‌های هوشنگ میرزایی و برگزاری نشستی با حضور این فیلم‌ساز اختصاص داشت.

به گزارش سینماپرس، تازه‌ترین برنامه‌ی کانون فیلم خانه سینما که با مشارکت انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در سالن سیف‌الله داد برگزار شد، به نمایش دو فیلم از ساخته‌های هوشنگ میرزایی و برگزاری نشستی با حضور این فیلم‌ساز اختصاص داشت.

در ابتدای این برنامه که در غیاب مصطفی شیری، مهدی اسدی اجرای آن را برعهده داشت، هوشنگ میرزایی با اشاره به گذشت یک دهه از ساخت این آثار گفت: «فیلم‌های «با خدا می‌رقصم» و «دل‌تنگی‌های‌ یک شهر» پیش از این، نمایش‌های متعددی داشت و شاید خانه سینما تنها جایی بود که این فیلم‌ها تا کنون در آن نمایش نداشت.»

وی افزود: «فیلم «دل‌تنگی‌های یک شهر» به صورت تک‌نفره ساخته شد؛ و این با حجم شلوغی محیطی که این فیلم در آن‌جا ساخته شد خیلی دشوار و سخت بود.»

میرزایی هم‌چنین گفت: «برای این فیلم صدهزار تومان هزینه شد که از این نظر شاید بتوان گفت کم‌هزینه‌ترین فیلمی است که در سینمای مستند ایران ساخته شده است.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «البته من خودم این فیلم‌های مستقل، کم‌بودجه و تک‌نفره را بیش‌تر دوست دارم چون با این روش بهتر می‌توان به سوژه نزدیک شد.»

میرزایی سپس با اشاره به این که «به تعبیری می‌توان گفت با ملاحظه» به معضلات اجتماعی نگاه کرده گفت: «متاسفانه در طول ده سالی که از ساخت این فیلم می‌گذرد، نه تنها وضعیت اقتصادی شهری که این فیلم در آن فیلم‌برداری شده تغییر نکرده بلکه حتی خیلی بدتر هم شده است. خصوصاً در وضعیت اقتصادی بغرنجی که تمام کشور با آن روبه‌رو است.»

وی افزود: «فیلم «دل‌تنگی‌های یک شهر» درباره‌ی جوانان شهر محرومی است که به دلیل کمبود امکانات مجبورند در یک طویله‌ی بازسازی‌شده ورزش کنند و مردمی که متاسفانه بعضی از آن‌ها هنوز در چند دهه قبل زندگی می‌کنند و هیچ تصوری از گذر زمان ندارند.»

میرزایی هم‌چنین گفت: «در زمان ساخت «دل‌تنگی‌های یک شهر» دردناک‌ترین لحظه‌ها برای من زمانی بود که با مرگ گوسفندها به دلیل کم‌آبی مواجه شدم. گوسفندهایی که شاید تنها سرمایه‌ی روستاییان به حساب می‌آمد.»

میرزایی سپس با اشاره به رویکرد و ساختار متفاوت فیلم‌های به نمایش درآمده گفت: «در ساخت «دل‌تنگی‌های یک شهر» من فقط نظاره‌گر بودم و قضاوتی نداشتم. در حالی که «با خدا می‌رقصم» یک مستند پرتره و موضوع آن، یک خیاط نابینای اهل کردستان بود.»

وی هم‌چنین با اشاره به این که هیچ‌کدام از تصویرهای این دو فیلم ساختگی نیست گفت: «متاسفانه مستندسازی در شرایط امروز کشور با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو است که یکی از آن‌ها تربیت نشدن مخاطبان و خصوصاً مسئولان برای تماشای این‌گونه فیلم‌هاست.»

میرزایی گفت: «متاسفانه در سال‌های اخیر، تلویزیون با ساخت و نمایش مستندهای شعاری و سفارشی، نقش عمده‌ای در پایین آوردن سطح سلیقه‌ی مخاطبان داشته؛ و به همین دلیل نمی‌توان گناه عدم تمایل به تماشای فیلم‌های مستند را تنها به گردن مردم انداخت.»

وی سپس در پاسخ به پرسش یکی از تماشاگران حاضر در سالن درباره‌ی نحوه‌ی آشنایی با سوژه‌ی فیلم‌های خود گفت: «بخش عمده‌ای از این آشنایی‌ها حاصل فعالیت‌هایی است که در سال‌های دور در تلویزیون داشتم. با اغلب این افراد زمانی که برای ساخت فیلم‌های گزارشی و خبری به شهرستان‌های مختلف سفر کردم آشنا شدم. دوستی‌هایی که به ساخت فیلم منجر شد.»

میرزایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «زمانی که برای شرکت در یکی از جشنواره‌ها به فرانسه سفر کرده بودم متوجه شدم برای حضور مردم و تماشای فیلم بلیت فروخته می‌شود؛ ‌ و این در حالی است که در کشور ما حتی وقتی نمایش فیلم‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود، خیلی‌ها تمایلی به دیدن فیلم‌های مستند ندارند!»

وی گفت: «خوش‌بختانه نمایش‌های محدود و پراکنده‌ای که «دل‌تنگی‌های یک شهر» داشت باعث تغییراتی شد و رفع مشکل آب آشامیدنی این شهر، تنها یکی از آن‌ها بود.»

میرزایی در بخش دیگری از این نشست پرسش و پاسخ، با اشاره به غیبت تهیه‌کننده‌های مستقل در ساخت، تولید و نمایش فیلم‌های مستند گفت: «متاسفانه اغلب مستندسازها برای جذب سرمایه و تولید فیلم خود با دشواری‌های فراوانی روبه‌رو هستند و به همین دلیل به غیر از همکاری با تلویزیون و مرکز گسترش [سینمای مستند و تجربی] به عنوان معتبرترین مراکز تولید فیلم مستند، راه دیگری ندارند.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

غزالی: درام های تلخ اجتماعی و آثار سرشار از هجو و لودگی پتانسیل جذب مخاطب به سالن های سینما را ندارند/ چرا سکان سینما درست هدایت نمی شود؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون در پی ادامه رکود و افت فاحش فروش سینمای ایران که منجر به نامه نگاری مدیران پردیس های سینمایی و درخواست آن ها برای یک اقدام عاجلانه از سوی مدیران سینمایی شد، اظهار داشت: سینمای ایران یا سرشار از آثار به شدت تلخ شده یا فیلم هایی که لودگی را ترویج می کنند، این درام های تلخ اجتماعی و آثار سرشار از هجو و لودگی دیگر پتانسیل جذب مخاطب به سالن های سینما را ندارند و باید تدبیری اندیشه کرد که تولیدات در سایر ژانرها نیز افزایش یابد تا مخاطبان از هر طیف فکری و هر سلیقه ای بتوانند جذب سینما شوند.

بازیگر فیلم های سینمایی «دلبری» و «اعترافات ذهن خطرناک من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما نباید فراموش کنیم که جامعه نیاز به امید دارد و به عنوان مثال اگر فیلم اجتماعی تولید می کنیم باید روزنه ای از امید در آن ها وجود داشته باشد تا زمانی که مخاطب سالن سینما را ترک می کند احساس خوب از تماشای فیلم داشته باشد نه احساس بد توأم با تلخی و استرس!

وی ادامه داد: در حال حاضر سینمای ایران در سیطره ۲ گونه فیلم است؛ یا آثار به شدت تلخ و سیاه اجتماعی با فیلم های شبه کمدی سرشار از لودگی! متأسفانه به اصطلاح معروف ما «یا از این لب بام می افتیم یا از آن لب بام» و هیچ حد وسطی را در آثار سینمایی شاهد نیستیم.

غزالی سپس با بیان اینکه مدت ها است در سینمای ایران فیلم ها تنها برای رده سنی به خصوصی تولید می شوند اظهار داشت: اگر گاهی اوقات فیلم هایی در ژانرهای مختلف مانند کودک و… هم تولید می شوند آنقدر سطح سلیقه مخاطب را تنزل داده ایم که نمی رود و از این نوع فیلم ها استقبال نمی کند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که این روزها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه منجر به دوری بیشتر مردم از سینما شده قیمت به شدت بالای بلیت سینماها است که باید مسئولان تدبیری جدی و اساسی برای این مسأله و معضل مهم داشته باشند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «وضعیت سفید» و «حانیه» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: در حال حاضر یک سری پخش کننده و تهیه کننده خاص بازی و میدان در سینما را در دست گرفته اند، هرچه بخواهند تولید می کنند، هرچه بخواهند اکران می کنند و اصلاً به فیلم های دیگر اجازه دیده شدن و فروش نمی دهند! این اتفاق یعنی اینکه فرهنگ و هنر در کشور معنای خود را از دست داده و من متعجبم از اینکه چرا کسی نیست تا سکان سینما را در دست بگیرد و آن را در مسیر درست هدایت کند؟ ما باید آگاه باشیم که اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند به زودی در عرصه فرهنگ و هنر همه داشته های مان را از دست خواهیم داد و دیگر رمقی برایمان نمی ماند تا بتوانیم این حوزه مهم و ارزشمند را احیاء کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ایجاد شرایط برای فیلم‌سازی مستقل روی سینمای کودک و سینمای اجتماعی تأثیرگذار است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «قطار آن شب» معتقد است باید رابطه میان دانشگاه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنده و پویا باشد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «قطار آن شب» از جمله آثاری است که در هفته ملی کودک و در قالب «هفته سینمای کودک» نمایش داده می‌شود.

حمیدرضا قطبی کارگردان این اثر سینمایی درباره این اقدام کانون در نمایش‌دادن فیلم‌های کودک و نوجوان، اظهار کرد: این اقدام زمانی تأثیرگذار می‌شود که تبلیغات خوبی هم برای آن انجام و کارشناسان نیز در نمایش فیلم‌ها حضور داشته باشند زیرا ایجاد حساسیت کرده و توجه را به این برنامه جلب می‌کند.

وی با اشاره به این‌که از ۱۵ سالگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشته و با کانون بزرگ شده‌ام، یادآور شد: خاطرم هست که ارتباط میان دانشگاه و کانون زنده و پویا بود و ما از طریق کانون انیمیشن، سینما و تئاتر را با حضور متخصصان امر که از بدنه دانشگاهی بودند و به عنوان مربی کانون حضور داشتند، یاد گرفتیم. ای کاش همچنان رابطه میان دانشگاه و کانون زنده و پویا باشد.

قطبی درباره جایگاه سینمای کودک و نوجوان در حال حاضر، تأکید کرد: اگر به سینما اهمیت داده شود، به سینمای کودک و نوجوان هم اهمیت داده می‌شود. مطمئنا وقتی زنده‌یاد عباس کیارستمی می‌خواست فیلم «خانه دوست کجاست» را بسازد به این فکر نبود که فیلمی برای کودک و نوجوان بسازد، بلکه نگاهش به سینما و فیلم‌سازی بود.

کارگردان فیلم «قطار آن شب» در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر شرایط برای فیلم‌سازی مستقل به خوبی فراهم شود روی سینمای کودک و سینمای اجتماعی ما تأثیرگذار خواهد بود. شاهدیم که وقتی رویکردمان به سینمای مستقل و هنر و تجربه بیشتر می‌شود، فیلم‌های اجتماعی و فیلم‌های کودک و نوجوان بهتری تولید می‌شود.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در نیمه دوم دهه اخیر شاهد اتفاق‌های خوبی در سینمای مستقل و همچنین سینمای کودک و نوجوان هستیم که به دلیل رویکردمان به سمت سینمای مستقل است.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۸ با شعار «آینده ساختنی است» در سراسر کشور در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درآمد تلویزیون از «برنده باش» به مردم بازنگشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیران صداوسیما پس از گذشت ۶ ماه از توقف مسابقه «برنده باش» هنوز درباره مبلغ در آمدی که از طریق مردم کسب کردند و مورد انتقاد مراجع و حتی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت توضیحاتی ارائه نداده و با واکنش کلیشه‌ای رد مسئله، در این خصوص شفاف‌سازی نمی‌کنند.

به گزارش سینماپرس، مسابقه برنده باش ازهمان شروع پخش با جنجال‌ها و حاشیه‌های زیادی همراه بود. تهیه کنندگان این مسابقه، که یک کپی از روی مدل اصلی بین‌المللی این مسابقه بود با همکاری مدیر شبکه سه سعی داشتند با انتخاب یک چهره معروف که تا کنون در تلویزیون دیده نشده بود و طرفداران خود را داشت نظر مخاطبان را جلب کنند.

پنهان شده پشت شعار

در ابتدا قرار بر این بود که این برنامه با رویکرد کتاب خوانی روی آنتن بیاید اما پس از گذشت چندین قسمت مخاطبان و منتقدان متوجه شدند که با یک مسابقه اطلاعات عمومی که سعی دارد پشت برنامه کتاب خوانی پنهان شود رو به رو هستند. تهیه کنندگان این برنامه در پاسخ به این سوال که چرا با شعار کتاب خوانی این مسابقه را شروع کردید گفتند قرار است مخاطب در ابتدا آماده شود و در فصل‌های دیگر بحث کتاب خوانی جدی پیگیری شود. این در صورتی است که باید رویکرد یک برنامه تلویزیونی مشخص بوده و عوامل تولید طبق آن رویکرد از صفر تا صد یک پروژه را پیش ببرند نه اینکه پشت یک شعار پنهان شوند. مدیر شبکه سه تا کنون درباره این موضوع پاسخی به خبرنگاران نداده است.

دستمزد گلزار شفاف‌سازی نشد

با این حال که محمدرضا گلزار تا آن روز به هیچ وجه در کلاس‌ها و دوره‌های تخصصی اجرا شرکت نکرده بود، در این زمینه تخصص هم نداشت و بارها هم پیشنهاد همکاری در تلویزیون را رد کرده بود اما در یک اقدام غافلگیرانه تصمیم گرفت به عنوان مجری این مسابقه تلویزیونی مقابل دوربین شبکه سه سیما حاضر شود.

اجرای این بازیگر مورد نقد خیلی از کارشناسان رسانه قرار گرفت. آنها اعتقاد داشتند تلویزیون نباید صرفا به خاطر چهره بودن یک فرد و بدون در نظر گرفتن مهارت های آن شخص به او اجازه اجرا دهد. همزمان با انتخاب گلزار چهره ها و ستاره های دیگری نیز به عنوان مجری مقابل دوربین سیما رفتند.

عده ای دستمزد بالایی که به گلزار و دیگر چهره ها داده می شد را دلیل حضور این ستاره ها در تلویزیون دانستند.

گلزار اما در پشت صحنه این مسابقه تلویزیونی به خبرنگار فرهنگی ایرنا در این خصوص گفت که بدون دستمزد برای هیچ پروژه‌ای کار نخواهد کرد و مطمئنا دستمزد معقولی دریافت کرده است.

یکی از مجریان صداوسیما نیز درباره حضور این بازیگر مقابل دوربین شبکه سه سیما گفته بود که اسپانسرها دستمزدها و هزینه ساخت در رسانه را بحران زده کرده اند. به طور مثال در شبکه سه به یک استار سینمایی برای هر برنامه‌ که یک ‌ساعت زمان می برد، ۴۵ میلیون تومان دستمزد می‌دهند و همان وقت از حضور او چند برابرش را به جیب می‌زنند.

او همچنان عنوان کرد که هیچ مدیری حتی اگر بخواهد نمی‌تواند در مقابل این روال نابود کننده مقاومت کند. چون این خواست سازمان صدا و سیما است که هزینه اداره خودش را از دست پولدارها گدایی کند. مدیران برای اثبات کفایت و توانمندی خود در جذب اسپانسر رقابت می‌کنند و در این مسابقه مبتذل، شبکه سه و نسیم پیشتازند.

تنها واکنش مدیران صداو سیما به ادعای این مجری سکوت بود. البته جای تعجب نیز نداشت چون بارها دیده شده که مدیران سیما با واکنش کلیشه‌ای رد مسئله سعی کردند به سوالها و ابهامات موجود پاسخ ندهند تا مردم و مخاطبان قضیه را فراموش کنند و مطالبه گر نباشند. دراین راسته مدیر جوان و کم تجربه شبکه سوم سیما نیز تصمیم گرفت همان واکنش رد مسئله را پیش بگیرد.

جالب است که مسئولان سیما در همان زمان که برنده باش روی آنتن می رفت همواره از بی‌پولی سازمان صداوسیما و بودجه کم این رسانه سخن می‌ گفتند ولی همچنان به چهره ها دستمزدهای میلیونی می دادند.

قمار در یک برنامه تلویزیونی؟

میزان بالای جایزه تا نحوه راه یابی شرکت کنندگان به این برنامه خیلی زود مورد انتقاد مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. دراین میان آنچه بیشتر ازهمه بحث‌برانگیز شد شیوه‌های دریافت امتیاز از طریق خرید سوالات و پرداخت جوایز در این مسابقه تلویزیونی پر طرفدار بود.

روند راه یابی شرکت کننده دربرنده باش به گونه ای پیش می رفت که در ابتدا متقاضی باید روی گوشی همراه خود برنامه ای برای پاسخ به سوالات و امتیاز گیری نصب می کرد. سپس باید در مراحل متعدد بسته های مختلف سوالات را خریداری می کرد و با پاسخ دادن به آنها امتیاز میلیونی بدست می آورد. کسب این امتیاز برای شرکت کننده هزینه مالی داشت.

ابهامات درباره نحوه در آمد زایی سیما از این طریق و پرداخت هدیه ها باعث شد برخی مراجع و روحانیون دراین باره انتقاد کرده و عنوان کنند که دریافت ها و پرداخت ها در این مسابقه تلویزیونی غیر شرعی است.

همزمان با این انتقاد ها پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای معظم له در پاسخ به مخاطبی که پرسیده بود که اگر برای برگزاری یک دوره مسابقه، از شرکت کنندگان پول (حق شرکت یا ثبت نام) دریافت شود و قرار باشد که از محل همان دریافت‌ها جوایزی به شرکت کنندگان برتر داده شود، با توجه به اینکه هدف شرکت کنندگان به دست آوردن آن جایزه است، آیا این رویه شرعاً ایراد دارد یا خیر؟ یعنی مصداق شرط بندی پیدا خواهد کرد؟ فرموده اند اگر به صورتی نباشد که از بازنده چیزی بگیرند که به برنده بدهند، مانعی ندارد والا صورت شرعی ندارد و همان شرط بندی است.
رهبر معظم انقلاب، ۴ اردیبهشت در آغاز هفته کار و کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف، کار جهادی و بی‌وقفه را از شرایط مهم رونق تولید و تحقق راهبرد عزت‌آفرین اقتصادی مقاومتی دانستند، همچنین در بخشی از سخنان خودشان به موضوع روش‌هایی شبیه به بخت‌آزمایی هم اشاره کردند.

مقام معظم رهبری تأکید کردند که توانایی‌های ملت ایران و جوانان پرتلاش و خوش استعداد میهن را بسیار فراتر از وضع فعلی است. باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند

آیت ‌الله مکارم شیرازی نیز به صراحت شیوه برگزاری این برنامه و اپلیکیشن آن را مصداق بارز قمار اعلام و درآمد حاصل از آن را نامشروع عنوان کرده است.

ریاست صداوسیما پس از تاکید رهبر معظم انقلاب دستور بررسی نحوه اسپانسر گیری در برنامه تلویزیونی را داد.

یک روز پس از این قضیه خبرنگارانی که مدت ها دنبال شفافیت ماجرای اسپانسر گیری و در آمد زایی در برنامه سیما بودند ولی تلاش‌هایشان بی ثمر می‌ماند، خبر توقف برنامه برنده باش در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵و ۶ اردیبهشت را منتشر کردند.

در حالی برنامه برنده باش متوقف شد که توانسته بود یکی از پر بیننده ترین برنامه های شبکه سه سیما شود و مدیران صدا و سیما و مدیریت شبکه سه سیما علی فروغی هیچ توضیحاتی در این رابطه ندادند.

باز هم مسئولان سیما صلاح دیدند که از واکنش رد مسئله را پیش بگیرند، توقف و دگر هیچ. در صورتی که مسئولان موظف بودند دراین خصوص به مردم و مخاطبان به صورت شفاف پاسخ دهند و بگویند چرا قصد داشتند با روی آنتن بردن چنین برنامه از طریق مردم و مخاطبان کسب در آمد کنند؟ برنده باش چقدر از این طریق درآمد زایی کردو چطور این پول هایی که از مردم و مخاطبان گرفتند خرج شد.

رضا گلزار نیز ترجیح داد در مقابل سیل سوال‌هایی که طرفدارانش در این زمینه می پرسیدند سکوت کند.

پول‌هایی که از طریق «برنده باش» کسب شده است کجا است؟

حالا بیش از ۶ ماه از توقف این برنامه گذشته است اما هنوز سیما در این زمینه اطلاع رسانی نکرده است.

گویا مسئولان سیما یکی از مهم ترین شاخصه های کار در رسانه، یعنی احترام به مخاطب را شوخی گرفته و یا اصلا با این موضوع اعتقادی ندارد و علاقه دارند که رابطه خود با مخاطبان را یک سویه جلو ببرند.

آنها به راحتی می توانند با بی‌تدبیری برنامه‌ای را روی آنتن ببرد که مشکلات شرعی مالی دارد، می توانند باز به راحتی مقابل سوال خبرنگاران سکوت کنند.

اگر برنده باش مشکلی در کسب در آمد نداشت و پول هایی که از مردم برای راه یابی به برنامه گرفته می شد شرعی بود چرا این مسابقه تلویزیونی پس از انتقاد مراجع و رهبر متوقف شد؟

اگر این درآمد مشکل شرعی داشت پس چرا هنوز صداوسیما درباره اینکه این پول ها کجا است و چطور خرج شده است صحبتی نمی کند؟ آیا نباید جایزه هایی که به برنده ها داده شده است و یا دستمزد هایی که از پول مردم پرداخت شده است و غیر شرعی خوانده شده است به مردمی که این پول ها را از طریق اپلیکیشن پرداخت کردند بازگرداننده شود؟

رسانه ای که خود را رسانه ملی می خواند باید به صورت شفاف در این زمینه اطلاع رسانی کند و این حداقل کاری است که مدیران سیما و شبکه سه می توانستند تا کنون دراین زمینه انجام دهند اما این مسئولان حتی از برگزاری یک نشست خبری دراین راستای شفاف سازی در این مورد خودداری کردند.

برنده باش یک مسابقه تلویزیونی با اجرای محمدرضا گلزار و تهیه‌کنندگی هاشم رضایت و حمید رحیمی نادی بود. شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید بر اساس اطلاعات عمومی به سؤالات متنوعی درباره مسائل مختلف پاسخ می‌دادند. افزایش نرخ مطالعه و بالا بردن آگاهی و اطلاعات عمومی در بین مخاطبان یکی از اهداف اصلی ساخت این مسابقه عنوان شده بود. در هر قسمت از این مسابقه چهار نفر که از قبل سوال‌های اپلیکیشن برنامه را به درستی پاسخ داده بودند، روی صندلی برنامه می‌نشستند و با پاسخ دادن به سوالات به صورت پلکانی برای بردن جایزه یک میلیارد ریالی با مجری وارد رقابت می‌شدند.

در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، در پی انتقاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و آیت الله مکارم شیرازی از این دست برنامه‌ها این مسابقه پر مخاطب از کنداکتور شبکه سه حذف و پخش آن متوقف شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ضرب‌المثل‌های ایرانی در «عصر خودمونی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه زنده «عصر خودمونی» رادیو نمایش این هفته به ضرب‌المثل‌های ایرانی می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، ساجد قدوسیان تهیه‌کننده برنامه این هفته «عصر خودمونی» گفت: تا روز چهارشنبه، ضرب‌المثل‌هایی مانند «توانگری به قناعت به از توانگری به بضاعت» «حساب به دینار بخشش به خروار» «تا تنور داغه نون رو بچسبون» «نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است» و «شاه‌ماهی که تو حوض نباشه قورباغه سپهسالاره» در قالب سؤالات متنوع اجتماعی به صورت زنده با شنوندگان مطرح می‌شود.

وی افزود: سؤالاتی که این هفته در برنامه زنده «عصر خودمونی» با مردم مطرح می‌شود شامل این موارد است: اگر می‌خواهیم قناعت‌ پیشه‌کنیم چه چیزهایی را باید حذف کنیم؟ اگر می‌خواهیم ببخشیم چه چیزهایی را بدون حد و مرز ببخشیم؟ چه فرصت‌هایی در زندگی داشته‌اید که از آن خوب استفاده کردید؟ ضربه‌ای که انسان‌ها به یکدیگر می‌زنند دردناک‌تر است یا ضربه‌ای که حیوانات به انسان‌ها می‌زنند؟ و با افرادی که بدون شایستگی به‌جایی رسیده‌اند چگونه باید برخورد کرد؟

برنامه زنده «عصر خودمونی» این هفته به تهیه‌کنندگی و سردبیری: ساجد قدوسیان، گویندگی: معصومه روحبخش، محمدرضا لبیب و نویسندگی: سارا آقامحمدی، حمید پارسا، الهام حاجی‌نژاد و با بازی: آرش راسخ، عماد شمس‌الله، الهام حاجی‌نژاد، محمدرضا لبیب و حمید پارسا  هر روز به غیر از پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۱۸:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم‌های شاخص ۲۰۱۹ با بیشترین امتیاز از منتقدان + عکس – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم‌هایی که تاکنون بیشترین امتیاز را از سوی منتقدان سایت راتن تومیتو گرفته اند را مرور می‌کنیم.

به گزارش سینماپرس، در روزهای اخیر که فیلم سینمایی جوکر اکران شده، صحبت از نظر منتقدان و امتیازهای جنجالی آن‌ها بسیار داغ شده است.

در طول دهه اخیر، سایت راتن تومیتو، جایگاه بالا و پرمخاطبی را در بین دوستداران سینما برای تفسیر و نقد فیلم‌ها پیدا کرده است. در حالی که برخی معتقد هستند این مقایسه‌ها درست نیست، اما اختلاف نظر بین مخاطبان و منتقدان همیشه جذاب بوده است. اگرچه نظر یک شخص در اینترنت هرچه باشد، نمی توان تأثیر یک فیلم بر یک مخاطب را نادیده گرفت. با توجه به چیزی که گفته شد به فیلم‌هایی از ۲۰۱۹ که امتیازات بالایی را دریافت کرده اند، می‌پردازیم.

روز و روزگاری در هالیوود

کوئنتین تارانتینو بعد از سه دهه فعالیت در عرصه سینما، به یک نام مشهور تبدیل شده که به خاطر دیالوگ‌های دلهره آور، شخصیت‌های فراتر از زندگی و خشونت شناخته می‌شود. دو فیلم قبلی وی در مورد برده داری در آمریکا بود و حالا شاهد راه رفتن برد پیت در خیابان‌های هالیوود ۱۹۶۹ هستیم.

فیلم‌های شاخص ۲۰۱۹ که بیشترین امتیاز را از منتقدین گرفتند+تصاویر

این فیلم روایتی تلخ را با اجرای‌های تحسین شده پیت و دی کاپریو به مخاطب نشان می‌دهد. این فیلم اگرچه به اندازه «داستان‌های عامه پسند» که بزرگترین فیلم تارانتینو است، تحسین نشده؛ اما تارانتینو را به زمانی برگردانده که کارش را به به بهترین نحو انجام می‌داد.

جنگ با خانواده ام

چه کسی حدس می زد استیفن مرچنت ۱۵ سال بعد از سریال «اداره» کارگردانی فیلمی با بازی دواین جانسون ملقب به صخره و نیک فورست را در مورد کشتی گرفتن کارگردانی کند. این یک ترکیب عجیب و غریب است؛ اما با خط داستانی خوب و دلچسب به یک فیلم مناسب تبدیل شده است. جنگ با خانواده ام، زمانی که بر روی روابط بین خانواده‌ها تمرکز می‌کند به اوج خود می‌رسد.

فیلم‌های شاخص ۲۰۱۹ که بیشترین امتیاز را از منتقدین گرفتند+تصاویر

آخرین مرد سیاه پوست در سانفرانسیسکو

به نظر می‌رسد کمپانی A۲۴ نمی‌تواند یک فیلم بد بسازد. اولین تجربه کارگردانی جو تالبوت فیلمی قدرتمند در مورد مردی آفریقایی آمریکایی است که به دنبال باز پس گیری خانه کودکی است که توسط پدر بزرگش در منطقه سانفرانسیسکو ساخته شده بود، اما حالا دچار تغییر شده است.

فیلم‌های شاخص ۲۰۱۹ که بیشترین امتیاز را از منتقدین گرفتند+تصاویر

این فیلم یک ماهیت زندگی نامه‌ای دارد و نقش آفرینی جیمی فیلز در این فیلم بسیار موفقیت آمیز و فوق العاده بوده است. یکی از دلایل آن هم این است که او به همراه جو تالبوت در نوشتن این فیلمنامه همکاری کرده است. این فیلم موجی از هویت، نوستالژی و امید را روایت می‌کند. با نقش آفرینی برجسته دنی گلور و جاناتان میجر دیدن فیلم «آخرین مرد سیاه پوست» را نباید از دست داد.

آپولو ۱۱

آپولو ۱۱ که توسط تاد داگلاس میلر کارگردانی شده، یک مستند سطح بالاست که در مورد جزئیات ماموریت فضایی ۱۹۶۹ برای فرود اولین انسان به روی کره ماه بحث می‌کند. چیزی که این اثر را به یک مستند منحصر به فرد تبدیل کرده است، این تصمیم بود که تنها از فیلم‌های آرشیو شده برای آن استفاده کنند.

فیلم‌های شاخص ۲۰۱۹ که بیشترین امتیاز را از منتقدین گرفتند+تصاویر

در حالی که این موضوع ممکن است از سوی برخی یک مورد منفی قلمداد شود، این فیلم را به یک قطعه سینمایی معتبرتر و محکم‌تر تبدیل می‌کند که در مجموع ۹۳ دقیقه داستان یکی از بزرگترین پیروزی‌های علمی را روایت می‌کند.

زنی در جنگ

یک کمدی سیاه بی نقص است که توسط بندیکت اریلینگون ساخته شده و برای پویا کردن داستان از طنز و دلهره استفاده می‌کند. هالدورا گیرا در این فیلم نقش هالا را بازی می کند. هالا یک فعال محیط زیست است و تصمیم می‌گیرد مقابل صنعت آلومینیوم بایستد و از نابودی کشور توسط این صنعت جلوگیری کند. او با تمام وجود در این راه پیش می‌رود تا اینکه بچه‌ای یتیم وارد زندگی اش می‌شود.

فیلم‌های شاخص ۲۰۱۹ که بیشترین امتیاز را از منتقدین گرفتند+تصاویر

ان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مرضیه» اکشن محرمی یا ترکیه‌ای ایرانیزه شده؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «مرضیه» یک تجربه دست‌چندم است که گاه تنه به سریال‌های ترکیه‌ای می‌زند و گاه حتی قرار است مقاومت زنانی چون «اوشین» و «یانگوم» را به یادمان بیاورد. «مرضیه» هرچه هست، ایرانی نیست، حتی اگر در آن نذری بدهند و تکیه نشان بدهند و جلوه‌های ظاهری عزاداری را جلوی دوربین بگذارند.

به گزارش سینماپرس، «مرضیه» را می‌توان هفتمین اثر تلویزیونی فلورا سام دانست. این عدم قطعیت در تعداد به‌دلیل این است که سام هم درگیر اپیدمی ساخت سری دوم سریال شد و به‌طرز عجیبی و درحالی که تعداد بینندگان سریال «بی‌قرار» چندان زیاد نبود، قسمت دوم آن را ساخت و درحالی که سری اول این سریال سال ۱۳۹۲ از شبکه یک سیما پخش شده بود، سری دوم آن در سال ۹۳ ساخته شد و نهایتا پس از چهار سال و در اقدامی قابل‌تامل روی آنتن شبکه ۲ سیما رفت. اگر این دو سریال را یک اثر در نظر بگیریم، کارنامه سام لاغرتر می‌شود. در کنار کارگردانی، فلورا سام بازیگری و نویسندگی هم می‌کند، اما حکایت سریال «مرضیه» شکل دیگری است. این سریال جزء مجموعه‌های مناسبتی محرم است که بخش عمده‌ای از آن در ماه صفر پخش می‌شود! حتما فلسفه سوگواری در این دوماه را می‌دانیم، اما منطقی این است که در آن ۱۰ روز سریال‌هایی متناسب با موضوع محرم پخش شود. «مرضیه» از ۲۸ تیرماه جلوی دوربین رفت و تاکنون نیز تصویربرداری آن ادامه داشته است. قسمت اول مرضیه روز ۲۳ شهریور و همزمان با ۱۴ محرم پخش شد. نکته مهم درمورد مناسبتی بودن این مجموعه این است که طبق معمول دهه‌های اخیر در آخرین لحظات، مدیران تلویزیون تصمیم گرفتند «مرضیه» محرمی باشد و این در حالی است که پیش‌بینی برای ساخت سریال‌های مناسبتی با وجود اختراع تقویم، ساده‌ترین کار است.

  رودست یا دست روی نویسنده؟

از آخرین سریال سام تا «مرضیه» پنج سال فاصله بود. «مرضیه» قرار است ملودرامی خانوادگی و محور داستانی آن درباره انتخاب باشد. نکته عجیب، خلاصه داستان این سریال است؛ جایی که گفته‌اند: مرضیه در تعارض کار و مذهب، مجبور به انتخاب می‌شود و در مسیر انتخاب و به‌نوعی امتحان ایمان اتفاقات جدیدی برایش رقم می‌خورد و… اتفاقا مشکل از همین‌جا شروع می‌شود. در گفت‌وگوهای کارگردان و تهیه‌کننده با رسانه‌ها موضوعاتی مثل اختلاس، عاشورا یا مفاسد اقتصادی به‌عنوان موضوعات مرضیه گفته می‌شود؛ موضوعاتی که این شائبه را ایجاد می‌کند که هر مدیری در تلویزیون یک موضوع را به این سریال وارد کرده و کارگردان هم به هر دلیلی آن را پذیرفته است. اما ماجرای انتخاب در «مرضیه»؛ هر مخاطب تلویزیون با اندک هوشی متوجه می‌شود که درنهایت انتخاب خاصی در کار نیست. شاهد حرفم همین اتفاقی است که برای یک حاشیه کوچک در این سریال رخ داد. در قسمتی از این سریال جمع کردن پرچم‌ها و پارچه‌های سیاه توسط «مرضیه» حاشیه‌ساز شد، اما پاسخ کارگردان به این حاشیه هم جالب بود: «مرضیه داستان ما بر این باور است که شفای شوهرش (امیرحسین صدیق) را می‌گیرد و وقتی این اتفاق نمی‌افتد، تمام باورهایش فرومی‌ریزد؛ شاید برای اینکه پایه باورهایش اشتباه بوده و البته نام این اتفاق در «مرضیه» را به کفر رسیدن نمی‌توان گذاشت و بهتر است بگوییم «قهر مرضیه»! زیرا ما همچنان «مرضیه» را می‌بینیم که چادر به سر می‌کند و همچنان کارهای خیر و خوب انجام می‌دهد.» یعنی خالق اثر برای یک تردید کوچک در یک قسمت از این سریال با این واکنش‌های منفی مواجه می‌شود. چطور مخاطب باهوش ما باید بپذیرد که درنهایت مرضیه قرار است بین دو راه انتخاب بکند. پس مخاطب نکته‌سنج از ابتدا با اصل داستان ارتباط برقرار نمی‌کند.

  پلیسی و محرمی؟

«وقتی از سریال محرمی نام برده می‌شود، ذهن بیننده به سمت مسائل خاص می‌رود، اما «مرضیه» سریال پلیسی- حادثه‌ای و اکشن است و فضاهای کمتر تجربه‌شده‌ای را در بستر سریال محرمی می‌آورد. در کنار این، مسائلی در سریال وجود دارد که من بیننده را از نظر عاطفی و درونی به فضا نزدیک می‌کند.» این جملات مجید اوجی، تهیه‌کننده «مرضیه» است. الزاما قرار نیست همه سریال‌های محرمی «مختارنامه» باشند، اما این شکل وصله و پینه و تبدیل یک ملودرام خانوادگی و آن‌هم به زور به سریال محرمی چه توجیه و خروجی‌ای دارد؟ جملات تهیه‌کننده را به صحبت‌های خانم کارگردان اضافه کنید تا متوجه شویم چه سعی زیادی شده تا هرجوری هست «مرضیه» محرمی جلوه کند؛ «تفاوت این کار با سریال‌هایی که از تلویزیون پخش شدند، در این است که در این کار ما به‌هیچ‌عنوان وارد جزئیات پرونده‌های اقتصادی نمی‌شویم و روایت ما از فساد کلی است. ما با آدم‌ها و درونیات آدم‌ها کار داریم و اینکه این اتفاقات چه تاثیراتی روی آدم‌ها می‌گذارد. در حقیقت نگاه می‌کنیم در جامعه‌ای که ۱۰ روز ماه محرم تعداد زیادی از پیروان امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند، این آدم‌ها در برابر ظلمی که در جامعه هست چه واکنشی باید نشان دهند. ما به این قضیه ورود کردیم و خیلی وارد جزئیات مساله پرونده‌های اقتصادی نشدیم. به نظرم کسی که متحول شده و به تکیه رفته است، باید فرد درستی باشد؛ اگر کسی پایش را وارد تکیه می‌گذارد، اگر در برابر ظلمی که می‌بیند ساکت باشد، بهتر است نرود.» با این استدلال هر مفهوم مثبتی را می‌توان به محرم و عزاداری ارتباط داد و برایش سریال ۱۵ قسمتی ساخت. شاید اگر مدیران تلویزیون زودتر به فکر ساختن سریال مخصوص ماه محرم می‌افتادند، زوج آقای تهیه‌کننده و خانم کارگردان هم مجبور نبودند چنان آسمانی را به چنین ریسمانی ببافند.

  داریوش ارجمند، چهره ثابت

«راز و نیاز» اولین اثر تلویزیونی سام است که در سال ۹۰ ساخته شد. نکته جالب درباره سریال‌های سام حضور برخی بازیگران در اکثر این کارهاست. به‌عنوان مثال، داریوش ارجمند در «راز و نیاز»، «راز پنهان» و «مرضیه» حضور دارد. پژمان بازغی، نرگس محمدی و محمود عزیزی بازیگرانی هستند که دست‌کم در دو مجموعه سام حضور داشته‌اند. کارنامه کاری سام نشان می‌دهد که معمولا با یک ترکیب نسبتا ثابت کار می‌کند و شخصیت‌ها هم چندان تفاوتی با هم ندارند. به صورت کلی شخصیت‌های ثابتی در ذهن فلورا سام است که در هر مجموعه‌ای از آنها با اندازه‌های مختلف استفاده می‌کند.

  این خبرنگارها کجا زندگی می‌کنند؟

یکی از نقدهایی که در قسمت‌های اول به این سریال وارد شد، ارائه تصویر مخدوش و غیرقابل باور از خبرنگاران بود؛ تصویری که چه از لحاظ وضعیت زندگی و چه از لحاظ حیطه کاری بیشتر شبیه خبرنگاران خارجی بود. مدت‌هاست تصویر دقیقی از خبرنگاران در تلویزیون عرضه نمی‌شود و نهایتا به انداختن یک دوربین عکاسی روی دوش‌شان (واقعا هر خبرنگاری، عکاس است؟) و پوشیدن جلیقه خبرنگاری خلاصه می‌شود. خانه‌ای که خبرنگار «مرضیه» در آن زندگی می‌کرد، شاید در دنیای واقعی به اندازه خانه‌های چند خبرنگار باشد. در این سال‌ها دست‌کم چند خبرنگار به نویسنده و کارگردان سریال مراجعه کرده‌اند. از هرکدام این خبرنگاران یک نکته هم در ذهن نویسنده مانده بود، چهره خبرنگار ایرانی به‌درستی ترسیم می‌شد. نکته دیگر حضور ضعیف علی اوجی در نقش سردبیر نشریه است. پاسخ کارگردان به این دو انتقاد در گفت‌وگویش با جام‌جم چنین بوده است: «این سریال با تحقیق ساخته شد و ما برای صنف‌های مختلف سریال تحقیقات کرده بودیم. از سوی دیگر درباره بازی آقای اوجی باید بگویم خودم از او خواسته بودم به‌گونه‌ای بازی کند که دستش برای تماشاگر رو نشود که او موذی و دستش با خلافکاران در یک کاسه است و به‌نظرم این اتفاق هم افتاده است.» اما برعکس شما معتقدم بازی علی اوجی به‌گونه‌ای بود که از ابتدا هم مخاطب متوجه شده بود دستش با خلافکاران در یک کاسه است.

  شعارزدگی و کلیشه‌ها

شخصیت‌های این سریال را قبلا در نمونه‌های دیگر مجموعه‌های تلویزیونی دیده‌ایم. حتی برخی دیالوگ‌ها را هم قبلا جایی شنیده‌ایم. با وجود اینکه طرح این سریال به گفته سازندگانش اردیبهشت‌ماه تایید شده بود، اما تلاش قابل‌ملاحظه‌ای برای متفاوت بودن این اثر دیده نمی‌شود. حضور همزمان کودکان کار، محرم، مفاسد اقتصادی و تردیدهای یک زن در یک سریال نشان از دغدغه‌مند بودن کارگردان ندارد؛ مهم خروجی این همنشینی است. «مرضیه» کار متوسطی است. شاید سازندگانش زمان اندک ساخت را بهانه کنند یا هر موضوع دیگری را. اما مخاطبان تلویزیون مدت‌هاست یک اثر خوب ملودرام را فریاد می‌زنند. هجوم سریال‌های ترکیه‌ای و کره‌ای و استقبال فوق‌العاده مردم از آنها به‌جای تحریک مدیران و کارگردانان تلویزیون، عرصه را برای سپردن آنتن به آنها آماده کرده است. «مرضیه» یک تجربه دست‌چندم است که گاه تنه به سریال‌های ترکیه‌ای می‌زند و گاه حتی قرار است مقاومت زنانی چون «اوشین» و «یانگوم» را به یادمان بیاورد. «مرضیه» هرچه هست، ایرانی نیست، حتی اگر در آن نذری بدهند و تکیه نشان بدهند و جلوه‌های ظاهری عزاداری را جلوی دوربین بگذارند.

*فرهیختگان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای ساخت فیلم «به کودکان شلیک نکنید» هستم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انسیه شاه‌حسینی می گوید تا زمانی که فیلم سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» ساخته نشود سراغ پروژه جدیدی نمی رود.

به گزارش سینماپرس، انسیه شاه‌ حسینی کارگردان و نویسنده سینما که مدتی است در حوزه سینما فعالیتی نداشته است به صبا عنوان کرد:‌ هنوز هم به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای ساخت فیلم  «به کودکان شلیک نکنید» هستم.

وی در پاسخ به اینکه قرارست تا چند سال منتظر پیدا کردن سرمایه گذار بماند، عنوان کرد: من برای این کار چندین سال وقت گذاشتم و زحمات زیادی برای نگارش فیلمنامه آن کشیدم از این رو تا زمان جذب سرمایه‌گذار سراغ اثر دیگری نمی‌روم چراکه معتقدم این فیلم ارزش بالایی دارد.

کارگردان فیلم «شب بخیر فرمانده» با بیان اینکه حتی تهیه کننده‌ کار نیز حدود ۶ سال است سراغ اثر دیگری نرفته است، گفت: حرف ما در فیلم «به کودکان شلیک نکنید» این است که پیروزی و رستگاری در مقاومت است و حرف آمریکا باطل است.

شاه‌حسینی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری سراغ سازمان اوج نیز رفته است، افزود: سازمان اوج و آقای احسان محمدحسنی حرفشان این است که باید روی فیلمی سرمایه‌گذاری کرد که آورده مالی داشته باشد و آنها معتقدند این فیلم این قابلیت را ندارد گرچه به نظرم با رایزنی‌های انجام شده در کشورهای عربی استقبال زیادی از آن خواهد شد.

کارگردان فیلم «زیباتر از زندگی» با انتقاد از حوزه هنری گفت:‌ من دیگر به حوزه هنری امیدی ندارم زیرا به نظر من در سال های اخیر از مسیر خود خارج شده است. بخش سینمایی حوزه هنری بسیار ضعیف شده است و باید این بخش را به شکل بنیادین اصلاح کرد.

شاه حسینی در پایان با بیان اینکه در زمانی که تئاتر و سینمای ما به مشکل برخورده است باید حوزه هنری اثرگذار باشد، گفت: چرا مسئولان حوزه منفعل شده اند؟  من از فارابی و سایر متولیان فرهنگی انتظاری ندارم اما مساله حوزه هنری فرق دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دومین روز «هفته فیلم کودک» با «بنیامین» گذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دومین روز «هفته فیلم کودک» با نمایش انیمیشن سینمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی پیگیری شد.

به گزراش سینماپرس، دومین روز از «هفته فیلم کودک»، عصر یکشنبه ۱۴ مهر با فیلم انیمیشن «بنیامین» ساخته محسن عنایتی، در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی آغاز شد.

محسن عنایتی، کارگردان فیلم انیمیشن «بنیامین»، پیش از آغاز نمایش این فیلم در «هفته فیلم کودک» گفت: تولید این انیمیشن همچون بسیاری از کارهای همکاران ما در این عرصه، بسیار دشوار بود و برای آن زحمت بسیار زیادی کشیده شده است.

وی در ادامه از گروه صداپیشگان فیلم و فرشید جلیلی صداگذار قدردانی کرد و به همراه مصطفی حسن‌آبادی تهیه‌کننده این انیمیشن سینمایی، حاضران را به دیدن فیلم دعوت کرد.

چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، امیر زند، مریم شیرزاد، تینا هاشمی، آرزو آفرید از صداپیشگان انیمیشن بنیامین هستند.

«هفته فیلم کودک» به همت بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به‌منظور فراهم ساختن زمینه‌ای برای دیدار هنرمندان، منتقدان، اصحاب رسانه، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، سینماگران و نویسندگان حوزه کودکان و نوجوانان، تا ۱۸ مهر از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی ادامه دارد.

منطقه پرواز ممنوع (امیرداسارگر)، قطار آن شب (حمیدرضا قطبی)، اقیانوس پشت پنجره (بابک نبی‌زاده) و تورنا۲ (سیدجواد هاشمی) فیلم‌های روزهای آینده این هفته فیلم هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع