X

بایگانی مهر 15, 1398

دفتر سینمایی

نظارتی بر عملکرد شورای صنفی اکران از سوی سازمان سینمایی صورت نمی‌گیرد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بهمن حبشی مدیرکل دفتر نظارت بر تولید فیلم و دبیر شورای رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی در واکنش به انتقادات مطرح شده از اکران همزمان فیلم‌های دارای رده‌بندی سنی ۱۲+ و ۱۵+ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، با جدی‌تر شدن طرح اعمال رده‌بندی سنی برای فیلم‌های راه یافته به چرخه اکران، از دو هفته قبل سینماهای کشور شاهد پدیده‌ای تازه هستند؛ پدیده‌ای که خبرگزاری مهر پیش‌تر در گزارش «ورود کودک و نوجوان به سینما ممنوع شد!» نسبت به آن هشدار داده بود.

با ادامه ورود فیلم‌های دارای محدودیت سنی «۱۲+» و «۱۵+» به چرخه اکران، دایره این ممنوعیت بیش از قبل هم شده است و حالا سینماها به‌طور جدی با معضل کمبود فیلم مناسب برای «خانواده» مواجه هستند.

پیرو این شرایط و برای اطلاع از موضع رسمی سازمان سینمایی به‌عنوان متولی رسمی مدیریت سینمای ایران، طبق پروتکل اعلام شده از سوی حسین انتظامی، سه سوال مشخص را طراحی و به روابط عمومی سازمان سینمایی ارسال کردیم.

بهمن حبشی مدیرکل دفتر نظارت بر تولید فیلم و دبیر شورای رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی در پاسخ به سوالات خبرگزاری مهر توضیحاتی ارائه کرده است. در ادامه متن پرسش‌ها و توضیحات این مدیر سازمان سینمایی را می‌خوانید؛

متن سوال از سازمان سینمایی؛

با اجرایی شدن طرح رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی، شاهد تراکم فیلم‌هایی در چرخه اکران هستیم که محدودیت سنی زیر ۱۲ و زیر ۱۵ سال برای آن‌ها لحاظ شده است. این شرایط به معنای آن است که براساس نظر مشورتی سازمان سینمایی، طی یک ماه گذشته فیلم مناسبی برای حضور خانواده‌ها در سالن سینماها روانه پرده نشده است. با توجه به این شرایط سوالات زیر قابل طرح است؛

۱) با توجه به مسئولیت شورای صنفی نمایش در مدیریت ترکیب فیلم‌های روی پرده، سازمان سینمایی آیا هیچ حساسیتی به این دست نابه‌سامانی‌ها که می‌تواند در بلندمدت منجر به دوری خانواده‌ها از سینما و حذف بیش از پیش «سینما» از سبد مصرفی خانواده‌ها شود، ندارد و اساساً آیا اعمال نظارتی بر عملکرد شورای صنفی اکران از سوی سازمان سینمایی صورت نمی‌گیرد؟

۲) در تراکم فیلم‌های دارای محدودیت سنی برای مخاطبان،‌ خلاء اکران فیلم‌های ویژه کودکان و نوجوانان بیش از پیش خودنمایی می‌کند؛ ایده‌هایی مانند شکل‌گیری گروه سینمایی ویژه این گروه سنی و یا الزام سرگروه‌ها به اکران حداقل یک فیلم کودک در طول سال چرا تا به امروز اجرایی نشده است؟ به‌خصوص که همزمانی اکران پاییز با آغاز به کار مدارس، خود ظرفیت ویژه‌ای برای فروش فیلم‌های مناسب این گروه سنی به‌وجود می‌آورد که به نظر نسبت به آن نیز غفلت صورت گرفته است.

۳) با توجه به همزمانی نمایش فیلم‌های دارای محدودیت سنی، آیا می‌توان سازوکاری برای مدیریت ویترین تولیدات سینمای ایران از مرحله تولید و یا همان دریافت پروانه ساخت درنظر گرفت؟ سازمان سینمایی طرح و ایده‌ای برای سامان‌دهی متناسب چرخه تولید و اکران از منظر توازن تولیدات و حفظ تنوع در اکران در مقاطع زمانی مختلف، مدنظر دارد؟

توضیحات بهمن حبشی در پاسخ به سوالات؛

۱) بعضی فیلم‌ها دارای شرایط سنی هستند که در آن با رعایت شرایط سنی راه نظارت خانواده‌ها هموار شده است و هرچند دیدن آن فیلم برای کودکان و نوجوانان توصیه نشده و مناسب نیست اما برای والدین و بزرگ‌ترها منعی ندارد. البته وضعیتی که اشاره فرمودید به دو خروجی مبارک منتهی می‌شود؛ اولا خود سینماگران با مشاهده جدیت رده‌بندی و به دلیل نگاه مسئولانه‌شان به سمت تولید آثاری می‌روند که لذت خانوادگی دیدن فیلم را فراهم کنند و ثانیاً شورای پروانه ساخت هم این ملاحظه را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند.

۲) اکران فیلم‌های کودک و نوجوان بر اساس برنامه‌ریزی، انجام شده است. به‌طوری که فیلم «تپلی و من» در ماه‌های گذشته اکران شده و فیلم‌های «بنیامین»، «تورنادو» و «بیست و سه نفر» جزو برنامه‌های شورای صنفی قرار گرفته‌اند که از آبان ماه اکران شوند. به جز یک سرگروه که در پی انتخاب فیلم کودک بر اساس برنامه عدم تداخل است، سایر سرگروه‌ها یا فیلم کودک اکران کردند یا قرارداد خود را منعقد نموده‌اند.

۳) سیاست و عملکرد شوراهای پروانه ساخت و نمایش از اطلاع‌رسانی‌های مصداقی و تجمیعی آن‌ها قابل رهگیری است. در شش ماه اول امسال بیش از ۸۰ پروانه ساخت صادر شده است که از این میان فیلم‌های دفاع مقدس ۱۱ عنوان، کودک و نوجوان ۷ عنوان، طنز و کمدی ۱۴ عنوان، اجتماعی ۴۹ عنوان و سایر ۴ عنوان موفق به صدور پروانه ساخت شده است که متناسب با چرخه تولید و اکران و حفظ تنوع در اکران، خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعلام نتایج نهایی بخش مسابقه صحنه جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هیئت انتخاب آثار بخش مسابقه صحنه بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، نتایج نهایی این بخش را اعلام کردند.

به گزارش سینماپرس، ستاد خبری بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر خبر داد «هیئت انتخاب آثار بخش مسابقه صحنه این رویداد، با اعلام نام ۱۲ اثر نتایج نهایی این بخش را مشخص کردند.»

از میان ۱۲ اثر انتخاب‌شده برای حضور در بخش مسابقه صحنه بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر توسط فریبا متخصص، آرش دادگر و علی‌رضا اوسیوند، حضور ۶ اثر به صورت مشروط و منوط به بازبینی مجدد است.

نتایج نهایی بخش مسابقه صحنه بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به شرح زیر است:

۱- «نامه‌هایی به دخترم سهراب» / نویسنده: طیبه نیک‌آزاد- علی حیدری/ کارگردان: علی حیدری/ شهر آبادان/ منطقه اروند

۲- «مرا به آسمان روانه کن (حنانه)»/ نویسنده: احسان روحی/ کارگردان: علی روحی/ شهر مشهد/ استان خراسان رضوی

۳- «حال همه ما خوب است» / نویسنده: باقر سروش/ کارگردان: علی‌رضا همتیان/ شهر زنجان/ استان زنجان

۴- «دست‌هایت کو مم‌حسن» / نویسنده: رضا گشتاسب/ کارگردان: رضا کرمی‌زاده/ شهر یاسوج/ استان کهگیلویه و بویراحمد

۵- «شلب» / نویسنده: حسین ذوالفقاری/ کارگردان: حمید بقایی/ شهر خرمشهر/ منطقه اروند

۶- «تلاقی- گزارش یک واقعه از پیش اعلام نشده» / نویسنده:مهدی آشوغ/ کارگردان:مهدی آشوغ/ شهر اندیمشک/ استان خوزستان

۷- «غراب شیطان» / نویسنده: رضا گشتاسب/ کارگردان: حسن سبحانی‌مینابی/ شهر میناب/ استان هرمزگان (مشروط)

۸- «رمان سمپاشی» / نویسنده: رضا گشتاسب/ کارگردان: جواد صداقت و الهام ابنی/ شهر بوشهر/ استان بوشهر (مشروط)

۹- «برا» / نویسنده: پژمان شاهوردی/ کارگردان: پژمان شاهوردی/ شهر بروجرد/ استان لرستان (مشروط)

۱۰- «جایی که گنجشک‌ها می‌میرند» / نویسنده: خسرو امیری/ کارگردان:رضا ذاکری-نوال وائلی/ شهر ماهشهر/ استان خوزستان (مشروط)

۱۱- «حسام گمشده در چهارم آذر» / نویسنده: کامران شهلایی/ کارگردان: محمد لارتی-کامران شهلایی/ شهر تهران/ استان تهران (مشروط)

۱۲- «لگاح» / نویسنده: آمنه پورحسینی- پژمان مهراب‌پور/ کارگردان: عبدالله حلیات/ شهر خرمشهر/ منطقه اروند

بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های محیطی و میدانی، از ۱۵ تا ۱۹ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی از مستند «محروم روی گنج» در «به اضافه مستند» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «محروم روی گنج» در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «محروم روی گنج» از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، غلام‌محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان بویراحمد و دنا و شایان نادری فعال اجتماعی و جهادی مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی شرایط فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد، محرومیت‌های این منطقه و ظرفیت‌های موجود آن خواهند پرداخت. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «محروم روی گنج»، یک فیلم اجتماعی از محرومیت‌های استان غربی کشورمان، کهگیلویه و بویراحمد، در عین برخورداری از منابع غنی نفت و گاز، مراتع و … است و درد و دل‌های مردم این منطقه را به تصویر کشیده است. این مستند با همکاری گروه عکاسان و مستندسازان جهادی و به کارگردانی یاسر عرب در مرکز فرهنگی میثاق تولید شده است و روایتی متفاوت و نشنیده از شرایط مردم بومی این منطقه را به تصویر می‌کشد.

استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های غربی کشورمان است که دارای سرزمینی مرتفع و کوهستانی است. این استان به سرزمین آبشارهای خروشان و استان چهار فصل کشورمان معروف است که در آن گردو، عسل طبیعی، ماهی قزل آلا و مرکبات به وفور یافت می‌شود. در بعضی مناطق آن از جمله یاسوج، به تازگی میدان‌های نفتی و گازی بزرگی کشف شده ‌است که نفت فوق سبک داشته و میزان ارزش آن بسیار مقرون به صرفه ارزیابی شده‌ است. این استان علیرغم این منابع غنی دارای محدودیت‌هایی است که در مستند محروم روی گنج به تصویر کشیده شده است.

مستند «محروم روی گنج» برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شود و در برنامه «به اضافه مستند» رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۷ مهر ساعت ۹ و جمعه ۱۹ مهر ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

میکائیل شهرستانی «هزار و یک‌شب» را کارگردانی می کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: میکائیل شهرستانی «داستان‌های هزار و یک‌شب» را رادیویی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، «هزار افسان» سریال رادیویی پربازیگر رادیویی است که به کارگردانی میکائیل شهرستانی، این روزها از آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود.

«هزار افسان» را سمیرا عباسی شکوهی بر اساس داستان‌های هزارو یک‌شب، به صورت رادیویی تنظیم کرده است.

در این نمایش رادیویی تعداد زیادی از بازیگران اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«هزار افسان» به کارگردانی میکائیل شهرستانی، تهیه‌کنندگی محمدمهاجر، صدابرداری علی حاجی‌نوروزی و افکتوری نرگس موسی‌پور، هر شب ساعت ۲۲ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند نمایش‌ها و برنامه‌های رادیو نمایش را بر روی موج اف. ام ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز بشنوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سینمای کودک مانند یک نقشه گنج‌ است که باید کشف شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آیین قدردانی از پخش کنندگان، سینماداران و تهیه‌کنندگان فعال حوزه سینمای کودک و نوجوان در سال ۹۷ عصر دوشنبه ۱۵ مهر در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین قدردانی از پخش کنندگان، سینماداران و تهیه‌کنندگان فعال حوزه سینمای کودک و نوجوان در سال ۹۷ با حضور دست‌اندرکاران و فعالان سینمای کودک و همزمان با هفته ملی کودک، عصر دوشنبه ۱۵ مهر در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

اجرای این مراسم بر عهده فرزاد حسنی بود. در این بخش علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی روی صحنه حضور پیدا کرد و گفت: سینمای ایران هویت متکثری دارد و سینمای کودک و نوجوان یکی از مهمترین آنهاست. سینمای کودک در سپهر سینمای کشور مانند یک نقشه گنج‌ است که باید کشف شود.

وی تأکید کرد: سینمای کودک سینمای امید و سینمای آینده ماست. یکی از اهداف برنامه امروز توجه دادن به عنصر فیلمسازی برای مخاطبان سینمای کودک در سراسر کشور است.

تابش ادامه داد: اتفاقاتی که در سینمای کودک رخ داده نیازمند حمایت و توجه سرمایه‌گذاران و سینماداران است. داستان جذاب، خانواده محور بودن، ایجاد شور و نشاط و امید در مخاطبان و استفاده از تکنولوژی روز توسط شورای سیاستگذاری سینمای کودک است.

مدیرعامل بنیاد فارابی اظهار کرد: هدفگذاری ما در بنیاد در جهت جذب مخاطبان خاموش است. در شهرهایی که در جهان زندگی می‌کنیم مفهوم شهر دوستدار کودک وجود دارد و امیدوارم سینمای دوستدار کودک را از سال آینده داشته باشیم و سالن‌های سینما و سامانه‌های پخش مجازی فیلم‌ها این عنوان را استفاده کنند.

وی با بیان اینکه توجه به طراحی تولید و حضور گروه‌های خلاق، نگارش فیلمنامه و بحث پیچینگ با حضور متخصصان در شورای سیاستگذاری سینمای کودک در دستور بنیاد فارابی قرار دارد، افزود: خوشحالیم برای شکوفایی سینمای کودک همه ارکان سینمای ایران پای کار آمده‌اند.

تابش یادآور شد: بر اساس رصد و پایشی که مرتبا انجام داده‌ایم سال ۹۹ سال پرباری برای سینمای کودک و نوجوان خواهد بود. ۱۵ فیلم در حال تولید و ۱۳ فیلم آماده اکران هستند.

سپس قدردانی از فعالان برگزیده سینمای کودک در سال ۹۷ انجام شد. در ابتدا و در بخش بهترین سینماهای دوستدار کودک، پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان، پردیس سینمایی آزادی و پردیس سینمایی کورش به ترتیب عناوین سوم تا اول پرمخاطب‌ترین سالن‌های اکران فیلم‌های کودک در سال ۹۷ را کسب کردند.

در بخش قدردانی پخش‌های فعال سینمای کودک، از داریوش باباییان مدیرعامل پخش شکوفا فیلم، پخش فیلمسازان موعود با مدیریت حبیب اسماعیلی و غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری به ترتیب به عنوان رتبه‌های سوم تا اول بهترین پخش کننده‌های فیلم کودک قدردانی شد.

سپس از حامد جعفری تهیه‌کننده انیمیشن «فیلشاه» به عنوان پر فروش‌ترین فیلم کودک و نوجوان در سال ۹۷ تجلیل شد.

جعفری در این بخش گفت: با آقایان ریانی و صارمی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ساخت یک فیلم همکاری داریم که امیدوارم تجربه موفقی باشد.

در ادامه قدردانی از سیدجواد هاشمی تهیه‌کننده «پیشونی سفید ۲ و ۳» به عنوان تهیه‌کننده برتر سینمای کودک در سال ۹۷ قدردانی شد.

وی در این بخش از مراسم تصریح کرد: باید دست سرمایه‌گذاران سینمای کودک را بوسید. متأسفانه به آن‌ها کمتر توجه می‌شود و آن‌ها به همین دلیل کمتر وارد گود می‌شوند.

قدردانی از سازمان مردم نهاد سامانه اردویی مدارس و قدردانی از مجید فولادوند مدیرعامل پردیس سینمایی کیان به عنوان فعال‌ترین سالن سینمایی در اکران‌های دانش‌آموزی در سال ۹۷ از دیگر بخش‌های این مراسم بود

بخش ویژه مراسم نیزاختصاص به قدردانی از چند خانواده شهید مدافع حرم داشت. در این بخش از محمدمتین قاضی‌خواهی محمدیاسین و نهال فرزندان شهید مهدی قاضی‌خواهی، ملیکا رفیعی و مبینا رفیعی فرزندان شهید محمدرئوف رفیعی، سیدکاظم حسینی برادر سیدمحمد حسینی قدردانی شد.

در پایان این مراسم و در قالب هفته فیلم کودک، فیلم «منطقه پرواز ممنوع» برای حاضران نمایش داده شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم «ایرو»به هند می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «ایرو» ساخته هادی محقق در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم گواهاتی هند حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، «ایرو» که سومین ساخته هادی محقق بعد از فیلم تحسین شده «ممیرو» است، در تازه‌ترین حضور جهانی خود در سومین جشنواره بین‌المللی گواهاتی که از ۹ تا ۱۵ آبان در هند برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آید.

در این جشنواره ۱۰۰ فیلم از بیش از ۶۵ کشور جهان حضور دارند.

«ایرو» که به نویسندگی سیدهادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق ساخته شده است تاکنون در جشنواره‌ فیلم سائوپائولو برزیل، جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین استونی، جشنواره فیلم چنای هند، جشنواره زوریخ سویس، جشنواره فیلم‌های ایرانی در پراگ و بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم پکن ۲۰۱۹ حضور داشته است.

در خلاصه داستان «ایرو» آمده است: پیرمردی که به تنهایی زندگی خود را می‌گذراند، در انتظار حکم قصاص فرزندش است. او با اینکه برای جلب رضایت خانواده مقتول تلاش زیادی کرده، اما پسرش در زندان سکته می‌کند. او برای تحویل جنازه راهی شهر می‌شود و اتفاقات زیادی را پشت سر می‌گذارد.

همچنین مدیریت پخش بین‌الملل فیلم را محمد اطبایی بر عهده دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در جنگ ما باور رزمندگان، اشغال زمین نبود/ نباید دفاع مقدس را بعنوان یک «حادثه» دید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: چهارمین نشست تخصصی سینمای دفاع مقدس با ارایه راهکارهایی برای بهبود وضعیت سینمای دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، چهارمین نشست تخصصی سینمای دفاع مقدس صبح امروز ۱۵ مهرماه در محل سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی عظیمی میرآبادی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: زمانی نسبت به سینمای دفاع مقدس محبتی صورت می‌گرفت و تعداد آثار این چنینی زیاد بود اما وقتی قهری نسبت به این سینما صورت می‌گیرد، آثار به حداقل می‌رسد بنابراین اگر نهادهایی مثل اوج، انجمن انقلاب و سینمای دفاع‌مقدس وجود نداشته نباشد، دیگر اثری از دفاع مقدس نمی‌بینیم.

مدیرانی که فکر می‌کنند «دفاع مقدس» تمام شده است

در ادامه پرویز فارسیجانی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از دولت‌ها تعداد آثار دفاع‌مقدسی کم می‌شود و در برخی مدیریت‌ها افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: بعد انقلاب در حوزه مسئولیت‌ها نوعی غفلت و فراموشی صورت گرفت و نتوانستیم فرهنگ دفاع مقدس را همیشه ساری و جاری نگه داریم. البته بخشی از این موضوع به نوع نگاه مدیران برمی‌گردد، چراکه آن‌ها فکر می‌کنند دفاع مقدس تمام شده است در حالی که رهبر انقلاب نسبت به دفاع مقدس نگاه گنجینه‌ای دارند. به نظرم مسئولان ما دچار این آفت شده‌اند که فکر می‌کنند این حادثه تمام شده و دیگر نیازی به فرهنگ‌سازی نیست البته علاوه‌بر غفلت مسئولان موضوع دیگری که وجود دارد این است که آن‌ها هیچ راهبردی در حوزه سینمای دفاع مقدس ندارند درواقع امور به سلایق و انگیزه مدیران واگذار و همین امر باعث عقب گرد ما شده است از سوی دیگر متاسفانه امروز بسیار به گیشه توجه می‌شود و برخی می‌گویند آثار دفاع‌مقدسی گیشه ندارند، هزینه‌بر هستند و… در حالی که می‌شود آثاری ساخت که با استقبال مدیران و مردم مواجه شود.

فارسیجانی عنوان کرد: نگاه مسئولان ما به دفاع مقدس ساده، سطحی و البته اقتصادی است و اصلا برای نسل چهارم و پنجم انقلاب هیچ فکری نکرده‌اند. البته مردم و جوانان هم باید این مطالبه را داشته باشند و بگویند دوست داریم آثار جنگی ببینیم هنرمندان هم نباید فکر کنند تاریخ مصرف این آثار گذشته است.

وی ادامه داد: مسئولیت نهادهای متولی سینمای دفاع مقدس زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس است از همین رو باید زیرساخت‌های این امر را فراهم کنیم چراکه می‌شود با هم‌افزایی و باور یکدیگر، کارها را با هم جلو ببریم که یکی از آسیب‌های سینمای انقلاب همین است. باید یارانه‌های این کار را پرداخت و نباید خیلی به برگشت سرمایه فکر کرد. جالب است که ما برای ظاهر و جسم مردم حاضریم یارانه بدهیم ولی حاضر به هزینه کردن برای روح و اندیشه مردم نیستیم در حالی که باید برای نهادها ایمان و باور مردم مهم باشد.

در جنگ ما باور رزمندگان، اشغال زمین نبود

سپس حسین طلابیگی سرپرست دفتر توسعه و فناوری سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در صنعت سینمای دنیا ۲ نگاه درباره سینمای جنگ وجود دارد؛ یکی اینکه آثاری تولید می‌شود که مربوط به تبلیغ، تهییج مردم و در جهت مغلوب کردن حریف است و دیگری هم مربوط به زمانی می‌شود که جنگی رخ می‌دهد برای مثال گفته می‌شود که این جنگ چرا رخ داده است. بعد از جنگ معمولا دیدگاه‌های انتقادی پیش می‌آید که به آن سینمای ضد جنگ می‌گویند اما در سینمای ما یک نگاه مربوط به تهییج مردم و رزمنده‌هاست که حتی برخی اندیشمندان به تحلیل این نگاه پرداختند. باید بدانیم که در جنگ ما باور رزمندگان اشغال زمین نبود، بلکه آن‌ها جهاد فی سبیل‌الله کردند اما ما متأسفانه رفته‌رفته از جنگ فاصله گرفتیم و نگاهمان به سرزمین و مسائل مادی معطوف شد. کم کم دیدگاه‌های نفوذی روشنفکری به سینمای ما ورود کرد یعنی همانطور که آمریکا اسلام میانه را آورد متاسفانه اسلام میانه‌ای هم به سینمای دفاع مقدس راه پیدا کرد به این صورت که کسانی که ظاهراً دیدگاه مصلحانه‌ای داشتند در باطن با یک دیدگاه میانه گفتند بچه‌های دفاع مقدس نگاه تندی دارند. از همین‌رو فیلم‌های ما به آثار ضدجنگ تبدیل شد و در آن‌ها نگاه انسانی وجود دارد در حالی که ما در جنگ به دنبال نگاه الهی بودیم.

طلابیگی: برخی می‌گویند چرا فیلم سفارشی ساخته می‌شود؟ چطور است که وقتی غرب فیلم سفارشی می‌سازد از آن تقدیر می‌شود اما فیلم‌های سفارشی ما بد است؟ وی افزود: ما باید ببینیم سینمای انقلاب در کجای این سپهر فرهنگی است. برخی از مسئولان با برخی از تولیدات، فقط بیلان فرهنگی خود را کامل می‌کنند در حالی که باید یک باور در فیلمسازان ایجاد کنیم. برخی می‌گویند چرا فیلم سفارشی ساخته می‌شود؟ چطور است که وقتی غرب فیلم سفارشی می‌سازد از آن تقدیر می‌شود اما فیلم‌های سفارشی ما بد است؟ البته من می‌دانم که آنها فیلمسازان خود را به این باور رسانده‌اند که این مسایل برایشان مهم است یا در تولیداتشان از فیلمسازانی استفاده می‌کنند که به طور کلی این باورها را دارند و اتفاقا یه همین ترتیب فیلم‌های قوی می‌سازند وقتی ما فیلمساز را رها کرده ایم، نمی‌توانیم برنامه‌ها را اجرا کنیم.

در بخش دیگری از این نشست عظیمی میرآبادی توضیح داد: اگر ما بگوییم سینماگران با دفاع مقدس قهر کرده‌اند یک حرف غیرقابل اتکا زده‌ایم چراکه هنرمندانی که به ساخت چنین فیلم‌هایی باور دارند هیچوقت دست از تلاش بر نمی‌دارند. البته در این میان برخی هم به نگاه مسئولان توجه می‌کنند تا ببینند نگاه آنها نسبت به موضوع چیست. من قبول ندارم آثار سینمای دفاع مقدس دیده نمی‌شود، چراکه که بیشترین آمار فروش و مخاطب مربوط به فیلم‌های دفاع مقدس بوده است. اتفاقاً مردم به سینمای دفاع مقدس به شکل مهجورانه نگاه نمی‌کنند. این آثار هرگاه که درست اکران شدند، مردم اقبال نشان داده‌اند؛ همین فیلم «رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در عرض یک هفته ۲ میلیارد فروخت. این فیلم به دلیل پخش درست خوب فروخت اما فیلم‌های دیگر اکران خوبی ندارند، حتی وضعیت در فیلم‌های تلویزیونی هم همینطور است. یعنی در حالی که صدا  و سیما خودش این آثار را تولید می‌کند خودش هم زمان مناسبی برای پخش آن‌ها در نظر نمی‌گیرد. بنابراین باید یک دلیل افت و خیز سینمای دفاع مقدس را در عملکرد مسئولان جستجو کرد.

نباید دفاع مقدس را بعنوان یک «حادثه» دید

وی درباره تربیت سینماگران جوان دفاع مقدسی اظهار کرد: اگر دفاع مقدس را یک واقعه تاریخی ببینیم پاسخ دادن به این مسأله سخت می‌شود برخی برای رسیدن به موضوعات دفاع مقدس مطالعه و تحقیق می‌کنند که البته باید دید آن تحقیقات از چه زاویه‌ای بوده‌اند پس در ابتدا آن نگاه تعیین کننده است اگر ما بخواهیم جوانان از طریق تحقیق کتابخانه‌ای، دفاع مقدس را درک کنند ممکن است مطالعات آنها دقیق نباشد از همین رو باید دفاع مقدس را به صورت یک جریان ساری و جاری نگاه کنیم. اگر جوانان را درست پرورش دهیم آنها می‌توانند حتی درباره عقب‌نشینی از فاو هم فیلم بسازند ولی اگر آنها به دفاع مقدس باور نداشته باشند نتیجه موفق‌آمیزی در پی نخواهد داشت. نباید دفاع مقدس را به عنوان حادثه نگاه کرد بلکه باید به آن به عنوان یک اتفاق جاری و ساری نگاه کرد.

فارسیجانی: همواره صورت و سیرت دفاع مقدس در آثار نشان داده می‌شد اما در یک دهه اخیر به صورت دفاع مقدس بیشتر توجه شده، یعنی به بمباران‌ها، زخمی‌ها و شیمیایی‌ها پرداخته شده استسپس فارسیجانی درباره اینکه این آثار چقدر توانسته‌اند فرهنگ ایثار و شهادت‌ها را به تصویر بکشند، عنوان کرد: همواره صورت و سیرت دفاع مقدس در آثار نشان داده می‌شد اما در یک دهه اخیر به صورت دفاع مقدس بیشتر توجه شده، یعنی به بمباران‌ها، زخمی‌ها و شیمیایی‌ها پرداخته شده است. باید بدانیم در این سینما نگاه سطحی و عمیق وجود دارد، باید بگویم از آنجایی که ما راهبردی در حوزه سینمای دفاع مقدس نداشته‌ایم، خلاقیت‌ها و انگیزه‌های هنرمندان زوایای مختلف جنگ را به تصویر کشیده اما آنچه که مسلم است این است که ما نتوانسته‌ایم ارزش‌های دفاع مقدس را به درستی منتقل کنیم. این مربوط به کمکاری مسئولان، نهادها و… می‌شود چون آن‌ها باید یک بانک اطلاعاتی آماده می‌کردند تا در فیلم‌ها از آنها استفاده می‌شد اما ما حالا در آثار تکرار را می‌بینیم. البته در دو، سه فیلم پشت صحنه دفاع مقدس و سهم زنان را نیز دیده ایم که اتفاق مبارکی است. البته برآیند فیلم‌های دفاع مقدس، برآیند نشاط، جهادگری، قوت و قدرت نیست بلکه سختی‌ها، خشونت، جنبه‌های منفی و غم‌انگیز دفاع مقدس است.

در ادامه طلابیگی درباره زیرساخت‌های سینمای دفاع مقدس گفت: ما در بخش سیاستگذاری‌ها دچار چالش هستیم اینکه سینماگر ما نمی‌داند باید به کدام سمت برود. ما دفاع مقدس را بخشی از جریان انقلاب می‌دانیم. در حال حاضر ما در کشورهای منطقه می‌بینیم که اتفاقات عجیب و غریب رخ می‌دهد که باور بسیاری این است که شروعش از انقلاب ما بوده. پس انقلاب ما تمام نشده است و تدوام دارد چون پشتوانه فکری ما عاشورا است. در مقطعی جریانات روشنفکری  سینمای ما را به انحراف کشاند و اهداف ما گم شد. بنابراین ما در حوزه اندیشه دچار مشکل هستیم و باید دوباره روی اندیشه‌های این بحث بازنگری کنیم. نکته دیگر این است که در همه جای دنیا مشکل فیلمنامه وجود دارد که این مسأله در ایران پررنگ تر است همین امر باعث شد سینمای ما جشنواره زده شود چون به نگاه و اهداف جشنواره‌ها توجه کردیم.

میرآبادی در ادامه بیان کرد: ما چند کمک می‌توانیم بکنیم یکی اینکه بگوییم دوستان فیلمنامه‌های خود را نزد ما بیاورند تا بررسی کنیم و در نهایت آثاری را که دارای شاخصه‌های فنی و محتوایی باشند حمایت کنیم، ما از چنین آثاری حمایت مالی و لجستیکی هم می‌کنیم. نیت ما ارتقای سینمای انقلاب و رسیدن آن به جایگاه واقعی خودش و ارتقای فنی و هنری سینماگران دفاع مقدس است.

سپس فارسیجانی اظهار کرد: ما می‌توانیم حمایت فکری و اندیشه‌ای کنیم متاسفانه جنبه اطلاع رسانی ما پایین است برای مثال جای ارایه مشاوره و ایده نداریم از سوی دیگر باید بانک اطلاعات قوی در حوزه فکری دفاع مقدس داشته باشیم. باید از کسانی که توان و استعداد دارند، حمایت بدون تعارف و حد و حصر داشته باشیم در کنار این موضوع باید به تقویت حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی، انگیزه‌های جشنواره‌های مختلف و تقویت سینمای اقتباسی در حوزه سینمای دفاع مقدس فکر کنیم.

در ادامه طلابیگی توضیح داد: عدم همگرایی و هم افزایی ارگان‌های مختلف در حوزه سیاستگذاری و تولید باعث ایجاد چنین اوضاعی شده است که ما باید در جهت رفع آنها گام برداریم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فریماه فرجامی به «لامینور» مهرجویی پیوست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فریماه فرجامی در «لامینور» تازه ترین فیلم داریوش مهرجویی حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، فریماه فرجامی که سال هاست مقابل دوربین سینما نرفته به عنوان بازیگر مهمان در «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی حضور خواهد داشت.

فرجامی سی و سه سال پیش مقابل دوربین داریوش مهرجویی در فیلم «اجاره نشین ها» رفته بود و «لامینور» دومین همکاری اش با مهرجویی است.

علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، رضا داوودنژاد، دیبا زاهدی  و امرالله صابری از بازیگران قطعی «لامینور» هستند.

«لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی با طراحی گریم عبدالله اسکندری و مدیریت فیلمبرداری بهرام بدخشانی، طراحی لباس گلناز گلشن، طراحی صحنه امیرحسین حداد، برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان حمید غفارزاده، صدابرداری امیرحاتمی و دستیاری کارگردان امیر سیدی با مدیریت تولید فواد بوربور و با نویسندگی مشترک وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی به تهیه کنندگی رضا درمیشیان جلوی دوربین رفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی برنامه‌های جدید شبکه دو – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا جعفری‌جلوه؛ مدیر شبکه دو ضمن معرفی مجموعه‌های نمایشی، مسابقات و تازه‌های شبکه دو سیما در ایام پیش‌رو؛ از دست پُر این شبکه در حیطه پخش و تولید سریال‌های متنوع سخن گفت که تولید ۸ سریال جدید از جمله این تدارکات است.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا جعفری‌جلوه در ابتدا با بیان این مطلب که از شش برنامه پرمخاطب سیما در ایام محرم؛ چهار برنامه به تولیدات شبکه دو تعلق داشته؛ اظهار داشت: برای این ایام برنامه‌ریزی قابل توجهی صورت گرفته بود و برنامه‌های متنوعی با ساختارهای متفاوت جدول پخش شبکه دو سیما را شکل دادند. این امر موجب شد علاوه بر مرثیه‌خوانی‌های درخشان و سخنرانی‌های ارزشمندی که در این ایام ذیل عنوان «ذکر عاشورائیان» و «ایوان بهشت» تقدیم مخاطبان شد چهار برنامه پیرغلامان عشق، از لاک جیغ تا خدا، شیرخوارگان حسینی و کوی محبت بر اساس آخرین نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات سازمان در جمع شش برنامه‌ای که توانستند در محرم امسال ارتباط بهتر و گسترده‌تری با مخاطبان برقرار کنند؛ قرار بگیرند.

همه چیز درباره سریال‌های در دست تولید  شبکه دو

جعفری‌جلوه ضمن اظهار این مطلب که تلاش برای ارتقای کیفیت برنامه‌ها، تنوع بیشتر و جذابیت‌های افزون‌تر به طور خاص در این مقطع مد نظر بوده و مجدانه در حال انجام است؛ گفت: پس از دوران سختی که برای ساماندهی عرصه فعالیت‌های نمایشی و سریال‌سازی در شبکه دو سپری شد به همتی که از نیمه دوم سال گذشته به عمل آمد آثار بسیار خوبی در مرحله تولید و سریال‌های متعدد دیگری در مرحله نگارش و پیش‌تولید قرار دارند.

مدیر شبکه دو سیما پیرامون سریالی که از ابتدای ماه ربیع‌الاول یعنی از ۱۱ آبان پخش آن آغاز خواهد شد؛ توضیح داد: سریال «از سرنوشت» این روزها مراحل پایانی تولید خود را سپری می‌کند. این سریال در ۵۰ قسمت به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان و کارگردانی مشترک علیرضا بذرافشان و محمدرضا خردمندان یکی از تدارکات گروه فیلم و سریال این شبکه است.

وی در ادامه افزود: «کامیون» سریال نوروزی در حال تولید این شبکه نیز در ۳۰ قسمت از آغاز نوروز ۹۹ پخش خواهد شد و تا ماه مبارک رمضان را پر می‌کند. تهیه‌کنندگی این سریال را ابراهیم آرزو و شهرام دانش‌پور و کارگردانی آن را مسعود اطیابی برعهده دارند.

یکی دیگر از سریال‌هایی که پخش خود را در سال ۹۹ تجربه خواهد کرد فصل سوم و نهایی «بچه مهندس» است. این سریال در حداقل ۳۰ قسمت به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی علی غفاری در دست تولید است.

مدیر شبکه دو با اشاره به اینکه سریال دیگری که این روزها در حال تولید است «بوم و بانو» نام دارد؛ بیان داشت: این سریال یک مجموعه جذاب و قابل اعتنا تلفیقی است از تاریخ معاصر و فرهنگ عاشورا که می‌توان آن را یک سریال عاشوراییِ تاریخ معاصر نامید که حوادث آن در رژیم پهلوی و دوره رضاخان می‌گذرد و روایت‌گر تعارضاتیست که در آن ایام میان رژیم از یک سو و مردم و بویژه محبان اهل بیت(ع) از سوی دیگر صورت می‌گرفت. «بوم و بانو» در ۳۰ قسمت به تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب و کارگردانی سعید سلطانی در دست تهیه است.

وی در ادامه اظهار داشت: سریال ۳۰ قسمتی دیگری با نام «بیگانه‌ای با من است» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی احمد امینی در دست تولید است که برای پخش در سال ۹۹ آماده خواهد شد.

جعفری‌جلوه همچنین به سریال ماه رمضانی این شبکه اشاره کرد و توضیح داد: با همکاری دیگرباره زوجِ حامد عنقا_بهرنگ توفیقی؛ تهیه‌کننده و کارگردان سریال‌های موفق «پدر» و «بر سر دوراهی» ساخت یک سریال در این شبکه در مرحله اقدام است که انشاا… تجربه موفق دیگری را رقم خواهد زد.

همچنین سریال دیگرِ در مرحله تولید شبکه دو سیما «شاهرگ» نام دارد که در ۳۰ قسمت توسط محمدرضا شفیعی و کارگردانی سید جلال اشکذری راوی قصه‌های سال‌های نخستین انقلاب و روزهای پر حماسه و لبریز از فداکاری، وفاداری و پایمردی در مواجهه با جریانات پیچیده آن سال‌هاست.

مدیر شبکه دو با بیان اینکه سریال‌های دیگری در مرحله نگارش و پیش‌تولید هستند که برای سال ۹۹ و بعد از آن آماده خواهند شد؛ ابراز داشت: امید آن است که همچون پیشتر که سریال‌هایی ارزشمند و خاطره‌انگیز مثل خانه سبز، پهلوانان هرگز نمی‌میرند، خاک سرخ، شب دهم، کیف انگلیسی، در چشم باد، مدار صفر درجه، خوش‌رکاب، تفنگ سرپر و … تقدیم شد، که در زمان ساخت‌شان توفیق حضور در شبکه‌های یک و دو را داشتم دیگر بار این آثار در دست نگارش و تولید بتوانند نامدار شوند و در چشم مخاطبان خوش بنشینند.

جعفری جلوه با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از آثار الف ویژه و فاخر در سیما فیلم در دستور کار است و در سطح شبکه‌ها هم برخی پروژه های شاخص مطرح‌اند، تصریح کرد: ما نیز در شبکه دو آثار بزرگی را در دستور کار داریم که امیدواریم خاطره سال‌های گذشته را زنده کنند. از «بوم و بانو» تا «عیار عیّاران» که این یکی روایت‌گر فرهنگ پهلوانیست و داستان پر افتخار زندگی پهلوان «سیدحسن رزاز» از پهلوانان نامی اواخر دوره قاجار و دوره پهلوی به ویژه ایام اشغال ایران توسط متفقین را روایت می‌کند.

تغییرات در برنامه‌های شاخص شبکه دو

مدیر شبکه دو در ادامه به سیاست‌های جدید رسانه ملی در حیطه برنامه‌های بزرگ و شاخص اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا در شبکه دو همتی به عمل آمد و همکاران ما آثار متعددی را ساماندهی کردند. از میان کارهای انجام شده می‌توان به مجموعه جدید «عمو پورنگ» با ساختاری متفاوت اشاره کرد. طرحی نو از تیم سازنده پس از تولید و پخش سه فصل از برنامه شاخص «محله گل و بلبل» در قریب به ۲۵۰ قسمت. تجربه‌ای جدید و ترکیبی از مسابقه، نمایش و اجرا بر بستر محیط زیست و طبیعت با محوریت ویژه «عمو پورنگ» به عنوان یک مجری-بازیگر توانا در فضای اجرا و نمایش و ارتباط گسترده با انبوه تماشاگران حاضر اعم از کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان در فضایی وسیع و بدیع.

گوناگونی مسابقات با طیف وسیعی از موضوعات

جعفری‌جلوه در ادامه به تولید مسابقات گوناگون در این شبکه اشاره کرد و گفت: مسابقه «محاکات»؛ مسابقه بزرگ حکایت‌گری و روایت داستان‌های زندگیست. یک چالش دوست‌داشتنی و صمیمی از حکایت‌های خود مردم در رقابتی با حضور هیات داوران و تماشاچیان بسیار و تعاملات متعددی که شکل می‌گیرند؛ کار بزرگیست که با توجه به ماهیت شب یلدا به مثابه شب حکایت‌ها و روایات‌های صمیمی خانواده‌های ایرانی، تلاش می‌کنیم انشاا… از این شب پخش این مسابقه را آغاز کنیم.

وی افزود: مسابقه بزرگ خانواده ایرانی با نام اولیه «سایه روشن» نیز که در مرحله پخش ممکن است با نام جدیدی رونمایی شود، در دست تهیه است. این مسابقه کار قابل اعتناییست که با حضور انبوه حضار و داوران در مراحل مختلف رقم خواهد خورد.

همچنین «یار دبستانی من» یک گفتگوی شاخص مستند-ترکیبیست که هم در قالب مستند روایتگری می‌کند و هم گفتگویی جذاب و به یادماندنی را در دل خود دارد. این برنامه با حضور اساتید و معلمان پرورنده و تربیت‌کننده شاگردان دیروز و چهره‌های امروز در حیطه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، هنری که مورد توجه مردم هستند برگزار می‌شود. تکریم مقام معلم و تصویر جلوه‌های ناب استاد و شاگردی از اهداف این برنامه است. شایان ذکر است شبکه دو علاوه بر خانواده‌محوری، قرارگاه معلم و مدرسه نیز هست و این برنامه علاوه بر تقدیم آثار فاخر دیگری همچون غوغای بی هیاهو ادای دین و انجام وظیفه‌ایست از سوی شبکه دو در این راستا. این برنامه که در زمستان تولید آن به بار خواهد نشست در فرصت‌های بعدی روانه آنتن خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: مسابقه «جاذبه» برنامه دیگریست که می‌توان از آن یاد کرد؛ یک مسابقه بزرگ ایران‌شناسی میان مستندسازان حرفه‌ای و نوپا برای دیدن ایران در پهنه ۳۱ استان کشور با قضاوت هیات ویژه داوران و مردم اعم از تماشاگران در فضای مسابقه و مخاطبان عام برنامه.

مدیر شبکه دو افزود: دیگر برنامه‌ای که اشاره به آن خالی از لطف نیست، برنامه «مادر شو» است. یک مسابقه با شرکت بانوان در انتظار تجربه شیرین مادر شدن، بانوانی که در مراحل مختلفی از دوران بارداری قرار دارند و حس و حال، تجربه و دانش اولیه‌ای که نسبت به این دوران ابراز می‌کنند و فراتر از آن دوست می‌دارند که بیاموزند و بکار بگیرند تا فرزندان سالم و شایسته‌ای را در بطن و دامان خود بپرورند. این برنامه نیز در مرحله تولید است ضمن اینکه تولید و پخش مجموعه «دوقلوها» را نیز همچنان ادامه می دهیم که در آن عموهای  فیتیله‌ای‌ به عنوان سه شخصیت مورد علاقه کودکان و نوجوانان توانسته اند تجربه متفاوتی را رقم بزنند.

 ان شاءالله این مجموعه برنامه‌های شاخص و متنوع طعم جدیدی از ارتباط شبکه دو و مخاطبین را رقم زده و به توفیقات سالیان این شبکه بیفزاید.

وی در خاتمه در خصوص ویژه‌برنامه های شاخص نوروز ۹۹ بیان داشت: برای نوروز ۹۹ برنامه های متعدد، جذاب و دیدنی پیش‌بینی شده که در فرصتی دیگر اطلاعات موسع آن اعلام خواهد شد.

  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«جسم خاکستری» در جشنواره زنان «لس‌آنجلس» روی پرده می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انیمیشن «جسم خاکستری» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سمانه شجاعی، به بخش مسابقه جشنواره فیلم زنان لس‌آنجلس آمریکا راه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، پانزدهمین دوره جشنواره فیلم‌ زنان لس‌آنجلس از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه ۱۳۹۸ در آمریکا برگزار می‌شود و فیلم انیمیشن «جسم خاکستری» به کارگردانی سمانه شجاعی، در بخش مسابقه این جشنواره روی پرده می‌رود.

جشنواره زنان لس‌آنجلس به شکل خاص، توسط زنان برای زنان هنرمند برگزار می‌شود.

پیشتر اعلام شده بود که این فیلم در اولین حضور بین‌المللی خود، یکی از آثار منتخب بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن سی‌اُمین دوره جشنواره فیلم‌ نیواورلئان آمریکا است که از ۲۴ تا ۳۰ مهر در ایالت لوئیزیانای آمریکا برگزار می‌شود.

«جسم خاکستری» به روایت پزشکی می‌پردازد که با خونسردی مشغول ویزیت بیماران است. تعدادی بیمار اعصاب و روان منتظرند تا نوبت‌شان شود اما از این بیماران‌ نمی‌توان توقع داشت که آرام بمانند.

مشاهده خبر از سایت منبع