X

بایگانی آبان 2, 1398

دفتر سینمایی

اختصاص وام ۱۵ میلیارد دلاری برای تولید محتوا – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نت‌فلیکس برای تولید محتوا بودجه خود را از طریق وام به صورت اوراق قرضه به رقم هنگفت ۱۵ میلیارد دلار افزایش داد تا سیطره خود را هرچه بیشتر بر سینما و تلویزیون گسترش دهد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، نت‌فلیکس دو میلیارد دلار دیگر به بودجه تولید محتوای خود می‌افزاید تا به رقم هنگفت ۱۵ میلیارد دلاری برسد.

نت‌فلیکس اما برای افزایش این بودجه و افزودن دو میلیارد دلار به آن خود را زیر بدهی می‌برد. روز دوشنبه ۲۱ اکتبر، نت‌فلیکس اعلام کرد قصد دارد تقریباً  ۲ میلیارد دلار مبلغ اوراق قرضه پربهره و کم اعتبار، به واحد دلار آمریکا و یورو ارائه دهد.

از سی‌ام سپتامبر نت‌فلیکس مبلغ ۱۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار بدهی را گزارش کرده که این میزان بدهی تا پایان سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار بوده است.

آخرین وام نت‌فلیکس که هشتمین مورد آن طی ۵ سال گذشته محسوب می‌شود برای اولین بار بیش از یک میلیارد دلار است. این وام که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیوکن دلار است در آوریل ۲۰۱۹ با اوراق قرضه بهره بالا، تامین شده است.

نت‌فلیکس همچنین میلیاردها دلار را صرف برنامه‌نویسی می‌کند، زیرا با موجی از رقبای جدید در این حوزه مواجه است که از جمله آنها می‌توان به دیزنی، اپل، وارنر مدیا و ان‌بی‌سی یونیورسال اشاره کرد.

نت‌فلیکس برای تأمین بودجه محتوای پیش‌بینی شده در سال ۲۰۱۹ بر مبنای سود ناخالص ۱۵ میلیارد دلار به سرمایه‌گزاری نیاز دارد.

هفته گذشته و در اعلام نتایج سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، نت‌فلیکس به سرمایه‌گذاران گفت که قصد دارد وام بیشتری بگیرد.

این در حالیست که نت‌فلیکس تا این تاریخ هیچ گونه بازپرداخت شاخصی از وام‌های دریافتی نداشته است.

نت‌فلیکس یک شرکت جهانی رسانه سیال و تولیدکننده مجموعه‌های تلویزیونی آمریکایی است که تا آغاز سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۵ میلیون مشترک دارد. این شرکت فعالیت‌اش را از سال ۱۹۹۸ با ارسال پستی دی‌وی‌دی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ سرویس رسانه سیال را ارائه کرد. در سال ۲۰۱۰ حوزه فعالیت‌اش را به کانادا گسترش داد و هم‌اکنون در ۱۹۰ کشور دنیا خدماتش را ارائه می‌دهد. نت‌فلیکس اولین سریال خود، «خانه پوشالی» را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد و هم‌اکنون صدها ساعت برنامه تولید می‌کند.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر لوس گاتوس، کالیفرنیا، قرار دارد و سهام آن در بازار بورس «نزدک» معامله می‌شود.

نت‌فلیکس در ۲۵ فوریه ۲۰۰۷ یک‌میلیاردمین دی‌وی‌دی خود را ارسال کرد. در آوریل ۲۰۱۱ تعداد ۲۳ میلیون مشترک در آمریکا و ۲۶ میلیون مشترک در جهان داشت. در سال ۲۰۱۱ درآمد فروش خدمات دیجیتالی این شرکت به یک و نیم میلیارد دلار رسید. نت‌فلیکس در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲ اعلام کرد که سود خالصش در سه‌ماهه سوم ۸۸ درصد شده‌است. در ژانویه ۲۰۱۳ اعلام کرد با افزایش ۲ میلیون مشترک نسبت به سال قبل مجموع مشترکان این شرکت در آمریکا به ۲۷٫۱ میلیون نفر و در مجموع جهانی ۲۹٫۴ میلیون نفر شده‌ است. علاوه بر این با افزایش ۸ درصد سود درآمدش به ۹۴۵ میلیون دلار رسیده‌ است.

در اواسط مارس ۲۰۱۳ مشترکان این شرکت به ۳۳ میلیون نفر رسید. این عدد کمی بعد در آوریل ۲۰۱۳ به ۳۶٫۳ میلیون نفر (۲۹٫۲ میلیون نفر در آمریکا) رسید. در گزارش سپتامبر ۲۰۱۳ این شرکت اشاره شد که تعداد مشترکانش به ۴۰٫۴ میلیون (۳۱٫۲ در آمریکا) رسیده‌ است. در گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ اعلام شد که مشترکان این شرکت در آمریکا از مرز ۳۳٫۱ میلیون نفر گذشت. این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۴ فعالیتش را در ۴۰ کشور گسترش داد. نت‌فلیکس در گزارش اکتبر ۲۰۱۵ اشاره می‌کند که مشترکین این شرکت ۶۹٫۱۷ میلیون نفر در دنیا و ۴۳ میلیون نفر در آمریکا است. در ژانویه ۲۰۱۶ این عدد از ۷۴ میلیون نفر گذشت.

نت‌فلیکس توانست سریال‌های موفقی همچون سریال پربیننده «بریکینگ بد» را به صورت دی وی دی ارائه دهد که با استقبال مشترکان همراه شد. این غول فضای مجازی سریال‌های موفقی چون «شکارچیان ترول» و «خانه پوشالی» و «نارنجی همان سیاه» است و «عجایب و غرایب»، «۱۳ دلیل برای اینکه»، «بچه رئیس: بازگشت به کار» و «بازگشت سفرهای علمی» نیز تولید کرده‌ است.

نت‌فلیکس بخشی از سریال‌های ماروِل را هم تولید کرده‌ است. این سریال‌ها که موسوم به «سریال‌های مارول-نت‌فلیکس» هستند عبارتند از: «بیباک»، «لوک کیج»، «مشت آهنی»، «جسیکا جونز»، «مدافعان» و «پانیشر».

اوایل ورود نت‌فلیکس و آمازون به حوزه تولید محتوا هیچ گونه واکنش یا سوگیری خاصی از جانب هالیوود به دنبال نداشت اما امروز این دو غول دنیای مجازی از مرز تهدید گذشته و بخش اعظمی از تولید محتوا را در اختیار گرفته‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نیازمند نمایشنامه مناسب کودک هستیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: الکا هدایت کارگردان و نویسنده تئاتر کودک عنوان کرد: تئاتر کودک باید از خصوصی سازی و بودجه‌های شخصی فاصله بگیرد تا دغدغه فروش گیشه را نداشته باشد. به همین دلیل ما نیاز به حمایت دولت از تئاتر کودک و نوجوان داریم!

به گزارش سینماپرس، «الکا هدایت»، کارگردان و نویسنده تئاتر کودک امسال در بخش کودک بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» حضور پیدا کرده است. وی برای نخستین بار امسال در جشنواره تئاتر کودک حضور دارد.

هدایت به فارس گفت:‌ امسال برای نخستین بار به توصیه همکاران و اساتیدم در جشنواره شرکت کردم و امیدوارم که بتوانم کار خوبی هم ارائه دهم.

وی در ادامه افزود: اجرای این نمایش یک پروسه طولانی آموزشی برای ما بود، دراین پروسه بچه‌ها برای اجرا آماده شدند و دوره‌های مختلفی را با اساتید گذراندند و الان هم قرار است در جشنواره حضور پیدا کنند.

هدایت با اشاره به اینکه تجربه قبلی از حضور در جشنواره ندارد، گفت: امیدوارم همه اینکارها بتوانند در روند جشنواره و همینطور تئاتر کودک ما اثرگذار باشند.

وی درباره برخی آسیب‌های تئاتر کودک عنوان کرد:‌به نظر من مشکلات ما بیش از اینکه به دلیل تعداد تئاترهای روی صحنه یعنی کمیت آنها باشد، سطح کیفی کارها است که در چند سال اخیر البته روبه بهبودی رفته است.

هدایت اظهار داشت: علتش هم این است که کارگردان‌های جدید و جوانی وارد این عرصه شدند که نگاه خلاقانه به تئاتر کودک دارند و از کلیشه‌ها فاصله گرفته‌اند. ارزش‌های انسانی و مفاهیم آموزشی برایشان مهم است و بیش از سرگرمی صرف به این مفاهیم فکر می‌کنند.

*افزایش حمایت دولت از تئاتر کودک

وی با تأکید بر اهمیت افزایش حمایت‌های دولتی در عرصه تئاتر کودک گفت: تئاتر کودک باید از خصوصی سازی و بودجه‌های شخصی دور شود و با حمایت دولتی‌ها به صحنه بیاید. من کلا اعتقادم بر این است که بوده باید از سوی دولت تأمین شود چرا که هر چه کارها به سمت خصوصی سازی می‌روند، نگاهشان بیشتر تجاری می‌شود و به واسطه این نگاه همه چیز تحت پوشش تجارت قرار می‌گیرد.

هدایت اظهار داشت: به همین دلیل هم هست که سالن‌های تئاتر با قیمت‌های بالا، ‌ تهیه‌کننده‌هایی که می‌آیند و می‌روند و کارگردان‌هایی که مجبور هستند از سلبریتی‌ها استفاده کنند تا کارشان اثرگذار شود را بفروشد! درصورتی که اگر حمایت دولتی باشد، بودجه تأمین می‌شود و کیفیت کارها هم بالا میرود.

*نیازمند نمایشنامه مناسب کودک هستیم

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که این روزها باید بیشتر بدان در عرصه کودک توجه کنیم، ‌ نمایشنامه کودک است، به نظر من آن اندازه که ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کارهای خوب داریم و پر از قصه‌ها و داستان‌های مختلف هستیم، نمایشنامه کودک مناسب نداریم. اگر هنرمندان و کارگردان‌های ما بتوانند هم سطح سواد خود را با این آثار بالا ببرند و آثار نمایشی خوب دراین عرصه تولید کنند، نویسندگان نیز تشویق شده و بیشتر به سمت این آثار ارزنده می‌رود.

وی درباره زمان و مکان و کمک هزینه جشنواره تئاتر کودک گفت:‌ فعلا هنوز برنامه‌ها اعلام نشده و ما هم مثل شما منتظر هستیم ولی این را می‌دانم که برای جشنواره کمک هزینه برای گروه‌ها در نظر گرفته شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوان بخش مسابقه رادیو رادی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیرخانه دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی فراخوان بخش مسابقه رادیو رادی را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، امور ارتباطات رسانه ای دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی ضمن انتشار فراخوان بخش رادیو رادی اعلام کرد: بخش رادیو رادی (آثار اکبر رادی در قالب نمایش رادیویی) دومین دوره ی جشنواره ی تئاتر اکبر رادی به صورت رقابتی و برای نخستین بار  در دو گروه ی”نمایش رادیویی”(فایل صوتی) و”رادیو تئاتر”(اجرای زنده ی نمایش رادیویی بر صحنه) برگزارمی شود. در این بخش در هر دو گروه حداکثر شش اثر توسط گروه انتخاب این بخش به دبیرخانه ی جشنواره معرفی می شوند و به جشنواره راه پیدا می کنند.

شرایط و مقررات حضوردر این بخش عبارتست از:
* بخش رقابتی رادیو رادی در هر دو گروه، صرفا به آثار استاد اکبر رادی  اختصاص دارد و در دو قالب  “فایل های صوتی” و “رادیو تئاتر”برگزار می شود
*آثار بخش “رادیو تئاتر” همزمان با اجرا در زمان برگزاری جشنواره به صورت زنده از شبکه ی رادیویی نمایش پخش شده و آثاری که در قالب فایل صوتیِ آماده، پذیرفته می شوند مطابق زمان بندی و ضوابط رادیو نمایش، در روزهای جشنواره یا پس از آن پخش می شود.
*پذیرش آثار در این بخش رقابتی با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، تنوع و خلاقیت در اجرای نمایش رادیویی بستگی دارد.
*در بخش رقابتی آثار جدیدی که در سال ۱۳۹۸ تولید شده باشند، مورد پذیرش دبیرخانه ی دومین دوره ی جشنواره ی تئاتر اکبر رادی قرارمی گیرند. شرایط حضور در بخش میهمان متعاقبا به تناسب شرایط برگزاری اعلام می شود
*چنان چه در هر مرحله ای از انتخاب آثار این بخش، مغایرتی با بندهای پیشین گفته شده اثبات شود، دبیرخانه ی این جشنواره، گروه نمایش رادیو رادی را از ادامه ی مسیر باز خواهدداشت.
* گروه داوران این بخش در آیین پایانی این دوره از جشنواره، رتبه های برتر را برای بهترین نمایش رادیویی، بازیگر زن، بازیگر مرد، افکتور، کارگردان و تهیه کننده در هر دو گروه معرفی می کنند. به عبارتی برای هر عنوان یک برگزیده در بخش فایل های صوتی و یک برگزیده در بخش رادیو تئاتر اعلام می شود. جوایز این بخش شامل مدال استاد اکبر رادی، لوح سپاس و لوح تقدیر است
توضیحات:
۱) رادیو تئاتر در این فراخوان به اجرای زنده ی نمایش رادیویی در پیشگاه تماشاگران، روی صحنه ی تئاتر اطلاق می شود. بدیهی است در این اجرای زنده، داشتن ایده ای اجرایی- بصری به عنوان کارگردان که وعده ی دیدن رویکردی رادیویی با رنگی تئاتری به مخاطب بدهد، واجد ارزش و امتیاز است. به همین دلیل دبیرخانه از متقاضیان شرکت در این بخش، تشریح مکتوب و مختصر ایده ی اجرایی را مطالبه کرده تا گروه بازبین  برای پذیرش نهایی اثر در مسابقه، تمام اهتمام خویش را مبذول دارند. متقاضیان غیر تهرانی(و حتی متقاضاییان مقیم تهران) در صورت ارائه فیلم (در چهار نسخه دی وی دی) از ارائه ی توضیح مکتوب ایده ی اجرایی شان معاف می شوند
۲) مدت زمان هر اثر آزاد است. اما اگر میل به پخش آن از رادیو نمایش دارند لازم است تاکید شود که  نمایش ها حدودا سی دقیقه باشند و در صورت سریالی بودن، هر قسمتش می بایست نیم ساعت باشد که می توانند تا سقف شش قسمت نمایش رادیویی خود را تولید کنند.
۳) ارائه ی آثاری که از روی آثار استاد، اقتباس و تنظیم شده اند، نیز بلامانع است. هم چنین می تواند اجرای بخشی از اثر با رعایت حداقل زمان (۱۵ دقیقه) نیز باشد.
۴) هر گروه متقاضی می تواند در هر دو بخش  از رادیو تئاتر و نمایش رادیویی (فایل صوتی) این جشنواره شرکت کند
مدارک مورد نیاز:
* ارسال یک قطعه عکس کارگردان و تهیه کننده به صورت فایل JPG و خلاصه ی سوابق این دو نفر حداکثر در ۱۰۰ کلمه در فرمت doc به نشانی الکترونیکی  [email protected]
 *ارسال چهار حلقه لوح فشرده ی با کیفیت از فیلم اجرای رادیو تئاتر یا تشریح دقیق و مکتوب ایده ی اجرایی در آن قالب و چهار حلقه لوح فشرده با فرمت mp۳  از فایل آماده ی صوتی (نمایش رادیویی) به نشانی دبیرخانه ی جشنواره
* تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره
گاه شمار:
تاریخ آخرین مهلت شرکت در بخشش مسابقه ی رادیو رادی: ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸
تاریخ اعلام آثار راه یافته به جشنواره: ۹ آذر ماه ۱۳۹۸
دومین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، شورای اسلامی شهر تهران، فرهنگسرای سرو و  اداره کل هنرهای نمایشی رادیو (رادیو نمایش)   از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع