X

بایگانی آذر 22, 1398

دفتر سینمایی

استاندارد دوگانه و تحلیل غلط در ماجرای مزدک! +عکس – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی صدری‌نیا مجری و مستندساز تلویزیون درخصوص ماجرای مهاجرت مزدک میرزایی در اینستاگرام نوشت: فکر می‌کنم با این چهارچوب تحلیل دقیق‌تری از شخصیت نادر سلطان‌پورها و مزدک میرزایی‌ها خواهیم داشت.

به گزارش سینماپرس، علی صدری‌نیا مجری و مستندساز تلویزیون در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت:

در ماههای اخیر از زاویه‌های مختلفی به ماجرای پیوستن مزدک میرزایی به شبکه سعودی ایران اینترنشنال پرداخته شده؛ برخی از افراد و رسانه‌ها هم بلافاصله موضوع را به ضعف مدیریت صداوسیما در حفظ نیروهایش ارتباط داده‌اند. البته ضعف و ایرادات صدا و سیما در بسیاری از موارد وارد است و نکته‌ای نیست که قابل کتمان باشد، اما در این مورد بخصوص به نظرم قصد این افراد و رسانه‌ها انتقام‌گیری سیاسی از صدا و سیما است و نه تحلیل دقیق ماجرا.

اجازه بدهید این ماجرا را از زاویه‌ای دیگر ببینیم؛
بعد از راه اندازی شبکه ایران اینترنشنال، بسیاری از مجریان شبکه‌های فارسی زبان مثل بی بی سی، من و تو و صدای امریکا هم راهی این شبکه شدند؛ مثلا نادر سلطانپور مجری معروف بی بی سی تنها یکی از این افراد بود.

پس اگر با استاندارد دوگانه به مساله نگاه نکنیم، و در این موضوع از ضعف صدا و سیما در حفظ نیروهایش سخن بگوییم، باید بپذیریم که این ضعف به مراتب بیشتر در بی بی سی و دیگر شبکه‌های فارسی زبان هم وجود داشته؛ و اگر کوچ مجریان از این شبکه‌های ماهواره‌ای را جور دیگری تحلیل می‌کنیم باید با همان خط کش درباره صداوسیما هم سخن بگوییم.

درباره این موضوع می‌شود تحلیلهای مختلفی داشت؛ اما راستش اگر تحلیل من را بخواهید، من این ماجرا را در چهارچوب “منفعت طلبی غیرمسئولانه” تحلیل می‌کنم؛ یعنی کسی که حاضر است بخاطر پیشنهاد مالی وسوسه انگیز، یا موقعیت کاری بهتر، در رسانه‌ای کار کند که هدفش در جهت تحریم مردم ایران، در حمایت از ترور و کشتار مردم ایران، در حمایت از گروههای تجزیه طلب، در جهت عوض کردن نام خلیج فارس و چنین اهدافی است. یعنی با افرادی مواجه هستیم که حاضرند منفعت مردم را فدای منفعت شخصی خودشان کنند و برای این منفعت شخصی حاضرند هر جایی کار کنند که پیشنهاد چرب و نرم تری به آنها بدهند. روزی بی بی سی روزی صدای آمریکا و روزی ایران اینترنشنال سعودی…

فکر می‌کنم با این چهارچوب تحلیل دقیق‌تری از شخصیت نادر سلطان‌پورها و مزدک میرزایی‌ها خواهیم داشت.
حواسمان باشد تحلیلهای غلط با استانداردهای دوگانه ما را به اشتباه نیندازد. نمی‌شود که رفتن مجریان بی بی سی و من و تو و… به ایران اینترنشنال یک تصمیم شخصی و حرفه‌ای قلمداد شود و رفتن مزدک میرزایی نشانگر یک فاجعه و کم توجهی به چهره‌ها و استعدادها…

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تدوین «لامینور» به هایده صفی یاری رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: « لامینور» تازه ترین ساخته داریوش مهرجویی توسط هایده صفی یاری تدوین می شود.

به گزارش سینماپرس، هایده صفی یاری که پیش از این برای فیلم مهرجویی برنده سیمرغ بلورین شده بود در سومین همکاری مشترک با مهرجویی «لامینور» را تدوین می کند.

«لامینور» بیست و هفتمین  فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی است که  پس از شش سال دوری از سینما ساخته است این فیلم  فرم حضور در  جشنواره فیلم فجر را پر نکرده و قرار نیست در جشنواره به نمایش عمومی در بیاید.

علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داودنژاد، دیبا زاهدی، سیامک ادیب، محمد رضا شهبانی نوری، شراره رنجبر،   محمد جواد جعفرپور، مهرنوش ذوالفقاری، محمد هادی عطایی، مهدی مرتضایی، یاسمن کوزه گر، هومن بهزادی، هانا وارسته، سبحان خسروی، احمد یاوری، فرهاد ریش سفیدی، علی بلوردی و فریماه فرجامی بازیگران فیلم «لامینور» هستند.

«لامینور» با نویسندگی مشترک وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی به تهیه کنندگی رضا درمیشیان جلوی دوربین رفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حسین انتظامی به ستاد خبری جشنواره سینماحقیقت رفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی در ستاد خبری جشنواره سینما حقیقت حضور پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور در محل برگزاری جشنواره سینما حقیقت به پرسش‌هایی درباره فیلم‌های امسال این جشنواره و نیز سالن اهالی رسانه برای جشنواره فجر پاسخ دادند.

حضور حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در ستاد خبری جشنواره سینماحقیقت

حسین انتظامی که عصر جمعه (۲۲ آذر) در پردیس سینمایی چهارسو حضور یافته بود، در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه این دوره از جشنواره حقیقت چقدر گویای حقایق امروز جامعه ایران است؟ گفت: من جشنواره امسال و سال قبل سینما حقیقت را از نزدیک دیده‌ام و بر اساس اطلاعاتی که از همکارانم گرفتم هم در جریان بودم و احساسم این است که فضای سینمای مستند و فعالیت سینماگران مستند خوشبختانه رو به پیشرفت و توسعه است و استقبالی که از آثار می‌شود هم مؤید همین نکته است.

او افزود: این جشنواره مستند به خاطر اتکا به گونه‌های مختلف، به جهت آنکه یک سینمای واقع‌گراست، «حقیقت» نام دارد و به همین دلیل واقعیت‌های جامعه، تاریخ و ارتباطی ما را بیشتر باید نشان دهد و رسالتی هم که سینماگران برای خود قائل هستند، دقیقاً همین‌طور است.

وی در پاسخ به اینکه آیا امسال ممیزی خاصی وارد شده تا بنا به سیاست و ملاحظاتی، فیلمی نتواند آنطور که باید حقیقت‌هایی را نشان دهد؟ گفت: آثار هر جشنواره‌ای بنا به تعداد متقاضیان توسط یک هیات انتخاب بررسی می‌شود و یکی از وظایف هیأت انتخاب، انتخاب اولویت‌ها و اعمال نظرات حرفه‌ای است و طبیعتاً وقتی حدود ۹۰۰ کار تقاضای ورود به این جشنواره را داشته، مثل همه جشنواره‌ها گزینش هم انجام شده است.

در جریان این بازدید همچنین ابراهیم داروغه‌زاده، در پاسخ به پرسشی درباره تقاضای عده‌ای از اهالی رسانه درباره مکان برگزاری جشنواره، به برگزاری دو سال پشت سر هم جشنواره در پردیس ملت اشاره کرد و گفت: سلیقه اهالی رسانه متفاوت است و اتفاقا برخی از آنها همین پردیس چهارسو را برای جشنواره پیشنهاد داده‌اند؛ اما تاکید می‌کنم که ذینفعان این ماجرا فقط رسانه‌ها نیستند، بلکه خودِ صاحبان فیلم هم هستند و برگزارکننده جشنواره باید جمیع جهات را در نظر بگیرد تا یک سالن حرفه‌ای برای رسانه‌ها انتخاب شود؛ بنابراین اینطور نبوده که همه رسانه‌ها بر یک پردیس و یک مکان اتفاق نظر داشته باشند.

دبیر جشنواره فجر اضافه کرد: امسال در هر مکانی که سینمای رسانه‌ها باشد، سعی می‌کنیم تعداد سینماگران بیشتری نسبت به سال قبل حضور پیدا کنند؛ یعنی تعداد کارت‌های بیشتری را به سینماگران اختصاص می‌دهیم تا فضا گرمتر باشد و مشکلاتی را که عده‌ای از اهالی رسانه برای انجام کار خود – به دلیل تعداد کمِ سینماگران داشتند – برطرف کنیم.

حضور حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در ستاد خبری جشنواره سینماحقیقت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم‌های سینماحقیقت در ۱۹ استان روی پرده می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در راستای اجرای طرح همزمان اکرن فیلم‌ها در استان‌ها، آثار منتخب جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در استان‌های مختلف نمایش داده می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، همزمان با نمایش فیلم‌های این دوره از جشنواره در تهران، همچون دوره‌های گذشته ۱۹ استان به اکران این آثار می‌پردازند.

پیش از این دو استان لرستان و همدان به عنوان میزبانان سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت اعلام شد. نام استان‌های دیگر متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

برنامه نمایش هر یک از استان‌ها به صورت روزانه در سایت irandocfest.ir منتشر می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازگشت قطب‌الدین صادقی به تئاتر شهر با «چنور» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش «چنور» به نویسندگی و کارگردانیِ قطب‌الدین صادقی از بیست‌ویکم آذرماه ۱۳۹۸ در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه رفت.

به گزارش سینماپرس، این نمایش که پیش از این، در فستیوال «تئاتر کردی سقز»، فستیوال «مونودراما» اربیل و همچنین کشور سوئد به نمایش درآمده است، روایت مردی است که پس از بیست سال مهاجرت، از روسیه به زادگاهش برمی‌گردد؛ یکراست به قبرستانی می‌رود که پیش از مهاجرت، نامزدش را در آنجا دفن کرده‌اند تا با او از خاطرات گذشته و رنج‌های غربت سخن بگوید. مهاجرت او پس از اعدام نامزدش در جریان کودتای ۱۳۳۲ اتفاق افتاده است. فرشید گویلی که برگزیدۀ بهترین بازیگر مرد از فستیوال «مونودراما» اربیل نیز شده است، به عنوان بازیگر، نقش مرد مهاجرت‌کردۀ این اثر را ایفا می‌کند.

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: کیوان اسماعیلی؛ طراح صحنه: فرشید حیدری؛ طراح گریم: افسانه قلی‌زاده؛ طراح لباس: نیوشا صادقان؛ طراح پوستر: فرید ستاربخش؛ طراح نور: میثم صفری؛ عکاس: اختر تاجیک؛ عکاس و گرافیست: کیوان اسماعیلی؛ مدیر صحنه: سعید مصطفایی؛ گروه کارگردانی: اهورا علیزاده و مارال علیپور؛ گروه صحنه و ساخت دکور: حسن نصیریان، محمد متحدی و کامیار خزاعی؛ مجری گریم: کامبیز معماری؛ مجری نور: حسین اکبری؛ صدابردار: ایوب محمودنیا؛ مشاور رسانه: دانیال اربابی و روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه.

این نمایش، از بیست‌ویکم آذرماه تا هفتم بهمن‌ماه ۱۳۹۸، هرشب جز شنبه‌ها، از ساعت ۱۹:۳۰ به مدت شصت دقیقه در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اهدای جایزه ویژه ناجی‌هنر در «سینماحقیقت» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجتبی رشوند از اهدای جایزه ویژه ناجی‌هنر در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مجتبی رشوند مدیرعامل موسسه ناجی‌هنر با حضور در محل برگزاری سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت، درباره جایزه ویژه این موسسه که برای اولین بار به یکی از مستندهای منتخب در جشنواره اهدا خواهد شد، گفت: امسال بیستمین سال تاسیس موسسه ناجی‌هنر است و شاید این جایزه باید سال ها قبل در جشنواره مهمی چون سینماحقیقت حضور پیدا می‌کرد. چون جشنواره سینماحقیقت انعکاس آن چه که در واقعیت هست را به همراه دارد و این در حوزه ماموریت نیروی انتظامی بسیار موثر است.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از آن چه که در مستند و در حوزه مسائل اجتماعی نشان داده می شود، می تواند در عبرت آموزی دیگران و انتقال تجربه و تصمیم سازی موثر باشد. هدف ما در مستند، پیشگیری بسیاری از پدیده هایی است که به آسیب تبدیل می شود.
رشوند با اشاره به اینکه سال ها مستندساز و تهیه کننده مستند بوده است، عنوان کرد: نگاه من به مقوله مستند نگاهی کاربردی است و شاید سینمای داستانی این روزهای ایران در مطرح کردن مسائل اجتماعی، آن طور که باید کاربردی عمل نمی کند. آنچه که ما در سینمای مستند و به خصوص مستند اجتماعی می‌بینیم، قطعا می‌تواند اثرگذاری خاص و ویژه ای داشته باشد. از این جهت هرچند دیرهنگام ولی در این جشنواره جایزه ویژه‌ای را قرار دادیم و ان شاالله در سال های بعد با تعامل با دبیرخانه جشنواره حتما این بخش را گسترده تر می کنیم.
رشوند درباره حمایت ناجی‌هنر از فیلمسازان مستند نیز گفت: قطعا از این پس حمایت های ما از مستندسازان ویژه تر خواهد شد. ما در حوزه مجوز اعلام کردیم که باید در صورت تاییدشدن فیلمنامه، در کمتر از ۲۴ ساعت مجوزها صادرشود. امسال در این مجموعه حضور داریم تا بتوانیم بعضی از فیلمسازان را انتخاب کنیم تا برای ما کار بسازند و هرکسی که لیاقت دارد، براساس شایستگی انتخاب می شود.
وی در پایان با اشاره به راه اندازی بخش خانه تولیدات جوان اضافه کرد: جوانان می‌خواهند فضایی داشته باشند تا خودشان را نشان دهند. در خانه تولیدات جوان در ناجی‌هنر این فضا ایجاد خواهد شد و جوانان می توانند طرح و ایده خود را در آن جا بیان کنند و ما تاجایی که بتوانیم از آن ها حمایت می کنیم. ما به دنبال ایده های نو هستیم و علاوه بر حمایت های مالی حمایت های معنوی هم می کنیم. سعی می کنیم راه را برای فیلمسازان هموار کنیم چون اثرگذاری مستند بسیار بیشتر از قالب های دیگر خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جشنواره‌های ما نمی‌توانند به سینمای مستند بعد ملی بدهند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدناصر هاشم‌زاده نویسنده و منتقد سینما عنوان کرد که سینمای مستند امروز در تمام جهان اهمیت دارد اما به نظر می‌رسد جشنواره‌های ما نمی‌توانند به آن بعد ملی بدهند. گله کلی من از همه جشنواره‌ها همین است که چرا آن را به یک دعوت کلی تبدیل نمی‌کنند.

به گزارش سینماپرس، سیدناصر هاشم زاده نویسنده و منتقد سینما با حضور در محل برگزاری جشنواره درباره این رویداد گفت: ما استعداد زیادی در بخش های گوناگون هنری در کشور داریم که مستند یکی از آن بخش هاست، هرگاه افراد به این حوزه توجه کردند و البته مورد حمایت قرار گرفتند، استعدادهای شان شکوفا شد.
وی ادامه داد: سینمای مستند امروز در تمام جهان اهمیت دارد اما به نظر می‌رسد جشنواره‌های ما نمی‌توانند به آن بعد ملی بدهند. گله کلی من از همه جشنواره‌ها همین است که چرا آن را به یک دعوت کلی تبدیل نمی‌کنند. البته گاهی جناح بندی‌هایی اتفاق می‌افتد که خوب نیست و فیلم‌ها بر اساس همین جناح بندی‌ها بررسی‌ می‌شوند.
این منتقد سینما اظهار کرد: من بسیاری از فیلم های مستند را می بینم، از همین رو به وضعیت سینمای مستند امیدوارم. امیدوارم سینمای مستند وضعیت سینمای ما را تکانی بدهد.
هاشمی عنوان کرد: دو مقوله وجود دارد که فکر می کنم اگر به آن‌ها توجه شود سینمای ما رشد می‌کند، یکی سینمای صامت است که ما آن را هیچگاه نداشتیم، به همین دلیل است که ما با تصویر آشنا نشدیم و ضعف های تصویری ما هم عمدتا به همین مسأله برمی‌گردد. یعنی ما یک سیر طبیعی در هنر نداشتیم. دوم هم سینمای مستند است. دوستان ما در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی واقعا زحمت می‌کشند از همین رو لازم است از آنهایی که استعداد دارند حمایت کنیم تا آنها رها نشوند. در این صورت موقعیت خوبی در سینمای مستند خواهیم داشت، گرچه می‌دانم که حال روزگار ما خوب نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درگذشت یک هنرمند قدیمی عرصه موسیقی


درگذشت یک هنرمند قدیمی عرصه موسیقی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بخش شهید آوینی بخش ویژه جشنواره حقیقت است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر جشنواره سینما حقیقت گفت: ما در زمینه مستندهای بخش آوینی پیشرفت چشمگیری داشته ایم. در متنِ داستانِ این مستندها، موضوعی مخاطب را دلسرد نمی کند و همه با شخصیت همراه می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره سینما حقیقت به خبرنگاران جوان، گفت: جشنواره امسال برای تعالی جشنواره گذشته بود. این فستیوال به یک جشنواره مهم و تاثیرگذار در کل کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه مهمترین و تاثیرگذارترین برنامه برای عرضه سینمای مستند است، گفت:در روزهای برگزاری جشنواره، مستند سازان فیلم‌های خودشان را می‌بینند و راجع به آن با هم حرف می‌زنند؛ به این ترتیب در طول سال در کشور جریان ایجاد می‌شود. با افزایش مخاطب سینمای مستند، شکل و محتوای فیلم‌ها ارتقا پیدا کرده است. آثار جدید، مخاطبان جوان و موثر در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی را به خودش جذب کرده است که این موضوع واقعا جای خوشحالی دارد.

حمیدی مقدم درباره رزرو بلیت فیلم‌ها بیان کرد: شیوه برگزاری جشنواره حقیقت باید  به احترام مخاطب ارتقا پیدا می‌کرد. از این نظر باید رزرو بلیت را انجام می‌دادیم. در این دوره کارت اهالی رسانه هویت پیدا کرد. مستند سازان، مطبوعات، رسانه و علاقه‌مندان سینمای مستند و همه مخاطبان جشنواره حقیقت، در هر طیفی که هستند امکان رزرو بلیت برایشان محیا و به این شکل از ازدحام و شلوغی جلوگیری شد. شرایط یکی دو روز نخست جشنواره نشان می‌داد، بسیاری نگران بودند که شرایط رفتن به جشنواره حقیت دشوار شده است، اما خوشبختانه با اطلاع رسانی مناسب، بسیاری متوجه برنامه جدید جشنواره شدند. در روز اول بسیاری متعجب بودند، اما رفته رفته با سیستم ارتباط برقرار کردند. برای روز سوم بسیاری از سانس‌ها بلیتی برای فروش نداشته  و شنیدم که در سانس یکی از فیلم‌های خارجی برخی حاضر شدند حتی روی زمین بنشینند.

وی درباره افزایش تعداد مستندها در این دوره از جشنواره اظهار کرد: حدود ۸۱۰ فیلم، متقاضی حضور در جشنواره بودند؛ هشت درصد، سینمای مستند نسبت به سال گذشته رشد کرده است. البته این نمی‌تواند آمار دقیقی از افزایش فیلم مستند باشد چراکه ممکن است، برخی فیلم‌ها در جشنواره شرکت نکنند. ۴۱۳ مستند کوتاه و ۷۸ فیلم در این دوره متقاضی حضور در جشنواره بودند. این آمار رشد را نسبت به دوره قبل نشان می‌دهد. در نهایت ۲۷ فیلم در بخش کوتاه، ۱۵ فیلم در بخش میان مدت و ۲۹ فیلم در بخش بلند به جشنواره راه یافتند. در بخش جایزه شهید آوینی ۲۹ فیلم داریم که ۷ فیلم در بخش‌های دیگر رقابتی هستند. در این دوره بخش کارآفرینی را به فستیوال اضافه کردیم که با توجه به نیاز به رونق اقتصادی این بخش وارد جشنواره شد. از بین ۱۷۰ فیلم در بخش کارآفرینی، ۱۴ اثر انتخاب شد.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت درباره بخش جایزه آوینی اظهار کرد: ما رشدی در فیلم‌های مستند خارج از کشور یا مناطق بحران داشتیم. این موضوع باعث شده است که مستندهای ما جهانی شوند. برخی از مستندهای ما به جایی رسیده اند که خارج از ایران شخصیت‌های آن‌ها شناخته شده اند. بدون اغراق می‌گویم که بخش شهید آوینی بخش ویژه جشنواره حقیقت است. به عنوان علاقه‌مند سینمای مستند می‌گویم ما در زمینه مستندهای بخش آوینی پیشرفت چشمگیری داشته ایم. در متنِ داستانِ این مستندها، موضوعی مخاطب را دلسرد نمی کند و همه با شخصیت همراه می‌شوند.

وی ادامه داد:نشانه‌های بین المللی پیشرفت‌های این بخش کاملا مشهود است؛ مثلا مستندی که در دوره قبل در سوریه ساخته شده است، در جشنواره‌ای جهانی حضور پیدا کرد که این نشان می‌دهد  فیلم با کیفیت به جشنواره‌های دیگر راه پیدا کرده است.

حمیدی مقدم در پایان به حضور موثر بانوان در بخش سینمای مستند اشاره کرد و گفت: ما تمام درصدهای آماری سینمای مستند را اعلام کردیم. ما در زمینه ساخت فیلم مستند از سوی بانوان در سراسر ایران پیشرفت کردیم. در میان فیلم‌های امسال، ۳۳۵ عنوان متعلق به شهرستان هاست و بخش‌هایی از این مستندها به دست بانوان ساخته شده است. بانوان بهتر از مردان می‌توانند، برخی از موضوعات جامعه را به مستند تبدیل کنند. البته اگر فیلم تاثیرگذار باشد، کسی به این موضوع توجه نمی کند که آن اثر را یک خانم ساخته است یا آقا.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قدردانی از کودکانی که عشق و اتحاد را یاد دادند


قدردانی از کودکانی که عشق و اتحاد را یاد دادند

مشاهده خبر از سایت منبع