X

بایگانی دی 4, 1398

دفتر سینمایی

پروانه ساخت و نمایش شبکه نمایش خانگی را تلویزیون بدهد یا سینما؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینما، درباره پولشویی در سینما و نابسامانی در تولیدات شبکه نمایش خانگی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، سید غلامرضا موسوی رئیس انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «پشت صحنه رادیو تهران» درباره گرایش و استقبال مخاطبان و فیلمسازان به شبکه نمایش‌خانگی گفت: حضور vod‌ها در حقیقت یکی از دلایل این استقبال است. همانطور که می‌دانید شبکه نمایش خانگی زمانی با پول‌های اختلاس توانست سر و شکل تازه‌ای به خود بگیرد. همیشه پول‌هایی که بی‌حساب و کتاب وارد هر حرفه‌ای می‌شود، چه در سینما، چه در تولیدات شبکه نمایش خانگی و چه در جاهای دیگر حتی در ساختمان سازی، باعث یک بی‌نظمی اقتصادی در آن سیستم می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی رادیویی درباره مجوز تهیه کنندگی تهیه‌کنندگان «شهرزاد» اظهار کرد: این مجوز را شورای عالی تهیه کنندگان صادر می‌کند و هیچکدام از آنان، کارت شورای عالی را نداشتند؛ اما در یکی از تشکیلات زیر مجموعه عضو شده بودند که آن مجموعه خودش رسماً این موضوع را اعلام کرد. به این معنی که آنان پلیس یا دادگستری نیستند که سوابق افراد را وقتی که وارد می‌شوند را مورد کنکاش قرار بدهد. در همان زمان من موضوع پولشویی و ورود پول‌های نامرغوب و ناسالم را به سینما برای اولین بار فریاد زدم، اما کسی جدی نگرفت تا اینکه بعدها نوع علنی‌اش در محاکمات بانک سرمایه پیش‌آمد.

موسوی بیان کرد: سیستم جدیدی به اسم vod به وجود آمده است. یکی از ویژگی‌های سیستم این است که کسانی بیشتر موفقند که بتوانند کاربران بیشتری داشته باشند؛ چون از همه آنان حق اشتراک می‌گیرند. طبیعتاً وقتی ۴۰۰ هزار مشترک دارند و مثلاً ماهی ۲۵ هزار تومان از هر کدام می‌گیرند، یک رقم بسیار بسیار بزرگ می‌شود. این مسئله خیلی فرخنده نیست. در زمینه ساخت نیز سردستی فیلم می‌سازند. زمانی ما فیلم‌های شانه تخم مرغی داشتیم و اخیراً سریال‌های شانه تخم مرغی داریم.

این تهیه کننده سینما اظهار کرد: متاسفانه اکثریت کارها به لحاظ آنچه که تماشاچیان می‌بینند و به ما منعکس می‌کنند، کیفیت مطلوبی ندارد. همانطور که پول‌های سرگردان یا پول‌هایی که برای پولشویی آمده توانست عده‌ای را جذب کند، دستمزدها را بالا ببرد و در هزینه اقتصادی ساختارشکنی کند، متاسفانه شبکه‌های vod نیز دارند این کار را به شکل ناشیانه انجام می‌دهند. در مقطعی به افراد پول‌های کلان می‌دهند و این باعث می‌شود سریالی که باید دقیقه‌ای مثلاً ۳ میلیون تومان در بیاید با دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان ساخته شود و در نتیجه به اقتصاد سینما آسیب می‌زنند.

رئیس انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران عنوان کرد: به نظر من سریال سازی را بیشتر باید تلویزیون پروانه ساخت و نمایش بدهد. در سینما طبیعتاً مسئولیت معاونت سینمایی است و حق وزارت ارشاد است. در زمینه نمایش خانگی در مجموع خوب عمل نمی‌شود. کارهای خوب هم داشته‌ایم و استقبال مردم هم کاملا محترم است؛ اما این استقبال به معنی اینکه حتماً آن کار خوب و شاخص است، نیست.

سید غلامرضا موسوی در پاسخ به سوال امامی مجری برنامه که وقتی عوامل آثار می‌دانند این پول‌ها کثیف است، آیا باید این پول را بگیرند یا رسالت دیگری دارند که با دریافت نکردن این پول باعث شوند یک سرمایه‌گذاری سالم اتفاق بیفتد، گفت: بخش اول این قضیه به تهیه‌کننده برمی‌گردد. یک تهیه‌کننده وقتی از سرمایه‌گذاری پول می‌گیرد، باید مطمئن باشد یا در حدی که می‌تواند مطمئن باشد که این پول به هر حال سالم است. اما وقتی پول‌های بی‌حساب خرج می‌کنند، این کارشان توجیه ندارند. ما به‌عنوان تهیه‌کننده یک حرفه داریم و حرفه ما می‌گوید وقتی سریال یا فیلم سینمایی می‌خواهد ساخته شود باید هزینه‌های منطقی داشته باشد. یعنی اگر دستمزد فلان بازیگر A تومان است، به او A+۱ تومان پرداخت نشود؛ اگر این کار را بکنیم به آدم‌هایی که به ما اعتماد کرده‌اند خیانت کردیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پوشش زنده خورشید گرفتگی روی آنتن شبکه چهار – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فردا ویژه برنامه سه ساعته «راهنمای مسافران کهکشان» در شبکه چهار پدیده خورشید گرفتگی حلقوی را بررسی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، مجله نجوم «راهنمای مسافران کهکشان» با ویژه برنامه سه ساعته به صورت زنده خورشید گرفتگی ۵ دی ماه را پوشش می‌دهد.

مریم نیکان لو تهیه کننده «راهنمای مسافران کهکشان» در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه چهار سیما گفت: تیم «راهنمای مسافران کهکشان» برای رصد و پوشش خورشید گرفتگی روز پنجشنبه به جزیره کیش سفر کرده و قرار است در یک ویژه برنامه زنده سه ساعته مخاطبان در جریان جزئیات و اتفاقات این رخداد قرار گیرند.

نیکان لو گفت: ویژه برنامه زنده «ماه در میانه» از ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه ۵ دی ماه تا ح ساعت ۹ از مرکز کیش با اجرای حافظ آهی و اسماعیل باستانی روی آنتن می‌رود. در این ویژه برنامه دکتر انسیه عرفانی استادیار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دکتر محمد نیل فروشان مدرس المپیاد نجوم و اختر فیزیک و دکتر امیرمحمد گمینی استاد دانشگاه مهمانانی هستند که مجریان برنامه در خصوص خورشید گرفتگی، چگونگی رخداد این پدیده و خورشیدگرفتگی‌های آینده با آن‌ها گفتگو می‌کنند.

نیکان لو افزود: چندین آیتم ویژه خورشید گرفتگی تولید شده است که در میان گفتگوها پخش می‌شود.

گفتنی است، خورشید گرفتگی حلقوی ۵ دی ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۰۲:۲۹ به وقت جهانی از شرق شبه جزیره عربستان آغاز می‌شود و ایران در منطقه‌ای از نیم سایه قرار دارد که خورشید به صورت گرفته طلوع کرده و منظره‌ای زیبا را در افق جنوب شرقی کشور رقم خواهد زد. این رخداد با کسوف جزئی در ساعت ۵:۵۹ به وقت ایران آغاز می‌شود و گرفت کلی در ساعت ۷:۰۴ خواهد بود، در میان همه مناطق جنوبی ایران جزیره کیش با ۸۵.۱۴ درصد گرفت خورشید، بهترین مکان برای رصد کسوف جزئی است. این خورشید گرفتگی در تمام پهنه ایران قبل از طلوع خورشید آغاز و خورشید به صورت گرفته طلوع خواهد کرد.

یادآور می‌شود، «راهنمای مسافران کهکشان» به تهیه کنندگی مریم نیکانلو محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود؛ و «ماه در میانه» ساخته تیم «راهنمای مسافران کهکشان» است که قرار است به صورت ویژه برنامه زنده، خورشید گرفتگی صبح پنجشنبه را رصد کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حضور سید ضیاء هاشمی با «آینده» در جشنواره فیلم فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سید ضیاء هاشمی بعد از ۱۰ سال با فیلم «آینده» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، سید ضیاء هاشمی تهیه کننده با سابقه سینما که آثاری مانند «شوکران»، «اعتراض»، «روز شیطان»، «عروس»، «روز فرشته» و … را در کارنامه هنری خود دارد. بعد از ۱۰ سال با فیلم سینمایی «آینده» به سینما بازگشت.

نسخه نمایش فیلم سینمایی «آینده» به کارگردانی امیر پورکیان و تهیه‌کنندگی سید ضیاء هاشمی تحویل دفتر جشنواره ملی فیلم فجر شده و زمان اکران آن سال آینده در نظر گرفته شده است.

«آینده» جامعه‌ پر تلاطم امروز را در بند بند خانواده روایت می‌کند. آینده جنین مادری ست به نام امروز که فردا متولد می شود.

پانته آ بهرام، کامبیز دیرباز، امیر جعفری، نیما شعبان‌نژاد، شهرام قائدی، علی استادی، شیرین یزدان‌بخش، لادن ژاوه وند و بهاره افشاری در «آینده» نقش آفرینی می‌کنند.

عوامل اصلی فیلم سینمایی «آینده» عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: امیر پورکیان
تهیه کننده: سید ضیاء هاشمی
سرمایه گذار و تهیه کننده همکار: سیاوش امین پور
مدیر تولید: حسین رامه
مدیر فیلمبرداری: سعید براتی
برنامه ریز و دستیار کارگردان: حامد شریفی نیا
طراح گریم: محسن دارسنج
طراح لباس: آزاده قوام
طراح صحنه: آبتین برقی
صدابردار: بابک نیازی
طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق
آهنگساز: کارن همایون‌فر
تدوین: امیر پورکیان، فاطمه احمدی توچایی
عکاس: احمدرضا شجاعی
مدیریت رسانه و تبلیغات: امیرحسین بزرگ زادگان
منشی صحنه: آزاده جهانبخش
فیلمبردار پشت صحنه: محمود جوانشیر
مدیر تدارکات: محمودرضا الوندی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۷۵۱ نامه در بازه زمانی چهار ماهه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در راستای شفاف سازی اطلاعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان امور سینمایی سمعی و بصری، ۷۵۱ نامه را در بازه زمانی شهریور تا پایان آذر ماه سال جاری منتشر کرده است.

به گزارش سینماپرس، این نامه ها شامل موضوعاتی از قبیل مساعدت‌های مالی، قراردادهای سینمایی، مجوزهای برگزاری دوره‌های آموزشی، پروانه‌های نمایش، مجوزهای تولید، معرفی نامه پرداخت تسهیلات و … است.

از جمله مراکز منتشر کننده نامه ها، می توان به معاونت های زیر مجموعه سازمان، موزه سینما، بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوانان، موسسه سینما شهر، فیلم خانه ملی ایران و … اشاره کرد.

جزییات نامه های منتشر شده از طریق لینک زیر قابل دسترس است:

http://cinema-org.ir/?p=letters

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران و نقد «جوکر» در فرهنگ­سرای ارسباران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «جوکر » در ادامه مجموعه نشست‌های «فیلم بزرگ روی پرده بزرگ» فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم «جوکر» در ادامه مجموعه نشست‌های «فیلم بزرگ روی پرده بزرگ» فرهنگسرای ارسباران روز شنبه  ۷ دی پس از اکران با حضور امیر قادری و شاهین کربلایی طاهر نقد و بررسی خواهد شد.

فیلم «جوکر»  (Joker) فیلم روانشناختی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی تاد فیلیپس است. جوکر روایتی از زندگی آرتور فلک در اوایل دهه ۸۰ میلادی است، مردی بازنده، تنها و احساساتی که اخیرا به دلیل بیماری عصبی در مرکز روانپزشکی بستری بوده و در حال حاضر به همراه مادر پیرش پنی در آپارتمانی واقع در شهر گاتهام زندگی می‌کند.

در این فیلم واکین فینیکس در نقش جوکر، آرتور فلک ظاهر شده و بازیگرانی همچون رابرت دنیرو،  زازی بیتز،  فرانسیس کانروی و برت کالن برای نقش‌های مکمل حضور داشته‌اند.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این نشست می‌توانند روز شنبه ساعت ۱۸:۰۰ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۲۱۹ تماس حاصل  کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«صحرا فتحی» با فاجعه «شب‌کاری» اش بازهم روی صحنه می‌رود!؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: باید از مدیران تئاتر و نهادهای مسوول پرسید آیا با افتضاحی که صحرا فتحی در «شب‌کاری» به بارآورد، بازهم قرار است با نمایش «پونز» از ۵ دی‌ماه دوباره روی صحنه برود؟

به گزارش سینماپرس، صحرا فتحی از فعالان عرصه نمایش است. وی کمپانی نمایشی بزرگی دارد که بر اساس شنیده‌ها وضعیت مالی مناسبی هم دارد. او رابطه کاری نزدیکی مدت‌ها با  «مهدی کوشکی» داشت و نمایش‌های متعددی را همراه با او به خارج از کشور برد. به دلایل روابط متعددی که فتحی در کانادا، آلمان و آمریکا دارد، او نمایش‌های مختلفی را با کوشکی در اروپا و آمریکا روی صحنه برد. البته در مورد فتحی چون خانواده‌اش در ایران زندگی نمی‌کنند، شبهاتی وجود دارد که به یک گروه سیاسی در خارج از کشور سمپاتیک هستند. سئوالی که در همین مجال مطرح است و فتحی فرصت پاسخگویی در مورد این شائبه را دارد. البته سئوالات در مورد فعالیت‌های فتحی در خارج از کشور  بسیار فراوان است و مهمترین پرسش این است که  هزینه سفر یک گروه تئاتری برای سه الی پنج اجرا در خارج از کشور آیا از نظر مالی مقرون به صرفه است؟ همکاری فتحی، کوشکی و محمد قدس در اجراهای خارج از کشور ادامه پیدا کرد تا اینکه او همکاری‌هایش را ناگهان با مهدی کوشکی قطع کرد و قصه شب‌کاری فتحی آغاز شد.

نوید محمدزاده – مهدی کوشکی – صحرا فتحی – پوریا عالمی
صحرا فتحی در کنار مهدی کوشکی

فتحی در دوره جدید فعالیت‌هایش در خلأ همکاری و همیاری کوشکی نمایشی را با عنوان شب‌کاری در کانادا روی صحنه برد که حواشی فراوانی برایش در پی داشت. این نمایش در تهران با عنوان ماربازی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد. در نسخه اولیه شب‌کاری احسان کرمی و بهنوش بختیاری بازی می‌کردند و در نمایشی که در تهران روی صحنه رفت کامبیز دیرباز و بهاره رهنما ایفای نقش می‌کردند. نمایش چند بار در کانادا روی صحنه رفت.

میثم احمدی (تهیه کننده مری پاپینز) که از نزدیکان حسین پارسایی است به صورت غیررسمی تهیه کننده این نمایش بود. احمدی از تمرینات تئاتر بسیار عکس می‌گذاشت و آنرا در صفحه مجازی‌اش تبلیغ می‌کرد. هیچگاه مشخص نشد که میثم احمدی یا محمد قدس، تهیه‌کننده واقعی این نمایش کدامیک هستند.  نام محمد قدس به عنوان تهیه کننده شب کاری بارها مطرح می‌شود در صورتیکه میثم احمدی  (الیور توییست و بینوایان) تهیه کننده است و نام محمد قدس به عنوان تهیه کننده چندان محتمل نیست. میثم احمدی استوری و پست‌های فراوانی را در مورد این نمایش نشر می‌دهد و در اجرای آلمان و کانادا گروه را همراهی می‌کند. قدس نماینده مالی رنجکشان در نمایش‌هایی است که او در همکاری با پارسایی روی صحنه برده است، حتی ردپای قدس را می‌توان در تمامی قراردادهای اخیر رنجشکان جستجو کرد.

بخشی از امضاهای قرار داد سینمایی سرکوب به تهیه‌کنندگی محمد صادق رنجکشان به نمایندگی محمد قدس

«شب‌کاری» با دریافت مجوز وزارت ارشاد به «شب» تغییر نام می‌دهد، اما در تهران تحت عنوان ماربازی روی صحنه می‌رود، چون بهنوش بختیاری به دلیل حذف و جایگزین شدن بهاره رهنما، از سازندگان شکایت می‌کند و مدعی است که من بازیگر این نمایش هستم. نام این نمایش به صورت کلی تغییر می‌کند و «شب» به «ماربازی» تغییر نام داد و اصرار کردند که نام صحرا فتحی از این نمایش حذف شود. سعید دشتی به عنوان کارگردان مطرح شد و گروه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفتند.

قصه نمایش، ضریب اروتیک بالایی دارد. روایت از این قرار است که زن و شوهری به روانکاوی مراجعه می‌کنند تا مشکلی این دو را حل کند: مرد با همسرش رابطه جنسی مطلوبی {مورد خواست همسر} ندارد. زن، شوهرش را پیش پزشک می‌آورد که همسرم با من رابطه مطلوبی ندارد، روایت نیز از جایی آغاز می‌شود که زن و شوهر مشکلاتشان را دارند برای یک پزشک توضیح می‌دهند. ابتدای نمایش هم توضیح داده می‌شود که ما منظورمان از “حرف زدن”، برقراری رابطه زناشویی است. مولفان ادعا داشتند که ماربازی یک نمایش پژوهشی – روانکاوانه است، اما خلاف این ادعا، یک طنز سخیف را با الفاظ سطحی و رکیک ارائه دادند و زن در پایان نمایش مرد را رها می‌کند.

در بخشی از دیالوگ زن رو به دکتر می‌گوید: همسرم با من حرف نمی‌زند، من دلم می‌خواهم شوهرم توی آسانسور با من حرف بزند، توی ماشین حرف بزند، چه اشکالی دارد من می‌خواهم امتحان کنم. دکتر من دوست دارم موقع حرف زدن مرا محکم بزند تا خونین و مالین شوم. دکترجان! شوهرم داره فیلم نگاه می‌کند، بلند می شود با عصبانیت می‌رود، من خودم و آماده کردم رفتم کلی تو اتاق آرایش کردم که با من حرف بزند، فقط دارد فیلم نگاه پیدا می‌کند… د. (بسیاری از دیالوگ های این نمایش قابلیت بازنشر نیز ندارد!)

مرد (کاراکتر کامبیز دیرباز) می‌گوید: دکتر او می‌گوید بیا با من هفته‌ای ۱۴ بار حرف بزن. من هفته‌ای ۱۴ بار توان ندارم که با او حرف بزنم. من سر ظهر می‌آیم خونه یک مرتبه با او سرپایی حرف می‌زنم و می‌روم سر کار. تعداد حرف زدن‌های ما می‌شود هفت بار. دوباره شش بار شب‌ها در طول هفته بخواهم با او حرف بزنم می‌شود ۱۳ بار، من کجا توان دارم ۱۴ بار با زنم حرف بزنم توان ندارم … یک کلمه در متن نمایش ماربازی سعید دشتی (صحرا فتحی) که مخاطبان چنین نمایشی را به حیرت وامی‌دارد. می‌گوید: آره دکتر جان… خواهرش خیلی خارخاسک است، می‌دانی منظور خارخاسکه نیست، خواهرش دقیقا خارخاسک است. می‌دونی دقیقا خارخاسک نیستا، اونه منظورم.

حالا با چنین نمایش و افتضاحی که صحرا فتحی در «شب‌کاری» به بارآورد قرار است با نمایش پونز از ۵ دی‌ماه دوباره روی صحنه برود؟ قاسم خورشیدی مدیر کل حراست ارشاد  بر اساس شنیده‌ها از نمایش بداهه (آروند دشت‌آرای) حمایت کرد، از دوباره روی صحنه رفتن صحرا فتحی نیز حمایت می‌کند.

حتی مسئولان ایرانشهر چون تجربه خوبی از همکاری با صحرا فتحی نداشتند، تلاش می‌کنند که فتحی نمایش پونز را در این سالن اجرا نکند، اما بر اساس شنیده‌ها مدیر کل اداره هنرهای نمایشی، شهرام کرمی نیز از اجرای صحرا فتحی با نمایش پونز حمایت می‌کند. آنچه در این سطور درباره آقایان خورشیدی و کرمی درج شده صرفا بر اساس شنیده‌هاست و آقایان می‌توانند حمایت خود را به صورت رسمی از صحرا فتحی کارگردان شب‌کاری با عنوان ماربازی حتی در گفت و گو با رسانه‌های نزدیک به ارشاد تکذیب کنند و متعاقبا مشرق نیز تکذیب آنان از این حمایت را درج خواهد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برنامه‌های موسیقایی هفته فرهنگی گلستان در تهران


برنامه‌های موسیقایی هفته فرهنگی گلستان در تهران

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دیدار معاون حقوقی صداوسیما با معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیما بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، محمود حکمت نیا معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری در دیدار با حسن گروسی معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.  

در این دیدار بر لزوم همکاری در برگزاری همایش روز جهانی مالکیت فکری با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی، تاکید و مقرر شد: کمیته تخصصی مشترکی با موضوع بررسی اسناد سازمان‌های پخش و حقوق مرتبط در سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) راه‌اندازی و اقدامات لازم به عمل آید.  

لزوم آشنایی عامه مردم و نخبگان با موضوعات مرتبط با مالکیت فکری و حقوق معنوی و طراحی رسانه ای برای این امر و مشارکت در گفتمان‌سازی مالکیت فکری در سطح کشوری از طریق رسانه ملی نیز دیگر محور توافق این دو چهره حقوقی رسانه ملی و وزارت دادگستری بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اختتامیه چهارمین دوسالانه عکس «نور» در تبریز برگزار می‌شود


اختتامیه چهارمین دوسالانه عکس «نور» در تبریز برگزار می‌شود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایت «جدال آب و نخل» از دوربین روایت فتح – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «جدال آب و نخل» روایتی از همبستگی بزرگ اسلامی، دینی و انسانی جهان اسلام در کمک به مردم سیل زده ایران است.

به گزارش سینماپرس، «جدال آب و نخل» به کارگردانی محمدرضا اکبری و به تهیه کنندگی محمد حبیبی منصور در گروه مستند روایت فتح تولید شده است که روز پنج‌شنبه ۵ دی ماه بعد از اذان مغرب به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.
این اثر سعی در مستند نشان دادن وقایع و مسائل ماجرای سیل و حاشیه های آن دارد.
در مسیر تولید مستند به دلیل حضور در دل بحران، سختی ها و مشکلات بسیار وجود داشت ولی به خاطر انگیزه تولید مستند تمام سختی ها تحمل شدند.
مستند اشاره ای دارد به نقش گروه های بسیج، سپاه و ارتش و نیروهای جهادی و مردمی که با علاقه و انرژی، تمام وجودشان را گذاشتند تا مشکلات سیل خوزستان حل شود و اگر آنها نبودند مشکلات خیلی بیش تر از الان می بود.
وجه دیگر فیلم همبستگی بزرگ جهان اسلام است و حضور ۲۰ کشور دنیا برای کمک به مردم سیل زده خوزستان است.

مشاهده خبر از سایت منبع