X

بایگانی اسفند 7, 1398

دفتر سینمایی

نگاهی به واکنش‌های متفاوت هنرمندان در شرایط اجتماعی


نگاهی به واکنش‌های متفاوت هنرمندان در شرایط اجتماعی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

استعفا مدیر عامل موفق کمپانی دیزنی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: باب ایگر مدیر عامل موفق کمپانی دیزنی استعفا کرد و به دنبال آن به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، به دنبال استعفای باب ایگر، باب چاپک به صورت رسمی و تقریباً بسیار ناگهانی جایگزین وی شد.

در حالی که باب ایگر مدیرعامل طولانی مدت دیزنی سه‌شنبه بعداز ظهر ۲۵ فوریه از سمت خود استعفا کرد، باب چاپِک که ۲۷ سال در این کمپانی کار کرده ولی کمتر از مدیران دیگر دیزنی در هالیوود شناخته شده است، به این سمت انتخاب شد.

البته گفته شده باب ایگر از دیزنی جدا نمی‌شود و به عنوان مدیر خلاقیت دیزنی به کار خود ادامه می‌دهد.

منابع گفته‌اند چاپک که مدیر شهربازی‌های دیزنی بوده، مدیری قوی و عملیاتی است که می‌تواند هر چیزی را مدیریت کند و برنامه دارد تا تیم‌های اجرایی قوی‌ای را شکل دهد. شاید با توجه به این تجربه انتخاب او در این سیستم بسیار گسترده جای تعجب نداشته باشد.

وی در مدت طولانی همکاری‌اش با دیزنی مدتی رییس پارک‌های دیزنی بود و در زمینه سرگرمی‌های خانگی و توزیع نیز تجربه خوبی دارد.

چاپک در میدوست بزرگ شده، ۶۰ ساله و دارای سه فرزند و سه نوه است. او در دانشگاه ایندیانا تحصیل کرده و از همین دانشگاه در سال ۲۰۱۵ یک دکترای افتخاری دریافت کرده است.

وی البته در زمینه محتوایی از تجربه برخوردار نیست اما طیف‌های وسیعی از خالقان را در اطراف خود دارد که پیتر رایس مدیر دیزنی تی‌وی از جمله آنهاست.

در هر حال گفته شده تجربه وی در سرگرمی‌سازی برای مخاطبان منزل عامل مهمی برای این انتخاب بوده تا از تلویزیون دیزنی حمایت بیشتری شود. در عین حال خدمت او به عنوان مدیر پارک‌های بازی که با مخاطبان وسیعی روبروست، نشان دهنده شناخت وی از سلیقه مردم است.

ایگر با انتشار بیانیه‌ای گفته است: با راه‌اندازی بخش‌هایی که به صورت مستقیم با مشتری ها ارتباط دارند و ادغام فاکس قرن بیست و یکم، باور دارم بهترین زمان برای شروع به کار یک مدیر عامل جدید است. وی از مدیرعامل جدید حمایت کرده و گفته است بر فعالیت‌های هنری کمپانی تمرکز می‌کند.

ایگر سال ۲۰۰۴ به عنوان مدیر عامل دیزنی انتخاب شد و نقش کلیدی در ملحق کردن استودیوهای پیکسار، لوکاس فیلم، مارول و به تازگی فاکس قرن بیستم یه دیزنی داشته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی «آیین یلدا» به تعویق افتاد


برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی «آیین یلدا» به تعویق افتاد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عیددیدنی بچه‌ها با عموپورنگ در «بچه محل» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «بچه محل» عنوان برنامه‌ای جدید با حضور «عمو پورنگ» است که نوروز ۹۹ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سی درصد از تصویربرداری مجموعه «بچه محل» که به صورت نمایشی و استودیویی با حضور کودکان و نوجوانان در دست تولید است، انجام شده تا نوروز ۹۹ از آنتن شبکه دو سیما روانه آنتن شود.

«بچه محل» که با اجرای داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده، کارگردانی احمد درویش علیپور و نویسندگی محمد درویش علیپور در گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما تولید می‌شود، از دو بخش نمایشی و استودیویی تشکیل شده و علاوه بر تغییرات محتوایی و فضای برنامه برای بخش استودیویی دکوری ویژه طراحی و اجرا شده است.

ساخت این برنامه با ایده‌ای نو و فضایی جذاب و مفرح، اضافه شدن بازیگران جدید و بهره‌گیری از دکوری متفاوت پس از پایان سه گانه «محله گل و بلبل» پاسخی است به توجه مخاطبان کودک و نوجوان به این برنامه و محبت آن‌ها نسبت به «عمو پورنگ» و تیم برنامه‌سازی که بیش از ۲۰۰ برنامه متفاوت برای کودکان تولید کرده‌اند.

داریوش فرضیایی، نعیمه نظام‌دوست، نادر سلیمانی، ملیکا شریفی‌نیا و … از جمله بازیگران «بچه محل» هستند و همچنین فروزان بهرام پور، محمد اعلمی و عارفه عباسی و سینا رستگاری عروسک گردان‌های این مجموعه هستند و شوکت حجت، سامان مظلومی، نازنین حقیری و زینب غروی نیز به ترتیب صداپیشگی عروسک‌های یاور، داور، باور و امید همه را به عهده دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شبانه های نوروز ۱۳۹۸ با «پنج ستاره» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» با اجرای حمید گودرزی نوروز ۹۹ هر شب پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مسابقه «پنج ستاره»   که به تازگی با اجرای حمید گودرزی، پنجشنبه و جمعه هر هفته روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود، قرار است نوروز ۹۹ هر شب پخش شود.

ستاره

 در هر قسمت از این مسابقه، ۲ شرکت کننده حضور دارند که در سه مرحله با هم رقابت می‌کنند. هر شرکت کننده‌ای که ستاره بیشتری کسب کند، برنده مسابقه می‌شود. در مرحله اول از شرکت کنندگان ۷ سوال، مرحله دوم ۵ سوال و مرحله سوم ۸ سوال مشترک پرسیده می‌شود.

ستاره

شرکت کنندگان این مسابقه از طریق قبولی در آزمون ورودی پذیرفته شده اند. بدین ترتیب که متقاضیان برای شرکت در مسابقه، ابتدای باید به سایت شبکه پنج مراجعه و وارد صفحه مسابقه «پنج ستاره» شوند که دو پنجره دارد؛ پنجره شرکت‌کنندگان و پنجره تماشاچیان. متقاضیان این بخش در صورت قبولی در آزمون ورودی و کسب امتیاز لازم به این مسابقه دعوت می‌شوند.

فصل جدید «پنج ستاره» با اجرای حمید گودرزی پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۲۱ به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعطیلی کرونایی «تصویر سال» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هفدهمین نمایشگاه «تصویر سال» همچون جشنواره فیلم تصویر تا نهم اسفندماه تعطیل شد.

به گزارش سینماپرس، بر اساس هماهنگی خانه هنرمندان ایران، مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد برگزاری تصویر سال، بخش نمایشگاهی هفدهمین دوره تصویر سال، همچون جشنواره فیلم تصویر، تا ۹ اسفند ماه تعطیل شد.

روز دوشنبه نیز، جشنواره فیلم تصویر پس از اطلاعیه پیشگیرانه وزارت ارشاد مبنی‌بر تعطیلی تمامی اکران‌های سینمایی در سینماهای سراسر کشور، تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برخورد آقای مجری با اقدام عجیب یک سلبریتی کم سواد+فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: واکنش تند مجری تلویزیون به اقدام عجیب بهنوش بختیاری در تبلیغ کالا با موضوع کرونا!

به گزارش سینماپرس، محمد دلاوری، مجری تلویزیون در رابطه با اقدام عجیب بهنوش بختیاری در تبلیغ کالا با موضوع کرونا در شبکه پنج سیما اینطور گفت: عقل هم چیز خوبیه! البته از یه سلبریتی انتظاری نمیره آدم باهوشی باشه.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

منتظر موسیقی متفاوت «پایتخت۶» باشید/انتشار یک آلبوم خاص مازندرانی


منتظر موسیقی متفاوت «پایتخت۶» باشید/انتشار یک آلبوم خاص مازندرانی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رویای کارگردانی بازیگر «دوزیست» – اخبار سینمای ایران و جهان

بازیگر «دوزیست» گفت: واقعیت امر از دور همواره نسبت به پژمان جمشیدی گارد داشتم و هیچ وقت دلیلش را هم نمی‌دانستم، اما به واقع پژمان به لحاظ اخلاق و کاربلدی درجه یک بوده و برای کارش به شدت زحمت می‌کشد.

هادی حجازی‌فر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با میزان، پیرامون حضور در فیلم سینمایی «دوزیست» ساخته برزو نیک نژاد گفت: خوشحالم که در فیلم دوزیست حضور پیدا کردم، این اثر و حضور در کنار بازیگران آن برایم تجربه ای شیرین و خاطره ای ماندگار است.  

وی درباره همبازی شدن با پژمان جمشیدی اضافه کرد: واقعیت امر از دور همواره نسبت به پژمان جمشیدی گارد داشتم و هیچ وقت دلیلش را هم نمی‌دانستم، اما به واقع پژمان به لحاظ اخلاق و کاربلدی درجه یک بوده و برای کارش به شدت زحمت می‌کشد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

بازیگر فیلم دوزیست در همین رابطه ادامه داد: من شاهد بودم که پژمان جمشیدی برای بازی در فیلم دوزیست از جان و دل مایه گذاشت، من از پژمان اخلاق یاد گرفتم، وی همواره رفتار حرفه‌ای را رعایت می‌کند، احترام ویژه‌ای به دوربین و همکاران خود قائل است.

وی پیرامون آینده کاری خود در عرصه سینما تاکید کرد: رویای همیشگی من در سینما کارگردانی است، این را صادقانه می‌گویم، من سال آینده قطعا اولین فیلمم را خواهم ساخت، امسال یک فیلم کوتاه ساختم که تجربه بسیار خوبی بود.

بازیگر فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» در همین راستا اذعان کرد: من در بازیگری هر نقشی که بتواند مرز خیال و واقعیت را کنار بزند برایم شگفت انگیز است، برخی می‌گویند که لذت فیلم بعد از تماشای آن توسط بازیگر احساس می‌شود، من اعتقاد دارم که باید در طول فیلمبرداری از زندگی و جهانی که برای نقش ساخته‌ای لذت ببرید.

حجازی فر خاطرنشان کرد: من رویایی در بازیگری ندارم به همین خاطر از بازی در هر نقشی نمی‌ترسم، در هر اثری بازی می‌کنم، من شبیه یک بیمارم که از وی قطع امید شده هستم، در بازیگری رویایی ندارم، اما معتقدم این حرفه همچون شاه کلید همه قفل‌ها را باز می‌کند، خود من هم از تجربه‌های بازی خود بسیار آموخته ام.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش فیلم‌های فجر در ۶۸ سالن با چند سانس تکرار! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: غلامرضا موسوی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی منطقی تعداد اکران‌های فیلم‌های جشنواره فجر در سینماهای مردمی و غیرمردمی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا موسوی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره چگونگی نمایش فیلم‌های جشنواره فجر که تا چند روز پیش و پس از گذشت بیش از ۱۰ روز از جشنواره همچنان به صورت منتخب در مکان‌های مختلف انجام می‌شدند، توضیح داد: ابتدا بگویم که نمایش فیلم‌های جشنواره در شهرستان‌ها با مجوز خود تهیه‌کنندگان صورت گرفت، یعنی تک‌تک تهیه‌کنندگان به شورای عالی تهیه‌کنندگان طی نامه‌هایی کتبی مجوز دادند که فیلم‌هایشان را می‌توان در شهرستان‌ها نمایش داد. براین اساس در ۳۴ مرکز،  ۵۰ درصد فیلم‌های بخش مسابقه به نمایش درآمد و حداکثر سانس‌هایی که وجود داشت سه سانس بود و این باعث شد کسانی که سینمای ایران را خیلی جدی دنبال می‌کنند، بخشی از فیلم‌های جشنواره را ببینند.

او افزود: در سه استان اصفهان، شیراز و مشهد تقریبا کلیه فیلم‌های جشنواره نمایش داده شد و برخی فیلم‌ها در مراکز استان‌ها سانس فوق‌العاده هم داشتند که این هم با دریافت هزینه اضافه بود. در مجموع در شهرهای دیگر استقبال خوبی از فیلم‌ها شد و این نشان دهنده این بود که مردم علاقه‌مند  به تماشای فیلم‌های جشنواره هستند.  

وی گفت:‌ نمایش فیلم‌ها فارغ از جشنواره به این شکل است که معمولا مراکزی در زمان جشنواره با شورای عالی تهیه‌کنندگان تماس داشتند و با موافقت شورا و تهیه‌کننده، فیلم نمایش داده می‌شد اما در هیچ شکلی بدون موافقت تهیه‌کننده فیلمی به نمایش درنیامده است. شورای عالی تهیه‌کنندگان روی این ماجرا به شدت حساس بود ولی بعد از جشنواره دیگر ما دخالتی نداشتیم و نمایش‌های بعد از جشنواره بیشتر توسط پخش‌کننده ها صورت می‌گیرد که این‌ها هم قاعدتا باید از تهیه‌کنندگان مجوز بگیرند.  ما تا پایان جشنواره وضعیت نمایش فیلم‌ها را تعقیب کردیم و بعد از آن دخالتی نداشتیم.

موسوی ادامه داد: اما نکته اساسی این است که شورای عالی تهیه‌کنندگان باید برنامه‌های جشنواره را به طور جدی بررسی کند چرا که در تهران سینماهای مردمی و غیر مردمی شامل ۶۸ سالن می‌شد و این بسیار زیاد است. اگرچه تمام این برنامه‌های نمایش با مجوز تهیه‌کننده فیلم‌ها است ولی شورای عالی تهیه‌کنندگان باید این موضوع را  بررسی کند و بعد نتیجه را در اختیار تهیه‌کنندگان و دبیر جشنواره فجر قرار دهد تا برای سال آینده بتوان با نگاه منطقی‌تری اقدام کرد.  

او تاکید کرد:‌ متاسفانه ۶۸ سالن نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره، آثار را به شکل‌های مختلف نمایش می‌دادند و در بعضی سالن‌ها حتی دو یا سه ‌بار یک فیلم تکرار شده است. بنابراین باید بررسی شود اگر این نوع نمایش در این تعداد به نفع سینما نیست تغییر کند و ما سعی می‌کنیم از کانون کارگردان‌ها نیز نماینده‌ای در جلسه‌های خود داشته باشیم تا موضوع را دقیق بررسی و بعد نتیجه را برای رسانه‌ها نیز منتشر کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع