X

بایگانی اسفند 12, 1398

دفتر سینمایی

«کرونا» بیشتر یک بمب عملیات روانی است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دکتر مجید شاه‌حسینی از اساتید برجسته در حوزه سینما و رسانه، جدیدترین اظهار نظر رسانه ای خود را معطوف شرایط حاضر کشور نمود و پیرامون لزوم حفظ آرامش فضای روانی جامعه در شرایط کنونی گفت.

به گزارش سینماپرس، دکتر مجید شاه‌حسینی در تحلیل رسانه ای شرایط کنونی کشور بیان داشت:

هر اپیدمی‌ای صرف نظر از وجود داروی آن، کشور محل وقوع، فصل، اقلیم و… قوانینی دارد. اولین مرحله هر اپیدمی مرحلۀ پنهان‌بودن، مرحلۀ دوم اوج فعالیت و مرحلۀ سوم افول است. اگر این مراحل کاملاً منطقی وجود نمی‌داشت تا امروز جمعیتی بر زمین نمی‌ماند! علت تمام توصیه‌های بهداشتی هم این است که در مرحلۀ اوج فعالیت آسیب کمتری به جامعه وارد شود. این آسیب‌ها شامل بیمارشدن، نگرانی اطرافیان، درگیری کادر پزشکی و در بدترین حالت مرگ است.
توصیه متخصصین برای افراد سالم، تنها شستن صحیح دست‌هاست و حتی توصیه‌ای به استفاده از ماسک ندارند. حتی استفاده افراطی از مواد ضدعفونی و گندزدا خطراتی از جمله مقاوم‌شدن میکروب در برابر مواد ضدعفونی، ایجاد حساسیت برای بدن و… به همراه دارد.
توجه داشته باشید که بسیاری از افراد جامعه بیماری را می‌گیرند و بدون اینکه حتی متوجه شوند، صرفاً با مکانیزم دفاعی بدن، بیماری را دفع می‌کنند. این بیماری در کنار بیماری‌های زمینه‌ای دیگر مانند مشکلات تنفسی، ایدز، دیابت و… ممکن است بروزاتی ‌داشته باشد. حتی اگر ریۀ افرادی شدیداً درگیر شود با رسیدگی به موقع و اکسیژن‌رسانی صحیح پس از دورۀ کوتاهی بهبود پیدا می‌کنند و مرخص می‌شوند.
در سوی دیگر رشته‌ای به نام اپیدمیولوژی داریم که جدای از طب عفونی است. وظیفۀ متخصصین این عرصه توجه به مسائل روانی جامعه است. بیش‌فعالی ذهن مردم دربارۀ یک پدیده خیلی خطرناک‌تر از خود آن پدیده است. لذا چنین مواقعی متخصصان اپیدمیولوژی باید به داد جامعه برسند.
کرونا خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست اما سرعت نشر بالایی دارد. بیشتر یک بمب عملیات روانی است. حتی اسمی هم که برایش انتخاب کرده‌اند، اسمی دهان پر کن است و از این ویروس یک سلبریتی ترسناک ساخته‌اند. متخصصین عفونی آنقدر که جامعه از نگرانی این بیماری ملتهب شده است، نگران نیستند.
در شرایطی مشابه امروز، خطراتی مانند خود درمانی با آنتی‌بیوتیک‌ها، قارچ‌های خاص و با الگوهای عجیب علفی مردم را تهدید می‌کند. از طرفی اجناس مانده در انبارهای برخی با این شایعات نقد می‌شود. متأسفانه در این شرایط مردم به آزمایشگاه مشتی سودجو تبدیل می‌شوند. همچنین اسیر صف‌های طولانی می‌شوند که خود آن باعث شیوع بیماری است. اگر حساسیت‌ها خیلی بیش‌ازحد زیاد شود، از جایی مردم دچار فاز بی‌تفاوتی خواهند شد!
شایعات هم در این وضعیت جامعه را بیشتر نگران می‌کند. از شایعات مربوط به طلبه‌های چینی حوزه علمیۀ قم و آغاز شیوع از مسجد جمکران تا تشکیک در آمار رسمی مسئولان وزرات بهداشت کاملاً روشن می‌کند که ما اسیر یک عملیات روانی سنگین هستیم نه صرفاً یک بیماری واگیردار! احتمال تولید هدفمند این ویروس بسیار قوی است و نباید از این گزاره مغفول باشیم. لذا عناصر فرهنگی می‌توانند با فعالیت به‌موقع، شایعات را کم‌اثر و به آرامش روانی جامعه کمک کنند.
متأسفانه مردم از ترس مرگ به سمت مرگ می‌روند. تلفات جاده‌ای ما بسیار بسیار بیشتر از تلفات این ویروس است ولی گاهی مشاهده می‌شود که مردم از ترس این ویروس راهی جاده می‌شوند. مثال خوب این مطلب قیاس تلفات هوایی و زمینی است. اگرچه درصد تلفات زمینی چندین و چند برابر تلفات هوایی است ولی وقتی یک حادثه هوایی رخ می‌دهد موج ترس بیشتری ایجاد می‌کند.
توصیه ما این است که عموم مردم از بازارگردی‌های شب عید بپرهیزند تا این ویروس از مرحلۀ اوج فعالیت (پیک) به مرحلۀ افول نزدیک شود. در این شرایط بهترین کار برای عامه، ماندن در خانه است نه مسافرت!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعویق برگزاری همایش «خمسه نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر»


تعویق برگزاری همایش «خمسه نگاری؛ بازنمود خمسه نظامی در هنر»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شاه حسینی: مدیران سینمایی بزرگترین لطمه را به سینمای انقلاب زده‌اند/ بی مهری به فیلمسازان حوزه انقلاب و مقاومت به حداعلای خود رسیده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مدیران سینمایی بزرگترین لطمه را به سینمای انقلاب زده و شایسته جایگاه شان نیستند؛ حضرت علی (ع) کسانی را که لیاقت مدیریت ندارند اما بر مسندهای قدرت تکیه زده اند را نفرین کرده اند چرا که این افراد جایگاه افراد شایسته را غصب می کنند و نفعی برای جامعه ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «غروب شد بیا» و «پنالتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خروجی فعلی سینمای کشور نشانگر آن است که هیچ نشانی از اهداف، دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی در عرصه سینمای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بنده بارها در خصوص بی توجهی مدیران و مسئولان فرهنگی نسبت به ارزش های انقلاب هشدار داده ام یادآور شد: چندی پیش به یکی از مسئولان نظامی کشور عرض کردم که ما در همه حوزه ها بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت های چشمگیری را شاهد بوده ایم؛ در حوزه مسائل نظامی بالاترین دستاوردها را داشته ایم، در حوزه علمی افتخارات بسیاری ار کسب کرده ایم اما متأسفانه در حوزه فرهنگ و هنر به شدت دچار فقر و عقب ماندگی هستیم به نحوی که می توان بر این امر صحه گذاشت که حوزه فرهنگ و هنر کشور به مثابه یک موجود ناقص الخلقه است که به واسطه حضور مدیریت های ضعیف امکان رشد برایش فراهم نشده است.

این سینماگر با تأکید بر اینکه بی مهری و کم محلی به فیلمسازان حوزه انقلاب و مقاومت به حداعلای خود رسیده است تصریح کرد: سوأل بنده این است چرا کسانی که دغدغه مندانه و با تمام وجودشان می خواهند قدمی در راستای رشد اهداف عالیه انقلاب اسلامی بردارند باید با بی مهری مدیران روبرو شوند؟ چرا فیلم های ارزشی و انقلابی که با سختی و مرارت بسیار تولید می شوند در اکران شان به محاق می روند و صدمات بسیار می بینند؟

شاه حسینی ادامه داد: این باعث شرمساری است که فیلم های انقلابی و مقاومت در سینمای جمهوری اسلامی ایران حمایت نمی شوند و در عوض ما شاهد وفور تولید فیلم های مبتذل و سخیف و ضدخانواده و ضد ارزش هستیم که به راحتی هم اکران می گیرند!

کارگردان فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «زیباتر از زندگی» یادآور شد: چندی پیش که بنده برای گرفتن حمایت از بنیاد سینمایی فارابی به این نهاد رفته بودم بعد از ماه ها دوندگی به بنده گفتند که ما امکان حمایت از فیلم شما را نداریم!؛ چرا باید این اتفاق بیفتد؟ چرا آقای نقاش زاده به عنوان رئیس بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی باید عنوان کنند آمریکا به این بدی که شما در فیلمنامه تان نوشته اید نیست؟

این فیلمساز خاطرنشان کرد: این رفتارهای مدیران فرهنگی با سینماگران انقلابی و دغدغه مند باعث می شود تا ما انگیزه مان را از دست بدهیم و دیگر پیگیر تولید فیلم های مان نشویم. بنده معتقدم برای رشد و تعالی سینمای انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت باید جریانی راه بیفتد که از زمان ارائه طرح تا مرحله تولید و پخش فیلمسازان ارزشی را حمایت کند.

شاه حسینی در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: چرا فیلم های ارزشی هیچ گاه تبلیغات درستی ندارند اما سطح شهر همواره سرشار از بیلبوردها و پوسترهای فیلم های ضدارزشی است؟ چرا ما باید اینقدر نسبت به سینمای فرهنگی و ارزشی ظلم کنیم؟ من امیدوارم با تغییرات فوری و جدی و روی کار آمدن نیروهای انقلابی، مومن و معتقد شرایطی مهیا شود که انقلاب اسلامی بتواند وارد سینما شده و ما شاهد تولید آثار ارزشمندی پس از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در این عرصه باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیشنهاد یک صنف موسیقایی به رئیس‌جمهور برای جبران خسارت‌های کرونا


پیشنهاد یک صنف موسیقایی به رئیس‌جمهور برای جبران خسارت‌های کرونا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سپاس خانه سینما از جامعه پزشکی کشور – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس:خانه سینما سرانجام پس از گذشت بیش از ده روز از بسیج جامعه پزشکی کشور در مقابله با ویروس کرونا، طی بیانیه‌ای از جامعه پزشکی کشور برای مقابله با ویروس کرونا تشکر کرد.

به گزارش سینماپرس، خانه سینما طی بیانیه ای را برای سپاس از جامعه پزشکی کشور برای مقابله با ویروس کرونا منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

مخاطب این بیانیه یک شخص نیست. مخاطب این بیانیه تک تک کسانی اند که در این شرایط سخت بی هیچ چشمداشتی خود را به میان مهلکه انداخته و نفس به نفس خطر، عمر و زندگی خود را برای نجات بیماران از بیماری‌ای صرف می‌کنند که نه شناخته شده است و نه داروی مناسب و قطعی‌ای دارد.

خانه سینمای ایران به احترام تمامی جراحان، پزشکان، پرستاران و کلیه کادر اتاق عمل و بیهوشی، کادر آزمایشگاهی، بهیاران و عوامل بیمارستانی که ممکن است با تجهیزات ناکارآمد بسازند و در راه رهایی هم‌وطنان شان از بحران جان ببازند، جز برداشتن کلاه از سر و تعظیم تمام قد در برابرشان راهی نمی‌شناسد. ستایش جان شریف ایشان بی‌تردید ستایش انسانیت در روزگار ماست؛ این که در لحظه‌های رنج و نومیدی به معنای واقعی کلمه کنار مردم باشیم و بدانیم مهری که در دل دیگران می‌کاریم گلی در شوره زار نیست، و روزی که شاید ندانیم  چه وقت است، جایی که شاید ندانیم کجاست، به ما باز خواهد گشت.

قدردان همه شما هستیم. سپاس از صمیم قلب ما را پذیرا باشید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اولین مسابقه کارتون «کرونایی» کلید خورد/ارسال اثر از ۳هنرمند چینی


اولین مسابقه کارتون «کرونایی» کلید خورد/ارسال اثر از ۳هنرمند چینی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعویق در برگزاری همایش «خسمه‌نگاری» 


تعویق در برگزاری همایش «خسمه‌نگاری» 

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعطیلی موقت «عصر جدید» به دلیل کرونا – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: احسان علیخانی کارگردان و مجری «عصر جدید» با اشاره به شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی موقت ضبط این برنامه با حضور تماشاگران شده است، درباره شرایط تولید فصل دوم توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، احسان علیخانی کارگردان و مجری برنامه «عصرجدید» به ارائه توضیحاتی پیرامون توقف ضبط برنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا پرداخت.

علیخانی با اشاره به ثبت نام تعداد زیادی از مخاطبان به عنوان تماشاگر گفت: چندین هزار مخاطب پروپاقرص بزرگترین مسابقه استعدادیابی «عصرجدید» برای تماشای استعداد شرکت کنندگان ثبت نام کرده اند که در حال حاضر امکان ضبط برنامه وجود ندارد.

وی افزود: برنامه هایی که از راستی آزمایی شرکت کنندگان پخش می‌شود دی ماه ضبط شد و در بهمن ماه تنها ضبط ۶ قسمت با حضور داوران و شرکت کنندگان ضبط صورت گرفته است.

علیخانی ادامه داد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توصیه مدیران شبکه سه سیما و نگرانی عوامل «عصرجدید» تصمیم بر آن شد تا ضبط برنامه موقتاً متوقف شود.

کارگردان و مجری برنامه عصرجدید توصیه کرد: از ویروس کرونا نترسید اما جدی بگیرید و مراعات کنید و در صورتی که کار ضروری ندارید از منزل بیرون نروید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از اهمیت اقتصادی برلیناله برای شهر برلین تا نگاه صرفا سیاسی مسئولان جشنواره به سینماگران ایرانی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هفتادمین جشنواره فیلم برلین در حالی به پایان رسید که نگاهی کلی به این رویداد سینمایی نشان از آن دارد که این دوره جشنواره با جنجال، انتقاد و خلوتی و استقبال اندک بی سابقه ای از سوی سینماگران و اهالی رسانه های بین المللی روبرو بوده است.

سیدرضا منتظری: جشنواره فیلم برلین که در ماه های سرد زمستانی برگزار می شود روحیه ای شاد و بانشاط در میان شهروندان برلین ایجاد می کند چرا که این رویداد سینمایی با گسترش سالیانه‌ فعالیت‌ هایش نه تنها در عرصه فرهنگ، بلکه با اشتغال‌زایی و جلب علاقمندان سینما در عرصه اقتصاد پایتخت آلمان جایگاهی ویژه ای پیدا کرده است به نحوی که بسیاری از هتل داران، صاحبان فروشگاه و صنایع این جشنواره را فرصتی برای معرفی شهر برلین، معرفی شرکت ها و فروش کالاها و خدمات خود می دانند.

اما هفتادمین دوره برگزاری برلیناله امسال با رویداد مهم دیگری همراه بود؛ تغییر مدیران و پایان دادن به ۱۸ سال ریاست مطلقه دیتر کاسلیک در این رویداد سینمایی موافقان و مخالفان زیادی را به همراه داشت که این مهم از ماه ها قبل از برگزاری جشنواره موجی از جنجال و انتقاد را با خود به همراه آورده بود؛ کارلو چاتریان و ماریته ریسن بک، از سال جاری مدیریت هنری و اجرایی برلیناله را به عهده گرفتند. چاتریان پیش از این تجربه ۷ سال ریاست جشنواره لوکارنو و ریسن بک، سابقه همکاری طولانی در بخش بازاریابی «جرمن فیلم» را در کارنامه خود دارند.

شاید یکی از بدشانسی های این ۲ مدیر جدید جشنواره فیلم برلین آن بود که فیلم های متقاضی حضور در این رویداد سینمایی جمعی از ضعیف ترین آثار سینمایی از سراسر جهان بودند به نحوی که بسیاری از فیلم های حاضر در بخش مسابقه این رویداد بارها با انتقاد شدید منتقدان و خبرنگاران روبرو و به اصطلاح «هو» شدند! حتی در نشست های خبری فیلم ها نیز جنجال های زیادی دیده می شد. از سوی دیگر شیوع جهانی ویروس کرونا باعث شده بود تا این رویداد سینمایی با استقبال اندک و خلوتی بی سابقه ای روبرو باشد و بسیاری از سینماگران و اهالی رسانه های بین المللی عطای حضور در این جشنواره را به لقایش ببخشند و ترجیح دهند برای در امان ماندن از بیماری کرونا در این جشنواره حضور پیدا کنند! با این همه شاید باز هم شانس با مدیران جدید این جشنواره یار بود که به هر حال توانستند جشنواره شان را برگزار کنند چرا که شنیده می شود از همین حالا احتمال برگزاری یکی دیگر از معتبرترین رویدادهای سینمایی جهان یعنی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ نزدیک به صفر رسیده و اگر دولت های جهان نتوانند مقابله ای جدی با ویروس مهلک و کشنده کرونا داشته باشند این رویداد معتبر سینمایی جهان در ماه می (اردیبهشت ۱۳۹۹) برگزار نخواهد شد!

 یکی از مسائلی که قبل از برگزاری برلیناله ۷۰ از سوی برخی کارشناسان شنیده می شد اینکه احتمال دارد چاتریان با سیاست های ضد ایرانی اش اجازه حضور هیچ فیلمی از سینمای ایران را در این رویداد سینمایی ندهد چرا که چاتریان در طول ریاست خود اجازه نداد هیچ فیلمی از ایران که در ایران ساخته شده بود به جشنواره لوکارنو راه یابد! ‌ اما حضور پررنگ فیلم ها و سینماگران ایرانی در این دوره، ولی خلاف این پیش بینی را ثابت کرد!

چاتریان فیلم های ایرانی و یا با ریشه ایرانی را در جشنواره اش پذیرفت اما سعی کرد به شکلی سیاست زده جوایز خود را به سینماگران و فیلم های سیاست زده و سیاسی شان اهدا کند! گواه این مدعا آنکه فیلم سینمایی «شیطان وجود ندارد» به کارگردانی محمد رسول اف که به زعم برخی کارشناسان و منتقدان از ضعف های فاحش ساختاری و محتوایی رنج می برد در بخش اصلی این جشنواره پذیرفته شد و خرس طلای برلین را هم دریافت کرد! احتمالا به آن دلیل که رسول اف فیلمسازی سیاسی است و همینک به دستور مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران امکان فعایت هنری و خروج از کشور را ندارد! بدترین اتفاق آنکه کسانی که از طرف این فیلمساز برای دریافت جایزه اش به جشنواره گسیل شده بودند با زدن برخی حرف های سیاسی کام ملت ایران را تلخ کردند.

بی تردید نکته مهم و قابل تأمل پیروی دریافت این جایزه سیاسی و سفارشی به رسول اف که فیلمش را به صورت غیرقانونی و بدون مجوزهای رسمی دولت تولید کرده، حمایت و تشویق برخی از نهادها ازجمله خانه سینما از این فیلم و کارگردانش است؛ پیام تبریک های متعدد و سینه چاک دادن برخی مسئولان خانه سینما و مسئولان صنوف برای این فیلمساز و دریافت این جایزه جای تعمق و تأمل دارد.

علاوه بر این اتفاقات حضور پررنگ مدیرانی از سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین و به بهانه برگزاری بازار این رویداد سینمایی نیز جای تأمل دارد! در همین رابطه می توانید یادداشت مهم سینماپرس در این راستا را اینجا بخوانید.

درست است که یکی از مزیت های برپایی جشنواره های بین المللی این است که فرصت لازم برای دیده شدن و درخشش بسیاری از آثار سینمایی که دارای کیفیت درخور و مناسبی هستند فراهم گردد اما از آنجا که تجربه ثابت کرده نگاه صرفا سیاسی مسئولان جشنواره به سینماگران ایرانی در جشنواره هایی نظیر جشنواره فیلم برلین وجود دارد باید در زمینه چگونگی حضور سینمای ایران قبیل رویدادها بازنگری و تجدیدنظر و سیاست گذاری اساسی صورت گیرد! بی شک همانطور که مسئولان جشنواره ها در هر کشوری منافع دولت ها و حکومت های خود را مدنظر قرار می دهند ما نیز باید با ایجاد قوانین و یک سری سیاست های روشن و لازم الاجرا کاری کنیم تا زین پس تنها آثار قانونی و دارای مجوز که منافع ملی را مدنظر دارند بتوانند به عنوان نماینده سینمای ایران در این رویدادهای بین المللی حضور داشته باشند تا شاهد نشان دادن تصویری سیاه و چرک از ایران و ایرانی در جشنواره های جهانی نباشیم. متأسفانه نگاهی گذرا به فیلم های ایرانی که در ادوار مختلف جشنواره برلین شرکت کرده اند نشان از آن دارد که اکثریت این آثار تصویری ارزشمند از دستاوردهای کشور و هویت ملی ارائه نداده اند و شاید به همین علت هم مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دو انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان در جشنواره انگلیس – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دو فیلم‌ پویانمایی کوتاه «سگی که مرض داشت» ساخته پروین تجوید و «باد دوچرخه‌سوار» اثر نازنین سبحان سربندی در دوازدهمین جشنواره انیمیشن «انیفست کانتربری» ۲۰۲۰ انگلیس نمایش داده می‌شود.

به گزارش سینماپرس، این پویانمایی‌ها از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قرار است در یک مجموعه روز ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ (۱ مارس۲۰۲۰) ساعت ۱۲ در سالن اصلی جشنواره به نمایش درآید.

بر اساس این خبر جشنواره انیمیشن «انیفست کانتربری» به بهترین‌ها در بخش فیلم‌های بریتانیائی، بین‌المللی، دانشجوئی، شخصیت، صدای فیلم، طراح هنری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جایزه اهدا می‌کند.

دوازدهمین جشنواره انیفست کانتربری ۲۰۲۰ بریتانیا ۱۰ در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ (۲۹ فوریه و ۱ مارس ۲۰۲۰) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به هنر انیمیشن می‌توانند علاوه بر تماشای فیلم در کارگاه‌های آموزشی و  نشست‌های نقد و بررسی فیلم نیز شرکت کنند.

داستان پویانمایی «باد دوچرخه‌سوار» در اصل، قصه باد جوانی است که صاحب دوچرخه‌ای می‌شود. باد به وسیله دوچرخه سریع‌تر می‌وزد. بدون صرف انرژی زیاد آزادانه به هر طرف می‌رود و از گردش لذت می‌برد. از همه مهم‌تر این‌که او تنها بادی است که چنین وسیله‌ای دارد. این آزادی و قدرت تازه، به او این امکان را می‌دهد که دست به هر کاری بزند و قصه‌ی پویانمایی «سگی که مرض داشت» درباره سگی است که به دلیل این‌که همه چیز می‌خورد، مریض می‌شود و پزشکان کلینیک دامپزشکی وقتی برای درمان او تلاش می‌کنند متوجه می‌شوند چیزهای زیادی خورده است. بعد از این‌که همه چیزهایی که خورده بود از شکمش بیرون می‌آورند او دوباره همه آن‌ها را می‌خورد و…

فیلم «باد دوچرخه‌سوار» با شرکت در این جشنواره پنجمین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کند و انیمیشن «سگی که مرض داشت» نیز پیش از این در بخش ملی سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شرکت و جوایزی نیز دریافت کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع