X

بایگانی فروردین 11, 1399

دفتر سینمایی

رونمایی از مردی که بارش بادمجان، زندگی‌اش را متحول کرد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امین تقی‌پور، خالق کلیپ بارش بادمجان از آسمان تهران که تا مرز بازداشت هم پیش رفت، اینک به چهره‌ای شناخته شده در عرصه جلوه‌های ویژه کامپیوتری کشور تبدیل شده است؛ شهرتی که شاید باعث شود او به‌جای کار در شرکت‌های آمریکایی و کانادایی، در ایران بماند و با سینماگران وطنی همکاری کند.

به گزارش سینماپرس، امین تقی‌پور، تا سه هفته پیش، مجموع افرادی که او را به عنوان یک متخصص جلوه‌های ویژه کامپیوتری در ایران می‌شناختند شاید، خیلی بیشتر از تعداد فالوئرهای کم اینستاگرامش نبود، اما یک حرکت خلاقانه و ابتکاری برای آموزش کار حرفه‌ای به شاگردانش، از او یک سلبریتی ساخته است که به تلویزیون هم رفته و حالا می‌توان امید داشت سینمای ایران هم شاهد یک پدیده برای جلوه‌های ویژه باشد.

او خالق کلیپ بارش بادمجان از آسمان تهران است که برایش تا مرز بازداشت هم رفت اما حالا مسئله حل شده و او از آن ویدئو و اتفاقاتش برای خبرآنلاین گفته است.  

اگر ممکن است خودتان را بیشتر معرفی کنید. ما بعد از این اتفاقات فهمیدیم یک متخصص ایرانی در جلوه‌های ویژه بصری آن طرف دنیا داریم.

یک بار سال ۲۰۰۶ از ایران رفتم اما نتوانستم این رشته جلوه‌های ویژه را در خارج از کشور دنبال کنم. اینجا حدود ۲۵سال در این کار بودم اما نه به صورت حرفه‌ای. دورادور با یک شرکت‌هایی همکاری‌هایی داشتم و حتی یک برنامه تلویزیونی کار کردم. یک سری کارها هم داشتم که به جشنواره‌ها فرستادم. سرانجام سال ۲۰۱۱ با این سابقه به کانادا رفتم، اما متاسفانه دیدم سطح بالاتر از آن است که من را بپذیرند، چون ما اینجا اصلا در آن حد حرفه‌ای نداشتیم. آن‌جا در تنها دانشکده‌ای که در کانادا و آمریکا این رشته را داشت، در دوره لیسانس که یک دوره خیلی کلیدی بود، جلوه‌های ویژه را خواندم. در ادامه، چون خوشبختانه این کار خیلی گسترش پیدا کرده و دولت کانادا معافیت‌های مالیاتی برایش گذاشته بود، من توانستم وارد یکی از شرکت‌های این عرصه بشوم و از حدود سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ در این شرکت که همه پروژه‌های بزرگ هالیوود را می‌گرفت، کار کنم.

در این یک سال که ایران بودید پروژه‌ای کار کردید؟

نه. فقط پروژه بادمجان را داشتم. (با خنده). 

اینجا کسی شما را نمی‌شناخت.

یکی دو نفر بودند اما با مشکلاتی که با سرمایه‌گذارها داشتند و مسائل خودشان نتوانستند با هم کار کنیم. پروژه بزرگی بود که اسم نمی‌برم اما در حد حرف ماند و انجام نشد.  

همین امسال در جشنواره خیلی از فیلم‌ها از این جلوه‌های ویژه بصری استفاده کردند.

من «سرخپوست» و «مسخره‌باز» را دیدم که به لحاظ جلوه‌های ویژه کارشان خوب بود. البته یک نقدهایی به آنها وارد است، اما مشخص است که یک حرکتی انجام شده ولی انگار یک قطعه‌ای از این موتور و سیستم کار نمی‌کند. یک سری فریلنسرها برای خودشان کار می‌کنند. این انسجام وجود ندارد که کار تیمی با سوپروایزر قوی باشد، از شرکت‌ها به لحاظ مالیاتی حمایت شود و اینکه این افراد را شناسایی کنند که کار درست انجام شود.  

الان کارگردان‌های بزرگ هم تلاش دارند از این علم روز استفاده بیشتری کنند. مثلا آقای حاتمی‌کیا یا سعید ملکان در «روز صفر».

خیلی مواردی که در دنیای واقعی هزینه‌هایش بالا است، با جلوه‌های ویژه انجام می‌دهند ولی اینکه چقدر درست دربیاید مهم است.

چنین کارهایی تا حالا به شما پیشنهاد نشده.

واقعیتش کسی من را نمی‌شناخت.  

بعد از این قصه بادمجان چه شد؟

بعد از این اتفاق یک سری استرس بود و یک سری سو استفاده کردند و قضیه را به حاشیه کشاندند. البته یک سری هم خندیدند که ما لذت بردیم و یک سری سو تفاهم هم پیش آمد که حل شد. تک و توک تماس‌هایی از بعضی از پروژه‌ها داشتم.  

البته الان یک مقدار تعطیلی پروژه‌ها هم مساله‌ساز است.

بله. صحبت درباره این موارد هم نیاز به جلسات حضوری دارد که متاسفانه الان امکان‌پذیر نیست.  

یک مقدار هم قصه فیلم بارش بادمجان برایتان شر درست کرد. چه اتفاقی افتاد بعد از پخش این کلیپ؟ آنقدر چیزهای عجیب دیدیم و آنقدر ویدئوی شما تمیز درآمده بود که بارش بادمجان غیرقابل باور نبود.

این خیلی کلیپ ساده‌ای است. ما یک پشت صحنه از آن منتشر کردیم. در پشت صحنه مراحل کار را می‌بینید. در عین اینکه کار ساده‌ای به نظر می‌رسد ولی تمام این اصول را من چون به این بچه‌ها تدریس می‌کردم، همه چیز را برنامه‌ریزی کردم که از تحقیقات تا پایان کار همه مراحل باید باکیفیت و درست باشد. به خاطر اینکه سه شات سینمایی است. ما روی این ویدئوها کاملا سینمایی کار کردیم و برای همین هم اینقدر دیده شد. می‌خواستیم شبیه‌سازی مهندسی معکوس کنیم که بگوییم یک فیلم هالیوودی درجه یک چطور ساخته می‌شود که البته امکاناتش را نداشتیم و شاید خیلی ایرادها هم داشته باشد. شاید خیلی افراد این ایرادها را نبینند ولی به لحاظ حرفه‌ای ما می‌دانیم خیلی کار دارد. در کل این را با استاندارد خیلی بالا و با دقت و کیفیت سینمایی کار کردیم که این‌طور شد. فیزیک برخورد این‌ها را با زمین و اشیاء و خودروها درآوردیم.

بعد از پخش این کلیپ، چند ساعت طول کشید تا از شما خواستند برای توضیح دادن بروید؟

خیلی فاصله کمی بود. شاید یک ساعت. یک مقدار نگران شده بودند ولی گفتیم که فقط شوخی بود و کنار آمدند.  

کلیت جامعه خوششان آمده بود؟

بله. خود آنها هم خوش‌شان آمده بود. کسی کاری نداشت غیر از یک سری افراد که جوسازی کرده بودند. خیلی هم محترمانه برخورد شد.  

الان با این وجهه‌ای که از خودتان نشان دادید و نیازی که به این تکنیک در کشور وجود دارد، دوست دارید چه کاری انجام دهید که ماندگار شود؟

سوال خیلی خوبی است. من همیشه مدنظرم بود که کشور خودم است و دوست دارم اینجا باشم ولی در همین جلوه‌های ویژه به لحاظ کار حرفه‌ای یک سری محدودیت‌هایی هست که یک نفر که حرفه‌ای است و کار کرده برایش سخت است که با هر هزینه و استرسی برای هر پروژه‌ای کار کند. ممکن است این کار را نکند. من دوست دارم اینجا این کار را انجام بدهم. شاید خیلی هدفم اینجا کار کردن باشد تا اینکه برگردم آنجا و روزی چندین ساعت در یک شرکت کار کنم و اسمم در فیلم‌های مهم هم باشد ولی چقدر؟ من باید ببینم در این کشور کار حرفه‌ای می‌توانم بکنم؟ حاشیه ندارد؟ و به هر لحاظ از من تقدیر هم می‌شود و من می‌توانم آن چیزی که می‌خواهم را اجرا کنم. یک وقتی به لحاظ هزینه است و یک زمانی هم می‌گویی من می‌خواهم با این بودجه کار کنم که بتوانم یک کار قابل رقابت در عرصه جهانی انجام بدهم. چون خیلی هزینه‌های سنگینی دارد و تجهیزات زیادی نیاز دارد.

فکر می‌کنی اگر کنار کدام پروژه در این سال‌ها قرار می‌گرفتی، می‌توانستی خیلی به آن کمک کنی؟

از فیلم خاصی نمی‌توانم نام ببرم و در ذهنم نیست ولی این یک پروسه خودجوش است که باید با کارگردان ارتباط خوبی برقرار کنی و ایده را قبول کنی و بگویی من با این پروژه ارتباط برقرار کردم و پروژه هم حرفه‌ای است و حاشیه ندارد و می‌شود در کنار آن کار کرد. البته خیلی هم فیلم‌های ایران را دنبال نمی‌کردم و در این یک سالی که ایران بودم، بیشتر فیلم‌ها را دیدم. فیلم‌های فرهادی به لحاظ فیلمنامه خیلی قوی هستند و خیلی به خودش و فیلم‌هایش علاقه داشتم و دنبال می‌کردم. سینمای ایران را بیشتر سینمای درام می‌دانستم. خیلی آرزویم بود در فیلم‌های فانتزی خوب ایران کار کنم ولی موقعیتش پیش نیامده است.

شاید یک گونی بادمجان سرنوشت کاری شما را تغییر بدهد.

شاید (با خنده).

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«کامیون»؛ اخلاق‌مدار و نقادانه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تاثیرپذیری از آنچه در اجتماع می‌گذرد و البته با تاکید موکد بر ناپسندی‌های اجتماع، عاملی شده برای آن که برخی سریال‌سازان و فیلمسازان نوعی از ادبیات لمپنی را وارد فضای داستانی اثر خود کنند؛ اتفاقی که شاید برای کوتاه‌مدت بتواند اسباب جلب توجه مخاطب شود ولی در بلندمدت قطعا آسیب‌هایی جدی به ذائقه مخاطب خواهد زد.

به گزارش سینماپرس، سریال کمدی کامیون در نقطه مقابل چنین روندی، حرکت می‌کند یعنی به‌جای آن‌که بکوشد بیش از حد ادبیات زننده و شوخی‌های سبک را وارد فضای داستانی خود کند سعی وافر دارد با پرهیز از ادبیات لمپنانه، موقعیت کمدی ایجاد کند.

مسعود اطیابی کارگردان کامیون به‌خاطر تجربیاتی که در ساخت کمدی-حادثه‌ای‌هایی نظیر “شرط اول”، “تگزاس” و “خروس جنگی” داشته برای ساخت سریال “کامیون” هم از شهاب عباسی فیلمنامه‌نویس خود خواسته که به‌سمت خلق کمدی با ایجاد ماجراهای طنازانه برود.

حادثه‌محور بودن هر کدام از اپیزودهای کامیون مفری ایجاد کرده که از تکراری شدن بازی‌ها و افتادن به دام تیپ‌سازی جلوگیری شود. نه فقط بازیگران جوان اصلی سریال بلکه بازیگران پیشکسوت سریال نیز فرصت یافته‌اند با قرار گرفتن در موقعیت‌های متنوع، طنز ایجاد کنند.

تدوین کامیون، ضرباهنگی مناسب و پویا دارد به طوری که با کمتر اپیزودی از سریال روبروییم که خسته‌کننده و کسالت‌بار باشد و عمدتا هرجا که کشدار شدن نما ممکن بوده به خستگی مخاطب بینجامد با کات‌های سریعی روبروییم که فضا را تغییر می‌دهد.

در داستان کامیون، ناخنک‌هایی نقادانه زده شده به اتفاقات مختلفی که جامعه جوان با آن مواجهند؛ از مشکلات اقتصادی و مشکل مسکن تا بیکاری و کنارش تعریض‌هایی را شاهدیم به سوءاستفاده‌های برخی موسسات مالی غیرمجاز از جامعه.

کامیون از آن دست سریال‌هایی است که می‌توان آن را به راحتی کنار خانواده و فرزندان دید و لذت برد بی آن که نگران این بود که مبادا در سکانسی از سریال، دیالوگی باشد که مناسب فرزندان نباشد. این اصلی مهم در سریال‌سازی برای رسانه ملی است که خوشبختانه در کامیون رعایت شده است.

*ایرنا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تقدیر رئیس قوه قضائیه از تلاش‌ دست اندرکاران حوزه خبر و خبرنگاران رسانه ملی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سید ابراهیم رئیسی طی تماس تلفنی با رئیس رسانه ملی از تلاش بی وقفه این مجموعه در روزهای کرونایی تشکر کرد.

به گزارش سینماپرس، سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در تماس تلفنی با دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی اظهار کرد: از تلاش‌ها و اقدامات موثر سازمان صدا وسیما در حوزه اطلاع رسانی، اقناع افکار عمومی در طرح فاصله گذاری اجتماعی، آگاهی بخشی در مورد به حداقل رساندن رفت و آمدهای غیرضرور و ساخت برنامه‌های کارشناسی در زمینه مقابله با ویروس کرونا قدردانم.

وی افزود: رسانه‌ها و بالاخص صدا و سیما باید برای مقابله با جنگ روانی دشمن و اقناع افکار عمومی نسبت به حقایق جاری کشور دست برتر را داشته باشند و اجازه ندهند شایعات و اخبار غیرواقعی افکار عمومی را مشوش نماید.

رئیس ثوه قضائیه خاطر نشان کرد: از دست اندرکاران حوزه خبر و خبرنگاران رسانه ملی به واسطه حضور در صحنه های مختلف برای آگاهی بخشی حداکثری به مردم تشکر می‌کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گردشگری مجازی در تهران؛ ششمین برج بلند مخابراتی جهان+تصاویر و فیلم


ما همراه با شما در این گزارش به صورت مجازی ششمین برج بلند مخابراتی جهان را می‌بینیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی فیلم «لاک» به کارگردانی استیون نایت


«لاک» فیلمی با بودجه پایین، اما خوش ساخت است که می تواند تا پایان مخاطب را همراه خود بکشاند و او را میخکوب کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معضل «خانه سینما» و اعضای غیرواقعی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رییس انجمن مدیران تولید سینما معتقد است پیگیری ثبت قانونی صنوف «خانه سینما» در وزارت کار مهمترین مساله‌ای است که باید در سال ۹۹ دنبال شود.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا منصوری رییس انجمن مدیران تولید سینما در گفتگو با مهر، به مهمترین اولویت‌های سینمای ایران در سال ۹۹ اشاره و گفت: معتقدم در سال ۹۹، اولویت اول سینما این است که «خانه سینما» قانونی شود تا بتوانیم از طریق قانونی شدن خانه سینما، مجامع صنفی خود را برگزار کنیم. به این معنا که بعد از سالیان سال خانه سینما هنوز ثبت قانونی نشده و این امر به این دلیل است که اصناف ما ثبت وزارت کار نشده‌اند و از ۳۲ صنف خانه سینما شاید ۱۰ تا ۱۵ صنف ثبت قانونی شده‌اند.

وی بیان کرد: این در حالی است که زمانی خانه سینما قانونی می‌شود که صنوف زیرمجموعه آن به‌صورت قانونی ثبت وزارت کار شده باشند، اگر خانه سینما قانونی نشود، صنوف زایش ندارند به این معنا که مجبوریم اعضای هیات مدیره را تکرار کنیم، اگر خانه سینما قانونی شود، از طریق ثبت اصناف در وزارت کار می‌توانیم مجامع را برگزار کنیم.

مدیر تولید فیلم «درخت گردو» با اشاره به اینکه که باید همزمان با قانونی شدن خانه سینما، اعضای خانه را واقعی کنیم، توضیح داد: متاسفانه ما با خانه سینمایی مواجه هستیم که برخی از اعضای آن واقعی نیستند. به این معنا که افرادی در خانه سینما هستند که متاسفانه نه فعالیت صنفی دارند و نه فعالیت حرفه‌ای. این امر باعث می‌شود که تعداد اعضای خانه سینما بیشتر شود، وقتی تعداد بالا می‌رود و اعضای آن اعضای واقعی نباشند، نمی‌توان امکانات بیمه‌ای و رفاهی را در بین این تعداد از اعضا تقسیم کرد چرا که خانه سینما بودجه محدودی برای خدمات رسانی به اعضا دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: معضل بعدی که با آن مواجه هستیم بحث بیمه است، منظور از بیمه پیش از هر چیز بیمه تامین اجتماعی است، زمانی که می‌گوییم بیمه تامین اجتماعی یعنی بحث بازنشستگی را مطرح می‌کنیم که متاسفانه در حال حاضر اعضای خانه سینما در صورت بازنشسته شدن تنها بین یک تا یک و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرند که این مساله اصلا در شأن اعضای خانه سینما نیست.

رییس انجمن مدیران تولید گفت: فکر می‌کنم بیمه تامین اجتماعی و بیمه بازنشستگی باید در اولویت فعالیت‌های صنفی در سال آینده قرار گیرد که البته در این زمینه هنوز به جایی نرسیده‌ایم. مساله دیگر صندوق بیکاری است که بعد از گذشت سال‌ها هنوز نتوانسته شکل بگیرید. اگر بتوانیم بیمه بیکاری را اجرایی کنیم می‌توانیم از طریق بیمه بیکاری برای اعضایی که به هر علتی نمی‌توانند در سینما کار کنند، پشتوانه مالی فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: بیمه بعدی که از مساله بسیار مهمی برخوردار است، بیمه درمانی است، در بیمه درمانی چه از طریق تامین اجتماعی و یا چه از طریق بیمه‌های تکمیلی هنوز مشکلاتی وجود دارد، یعنی در سال ۹۸ خانه سینما با یک بیمه تکمیلی قرارداد داشت که بیمه خوبی نبود و همه اعضای خانه سینما از آن ناراضی بودند.

این مدیرتولید ادامه داد: مورد بعدی که در سال ۹۹ باید مورد توجه قرار گیرد، اجرایی شدن «قرارداد تیپ» است، در قراردادهای تیپ هنوز رابطه بین کارفرما و کارگزار به درستی تعریف نشده است در واقع اعضای خانه سینما همچنان در بخش قراردادها دچار مشکل می‌شوند. اگر مشکل قراردادهای تیپ حل شود مسائل استانداردسازی در سینما حل می‌شود.

منصوری در پایان گفت: مورد آخر نیز بحث تامین امنیت حرفه‌ای و شغلی است یعنی باید بتوانیم با واقعی کردن صنوف، امنیت حرفه ایی را برای اعضا فراهم کنیم، اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم در بخش نیروی انسانی در سینما استانداردسازی کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ابتلای «راما قویدل» به کرونا – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کانون کارگردانان سینمای ایران در نامه ای به رییس صدا و سیما از ابتلای راما قویدل کارگردان سینما و تلویزیون به کرونا خبر داد.

به گزارش سینماپرس، در پی مبتلا شدن یک کارگردان سینما به کرونا، کانون کارگردانان سینمای ایران برای دومین بار به رئیس سازمان صدا و سیما نامه نوشت.

متن نامه کانون کارگردانان سینمای ایران‌ به شرح زیر است:

«جناب آقای عبدالعلی علی عسگری

ریاست محترم سازمان صداوسیما

بسیار متاسفیم که عدم توجه حضرتعالی به جان و سلامت عوامل سازنده آثار تصویری بر اساس نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و اصرار به ادامه کار در این روزهای پرخطر منجر به خسارت های جبران ناپذیری شده است.

جهت اطلاع حضرتعالی جناب آقای راما قویدل کارگردان سینما و عضو کانون کارگردانان سینمای ایران سر صحنه تصویربرداری سریال «ایل‌دا» مبتلا به کرونا شده است. آقای قویدل دومین فرد مبتلا به کرونای مثبت در این سریال تلویزیونی است.

کانون کارگردانان و ستاد مبارزه با کرونا خانه سینما پیش از این از شرایط تولید این سریال و دیگر پروژه ها به شما هشدار داده بود.

این روند و تداوم بی تفاوتی حضرتعالی و عدم پاسخگویی تان به نامه قبلی کانون کارگردانان بسیار نگران کننده است.

کانون کارگردانان سینمای ایران به عنوان تنها نهاد صنفی کارگردانان ضمن حمایت قاطع از جناب آقای قویدل و پیگیری روند درمان ایشان از حضرتعالی تقاضا دارد هر چه سریعتر نسبت به تعطیلی پروژه های تصویری تا اعلام رسمی وضعیت عادی اقدام نمایید.

به جنابعالی مجددا یادآور می شویم مسئولیت جانی هر یک از هنرمندان در پروژه های تلویزیونی بر عهده شخص جنابعالی و مدیران ارشد سازمان صداوسیماست.

با احترام و آرزوی سلامتی

کانون کارگردانان سینمای ایران»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تام هنکس و همسرش به خانه بازگشتند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با درمان بیماری کرونای تام هنکس و همسرش، این زوج از استرالیا به آمریکا بازگشتند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون پس از گذراندن دوران قرنطینه در استرالیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، به آمریکا برگشتند.

هنکس دیروز در توییترش این خبر را نوشت. وی با تشکر از همه افرادی که در روند درمان بیماری در استرالیا به آن‌ها کمک کردند گفت در آمریکا نیز قرنطینه خواهند ماند.

وی نوشت مثل بقیه مردم آمریکا که اکنون در خانه هستند و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند، آنها هم در خانه خواهند ماند. وی با تشکر از آنهایی که در استرالیا از آن‌ها مراقبت کردند نوشت مراقبت و راهنمایی همه آن‌ها موجب شد که حالا بتوانیم در آمریکا باشیم.

دوشنبه هفته پیش هنکس نوشته بود که احساس می‌کنند حالشان بهتر است و این دو هفته پس از آن بود که اعلام کرده بود به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

هنکس در استرالیا مشغول بازی در فیلم زندگینامه‌ای الویس پریسلی به کارگردانی باز لورمان کارگردان استرالیایی بود که همراه همسرش به کرونا مبتلا شد. این بازیگر در این فیلم در نقش کلنل تام پارکر مدیر مشهور این خواننده بازی می‌کند. پس از انتشار خبر ابتلای هنکس به بیماری و مثبت شدن تست وی، بلافاصله تولید فیلم متوقف شد.

هنکس و همسرش اولین چهره‌های مشهوری بودند که اعلام کردند به این بیماری مبتلا شده‌اند. همان روز رودی گابرت بازیکن ان‌بی‌ای هم اعلام کرد تست وی مثبت شده و به دنبال آن فصل بازی‌های بسکتبال آمریکا متوقف شد. از آن زمان ادریس البا، اندی کوهن، کریستوفر هیویو و شمار دیگری از چهره‌های مشهور دنیای سرگرمی به کرونا مبتلا شده‌اند.

تاکنون در مجموع ۶۳۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان ۱۴۲ هزار نفر کاملاً بهبود یافته‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درخواست اهالی فرهنگ از قوه قضاییه برای برخورد با بازیگر هتاک – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ۲۳۸ نفر از مداحان، وکلا، حقوق‌دانان، فعالان رسانه‌ای و فرهنگی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد با صبا کمالی بازیگر هتاک به مقدسات شدند.

به گزارش سینماپرس، ۲۳۸ نفر از مداحان، وکلا، حقوقدانان، فعالان رسانه‌ای و فرهنگی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد با صبا کمالی بازیگر هتاک به مقدسات شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

حضرت آیت الله رئیسی زید عزه

ریاست محترم قوه قضائیه

سلام علیکم

ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه و تشکر فراوان از اقدامات حضرت عالی در مبارزه با فساد  اقتصادی و مسئولین رده بالایی که با دست اندازی به بیت المال به سرمایه اجتماعی نظام اسلامی لطمه زدند و پشتیبانی و حمایت جدی آحاد مردم عزیز از این رویه، از شما درخواست داریم مطابق وظایفی که قانون اساسی بر عهده شما قرار داده است از حریم دین و اخلاق و عفت عمومی حراست کنید.

مجازات ها و کیفرهای مندرج در قانون طبیعتاً نه برای اجرا نشدن که برای پیشگیری و بازدارندگی وضع شده اند و اهمال و عدم اجرای آنها در جایی که علناً حیثیت و شانیت دین و مذهب زیر سوال میرود گناهی نابخشودنی است.

مستحضرید هرکجا که گناهی در خفا انجام شده و عفت عمومی جریحه دار نشده، اصل بر پوشش و بخشش و قبول عذر مرتکب و درجایی که علنی و در مرئی و منظر عمومی است نیازمند برخورد برای عدم تکرار مرتکب و تنبه دیگران است.  

تمسخر مبانی دینی و احکام اسلامی و تعدی به حریم مقدس حضرات معصومین که توسط برخی پیش از این نیز انجام شده بود در صورتی که با اجرای مقررات قانونی لازم الاجرا پیشگیری و منع میشد دوباره این اتفاق نمی‌افتاد.

همچنین تعدی به حریم اخلاق و عفت جامعه در برنامه های رسانه رسمی جمهوری اسلامی و سوءاستفاده بازیگران و تولیدکنندگان این برنامه ها در مسیر ضربه زدن به اخلاق و غیرت دینی جرمی نابخشودنی است که هر روز با مماشات در مقابل آنها در حال توسعه است.

در تازه ترین نمونه، یک بازیگر خانم سطح چندم به نام صبا کمالی، با انتشار مطلبی توهین آمیز، به ساحت رئیس فقه جعفری امام صادق(علیه السلام) اهانت کرده است که البته توهین به ائمه و خطوط قرمز قطعی شیعه توسط این فرد پیش از این هم تکرار شده بود که مستوجب برخورد قاطع و عبرت آموز است.

امضا کنندگان این نامه از حضرت عالی درخواست اجرای مُر قانون و عدم اهمال زیرمجموعه دستگاه قضایی را داریم و امید به آن داریم با اجرای دقیق قانون توسط شما تعدیات به حریم دین و اخلاق از بین برود و هزینه‌ی اهانت به مقدسات در کشور اسلامی افزایش یابد.

سلامتی و توفیق خادمین به دین و انقلاب و ملت ایران را از درگاه الهی آرزومندیم.

اسامی امضا کنندگان این نامه عبارتند از :

جلیل محبی
محسن طاهری
سعید قاسمی
حجت الله نیکی ملکی
ابوالفضل بختیاری
میثم نادی
امیرحسین ثابتی
مسعود بصیری
حیدر توکلی
حجت الاسلام سید عبدالامیر عبدالملکی
علی جباری
حامد طالبی
غلامحسین مردانی
سینا کلهر
علی کبیری
محمود تاری
حجت الاسلام ابراهیم بهاری
مهرداد سراجی
حسین نقی
هادی کهندل
یوسف بالو
حمید مدیر
رضا آهنگی
داوود احمدی نژاد
سید محمد جلالیان
مهدی کاردان
قربان مبارکدلی
جواد احمدی
مجید عابدینی  
پیمان حاج محمودعطار 
سید محمد آقاجانپور 
مجید امیرکمالی 
عیسی فرجی 
مصطفی پیرعلی 
کامران قیصوری 
اکرم پاپی 
سعید جوادیان 
محمدحسن دانشمندقدس 
اسماعیل فرخی 
داریوش لطفی 
محمدمحمدنژاد 
فرزانه سریر 
عبدالمجید آقایی 
علی خانبابایی 
سمیه جلالیان 
حمیدرضا شاملو 
سیدعبدالله طباطبایی 
سیدرحیم نوربخش  
علی رفیعی 
سیده ناهید عظیمی 
امیرحسین اسمعیلی 
مانلی آیین 
سیدمهدی انوری 
حمدالله قهرمانی 
انور خیرآبادی 
زهرا ضیف الزمان 
خداداد جعفری 
محمدحسین گودرزی 
اردشیر اکبرزاده شرفی 
قاسم رحمانی 
عباس میکاییلی 
عباس عباس خانی 
حسن خلیلی  
فرهادی 
احمدعلی فلاح
حسین سلیمانی 
محمد سلیمانی 
رضا لکزایی 
لیلا نعمت زاده 
مهتاب حبیبی نیا 
فاطمه علیزاده 
مهین قاسمی 
انسیه صایبی 
مهدی فرقانی 
الناز فتحی 
کیومرث پناهی  
طیبه سلیمانی 
مهدی رضایت 
مهدی لطفی 
رضا مبشری 
محمدحسن علیزادگان 
محمدرضا مهدیتبار 
علی ادیبی 
امیر احمدی 
عباس توکل  
سیدمهدی بنی تبا 
علی صفری 
حسین صالحی 
جلیل سیری  
گلچمن عزتی 
سیدحمزه حسینی 
زهرا صداقت خواه 
غلامرضا رضوانی
سید محمد صادق حسینی 
فرشاد جعفری 
مهسا سلیمانی 
نوید نوذرنژاد
نیلوفر فخری 
مینا چیوایی 
فاطمه  خزلی 
مهدی رحمانی 
محمدعلی رستمی 
 بنیامین شکوه فر 
عباس ماهیان
سعید نقدی
صدیقه رحمانی
ملیحه رضایی
زهره بابائی راد
سیدجعفر احمدی
مجید خسروی
الهام ایزدی
محمدبهرامی
امیرحسین بهشادمند
طلیعه سادات حسینی
پژمان دادخواه
امیر کارشناس
سمیرا اکبری
فاطمه نوریان بادی
مریم شکوری 
ندابراتی
محسن قدسی فر
پگاه سرمدی
 علی شفیعی زاده
نرگس پورسینا
مینا افشون
محمدرضا شریعت
محمدرضا شفیع زاده
فرزانه حسینی
حمیده پاکروان
پژمان ولی زاده
سمیه سادات نوری
اکرم نوایی
 ملیحه کتانی
حسین موذنی
فرزین فدایی
ایمان ذوالفقاری
فاطمه بادی زاده
رضا صالحی
محمود عدالتی نیا
ابراهیم اسکندری
مهرداد میرباقری
مهدی شیدایی
محبوبه صفاران
علیرضا پاینده
اسماعیل حیدری
الناز حسینی راد
علیرضا قدیری
لیلا مهدوی نژاد
نرجس السادات رفعتی پور
محمد حسین رجایی زاد
سیده عالیه حسینی نسب
فاطمه بهمن زیاری
زهره هاشم پور
نرگس عابدی
صادق بهشتی پور
حمیرا شیرعلی زاده
مجید محمدپورنایینی
حسین هاشمی حسین آبادی
وجیهه صالحی بیدگلی
اعظم محمدی
حسین صدرایی
اکرم بیدرام
محمدحسن زاهد
محمود فتحی
فاطمه محمدی
مسرور گیتی فر
علی سماواتیان
نرگس اسلامیان
علی میرزاخانی
زهرا صدقی نژاد
وجیهه نریمانی زمان آبادی
ریحانه مشایقی
 الهام ابوالحسنی
مهدی خسروی
نیوشا کاظمی
غلام مهدی رهبر
سیده شادی شمائی نیا
معصومه روزبهانی
سمیه گلشن
لیلا کیساری
علی اکبر یزدانی
فخرالسادات موسوی
حسین کامرانیان
امیرحسین مقتدایی
محمدرضا رمضانی
سیدموسی حسینی
جواد سلیمی دانا
سید حسین حججی
رضا رحمت نیا
ذوالفقار کیانی
موسی سالاری
عزالدین سلیمانی 
مهناز فرج پور 
محمدرضا کاظمی 
کاظم کاظمی 
پیمان باقری 
محمود لطفی 
معصومه صارمی 
پیمانه البغدادی 
نعمت زارع 
سکینه نبی 
مریم جعفرزاده 
محمد شجاعی 
محمدجعفر نعناکار 
قاسمعلی زارعی 
احیا حسینزاده 
مهران اردستانی 
راضیه برزگر 
شمیلا رضایی 
علی رفیعی 
صدیقه صباغی 
مهدی منصوری سنگری 
مهدی امیر فخری 
کیوان سلطان لو 
آیت داوودی پور 
علی جعفری  
زهرا صدرعرفانی 
محمدرضا ابراهیمی 
احمدرضا خسروی نژاد 
سیدمهران ریاضی  
فیروز کلهر 
محمدحسین رحیمی 
مصطفی قوامی 
سعید همت 
مجید عبداللهی 
علی کارگر 
خدیجه ترکمنی 
دکتر شعبانی  
مهدی ادهم 
سعاده هشتری 
سعید کاظمی  
اکبر ثاراللهی 
علی قربانی 
حسین جعفری
سید امیرعباس حُسینیان
سید حمید جعفری
فرج الله فرزانه
هیات خانواده شهدا و ایثارگران

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خاطره بنیامین بهادری از تست بازیگری مهرجویی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهران مدیری شب گذشته در برنامه «دورهمی» میربان بنیامین بهادری بود.

به گزارش سینماپرس، ویژه برنامه «دورهمی» هر شب در ایام نوروز میزبان مهمانان مختلفی از جمله بازیگران سینما و تلویزیون است.

شب گذشته بنیامین بهادری میهمان مهران مدیری بود و برنامه را با اجرای آهنگ «هفته عشق» آغاز کرد.

در بخشی از گفت و گو بهادری درباره دلیل نامگذاری آلبوم هایش با اعداد گفت: آلبوم‌ها را با اعداد نامگذاری کردم و دلیل من این بود که اگر کسی درباره آلبوم‌ها صحبت کند دهه انتشار آن مشخص است.

بهادری بعد از چند سوالی که مدیری از او پرسید درخواست دستمال کرد و گفت: من شما را اولین بار است می‌بینم، ما استرسی هستیم. (خنده)

مدیری دلیل ماندگاری دوآهنگ «دنیا دیگه مثل تو ندارد» و «لکنت» را سوال کرد که او پاسخ داد:یکی از دوستان که می‌گفت من همیشه اوایل عاشقانه می‌خواندم و مثل سه دقیقه به گریه بودم.

مدیری درباره حاشیه‌ای بودن این خواننده سوال کرد که او پاسخ داد:من از حاشیه فراری هستم، اما مثل تصادف حادثه به سراغت می‌آید. هرچه قدر هم احتیاط کنیم ماشین دیگری به شما می‌زند من خودم تجربه اش را داشتم، تصادفی کردم که ما تقصیری نداشتیم و شخص دیگری که مواد مصرف کرده بود با ما تصادف کرد.

با توجه به اینکه بهادری همسرش را در این تصادف از دست داد مدیری درباره اینکه انگیزه این خواننده برای ادامه زندگی چه بود؟ سوال کرد و اوپاسخ داد:من یک بچه کوچک داشتم که او به من انگیره زندگی می‌داد.

بهادری درباره بدقولی خود گفت: اینرسی من بالاست، به خاطر همین موضوع روابط دوستانه خود را از دست دادم. تصمیم گرفتن برای بیرون رفتن از خانه برای من سخت است و نزدیکانم می‌گویند محاسبه مسیر را نمی‌کنی!

بهادری درباره حوزه بازیگری گفت:بعد از بازی در فیلم «سلام بمبئی» چند پیشنهاد بازیگری داشتم، اما من و همسرم راهی آمریکا شدیم، خانواده همسرم آنجا هستند و به خاطر اینکه (توراهی داشتیم) همسرم باردار بود، قرار شد کنار خانواده اش بمانیم. همین موضوع باعث ایجاد وقفه‌ای در کارهایم شد، چند پیشنهاد بازی داشتم و سال گذشته سه ماه فیلمبرداری برای یک فیلم داشتم که اخبار آن اطلاع رسانی خواهد شد.

این خواننده درباره تست‌های بازیگری خود توضیح داد: آقای بیضایی از من برای پروژه‌ای تست گرفتند که انجام نشد، اما آقای مهرجویی به من گفتن که در یک پرتگاهی قرار داری و باید روی طناب راه بروی، من گفتم من میشینم و ادامه نمی‌دهم و آقای مهرجویی از من خداحافظی کردند. (خنده)

در بخش دیگری مهران مدیری از او تست بازیگری گرفت، اما عکس العمل بهادری در تست باعث شد تا مدیری به او بگوید که می‌خواهی ادامه ندهیم؟ (خنده)

در بخشی از گفت و گو بهادری درباره لغو برنامه‌های اجرا خود در تلویزیون توضیح داد: من دو بار قرار بود اجرا کنم که دوستان محبت کردند و سر آنتن من را معاف کردند، روی من حساس هستند که این خواننده است می‌خواهد چه بگوید. برای من اجرای زنده بهتر از ضبط شده است، اما همیشه شرط من زنده بودن برنامه‌ها بود وآنها می‌گفتند، نمی‌شود تولیدی برویم و در نهایت می‌شنیدم که کلا برنامه لغو شده است.

در پایان گفت و گو بنیامین بهادری «بوی عیدی» را اجرا کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع