X

بایگانی فروردین 14, 1399

دفتر سینمایی

آمار مخاطبان کنسرت های آنلاین فرزاد فرخ اعلام شد/ گزارش چند اجرا


آمار مخاطبان کنسرت های آنلاین فرزاد فرخ اعلام شد/ گزارش چند اجرا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سری جدید «شام ایرانی» از امروز – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فصل دوم از سری جدید «شام ایرانی» به کارگردانی سعید ابوطالب از امروز در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود.

به گزارش سینماپرس، فصل دوم «شام ایرانی» نمایشی از رقابت بانوان بازیگر است و شبنم قلی خانی، سیما تیرانداز، مارال فرجاد و گلشن قیزی بازیگر آذربایجانی در آن حضور دارند.

میزبان نخستین قسمت سیما تیرانداز است که بینندگان حین مراحل خرید و آشپزی توسط او، مخاطب حرفهای او درباره وضعیت کار و زندگی و عقایدش نیز هستند.

میزبان قسمت دوم از این فصل که جمعه پخش خواهد شد نیز شبنم قلیخانی است و تم این قسمت لباس سنتی زنان ایرانی است.

سری جدید «شام ایرانی» هر هفته پنجشنبه و جمعه در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود و از طریق فیلیمو و نماوا نیز قابل مشاهده است.

دی وی دی های فصل اول توسط شرکت هنر اول توزیع شده و دی وی دی های این فصل هم با تاخیر توزیع می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

"کرونا" در جهان از دریچه دوربین عکاسان خارجی


"کرونا" در جهان از دریچه دوربین عکاسان خارجی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کار مستندسازان در روزهای کرونایی مثل حضور در مناطق جنگی است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اشاره به اینکه فعالیت مستندسازان در شرایط کرونایی جامعه همانند حضور در مناطق جنگی است تاکید کرد، این مرکز از طرح‌ها و پروژه‌هایی که در ارتباط با «کرونا» باشند حمایت می‌کند و رسیدگی به آن‌ها را در اولویت قرار داده است.

به گزارش سینماپرس، محمد حمیدی مقدم در گفت‌وگویی با ایسنا درباره فعالیت این روزهای مستندسازان و روشن بودن دوربین‌های‌ آنان بخاطر ماهیت مستندسازی در مقایسه با تاکیدی که بر تعطیلی دیگر پروژه‌های تصویری می‌شود، بیان کرد: با توجه به شرایط حاد موجود که تا به حال در دوران معاصر تجربه نشده بود، تمام فعالیت‌های فرهنگی متوقف است اما از آنجایی که مستندسازی دقیقا آن چیزی است که از این دوران ثبت و ضبط می شود و این دوران هم روزهایی مهم و تاثیرگذار و البته تلخ را از زندگی ما شامل می‌شود، دوربین‌های مستندسازان روشن است و آن‌ها با حضور  خود مثل حضور در یک منطقه یا عملیات جنگی، انجام وظیفه می‌کنند.

او افزود: از این جهت ما در جایی مثل مرکز گسترش دچار یک چالش بزرگ بودیم که آیا وارد سفارش کار شویم یا خیر، چون وضعیت عجیب است و با توجه به تاکیدات مرتبط و نیز نگرانی‌هایی که برای یک تیم مستندسازی و خانواده‌های آن‌ها به وجود می‌آید، به این نتیجه رسیدیم که به خطرناک بودن فضا و امکان ابتلا به ویروس نمی‌توانیم سفارش مشخصی داشته باشیم، اما برخی مستندسازان خودجوش و علاقمند هستند که در این مدت فعال بوده‌اند. پس بنا را بر این قرار دادیم اگر چنین طرح‌ها یا ْآثاری به مرکز گسترش مراجعه کنند حتماً حمایت لازم را بدون توحه به تعطیلی یا نیمه‌تعطیلی بخش اداری انجام دهیم و امور مربوط را از طریق راه‌های آنلاینی که ایجاد کرده‌ایم، پیگیری کنیم.

وی با اشاره به تشکیل یکسری اتاق‌های فکر مجازی با شوراها و بخش‌های مختلف مرکز و تلاش برای ارتباط با مستندسازان ادامه داد: در این مدت به دنبال این بودیم تا زنجیره ارتباطی قطع نشود و حداقل از طریق دوستان و علاقمندانی که در نقاط مختلف کشور کار می‌کنند، یکسری اطلاعات ذخیره شود. در این راستا توانستیم به بیشتر کارهای انجام شده این چنینی دسترسی پیدا کنیم از جمله از طریق خانه مستند قم به عنوان جایی که مرکز شیوع ویروس در آن شهر بوده و دوستانی به بیمارستان و سراغ اولین‌هایی رفتند و تصاویر بکر و در عین حال تلخ و تکان‌دهنده‌ای ثبت کرده‌اند. به این ترتیب  براساس چنین تلاش‌هایی مرکز طرح آن‌ها را سریع حمایت کرد و امیدواریم همه تلاش‌هایی از این دست در نهایت منجر به آثاری شود که نشان دهنده این دوران سخت و همدلانه باشد تا برای آینده پیش رو باقی بماند.

حمیدی‌مقدم درباره اینکه به نظر می‌رسد به دلیل شیوع گسترده این ویروس در جهان جشنواره‌های سینمایی از جمله سینما حقیقت شاهد  آثار زیادی در ارتباط با کرونا باشند، گفت: صد در صد همینطور است و همین الان اطلاع دارم فیلمسازان کشورهای دیگر و نیز فیلمسازان ایرانی مقیم کشورهای دیگر درگیر این ماجرا هستند چون یک مسئله جهانی است و انسان معاصر در دوران خود چنین چیزی را تجربه نکرده است. این اتفاق در عین تازه بودن، آموزنده و تحت تاثیر قراردهنده نیز هست و بسیاری مسائل تلخ و شیرین را در کنار هم قرار می‌دهد که توسط دوربین‌های مستندسازان جسور ثبت خواهد شد. در این بین مرکز گسترش چه سفارش‌دهنده باشند و چه نباشد مستندسازان کار خود را می‌کنند، آن‌ها دوربین‌های خود را به دل جامعه می‌برند. بنابراین بیشتر جشنواره‌های فیلم پس از اینکه از این دوران عبور کردیم، متاثر از این دوران هستند و بخشی از آثار به این دوران کرونایی ارتباط پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ به اینکه آیا پس از فروکش کردن بحران، مرکز به دنبال سفارش برای ساخت اثری خواهد بود تا از جنبه‌های دیگری پس از پایان شیوع ویروس فیلم ساخته شود؟ بیان کرد: قطعا پس از عبور از این مرحله شرایط کار متفاوت می‌شود و فعلا با توجه به تعطیلی‌ها که با نوروز هم برخورد کردیم، گروه‌های آنلاین را در مرکز برای همفکری و انجام کارها به وجود آورده‌ایم که نتایج خوبی با فیلمسازان داشتیم. اما  با توجه به فضای هیجانی که امروز وجود دارد و نیز فراگیر شدن فضای مجازی و ثبت تصاویر متعدد، نوعی پراکندگی به وجود آمده که لازم است یک ذهن منسجم از همه این‌ها یک پیکره بسازد تا اثر یا آثاری فاخر در حوزه‌های مختلفی که از تبعات شیوع این ویروس بوده‌اند ساخته شود، به همین دلیل ما هنوز خیلی خاص ورود نکرده‌ایم و بیشتر به دنبال ثبت و ضبط لحظات هستیم اما پس از عبور از شیوع کرونا، وارد مرحله طرح و برنامه می‌شویم، راهکارهای منسجم ایجاد می‌شوند و آنجاست که با نگاه‌های متعدد وارد سفارش می شویم چون به هر حال از این ماجرا باید درس‌های فراوانی بگیریم؛ از زیرساخت‌ها و کمبودها گرفته تا مواجهه مردم به لحاظ روانی و پدیده‌های فراوان دیگر که تحت تاثیر این اتفاق به وجود آمدند.

او با تاکید بر اینکه مستندسازان باید در حوزه‌های گوناگون مربوط به کرونا فیلم بسازند چون آنچه با مردم می‌تواند ارتباط مستقیم پیدا کند همین فیلم‌های مستند است افزود:‌ همین الان مرکز از سه، چهار اثری که در این روزها ساخته شده‌اند حمایت می‌کند و شاید تا هفته آینده  آنونس‌های آن‌ها را در فضای مجازی بتوانیم منتشر کنیم.

حمیدی مقدم در پایان  گفت: با توجه به اینکه یکی از حوزه‌های اصلی ما در مرکز انیمیشن است و از آنجا که خیلی از همکاران این حوزه درگیری بیرونی برای کار ندارند، به دنبال این هستیم تا بر اساس طرحی، هرچه زودتر ساخت آثار انیمیشن کوتاه را در قالب پیام رسان و انعکاس دهنده وضعیت این روزها از نگاه هنرمندان انیماتور آغاز کنیم. بنابراین هیچ کدام از مستندسازان احساس نکنند که بدون تکیه‌گاه هستند، چون مرکز گسترش حامی طرح‌های مرتبط خواهد بود، سریع‌تر آن‌ها را تصویب می‌کند و در واقع به شکل ویژه‌تری طرح‌ها بررسی شده و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حراجی «هنر قرن بیستم خاورمیانه» به صورت آنلاین برگزار شد


حراجی «هنر قرن بیستم خاورمیانه» به صورت آنلاین برگزار شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مرگ دو موسیقی‌دان برنده گرمی بر اثر کرونا


مرگ دو موسیقی‌دان برنده گرمی بر اثر کرونا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کرونا یک هشدار برای همه ما است تا بدانیم بسیار آسیب پذیریم/بشر فراموشکار است، همانطور که مرگ را فراموش می کند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در «فرش بنفشه» تاکید کرد: ما که بسیار آسیب پذیر هستیم و ممکن است با یک ویروس کلکمان کنده شود، این همه غرور، تکبر، فخرفروشی، زورگویی، قلدری و بزن و بهادری و کشتن همدیگر چه لزومی دارد؟

به گزارش سینماپرس، استاد علی نصیریان که مهمان منصور ضابطیان در «فرش بنفشه» رادیو ایران بود، در ابتدا خطاب به او گفت: اسم شما را که شنیدم خوشحال شدم قرار است با شما صحبت کنم. ان شاءالله همیشه زنده و مشغول این فعالیت ها باشید که در این شرایط خیلی ارزشمند است. در این ۱۳ روز گذشته هم فقط خانه بودم، کتاب می خوانم، چیزی می بینم، با خودم حرف می زنم.

درباره شرایط این روزها با وجود ویروس کرونا اظهار کرد: این یک تجربه خیلی خوب بود تا تذکر و هشداری به انسان بدهد که این همه اِهِن و تُلُپ دارد، با این همه فناوری و اقتصاد و پول و زور و اسلحه های مدرن در مقابل یک ویروس از پا درمی آید و نمی داند چه کند. این ویروس را نمی شناسد و نمی داند با او چه معامله ای کند. طول می کشد تا آن را بشناسد و بتواند برای آن دوا و درمان پیدا کند. این موضوع خیلی عجیب و جالب است.

ممکن است با یک ویروس کلکمان کنده شود

بازیگر «بوی پیراهن یوسف» یادآور شد: ما باید به خودمان یادآوری کنیم که خیلی هم دستمان پر نیست و بسیار آسیب پذیر هستیم و ممکن است با یک ویروس کلکمان کنده شود. در نتیجه این همه غرور و تکبر و فخرفروشی و زورگویی و قلدری و بزن و بهادری و کشتن همدیگر چه لزومی دارد؟ اکنون بشر در موقعیتی است که باید به یک همگرایی، همبستگی و دوستی برسد. تمام ملت ها باید از دشمنی و درگیری و خصومت دوری کنند. این یک هشدار برای ما است. ممکن است خود کره زمین هم مطمئن نباشد که چه اتفاقی خواهد افتاد. اصلا با کارهایی که بشر با کره زمین کرده انتهای کار نامعلوم است.

ویروس کرونا باید برای ما آموزنده باشد

نصیریان در پاسخ به ضابطیان که اشاره می کرد برای اولین بار همه مردم جهان با هر گرایشی بر سر مفهومی به اشتراک رسیده اند، پاسخ داد: انسان ها با یکدیگر هم درد شده اند و یک درد مشترک دارند. همه می خواهیم زنده باشیم و نمیریم. همه از این ویروس لطمه می خورند و این باید برای ما آموزنده باشد که آقاجان ما که در چنین موقعیت هایی همدیگر را می پاییم، روسیه به آمریکا مسائل بهداشتی می فرستد یا امریکا می خواهد برای ایران وسایل بفرستد فقط در این زمان نباشد، وقتی چنین مسائلی نیست و در دوران صلح و آرامش هم با یکدیگر دوست باشیم. فرهنگ و هنر و مسائل معنوی برای همین است.

این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به اینکه آیا پس از اتمام ماجرای کرونا، این روزها و عبرتی که باید بگیریم یادمان می ماند، تاکید کرد: اشکال کار ما همین است. بشر فراموشکار است، همانطور که مرگ را فراموش می کند. همسرش، پدرش را در گور می گذارد و می بیند اما باز هم سر خانه اول برمی گردد.

همدردی آقای بازیگر با مردم ایران

وی تصریح کرد: می خواهم با این ملت نازنین و عزیزی که این همه صدمه خوردند همدردی کنم. مردمی که با مسائل اقتصادی، گرانی، کمبودها و نقصان هایی که بوده دست و پنجه نرم کرده اند. این مرض هم که آمده با از دست دادن کار و خانه نشینی مواجه شده و دارند تحمل می کنند. من به این انسان ها تعظیم و با آنها همدردی می کنم. این انسان ها را ستایش می کنم که با کمال محبت، انسانیت و درک در منزل می مانند تا جلوی انتشار این ویروس را بگیرند. این خیلی با ارزش است و من به ملت ایران تعظیم می کنم. ملتی که این همه فداکارانه همکاری و همراهی می کند.

وی با اشاره به تلاش کادر درمان کشور، افزود: این دکترها، پرستارها، مسئولان بیمارستانها و درمانگاه ها چه فداکاری ها، جانبازی ها کرده اند و چقدر برای این مسئله شهید داده اند. فشار کاری زیادی دارند و جان فشانی بسیاری کرده اند و من خدمت این اساتید، این زنان و مردان تعظیم می کنم.

استاد بازیگری سینمای ایران در پایان گفت: ان شاءالله اوضاع خوب و به این مسائل رسیدگی شود. امیدواریم.

«فرش بنفشه» به تهیه کنندگی زهرا قائدی و محمد اسماعیل پور با اجرای منصور ضابطیان هر روز ساعت ۱۷ از رادیو ایران پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پایتختی‌ها دیگر معمولی نیستند/ وقتی نبود خشایار الوند در مقام نویسنده لطمه جدی به سریال «پایتخت ۶» وارد کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدتقی فهیم یکی از منتقدان است در نقد سریال «پایتخت ۶» چنین می‌گوید:‌ در نبود خشایار الوند مسیر سریال تغییر کرده است. در سری‌های قبل، آدم‌های «پایتخت» دلنشین و دوست‌داشتنی بودند. ما با آنها می‌گریستیم، می‌خندیدیم و هیجان‌زده می‌شدیم اما الان دیگر این‌گونه نیستند.

به گزارش سینماپرس، «پایتخت» سال‌هاست که روایت‌گر داستان‌های خانواده‌ای ساده و شمالی برای مخاطبانش است؛ خانواده‌ای که در مقطعی به امید بهبود معیشت، به پایتخت هم مهاجرت کردند؛ تصویری از واقعیت یک خانواده معمولی با زبان شیرین طنز و قرار گرفتن شخصیت‌ها در موقعیت‌هایی که برای مخاطب غیرمعمول و ناآشنا نبود.

پایتخت‌های ۲،  ۳ و ۴ به ترتیب خانواده معمولی را با همان سادگی و شیرینی‌شان به تصویر کشیدند تا اینکه «پایتخت ۵» با داستانی متفاوت بازگشت و این بار بحث‌برانگیز شد، اما باز هم طنز شیرینش مخاطبان همیشگی‌ این سریال را تا حدودی راضی نگه داشت.

در ادامه مردم باز هم منتظر حضور خانواده معمولی در قاب شیشه‌ای بودند، اما فوت ناگهانی خشایار الوند ـ نویسنده «پایتخت» ـ نگرانی‌هایی را برای ادامه‌ی ساخت این سریال به وجود آورد. با این حال محسن تنابنده از ساخت ششمین سری از «پایتخت» خبر داد تا جای خالی قلم خشایار الوند، مردم را از تماشای داستان‌های نقی معمولی و خانواده‌اش محروم نکند. هرچند او هم از اواسطِ ساخت، به دلیل شرایط آن روزها اعلام کرد که دیگر «پایتخت» نمی‌سازد! در ادامه هم شیوع ویروس کرونا باعث شد که به‌رغم تلاش عوامل برای به پایان رساندن سریال، بخش‌های از فینال باقی ماند تا سیروس مقدم اینگونه عنوان کند که یک قسمت طلب تماشاگران!

با تمام این فراز و فرودها، «پایتخت ۶» به آنتن رسید و البته با انتقادها و حاشیه‌هایی هم روبه‌رو شد؛ متهم شدن به بدآموزی، عبور از خط قرمزهای تلویزیون، عادی جلوه دادن برخی تابوها و البته انتقاد برخی عوامل از سانسور بخش‌هایی از سریال، حاشیه‌های پایتخت در نوروز ۹۹ بود.

در ادامه صحبت‌های محمدتقی فهیم ـ روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی ـ درباره «پایتخت ۶» که در گفت‌وگویی با ایسنا عنوان شده است را می‌خوانید:

فهیم در همان ابتدا باب گله و نارضایتی از «پایتخت ۶» را گشود و گفت: من چند قسمت را دنبال کردم، اما نتوانست راضی‌ام کند و از سری‌های قبلی ضعیف‌تر است.

این منتقد ضمن تاکید بر اینکه نبود خشایار الوند در مقام نویسنده لطمه جدی به سریال «پایتخت ۶» وارد کرده است، ادامه داد: مسیر سریال تغییر کرده است و شخصیت‌ها دیگر آن شخصیت‌های خاکستری سابق نیستند. در قسمت‌های قبل آدم‌های «پایتخت» دلنشین و دوست‌داشتنی بودند،  اشتباهاتشان، اشتباهات مردم عادی و روابط و مناسباتشان ملموس و باورپذیر بود. ما با آنها می‌گریستیم، می‌خندیدیم و هیجان‌زده می‌شدیم اما الان دیگر اینگونه نیستند.

فهیم تغییر شخصیت‌های «پایتخت» را اینگونه شرح داد: ارسطو دیگر یک پسرخاله محبوب درون خانواده نیست و به یک آدم ابله و شارلاتان تبدیل شده که با قاچاقچی‌ها وارد رابطه می‌شود. وقتی آن صحنه‌ای که ارسطو کتاب‌ها را ندانسته توزیع می‌کرد،  دیدم، دیگر نتوانستم سریال را تحمل کنم. این، دست کم گرفتن مخاطب است. نقی دیگر آن شخصیت سابق نیست و هما که شخصیت مهمی بود و خانم‌ها بسیار دوستش داشتند و می‌توانست رهنمودی باشد، الان یک گوینده خبر است که در خانه فقط دستور می‌دهد که این کار را بکنید و این کار را نکنید. بهتاش جوانی است که دروازه‌بان شده، اما اخلاق بسیار نازلی دارد. او به مادرش بی‌احترامی می‌کند و بسیار سوءاستفاده‌گر است.

این منتقد در ادامه گفت: من نمی‌گویم که این مسائل در جامعه ما وجود ندارد، اما ما یک کار هنری می‌کنیم. بعضی می‌گویند هنر باید متاثر از جامعه باشد، اما من معتقدم هنر باید پیشرو جامعه باشد و به جامعه امید بدهد.

فهیم درباره انتقادهای سیاسی و اجتماعی مطرح شده در «پایتخت ۶»، گفت: به نظرم طرح این مسائل انتقادی متاثر از جامعه، خوب است اما نشان دادن جهاتی از جامعه که سقوط کرده در یک سریال زمانی مثبت است که تحلیل روبه جلو داشته باشد. مثلا عادی نشان دادن مسئله قاچاق و اعتیاد درست نیست. بلکه سریال باید آموزنده باشد.

او دیالوگ‌های شخصیت‌های «پایتخت» را نازل و سطحی و متاثر از فضای مجازی عنوان کرد و افزود: در مجموعه‌های قبلی، «پایتخت» می‌توانست ذائقه مخاطب از جنبه‌های مختلف را تامین کند اما «پایتخت ۶» فقط به طنزی پرداخته که برگرفته از فضای مجازی است و الگوی طنزش را از چیزی گرفته که خودش نازل است. در دنیا سریال‌ها الگوی فضای مجازی هستند اما در اینجا برعکس شده است.

فهیم درباره دیگر سریال‌های نوروزی تلویزیون گفت: من هیچکدام را به جز سریال «پایتخت» ندیدم اما اگر در شرایط عادی بود شاید پایتخت هم اینقدر دیده نمی شد. الان مخاطب انتخاب دیگری ندارد و در واقع پایتخت انتخاب بین بد و بدتر است.

فهیم حضور سیروس مقدم (کارگردان پایتخت) را در مجموعه ششم کمرنگ عنوان کرد و گفت: الان بیشتر تنابنده محوریت همه چیز است و وقتی صحبت از «پایتخت» می‌شود، اسم او به میان می‌آید. مگر از حرکت خاص دوربین بفهمیم که مقدم هم حضور دارد.

او در پایان درباره قسمت‌های پایانی «پایتخت» که به گفته سیروس مقدم احتمالا عید فطر آماده پخش می‌شود، گفت: باید در داستان به رویکردهای دیگری پرداخته شود و تغییراتی به سمت بهبود این وضعیت ایجاد شود تا مشکلات حل شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیران خانه سینما اشتباه احتمالی خود را جبران کنند/برای توزیع عیدی با رؤسای صنوف مشورت کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهدی سجاده‌چی (رییس انجمن فیلمنامه‌نویسان) با نگارش نامه‌ای پیشنهاداتی برای نحوه توزیع عیدی بین اعضای صنوف خانه سینما مطرح کرد.

به گزارش سینماپرس، متن نامه مهدی سجاده‌چی ، رییس انجمن فیلمنامه‌نویسان سینما به شرح است:

همکاران محترم!

امیدوارم این روزهای سخت بر شما آسان شود و به زودی روی دیگر زمانه هم خودش را به ما نشان دهد.

می‌خواهم در مورد داستان عیدی‌ امسال نظر بدهم، اما ابتدا نکته‌ای را عرض می‌کنم؛

امروز در یکی از پیام‌رسان‌های اجتماعی تصویر تاسف‌باری دیدم. یک طرف خانواده‌ای شاد بود که پدر گوشی‌اش را برای گرفتن سلفی بالا نگه‌داشته بود و در سمت دیگر خانواده‌ای که به دستان پدر خیره مانده بودند تا از قلکی که بالا گرفته بود، سکه‌ای از سر اقبال پایین بیفتد. توضیح تصویر این بود: «خانواده‌ها در قرنطینه، شرایط مختلفی دارند»

شاید بهتر بود در انتهای سال پیش، مدیران خانه برای شیوه توزیع عیدی با رؤسای صنوف مشورت می‌کردند؛ شاید هم لازم ندیدند و شاید فرصت این‌کار در آن روزها نبود.

به هرحال اینک که به هر دلیل چیزی داده و گرفته نشده پیشنهاد مشخصی دارم که برگرفته از آرا همکاران محترم در رسانه‌های جمعی‌ست.

از مدیران خانه سینما می‌خواهم حال که فرصت هست اشتباه احتمالی خود را جبران کرده و صدای مدیران اصناف را بشنوند؛

۱.بروید و با مسئولین سازمان سینمایی مذاکره کنید، چانه بزنید، فشار بیاورید و در صورت نیاز از توان فشار آوردن اصناف استفاده کنید تا عیدیِ داستان شده امسال به همه اعضای خانه سینما تعلق گیرد.

۲.با این احتمال که گزینه درست‌تر اول با همه تلاش‌های شما محقق نشود، صلاحیت تعیین تعداد عیدی هر صنف را به خود آن صنف واگذار کنید، و با این کار مسئولیت صنفی را به شکل درست به بدنه صنوف منتقل کرده و نیازسنجی را به کسانی بسپارید که به نیازهای اعضای صنف خود آگاه‌تر هستند.

بدیهی‌ست که این متن فقط یک پیشنهاد یا حداکثر نوعی مشورت است و ارزش حقوقی ندارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی «کرونا» سوژه نقاشی دیواری می‌شود


وقتی «کرونا» سوژه نقاشی دیواری می‌شود

مشاهده خبر از سایت منبع