X

بایگانی فروردین 24, 1399

دفتر سینمایی

«عاشقانه نیست» دیدنی شد/ قربانی:این روزها را با امید تحمل می‌کنیم


«عاشقانه نیست» دیدنی شد/ قربانی:این روزها را با امید تحمل می‌کنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید روابط عمومی صدای رسانه ملی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در پی انتصاب سید احمدرضا صدر از سوی مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی به عنوان سرپرست روابط عمومی معاونت صدا، مراسم معارفه وی در محل سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی معاون صدا در جلسه معارفه سرپرست روابط عمومی معاونت صدا که امروز یکشنبه ۲۴ فروردین برگزار شد، طی سخنانی گفت: انصافاً تشکر جدی از نیروهای روابط عمومی معاونت دارم آنچه ما امروز شاهدش هستیم به همت تلاش همه شما صورت گرفته است. آقای فاتحی آنچه در روز اول تصدی تحویل گرفته با آنچه امروز تحویل می‌دهد، تفاوت دارد. به طوری که زیر ساخت‌ها و بستر خوبی برای کار فراهم شده است. از آقای صدر هم تشکر می‌کنم که قبول زحمت کردند.

وی تصریح کرد: معتقدم ما بایستی قدردان زحمت‌های انجام شده باشیم. اینکه اینجا نشسته ایم، معنایش این است که دیگران برایش زحمت کشیدند و به اینجا رسیده است. کار در رادیو به سختی انجام شده است، بنابراین درست نیست که نسبت به گذشته‌ها نا سپاسی کنیم.

معاون صدا خطاب به مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما گفت: سهم این مجموعه نه به خاطر من، بلکه به خاطر نقشی است که این حوزه در درگاه انتشار پیام دارد. رادیو درگاه انتشاری است که مخاطب با فراغ بال و در حین کار، می‌تواند آن را دریافت کند و با آن ارتباط برقرار کند. اوج دریافت پیام توسط مخاطب در رادیو، زمانی است که وی آن را همراه با خلاقیت ذهنی خود دریافت می‌کند، گاهی دو شنونده که در کنار هم هستند هر کدام مطلبی را از رادیو دریافت می‌کنند که می‌تواند با هم متفاوت باشد.

معاون صدا با تاکید بر اینکه تهیه کننده ها باید از همه خلاقیت‌های موجود استفاده کنند، ادامه داد: اینکه برنامه، شنونده و مخاطب بیشتری داشته باشد مهم است اما مهمتر اینکه همین برنامه در بین مردم شناخته شده باشد و این مهم از وظایف روابط عمومی است.

آمارها، نشان از رشد رادیو دارد

محمدحسین رنجبران مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، با تبریک ۲۰ درصدی افزایش آمار مخاطبان برنامه‌های رادیویی در نوروز، به معاون صدا و خانواده رادیو گفت: در شرایط انتشار ویروس کرونا، که مردم در خانه نشسته اند و اولین گزینه شأن برای سرگرم شدن و پر کردن اوقات فراغت شأن با تلویزیون است باز این آمار نشان دهنده رشد رادیو است.

وی با بیان اینکه مسئولان روابط عمومی معاونت صدا در این مدت بسیار تلاش کردند و ما گاهی شرمنده آقای شاه آبادی بودیم که بهتر از این می‌شد فعالیت‌های رادیویی انعکاس می‌یافت، گفت: ۶۰ درصد انرژی ما به خاطر هجمه‌های بیرونی گرفته می‌شود، که این نشان دهنده این مهم است که سازمان صدا و سیما مؤثر است.

رنجبران تصریح کرد: گاهی برنامه‌هایی را از رادیو به لحاظ محتوایی شنیدم و غبطه خوردم که ای کاش این برنامه‌ها از آنتن سیما پخش می‌شد و بهتر می‌توانست در فضای مجازی دیده شود.

رنجبران با بیان اینکه آقای شاه آبادی ظرایف و سخت گیری های خود را دارند و بعد از جلسات متعدد آقای صدر را انتخاب کردند گفت: از آقای صدر می‌خواهم که برنامه‌های پر محتوای رادیویی بیشتر دیده و شنیده شود.

شناسایی ۳۷۰۰ عنوان برنامه رادیویی

سید احمدرضا صدر، سرپرست روابط عمومی معاونت صدا نیز طی سخنانی، گفت: در حال حاضر ۳۷۰۰ عنوان برنامه رادیویی تولید می‌شود که یکی از وظایف ما انعکاس، معرفی و شناساندن همین هاست. بایستی برند سازی صورت بگیرد و اگر قرار است کار بکنیم وظیفه داریم که جهادی کار کنیم.

حامد فاتحی مدیر سابق روابط عمومی معاونت صدا نیز در این جلسه گفت: این ششمین تجربه مدیریتی من بوده است. حضورم در معاونت صدا نکات ارزشمندی را به من آموخت و در کنار نجیب‌ترین، کارآمد ترین و مظلوم ترین همکاران سپری کردم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سالار عقیلی آرایشگر شد!/ عزیزانم در خانه بمانید


سالار عقیلی آرایشگر شد!/ عزیزانم در خانه بمانید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نزدیک به ۲ میلیون بازدید مجازی از «پرادو» در دوران تعطیلی


نزدیک به ۲ میلیون بازدید مجازی از «پرادو» در دوران تعطیلی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موضع صریح معاون رسانه ملی علیه وزیر ارتباطات/ دعوا بر سر پول است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون توسعه و فناری سازمان صداوسیما در پاسخ به وزیر ارتباطات درباره فرکانس‌های تحت اختیار این سازمان معتقد است کیفیت اینترنت ارتباطی با این فرکانس‌ها ندارد.

به گزارش سینماپرس، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درپاسخ به جوسازی‌ها و سیاسی‌کاری‌های وزارت ارتباطات در خصوص فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز که در اختیار صداوسیماست، گفت: دوستان در جلسات کارشناسی حرفی برای گفتن ندارند و وقتی پا به بیرون از جلسه می‌گذارند، بازی سیاسی راه می‌اندازند؛ لطفا اگر صداقت دارید اسناد آخرین جلسه کارشناسی در کمیته ارتباطات شورای عالی امنیت ملی را برای افکارعمومی منتشرکنید!

وی با بیان اینکه بارها در سه سال اخیر جلسات کارشناسی متعددی با حضور نمایندگان صدا وسیما و وزارت ارتباطات برگزار شده است،  افزود: در آخرین جلسه که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، آنچنان استدلال‌های علمی همکاران ما قوی و مستدل بود که دوستان وزارت ارتباطات در پایان گفتند «آنطور که مشخص است، ما باید به شما فرکانس بدهیم و با این استدلال‌ها بدهکار شما هم شدیم».

علیدادی با تاکید بر اینکه واقعا هم همین طور است و صداوسیما برای ادامه کار خود و بالا بردن کیفیت شبکه‌ها به این فضا و بیش از آن نیازمند است، گفت: با احتساب رادیوها و رادیونماها، درحال حاضر بیش از ۱۳۰ سرویس تلویزیونی و رادیویی فعال است که شامل شبکه‌های ملی سیما، صدا، بین‌المللی سیما و صدا، رادیونماهای ملی و استانی، شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استانی و شبکه‌های مجازی هستند و به واقع درخواست وزارت ارتباطات به معنی حذف بخشی از خدماتی است که به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

وی افزود: درصورت تامین منابع مورد نیاز و توسعه زیرساخت‌ها در باندهای موجود، نه‌تنها امکان خدمات‌دهی به همین تعداد برنامه فعال امکانپذیر نیست، بلکه باندهای جدیدی نیز باید به آن اضافه شود. درحال حاضر در همین شهر تهران تقاضای پخش شبکه‌های استانی دائماً مطرح می‌شود که به دلیل نبود امکانات، تاکنون امکان تحقق این خواسته مهیا نشده است.

فقط بستر پخش زمینی در اختیار صداوسیما است

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با اشاره به اینکه در مقایسه با دیگر کشورها، از میان بسترهای پخش تلویزیونی به صورت زمینی، ماهواره و کابلی فقط بستر پخش زمینی در اختیار صداوسیماست، تاکید کرد: سازمان صداوسیما به‌دلیل محدودیت‌های گوناگون فقط یک پلتفرم مشخص و تعیین شده قانونی برای خدمات‌دهی به عموم جامعه به صورت پخش تلویزیونی را در اختیار دارد؛ لذا این مسئله، لزوم اختصاص منابع فرکانسی بیشتر به پلتفرم پخش زمینی را الزامی می‌کند.

در حال حاضر برنامه‌ریزی برای پخش شبکه‌های HD  و ۴K  درحال انجام است و به زودی برخی از پروژه‌هایی که اتمام یافته، افتتاح خواهند شد. با راه‌اندازی پروژه‌های HD و ۴K سازمان، حتی فرکانس‌های فعلی امکان پاسخگویی به خدمات موجود را ندارندعلیدادی با تاکید بر اینکه خدمات تلویزیون دیجیتال جهت استفاده مردم دائماً در حال توسعه است، گفت: تبدیل فرمت تلویزیونی از SD به HD و UHD در روند فناوری‌ها در همه جای جهان درحال انجام است و مردم از سازمان صداوسیما کیفیت مطلوب را مطالبه می‌کنند و ما نیز به اجبار باید این تغییرات را اعمال نماییم.

وی افزود: در حال حاضر برنامه‌ریزی برای پخش شبکه‌های HD  و ۴K  درحال انجام است و به زودی برخی از پروژه‌هایی که اتمام یافته، افتتاح خواهند شد. با راه‌اندازی پروژه‌های HD و ۴K سازمان، حتی فرکانس‌های فعلی امکان پاسخگویی به خدمات موجود را ندارند. بنابراین با احتساب نیازهای فعلی و طرح‌های در دست اقدام به هیچ عنوان امکان تخلیه باند وجود ندارد و باید فرستنده‌های جدیدی در تمام باندها نصب و راه‌اندازی شود.

معاون رسانه ملی با تاکید مجدد بر اینکه تنها پلتفرم در اختیار سازمان فقط پخش زمینی است، گفت: لذا با بهره‌گیری از کل باند در اختیار، فقط امکان HD کردن تعداد محدودی شبکه ملی فراهم شده است و امکان تخلیه هیچکدام از باندها به دلیل مختل شدن ماموریت اصلی حوزه فنی سازمان وجود ندارد.

علیدادی اضافه کرد: جهت پخش زمینی بقیه برنامه‌ها و HD کردن آن‌ها نیز بایستی نسل دوم تلویزیون دیجیتال به کار گرفته و توسعه فرکانس‌ها انجام شود که در دستور کار سازمان قرار گرفته و به زودی مراحل اجرای آن آغاز خواهد شد.

نخستین پاسخ علنی به جوسازی رسانه‌ای

معاون رییس سازمان صدا وسیما با تاکید بر اینکه در جلسه شورای عالی امنیت ملی که کاملا مستند و ثبت و ضبط شده است، برادران وزارت ارتباطات به لحاظ کارشناسی حرفی برای گفتن نداشتند، تصریح کرد: به رغم اینکه سازمان صداوسیما همیشه این مباحث را در سطح کارشناسی و فنی نگه داشته و پاسخی به جوسازی‌های رسانه‌ای نداده است، اما طرف مقابل همواره این مباحث کارشناسی و فنی را با بازی‌های سیاسی و رسانه‌ای، به حاشیه‌هایی بی‌فایده تقلیل داده است.

وی در ادامه تاکید کرد: این برای نخستین بار است که ما برای شفاف شدن افکارعمومی تا حدی به شبهات پاسخ می‌دهیم و معتقدیم این مباحث باید به دور از هیاهوهای سیاسی بررسی شود.

با واگذاری فرکانس‌های سازمان به تلفن همراه، دسترسی اینترنت کاربران افزایش چندانی نخواهد یافت و سال‌ها طول خواهد کشید تا تجهیزات لازم برای بهره‌برداری از آن خریداری و راه‌اندازی شود و هزینه زیادی هم خواهد داشتعلیدادی طرح موضوع فرکانس‌های صداو سیما را با عنوان علت کم بودن سرعت اینترنت کشور نشانه عدم صداقت و سیاسی کاری دانست و افزود: با واگذاری فرکانس‌های سازمان به تلفن همراه، دسترسی اینترنت کاربران افزایش چندانی نخواهد یافت و سال‌ها طول خواهد کشید تا تجهیزات لازم برای بهره‌برداری از آن خریداری و راه‌اندازی شود و هزینه زیادی هم خواهد داشت.

وی افزود: طرح چنین موضوعی فقط برای ماهیگیری از آب گل‌آلود و پرهیز از پاسخگویی به عدم انجام مسئولیت‌ها از یک سو، تاختن به یکی از نهادهای فعال در زمینه مدیریت افکار عمومی‌کشور از دیگر سوست.

معاون رسانه ملی تصریح کرد: اگر شبکه دیتا خوب کار نمی‌کند، مسئول مربوطه باید بیاید پاسخ دهد در این چند سال برای اینکه مردم بتوانند ارسال و دریافت اطلاعات را در فضای مجازی به درستی و با سرعت بالا انجام دهند، چه کاری انجام شده است؟ روت کردن اینترنت خارجی در شبکه فرسوده ملی که هنر نیست!

وی تاکید کرد: پس از سه سال بهانه‌های مختلف، اکنون به دلیل مشکلات شبکه، با عدم ارائه سرویس درست اینترنت ثابت و گاهی سیار، به طور سهوی که امیدواریم عمدی نباشد، موضوع به یکباره به فرکانس‌های سازمان ربط داده می‌شود.

علیدادی گفت: مردم عزیز باید بدانند این دعوایی که دوستان پرسر و صدا مطرح می‌کنند، دعوا برای پول گرفتن از آن‌هاست. این در حالی است که در دیگر کشورها شاهدیم با همین فرکانس‌ها، به ۲۷۰ میلیون تلفن هوشمند خدمات ارائه می‌دهند، ولی در ایران نتوانسته‌اند به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تلفن همراه و ۱۰ درصد خط ثابت خدمات ارائه دهند. البته از میان ۵۰ تا ۶۰ میلیون تلفن همراه نیز خیلی‌ها هستند که از اینترنت همراه استفاده نمی‌کنند.

معاون رسانه ملی در توضیح چرایی ناتوانی این مسئولان برای ارائه خدمات اینترنتی و موبایلی گفت: دوستان ما در وزارت ارتباطات حال که بعد از سه سال نتوانسته‌اند فرکانس‌ها را در اختیار بگیرند، حالا به جای پاسخگویی در مقابل کم‌کاری‌های گذشته، فرار رو به جلو می‌کنند تا از آب گل آلود این فرکانس‌ها که در واقع متعلق به مردم است، ماهی بگیرند و برای خود درآمدزایی کنند.

مردم عزیز باید بدانند این دعوایی که دوستان پرسر و صدا مطرح می‌کنند، دعوا برای پول گرفتن از آن‌هاست. این در حالی است که در دیگر کشورها شاهدیم با همین فرکانس‌ها، به ۲۷۰ میلیون تلفن هوشمند خدمات ارائه می‌دهند، ولی در ایران نتوانسته‌اند به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تلفن همراه و ۱۰ درصد خط ثابت خدمات ارائه دهندوی ادامه داد: این دعوا بر سر پول است؛ در حالی که صداوسیما مانند سابق هیچ پولی از مردم نخواهد گرفت و خدمات رایگان به مردم ارائه خواهد داد. در حالی که این دوستان بابت هر خدمتی از مردم هزینه می‌گیرند و جالب آنجاست که این خدمات کیفیت مناسب هم ندارد و پاسخگوی این نبود کیفیت هم نیستند؛ بلکه با فرار رو به جلو و شلوغ‌بازی قصد دارند منابع درآمدی خود را از جیب مردم افزایش دهند.

ایراد محاسبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

علیدادی درباره محاسبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم گفت: اگرچه شیوه محاسبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد مسأله بهره‌وری طیف و ایراد کمبود بهره‌وری طیف در پخش زمینی برودکست، بسیار ابتدایی و احتمال بروز خطا به دلیل عدم اشراف کامل به کلیه ایستگاه‌های سازمان صداوسیما در آن زیاد است، شاید به علت نادیده گرفتن نوع فناوری و در نتیجه تبعات آن، منجر به نتیجه‌گیری نادرستی شده است.

وی با اشاره به تفاوت طراحی و بهره‌برداری از انتشار در سیستم تلویزیون دیجیتال در سازمان صداوسیما که در اصطلاح طراحی HPHT گفته می‌شود، افزود: بارها در جلسات کارشناسی نیز به دوستان وزارت ارتباطات تفاوت طراحی در سیستم تلویزیونی با سیستم تلفن همراه گوشزد و تصریح شده است که بر خلاف نظر آن‌ها، ظرفیت فرکانسی ما نه تنها خالی نیست، بلکه از نظر طراحی تلویزیونی به شکل صددرصدی در حال بهره‌برداری است.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در همین حال سوالات اساسی را متوجه وزارت ارتباطات دانست و گفت: در باندهای فرکانسی ۲، ۳ /۲ و ۵ /۳ گیگاهرتز درحال حاضر فرکانس‌های خالی موجود است، امکان بهره‌برداری از آنها برای سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت سرویس‌دهی‌ با نرخ بیت مناسب در مقایسه با نرخ بیت پایین باندهای صداوسیما مهیاست.

وی افزود: بنابراین اگر هدف از طرح مسائل مطرح شده افزایش سرعت خدمات فضای مجازی کاربران است چرا این باندها به کار گرفته نمی‌شوند؟ لطفاً در این زمینه هم شفاف باشید. البته اخیراً بخش کوچکی تحویل اپراتور شده است، ولی چون موضوع شفاف نیست معلوم نیست تا الان این فرکانس‌ها کجا بوده است و البته فرکانس‌های دیگری هم موجود است که بعداً معلوم می‌شود.

علیدادی درباره شبهه‌ای که وزارت ارتباطات این روزها ایجاد کرده و گفته اگر فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰  را در اختیار داشته باشد، کیفیت اینترنت بالا می‌رود، گفت: با توجه به پایین بودن فرکانس‌های موجود سازمان، یعنی فرکانس‌های پایین‌تر از یک گیگاهرتز، علیرغم اینکه محدوده پوشش افزایش می‌یابد ولی میزان دیتای مفید نگاشتهِ شدهِ در این بستر، به شدت کاهش می‌یابد.

وی افزود: بنابراین بهره‌برداری از این باند برای ارسال دیتا بسیار بازدهی کمی دارد و ارزش ورود در فضای دیتا را ندارد و الحاق آن‌ها به دیتای موجود مشکلی از اینترنت و اینترانت را حل نمی‌کند؛ طرح این موضوع یک آدرس‌دهی غلط است.

وزارت ارتباطات برای پوشاندن کم‌کاری خود آدرس غلط ندهد

معاون رسانه ملی گفت: تمام استدلال‌های مطرح شده در مورد باندهای در اختیار صداوسیما، مسئله‌ای تجاری و مالی است و ارتباطی به توسعه اینترنت و پهنای باند آن ندارد.

وی افزود: توسعه پهنای باند خدمات دیتا باید در بخش خدمات خانگی اتفاق بیفتد که درحال حاضر در این حوزه توسعه‌ای انجام نمی‌شود. در صورتی که در برخی کشورهای دنیا این بخش تا پوشش کامل منازل پیش رفته‌اند و ظرفیت ۱۰۰ مگابیت برثانیه ظرفیت معمولی خدمات برای هر کاربر خانگی است. ولی در کشور ما به دلیل عدم توجه به شبکه ملی اطلاعات چه در بخش زیرساخت و چه ACCES، چه محتوا و چه خدمات، کشور دچار عقب ماندگی مفرط شده است و با فرافکنی و آدرس‌دهی غلط درصدد خلط موضوع و پوشاندن کم‌کاری‌های سالیان گذشته هستند.

سیاسی کردن یک شکست حقوقی

معاون رسانه ملی همچنین گفت: ادامه اظهارات نسنجیده چند سال اخیر و القای شبهات مکرر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کذب و فریب افکار عمومی است.

وی تصریح کرد: در حالی که مجلس شورای اسلامی در این سال‌ها با ادعای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تملک باند ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز مخالفت کرده است و قوانین موضوعه کشور هم با در نظر داشتن کارکرد و عملکرد عام‌المنفعه و حاکمیتی صداوسیما، حق را به رسانه ملی می‌دهد، این جوسازی‌ها و شبهه‌افکنی‌ها عجیب و مشکوک است.

علیدادی تاکید کرد: در حالی که از سال ۱۳۹۶ شکایت رسانه ملی علیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان و نظر معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور هم مشخص است، معلوم نیست چرا وزارت ارتباطات با بازی سیاسی تلاش دارد حقوق عامه را تضییع و آنگونه که از شواهد و قرائن برمی‌آید، منافع اقتصادی را برای برخی شرکت‌ها تضمین کند؟

معاون رسانه ملی با بیان اینکه مشخص نیست چرا وزارت ارتباطات این تلاش‌های شبهه‌ناک را پیگیری می‌کند، گفت: گویا این وزارتخانه از یاد برده است، به موجب ماده ۱۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (مصوب ۱۹ /۹/ ۱۳۸۲) «اختیارات و وظایف مربوط به این وزارت… شامل محدوده وظایف و اختیارات سازمان صداوسیما… نمی‌شود.»

علیدادی با یادآوری نظریه تفسیری شورای نگهبان از اصول ۴۴ و ۱۷۵ قانون اساسی (شماره ۹۷۹ /۲۱/ ۷ مورخ ۱۰ /۷ /۱۳۷۹) تصریح کرد: اگر سازمان بر بسترهای حوزه فنی و زیرساخت تسلط و اختیار نداشته باشد، در حوزه مدیریت محتوا و مهندسی فضای فرهنگی نیز اقتدار و استقلال نخواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: به این ترتیب اشغال فضای فرکانسی متعلق به رسانه ملی و تخصیص و واگذاری آن به اشخاص حقیقی یا حقوقی، آن هم با هدف کسب درآمد و انتفاعی کردن موضوعی که با مصالح و منافع ملی کشور تناقض دارد، در هیچ محکمه‌ای قابل پذیرش نیست؛ کمااینکه در سه سال اخیر هم وزارت ارتباطات با سد محکم قانون برای این شیطنت‌ها و دست‌اندازی‌هایش به اموال عمومی مواجه شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پرفروش‌ترین فیلم نوجوان سینمای ایران به شبکه خانگی می آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» از ۲۶ فروردین در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد از روز سه شنبه ۲۶ فروردین از طریق سامانه VOD عماریار به آدرس www.Ammaryar.ir و همچنین شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود.

«منطقه پرواز ممنوع» پرفروش‌ترین فیلم نوجوان سینمای ایران است که در ایام اکران توانست نظر بسیاری از مردم و نخبگان را به خود جلب کند.

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» با ۵ میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان فروش بلیط در سینماتیکت و یک میلیارد و ۲٠٠ میلیون تومان فروش در مناطق و شهرهای فاقد سینما توسط سامانه توزیع عماریار (سینما سیار) هفت میلیارد فروش را پشت سر گذاشت.

این فیلم روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده شدن برای شرکت در مسابقات ساخت هواپیما، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند.

هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی زکریایی، زین‌العابدین تقی‌پور و بهار نوحیان از جمله بازیگران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» هستند.

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» تندیس پر مخاطب‌ترین فیلم جشنواره کودک و نوجوان اصفهان و جایزه بهترین بازیگر این جشنواره را نیز از آن خود کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۴۲۰۰ کاریکاتور از ۸۸ کشور بر علیه کرونا


۴۲۰۰ کاریکاتور از ۸۸ کشور بر علیه کرونا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سینماگران خواستار میدان دادن به جوانان انقلابی در سینما شدند/ از انتقاد برای بی توجهی به صنعت انیمیشن تا زنگ خطر تولد مجدد فیلمفارسی! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با آغاز سال ۹۹ تعدادی از اهالی سینما با انتقاد از وضعیت بحرانی سینما، خواستار توجه جدی مدیران به اوضاع اسفبار کنونی شدند و تأکید کردند مسئولان دولت شعار خودشان که «تدبیر و امید» بود را تحقق نبخشیدند؛ سینماگران ضمن آنکه خواستار میدان دادن به جوانان انقلابی و متعهد در سینما شدند تأکید کردند فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر این زنگ خطر را به صدا درآورد که سینمای فیلمفارسی مجدداً متولد شده است!

به گزارش سینماپرس مدت های مدیدی است که مشکلات متعدد و دامنه دار سینمای کشور را دچار بحران هایی عجیب ساخته؛ مدیریت ناکارآمد، ایجاد گعده های خودمانی بین سیاست گذاران، بی توجهی به بیکاری و خانه نشینی بخش اعظمی از سینماگران، گسترش ابعاد فاجعه بار ابتذال در سینمای کشور و… از جمله این مشکلات است و این مسائل باعث شده تا صداهای مخالف از عملکردهای نادرست مدیران فعلی سازمان سینمایی از گوشه و کنار شنیده شود؛ همزمان با سال نو از برخی از اهالی سینما از انتظارات شان سوأل کرده ایم و آن ها هم انتظارات خود را از مسئولان سینمای کشور بیان کرده اند؛ محمد قهرمانی، سیدامیر سیدزاده، سیدجواد هاشمی، کاوه سجادی حسینی و ایمان قائم مقامیجزو افرادی بودند که در بخش اول این گفتگو از انتظارات خود از مدیران سینمایی به سینماپرس گفتند؛ ماحصل گفتگوی ما با این سینماگران در ذیل نقل شده است.

*****************

مدیران سینمایی باید به جوانان متعهد، ولایتمدار و انقلابی میدان بدهند

محمد قهرمانی تهیه کننده سینما با تأکید بر اینکه فقدان تدبیر بزرگترین معضل مسئولان سینمایی دولت دوازدهم است اظهار داشت: متأسفانه مسئولان دولت حتی شعار خودشان که «تدبیر و امید» بود را تحقق نبخشیدند! آن ها تدبیر درستی اندیشه نکردند و بی تدبیری شان باعث افول جدی سینما شد.

وی ادامه داد: متأسفانه با اقدامات اشتباهی مسئولان و مدیران و سیاست گذاران سینمای کشور امید از جامعه رخت بست و مردم از عملکرد آن ها به کلی ناامید شدند لذا به نظر می رسد برای سال آینده باید برای این ۲ معضل چاره ای بکنند، باید تدبیری اندیشه کنند و بهترین اتفاق این است که به جوانان متعهد، ولایتمدار و انقلابی میدان بدهند تا آن ها وارد عرصه تولید در سینما شده و بتوانند بحران را بکاهند.

این سینماگر تأکید کرد: خوشبختانه ما در کشور جوانان کارآمد و انقلابی کم نداریم؛ اگر کمی تدبیر و درایت وجود داشته باشد ما باید تمامی امکانات مان را در اختیار این جوانان بگذاریم تا بتوانند با تعهدشان بدل به هنرمندانی بزرگ شوند و ریشه های فرهنگ و هنر را در ایران اسلامی مستحکم تر نمایند.

قهرمانی متذکر شد: مسئولان دولت باید بدانند که از درجه مقبولیت پایینی در سطح عمومی جامعه برخوردار هستند و باید کار شایسته ای کنند تا کمی شعارشان محقق شود و در سال های واپسین حضورشان اندکی کار شایسته انجام دهند.

از مدیران سینمایی به طور کامل قطع امید کرده ام

سیدامیر سیدزاده دیگر تهیه کننده سینما نیز در این باره به سینماپرس گفت: واقعیت این است که بنده از مدیران سینمایی به طور کامل قطع امید کرده ام و از این رو هیچ انتظاری از آن ها ندارم.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ ما مشکلات عدیده و زیادی در عرصه هنرهفتم بودیم؛ از عدم ساخت فیلم های مناسب برای اقشار جامعه و عدم تنوع ژانر گرفته تا عدم اجرای عدالت در شورای صنفی برای اکران فیلم ها، بی برنامگی برای اکران فیلم ها و…؛ این ها تنها از جمله مشکلات عدیده ای بود که باعث شد سینما از رونق برخوردار نباشد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه در جشنواره فیلم فجر هم شاهد فیلم های ضعیفی بودیم که حال مان را به کلی بد کرد اظهار داشت: متأسفانه هیچ فیلمی در جشنواره نبود که اطمینان را بدهد که در سال جدید حال سینما اندکی خوب می شود. هیچ فیلمی در این رویداد سینمایی حضور نداشت که بتواند نویدبخش حضور حداکثری مردم در سالن های سینما باشد.

سیدزاده خاطرنشان کرد: بنده در روزهای پایانی جشنواره فیلم فجر و پیش از شیوع ویروس کشنده کرونا این پیش بینی را کرده بودم که سینمای ایران در سال ۱۳۹۹ یک ورشکستگی بزرگی را تجربه خواهد کرد و حالا با شیوع گسترده این ویروس مرگبار بیش از گذشته به این حدس خود ایمان داریم که سینمای ایران در سال ۹۹ از نظر گیشه کاملاً ورشکسته خواهد بود.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی باید تمهید و برنامه ریزی جدی برای جبران خسارت این ورشکستگی در سال ۹۹ برای صاحبان سالن های سینما و صاحبان آثار داشته باشند. در همه جای دنیا فیلم ها بیمه می شوند تا هر اتفاقی بیفتد حداقل سرمایه گذاری سرمایه گذار فیلم توسط بیمه جبران شود اما صنعت بیمه ما چنین چیزی را ندارد و این بسیار صدمه زننده است. فیلم های مستقل در این وانفسا بسیار آسیب می بینند و این وظیفه مدیران سینمایی است که تدبیری برای برون رفت از این معضل داشته باشند.

مدیران تدبیری برای سینمای اسفناک و فلک زده کودک داشته باشند

سیدجواد هاشمی تهیه کننده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ اتفاقات عجیبی در سینما افتاد که من مطمئن شدم این سینما اگر همچنان بدون پشتیبان باشد به زودی شکست کامل خواهد خورد؛ پشتیبانی از سینما به آن منظور نیست که مسئولان سینما بیانیه و بخشنامه بدهند، منظور آن است که عملاً وارد میدان شده و حمایتی جدی از یکایک فیلم ها و فیلمسازان داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که مدیران سینمایی می توانند انجام دهند این است که حداقل برای فیلم های سینمایی از تلویزیون تیزر رایگان بگیرند؛ برای فیلم ها تبلیغ کنند و هر کاری می توانند انجام دهند تا فیلم ها دیده شوند. فیلم های سینمایی امروزه بیش از هر چیز نیازمند تبلیغ هستند اما متأسفانه شرایط برای تبلیغ فیلم ها که هریک کالای فرهنگی هستند مناسب نیست.

این سینماگر یادآور شد: بنده شخصاً زمان اکران «تورنادو» به دلیل عدم تبلیغات مناسب برای فیلم دچار سقوط شدم، تلویزیون تنها ۳۰ تیزر به این فیلم اختصاص داد و بنده هرچقدر به ارشاد و پیش مسئولان سطح بالا رفتم و خواهش کردم برایم کاری انجام دهند و با مسئولان تلویزیون در خصوص اختصاص تیزرهای بیشتر رایزنی کنند هیچ کاری انجام ندادند!

هاشمی با بیان اینکه وزارت ارشاد باید باید به صورت جدی با مسئولان ارشد سازمان صدا و سیما وارد مذاکره شود اظهار داشت: مسئولان ارشاد باید این توان را داشته باشند که آفرهای بیشتری برای تبلیغات از رسانه ملی بگیرند؛ کمترین و پیش پاافتاده ترین کاری که مدیران ارشاد می توانند برای سینماگران انجام دهند این است که سازوکار مناسبی برای تبلیغات فیلم ها فراهم کنند، خواه در فضای شهری، مجازی و یا رسانه ملی!

وی تأکید کرد: سینمای ما مثل کشورهای اروپایی و هالیوود نیست که توان برگشت سرمایه اش را داشته باشد، چه کسی به جز وزارت ارشاد و مسئولان سازمان سینمایی باید به این مسأله فکر کند؟

هاشمی در خاتمه اظهاراتش با بیان اینکه مدیران تدبیری برای سینمای اسفناک و فلک زده کودک داشته باشند تصریح کرد: وضعیت سینمای کودک امروزه بیش از هر زمان دیگری بحرانی و آشفته است و علیرغم همه وعده هایی که داده می شود این گونه مهم سینمایی که در تمام کشورهای صاحب صنعت سینما به آن توجه ویژه ای دارند در سینما ما مهجور واقع شده و دیگر توانی برای نفس کشیدن و سرپا ایستادن ندارد. این وظیفه مدیران سینمایی است که با آسیب شناسی جدی و اصولی زمینه احیای این گونه حیاتی سینما را فراهم آورند و نگذارند تا ما به زودی شاهد اضمحلال کامل سینمای کودک در کشور باشیم.

زنگ خطر تولد مجدد سینمای فیلمفارسی در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر شنیده شد!

کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما با انتقاد از کیفیت نازل فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: زنگ خطر تولد مجدد سینمای فیلمفارسی در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر شنیده شد! متأسفانه فیلم هایی که در جشنواره دیدیم اغلب ترویج قداره کشی و چاقوکشی و… بودند. این فیلم ها خطر بازگشت سینمای ایران به دوران فیلمفارسی را گوشزد می کنند، هرچند که اگر کمی منصف باشیم متوجه می شویم مدت ها است سینمای ایران به همان دوران سینمای فیلمفارسی بازگشته است! من بسیار متأسفم که فیلم های سینمایی اینقدر ما را ناامید می کنند؛ شاید اگر سایه دولت از سر سینما کنار برود کمی اوضاع هنرهفتم دچار بهبود شود!

وی ادامه داد: از سوی دیگر شرایط اجتماعی و سیاسی کشور و بحران هایی که یکی از پس دیگری گریبان ما را در سال ۹۸ گرفت سینما را تحت تأثیر قرار داد؛ سینما بارها و بارها در سال ۹۸ تعطیل شد و دیگر به طور کامل اهمیت خود را برای مردم از دست داد! آنقدر نگرانی های گسترده در جامعه زیاد شد که دیگر مردم اصلاً نمی توانند به سینما فکر کنند و همین اتفاق سالی سخت و پرچالش را پیش روی سینمای ایران گذاشته است و ما نیازمند آن هستیم تا با درایت و هوشمندی مدیران سینمایی از این گذرگاه حساس تاریخی به خوبی عبور کنیم و اجازه ندهیم سینما بیش از این به حاشیه کشیده شده و سینماگران بیشتری طعم بیکاری، فقر و خانه نشینی را بچشند!

متولیان امر باید متمرکزانه زمینه صادرات انیمیشن را فراهم کنند

ایمان قائم مقامی کارگردان حوزه انیمیشن گفت: متولیان امر باید متمرکزانه زمینه صادرات انیمیشن را فراهم کنند، علی الخصوص در این شرایط بحرانی کشور که ورود ارز محدود شده است.

وی ادامه داد: انیماتوران ایرانی باتوجه به اینکه بسیار توانمندند برای ورود به عرصه جهانی همچنان بیکار و سرخورده هستند. من بسیار در این زمینه نگران هستم که ما سرمایه های مان را در حوزه انیمیشن از دست بدهیم چرا که همکارنم نه بیمه بیکاری دارند و نه امنیت شغلی و مدام با خودشان درجنگ هستند که این حرفه را رها کنند. این اتفاق پیش از این برای بسیاری از افراد حرفه ای رخ داده و مسئولان باید با تدبیر و درایت ویژه و جدی جلوی استمرار این روند را بگیرند.

این انیماتور خاطرنشان کرد: بی تردید با اقدامات لازمه و خردمندانه در زمینه صادرات هم همکاران ما صاحب شغل می شوند و هم ارز به کشور ورود پیدا می کند. ناگفته نماند که رخداد ارتباط انیمیشن ایرانی با بازار جهانی بسیار آسان تر از ارتباط سینمای زنده با خارج است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ارسال ۴۲۰۰ کاریکاتور از ۸۸ کشور به مسابقه بین المللی ضدکرونایی


ارسال ۴۲۰۰ کاریکاتور از ۸۸ کشور به مسابقه بین المللی ضدکرونایی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«حافظ» پایگاه هنری پیروزی بر کرونا شد/ تولید ماسک در سالن تئاتر


«حافظ» پایگاه هنری پیروزی بر کرونا شد/ تولید ماسک در سالن تئاتر

مشاهده خبر از سایت منبع