X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

چرا آنقدر آگهی‌های بازرگانی آزار دهنده‌اند؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آگهی‌های بازرگانی این روزها دمار از روزگار مخاطب درآورده؛ از بازیگرانی که با رنگ‌های مختلف، برندهای جورواجور را تبلیغ می‌کنند تا سریال و برنامه‌ای را که بیننده دوست دارد اما مجبور است هر چند دقیقه آگهی بازرگانی ببیند.

به گزارش سینماپرس، بالأخره شب گذشته “پایتخت” و “کامیون” روی آنتن رفتند؛ “دوپینگ” و “میان‌بر” هم روی آنتن‌اند؛ اما شروع جذاب و دیدنی سریال سیروس مقدم بیش از دیگر سریال‌ها مخاطب را امیدوار کرد. بیننده‌ای که منتظر پخش این سریال بود و با کنایه‌ها و شوخی‌های قابل تأمل نقی معمولی برایش جذاب‌تر شد تا هر شب به تماشا بنشیند. در “کامیون” به غیر از چند اتفاق معمولی و کامیونی که به آینه بغل ماشین خانم بازیگر می‌خورد و اسباب و اثاثیه‌ای که خارج می‌شدند حرف چندانی نداشت. از آن طرف هم در “دوپینگ” و “میان‌بر” شرایط آرام دنبال می‌شود؛ در طنز باید از موقعیت‌ها درست استفاده کرد کاری که سیروس مقدم در ۵ گانه قبلی “پایتخت” دنبال می‌کرد و حالا با شکل و شمایلی دیگر در پایتخت ۶ این اتفاق می‌افتد. حالا باید دید کدام یک از سریال‌ها می‌توانند بیشتر حال مخاطب را خوب کنند.  

اما غرض از نوشتن مطلب نقد سریال‌ها نیست؛ بیشتر آگهی‌های بازرگانی که وقت‌نشناسند و نمی‌گذارند حال مخاطب خوب شود. در جریان دیدن “پایتخت” و یا برنامه “دورهمی” و هر برنامه یا سریال پربیننده دیگری آنقدر تبلیغات و آگهی پخش می‌کنند که مخاطب از دیدن آن برنامه و یا سریال پشیمان می‌شود. شب گذشته برای “پایتخت” چه قبل از آن با پخش نمایشی تبلیغ اپلیکیشنی شروع شد و وقت و بی‌وقت آگهی روی آنتن می‌رفت. البته محسن تنابنده به این حجم بالای تبلیغات واکنش نشان داده و نوشته است که پخش این آگهی‌ها خارج از اراده سازندگان بوده  و ما هم مثل شما از حجم تبلیغات دلخوریم. زیرا تبلیغات در جریان پخش سریال “پایتخت” به اندازه‌ای بود که تقریباً هر ۱۵ دقیقه یک بار بیننده با بسته‌ای از تبلیغات چند دقیقه‌ای روبرو می‌شد!

انگار بازرگانی صداوسیما جغرافیایی دیگر از رسانه‌ملی است، هر بار هم با مدیران مربوطه‌اش تماس می‌گیریم حاضر به پاسخگویی نیستند؛ تلویزیون را به بنگاه تبلیغاتی‌ تبدیل نکنید که هر اسپانسر و صاحب برندی به خودش اجازه بدهد کارش را در تلویزیون تبلیغ کند. مقام معظم رهبری بر جهش تولید و پیش از این بر حمایت از کالای ایرانی تأگید کردند اما چقدر این کالای ایرانی و تولیدات آن تولیدکننده ضعیف را در شبکه‌های سیما نمایش دادند تا تولیدکنندگان متمولی که همه جا دست‌شان برای تبلیغ باز است. چرا ناظرین به استفاده بیش از حد از بازیگران و افراد صاحب‌نام در تبلیغ بازرگانی تلویزیون، توجهی ندارند؟ وقت‌نشناسی و بسته‌های تبلیغاتی چندین دقیقه‌ای به جای خود، چرا به جای تغییر رویه در پخش آگهی بازرگانی، لباس و میزانسن تبلیغ آگهی‌تان را تغییر می‌دهید؟

روزی به حضور امین حیایی یا آتیلا پسیانی و رویا تیموریان و بهنوش بختیاری و امیرحسین آرمان انتقاد می‌کنیم که چرا آنقدر مبلغ آگهی‌های بازرگانی می‌شوند و می‌بینیم رضا شفیعی‌جم بازیگر سینما و تلویزیون هم در برنامه تحویل سال این نکته را متذکر می‌شود هنرمندان را حمایت کنید تا کمتر به سراغ تبلیغات بروند.  

برای سال ۱۳۹۹ تلویزیون حتماً علاوه بر رویکردهای جدید در برنامه‌سازی و سریال‌سازی و بقیه موارد حتماً فکری به حال مشکلات عدیده‌اش در بازرگانی صداوسیما کند که نیازمند تغییر رویه و رویکردها است. حتماً با توجه به شعار سال که “جهش تولید” است در این باره بسته‌های تبلیغی درنظر بگیرد؛ کمتر به سراغ برندهای خاصی برود قدری تولیدکنندگان ضعیف و کارگاه‌های صنعتی کوچک را درنظر بگیرد. باکس‌های رایگان و کمک‌کننده و یا با تخفیف ویژه درنظر بگیرد تا تولیدکنندگان ضعیف و کارگاه‌های کوچک اما خلاق و نوآور خودی نشان دهند. چرا فقط یکسری اپلیکیشن خاص می‌توانند خودشان را معرفی کنند و خبری از دیگر اپلیکیشن‌ها نیست؟

البته که همگان می‌دانند این روزها تلویزیون درگیر مشکلات اقتصادی است و بارها با مدیران صداوسیما گفت‌وگو کردیم به این نکته اشاره کردند خودشان هم به این حجم آگهی بازرگانی انتقاد دارند اما به خاطر عدم حمایت مناسب از سوی دولتمردان، برای تأمین هزینه‌های رسانه‌ملی، برنامه‌سازی و سریال‌سازی و بقیه موارد هم رفتار غیرحرفه‌ای برخی از اسپانسرها و هم این حجم آگهی بازرگانی را تحمل کنند.  

باید دید در سال ۱۳۹۹ روند و رویکردهای تبلیغاتی تلویزیون به چه سمت و سویی خواهد رفت؟ آیا همان وقت‌نشناسی‌ها و رفتار خسته‌کننده و در بسیاری اوقات رفتار غیرحرفه‌ای اتفاق خواهد افتاد؟ مصداق بارز آن تبلیغ فروشگاهی در روزهای کرونایی و خیلی از مثال‌های دیگر که در این مجال نمی‌گنجد.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هزینه هنگفت برای پیامک تکراری را صرف ماسک و مواد ضدعفونی می کردید! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فریدون شهبازیان موسیقیدان و رهبر ارکستر، نسبت به پیام تبریک عید نوروز که از سوی رئیس جمهور برای مردم ارسال شده، واکنش نشان داد و انتقاداتی را در این زمینه مطرح کرد.

به گزارش سینماپرس، فریدون شهبازیان (موسیقیدان، آهنگساز و رهبر ارکستر) در صفحه شخصی خود، نسبت به پیام تبریک رئیس جمهور در قالب اس ام اس به مردم واکنش نشان داد.

فریدون شهبازیان با انتشار صفحه پیامک تلفن همراه خود و پاسخی که به پیام تبریک رئیس جمهور داده، نوشته است: «آقای رئیس جمهور در صداوسیمای ملی پیام ‌تصویری دادید، دیگر نیاز به هزینه هنگفت برای پیام تکراری نبود. کادر درمانی و دیگر اقشار زحمتکش ایران را دریابید که بیشتر از تبریک سال نو به ماست و دستکش نیاز دارند.»

CYMERA_۲۰۲۰۰۳۲۱_۱۴۳۵۳۵

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتقاد به حجم زیاد آگهی‌های بازرگانی تلویزیون – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر سریال «پایتخت» با انتشار تصویری، به حجم زیاد آگهی‌های بازرگانی حین پخش سریالش واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، اولین قسمت از فصل ششم سریال «پایتخت»، شب گذشته (جمعه اول فروردین) در حالی از شبکه یک پخش شد که در اتفاقی کم‌سابقه، پخش آن دو بار برای پخش آگهی بازرگانی قطع شد. این اتفاق با انتقادات فراوان از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.  

محسن تنابنده در پاسخ به این انتقادات با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «دوستان پخش آگهی‌های بازرگانی بین سریال پایتخت خارج از اراده سازندگان و به عهده تلویزیون است. ما هم از حجم تبلیغ کلافه و دلخور هستیم.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تولیدکننده بدون مصرف‌کننده و بدون توزیع‌کننده تولیدگر نیست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: احمد نجفی مجری برنامه «فرش قرمز» از ویژگی‌های این برنامه برای کمک به صنعت تولید سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، برنامه «فرش قرمز» از شب گذشته اول فروردین هر شب ساعت ۲۱ از شبکه ایران کالا پخش شده است. این برنامه در بازار بزرگ ایران تهیه و تولید شده و میزبان تولیدکنندگان مطرح کشور است، شعار برنامه هم این است: «فرش قرمز برای شما تولیدکنندگان ایرانی پهن کرده‌ایم.»

احمد نجفی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و مجری این برنامه در گفتگو با مهر درباره دلایل پذیرفتن اجرای «فرش قرمز» توضیح داد: وقتی با من صحبت کردند به دلیل علاقه و کنجکاوی‌ها و شاید نگرانی‌ها خیلی دوست داشتم با این تولید گران روبرو شویم و بتوانیم خدمتی کنیم. به همین دلیل پذیرفتیم که این کار انجام شود. یکی از جاهایی که باید روی آن فکر، نگاه و قضاوت شود همین بازار بزرگ ایران است؛ بازار و محلی که شاید در تمام خاورمیانه یکی باشد.

وی ادامه داد: برنامه صرفا به دلیل خود جنس فرش قرمز به نام «فرش قرمز» نامیده شده است و نوعی سمبل تعارفانه و تشریفاتی هم دارد. به طور مثال رئیس جمهوری از خارج از کشور می آید او را روی فرش قرمز می برند و ما می خواهیم برای برخی با این شکل احترام قائل شویم.

نجفی با اشاره به صنعت فرش اظهار کرد: عده‌ای در این زمینه کار می‌کنند و باعث کارآفرینی و ایجاد تولید شده اند. تولیدی که در شرایط تحریم برای ما حیاتی است.

نجفی همچنین در ادامه اظهارکرد: ما سعی کردیم با برنامه ای جذاب و با یک نگاه تازه‌تر تولیدکنندگان را مشتاق کنیم که به این برنامه بیایند. دلیلش هم نحوه و اجرای برنامه بود. می‌خواستیم به فعالان این صنعت اطلاع‌رسانی کنیم که دل ما با شماست. شمایید که این محصول را تولید می‌کنید و ما داریم سعی می‌کنیم آن را معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: این پیوند بین این شبکه و تولیدکننده‌ها نیاز اصلی این برنامه است. این تولیدکننده‌های صنعتی در هر رشته‌ای باید صنایع خود را معرفی کنند. کجا دیگر بهتر از این پیدا می کنند که بیایند و محصول خود را معرفی کنند.

این بازیگر تاکید کرد: این بده بستان باید انجام شود، تولیدکننده بدون مصرف‌کننده و بدون توزیع‌کننده تولیدگر نیست. تولیدگر بدون برنامه تلویزیونی معرفی محصولاتش باز هم تولیدگر نیست. تولید نباید در حداقل‌ها بماند و ما تولیدکنندگان را تشویق می‌کنیم که از طریق تبلیغ و معرفی در این برنامه‌ها از حداقل‌های تولیدی بیرون بیایند.

مجری «فرش قرمز» در پایان گفت: تولید خوب و قیمت مناسب از معیارهای ما است و سعی داریم تولید کنندگان را به این سمت هدایت کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مجری برنامه چالشی زیر باران اتهامات و مخاطرات است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد دلاوری گفت‌وگوهای جنجالی اخیرش در تلویزیون را چنین توصیف می‌کند: خیلی‌ها می‌پرسند تو نمی‌ترسی که اینگونه بی‌پروا مصاحبه می‌کنی؟

به گزارش سینماپرس، محمد دلاوری گفت‌وگوهای جنجالی اخیرش در تلویزیون را چنین توصیف می‌کند: خیلی‌ها می‌پرسند تو نمی‌ترسی که اینگونه بی‌پروا مصاحبه می‌کنی؟ اینکه به من می‌گویند نمی‌ترسی مثل این است که به یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی بگویند نمی‌ترسی به کرونا مبتلا شوی!؟ خب ممکن است مبتلا شود اما این هم بخشی از کارش است. مجری برنامه چالشی زیر باران اتهامات و مخاطرات است. پس باید قبل از نشستن روی آن صندلی تکلیفش با خودش روشن باشد و ترسش را مهار کند.

این روزها مصاحبه‌های محمد دلاوری ـ از مجریان برنامه «تهران بیست» ـ در فضای مجازی بارها دست به دست شده است؛ گفت‌وگوهایی که در آنها تلاش شده با نزدیک شدن به یکی از ویژگی‌ها و کارکردهای اصلی رسانه که همان مطالبه‌گری است، به نوعی صدای مخاطب باشد.

ایسنا در گفت‌وگویی با اجراکننده این مصاحبه‌ها، این پرسش‌ها را با او در میان گذاشته است که این گفت‌وگوها تا چه میزان قائم به فرد مجری است؛ تا چه میزان از سوی مدیران حمایت می‌شود و فکر می کند تا چه زمان ادامه داشته باشد؟

دلاوری پاسخ به این پرسش‌ها را اینگونه آغاز کرد: کسی به من امان نداده که برو هرطور دلت خواست مصاحبه کن اما همینکه ممنوع التصویر یا اخراج نشدم نشان میدهد صداوسیما با اجرای من مخالفتی ندارد، این خودش یک نوع حمایت است و از این بابت سپاسگزارم که فشارها را تحمل میکنند و مرا حذف نمیکنند

او یکی از مهارت‌های مهم مجری را قدرت تصمیم‌گیری در لحظه دانست و افزود: مجری نباید درگیر عواطف و احساسات شود. نباید بر اساس پیش فرض‌های ذهنی و حب و بغض نسبت به مهمان سوال‌هایش را مطرح کند. اگر مهمان دچار تنش فکری و روحی شد، مجری باید شرایط را کنترل کرده و بر این تنش نیفزاید. مجری بهتر است بداند که فقط یک پرسشگر است و باید با قدرت سوال‌هایش را مطرح کند.

دلاوری در ادامه اضافه کرد: در برنامه زنده شخصیت مجری خیلی بروز پیدا می‌کند و کسی نمی‌تواند کنترلش کند. در همه‌ی دنیا ویژگی برنامه زنده همین است و جذابیتش هم دقیقا به همین دلیل است.

مجری «تهران ۲۰» درباره‌ی مصاحبه‌هایش توضیح داد: خیلی‌ها می‌گویند تو نمی‌ترسی که اینگونه بی‌پروا مصاحبه می‌کنی؟ که پاسخ می‌دهم، از چه چیزی باید بترسم!

او سپس توضیح داد: من تمام تلاشم را می‌کنم که در عین حال که مصاحبه چالشی و حقیقی باشد، متهم نشوم به اینکه نادرست حرف می‌زنم و اشتباه می‌کنم. طوری صحبت می‌کنم که مبتنی بر عقل و منطق و به دور از هیجان باشد.
اینکه به من می‌گویند نمی‌ترسی مثل این است که به یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی بگویند نمی‌ترسی به کرونا مبتلا شوی؟ خب ممکن است مبتلا شود اما این هم بخشی از کارش است. من هم گاهی اخطار می‌گیرم، گاهی دچار مشکل می‌شوم و این بخشی از کار من است حتی ممکن است روزی تصمیم بگیرند که دلاوری دیگر نباشد این هم بخشی از کار من است.
امتیاز و موقعیتی به من داده شده تا سوال بکنم. ممکن است یک روز هم این موقعیت از من گرفته شود.

دلاوری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است روند چالشی برنامه «تهران ۲۰» ادامه داشته باشد؟ گفت: تا وقتی من در یک برنامه حضور دارم،   تلاش می‌کنم سوالاتم واقعی و در عین حال مودبانه باشند؛ اینکه «تهران ۲۰» می‌خواهد به همین شیوه ادامه بدهد یا نه مربوط به تصمیم‌گیران و مدیران برنامه است و من اطلاعی ندارم. اما اگر روزی قرار باشد تهران ۲۰ مصاحبه جدی نداشته باشد به احتمال خیلی زیاد محمد دلاوری دیگر مجری برنامه نیست.

دلاوری به مجری‌های جوانی که علاقه‌مند به انجام مصاحبه های چالشی تلویزیونی هستند توصیه کرد اول در این راه کسب تجربه کنند. او در این زمینه افزود: من به مجری‌های جوانی که در کلاس‌هایم شرکت می کنند و میخواهند مصاحبه چالشی داشته باشند، می گویم عجله نکنید. این مدل از اجرا مدل پیچیده ای است. باید تسلط کافی روی مهمان برنامه داشته باشیم و تمام احتمالات را در نظر بگیریم. مهمانان معمولا روش های مختلفی برای فرار از پاسخ دادن دارند و گاهی ممکن است به مجری حمله بکنند. برای همین توصیه من به خبرنگاران جوان کسب تجربه و بعد رفتن به سراغ این نوع مصاحبه است.

دلاوری در پایان گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر اینکه به گرایش سیاسی و شخصیت حقیقی مهمانانش کاری ندارد، گفت: من فقط به شخصیت حقوقی مهمانان توجه می‌کنم و گاهی بعد از مصاحبه خودم هم ناراحت می‌شوم که چرا شخصیت حقیقی مهمان زیر سوال رفت.
من تلاش میکنم فقط درباره موضوع مصاحبه به طور جدی سوال‌های مردم را بپرسم و هیچ‌وقت قصد جسارت به هیچ فرد و مقامی را نداشته‌ام. متاسفانه از هر شخصی انتقاد کنم متهم می‌شوم به اینکه با گروه یا حزب خاصی مشکل دارم، اما کارنامه من نشان می دهد دولت، نهادها، گروههای مختلف برایم فرقی نمیکند، لذا هرکس تصور میکند من طرفدار گروه خاصی هستم از طرف من وکیل است ان فرد یا گروه را با تمام توان مورد نقد قرار دهد و بداند که من قدردان هم خواهم بود. علاوه بر این بدانید اگر به گروه خاصی علاقه دارید باید بکذارید رسانه ها با قوت نقدش کنند تا ارام ارام به فساد میل نکند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موزه‌های جهان را از همین‌جا ببینید


موزه‌های جهان را از همین‌جا ببینید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نت‌فلیکس به بیکار شدگان ناشی از کرونا ۱۰۰ میلیون دلار می‌پردازد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نت‌فلیکس یک بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای کمک به اعضای بیکار شده صنعت سرگرمی اختصاص داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، سرویس نمایش آنلاین نت‌فلیکس اعلام کرد برای کمک به بازیگرانی که بر اثر ویروس کرونا بیکار شده‌اند ۱۰۰ میلون دلار اختصاص داده است تا در این دوران بحرانی که راهی برای درآمدزایی وجود ندارد، درآمدی داشته باشند.

این غول استریمینگ گفته است بخش اعظم این پول صرف کمک به اعضای تولید فیلم که بیکار شده‌اند خواهد شد.

تد ساراندوس رییس نتفلیکس گفته است: بحران کووید -۱۹ صدمات زیادی به بسیاری از صنایع از جمله جامعه تولیدات خلاقه زده است. تقریباً تولید همه سریال‌ها و فیلم‌ها در سراسر دنیا متوقف شده و صدها تن از عوامل تولید و بازیگران کارشان را از دست داده‌اند.

وی افزوده است: این شامل مختصصان برق، نجاران و رانندگان می‌شود که بسیاری از آن‌ها ساعتی حقوق دریافت می‌کردند و از پروژه‌ای به پروژه دیگر می‌رفتند. این افراد در دوران رونق از نت‌فلیکس حمایت کردند و ما می‌خواهیم در این دوران سخت به آنان کمک کنیم، به ویژه وقتی دولت‌ها هنوز نمی‌دانند باید چه جور حمایت‌های اقتصادی از افراد بیکار شده به عمل آورند.

صنعت سرگرمی در حال مقابله با بیکاری گسترده عوامل خود است که دربرگیرنده ۱۲۰ هزار نفری می‌شود که با شیوع کرونا کارشان را از دست داده‌اند. اتحادیه‌ها و انجمن‌های مختلف مانند انجمن بازیگران تلویزیونی دولت‌های محلی و فدرال را تحت فشار گذاشته‌اند تا به اعضای آنها برای مقابله با این بحران اقتصادی شدید به عنوان یک بحران واقعی کمک کنند.

نت‌فلیکس اعلام کرده ۱۵ میلیون دلار از این کمک را به عوامل و بازیگران بیکار شده صنعت سینما در کشورهای دیگر که پایگاه بزرگ تولید فیلم بوده‌اند اهدا می کند.

فدراسیون هنرمندان رادیو و تلویزیون آمریکا، صندوق سینما و تلویزیون، صندوق اضطراری بازیگران در آمریکا نیز هر یک، یک میلیون دلار دریافت خواهند کرد. یک میلیون دلار نیز به بنیاد هنرمندان و انجمن سینمای کانادا اختصاص می‌یابد.

ساراندوس افزوده است که در مناطق دیگر از جمله اروپا، آمریکای لاتین، و آسیا که این موسسه پروژه‌های بزرگی تولید کرده‌ است نیز کمک‌های مالی به جامعه هنری آن‌ها اختصاص می‌یابد.

وی گفته است: این رویداد بی‌سابقه است و ما وقتی قدرتمند هستیم که این افراد در کنار ما باشند و باید در این دوران چالش‌برانگیز به آنها کمک شود.

به دلیل گسترش ویروس کرونا فیلمبرداری پروژه‌های بزرگ و کوچک صنعت سرگرمی متوقف شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویدئو / نوای چنگ ایرانی در گوش و جانِ مخاطب جهانی


ویدئو / نوای چنگ ایرانی در گوش و جانِ مخاطب جهانی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از استیون اسپیلبرگ تا کریستوفر نولان/ کدام فیلم ها گوی سبقت را در جشنواره ها و نظرات منتقدان می ربایند؟! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هر سال با نگاهی به لیست فیلم هایی که از کارگردان های مطرح دنیا برای اکران و رقابت در جشنواره ها مطرح می شود شور و شوقی برای علاقه مندان واقعی سینما به وجود می آید که قرار است فیلم هایی از فیلمسازان محبوبشان را در این سال ببینند. سینماپرس طی یک مقاله ۲ بخشی تلاش کرده تا مخاطبان خود را با مهمترین فیلم هایی سال ۲۰۲۰ آشنا کند.

علی ناصری: در این مقاله خبری-تحلیلی سعی شده نگاه داشته باشیم به برخی از مهمترین فیلم ها و فیلمسازان مطرحی که در سال ۲۰۲۰ می توانند گزینه های مهمی برای علاقمندان به سینما، سینمادوستان و سینماگران باشند؛ فیلم ها و فیلمسازانی که هریک از آن ها داعیه بهتر از دیگری بودن دارند و باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام فیلم ها گوی سبقت را در جشنواره ها و نظرات منتقدان می ربایند!؟

همه سینمادوستان و مخاطبان حرفه‌ای سینما می‌دانند که برای اکران بهترین فیلم‌های سال باید چند ماهی از اتمام فصل جوایز بگذرد و قطعاً ابتدای سال فصل چندان مناسبی برای دیدن فیلم‌های مورد انتظار سینمادوستان و مخاطبان حرفه‌ای سینما نیست. به همین دلیل برای معرفی بهترین فیلم‌های سال زمانی مصادف با ایام نوروز می‌تواند بهترین زمان باشد چرا که اخبار را درباره فیلم‌های مورد انتظار دقیق‌تر می‌توان دنبال کرد. به همین منظور در این مقاله به معرفی ۱۶ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ پرداخته ایم که در بخش اول آن مخاطبان گرامی سینماپرس با ۸ فیلم مهم سال آشنا خواهند شد.  

*****************

۱-  وست ساید استوری (West side story)

«West side story» اولین فیلم موزیکال استیون اسپیلبرگ خواهد بود که یک بازی از فیلمی با همین نام ساخته رابرت وایز در سال ۱۹۶۱ است. اسپیلبرگ که پیش از این تقریباً همه ژانرهای سینمایی را تجربه کرده است فیلم‌های ماندگاری چون «لیست شیندلر»، «نجات سرباز رایان»، «مونیخ» و «لینکلن» را ساخته است.

فیلم West Side Story برای اکران در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم West Side Story بر عهده تونی کوشنر، نویسنده فیلم «مونیخ» و «لینکلن» بوده است.

۲-  مکانی ساکت ۲ (A quiet place ۲)

دومین قسمت فیلم سینمایی «مکانی ساکت ۲» که یکی از بهترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های ترسناک چند سال اخیر سینما به حساب می‌آید یکی از فیلم‌های کنجکاوی برانگیز سال ۲۰۲۰ به حساب می‌آید.

این فیلم سینمایی ۲۰ مارس ۲۰۲۰ مصادف با یکم فروردین اکران خود را آغاز می‌کند و احتمالاً یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

۳- (Mulan)

فیلم اکشن «مولان» به کارگردانی نیکی کارو یکی دیگر از آثار مورد انتظار سال ۲۰۲۰ است که مدت‌ها است علاقه‌مندان به سینما منتظر دیدن این فیلم سینمایی هستند چرا که پیش‌تر قرار بود این فیلم سینمایی در سال ۲۰۱۸ اکران شود اما تأخیر در اکران آن مخاطبان این فیلم را منتظر گذاشته است.

فیلم سینمایی «مولان» پانزدهمین تجربه کارگردانی کارو محسوب می‌شود، مولان داستان ماجراجویی حماسی این دختر است که خود را به شکل مرد در می‌آورد تا بتواند به ارتش امپراتوری چین ملحق شود و در مقابل حمله دشمن، از مرزهای کشور دفاع کند.

تاریخ اکران این فیلم سینمایی ۲۷ مارس سال ۲۰۲۰ است.

۴-  جادوگران (The Witches)

فیلم سینمایی «جادوگران» جدیدترین اثر سینمایی رابرت زمکیس است که با توجه به موضوع و قصه‌ای که این فیلم سینمایی دنبال می‌کند انتظار می‌رود زمکیس با «جادوگران» مخاطبانش را به یاد روزهای اوجش بیندازد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه درباره فیلم «جادوگران» همکاری زمکیس با رولد دال رمان‌نویس مطرح بریتانیایی است که تا امروز آثار مطرحی چون «BFG» و «آقای فاکس شگفت‌انگیز» از آثار او اقتباس شده‌اند.

«جادوگران» ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

۵-  آرتمیس فاول (Artemis fawl)

«آرتمیس فاول» جدیدترین اثر سینمایی کنث برانا که می‌تواند یکی از فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۰ باشد. برانا تا امروز کارگردانی فیلم‌های «هملت» و «ثور» را در کارنامه خود دارد.

این یک فیلم ماجراجویانه‌ علمی-تخیلی است که براساس اولین قسمت از یک سری رمان به همین نام نوشته‌ی اوین کولفر، نویسنده‌ ایرلندی کتاب‌های کودکان ساخته شده است. فیلم داستان سفر یک نوجوان ۱۲ ساله‌ نابغه به اسم آرتمیس فاول است. آرتمیس از نوادگان خاندانی است که همه‌شان مغزهای متفکر جنایت بودند. او به دنبال پدرش می‌گردد که به طرز اسرارآمیزی ناپدید شده است. او یک پری لپرکان را می‌رباید تا شاید در این جست‌وجو کمکش کند. فیلم قرار است به صورت سه بعدی و آیمکس اکران شود. کنت برانا البته توانایی‌هایش را در اقتباس‌های ادبی نشان داده است و «آرتمیس فاول» می‌تواند دوباره برانا را به بازی برگرداند.

«آرتمیس فاول» ۲۹ می ۲۰۲۰ اکران خواهد شد.

۶-  تاپ گان (Top gun: maverick)

«تاپ گان: ماوریک» دنباله‌ای بر فیلم موفق و پرفروش «تاپ گان» ساخته تونی اسکات است که جوزف کازینسکی قسمت دوم این فیلم سینمایی را ساخته و در سال ۲۰۲۰ با بازی تام کروز در نقش قبلی‌اش اکران خواهد شد.

جوزف کارینسکی پیش‌تر فیلم سینمایی «فراموشی» را با بازی تام کروز ساخته که اثر قابل قبولی در ژانر اکشن و علمی تخیلی به حساب می‌آید و انتظار می‌رود «تاپ گان: ماوریک» نیز همانند اثر قبلی این کارگردان فیلمی جذاب و دیدنی باشد.

«تاپ گان: ماوریک» ۲۶ ژوئن سال ۲۰۲۰ بر پرده سینماها نمایش داده می‌شود.

۷-  شکارچیان روح: پس از زندگی (Ghostbusters)

«شکارچیان روح» اثر مطرح و شناخته شده‌ای که قسمت اول آن توسط ایوان ریتمن در سال ۱۹۸۴ ساخته و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

امسال چهارمین قسمت از این فیلم سینمایی به کارگردانی جیسون ریتمن پس از گذشت چهار سال از آخرین قسمت اکران شده این مجموعه سینمایی اکران می‌شود و احتمالاً «شکارچیان روح: پس از زندگی» یکی از آثار پرفروش سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

جیسون ریتمن تا امروز فیلم‌های سینمایی مطرحی چون «جونو» و «بالا در آسمان» را ساخته و چهار بار نامزد کسب جایزه اسکار شده است.

قسمت جدید «شکارچیان روح» دهم جولای اکران خواهد شد.

۸-  انگاشته (Tenet)

بدون شک «انگاشته» جدیدترین اثر سینمایی کریستوفر نولان یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۰ است که بسیاری از سینمادوستان در انتظار اکران شدن این فیلم هستند.

کریستوفر نولان که اکثر سینمادوستان او را با فیلم‌های «شوالیه تاریکی»، «ممنتو»، «تلقین» و… می‌شناسند همواره با آثار سینمایی‌اش توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و احتمال می‌رود «انگاشته» نیز یکی از آثاری باشد که در فصل جوایز امسال بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

رابرت پاتینسون اولین  همکاری خود با کریستوفر نولان را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد نولان در ساخت جدیدترین فیلمش که در سکوت خبری ساخته شده است از گروه جدیدی برای همکاری استفاده کرده است.

«انگاشته» جدیدترین اثر سینمایی نولان ۱۷ جولای در سینماهای دنیا اکران خود را آغاز خواهد کرد.
 

منتظر شماره بعدی این مقاله باشید…

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آیا برای انجام صله رحم حتماً باید دید و بازدید انجام گیرد؟


صله رحم همواره یکی از تأکید‌های دین اسلام بوده است و ائمه اطهار بر انجام آن به اشکال مختلف تأکید کرده اند.

مشاهده خبر از سایت منبع