X

بایگانی اردیبهشت 21, 1399

دفتر سینمایی

گشتی در باغ‌های زیبای دنیا نقاشی + تصاویر


گشتی در باغ‌های زیبای دنیا نقاشی + تصاویر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هنرمند باید برای ابزار آنلاین موسیقی بسازد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با شیوع بیماری کرونا، موجی از اجراهای آنلاین خانگی و صحنه‌ایِ بدون تماشاگر به راه افتاد. در همین راستا با نادر مشایخی ـ رهبر ارکستر و آهنگساز ـ درباره وضعیت کنونی موسیقی و اقداماتی که خود او در این ایام داشته است، صحبتی داشتیم.

به گزارش سینماپرس، نادر مشایخی گفت: در برگزاری کنسرت آنلاین، کیفیت صدا به هیچ وجه توسط موبایل خوب به گوش نمی‌رسد. مثلا اگر کیفیت صدای اجرای زنده ارکستر برلین را با کنسرت آنلاین آن مقایسه کنید، بسیار متفاوت است؛ به گونه‌ای که وقتی من اجرای آنلاین کنسرت برلین را دیدم آنقدر صدا بد بود که اصلا لذت نبردم. ولی وقتی در اجرای زنده این ارکستر حضور داری واقعا شاهکار است.

این هنرمند ادامه داد: برگزاری آنلاین موسیقی پاپ کار خوبی است؛ چون سرپوشی روی بی‌حوصلگی مردم می‌گذارد و برای لحظاتی حال آنها را بهتر می‌کند. ولی این اجراها برای مخاطبان موسیقی پاپ تنها یک قلقلک است؛ زیرا لذتی که مخاطبان این ژانر با حضور در سالن کنسرت می‌برند با اجرای آنلاین کاملا متفاوت است، حتی ممکن است تماشاگر حاضر در سالن به آنچه خواننده می‌خواند توجهی نداشته باشد و تنها به خاطر شور و هیجانی که در سالن تجربه می‌کند، به کنسرت برود.

راه حل تأثیرگذاری کنسرت آنلاین چیست؟

او درباره پرسش بالا از کاری که قرار است خودش امتحان کند، گفت و توضیح داد: اینکه اعضای نوازنده یک گروه موسیقی هر کدام به صورت جداگانه در خانه ساز می‌زنند و در نهایت با هم میکس می‌کنند، تنها برای دقایقی مخاطب را سرگرم می‌کند و دستاورد خاصی ندارد؛ زیرا این ایده خودش را به موسیقی غالب می‌کند و اجازه نشان دادن موسیقی را نمی‌دهد. کنسرت آنلاین تنها در یک صورت عمل می‌کند و تأثیرگذار خواهد بود؛ آن هم به گونه‌ای که کلیه ابزاری که با آن کنسرت آنلاین برگزار می‌کنند در آهنگسازی هنرمند نقشی داشته باشد. درواقع هنرمند باید برای ابزار آنلاین موسیقی بسازد و ابزار برگزاری کنسرت آنلاین را به کار بگیرد؛ زیرا تنها برای یک ساز موسیقی نمی‌نویسیم بلکه برای ابزار می‌نویسیم. اگر به ابزار توجه نشود، در نهایت صدای خوبی از آن خارج نخواهد شد، مانند کیفیت اجراهای آنلاین از موبایل.

مشایخی ادامه داد: برخی معتقدند در این شرایط باید به آنچه که داریم قانع باشیم، گرچه که درست نیست و حقیقت این است که ما با این ابزار زندگی می‌کنیم و باید موسیقی‌ای بنویسیم که با این ابزار خوب صدا دهد و امکاناتی ایجاد کند که در حالت لایو وجود ندارد. هر نوع ابزار ارتباطی شرایط و امکانات مخصوص به خود را دارد که می‌توان در آهنگسازی از آن استفاده کرد. ساخت آهنگ برای ابزار موجود در ایران امکان‌پذیر است.

او همچنین درباره اقدامی که قرار است درباره پخش موسیقی آنلاین انجام دهد، عنوان کرد: در کاری که قرار است انجام دهم، هر فرد می‌تواند موسیقی مورد نظر را در حوزه‌ای که می‌خواهد با صدای دلخواه خود گوش دهد. هر موسیقی با ابزار خود تعریف می‌شود، مثلا من نمی‌توانم یک سری کارها، صداها یا فرم‌ها را که مثلا هوی متال است با ویولن دربیاورم چون ابزار خود را می‌خواهد. موبایل نیز به همین صورت است و می‌توان در آن دست برد و موسیقی را برای آن نوشت که مخاطب بتواند مثلا در واتس اپ گوش دهد و خودش در آن دست ببرد.

مشایخی اضافه کرد: باید امکانی به مخاطب بدهیم که گوش دادن به موسیقی به صورت آنلاین برای او یک قدم بالاتر از سرگرمی باشد. درواقع با این کاری که من انجام می‌دهم مخاطب می‌تواند در موسیقی انتخابی خود سازها را تغییر دهد و یا حذف کند که این کار در اجرای آنلاین موسیقی امکان‌پذیر نیست. در نهایت وقتی این ایده را پیاده کنم آن را در پیج اینستاگرامم به اشتراک می‌گذارم.

اجرای آنلاین در تلویزیون

او درباره پخش کنسرت‌های آنلاین از تلویزیون نیز اظهار کرد: خیلی بهتر بود که اجراهای آنلاین در تلویزیون برگزار می‌شد؛ زیرا افرادی که زمان یا دسترسی کافی برای تماشای اجراهای آنلاین را ندارند می‌توانستند با تلوزیون این اجراها را تماشا کنند. مثلا خیلی از افراد مسن به تلویزیون وابسته هستند، علاقه‌ای به موبایل‌های جدید ندارند و مدام پای تلویزیون می‌نشینند؛ به همین دلیل اگر این اجراها از تلویزیون برگزار می‌شد، خیلی بهتر بود.

کلاس‌های آنلاین موسیقی بهتر از کلاس‌های دانشگاهی

مشایخی همچنین در پایان درباره تجربه خود از کلاس‌های آنلاین گفت: تدریس آنلاین در دانشگاه خیلی ایده خوبی بود. نرم‌افزاری که برای من ارسال کردند خیلی قوی بود و به من این امکان را می‌داد که تمام چیزهایی را که می‌گویم نه تنها به صورت شفاهی بلکه به صورت کتبی در اختیار بچه‌ها بگذارم. همچنین می‌توانم مطلب‌ها یا مثال‌هایی را که می‌خواهم، آپلود کنم و بچه‌ها دانلود کنند.

او ادامه داد: تدریس موسیقی در ایران واقعا وضع بدی دارد و وقت تلف کردن است. پیش از شیوع کرونا قصد داشتم روش تدریس در علمی کاربردی را تغییر بدهم. خیلی از بچه‌های رشته موسیقی شاید در ماه تنها پنج دقیقه موسیقی جدید و مرتبط گوش دهند و بیشتر موسیقی  های خود را گوش می‌کنند و عادت نکرده‌اند با گوش کردن دنیا را کشف کنند. ولی اکنون دنیای مجازی این امکان را گذاشته که قطعات پیشنهادی استاد را گوش دهند.

*ایسنا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ساخت ۲۴ قطعه برای کادر درمانی کشور


ساخت ۲۴ قطعه برای کادر درمانی کشور

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی مدرسان کارگاه‌های ایده‌آزاد اسباب‌بازی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیرخانه سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی اسامی راهنماها و مدرسان کارگاه‌های این رویداد ملی اسباب‌بازی را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، نشست های مجازی سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی با حضور صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف از جمله طراحی، تولید، تصویرسازی، بسته‌بندی و… برپا می‌شود.
بر اساس این خبر آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی کارشناس طراحی ‌صنعتی، امین غلامی طراح برنامه های بازی و ورزش، عماد ارغند طراح و توسعه‌دهنده اسباب‌بازی و صمدخطیبی پژوهش‌گر و مدرس دوره‌های طراحی تعاملی از جمله مدرسان این کارگاه‌ها هستند.
هم‌چنین شایان فروزنده دل طراح و تولیدکننده اسباب‌بازی و ابزارهای آموزشی، فرزانه بابایی عروسک‌ساز و طراح اسباب‌بازی، احسان عبدی‌فر ایده‌پرداز و توسعه دهنده بازی‌های رومیزی و علی هاشمی‌اصل کارشناس حوزه فروش اسباب‌بازی دیگر مدرسان باتجربه(منتورهای) سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی هستند.
بر همین اساس ویدیوهای آموزشی مختلفی نیز قرار است از سوی گروه راهنما و مدرسان سومین رویداد ملی ایده‌آزاد تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ تهیه و منتشر شود.

یادآوری می‌شود رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ایده نادر مشایخی برای برگزاری کنسرت‌های آنلاین


ایده نادر مشایخی برای برگزاری کنسرت‌های آنلاین

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیدل: نظارت پیش از تولید، بر محتوای آثار بسیار مهم است/ نباید اجازه داد سینما بیش از این افسارگسیخته شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: داود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون در پی انتشار ماده ۱۰ پیش‌نویس نظام‌نامه تهیه‌کنندگی از سوی سازمان سینمایی که در آن زمزمه هایی مبنی بر حذف شورای پروانه ساخت وجود دارد گفت: بی تردید از منظر محتوایی باید نظارت جدی بر روی آثار سینمایی وجود داشته باشد و نظارت پیش از تولید، بر محتوای آثار بسیار مهم است و اگر مدیران سینمایی به هر دلیلی می خواهند پروانه ساخت را حذف کنند باید سازوکاری جدی از منظر حقوقی برای نظارت پیش از تولید آثار در نظر بگیرند تا محتوای فیلم های تولید شده با اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران همخوانی داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده به مباحث فنی فیلم ها کاری ندارم و معتقدم مدیران سینمایی باید توجه ویژه ای داشته باشند تا آثار از نظر سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و… بر اساس آیین نامه های از پیش تعیین شده در وزارت ارشاد تولید شوند. لازم به یادآوری است که پروانه ساخت برای این است که آثاری بر ضد مصالح کشور تولید نشوند، دروغگویی نسبت به مسائل روز در آثار سینمایی ترویج نشود و…؛ نکته قابل تأمل آنجا است که در خود آمریکا و سینمای هالیوود هم وضعیت به همین گونه است و کسی بدون دریافت مجوز نمی تواند مبادرت به ساخت فیلم کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این نکته مهم است که مدیران اگر در پی آن هستند تا بروکراسی های اداری را کمتر کنند هرگز نباید اجازه دهند حذف پروانه ساخت برای عده ای افراد خاص انحصار خاص ایجاد کند و تبعیضی میان تهیه کنندگان سینما قائل شوند. اینکه چند نفر معدود از دریافت پروانه ساخت مستثنی بشوند امری به شدت غلط است. اگر قرار است پروانه ساخت حذف شود باید برای همه افراد حذف شود نه کسانی که سالی ۲۰ فیلم تولید می کنند.

بیدل خاطرنشان کرد: کسانی که این قدرت را دارند که سالی ۲۰ فیلم در سینما تولید کنند همین حالا هم این رانت ها و قدرت را در اختیار دارند که بعضاً بدون دریافت پروانه ساخت فیلم های شان را کلید می زنند و یا حتی با یک سفارش نامه و تلفن پروانه ساخت دریافت می کنند.

این سینماگر با بیان اینکه نباید اجازه داد سینما بیش از این افسارگسیخته شود تصریح کرد: بی تردید حذف پروانه ساخت برای برخی دفاتر و تهیه کنندگان خاص باعث ایجاد یک بلبشو در سینما می شود و مدیران مجبورند دوباره پروانه ساخت را بازگردانند؛ یکی از عمده ترین دلایل این است که قطعاً بعد از حذف پروانه ساخت میزان تولید فیلم های سخیف و سطحی چند برابر می شود و دیگر اثری از اندیشه و هنر در سینما باقی نخواهد ماند.

کارگردان سریال تلویزیونی «در قصه ها زندگی می کنند» تأکید کرد: همچنین حذف پروانه ساخت می تواند منجر به ورود افرادی شود که هیچ شناختی از سینما ندارند؛ آن ها می توانند با ساخت فیلم های غیراستاندارد، ضد ارزشی، ورود سرمایه های عجیب، کلاهبرداری و امثالهم وقت سیستم قضایی و سازمان سینمایی را به شدت بگیرند و موجب تشتت در سینما شوند.

بیدل در پایان اظهاراتش متذکر شد: در نهایت اگر قرار است حذف پروانه ساخت صورت گیرد باید برای همه تهیه کنندگان سینما چنین امتیازی در نظر گرفته شود و از یکایک تهیه کننده ها تعهد کتبی اخذ شود تا آثاری بر ضد مصالح ملی تولید نکنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوان نمایشگاه مجازی «اسماء‌الله» منتشر شد


فراخوان نمایشگاه مجازی «اسماء‌الله» منتشر شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تغییرات مدیریتی در امور موسیقی و نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری


تغییرات مدیریتی در امور موسیقی و نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کارگردانی که به خاطر فیلمش رفتگر شد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «دویدن برخلاف جهت باد» از کشور اتیوپی که در رقابت اسکار نیز حضور یافته نظر «بازار مجازی جشنواره کن» را جلب کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود رپورتر، شرکت فرانسوی «Wide» حق پخش جهانی فیلم سینمایی «دویدن برخلاف جهت باد» درامی به کارگردانی «فیلیپ ویل» را خریداری کرد.

فیلم سینمایی «دویدن برخلاف جهت باد» از کشور اتیوپی که در رقابت اسکار نیز حضور یافته نظر «بازار مجازی جشنواره کن» را جلب کرد.

این فیلم بلند که نماینده رسمی اتیوپی در بخش «بهترین فیلم بین المللی اسکار» بود، ماه آینده در بازار مجازی فیلم کن «the Marché du Film Online»، به خریداران ارائه می شود.

این فیلم روایت داستان دو دوست در حال رشد در یک روستای دور افتاده است که زندگی آنها با یک عکس متحول می شود.  سلیمان برای عکاس شدن به شهر عزیمت می کند. عبدی در خانه می ماند و با الگوبرداری از قهرمان المپیکی دوی اتیوپی، برای دونده شدن در رشته دوی استقامت، سخت تمرین می کند. هِیل گبرسلاسی قهرمان اتیوپیایی که دو بار برنده مدال طلای المپیک شده نیز در این فیلم حضور دارد.  ده سال بعد، عبدی برای تمرین با تیم ملی دو و میدانی اتیوپی به شهر خود می آید، و برای دیدار دوباره با سلیمان می رود، اما سلیمان به یک زندگی تبهکارانه روی آورده است.

«فیلیپ وِیل» کارگردان آلمانی برای ساخت این فیلم خود را در فرهنگ اتیوپی غوطه ور ساخت به طوریکه چندین سال را در این کشور زندگی کرد. او حتی زبان «آمهاری» که یکی از هشت زبان عمده و رایج اتیوپی و از زبان های سامی محسوب می شود را فراگرفت. او تا جایی پیش رفت که همچون کارکتر سلیمان در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی به عنوان یک پاکبان(رُفتگر) کار کرد.

«بازار مجازی جشنواره کن» از ۲۲ تا ۲۶(۲ تا ۶ تیرماه) ژوئن به صورت آن لاین برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ادامه فصل دوم «عصر جدید» از امروز – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری ادامه فصل دوم مجموعه «عصر جدید» با اجرای «احسان علیخانی» از امروز آغاز می شود.

به گزارش سینماپرس، مدتی پیش به دلیل شیوع بیماری کرونا تولید و پخش فصل دوم برنامه «عصر جدید» نیمه کاره متوقف شد و به بعد از پیک شیوع این بیماری موکول شد.

بنا بر این گزارش، طی تصمیم گیری های انجام شده، بناست ادامه ساخت فصل دوم از امروز -یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه- آغاز شود و شرکت کنندگان به رقابت با هم بپردازند.

طبق تصمیم گیری های انجام شده، همچنان در زمان تصویربرداری هیچ تماشاگری حضور نخواهد داشت و پروتکل های بهداشتی به صورت دقیق اجرا خواهد شد که از جمله آنها می توان به ضدعفونی لوکیشن برنامه با همکاری شهرداری و مرکز بهداشت صداوسیما اشاره کرد.

پخش این برنامه هم زمان با عید سعید فطر از سر گرفته خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع